Sari la conținut

Baterie moto pe redresor auto


kelshak
 Share

Postări Recomandate

Salut,

 

Am o baterie de moto de 12v si 4Ah Varta. Si am un redresor auto pe care scrie ca poate incarca baterii de 12v si 16-90 Ah. Atata lucru am inteles.. ca nu se pupa una cu alta, dar se poate face ceva la redresor sa ii reduc puterea? Cumva sa-l adaptez si pentru moto. A mai facut cineva asa ceva? E greu? De ce am nevoie? Ca n-as vrea sa mai dau banii pe inca un redresor numai pentru moto.

 

Multumesc!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

 

Am o baterie de moto de 12v si 4Ah Varta. Si am un redresor auto pe care scrie ca poate incarca baterii de 12v si 16-90 Ah. Atata lucru am inteles.. ca nu se pupa una cu alta, dar se poate face ceva la redresor sa ii reduc puterea? Cumva sa-l adaptez si pentru moto. A mai facut cineva asa ceva? E greu? De ce am nevoie? Ca n-as vrea sa mai dau banii pe inca un redresor numai pentru moto.

 

Multumesc!

conectezi un bec de far la baterie si scazi cat consuma becul din alea 16Ah cu speranta sa iti deie apropiat de 4Ah.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Auzisem de varianta asta.. dar eu ma gandeam la ceva un pic mai precis.. gen niste rezistente calculate.. o inginerie, ceva.. ca sa nu risc sa imi stric acumulatorul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

 

Am o baterie de moto de 12v si 4Ah Varta. Si am un redresor auto pe care scrie ca poate incarca baterii de 12v si 16-90 Ah. Atata lucru am inteles.. ca nu se pupa una cu alta, dar se poate face ceva la redresor sa ii reduc puterea? Cumva sa-l adaptez si pentru moto. A mai facut cineva asa ceva? E greu? De ce am nevoie? Ca n-as vrea sa mai dau banii pe inca un redresor numai pentru moto.

 

Multumesc!

 

Citeste pe eticheta de pe redresor si vezi ce curent maxim are ca output.

Redresorul are vreun indicator pe el? Are vreun reglaj? Pune eventual o poza.

Curentul maxim ar trebui sa fie undeva pe la 6-8A. Pentru bateria ta de capacitate 4Ah, incarci 4 ore cu un curent de 1A, 2 ore cu un curent de 2A si asa mai departe.

 

Probabil redresorul tau nu e o sursa stabilizata si daca bateria e descarcata, la inceputul ciclului de incarcare vei avea la borne curentul maxim pe care poate sa-l dea, pe masura ce acumultaorul se incarca, acesta scade. La fel functioneaza in general si incarcarea bateriei pe motocicleta sau masina.

Pune-o la incarcat cu redresorul pe care il ai 30-60 de minute. Daca e foarte descarcata, s-ar putea sa trebuiasca sa o tii chiar mai mult. Ce tensiune ai acum la borne?

Editat de Cesar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Auzisem de varianta asta.. dar eu ma gandeam la ceva un pic mai precis.. gen niste rezistente calculate.. o inginerie, ceva.. ca sa nu risc sa imi stric acumulatorul.

 

plm, becul tot o rezistenta e. si stii si cat consuma, scrie pe el...

 

Daca 0.4 Ah e idealul, atunci inseriezi un bec de 5W cu bateria si prin acel bec va trece 5/12 A , deci cam cat iti trebuie tie. O sa stii ca bateria e incarcat atunci cand se stinge becul :D

 

Sper sa nu fi zis prostii

 

5w la 14 v inseamna 0.357 amperi, 0.36 rotunjit. problema e ca nu stie cat scoate redresorul lui.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tin sa te contrazic, eu pana acum am intalnit cel putin 2 alimentatoare deastea care erau pe dos.

La multe alimentatoare dealea reglabile poti schimba polaritatea, ori din mufa ori dintr-un buton, deci exista clar si aparate care folosesc minusul pe mijloc. (e drept ca sunt mai rare dar exista)

Si nici marcajul firelor nu e mereu la fel. Deobicei firul care are o dunga alba pe el e +, dar poate fi si -, la chinezi orice e posibil si toate astea-s facute in china. Asta cu firu am observat-o la un lot de alimentatoare , acelasi model , acelasi producator, unele aveau firul de + marcat cu dunga, altele aveau firul de minus marcat, dar astea cel putin toate aveau plusul pe mijlocul mufei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca 0.4 Ah e idealul, atunci inseriezi un bec de 5W cu bateria si prin acel bec va trece 5/12 A , deci cam cat iti trebuie tie. O sa stii ca bateria e incarcat atunci cand se stinge becul :D

 

Sper sa nu fi zis prostii

Ai zis, daca inseriezi un bec cu bateria si redresorul n-o sa mai ai 13V (sau cat da redresorul) pe baterie.

 

Salut,

 

Am o baterie de moto de 12v si 4Ah Varta. Si am un redresor auto pe care scrie ca poate incarca baterii de 12v si 16-90 Ah. Atata lucru am inteles.. ca nu se pupa una cu alta, dar se poate face ceva la redresor sa ii reduc puterea? Cumva sa-l adaptez si pentru moto. A mai facut cineva asa ceva? E greu? De ce am nevoie? Ca n-as vrea sa mai dau banii pe inca un redresor numai pentru moto.

 

Multumesc!

 

Incarca cu redresorul pe care il ai, n-o sa se intample nimic.

 

Auzisem de varianta asta.. dar eu ma gandeam la ceva un pic mai precis.. gen niste rezistente calculate.. o inginerie, ceva.. ca sa nu risc sa imi stric acumulatorul.

 

Daca acumulatorul tau a ajuns in stadiul in care trebuie incarcat ma tem ca nu mai are viata lunga oricum.

 

conectezi un bec de far la baterie si scazi cat consuma becul din alea 16Ah cu speranta sa iti deie apropiat de 4Ah.

 

Daca inseriezi un bec cu bateria si cu redresorul vei avea asa: tensiune redresor = tensiune bec + tensiune baterie.

Cum tensiune rederesor = 13,8V si tensiunea de pe bec va fi mai mare decat 0 =>> ca pe baterie nu vei mai avea tensiunea de 13,8 V necesara pentru a fi incarcata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Se poate incarca fara probleme si cu un redresor care da un curent mai mare. Incarcarea e mai rapida. Cu un redresor auto o incarci in 1-2 ore. Ideal e sa fie incarcata la curent mai mic, dar nu se intampla nimic grav daca o incarci la curent mai mare. Toata viata ei bateria e incarcata la cutent mare de alternator.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

... Toata viata ei bateria e incarcata la curent mare de alternator.

 

...doar ca ti'a scapat din vedere un mic "amanunt"... si anume ca incarcarea este controlata de "releu"!!! Acesta, functie de tipul alternatorului (cu tensiune de excitatie sau statorul din magnet permanent) monitorizeaza tensiunea pe baterie si taie tensiunea de excitatie sau disipa "surplusul"...

 

Incarcarea cu curent mare (dar nu mai mare decat cel maxim al bateriei) strica bateria doar daca este folosita in mod frecvent, merge ca o solutie de compromis, la urgenta.

 

Ride Safe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pune ma bateria pe redresor...ca nu bubuie...redresorul incarca orice baterie de 12 Volti indiferent de amperaj...amperajul e puterea bateriei nu a redresorului...daca redresorul baga 12 Volti pune-l pe baterie...daca are reglaj pune-l pe minim vreo o ora apoi creste treptat puterea..lasa bateria vreo 3-4 ore la incarcat si gata..bateria suje curent pana ajunge la 13 volti cam asa...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...