zîmbesc Postat Martie 21, 2013 Share Postat Martie 21, 2013 (editat) Pai da, dar ai dreptul sa iei pasager, deci nu e absurd sa dai examen cu. Esti ca un sofer de autobuz care vrea sa dea examen pentru ala pe Logan, pretinzand ca el n-o sa umple niciodata autobuzu cu mai mult de 4 pasageri. Nu ca mi s-ar parea normal sa se dea examenul cu instructoru' in carca. Si asta din punctul de vedere al intructorului...\ Chiar, idee: n-ar fi o idee buna ca in anii (ca parca erau doi...) de incepatorie sa nu ai voie sa iei pasager? Nu stiu daca e originala ideea, dar mi se pare ca ar fi buna, s-ar reduce numarul de victime. O luam de la capat? Cand dai pentru autobuz stii ca vei conduce un autobuz cu mari sanse de a avea si pasageri, nu? Eu stiu ca nu voi avea pasager, e aberant sa mi-l pui in carca la examen. Stii ce? Mai bine citeste tot threadul ca poate intelegi mai bine... Editat Martie 21, 2013 de Batranu` Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
nervOptik Postat Martie 21, 2013 Share Postat Martie 21, 2013 succes baieti ... dinti albi, luminati cu faru ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Speedy.K Postat Martie 21, 2013 Share Postat Martie 21, 2013 (editat) O luam de la capat? Cand dai pentru autobuz stii ca vei conduce un autobuz cu mari sanse de a avea si pasageri, nu? Eu stiu ca nu voi avea pasager, e aberant sa mi-l pui in carca la examen. Stii ce? Mai bine citeste tot threadul ca poate intelegi mai bine... Nu, mai bine iti citesti talonul de la mobra. Scrie "Locuri pe scaune: 2". Deci...pa! Apropos de noua lege : cati dintre voi, in timpul scolii moto, au mers cu pasager prin poligon (asta sub indrumarea instructorului)? Io. Cu instructorul. Am vrut sa vad cum e. Mi-a aratat. Apropos: era IJ si pe jos macadam. Editat Martie 21, 2013 de Kollar Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
zîmbesc Postat Martie 21, 2013 Share Postat Martie 21, 2013 Tu esti asa, mai neajutorat la cutiuta, nu? Eu iti explic ca la gradi ce si cum, tu nu intelegi si-mi zici pa?! Atat de jos a ajuns nivelul conversatiei?...pff Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BQGDDAN Postat Martie 22, 2013 Share Postat Martie 22, 2013 Foarte bine ... Cu cat mai greu cu atat mai bine. Cu cat sunt mai multe "filtre" ... cu atat mai putine "mizerii" trec. Cine are inclintie ... si indemanare ... si chiar isi doreste(sunt multi care vor moto ptr pixde) ... reuseste ... cine nu ... Bmw X6 .. sau Bmw Pisicuta inmatr pe BG. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristidb Postat Martie 22, 2013 Share Postat Martie 22, 2013 Pana la urma nu-i asa o mare chestie mersul cu pasager. Dar cand esti la examen e un stres in plus si te poate incurca. La fel si in primii km cand nu stapanesti motocicleta. De asta ar fi mai bine sa se interzica pasagerul pentru incepatori mai bine decat sa se dea examen cu pasager. Dupa ce faci niste km oricum nu mai e o problema ca iei pasager. Comparatia cu masina si autobuzul nu-si are rostul. O masina se comporta identic goala si plina. Daca are motor mai anemic trage mai greu, si daca n-are frane bune franeaza o idee mai prost, dar in rest nu prea conteaza 200-300kg in plus. Oricum ar fi scoala si examenul, tot nu iesi din scoala complet pregatit. Trebuie sa mergi cateva mii de km pana ajungi la un nivel satisfacator. Nu ai cum in 15 ore sa inveti suficient. Traseul iarasi nu e o problema pentru cine a mai condus pe strada. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogo2183 Postat Martie 22, 2013 Share Postat Martie 22, 2013 Din partea mea poate sa se dea examenul si cu pasager, pot sa puna si un atas la mobra sa mai iau si un politist, pot sa fiu urmarit de masina si sa mai mearga inca 3 politisti pe motoreta, doi pe flancuri si unu in fata, pot sa bage si un elicopter si unu pe bicicleta...ca sa fie toate vehiculele implicate in examenu' asta....NUMA SA SE HOTARASCA SA INCEAPA ODATA SCOALA DE SOFERI. Nu inteleg cum draq, daca nu ai pus la punct legea noua, de ce nu o lasi in vigoare pe cea veche, cum ar fi normal??? Asta e din ciclul...Only in Romania... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Florin_Nx Postat Martie 22, 2013 Share Postat Martie 22, 2013 Apropos de noua lege : cati dintre voi, in timpul scolii moto, au mers cu pasager prin poligon (asta sub indrumarea instructorului)? Eu am mers in poligon cu pasager (instructorul). Asta dupa ce am stapanit motocicleta suficient cat sa fac poligonul fara pasager, mi-a spus: "ia sa te vad cum faci poligonul cu mine in spate....". Mi-a fost frica, initial, insa am scos-o la capat. Si mie mi se pare binevenita modificarea modalitatii de examinare. Avand in vedere ca circuli pe 2 roti, deci intervine factorul "echilibru" - reprezinti, din start un pericol pentru tine si pentru ceilalti de pe strada, daca nu esti in stare sa controlezi bine agregatul. Se face o triere in functie de greutatea/puterea motorului - foarte bine. Daca n-ai condus niciodata, n-ai permis si iti este prea dificil sa controlezi un 600cmc/180kg in timp ce esti atent si la trafic, reguli de circulatie...etc - atunci poti opta pentru o categorie inferioara, capeti experienta in un an, doi si gata. Partea cu pasagerul(instructorul) iarasi mi se pare utila. Chiar daca nu vei lua ulterior pasager, instructorii sunt mai "stimulati" in felul asta sa te invete. Vor ajunge la examen doar cei carora instructorii vor fi dispusi sa le incredinteze integritatea lor corporala. Ce nu inteleg multi aici este ca inasprirea conditiilor este benefica in special elevilor. Scoala va acoperi mult mai bine situatia reala din teren, prin urmare odata ce ai obtinut pemisul esti mai putin expus la imprastiere pe asfalt. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
costi_pci Postat Martie 22, 2013 Share Postat Martie 22, 2013 lasa-i ma tata, ca n-ai cu cine. astia daca le arati dintii si zici ca ii ai albi or sa umple 5 pagini cu postarile lor, ca tu nu ai dreptate, uite ca ei ii au maro (or sti ei de la ce) numai ca sa iti arate ca ei stiu mai bine si au un cuvant greu de spus. ca si cum le e si scarba ca au luat permisul cum l-am luat toti, adica cu cateva 8-uri in poligon. acum, ca au experienta, experienta pe care au avut ocazia sa si-o formeze fix cu permisul luat in poligon, acum is zmei toti. si tot acum gasesc ei normal si natural sa te sui la examen (tu ala care dai, nu ei care comenteaza pe blog si au plasticul in buzunar) pe o motocicleta de 600 (da stiu ca nu e de 1000, dar sustin ca e nervoasa comparativ cu alea care erau pana acum in scoli, asta ca sa inteleaga toata lumea...) si cu pasager si in trafic, iar aia care nu sint de acord cu ei sint niste retardati care daca e s-o luam pe aia dreapta nici nu ar avea ce cauta in trafic pe langa somitatile in materie de driving de care vorbeam, adica ei, aia cu dintii maro. se putea merge si pe alte idei, cum ar fi cea din link-ul de mai jos. daca astia cu legile sint limitati, nu credeam ca si noi trebuie sa ne comportam ca si cum tot limitati am fi. http://www.slowride.ro/2012/10/02/cum-poti-sa-reduci-cu-30-accidentele-moto-in-randul-tinerilor/ "daca astia cu legile sint limitati"....personal cred ca tu esti singurul limitat de aici, iar restul sunt niste oameni normali care isi expun parerea pe un forum public!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Tank Postat Martie 22, 2013 Share Postat Martie 22, 2013 Am auzit legende conform carora instructorii care faceau ore pe masini cu motor de 3.0 350CP aveau un surubel mic care limita cursa acceleratiei in primele ore, ca sa se obisnuiasca scolerul. Ma gandesc ca n-o fi greu sa respecti si legea si sa faci si lucrurile mai usoare. ... o motocicleta de 600 (da stiu ca nu e de 1000, dar sustin ca e nervoasa comparativ cu alea care erau pana acum in scoli, asta ca sa inteleaga toata lumea...) ... In alta ordine de idei - ce porci e politistii astia, ei te pune pe tine, care esti un mare smecher care abia ai terminat liceul, sa faci parcari laterale ca sa poti sa conduci a seizu lu tati. Pai la ce-ti trebuie tie parcari laterale si in general sa stii ce-i aia trafic, ca you oricum esti un smecher si dai audi-ul p'o roata. Cat despre: eu nu voi merge cu motorul, vreau doar sa iau permisul sau eu iau permisul ca sa ma plimb exclusiv pe motoare roz asa ca examenul ar trebui sa-l dau pe un motor roz, de ce nu va faceti voi tara voastra, a motoarelor roz si a turelor singuratice, ca sa nu va mai abereze legiuitorii cu ordonante din astea stupide... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
licinius Postat Martie 22, 2013 Share Postat Martie 22, 2013 Am auzit legende conform carora instructorii care faceau ore pe masini cu motor de 3.0 350CP aveau un surubel mic care limita cursa acceleratiei in primele ore, ca sa se obisnuiasca scolerul. Ma gandesc ca n-o fi greu sa respecti si legea si sa faci si lucrurile mai usoare. In alta ordine de idei - ce porci e politistii astia, ei te pune pe tine, care esti un mare smecher care abia ai terminat liceul, sa faci parcari laterale ca sa poti sa conduci a seizu lu tati. Pai la ce-ti trebuie tie parcari laterale si in general sa stii ce-i aia trafic, ca you oricum esti un smecher si dai audi-ul p'o roata. Cat despre: eu nu voi merge cu motorul, vreau doar sa iau permisul sau eu iau permisul ca sa ma plimb exclusiv pe motoare roz asa ca examenul ar trebui sa-l dau pe un motor roz, de ce nu va faceti voi tara voastra, a motoarelor roz si a turelor singuratice, ca sa nu va mai abereze legiuitorii cu ordonante din astea stupide... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
frigider Postat Martie 22, 2013 Share Postat Martie 22, 2013 (editat) Aaaa...acum mi-am dat seama ca nu v-am spus: pe langa faptul canu iau pasager eu merg singur in ture. Stiu, reprezint o minoritate mergi pe drum (singur) in legea ta, cand dintr-o data: Editat Martie 22, 2013 de frigider Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
manutza Postat Martie 22, 2013 Share Postat Martie 22, 2013 mergi pe drum (singur) in legea ta, cand dintr-o data: s-o crezi tu ca opreste el pentru asa ceva...n-ai decat s-o iei tu pasager pe domnisoara... ))))))) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
costi_pci Postat Martie 22, 2013 Share Postat Martie 22, 2013 )...hai ca incep lucrurile sa se mai destinda pe aici ) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
zîmbesc Postat Martie 22, 2013 Share Postat Martie 22, 2013 frigider, ma feresc de astfel de tentatii, de obicei trag frana de mana sucesc ghidonu` si o tai in sens invers. manutza, ai dreptate costi_pci, eu zic ca si inainte a fost destinsa Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
reborned Postat Martie 22, 2013 Share Postat Martie 22, 2013 (editat) De ce examinatorul si instructorul si-ar risca viata cu tine in masina?...probabil pentru ca este platit pentru asta. La fel si cel care o sa stea in spatele tau pe motor. NU isi risca viata in masina atat timp cat exista dubla-comanda.. Putinele accidente, alea de mananci tu cacao despre ele, sunt intr-adevar din vina conservarilor sau a infrastructurii ... dar v-ati intrebat de ce? De ce exista si alti motociclisti care au sute de mii de km si inca mai traiesc? De ce exista si alti motociclisti care au trevut prin de mii de ori mai multe situatii critice si inca mai traiesc? Daca traiesti in tara asta de cacao cu conservari prosti si drumuri proaste, ori adaptezi viteza si belesti ochii, ori du-te in (organ de reproducere) mea in germania si las-ne in pace. Sa inteleg ca traiesc pentru ca au facut o scoala si examinare riguroasa sau au adaptat viteza si cascat ochii? Stim ca A-ul se lua foarte usor dar raman la parerea ca oricat ai invata in scoala nu va schimba cu nimic comportamentul majoritatii in trafic. Editat Martie 22, 2013 de reborned Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
costi_pci Postat Martie 22, 2013 Share Postat Martie 22, 2013 NU isi risca viata in masina atat timp cat exista dubla-comanda.. Nu asa mult!!!..........riscul oricum exista Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
zîmbesc Postat Martie 22, 2013 Share Postat Martie 22, 2013 [ ]instructorii sunt mai "stimulati" in felul asta sa te invete.[ ] Sunt stimulati o laie. Vor pune un alt cursant, sub pretextul ca trebuie sa stie cum sa stea ca pasager, ce miscari sa faca, etc. Vreau ca in Austria, pusese un coleg un link acu` cateva posturi in urma. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
manutza Postat Martie 22, 2013 Share Postat Martie 22, 2013 frigider, ma feresc de astfel de tentatii, de obicei trag frana de mana sucesc ghidonu` si o tai in sens invers. manutza, ai dreptate costi_pci, eu zic ca si inainte a fost destinsa stiam eu ca fugi de femei de aia ti-ai si scos scaritele pt pasageri....sa ai o scuza ca nu le poti lua ) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
zîmbesc Postat Martie 22, 2013 Share Postat Martie 22, 2013 Altcineva zicea ca si-a scos scaritele. Eu sunt atehnic, o astfel de operatiune as face-o la un mecanic si momentan nu-mi permit Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
frigider Postat Martie 22, 2013 Share Postat Martie 22, 2013 (editat) lasa-i ma tata, ca n-ai cu cine. astia daca le arati dintii si zici ca ii ai albi or sa umple 5 pagini cu postarile lor, ca tu nu ai dreptate, uite ca ei ii au maro (or sti ei de la ce) numai ca sa iti arate ca ei stiu mai bine si au un cuvant greu de spus. ca si cum le e si scarba ca au luat permisul cum l-am luat toti, adica cu cateva 8-uri in poligon. acum, ca au experienta, experienta pe care au avut ocazia sa si-o formeze fix cu permisul luat in poligon, acum is zmei toti. si tot acum gasesc ei normal si natural sa te sui la examen (tu ala care dai, nu ei care comenteaza pe blog si au plasticul in buzunar) pe o motocicleta de 600 (da stiu ca nu e de 1000, dar sustin ca e nervoasa comparativ cu alea care erau pana acum in scoli, asta ca sa inteleaga toata lumea...) si cu pasager si in trafic, iar aia care nu sint de acord cu ei sint niste retardati care daca e s-o luam pe aia dreapta nici nu ar avea ce cauta in trafic pe langa somitatile in materie de driving de care vorbeam, adica ei, aia cu dintii maro. se putea merge si pe alte idei, cum ar fi cea din link-ul de mai jos. daca astia cu legile sint limitati, nu credeam ca si noi trebuie sa ne comportam ca si cum tot limitati am fi. http://www.slowride.ro/2012/10/02/cum-poti-sa-reduci-cu-30-accidentele-moto-in-randul-tinerilor/ Te rog, nu-ti mai da cu parerea daca n-ai mers cu pasager. (e a 2-a oara cand iti zic, poate a 3-a oara cu noroc intelegi ) La fel, vad ca ai er5, daca n-ai mers pe una de 600, nu-ti mai da cu parerea. Nu faci decat sa-i sperii pe viitorii elevi. Bine, mai faci si "reclama" la site-ul ala. (sa zicem ca nu-i ceva rau, dar e pe langa subiect ) s-o crezi tu ca opreste el pentru asa ceva...n-ai decat s-o iei tu pasager pe domnisoara... ))))))) Toate autostopistele (bune) sa apeleze la mine! Editat Martie 22, 2013 de frigider Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Zven Postat Martie 22, 2013 Share Postat Martie 22, 2013 dea ... zicea cineva mai sus ca acuma va plangeti ca sunt prea aspre legile. sincer cu cat mai aspre cu atat mai bine. In germania scoala costa 1500 de euro, si are ca durata aprox 3 luni. Incepi cu teorie, si nu legislatia lu peste, ci cunostintele necesare pt a conduce o motocicleta(contravirare, franari de urgenta, etc etc). Scoala o faci pe 600 direct. In timpul orelor de conducere te plimbi atat prin poligon cat si pe strada, si chiar pe autostrada, si "culmea" singur pe motocicleta, cu instructorul pe alt agregat sau in masina(disctutiile se fac prin intermediu dispozitivelor handsfree). De examen, ce sa mai zic, sunt 3 sau 4 probe complexe. Una dintre ele consta in mersul pe motocicleta fara a pune picioarele jos(ATENTIE), la pas. Daca nu se intelege asta este explicatia: tu calare, cel care te examineaza pe jos pe langa tine, si tu tre sa mergi la viteza lui astronomica de om care se plimba agale, si tre sa o faci cat mai drept posibil. E na ... si va mai plangeti de ce au facut astia la noi. Descrierea varului meu(cel care a facut scoala in germania si care mi`a povestit toate astea) despre ce se intampla acolo: "germanu nu te invata sa mergi incet, din contra te invata sa mergi tare dar CORECT!!!" Prin urmare sunt curios care este numarul de accidente de motocicleta in germania si care este in romania. AMIN. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
licinius Postat Martie 22, 2013 Share Postat Martie 22, 2013 dea ... zicea cineva mai sus ca acuma va plangeti ca sunt prea aspre legile. sincer cu cat mai aspre cu atat mai bine. In germania scoala costa 1500 de euro, si are ca durata aprox 3 luni. Incepi cu teorie, si nu legislatia lu peste, ci cunostintele necesare pt a conduce o motocicleta(contravirare, franari de urgenta, etc etc). Scoala o faci pe 600 direct. In timpul orelor de conducere te plimbi atat prin poligon cat si pe strada, si chiar pe autostrada, si "culmea" singur pe motocicleta, cu instructorul pe alt agregat sau in masina(disctutiile se fac prin intermediu dispozitivelor handsfree). De examen, ce sa mai zic, sunt 3 sau 4 probe complexe. Una dintre ele consta in mersul pe motocicleta fara a pune picioarele jos(ATENTIE), la pas. Daca nu se intelege asta este explicatia: tu calare, cel care te examineaza pe jos pe langa tine, si tu tre sa mergi la viteza lui astronomica de om care se plimba agale, si tre sa o faci cat mai drept posibil. E na ... si va mai plangeti de ce au facut astia la noi. Descrierea varului meu(cel care a facut scoala in germania si care mi`a povestit toate astea) despre ce se intampla acolo: "germanu nu te invata sa mergi incet, din contra te invata sa mergi tare dar CORECT!!!" Prin urmare sunt curios care este numarul de accidente de motocicleta in germania si care este in romania. AMIN. Lasa ca la noi tre sa fie scoala accesibila pentru toti "pitzitongii /cocalarii " si toate fufele cu aere de motociclist ... sa nu cumva sa le ingradeasca cineva niste " drepturi " ale lor, ca este si ei oameni. Ei stiu sa mearga oricum cu motocicleta ... dar nu asa cum vor nesimtitii astia de legiuitori si toti mancatorii astia de pe forum ... Eu zic sa facem urmatoarea propunere legislativa : Permis gratis si obligatoriu pentru toate categoriile de la 10 ani . Aaaa si "bac-ul" sa il iei cand te nasti ... ca sa nu iti mai creeze probleme mai tarziu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Speedy.K Postat Martie 22, 2013 Share Postat Martie 22, 2013 Tu esti asa, mai neajutorat la cutiuta, nu? Eu iti explic ca la gradi ce si cum, tu nu intelegi si-mi zici pa?! Atat de jos a ajuns nivelul conversatiei?...pff Ba, oi fi io mai prost, asa, da nici tu nu stai prea bine... Eu iti explic ceva, si tu nu pricepi. Si io sunt prost. Atunci...bine! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
papas Postat Martie 22, 2013 Share Postat Martie 22, 2013 (editat) An 79, cu militian in spate. Inainte sa urce trebuia sa-i spui sa-si puna casca, dupa care plecai,.... trebuia sa-l intrebi daca este gata si se tine bine, daca nu, cand plecai, se ridica pe varfurile picioarelor, si plecai fara el, scotea fluierul, te fluiera ,si pierdeai examenul. gata. Pe jawa de 2 jumate Editat Martie 22, 2013 de papas Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.