Sari la conținut

Noua legislatie 2013 pentru categoriile A, A1, A2, AM


Fester
 Share

Postări Recomandate

Am inteles ca cu A2-u e maxim 500cmc, dar un 535 virago se poate conduce? pana mea

 

intrebi din punct de vedere legal sau al abilitatilor?

legal, presupunand ca ce ai inteles tu e corect si tinand seama de relatia dintre numere rezulta ca nu poti conduce un 535 :)

Editat de Batranu`
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 1,9k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

CATEGORIA A2

Motociclete cu puterea maximă de 35 kW, cu un raport putere/greutate care nu depăÂşeÂşte 0,2 kW/kg și care nu sunt derivate dintr-un vehicul având mai mult de dublul puterii sale.

 

Adica maxim 46 cp.

 

o intrebare:

 

acum nu se respecta, de ce s-ar respecta de la anul?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Chestia cu reglementarea varstei e asa si asa, nu cred ca ajuta ci incurca, dar fie si asa.

 

Ceva cu eficienta maxima ar fi fost niste examinari mai grele, adica... partea I: minim 50 de intrebari la sala (daca nu chiar 100); partea II: examen in poligon (cu plecare in rampa, 8-uri si alte chestii mai grele decat se fac acum) si partea III: traseu in oras (ca la B )

 

 

La partea cu sala eu cred ca intrebari sunt suficiente.Degeaba pui mai multe si prinzi un "teoretician" bun care e varza la ghidon.

La examinarea practica, total de acord.As completa cu conducere pe suprafata uda,oprire de urgenta,verificarea pozitiei corecte functie de motocicleta a picioarelor,mainilor,etc.Aici depinde si de rigurozitatea examinatorului, poti sa ai un poligon care cere de toate, daca politaiul examinator e fara chef si sta cu spatele, tot degeaba....

Varsta peste 21 pt A ar fi in regula, cu un an limitare la kw.

S-auzim de bine

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La examinarea practica, total de acord.As completa cu conducere pe suprafata uda,oprire de urgenta,verificarea pozitiei corecte functie de motocicleta a picioarelor,mainilor,etc.

 

Si cum sa se faca examinarea pe suprafata uda? Se da examen cand ploua sau se cheama pompierii sa ude soseaua? Ce-i asa diferit cand e asfaltul ud?

Pozitia aia corecta e reglementata cumva? Daca ai cocoasa mai iei permisul sau pici la capitolul aspect placut?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu recunosc ca acum la 26 ani merg putin mai lent si am mai multa rabdare decat atunci cand aveam 20 ani.

 

Recunosc ca acum la 29 ani merg mai TARE si mai sigur decat atunci cand aveam 23 ani.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca eu am 19 ani si am permis de A,de la anul numai pot conduce motor de 600cmc decat pana la 24 de ani ?

 

frate, chestia cu anii de permis si/sau limitarea de kw/kg e deja in vigoare, numai ca nimeni nu o respecta.

 

ce naiba, isi iau baietii miare si tu iti faci griji pt 600?(mai in gluma mai in serios).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deci din cate am inteles eu poti sa faci in felul urmator: dai de A1 si NU iti iei motocicleta in limitele legale DAR risti sa te alegi cu dosar penal in caz de te prinde SAU astepti pana la 24 de ani si iti iei ce vrea muschiu' tau.

A! Si faceti-ma sa inteleg ceva: de ce nu pot sa imi iau cat. A la 18 ani care presupune conducerea unei motociclete de orice capacitate cilindrica (cu exceptia limitarii in primul an), dar pot sa-mi iau un Audi R8 de vreo 4200 cm3 si 430 cp si sa merg legal inca din primul an?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

e plin forumu de accidente mortale

intr-adevar! si cu siguranta se petrec mult mai multe evenimente neplacute decat ceea ce vedem noi la rubrica "Accidente", dar asta nu inseamna sa ridici stafeta la o asemenea varsta. Probabil scriu asta din suparare deoarece vroiam sa incep scoala pt. A in paralel cu B la anul, cand implinesc anii necesari dobandirii permisului, dar se pare ca voi da doar de B. Asta e! Poate legea asta m-a salvat sa nu-mi vars creierii pe asfalt, poate m-a scutit de vizita intre 4 scanduri. Cine stie? Las' ca-i bine si asa rau!

 

scoala moto e o gluma proasta

imi povestea cineva care a luat de curand cat. A (asta dupa 4 ani de .B ca in timp ce facea scoala instructorul statea la umbra, iar el cu casca pe cap facea jaloane in miezul zilei la 380C+:crack:

plus ca de curand a luat si o tranta mai zdravana. ghici de ce? sa fie oare cele 10 ore de "practica" irosite din cauza unui instructor nepasator?

 

 

Despre cotizatia la bugetul de stat nu mai vorbesc. O sa ajungem mai rau decat Africa.:disappointed:

Editat de wolfgan
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Că îți iei dosar de la anul.

 

 

hm..da, e un inconvenient :grinbandit:

 

oricum, bajetii de cartier fara viitor nu vor fi deranjati de un dosar penal, zic eu. nu-i ca si cum le va afecata viitoarea cariera. :friends:

Editat de frigider
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai dai de A2, sunt multe motociclete bune/frumoase care pot fi limitate la 35kw, chiar daca sunt limitate nu inseamna ca sunt scutere de 50, ai chiar cateva avantaje, consuma mai putin si tempereaza un pic...

si cam care ar fi acele motociclete despre care vorbesti? te-as ruga sa dai niste exemple daca nu te dereanjeaza aici sau pe pm. nu de alta dar am muncit niste banuti si as vrea sa ma orientez putin.

 

in cele 20 de ore de practica obligatorii in legislatia actuala nu inveti decat sa folosesti ambreiajul, franele schimbatorul de viteze siviraje la viteze mici, asta cu cel mai bun instructor posibil, practic cam toti am iesit pe strada complet nepregatiti pentru conducerea in (relativa)siguranta a motocicletei, in siguranta nu esti niciodata pe motocicleta.

 

daca instructorul statea la soare amicul tau ar fi fost la fel de nepregatit.

ai dreptate! asta depinde de abilitatile fiecaruia dintre noi. pana la urma toata lumea va avea poate si va avea parte de incidente. chiar si pe bicicleta poti sa o patesti (exemplu: eu. cand imi amintesc!:rusinica::crack:)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

si cam care ar fi acele motociclete despre care vorbesti? te-as ruga sa dai niste exemple daca nu te dereanjeaza aici sau pe pm. nu de alta dar am muncit niste banuti si as vrea sa ma orientez putin.

 

 

doar cateva motociclete compatibile cu permis A2:

 

Aprilia Dorsoduro 750 - cu limitare

Aprilia NA 850 Mana/Mana GT - cu limitare

Aprilia Pegaso 650 Strada/Trail - standard

Aprilia SL 750 Shiver - cu limitare

Beta Alp 4.0/M4 - standard

BMW F800R/S/ST/GS - cu limitare

BMW F650GS - cu limitare

BMW G650GS/Sertao - standard

Ducati Hypermotard 796/1100 - cu limitare

Ducati Monster 696/769 - cu limitare

Harley-Davidson Forty-Eight - cu limitare

Harley-Davidson Sportster 1200 Custom/Low - cu limitare

Harley-Davidson Sportster 883 Low/Superlow/Iron - cu limitare

Honda CBF600N/S - cu limitare

Honda CBR250R - standard

Honda DN01 - cu limitare

Honda NC700S/X - cu limitare

Honda NT700V DEAUVILLE - cu limitare

Honda VT750C Black Spirit/Shadow/Spirit - standard

Honda VT750S - standard

Honda VTR250 - standard

Honda XL700V TRANSALP - cu limitare

Husqvarna TE 630/SM 630 - cu limitare

Husaberg FS570 - cu limitare

Hyosung GT250/GT250R - standard

Hyosung GT650/GT650R - cu limitare

Hyosung GV250 - standard

Hyosung GV650 - cu limitare

Hyosung ST700 - cu limitare

Kawasaki ER-6F (NINJA650R)/ER-6N - cu limitare

Kawasaki KLX250 - standard

Kawasaki Ninja 250R - standard

Kawasaki VERSYS 650 - cu limitare

Kawasaki VN 900 Custom/Classic/Light Tourer - cu limitare

KTM Duke 690 - cu limitare

KTM Duke 200 - standard

KTM 690 Enduro/Enduro R - cu limitare

KTM 690 SMC R - cu limitare

KYMCO Venox 250 - standard

Moto Guzzi V7 Classic/Cafe classic/Racer - cu limitare

Moto Guzzi Nevada - cu limitare

Moto Guzzi Bellagio - cu limitare

Moto Guzzi California - cu limitare

Moto Guzzi Norge 1200 - cu limitare

Suzuki GSF 650 N/S - cu limitare

Suzuki GSX 250 Inazuma - standard

Suzuki Intruder C 800/M800 - versiune limitata

Suzuki SV 650 N/S - cu limitare

Suzuki DL 650 V-Strom - cu limitare

Triumph Bonneville - cu limitare

Triumph Thruxton - cu limitare

Triumph America - cu limitare

Triumph Speedmaster - cu limitare

Triumph Tiger 800/800 XC - cu limitare

Yamaha MT01 - cu limitare

Yamaha MT03 - standard

Yamaha TDM 900 - cu limitare

Yamaha XJ6N/Diversion/Diversion F - cu limitare

Yamaha XVS950A Midnight Star - cu limitare

Yamaha XVS1300A Midnight Star - cu limitare

Yamaha XT660R/X/Z Tenere - standard

Yamaha YBR250 - standard

Yamaha WR250X/R - standard

 

 

de aici: http://www.infomoto.ro/motociclete-compatibile-cu-permisul-a2

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bine ca C, CE-u se da tot la 18. Rahat de tara. :finger:

Se modifică și pentru C, CE, vârsta minimă 21 ani. Uite aici link.

 

Legea e bună, amuzant este doar modul în care e primită.

 

Pe mine mă amuză știind că toți erau fericiți că se introduce permis la scuteriști, iar acum îi văd dezumflați :haha:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deci din cate am inteles eu poti sa faci in felul urmator: dai de A1 si NU iti iei motocicleta in limitele legale DAR risti sa te alegi cu dosar penal in caz de te prinde SAU astepti pana la 24 de ani si iti iei ce vrea muschiu' tau.

A! Si faceti-ma sa inteleg ceva: de ce nu pot sa imi iau cat. A la 18 ani care presupune conducerea unei motociclete de orice capacitate cilindrica (cu exceptia limitarii in primul an), dar pot sa-mi iau un Audi R8 de vreo 4200 cm3 si 430 cp si sa merg legal inca din primul an?

Pai catastrofa provocata de o masina la 200+ km/h arata mai bine decat o motocicleta impartita in 100 si o masina ramasa 3 sferturi. :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@pachemon: multumesc de link foarte informativ.:friends:

Urate toate!

nu chiar toate.:blbl: din toate cate am vazut cel mai mult mi-ar face cu ochiul niste choppere.

 

Pai catastrofa provocata de o masina la 200+ km/h arata mai bine decat o motocicleta impartita in 100 si o masina ramasa 3 sferturi. :D

nu e vorba de cat de "frumos" arata accidentul. pierderile de vieti omenesti sunt problema si daca stam si ne gandim mai bine pe motocicleta incape doar o persoana, maxim doua pe cand in masina poti sa inghesui si 5. Intr-o coliziune cu un cap de pod, copac, alt autovehicul unde se pierd mai multe suflete? Nu ma mai gandesc si la unele cazuri cand soferul masinii supravietuieste si ii are pe constiinta pe toti ceilalti pasageri. In continuare sustin cu tarie sa fie impuse anumite restrictii si la masini tocmai din acest motiv.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...