Jump to content

Cand se schimba uleiul din furca ?


Recommended Posts

Poate ii vine ideea sa si-l schimbe singur si nu cred ca e de bine daca intreaba pe unde se schimba uleiul.

Uleiul din furca se schimba la maxim 2 ani,daca nu chiar si in fiecare an. Depinde cati pitici ai pe cap. Cand o sa il schimbi, cere sa iti faca nivelul de ulei din furca, nu sa iti puna cantitatea din manual.

Link to post
Share on other sites

in baza celor spuse de tine, nu iti poate da nimeni un raspuns concret. nu ai spus nici ce motor ai, nici cu ce furca este echipat... ca un exemplu: motorul meu echipat cu showa. producatorul recomanda schimbul la 3 ani sau 30000km. oricum, multi iti vor spune ca i-a venit timpul din 2007 pana acum, multi iti vor spune ca daca nu curge las-o asa... ca sa stii ce recomanda producatorul trebuie sa ne spiu ce motor sau ce furca ai.

Link to post
Share on other sites

Si la mecanic ce-i face?

ii schimba uleiul

 

majoritatea mecanicilor recomanda schimbarea uleiului la 2 ani sau 20.000Km. cei care trag mai tare de motoare sau fac circuite, il schimba si de 2 ori pe an. dar e alta mancare acolo.

Link to post
Share on other sites

Salut

O intrebare pt cine stie mai bine

 

Cumparat moto anul trecut fabricatie 2007 (FZ6), nu stiu daca a fost schimbat vreodata uleiul in furca iar acum vreu sa ii schimb si asi vrea sa o si curat (spal) bine in interior. Daca ii dau jos semeringurile actuale care sunt ok nu curg pot sa le pun tot pe ele la loc sau este nevoie neaparat sa le schimb?

Edited by victor_wts
Link to post
Share on other sites

Salut

O intrebare pt cine stie mai bine

 

Cumparat moto anul trecut fabricatie 2007 (FZ6), nu stiu daca a fost schimbat vreodata uleiul in furca iar acum vreu sa ii schimb si asi vrea sa o si curat (spal) bine in interior. Daca ii dau jos semeringurile actuale care sunt ok nu curg pot sa le pun tot pe ele la loc sau este nevoie neaparat sa le schimb?

daca ai grija de ele cand le iei jos sa nu le ,,rezolvi,,atunci poti linistit sa le pui inapoi.
Link to post
Share on other sites

Salutare!

Am nevoie de un raspuns la urmatoarea intrebare :) Cat ulei intra in telescoape la un cbr 600 f4 pc35. Vreau sa iau azi uleiul si nu stiu cat sa cumpar

pai cumperi 1 L si trebuie sa ti ajunga.

Link to post
Share on other sites

Salut

O intrebare pt cine stie mai bine

 

Cumparat moto anul trecut fabricatie 2007 (FZ6), nu stiu daca a fost schimbat vreodata uleiul in furca iar acum vreu sa ii schimb si asi vrea sa o si curat (spal) bine in interior. Daca ii dau jos semeringurile actuale care sunt ok nu curg pot sa le pun tot pe ele la loc sau este nevoie neaparat sa le schimb?

Nu e nevoie sa scoti semeringurile pentru a spala furca pe interior si a schimba uleiul.

Se desface surubul de golire de jos care poate fi (sau nu) acelasi care tine amortizorul, capacul-piulita de sus (ala se desface cat telescopul e montat inca in jug pentru ca e cel mai bun loc unde telescopul sta fix). Dupa ce scoti acel capac poti scoate arcul, distantierele (daca exista) si daca scoti surubul de jos poti scoate si amortizorul. Le clatesti bine cu un lichid sau spray degresant, la fel cu interiorul gol si asta e. Nu ai nevoie sa scoti semeringurile.

Cea mai mare buleala poate aparea la montarea lor la loc, asa ca.. chiar ca nu are rost sa le scoti, separarea celor doua tuburi nu ajuta cu nimic la curatare.

Link to post
Share on other sites

Nu e nevoie sa scoti semeringurile pentru a spala furca pe interior si a schimba uleiul.

Se desface surubul de golire de jos care poate fi (sau nu) acelasi care tine amortizorul, capacul-piulita de sus (ala se desface cat telescopul e montat inca in jug pentru ca e cel mai bun loc unde telescopul sta fix). Dupa ce scoti acel capac poti scoate arcul, distantierele (daca exista) si daca scoti surubul de jos poti scoate si amortizorul. Le clatesti bine cu un lichid sau spray degresant, la fel cu interiorul gol si asta e. Nu ai nevoie sa scoti semeringurile.

Cea mai mare buleala poate aparea la montarea lor la loc, asa ca.. chiar ca nu are rost sa le scoti, separarea celor doua tuburi nu ajuta cu nimic la curatare.

Foarte bun raspunsul dar eu recomand sa mergi la un service pentru ca nu cred ca ai acasa toate sculele neceare iar schimbatul uleiului nu e tocmai o operatie simpla

Link to post
Share on other sites

Corect, nu e simplu deloc pentru cineva care n-a mai facut asta.

Ce poate gresi cineva care nu a mai facut asta - sa amestece piesele si sa nu le aseze la loc in ordine, (de ex - arcuri, distantiere, saibe) si la montarea la loc a capacelor de sus cineva nepriceput poate strica usor filetul capacelor pentru ca trebuie insurubat si presat arcul in acelasi timp.

Pentru amestecat piesele e simplu, cand nu mai stii cum au fost treci la urmatorul telescop si vezi acolo ordinea corecta, de-aia nu recomand desfacerea lor simultan. Daca le desfaci pe-amandoua odata si uiti cum au fost.. nu mai ai portita de scapare.

Cand ai terminat complet un telescop te apuci de celalat.

Edited by Belbody
Link to post
Share on other sites

Problema apare la punerea simeringurilor noi si la desfacerea la surubului din capul amortizorului, asta trebuie explicat. De demontat si remontat ma gandesc ca se apuca cu schema in fata, trebuie sa fi cel putin idiot sa nu reusesti sa nimeresti ordinea cu poza in fata. Nu este stiinta rachetelor, dar iti trebuie sa ai cu ce sa faci cele 2 operatii sa zic mai dificile.

Link to post
Share on other sites

Am cautat insa nu am gasit aceasta informatie. As vrea sa stiu cand se schimba uleiul din furca. De asemenea cand imi dau seama daca ar trebuii schimbat ?

Motocicleta este din 2007 si are 25.000 km.

 

Multumesc

 

Despre ce motocicleta este vorba?

Link to post
Share on other sites

A mai zis pe prima pagina:

"Am un GSX-R din 2007 cu 25.000 de km. Nu cred ca i-a fost schimbat vreodata uleiul din furca si nici semeringurile. Cred ca ar fii bine sa ma precup sa le schimb. Multumesc pentru raspunsuri."

Link to post
Share on other sites

Spalarea unei piese mecanice presupune in primul rand demontarea ei de pe ansamblul pe care este montata (in speta jamba telescopica) si dezansamblarea piesei respective . Adica o desfaci in partile ei componente. Abia dupa aceea se spala piesa cu piesa, se sufla cu aer comprimat,se verifica fiecare piesa in parte,se serviseaza (sau se inlocuieste) daca este cazul,se greseaza si se reasambleaza . Acum poti spune ca ai spalat piesa sau ansamblul respectiv.



Spalarea unei piese mecanice presupune in primul rand demontarea ei de pe ansamblul pe care este montata (in speta jamba telescopica) si dezansamblarea piesei respective . Adica o desfaci in partile ei componente. Abia dupa aceea se spala piesa cu piesa, se sufla cu aer comprimat,se verifica fiecare piesa in parte,se serviseaza (sau se inlocuieste) daca este cazul,se greseaza si se reasambleaza . Acum poti spune ca ai spalat piesa sau ansamblul respectiv. Schimbul de ulei in furca telescopica se face de regula la doi ani.Sii asta din simplul motiv ca acest ansamblu are multe piese in frecare directa intre ele, cu solicitari mecanice cu valori destul de mari . Acest interval de timp este valabil si pentru schimbarea celorlalte fluide ale autovehiculului respectiv: lichid de frana, lichid de frana (sau ulei hidraulic) din instalatia hidraulica de actionare a ambreiajului, lichid de racire antigel, etc.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...