XorX Postat Ianuarie 13, 2013 Share Postat Ianuarie 13, 2013 intrebarea e cum stii daca un motor trebuie doar segmentat cu cota normala sau trebuie sa treci la o cota superioara de piston? In mod concret, e vorba de un DR125 care scoate ceva fum daca e tinut in ture. De pornit porneste f bine, are vlaga dar ma gindeam sa ma apuc de el doar ca nu stiu exact ce piese sa comand (i. e. piston standard, +0.5 sau +1) In caz ca se merge cu ea asa, exista vreun risc sa se strice si altceva? hmm.. cred ca am gasit explicatia... oversize vine la pachet cu honuire de cilindru, nu merge fara. Acuma, cum pot fi sigur ca nu s-a facut o honuire inainte, si ca deja s-a trecut la o cota superioara? In mod normal scrie pe cilindru ce dimensiune este? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alex_en Postat Ianuarie 13, 2013 Share Postat Ianuarie 13, 2013 (editat) Nu cred ca scrie nimic pe cilindru. Trebuie masurat diametrul interior al cilindrului cu un micrometru de interior si trasa o concluzie. Honuirea este o prelucrare de suprafata, dupa alezare. Daca nu honuiesti dupa alezare la urmatoarea cota nu o sa poti sa faci rodajul segmentilor noi si nu o sa ai compresie. Honuirea se recunoaste usor, dupa forma specifica pe care o are. Editat Ianuarie 13, 2013 de alex_en Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
XorX Postat Ianuarie 13, 2013 Autor Share Postat Ianuarie 13, 2013 thx! oare sa ma risc sa iau piston si segmenti cota standard? (ca numai segmenti nu am gasit) ce se poate intimpla in rau daca o las asa si merg "pe ulei"? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alex_en Postat Ianuarie 13, 2013 Share Postat Ianuarie 13, 2013 Punctul 1. Da, daca iei standard e deja honuit. Il montezi si faci rodajul si gata. Daca o lasi asa la un moment dat o sa pierzi compresia si nu o sa mai porneasca. Ajungi iar la punctul 1. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
PoliBuc Postat Ianuarie 13, 2013 Share Postat Ianuarie 13, 2013 Important este sa ai acces la datele din manualul de reparatii, sa stii tolerantele admise, date de constructor. Ce spun este valabil pentru orice fel de motor (moto sau auto). Un segment se inlocuieste daca distanta dintre capete depaseste o anumita limita, cu segmentul montat in cilindru. Asta cu conditia ca ovalitatea cilindrului sa nu depaseasca o anumita limita. Ovalitatea se masoara ... masurand diametrul cilindrului in directia paralela cu arborele cotit si transversala cu arborele cotit. Daca diferenta se mentine intre niste limite date de constructor, atunci se face doar segmentare, tot cu segmenti cota existenta initial. Spun asta ca poate motorul a fost deja reparat o data. Sa zicem ca n-a fost "umblat" niciodata (ma zgarie pe creieri aceste cuvinte scrise impreuna, da' daca asa au hotarat academicienii ... ).Daca ovalitatea se inscrie in limite se face doar segmentare cu cota standard. Daca se depasesc limitele de ovalizare se trece la rectificarea cilindrului si, in functie de ce "iese" se vor monta segmentii de cota corespunzatoare. Ar fi mai multe de spus dar nu vreau sa va plictisesc. Sper sa trageti singuri concluzia ca treaba asta nu o poate face decat un mecanic avizat. Nu se pot obtine sfaturi de pe un forum. Succes Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
XorX Postat Ianuarie 13, 2013 Autor Share Postat Ianuarie 13, 2013 sfaturi se pot obtine si de pe forum, cu experienta ar fi mai greu thx Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
PoliBuc Postat Ianuarie 13, 2013 Share Postat Ianuarie 13, 2013 (editat) intrebarea e cum stii daca un motor trebuie doar segmentat cu cota normala sau trebuie sa treci la o cota superioara de piston? In mod concret, e vorba de un DR125 care scoate ceva fum daca e tinut in ture. De pornit porneste f bine, are vlaga dar ma gindeam sa ma apuc de el doar ca nu stiu exact ce piese sa comand (i. e. piston standard, +0.5 sau +1)In caz ca se merge cu ea asa, exista vreun risc sa se strice si altceva? hmm.. cred ca am gasit explicatia... oversize vine la pachet cu honuire de cilindru, nu merge fara. Acuma, cum pot fi sigur ca nu s-a facut o honuire inainte, si ca deja s-a trecut la o cota superioara? In mod normal scrie pe cilindru ce dimensiune este? "In caz ca se merge cu ea asa" nu se intampla decat sa-ti "haleasca" ulei si sa-ti "naclaiasca" niste bujii. Daca motorul este 4T, benzina nearsa de nefunctionarea corespunzatoare a bujiei "lungeste" uleiul (benzina " cade" in baie) si este deranj mare in instalatia de ungere a motorului. Legat de operatia de honuire trebuie specificat rolul ei. Honuirea este o operatie necesara pentru "pasuirea" cat mai rapida a segmentilor NOI pe un cilindru NOU (sau proaspat rectificat la o cota superioara). Editat Ianuarie 13, 2013 de PoliBuc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Coste Postat Ianuarie 13, 2013 Share Postat Ianuarie 13, 2013 Eu zic sa il lasi asa pana incepe sa manance mult ulei sau scade compresia prea mult ca de obicei mai multe motoare mai vechi scot fum cand le accelerezi la mazim si daca sunt tinute un timp mai indelungat turate mananca si ulei mai mult decat de obicei. Eu am alezat cateva cilindre dar e drept ca de scutere in 2T dar de nici unul nu am fost multumit, pistoanele nu au fost china sau de proasta calitate de radaj sa nici nu mai zic ca am facut mai mult decat trebuia uleiul la fel am reglat debitul pompei sa bage putin mai mult ulei. Dar poate si mesteri nu au prea multa experienta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mario_p2 Postat Ianuarie 14, 2013 Share Postat Ianuarie 14, 2013 vezi ca ai niste tolerante bine definite in manualul de reparatie... daca nu respecti cotele iti cheltui bani degeaba pe cota nominala sau cota de rep. r1 procedeul este urmatorul se va masura cilindrul cu un comparator dupa care urmeaza pistonul, vedem toleranta dntre acestea dupa care se va lua hotararea in functie de .......... spor la treaba P.S: consulta un specialist Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
COObra Postat Ianuarie 14, 2013 Share Postat Ianuarie 14, 2013 ce culoare e fumul? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Ianuarie 14, 2013 Share Postat Ianuarie 14, 2013 intrebarea e cum stii daca un motor trebuie doar segmentat cu cota normala sau trebuie sa treci la o cota superioara de piston? In mod concret, e vorba de un DR125 care scoate ceva fum daca e tinut in ture. De pornit porneste f bine, are vlaga dar ma gindeam sa ma apuc de el doar ca nu stiu exact ce piese sa comand (i. e. piston standard, +0.5 sau +1)In caz ca se merge cu ea asa, exista vreun risc sa se strice si altceva? hmm.. cred ca am gasit explicatia... oversize vine la pachet cu honuire de cilindru, nu merge fara. Acuma, cum pot fi sigur ca nu s-a facut o honuire inainte, si ca deja s-a trecut la o cota superioara? In mod normal scrie pe cilindru ce dimensiune este? Cum ar trebui sa faci: 1. Masoara compresia. - daca e in parametri las-o asa. - daca nu e in parametri, verifica jocul la supape - daca jocul la supape e in parametri, picura putin ulei prin gaura de bujie si masoara din nou compresia de 3-4 ori - daca motorul trebuie segmentat, prima masuratoare de compresie va fi mai mare decat urmatoarele, uleiul picurat in cilindru ajutand la etansare 2. Dai jos motorul si il desfaci - verifici vizual daca pe cilindru mai exista urmele de honuire de fabrica - sunt niste linii foarte subtiri pe circumferinta la un unghi de 60 de grade (considerand desfasurata suprafetei). Daca ai uzura, urmele nu se mai vad. In caz ca ai ajuns la acest pas, in urma verificarilor anterioare, mai mult ca sigur nu vei gasi acele urme de honuire pe cilindru. - masurat interiorul cilindrului si comparat cu cotele din manual. Daca te afli sub cota de schimbat piston si nu ai abateri mari de la cilindricitate, schimbi doar segmentii. Poti face si o noua honuire daca nu ai abateri de la cilindricitate. - alezare + honuire + piston mai mare + segmenti pe urmatoarea cota. Din ce an e motocicleta sau cate ore de functionare are? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Ianuarie 14, 2013 Share Postat Ianuarie 14, 2013 Cum ar trebui sa faci:1. Masoara compresia. cum faci asta la un monocilindru cu decompresor automat ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Ianuarie 14, 2013 Share Postat Ianuarie 14, 2013 Da, corect, am pierdut din vedere lucrul asta. Cred ca decompresorul automat se poate deconecta. La modele mai vechi stiu ca se poate si testul de compresie ar trebui sa se desfasoare normal. Singura metoda alternativa pe care o mai stiu ca sa determini daca este sau nu este compresie, ar fi un "leak down test". Am in service si un instrument dintr-asta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
XorX Postat Ianuarie 14, 2013 Autor Share Postat Ianuarie 14, 2013 mobra in cauza este un dr125, pe bord arata vreo 40.000km aparent compresia e buna, pentru ca porneste bine, are vlaga suficienta (merge 90km/h) doar ca scoate fum (albastru, ca intreba cineva mai sus) si consuma ceva de genul 1l ulei la 7-800km O sa incerc sa-i bag si un ulei mai gros, acum mergeam cu Mobil Semisintetic10w-40, o sa incerc cu un 15w-50 Motul 5100 sa vedem daca e vreo diferenta. Oricum, daca nu se strica altceva nu ma deranjeaza sa o tin asa, atita timp cit porneste si merge bine. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Performance Solutions Postat Ianuarie 14, 2013 Share Postat Ianuarie 14, 2013 Eu zic sa il lasi asa pana incepe sa manance mult ulei sau scade compresia prea mult ca de obicei mai multe motoare mai vechi scot fum cand le accelerezi la mazim si daca sunt tinute un timp mai indelungat turate mananca si ulei mai mult decat de obicei.Eu am alezat cateva cilindre dar e drept ca de scutere in 2T dar de nici unul nu am fost multumit, pistoanele nu au fost china sau de proasta calitate de radaj sa nici nu mai zic ca am facut mai mult decat trebuia uleiul la fel am reglat debitul pompei sa bage putin mai mult ulei. Dar poate si mesteri nu au prea multa experienta. mai tot ce inseamna scuter facut dupa 90 si care nu-i chinezesc are si un strat de nikasil, degeaba alezesi tu cilindrii aia intr-una, normal ca n-o sa mearga Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Ianuarie 15, 2013 Share Postat Ianuarie 15, 2013 mobra in cauza este un dr125, pe bord arata vreo 40.000kmaparent compresia e buna, pentru ca porneste bine, are vlaga suficienta (merge 90km/h) doar ca scoate fum (albastru, ca intreba cineva mai sus) si consuma ceva de genul 1l ulei la 7-800km O sa incerc sa-i bag si un ulei mai gros, acum mergeam cu Mobil Semisintetic10w-40, o sa incerc cu un 15w-50 Motul 5100 sa vedem daca e vreo diferenta. Oricum, daca nu se strica altceva nu ma deranjeaza sa o tin asa, atita timp cit porneste si merge bine. Motoarele consuma ulei si prin alte parti, nu doar pe la secmenti. Poate sa fie duse semeringurile de supape, etc. IArasi - e posibil sa nu ai uzura pe cilindru sau piston dar sa isi fi pierdt secmentii elasticitatea Vezi in carte cat e consumul maxim admisibil. La majoritatea motoarelor e acceptat sa pape pana la 1 kil la mie dar nu e batut in cuie Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
XorX Postat Ianuarie 15, 2013 Autor Share Postat Ianuarie 15, 2013 (editat) nu e de la simeringurile de supapa. Daca ar fi de acolo ar scoate doar la pornire daca sta mobra mai mult din cauza ca nu ar etansa tijele si s-ar scurge uleiul in timp in capul cilindrului. Dar cum ziceam, daca nu risc sa se strice alteva mai tare (cum ar fi cilindrul sau axa cu came, etc) nu ma apuc sa fac motorul bucati doar pt fum, prefer sa bag ulei si gata. Daca ar fi sa ma apuc de el mi-ar trebui o scula fara de care nu pot face nimic, si anume cea cu care se desface/reface lantul de distributie plus za cheie pentru lant. Aveti idee de unde gasesc asa ceva? Editat Ianuarie 15, 2013 de XorX Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Ianuarie 16, 2013 Share Postat Ianuarie 16, 2013 nu ai cum sa-ti dai cu parerea despre semeringurile de la supape doar dupa fumul la pornire. Uleiul nu curge prin ele cat sta motorul pentru ca pur si simplu cozile supapelor si semeringurile nu zac in ulei. Cu motorul oprit uleiul se scurge de-acolo si nici nu mai e asa fluid incat sa curga asa usor. nu trebuie sa desfaci lantul de distributie ca sa dai cilindrul/chiulasa jos. lantul are canalul lui separat iar pinionul axului cu came se scoate de pe ax si lantul se lasa in jos. Nu trebuie sa desfaci lantul. Iar semeringurile de supape imbatranesc, nu stiu cati ani are motorul tau, dar daca desfaci probabil o sa le vezi ca-s intarite si vai de mama lor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
varg-voshod Postat Aprilie 26, 2013 Share Postat Aprilie 26, 2013 (editat) Salutare, am schimbat si eu setul la un xt125r anul trecut si as vrea sa-l repar sa fie de rezerva. Acum am un set motor nou cota 0 Setul vechi vreua sa-l fac cota 1. pas 1. iau piston si segmenti conta 1, bolt, garnituri de aici de ex http://www.oemmotorparts.com/oem5.asp?M=Yamaha&T=XT%20R%20%20125&Y=2006&L=YA-XT-R-125-2&O=CRANKSHAFT%20-%20PISTON&F=YA-XT-R-125-2_AB&L2=YA-XT-R-125-2_AB pas 2. merg undeva unde se alezeaza si fac setul Intrebarea mea este daca stie careva ce trebuie masurat sa se poata calcula ce capacitate cilindrica rezulta dupa alezarea cu 1 mm. Probabil e ceva simplu dar ma depaseste. La cota 0 stiu ca sunt 124cmc Merci Editat Aprilie 26, 2013 de varg-voshod Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.