kelshak Postat Decembrie 17, 2012 Share Postat Decembrie 17, 2012 Salut, Am o baterie de moto de 12v si 4Ah Varta. Si am un redresor auto pe care scrie ca poate incarca baterii de 12v si 16-90 Ah. Atata lucru am inteles.. ca nu se pupa una cu alta, dar se poate face ceva la redresor sa ii reduc puterea? Cumva sa-l adaptez si pentru moto. A mai facut cineva asa ceva? E greu? De ce am nevoie? Ca n-as vrea sa mai dau banii pe inca un redresor numai pentru moto. Multumesc! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Atti the Hun Postat Decembrie 17, 2012 Share Postat Decembrie 17, 2012 Salut, Am o baterie de moto de 12v si 4Ah Varta. Si am un redresor auto pe care scrie ca poate incarca baterii de 12v si 16-90 Ah. Atata lucru am inteles.. ca nu se pupa una cu alta, dar se poate face ceva la redresor sa ii reduc puterea? Cumva sa-l adaptez si pentru moto. A mai facut cineva asa ceva? E greu? De ce am nevoie? Ca n-as vrea sa mai dau banii pe inca un redresor numai pentru moto. Multumesc! conectezi un bec de far la baterie si scazi cat consuma becul din alea 16Ah cu speranta sa iti deie apropiat de 4Ah. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kelshak Postat Decembrie 17, 2012 Autor Share Postat Decembrie 17, 2012 Auzisem de varianta asta.. dar eu ma gandeam la ceva un pic mai precis.. gen niste rezistente calculate.. o inginerie, ceva.. ca sa nu risc sa imi stric acumulatorul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator little wayne Postat Decembrie 17, 2012 Share Postat Decembrie 17, 2012 Daca locuiesti in sectorul 6 imi aduci bateria sa o incarc cu un redresor inteligent Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Decembrie 17, 2012 Share Postat Decembrie 17, 2012 (editat) Salut, Am o baterie de moto de 12v si 4Ah Varta. Si am un redresor auto pe care scrie ca poate incarca baterii de 12v si 16-90 Ah. Atata lucru am inteles.. ca nu se pupa una cu alta, dar se poate face ceva la redresor sa ii reduc puterea? Cumva sa-l adaptez si pentru moto. A mai facut cineva asa ceva? E greu? De ce am nevoie? Ca n-as vrea sa mai dau banii pe inca un redresor numai pentru moto. Multumesc! Citeste pe eticheta de pe redresor si vezi ce curent maxim are ca output. Redresorul are vreun indicator pe el? Are vreun reglaj? Pune eventual o poza. Curentul maxim ar trebui sa fie undeva pe la 6-8A. Pentru bateria ta de capacitate 4Ah, incarci 4 ore cu un curent de 1A, 2 ore cu un curent de 2A si asa mai departe. Probabil redresorul tau nu e o sursa stabilizata si daca bateria e descarcata, la inceputul ciclului de incarcare vei avea la borne curentul maxim pe care poate sa-l dea, pe masura ce acumultaorul se incarca, acesta scade. La fel functioneaza in general si incarcarea bateriei pe motocicleta sau masina. Pune-o la incarcat cu redresorul pe care il ai 30-60 de minute. Daca e foarte descarcata, s-ar putea sa trebuiasca sa o tii chiar mai mult. Ce tensiune ai acum la borne? Editat Decembrie 17, 2012 de Cesar Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Decembrie 17, 2012 Share Postat Decembrie 17, 2012 10% din 4Ah = 0,4 Ah - asta e idealul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ady_clau2003 Postat Decembrie 17, 2012 Share Postat Decembrie 17, 2012 Daca 0.4 Ah e idealul, atunci inseriezi un bec de 5W cu bateria si prin acel bec va trece 5/12 A , deci cam cat iti trebuie tie. O sa stii ca bateria e incarcat atunci cand se stinge becul Sper sa nu fi zis prostii Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
fesu' Postat Decembrie 17, 2012 Share Postat Decembrie 17, 2012 Auzisem de varianta asta.. dar eu ma gandeam la ceva un pic mai precis.. gen niste rezistente calculate.. o inginerie, ceva.. ca sa nu risc sa imi stric acumulatorul. plm, becul tot o rezistenta e. si stii si cat consuma, scrie pe el... Daca 0.4 Ah e idealul, atunci inseriezi un bec de 5W cu bateria si prin acel bec va trece 5/12 A , deci cam cat iti trebuie tie. O sa stii ca bateria e incarcat atunci cand se stinge becul Sper sa nu fi zis prostii 5w la 14 v inseamna 0.357 amperi, 0.36 rotunjit. problema e ca nu stie cat scoate redresorul lui. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ady_clau2003 Postat Decembrie 17, 2012 Share Postat Decembrie 17, 2012 Ori scoate 12V ori 14V, tot in jur de 0.4 A e. Becul va limita curentul, iar surplusul de curent ar trebui disipat de redresor, deci o sa se incinga putin. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kelshak Postat Decembrie 17, 2012 Autor Share Postat Decembrie 17, 2012 O sa ma uit acasa sa vad exact ce scrie pe el. Si pun si aparatul de masura pe el si va zic. Multumesc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Coste Postat Decembrie 17, 2012 Share Postat Decembrie 17, 2012 Sau mai simplu cumperi un transformator de 15V si 0.500 ma sau si putin mai mare daca nu gasesti de 0.5 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
geanyiuly Postat Decembrie 18, 2012 Share Postat Decembrie 18, 2012 Incearca cu un incarcator de router/switch.......12v 500 mA...tensiune in gol undeva la 15 v.....verifica polaritatea cu un voltmetru! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Decembrie 18, 2012 Share Postat Decembrie 18, 2012 La absolut toate mufele alea rotunde, ca e de incarcator nokia, ca e de laptop, ce e in mijloc e plusul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Decembrie 18, 2012 Share Postat Decembrie 18, 2012 Tin sa te contrazic, eu pana acum am intalnit cel putin 2 alimentatoare deastea care erau pe dos. La multe alimentatoare dealea reglabile poti schimba polaritatea, ori din mufa ori dintr-un buton, deci exista clar si aparate care folosesc minusul pe mijloc. (e drept ca sunt mai rare dar exista) Si nici marcajul firelor nu e mereu la fel. Deobicei firul care are o dunga alba pe el e +, dar poate fi si -, la chinezi orice e posibil si toate astea-s facute in china. Asta cu firu am observat-o la un lot de alimentatoare , acelasi model , acelasi producator, unele aveau firul de + marcat cu dunga, altele aveau firul de minus marcat, dar astea cel putin toate aveau plusul pe mijlocul mufei. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Decembrie 18, 2012 Share Postat Decembrie 18, 2012 Daca 0.4 Ah e idealul, atunci inseriezi un bec de 5W cu bateria si prin acel bec va trece 5/12 A , deci cam cat iti trebuie tie. O sa stii ca bateria e incarcat atunci cand se stinge becul Sper sa nu fi zis prostii Ai zis, daca inseriezi un bec cu bateria si redresorul n-o sa mai ai 13V (sau cat da redresorul) pe baterie. Salut, Am o baterie de moto de 12v si 4Ah Varta. Si am un redresor auto pe care scrie ca poate incarca baterii de 12v si 16-90 Ah. Atata lucru am inteles.. ca nu se pupa una cu alta, dar se poate face ceva la redresor sa ii reduc puterea? Cumva sa-l adaptez si pentru moto. A mai facut cineva asa ceva? E greu? De ce am nevoie? Ca n-as vrea sa mai dau banii pe inca un redresor numai pentru moto. Multumesc! Incarca cu redresorul pe care il ai, n-o sa se intample nimic. Auzisem de varianta asta.. dar eu ma gandeam la ceva un pic mai precis.. gen niste rezistente calculate.. o inginerie, ceva.. ca sa nu risc sa imi stric acumulatorul. Daca acumulatorul tau a ajuns in stadiul in care trebuie incarcat ma tem ca nu mai are viata lunga oricum. conectezi un bec de far la baterie si scazi cat consuma becul din alea 16Ah cu speranta sa iti deie apropiat de 4Ah. Daca inseriezi un bec cu bateria si cu redresorul vei avea asa: tensiune redresor = tensiune bec + tensiune baterie. Cum tensiune rederesor = 13,8V si tensiunea de pe bec va fi mai mare decat 0 =>> ca pe baterie nu vei mai avea tensiunea de 13,8 V necesara pentru a fi incarcata. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristidb Postat Decembrie 18, 2012 Share Postat Decembrie 18, 2012 Se poate incarca fara probleme si cu un redresor care da un curent mai mare. Incarcarea e mai rapida. Cu un redresor auto o incarci in 1-2 ore. Ideal e sa fie incarcata la curent mai mic, dar nu se intampla nimic grav daca o incarci la curent mai mare. Toata viata ei bateria e incarcata la cutent mare de alternator. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Decembrie 20, 2012 Share Postat Decembrie 20, 2012 ... Toata viata ei bateria e incarcata la curent mare de alternator. ...doar ca ti'a scapat din vedere un mic "amanunt"... si anume ca incarcarea este controlata de "releu"!!! Acesta, functie de tipul alternatorului (cu tensiune de excitatie sau statorul din magnet permanent) monitorizeaza tensiunea pe baterie si taie tensiunea de excitatie sau disipa "surplusul"... Incarcarea cu curent mare (dar nu mai mare decat cel maxim al bateriei) strica bateria doar daca este folosita in mod frecvent, merge ca o solutie de compromis, la urgenta. Ride Safe! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bica Postat Decembrie 20, 2012 Share Postat Decembrie 20, 2012 pune ma bateria pe redresor...ca nu bubuie...redresorul incarca orice baterie de 12 Volti indiferent de amperaj...amperajul e puterea bateriei nu a redresorului...daca redresorul baga 12 Volti pune-l pe baterie...daca are reglaj pune-l pe minim vreo o ora apoi creste treptat puterea..lasa bateria vreo 3-4 ore la incarcat si gata..bateria suje curent pana ajunge la 13 volti cam asa... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.