Sari la conținut

Nivel ulei?


Postări Recomandate

Salutari!

Am si eu o intrebare / nelamurire.

Am achizitionat o Honda Hornet si, la momentul achizitionarii, a fost facut schimbul de ulei. Astazi, a ramas aprins ledul rosu (cel care indica probleme) + semnul de ulei pe afisajul digital (nivel scazut ulei). Avand in vedere ca din momentul achizitiei si pana azi am parcurs aprox 580km, care ar fi cauza pentru care uleiul nu mai este la nivelul necesar?

Mentionez ca nu am observat urme/pete de ulei pe/sub motor.

Multumesc anticipat,

S

 

 

PS. Scuze daca trebuia sa postez la sectiunea service

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

in general nu se evapora uleiul. mai toate motoarele consuma ulei in timp (insa nu e normal sa nu mai ai dupa 580 km). cand ai luat motorul, ai verificat nivelul de ulei? acum cand ti s-a aprins becul, ai verificat nivelul de ulei (adica te-ai uitat pe gemuletul ala din partea dreapta a motorului cu motorul drept)? verifica de asemenea busonul din baie (daca mai e, daca are ulei pe el).

 

BTW: nu mai porni motorul decat dupa ce ai descoperit cauza si ai completat cu ulei!!!

Editat de Silvan
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Verifica nivelul de ulei prin gemulet/joja. Daca nivelul e ok, poate e doar un scurt. Daca nu e ok, isi scapa pe undeva , Fumul cum e? Oricum, de consumat , ma indoiesc sa consume atat de mult...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

era mai bine in sectiunea service dar poate vede vreun admin si-ti muta el topicul

Becul de ulei nu se aprinde in f de nivel, se aprinde in f de presiunea din circuitul de ulei.

In primul rind verifica nivelul uleiului in baie (cu joja daca are mobra ta asa ceva sau prin ochiul de vizionare daca e varianta cu ochi de vizionare)

Scrie in carte cum se verifica nivelul, dar pe scurt se porneste motorul 3-5 minute, se opreste, se lasa sa stea minim 1 minut si se verifica nivelul.

Daca e nivelul scazut, posibil ca atunci cind i-ai facut schimbul sa fi pus ulei la semn dar daca nu ai pornit-o nu s-a umplut si filtrul, deci practic ai pus mai putin decit trebuia. Completezi acum si gata.

Daca nivelul e la semn acum, dat tot ti se aprinde becul inseamna ca fie ai o problema in circiutul de ungere,( nu-ti face presiune), fie s-a bulit senzorul de presiune de ulei. Ca sa verifici presiunea in circuitul de ulei trebuie sa ajungi pe la un mecanic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pentru inceput cred ca este important sa spui daca ai urmarit de-ti da cu fum si eventual ce culoare. Daca tot ai facut schimbul recent, ai urmarit dupa sa nu-ti dea cu ulei pe langa filtru de ulei? De altfel, zice bine Hyena986 - cat ulei ai pus la schimb?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc de sfaturi.

O sa ma duc acum sa verific nivelul prin ochiul acela. Pot sa pornesc motorul ca sa incalzesc uleiul sau sa verific doar la rece? (nu de alta, dar sunt 2 sfaturi contradictorii mai sus si as vrea sa fiu sigur).

Schimbul nu l-am facut eu, insa persoana respectiva se pricepe cat de cat, fiind in domeniu.

Revin cu noutatile.

 

ps. Fum nu am observat sa scoata, ulei s-a pus cat scria in carte, nu s-a schimbat si filtrul de ulei

 

 

 

Update.

Nivelul uleiului prin ochiul ala este la maxim.

Editat de Stefan.G-P
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

crie in carte cum se verifica nivelul, dar pe scurt se porneste motorul 3-5 minute, se opreste, se lasa sa stea minim 1 minut si se verifica nivelul.

 

eu suspectez ca nu i-au prins bine busonul de scurgere si a scapat pe acolo... nu ar fi bine sa tina 3-5 min motorul pornit fara ulei. in stadiul asta e suficienta o verificare la rece.

 

alta ipoteza ar fi senzorul de presiune ulei defect.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Player1

1: pompa de ulei defecta. - nasol relativ ieftin de inlocuit, la mecanic

2: Senzor de presiune defect. - same as above

3: Probleme electrice pe circuitul senzorului de ulei - nasol de diagnosticat unde

4: ulei prea subtire - ieftin de reparat

5: filtru de ulei blocat de mizerie/span. - ieftin de inlocuit. Daca gasesti span in ulei si filtru e de rau.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1: pompa de ulei defecta. - nasol relativ ieftin de inlocuit, la mecanic

2: Senzor de presiune defect. - same as above

3: Probleme electrice pe circuitul senzorului de ulei - nasol de diagnosticat unde

4: ulei prea subtire - ieftin de reparat

5: filtru de ulei blocat de mizerie/span. - ieftin de inlocuit. Daca gasesti span in ulei si filtru e de rau.

 

astea dupa ce a verificat ca uleiul chiar exista acolo si nu l-a pierdut pe drum :P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ps. Fum nu am observat sa scoata, ulei s-a pus cat scria in carte, nu s-a schimbat si filtrul de ulei

 

 

 

Update.

Nivelul uleiului prin ochiul ala este la maxim.

 

cum draq va zgirciti la 30 lei cit e un filtru si nu-l schimbati si pe ala cind schimbati uleiul.. nu inteleg...

daca ai ulei in "ochiul" ala incearca sa pornesti motorul si sa urmaresti urmatoarele:

-daca se stinge becul de presiune de ulei dupa ce a pornit motorul

-daca dupa ce a pornit motorul dispare uleiul din dreptul vizorului de pe baie

 

Daca se stinge becul dar se reaprinde cind se incalzeste motorul inseamna ca e uleiul varza, ori e el prost de la mama lui ori a bagat benzina in el (si de aici intram in alte subiecte)

Daca dupa ce a pornit motorul iti ramine becul aprins si ramine si uleiul in baie (in dreptul vizorului) inseaman ca e ceva infundat si pompa de ulei nu-ti face presiune. Aici e posibil sa fie filtrul de vina. Filtrele de ulei au o valva anti drain back. Pina acum nu am auzit sa ramina aia blocata, dar poate esti tu primul norocos.

 

@silvian si eu verific nivelul la rece, exceptie este DR350 care are uleiul in cadru si joja sus linga jugul ghidonului, la ala trebuie respectata fix procedura aia cu 3-5 minute si 40-60s pauza ca altfel iti arata ca nu ai ulei si faci overfill.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

era mai bine in sectiunea service dar poate vede vreun admin si-ti muta el topicul

Becul de ulei nu se aprinde in f de nivel, se aprinde in f de presiunea din circuitul de ulei.

In primul rind verifica nivelul uleiului in baie (cu joja daca are mobra ta asa ceva sau prin ochiul de vizionare daca e varianta cu ochi de vizionare)

Scrie in carte cum se verifica nivelul, dar pe scurt se porneste motorul 3-5 minute, se opreste, se lasa sa stea minim 1 minut si se verifica nivelul.

Daca e nivelul scazut, posibil ca atunci cind i-ai facut schimbul sa fi pus ulei la semn dar daca nu ai pornit-o nu s-a umplut si filtrul, deci practic ai pus mai putin decit trebuia. Completezi acum si gata.

Daca nivelul e la semn acum, dat tot ti se aprinde becul inseamna ca fie ai o problema in circiutul de ungere,( nu-ti face presiune), fie s-a bulit senzorul de presiune de ulei. Ca sa verifici presiunea in circuitul de ulei trebuie sa ajungi pe la un mecanic.

Becul la ulei se aprinde in functie de nivel nu de presiune,primeste semnal de la sonda de nivel de pe fundul baii de ulei.

 

A m patit la o yamha r6 din 2000 problema ,si era defecta sonda de nivel din baia de ulei.Vezi cum stai cu nivelul uleiului(daca nivelul e k e o problema tehnica si ar fi bine sa fie asa pt tine)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Player1

Becul de ulei se poate aprinde din multe motive. Unul din ele fiind supraincalzirea motorului (la Hornet-urile mai vechi uleiul si temperatura erau pe acelasi bec). Daca nu spui an si model, ne dam cu parerea degeaba.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

poate R6-le din 2000 o avea si un senzor de nivel, dar becul ala din bord se aprinde la presiune, crede-ma.

De ex masinile renault mai noi de 2005 au si senzor de nivel, care iti spune cind pui contactul "oil level OK" sau "check oil level" dar ala e separat de "becul rosu" de ulei din bord, care functioneaza pe masurarea presiunii din circuitul de ulei. Adica, poti pune contactul fara sa pornesti motorul, becul rosu e aprins (ca nu ai presiune) iar pe afisaj scrie "oil level OK" Sunt 2 senzori care dau mesaje separate.

O alta varianta este asa cum zice Player1, becul rosu se aprinde atit la presiuen cit si la temperatura, adica aprinderea lui e comandata de mai multi senzori.

Dar, tocmai ce a zis baiatul ca are ulei la maxim in baie, deci problema nu e cantitatea...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dute cu ea la servis ca baietii de pe aici nu stiu ca Yamaha are sonda de nivel si motocicletele au sonda de presiune si nu au inteles ca uleiul nu curge nicaieri si e la nivel ,ei doar i-si dau cu parerea poate i-i baga cineva in seama.Vezi ca in dreapta motorului ai sonda de ulei de forma unei piulite,scoti firul si vezi daca se stinge becul asta cu motorul pornit.Daca se stinge atunci totul e ok mai putin sonda sau presiunea de ulei.Acestea doua se pot masura(verifica).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dute cu ea la servis ca baietii de pe aici nu stiu ca Yamaha are sonda de nivel si motocicletele au sonda de presiune si nu au inteles ca uleiul nu curge nicaieri si e la nivel ,ei doar i-si dau cu parerea poate i-i baga cineva in seama.Vezi ca in dreapta motorului ai sonda de ulei de forma unei piulite,scoti firul si vezi daca se stinge becul asta cu motorul pornit.Daca se stinge atunci totul e ok mai putin sonda sau presiunea de ulei.Acestea doua se pot masura(verifica).

Un raspuns corect!
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dute cu ea la servis ca baietii de pe aici nu stiu ca Yamaha are sonda de nivel si motocicletele au sonda de presiune si nu au inteles ca uleiul nu curge nicaieri si e la nivel ,ei doar i-si dau cu parerea poate i-i baga cineva in seama.Vezi ca in dreapta motorului ai sonda de ulei de forma unei piulite,scoti firul si vezi daca se stinge becul asta cu motorul pornit.Daca se stinge atunci totul e ok mai putin sonda sau presiunea de ulei.Acestea doua se pot masura(verifica).

:ok:

...1:cu motorul pornit scoti firul din sonda becul ar trebui sa se stinga daca sonda ar fi defecta adica ar da la masa,daca nu se stinge firul care l-ai desfacut din sonda ,pe undeva pina in bord,da la masa.

2:cu motorul oprit masori cu un multimetru pus pe continuitate sonda cu un tator pe surubelul care l-ai desfacut sa scoti firul mentionat mai sus si un tator la masa multimetrul ar trebui sa arate zero,repet cu motorul oprit ,....si 1(infinit ) cu motorul pornit....si ai verificat sonda.

3:in citeva minute faci treaba asta...daca nu reusesti mergi la un cunoscator nu neaparat la Service moto .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutari din nou

Am ajuns cu ea la un cunoscator si, aparent, nu e nicio problema... din ce am inteles eu, fiind motorul incins, ledurile au ramas aprinse putin mai mult timp decat trebuia.

Modelul e Hornet 2007 (am scris asta la profil).

Avand in vedere ca manualul ei e in italiana si eu nu stiu aceasta limba, nu am putut sa il citesc (mai omor Google Translate din cand in cand pe tema asta). Poate ca daca il citeam, aflam ca e posibil sa ramana ledurile aprinse putin mai mult :(

Multumesc din nou pt ajutor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu am avut noroc pe google, cel mai recent manual care l-am gasit era pt Hornet 2006 (m-am uitat numai dupa manuale gratis). O sa ma uit si pe torrente, poate am noroc.

Daca nu, ma gandeam sa contactez reprezentanta Honda Romania. Credeti ca e posibil sa imi trimita ei unul ? O idee de pret pt manualul respectiv aveti?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...