Sari la conținut

Montare ABS pe un motor mai vechi ?


Stig
 Share

Postări Recomandate

Prietene daca nu citesti tot nu te mai baga.

Problema asta AM REZOLVAT-O la Cesar de foarte mult timp (la 2-3 zile dupa ce am postat topicul), era o nimica toata. Macar sa va functioneze si voua motocicleta ca a mea.

Imi mentin parerea: nu aveti nevoie de ABS. Daca nu stii sa franezi nu iti mai iei motocicleta, iti iei bicicleta d-aia de bagi picioru' la roata sa o opresti.

Recunosc nu am multi KM (intre 3000 si 5000), dar niciodata nu am fost idiot sa-mi blochez roata sau sa pic dupa motocicleta. Cand o sa pic o sa-mi iau 125.

 

Si in plus, a fost doar o parere, respectat-o, nu trebuie sa sariti cu gura si sa veniti cu impresii d-astea de "motociclisti de o viata".

 

eu nu vreau sa mearga vreunul din motoarele mele ca al tau. ar insemna sa fie stricate, citeste semnatura!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 103
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

  • Admin
Imi mentin parerea: nu aveti nevoie de ABS.

Daca nu stii sa franezi nu iti mai iei motocicleta

Recunosc nu am multi KM (intre 3000 si 5000), bla..bla..bla.

 

Doamne fereste, da de ce tre' sa te superi ca ciobanu' pe sat?

Cum putem noi sa nu-ti dam dreptate, avand in vedere vasta ta experienta.. :crack:

 

Ia zi repede, fara sa te gandesti, cite trepte de viteza are mobra ta?

Editat de l.u.v
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Intreb si io: cine ar avea curajul sa se increada in ABS-ul facut din "bucati" pe o motocicleta care nu a avut asa ceva din fabrica, in TRAFIC ?

Asta presupunand ca cineva are bani, timp si nervi pentru asa modificare...

 

si din fabrica tot din bucati e facut dar ma rog...

 

Serbane, problema se pune doar sa transferi tot ceea ce tine de ABS de pe o motocicleta cu ABS pe una identica, dar mai veche, care nu are ABS.

Cel putin eu asta am inteles.

In plan teoretic, daca nu iei in calcul banii si munca, transplantul se poate face cu succes.

Reper, vorbim de motociclete identice, una cu ABS, cealalta fara(sa zicem R1100GS, RT, RS in cazul BMW)

Altfel, de la un model la altul sau de la o firma la alta treaba nici nu merita macar discutata.

 

nu trebuie sa fie identica deloc, abs-ul nu "stie" pe ce motocicleta e...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

Normal ca nu "stie" ABS-ul, dar complicatiile tehnice ar fi foarte mari la una care nu este deloc prevazuta cu ABS.

Gandeste-te doar la un lucru minor, cum ar fi locasul de amplasare al senzorilor, ce faci in cazul unei mobre care nu are bascula sau jamba prevazuta cu acel locas?

Iei jamba de CBR si o pui la BMW si invers?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Normal ca nu "stie" ABS-ul, dar complicatiile tehnice ar fi foarte mari la una care nu este deloc prevazuta cu ABS.

Gandeste-te doar la un lucru minor, cum ar fi locasul de amplasare al senzorilor, ce faci in cazul unei mobre care nu are bascula sau jamba prevazuta cu acel locas?

Iei jamba de CBR si o pui la BMW si invers?

 

think outside the box! :) se poate face foarte, foarte simplu un suport pentru senzor! :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Meştere,stai liniştit,s-a discutat pe larg pe aici despre sistemul ăsta "revoluţionar" ,asigură doar o întârziere dar nu o dozare funcţie de aderenţă. Asta înseamnă că pe asfalt ud totuşi blochezi roata iar pe uscat frânezi mai puţin eficient decât ar trebui şi e normal să fie aşa, marfa nu e nemţească,e chinezească .

pai asta si e cu adevarat partea buna cu intarzierea - cand te infigi ca ghiolbanu' in maneta de frana nu se blocheaza roata imediat la apasare, apesi si ai timp sa iti dozezi frana nu se blocheaza instant ca si in cazul franelor fara sistemul asta.

Dozarea de care vb la ABS iti mareste distanta de franare comparativ cu frana fara ABS.

 

cat despre marfa chinezeasca - marfa de cea mai buna calitate in state e fabricata in CHINA, deci lasati-ma cu marfa china, ce se aduce la noi sunt in general rebuturi sau contrafacute.

 

deci revin daca stiti cine aduce "chinezarii" de astea dati un PM sau scrieti aici.

Editat de BigAir
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Doamne fereste, da de ce tre' sa te superi ca ciobanu' pe sat?

Cum putem noi sa nu-ti dam dreptate, avand in vedere vasta ta experienta.. :crack:

 

Ia zi repede, fara sa te gandesti, cite trepte de viteza are mobra ta?

La 20 ani tu cati km aveai ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Imi mentin parerea: nu aveti nevoie de ABS. Daca nu stii sa franezi nu iti mai iei motocicleta, iti iei bicicleta d-aia de bagi picioru' la roata sa o opresti.

Recunosc nu am multi KM (intre 3000 si 5000), dar niciodata nu am fost idiot sa-mi blochez roata sau sa pic dupa motocicleta.

 

Mie unul, la ~10k km, imi este rusine sa-mi dau cu parerea pentru altii referitor la ce au ei nevoie sau nu. Pot sa-mi dau cu parerea despre ce am eu nevoie dar asta este alta poveste.

 

Referitor la topic, poti lua sistemul de ABS de la la o motocicleta si sa il montezi pe o motocicleta identica care nu a avut ABS (ex: F650GS 2002 lovit in fata, cumparat la pret de dezmembrari, s-au luat piesele bune, inclusiv ABS-ul care a fost montat tot pe un GS dar 2001).

 

PS: cum prinzi senzorul de viteza pe roata daca butucul/roata nu are locas pentru asta? Poxipol? :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sa iti pui un sistem ABS pe o motocicleta fara, presupune sa ai senzorii, inelul pe roti de pe care sa citeasca senzorii, modulul hidraulic care il inseriezi cu conductele de frana, modulul electronic care proceseaza semnalu de la senzorii de la roti si de la senzorii din modulul hidraulic.

 

Unu la mana, ca sa inseriezi modulul hidraulic in conductele de frana, trebuie sa faci improvizatii, moment in care eu unul m-as opri, pentru ca, cu franele nu te joci.

 

Cum ti s-a mai zis, nu merita sa iti bati capul cu asa ceva.

 

Nu merita sa iti bati capul nici cu montarea unui sistem pe acelasi tip de mobra, una cu abs si cealalta fara, daramite pe o mobra care nu o fost proiectata pentru asa ceva :)



Referitor la topic, poti lua sistemul de ABS de la la o motocicleta si sa il montezi pe o motocicleta identica care nu a avut ABS (ex: F650GS 2002 lovit in fata, cumparat la pret de dezmembrari, s-au luat piesele bune, inclusiv ABS-ul care a fost montat tot pe un GS dar 2001).

La gs 650 poate ca e mai simplu, dar la astea cu cardan, iti zic 100% ca nu merita bataia de cap ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin
La 20 ani tu cati km aveai ?

La 20 de ani nu-mi permiteam sa dau sfaturi, ci doar sa ascult!

Idem si acum la 45, cind stau de vorba cu cineva de la care am de invatat!

 

Mie unul, la ~10k km, imi este rusine sa-mi dau cu parerea pentru altii referitor la ce au ei nevoie sau nu. Pot sa-mi dau cu parerea despre ce am eu nevoie dar asta este alta poveste.

Bravo, respect pt.modul in care gandesti!

 

Dane, nu intelegi ca exista ''solutii performante"pt.orice? :laugh:

Editat de l.u.v
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

furtunuri se pot face la comanda, inclusiv in romania, la firme care se ocupa cu asa ceva. le sertizeaza ei. deci pa improvizatii. suporti de senzori se fac foarte usor, ii poti prinde de suruburile de la jambe, de suruburile de etrier/etc. discurile pentru senzori se pot face la freza, eventual un cnc pentru "puristi". senzorii aia ridicati in slavi atata doar pentru faptul ca se numesc senzori sunt niste mizerii de senzori hall, banali dealtfel... daca nu era nevoie de rezolutie mare se putea chiar renunta la acel disc, folosindu-se suruburile care tin discurie. dar nu ar fi practic, ar functiona defectuos. in schimb o groaza de motociclete folosesc acele minunate suruburi ca sa citeasca viteza. tot cu senzori hall. dar romanii il iau pe "nu" in brate. module hidraulice si electronice se gasesc cacalau si ieftin... furtunurile la fel, sunt ieftin de facut. hel de exemplu...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bosch a lansat cel mai mic sistem ABS din
lume dedicat tuturor tipurilor de motociclete.
Cu o capacitate de 0,4 litri și o greutate de 700 g,
actuala generație 9 de la Bosch are doar puțin
peste jumătate din dimensiunile și greutatea
generației precedente. Astfel, acesta este cel
mai mic ABS pentru motociclete din lume.
Firma oferă sistemul modular în trei variante,
două versiuni de bază (ABS 9 și ABS 9 plus) și
una premium (ABS 9 optimizat), ce integrează
un sistem electronic de frânare combinat, eCBS.
Aceasta înseamnă că pentru orice motocicletă
există o versiune perfectă, de la sisteme de
bază, cu preț rezonabil, la sisteme supersport.
În prezent, respectivul ABS echipează modelele
produse de Kawasaki, BMW, Ducati și KTM.
Comisia UE recomandă ca, din 2017, toate autovehiculele
pe două roți să fie dotate standard cu ABS.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 20 de ani nu-mi permiteam sa dau sfaturi, ci doar sa ascult!

Idem si acum la 45, cind stau de vorba cu cineva de la care am de invatat!

 

Bravo, respect pt.modul in care gandesti!

 

Dane, nu intelegi ca exista ''solutii performante"pt.orice? :laugh:

Cati km aveai la 20 de ani ? Sau nici nu stiai ce e aia motocicleta ?

PS: nu e nimic rau in a-ti da cu parerea. E dreptul fiecaruia, e un forum public la urma urmei. Nu va convine asta, mutati-va in Coreea (de Nord).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cati km aveai la 20 de ani ? Sau nici nu stiai ce e aia motocicleta ?

PS: nu e nimic rau in a-ti da cu parerea. E dreptul fiecaruia, e un forum public la urma urmei. Nu va convine asta, mutati-va in Coreea (de Nord).

 

MMMMMMM....BRUTA MICA....... :whip:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cati km aveai la 20 de ani ? Sau nici nu stiai ce e aia motocicleta ?

PS: nu e nimic rau in a-ti da cu parerea. E dreptul fiecaruia, e un forum public la urma urmei. Nu va convine asta, mutati-va in Coreea (de Nord).

Ai grija sa nu pici in extrema cealalta ... nesimtire se numeste. E o vorba ceva mai veche din popor: "cand (cuvant jignitor) se cearta viteii de regula tac"

Iar referitor la ABS eu il consider foarte util si este normal sa il vrei pe motocicleta ta insa nu te juca la frane ca poti sa regreti pe viitor. Joaca-te la plastice, la vopsea, la alte alea. Iar daca vrei ABS orienteaza-te catre alt model de motocicleta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cati km aveai la 20 de ani ? Sau nici nu stiai ce e aia motocicleta ?

PS: nu e nimic rau in a-ti da cu parerea. E dreptul fiecaruia, e un forum public la urma urmei. Nu va convine asta, mutati-va in Coreea (de Nord).

 

intre 60 si 65. de mii ;)

 

:agree: :goodposting:

 

Nu iti doresti ca atunci cind franezi la limita, in TRAFIC, sa iti dai seama ca ABS-ul pe care l-ai montat tu pe motocicleta nu functioneaza...

 

tu... esti degeaba! sunt 100% convins ca nu pricepi macar 1% din sistemul de functionare al unui abs. bag mana-n foc ca esti si adeptul unui ishit versus restul...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu dau in nicio nesimtire. In nesimtire ati dat-o voi demult cand ati folosit cuvinte gen "Alt meserias!" sau "ca nu ai facut nici un km cu motocicleta?" sau "eu nu vreau sa mearga vreunul din motoarele mele ca al tau. ar insemna sa fie stricate".
Nu are nimeni dreptul sa ma ia peste picior atata timp cand mi-am spus DOAR o simpla plarere. Un alt simplu "Nu sunt de acord cu tine" urmat de ARGUMENTE era mult mai recomandat. In cazul din urma ati fi avut toata stima si tot respectul meu.
Si referitor la cel care a spus ca "eu nu vreau sa mearga vreunul din motoarele mele ca al tau. ar insemna sa fie stricate", te anunt prietene ca pentru un motor din 2002, sport-touring merge foarte bine. Momentan nu am nicio problema la ea. Nu ai calitatea sa vorbesti asa despre "amarata" mea Honda F4i pentru care am muncit cateva luni bune, timp in care ma duceam si la facultate. Ajungeam sa plec dimineata la 6 de acasa si sa vin seara la 10. Am facut mai multe sacrificii pentru motocicleta mea decat ati facut multi dintre voi. Nu sunt un pusti de 20 ani de bani gata care mi-a dat mama cu tata bani sa-mi indeplinesc un moft si sa ma infig cu ea in gard, din cauza asta nu o sa o scap niciodata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu iti doresti ca atunci cind franezi la limita, in TRAFIC, sa iti dai seama ca ABS-ul pe care l-ai montat tu pe motocicleta nu functioneaza...

 

In cel mai rau caz, atunci cand ABS-ul nu functioneaza, masina/motocicleta franeaza normal, ca si cum nu l-ar avea montat. Atat timp cat da eroare sau ceva nu merge cum trebuie, ABS-ul se dezactiveaza.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asa este. Problema, asa cum o vad eu, apare cand tu ca rider te bazezi pe sistemul ABS ca fiind functional si te trezesti la un moment dat ca el NU e.

Altfel e pielea fiecaruia in joc. Merge fiecare cum crede de cuviinta.

Editat de Serban.S
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ABS-ul nu este facut sa abuzezi de el. Chiar daca il ai montat, nu insemna ca trebuie sa franezi "blana", ca vorba aia, ai ABS.

El este facut sa te scape, in cazul in care iti scapa mana prea tare, din diverse motive.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu dau in nicio nesimtire. In nesimtire ati dat-o voi demult cand ati folosit cuvinte gen "Alt meserias!" sau "ca nu ai facut nici un km cu motocicleta?" sau "eu nu vreau sa mearga vreunul din motoarele mele ca al tau. ar insemna sa fie stricate".

Nu are nimeni dreptul sa ma ia peste picior atata timp cand mi-am spus DOAR o simpla plarere. Un alt simplu "Nu sunt de acord cu tine" urmat de ARGUMENTE era mult mai recomandat. In cazul din urma ati fi avut toata stima si tot respectul meu.

Si referitor la cel care a spus ca "eu nu vreau sa mearga vreunul din motoarele mele ca al tau. ar insemna sa fie stricate", te anunt prietene ca pentru un motor din 2002, sport-touring merge foarte bine. Momentan nu am nicio problema la ea. Nu ai calitatea sa vorbesti asa despre "amarata" mea Honda F4i pentru care am muncit cateva luni bune, timp in care ma duceam si la facultate. Ajungeam sa plec dimineata la 6 de acasa si sa vin seara la 10. Am facut mai multe sacrificii pentru motocicleta mea decat ati facut multi dintre voi. Nu sunt un pusti de 20 ani de bani gata care mi-a dat mama cu tata bani sa-mi indeplinesc un moft si sa ma infig cu ea in gard, din cauza asta nu o sa o scap niciodata.

 

 

lol! culmea e ca eu am muncit (pe bune) doi ani pentru prima motoreta... o mobra 50S. de la 10 la 12. reparam biciclete. a fost o "pandemie" de vreo 4-5 ani in care toti "faceau" trial. cat despre mizeria ta de motor afla ca tot ce inseamna honda, in afara de mici exceptii, este egal cu un gunoi! tu in 3-5000 de km n-ai cum sa te plangi de fiabilitate. nici macar la o "comunista". facuta cum trebuie, cel putin! sa-mi spui cum stai mai ales cu releul de incarcare, cu intinzatorul de distributie (si patinele sunt mizerabile dar trecem peste...) si cu rulmentul de la oala (nu, nu cel de presiunie!) in maxim 10.000. "for the record" unul dinte motoarele mele actuale este chiar din 2000.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...