Sari la conținut

Noile reguli (definitive) ale examenului moto:


Cyba
 Share

Postări Recomandate

Altcineva zicea ca si-a scos scaritele. Eu sunt atehnic, o astfel de operatiune as face-o la un mecanic si momentan nu-mi permit :what:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 229
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

lasa-i ma tata, ca n-ai cu cine. astia daca le arati dintii si zici ca ii ai albi or sa umple 5 pagini cu postarile lor, ca tu nu ai dreptate, uite ca ei ii au maro (or sti ei de la ce) numai ca sa iti arate ca ei stiu mai bine si au un cuvant greu de spus. ca si cum le e si scarba ca au luat permisul cum l-am luat toti, adica cu cateva 8-uri in poligon. acum, ca au experienta, experienta pe care au avut ocazia sa si-o formeze fix cu permisul luat in poligon, acum is zmei toti. si tot acum gasesc ei normal si natural sa te sui la examen (tu ala care dai, nu ei care comenteaza pe blog si au plasticul in buzunar) pe o motocicleta de 600 (da stiu ca nu e de 1000, dar sustin ca e nervoasa comparativ cu alea care erau pana acum in scoli, asta ca sa inteleaga toata lumea...) si cu pasager si in trafic, iar aia care nu sint de acord cu ei sint niste retardati care daca e s-o luam pe aia dreapta nici nu ar avea ce cauta in trafic pe langa somitatile in materie de driving de care vorbeam, adica ei, aia cu dintii maro. se putea merge si pe alte idei, cum ar fi cea din link-ul de mai jos. daca astia cu legile sint limitati, nu credeam ca si noi trebuie sa ne comportam ca si cum tot limitati am fi.

 

http://www.slowride.ro/2012/10/02/cum-poti-sa-reduci-cu-30-accidentele-moto-in-randul-tinerilor/

Te rog, nu-ti mai da cu parerea daca n-ai mers cu pasager. (e a 2-a oara cand iti zic, poate a 3-a oara cu noroc intelegi :P )

La fel, vad ca ai er5, daca n-ai mers pe una de 600, nu-ti mai da cu parerea.

 

Nu faci decat sa-i sperii pe viitorii elevi. Bine, mai faci si "reclama" la site-ul ala. (sa zicem ca nu-i ceva rau, dar e pe langa subiect :D )

 

 

s-o crezi tu ca opreste el pentru asa ceva...n-ai decat s-o iei tu pasager pe domnisoara... :))))))))

Toate autostopistele (bune) sa apeleze la mine!

Editat de frigider
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

dea ... zicea cineva mai sus ca acuma va plangeti ca sunt prea aspre legile. sincer cu cat mai aspre cu atat mai bine. In germania scoala costa 1500 de euro, si are ca durata aprox 3 luni. Incepi cu teorie, si nu legislatia lu peste, ci cunostintele necesare pt a conduce o motocicleta(contravirare, franari de urgenta, etc etc). Scoala o faci pe 600 direct. In timpul orelor de conducere te plimbi atat prin poligon cat si pe strada, si chiar pe autostrada, si "culmea" singur pe motocicleta, cu instructorul pe alt agregat sau in masina(disctutiile se fac prin intermediu dispozitivelor handsfree). De examen, ce sa mai zic, sunt 3 sau 4 probe complexe. Una dintre ele consta in mersul pe motocicleta fara a pune picioarele jos(ATENTIE), la pas. Daca nu se intelege asta este explicatia: tu calare, cel care te examineaza pe jos pe langa tine, si tu tre sa mergi la viteza lui astronomica de om care se plimba agale, si tre sa o faci cat mai drept posibil. E na ... si va mai plangeti de ce au facut astia la noi.

Descrierea varului meu(cel care a facut scoala in germania si care mi`a povestit toate astea) despre ce se intampla acolo: "germanu nu te invata sa mergi incet, din contra te invata sa mergi tare dar CORECT!!!"

Prin urmare sunt curios care este numarul de accidente de motocicleta in germania si care este in romania.

AMIN.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

dea ... zicea cineva mai sus ca acuma va plangeti ca sunt prea aspre legile. sincer cu cat mai aspre cu atat mai bine. In germania scoala costa 1500 de euro, si are ca durata aprox 3 luni. Incepi cu teorie, si nu legislatia lu peste, ci cunostintele necesare pt a conduce o motocicleta(contravirare, franari de urgenta, etc etc). Scoala o faci pe 600 direct. In timpul orelor de conducere te plimbi atat prin poligon cat si pe strada, si chiar pe autostrada, si "culmea" singur pe motocicleta, cu instructorul pe alt agregat sau in masina(disctutiile se fac prin intermediu dispozitivelor handsfree). De examen, ce sa mai zic, sunt 3 sau 4 probe complexe. Una dintre ele consta in mersul pe motocicleta fara a pune picioarele jos(ATENTIE), la pas. Daca nu se intelege asta este explicatia: tu calare, cel care te examineaza pe jos pe langa tine, si tu tre sa mergi la viteza lui astronomica de om care se plimba agale, si tre sa o faci cat mai drept posibil. E na ... si va mai plangeti de ce au facut astia la noi.

Descrierea varului meu(cel care a facut scoala in germania si care mi`a povestit toate astea) despre ce se intampla acolo: "germanu nu te invata sa mergi incet, din contra te invata sa mergi tare dar CORECT!!!"

Prin urmare sunt curios care este numarul de accidente de motocicleta in germania si care este in romania.

AMIN.

 

Lasa ca la noi tre sa fie scoala accesibila pentru toti "pitzitongii /cocalarii " si toate fufele cu aere de motociclist ... :D sa nu cumva sa le ingradeasca cineva niste " drepturi " ale lor, ca este si ei oameni.

Ei stiu sa mearga oricum cu motocicleta ... dar nu asa cum vor nesimtitii astia de legiuitori si toti mancatorii astia de pe forum ...

Eu zic sa facem urmatoarea propunere legislativa : Permis gratis si obligatoriu pentru toate categoriile de la 10 ani . :hug:

Aaaa si "bac-ul" sa il iei cand te nasti ... ca sa nu iti mai creeze probleme mai tarziu. :offtopic:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tu esti asa, mai neajutorat la cutiuta, nu? Eu iti explic ca la gradi ce si cum, tu nu intelegi si-mi zici pa?! Atat de jos a ajuns nivelul conversatiei?...pff

Ba, oi fi io mai prost, asa, da nici tu nu stai prea bine... Eu iti explic ceva, si tu nu pricepi. Si io sunt prost. Atunci...bine!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

An 79, cu militian in spate. Inainte sa urce trebuia sa-i spui sa-si puna casca, dupa care plecai,.... trebuia sa-l intrebi daca este gata si se tine bine, daca nu, cand plecai, se ridica pe varfurile picioarelor, si plecai fara el, scotea fluierul, te fluiera ,si pierdeai examenul. gata.

Pe jawa de 2 jumate

Editat de papas
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O porcarie! Lumea nu pricepe ca pe vremea aia trecea o masina la juma' de ora...vedeti ce-a zis un coleg mai sus despre examenul in .de. Dificil, probe de traseu chiar si pe autostrada dar fara pasager.

Editat de Batranu`
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Este normal sa dai examen sau sa faci cursuri in trafic cu "pasager" iar motivul nu este pentru a verifica abilitatile cuiva de a cara un pasager ci... pentru ca este ilegal sa circuli pe drumurile publice fara permis de conducere, cel putin nu singur.

 

In cazul auto treaba e mai simpla deoarece exista dubla comanda si instructorul (sau politistul la examen) pot prelua controlul in caz de nevoie... in cazul motoarelor problema e mai complicata, desi "pasagerul" poate interveni intr-o anumita masura asupra directiei si/sau frana (daca exista comanda dubla), controlul este mult mai limitat.

 

Fare permis se poate iesi in trafic doar in compania intructorilor sau polistilor abilitati in acest sens, fie ca e vorba de scoala fie de examen.

 

Nu sustin ca procedura este cea mai fericita ci doar ca are sens, cel putin din punct de vedere legal.

 

Treaba cu 600cmc este discutabila insa aproape necesara... trebuie facut ceva in acest sens.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Britanicii au avut intotdeauna proba de examinare in trafic. Iata cum se desfasoara testul on-road:


Dupa promovarea probei de indemanare din poligon, britanicii considera ca un cursant a dobandit abilitatile necesare pentru a controla motocicleta, iar testul stradal trebuie sa arate capacitatea candidatului de a se adapta in trafic.


Dupa o serie de teste statice, prin care examinatorul va aprecia cunoasterea regulilor de conduita rutiera si un teste de vedere, cursantul si examinatorul vor pleca in test.


Cursantul va conduce SINGUR motocicleta de scoala, iar examinatorul va conduce o a doua motocicleta. Comunicare dintre cei doi se va face prin sisteme de comunicare electronica.


Cum pot britanicii sa lase un cursant care a promovgat doar “poligonul” sa conduca in trafic? La fel cum noi ii dadeam aceluiasi cursant permisul.


sursa: gov.uk.....http://motorhead.ro/examenul-moto-in-europa-marea-britanie/

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai eu am specificat ca in cazul motocicletelor situatia este mai delicata, de cele mai multe ori "pasagerul", fie el instructor sau politist, mai mult incurca decat ajuta intr-o situatie de urgenta.

 

Sincer, chiar nu stiu ce solutie ar fi ideala, cu sau fara "pasager" (insotitor), singur pe motor iar insotitorul pe alt motor... sau in masina. Pe vremuri, cand am dat eu examen cel putin, politistul se urca in spatele tau pe motor... dar erau alte vremuri, cele mai "mari" motoare erau IJ-urile sau Jawele de 350cc. Lumea s-a schimbat intre timp, ar fi ridicol sa vezi un politist in saua unui R6 la examen...

 

Este greu de gasit o formula care sa impace pe toata lumea si mai ales sa fie perfect obiectiva insa nici cum era inainte nu era in regula. Dadeai examen pe un troaca de 250 intr-un cilindru si apoi sareai direct in saua unui R1...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

te-ai vazut cu permisu de acum comentezi... de parca n-ar fi vina soferilor de autoturisme in majoritatea accidentelor in care sunt motociclete

In majoritatea, dar nu in toate. Sau tu inca n-ai permis si ti-e ciuda?!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sunt destul de iritat, pentru faptul ca zeci/sute/mii de dobitoci intorc pe linie continua, nu se asigura, nu le pasa de cei pe 2 roti (cu motor sau fara), parcheaza oriunde, etc. scapa nepedepsiti, iar tot motociclistii sunt cei judecati, iar pentru un permis cat. A se face atata caz, sa se bage de la 50 de ani cu 10 feluri de probe si cu un cost de 3000 de euro...

"da frate sa se dea proba in oras cu un pasager de 100kile" ca doar nu ai sa mergi singur pe motor, de parca la examen la categoria C iti umple tiru cu marfa...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din cate vad eu, exista trei tabere: cei cu plasticul in buzunar si care indreptatesc noile reglementari, cei ce vor plastic dar nu vor sa se speteasca prea mult pt el, si cei ca mine, care au dat anul trecut pt scoala dar n-au apucat sa obtina carnetul, si stau cu inima-n dinti asteptand o veste favorabila. Prea putin imi pasa de celelalte 2 tabere, sincer sa fiu sunt partial deacord cu noile reglementari. Vorba unuia de mai sus, mai multe filtre, mai putine gunoaie. Dar avand in vedere ca eu am facut scoala intr-un mod, de ce trebuie sa fiu pus in dificultate de noua lege? Sunt 3 variante: cea mai buna ar fi sa pot da dupa legea veche(dar ma indoiesc), ar mai fi ideea de a plati o diferenta si sa iau scoala de la capat (de ce sunt obligat sa mai scot bani din buzunar?) si ultima ar fi sa renunt la visul meu de ani de zile din cauza legii astea de cacao (si cine ma despagubeste de banii investiti pana acum: analize, scoala, echipament?).

Urate zile am ajuns, sa fii la un pas de a iti indeplini visul si sa iti traga guvernul una peste mecla de-ti sar visele din cap. In alta ordine de idei, maine sau poimaine ma duc sa ma programez, sa vad ce imi zice madam de la programari. Incerc sa raman optimist si ma gandesc ca o sa ma lase sa dau dupa legea veche, chiar daca invoca legea noua, am deja 25 de ani si nu cred ca are cum sa imi impuna sa refac scoala de soferi. Daca reusesc sa scap usor, jur ca devin un pic mai credincios :)). Celor care inca nu au dat pt A, va recomand sa nu va grabiti, mai bine asteptati un an in plus decat sa fiti prinsi in mijlocul a niste schimbari de legi. Asfalt uscat celor cu plastic, mult noroc celorlalti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

motoscut e si vina noastra probabil dar si a lor, anul trecut m-a programat dupa 2 luni la poligon iar anul asta dupa 1 luna, mi-a zis ca mai tarziu nu se poate :-|, cat despre examinarea pe anul asta cum naiba in iasi targoviste bucuresti(poate si in alte parti) s-au examinat elevi iar la Sv nu

 

cat despre lege (poate gresesc) dar cea cu cat A si D la 24(pe scurt) a fost anuntata la inceputul lui septembrie si intrata in vigoare dupa 6 luni (19ian) iar acum in 10 zile vor sa bage si traseu, sunt curios cat timp le mai acorda si la scolile auto pentru "echipare"

Editat de Andrei74n
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ce prostie auzi la ei:)))....pai eu cand m.am suit prima oara pe 600 cc...am facut pe mine umpic...si inca sunt in procesul de invatare...merg ca la scoala cu el sami bag...ce incompetenti sunt astia...ne vor direct profesionisti inca din scoala...:-<



Foarte simplu : decat sa apara anual in Romania 1000 de posesori de permis din care sa moara 10-15 ( + 2-3 pasageri ) in primul an , mai bine sa apara doar 200 din care sa nu moara niciunul.

tocmai aia e problema...ca daca isi iau toti incepatorii 600cc si vitezana nu mai mor 10 , 15...va creste mortalitatea cel putin 30 % parerea mea...ca nu toata lumea este cerebrala si tine la viata lui...mai sunt si dinaia care cand vadd o fata sa faca impresie o blaneste si mna...prostia se plateste indiferent ca esti sofer sau motociclist...din pacate noi o platim mai scump umpic ca nu avem tona de fiare in jurul nostru...



motoscut e si vina noastra probabil dar si a lor, anul trecut m-a programat dupa 2 luni la poligon iar anul asta dupa 1 luna, mi-a zis ca mai tarziu nu se poate :-|, cat despre examinarea pe anul asta cum naiba in iasi targoviste bucuresti(poate si in alte parti) s-au examinat elevi iar la Sv nu

 

cat despre lege (poate gresesc) dar cea cu cat A si D la 24(pe scurt) a fost anuntata la inceputul lui septembrie si intrata in vigoare dupa 6 luni (19ian) iar acum in 10 zile vor sa bage si traseu, sunt curios cat timp le mai acorda si la scolile auto pentru "echipare"

vor avea o problema scoliile auto cu asta...va trebui sa aiva din cate am inteles un scuter 50 cc, un 125cc , un 250cc (parca nu stiu exact...) , si asta de 600cc...o prostie,,,

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da,am permis,dar cand l-am luat in 2008 nu am fost deloc multumit de ce m-a invatat scoala ,adica NIMIC.Si am facut scoala pe un motor de 600 ,mi-a fost FOARTE greu la inceput sa-l controlez ,mai ales din cauza fricii,dar am reusit(cu morcov mare in fund).Oricum,mi-as fi dorit sa stiu mai multe,pentru ca eu din scoala am plecat cu permis dar inca aveam frica de motociclete aproape la fel de mare ca in prima zi,nu eram deloc obisnuit cu comenzile ,iar in trafic,noroc ca facusem 30 de ore de categoria B si mai aveam habar.

Dar si asa,eu in Bacau (oras mare,aglomerat) nu am intrat pe motocicleta in prima luna,imi era prea frica.Si cica aveam permis,puteam conduce IN SIGURANTA agregatul sau cel putin asa era in teorie ,in realitate eram dezastru.Poate daca scoala m-ar fi invatat mai multe,nu m-as fi dus cu roatele in sus A DOUA ZI dupa obtinerea permisului.poate daca cineva mi-ar fi explicat doar ca nu se iau curbele cu ambreiajul tras.. (si multe altele ).

Bun,acum sa analizam vechi vs nou,ce se scoate sau ce se adauga,si sa luam exemplul unui cursant ce nu are nici o categorie si incepe doar cu A .(adica 0 experienta in trafic )

 

Inainte :

Faceai scoala pe orice motor de minim 125 cc,in poligon,fara masini si doar cateva conuri pe post de obstacole.Sa fim seriosi,chiar si cei mai anti-talent in ale motocicletelor,dupa vreo 10 ore de poligon ,reusesc sa il faca.La examen ,acelasi lucru,pam pam ,3 minute de facut niste opturi si 2-3 frane si gata,POTI SA IESI IN TRAFIC! fara supravegherea nimanui,daca ti-ar da plasticul pe loc ,ai iesi din poligon pe motocicleta intr-o lume in care tu nu ai calcat niciodata ,intr-o jungla.Felicitari,ai 50/50 sanse sa te ranesti grav in prima luna.

Si ca sa nu fie de ajuns,ai voie sa iti iei R1,tu care de-abia ai facut niste opturi pe un 125 sau 250,care probabil inca mai incurci comenzile ca doar esti om...incurca tu comenzile la R1 si vezi ce se intampla.

Acum:

Gigel,fara experienta in trafic vrea motor.are 18 ani si vrea sa impresioneze gagici sau poate doar sa-si indeplineasca un vis.Din pacate gigel nu s-a urcat niciodata pe motocicleta.Nu prea ii convine ca tre sa mai astepte pana cand va putea iesi in trafic cu noul lui motor gata cumparat pentru ca au aparut niste legi idioate care il obliga sa stie sa se descurce in trafic cu motocicleta,ba chiar sa care si pe cineva in spate,asta e chiar imposibil.Gigel nu accepta A2 ,el vrea direct A pentru ca este absolut sigur ca in viata reala poate struni un R1 ,desi in poligon ii tremura chilotii cu un "amarat" de 600.Si chiar daca de-abia atinge cu picioarele pamantul cand sta pe un naked de 600 el nu poate sa se faca de ras,o sa rada de el toti bikerii care au luat pe sistem vechi ca are scris pe plastic A2 si motor de 500 sub poponeata.

 

Baieti,e simplu :

Ai 16 anisori,125 e suficient.

Ai 18 ani,un motor pana in 500 e din nou suficient,pana la urma si ala prinde 200,doar ca ii ia mai mult timp pana atinge aceasta viteza.Si daca spui ca poti conduce si motor de 1000 pentru ca esti cumpatat si NU MERGI TARE in primul an sau doi,atunci de ce vrei R1 si poti sa nu mergi tare si cu un motor de 500.PS:sunt multi bikeri cu experienta care calarind un 500 i-ar lasa cu ochii in soare pe incepatori cu r1 (chiar si incepatori cu 1-2 ani experienta).Partea buna la A2 e ca nu ai permisul pana cand cineva abilitat te observa in trafic si vede ca te descurci,nu iesi singur din prima expert in poligon dar praf in trafic.

Ai 20-24 de ani si ai supravietuit binemersi celor 2 ani de A2 si culmea e ca parca ti-au mai trecut din hormoni si teribilism si acum cam stii clar DE CE vrei R1.

Insa din pacate trebuie sa dai scoala pe un 600,pentru tine nu e o problema,ai deja doi ani de motociclism insa ai un singur obstacol,esti cam scund/scunda si cam firav/firava si nu prea poti controla o motocicleta de 200 de kg.Atunci,cu parere de rau iti spun,ramai la A2 ,e mai bine asa decat sa fii un pericol pentru tine sau pentru ceilalti pentru ca nu atingi pamantul cu picioarele sau in cazul in care ai nevoie sa pui piciorul jos la urgenta te tot duci la vale cu motorul dupa tine.

 

singura problema care o am cu noua lege este ca nu specifica ca si ORELE se vor face in trafic,cu instructor in spate sau pe alte motocicleta.Nu este normal sa faci ore doar in poligon,dar sa dai examen in trafic.Orele trebuie sa reproduca exact examenul si invers,iar amandoua trebuie sa reproduca cat mai fidel viata reala.

 

just my 2 million dollars..

Editat de Nationalistul
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am citit si eu topicul de la cap la coada,clar parerile sunt impartite.

Am 1,63 ,64 de kile si merg numai pe enduroaice de toata lumea ma intreaba daca ajung cu ambele picioare jos(este evident ca nu ajung) si se tot mira cum de pot merge pe asemenea capre.

Sincer nici la SS nu ajung cu picioarele jos dar nu m-a impiedicat sa merg cativa ani de zile pe SS.

Revenind la oile noastre,in afara faptului ca s-ar putea sa coste scolarizarea ceva in plus(si nu cred ca toata lumea are buzunarele pline de bani) sincer nu vad alt minus la legea de fata.

Exact dupa cum a spus un coleg....ce are frate 600? al meu motor de 650 cc are numai vro 40 si ceva de cai(honda nx650 dominator) asa ca nu va mai lamentati de motoarele astea mari.....oricum dupa scoala asa ceva o sa va luati 99% din voi.

Am un exemplu bun,o amica si-a luat motor HONDA SHADOW 600 cc parca,si era inscrisa si la scoala.Vreau sa zic ca aproape de terminarea scolii de soferi(timp in care facuse ore pe nus ce mobra comunista) nu era in stare sa mearga pe shadow-ul ala decat in linie dreapta,il chema pe prietenul ei sa-i intoarca mobra sa vina inapoi........

Asta e clar un exemplu ca nu are ce cauta pe o asemenea mobra,eventual una mai mica sau un scuter sa se invte cu ceva motoras sub poponeata si dupa sa se urce pe un motor adevarat.

Acum inchipuiti-va ca lua carnetul(intre timp si-a dat seama ca nu-i de ea ) si iesea in trafic....si da nu era SS de miii si mii de cai ...concluzia o puteti trage voi

Revenind la intrebarea pe care o primesc frecvent referitoare la inaltime si categoria mobrei.....trebuie si putina inclinatie pentru a putea fi un motociclist.

Multi vor sa faca multe lucruri da nu-s de ei nici pe departe.

Asa ca inainte ca toata lumea sa zica ca-i o lege de cacao intrebati-va ce inseamna a fi motociclist?ganditi-va la situatiile pe care le puteti intalni in trafic.

Nici nu m-as gandi sa dau carnet(cat A) unui motociclist care nu e in stare sa tina pe cineva pe spatele mobrei,sau nu e in stare sa conduca un super sport sau un cooper de 200 de kile plus.Exista categorii inferioare exact pentru aia care se plang de cei 600 cc.....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@prisihayabusa - spui ca nu ajungi cu picioarele jos dar totusi esti capabil sa conduci o moto mai mare,bravo ,pana la urma nu judecam pe criterii de inaltime,trebuie doar sa fii CAPABIL sa conduci un motor de >600 si sa demonstrezi asta intr-un examen in trafic.Nu esti capabil (inca),du-te inapoi si mai fa niste ore ca pana la urma reusesti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...