Sari la conținut

alegere ulei motor


Postări Recomandate

ce ulei de motor ar fi mai potrivit pt honda dominator 650 an 94 motorul racit pe aer?

depinde de starea motorului , daca e intr-o stare buna spre foarte buna incearca 10w40 mineral(schimbat la 3000 km) sau semi-sintetic(schimbat la 4000 km) , daca are ceva km si probabil are atunci un 10w50 sau 15w50 semi-sintetic , tot asa schimbat la aproximativ 4000-4500 daca ai umblat mai mult pe sosea. Ca si marci e alegerea ta si nu vreau sa pornesc nici o discutie contradictorie pentru ca toata lumea are preferinte proprii insa ce e cel mai important este sa fie ulei special de motocicleta pentru ambreaj umed si de o marca cunoscuta, si binenteles sa verifici des nivelul uleiului pentru ca motoarele astea sunt cunoscute pentru aviditatea cu care consuma uleiul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La Dominator cartea zice sa schimbi la 3000 km uleiul.

Cred ca ar merge bine un 20w50 mineral,tinand cont ca are racire pe aer mobra.

asa este , insa doar pe sezonul cald ! eu in XT tot asa am 20w50 mineral de la motul si am observat ca toamna/primavara cand temperaturile sunt mai scazute in primele secunde nu are ungerea corespunzatoare si de acea la urmatorul schimb am sa pun 15w50 care este mai fluid la rece insa la cald are aceasi fluiditate. Deci daca umbli doar vara atunci poti sa pui linistit si 20w50 , daca vrei un ulei care e bun oricand atunci pune 10w50 sau 15w50 in functie de buget , asta daca nu umbli si iarna. La 3000 de km probabil s-ar schimba un 10w40 mineral , daca pui semi-sintetic poti sa mergi linistit 4000.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu aveam in al meu motul 10w40 5100 si am mers lejereanu cu el fara probleme prea mari de consum si fara probleme la schimbator.si da schimba uleiul la 3000 si verifica nivelul la fiecare tura.

Editat de florynn
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Oameni buni,uleiul nu se alege !!! Se alege culoarea masinii/motocicletei,capacitatea motorului,etc. Uleiul ce trebuie folosit este dat de PRODUCATORUL motorului . NU mai fiti prostuti cu intrebari de genul asta !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Oameni buni,uleiul nu se alege !!! Se alege culoarea masinii/motocicletei,capacitatea motorului,etc. Uleiul ce trebuie folosit este dat de PRODUCATORUL motorului . NU mai fiti prostuti cu intrebari de genul asta !

Important zic eu este sa respecti specificatia data de producator,gen 10w40,10w50.Marca uleiului cred ca poate diversificata,Motul,Bel Ray,Motorex,etc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Vad ca nimeni nu foloseste ( sau nu a scris nimic) uleiul romanesc. Eu am motociclete si conduc de 10 ani, timp in care am folosit pentru motoarele mele de la masina de tuns iarba moto si auto clasicul uleiul romanesc la bidon de 20 L 15w40 sau 20w50, ca nici nu am dat mare atentie indicativului. Ideea e ca cel mai probabil deja credeti ca imi bat joc de motoare sau le schimb la jumatate de an pentru ca le distrug. Cu uleiul " de raba" cum imi spun prietenii am dus o dacie 1310 la 350.000 Km fara sa intervin in nici un fel la motor si fara sa comsume ulei de la schimb la schimb, am doua masini (skoda roomster 135000 km si renault clio 2, 90000 km) care merg cu acelasi ulei de noi fara sa completez intre schimburi iar despre moto va spun ca acum 10 ani cand mi-am luat " un polizor" de 125 cc, l-am tratat cu acelasi ulei si l-am vandut anul trecut fara sa aibe vreo problema sau sa consume ulei intre schimburi. Cu DL-ul am facut anul trecut cam 15000 km si 3 schimburi de ulei iar vara trecuta am mers cu prietenii la drum pe autostrazi cu 160-170 constant ( aveau multi vitezane) si nu a cunsumat ulei de la schimb la schimb. In decembrie am mers cu motorul pana coborase temperatura la +7 grade iar mobra nu dadea semne de intepenire din cauza uleiului.
Concluzia o trageti singuri.

Multi poate cred ca e o gluma si ca nu se poate. Am auzit mecanici si " meseriasi" care vorbeau de recomandarea producatorului, turatiile si temperarura inalta etc. Practica arata altceva. Cand se dezgheata ne putem vedea pe la arc( macar cu cei din Bucuresti) sa auziti cum toarce motorul.
Parerea mea testata e ca nu merita sa cumparam etichete si bidonase viu colorate care nu ajuta motorul cand tragi de el si de ce nu o mica economie nu strica!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

Eu am un ulei de culoare rosie asa am cumparat moto stie cinve ce ulei este?

Bulionul ala s-ar putea sa fie motul, baga si tu degetul in el si gusta, asta dupa ce motorul a stat vreo 20 min ca sa nu te arzi.

 

:cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...