Performance Solutions Postat Martie 30, 2013 Share Postat Martie 30, 2013 Poti sa incerci experimental cu doi acumulatori cu paramerii identici, incarcati corespunzator, depozitati in conditii diferite de temperatura timp de 10 zile. La pornire pe acelasi tip de motor, monteaza un voltmetru la borne in momentul cuplarii electromotorului. Se vor vedea diferente de 0,2-0,8 V in functie de parametrii. Rezistenta interna a unui acumulator creste cu scaderea temperaturii electrolitului, deci cea exterioara, cel mai bine se va prezenta acumulatorul pastrat in intervalul 20-250C. In final, exact ce am afirmat amandoi, verificarea permanenta a starii de incarcare, mentine acumulatorul la parametrii nominali mai multi ani. tu confunzi pastrarea cu folosirea! un acumulator pastrat la 7 grade sa zicem, lasat sa ajunga la 20-25 cat spui tu, va fi mai incarcat decat unul pastrat la 20-25 aceeai perioada de timp. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Martie 30, 2013 Share Postat Martie 30, 2013 tu confunzi pastrarea cu folosirea! un acumulator pastrat la 7 grade sa zicem, lasat sa ajunga la 20-25 cat spui tu, va fi mai incarcat decat unul pastrat la 20-25 aceeai perioada de timp. Nu ai inteles gresit, pastrat la 7 grd timp de 10 zile si verificat/ testat cum am descris in urmatoarele minute, normal intr-un atelier unde temp. este normala 20grd C in paralel cu cel pastrat la 20-25 grd C. Am inceput sa discutam de temperatura de pastrare nu utilizarea, pentru ca iarna nu circulam/sau rar , m-am referit la conditiile din garaje. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
victora$ Postat Martie 30, 2013 Autor Share Postat Martie 30, 2013 (editat) Am uitat sa metionez,cu bateria asta doar pornesc motocicleta si atat,nimic mai mult.Si motocicleta porneste foarte repede si bine.nu dau la automat ca tampitul ca nu am motiv.Cert este ca daca o las o luna nepornita cand o pornesc da smne de oboseala si nu e cazul sa se intample asta dupa 2 ani de utilizare.Ceea ce vroiam eu sa aflu e cum e numeste firma sau acumulatorul ala fabricat in USA .Nu era ODYSSEY.Si daca tot o sa schimb bateria in viitor sa o fac cu un acumulator bun.Multumesc mult. Editat Martie 30, 2013 de victora$ Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Martie 30, 2013 Share Postat Martie 30, 2013 Daca nu v-a trecut bavareza prin mana este normal sa nu stiti:)) La BMW trebuie amperaj mare la start din cauza ABS-ului care suge mult curent la pornire, detalii aici. Singurele baterii care fac fata o perioada lunga de timp sunt Exide, care sunt de facto si cei care produc acumulatorii pt.BMW, dar la ora actuala Odyssey sunt cei mai buni, folosind tehnologie AGM. O baterie de genul te poate tine si 5 ani fara probleme, cu intretinere corespunzatoare. Comparati curentul la pornire(Cold Cranking Amps-CCA) la fiecare si o sa va convingeti de ce costa atata: -ODYSSEY -VARTA -EXIDE Evident ca la motoarele fara ABS se poate merge cam cu orice baterie, inclusiv cu cea de 45 E.. Eu am bateria de pe masina, care intr-adevar este AGM, de 11ani, de cand e masina. Si nici nu da semne de oboseala. Bateria de pe motocicleta este una Toplite Yuasa si are pe putin 4 ani si inca nu da nici cel mai mic semn de oboseala, e permanent incarcata bine si invarte bine. Pun pariu ca ma mai tine vreo 3 ani fara probleme. La motocicleta anterioara bateria avea 7ani si era o Varta obisnuita. Am vandut motocicleta cu tot cu acea baterie. De-aia zic ca nu stiu ce stie sa faca o baterie de 180eur... daca o sa te tina 10ani sa zicem ca merita, dar oare cine cumpara o baterie de genul se asteapta sa mai tina acea motocicleta inca 10 ani? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Martie 30, 2013 Share Postat Martie 30, 2013 Am o Yuasa YTZ10S de 8 ani. Costa mult daca o iei noua dar e durabila. In rest, se repeta gogomaniile cu bateria dusa in casa si tinuta in fata televizorului ca sa nu se descarce Astept poante noi! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Disturber Postat Martie 31, 2013 Share Postat Martie 31, 2013 In rest, se repeta gogomaniile cu bateria dusa in casa si tinuta in fata televizorului ca sa nu se descarce Astept poante noi! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Martie 31, 2013 Share Postat Martie 31, 2013 Am o Yuasa YTZ10S de 8 ani. Costa mult daca o iei noua dar e durabila. In rest, se repeta gogomaniile cu bateria dusa in casa si tinuta in fata televizorului ca sa nu se descarce Astept poante noi! Nu sunt ,,gogomanii,, sunt fenomene fizice legate de functionare unui acumulator, am discutat influenta temperaturii exterioare asupra densitatii electrolitului si modul cum oscileaza tensiunea la borne la o sarcina egala pentru doua verificari si altele...sunt fenomene/date de laborator, demonstrate si care au suport teoretic si fizic. Vad ca pentru tine bateria si acumulatorul sunt cam acelasi lucru...FALS, o baterie se descarca si nu mai permite incarcarea, ex. poate ai o lanterna la domiciliu si ai aruncat bateriile dupa utilizarea si descarcarea acestora...iar acumulatorul, se descarca si se incarca, functioneaza in ambele cicluri ( vezi fizica de ciclul gimnazial). Poate nu toti motociclistii pot sa-si cumpere acumulatori de marca, de peste 100 euro, ne cumparam cu 40 euro si cu o intretinere corespunzatoare mentinem o functionare de 4-5 ani. Sa auzim de bine! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Martie 31, 2013 Share Postat Martie 31, 2013 Termenul corect e "baterie de acumulatori". Exista baterii reincarcabile si baterii ne-reincarcabile. In limba romana s-a preluat termenul "baterie" pentru cele ne-reincarcabile si acumulator pentru cele reincarcabile. Dar baterii sunt toate. La masini este acceptat termenul "baterie" si toata lumea stie ca e reincarcabila. http://ro.wikipedia.org/wiki/Baterie_de_acumulatoare Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Indian73 Postat Martie 31, 2013 Share Postat Martie 31, 2013 Teoretic ceea ce descri tu este perfect adevarat,dar in practica lucrurile nu stau chiar asa.Am avut ocazia sa lucrez intr-un atelier de intretinere acc.vre-o 3 ani si asa pentru cunostintele mele generale am demontat acc.de pe diverse moto care au cedat dupa x vreme si am constatat ca acc multor firme chiar de renume nu respectasera tehnologia de fabricatie(acid mai putin,placi mai mici si de proasta calitate,etc)de atunci recomand Yuasa.De ce oare majoritatea moto au aceasta marca din fabrica? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Martie 31, 2013 Share Postat Martie 31, 2013 (editat) Nu sunt ,,gogomanii,, sunt fenomene fizice legate de functionare unui acumulator, am discutat influenta temperaturii exterioare asupra densitatii electrolitului si modul cum oscileaza tensiunea la borne la o sarcina egala pentru doua verificari si altele...sunt fenomene/date de laborator, demonstrate si care au suport teoretic si fizic. Vad ca pentru tine bateria si acumulatorul sunt cam acelasi lucru...FALS, o baterie se descarca si nu mai permite incarcarea, ex. poate ai o lanterna la domiciliu si ai aruncat bateriile dupa utilizarea si descarcarea acestora...iar acumulatorul, se descarca si se incarca, functioneaza in ambele cicluri ( vezi fizica de ciclul gimnazial). Poate nu toti motociclistii pot sa-si cumpere acumulatori de marca, de peste 100 euro, ne cumparam cu 40 euro si cu o intretinere corespunzatoare mentinem o functionare de 4-5 ani. Sa auzim de bine! Bossule, frumossule, chiparossule! Intretinerea corespunzatoare inseamna ca bagi bateria sub pat iarna? Jura-te ca n-ai zis macar o data "adidasi" si spui doar pantofi sport! temperatura exterioara reduce capacitatea acumulatorului, de ex. la -180C capacitatea scade cu 30%. Ia demonstreaza matale afirmatia asta pe care o relatezi cu cifre atat de exacte. Ascult cu interes. Carevasazica o baterie de 10Ah, dupa o perioada dT, ajunge la 7Ah. OK, bun, cum, in ce fel, si cat e dT? Pt ce fel de baterie e valabil? Editat Martie 31, 2013 de Cesar Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
marcone Postat Martie 31, 2013 Share Postat Martie 31, 2013 Iarasi s-a reunit Academia Romana... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Martie 31, 2013 Share Postat Martie 31, 2013 Asa ai inteles tu ce s-a discutat in 15 postari.....bateria sub pat..interesant cum se denatureaza subiectul, ce am discutat ..si ce s-a inteles, pune-o sub pat pentru vise frumoase Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Martie 31, 2013 Share Postat Martie 31, 2013 Iarasi s-a reunit Academia Romana... Pai si... tu... ce cauti aici? Asa ai inteles tu ce s-a discutat in 15 postari.....bateria sub pat..interesant cum se denatureaza subiectul, ce am discutat ..si ce s-a inteles, pune-o sub pat pentru vise frumoase Bun bun... no problem, nu este nici un misto! Dar acum, poti sa dai niste detalii despre cum ai ajuns la cifrele alea. Le-ai citit pe undeva, ai experimentat tu, ti-a zis vreun vecin...? Sau... etc? Adidasi, zici? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Martie 31, 2013 Share Postat Martie 31, 2013 Pai si... tu... ce cauti aici? Bun bun... no problem, nu este nici un misto! Dar acum, poti sa dai niste detalii despre cum ai ajuns la cifrele alea. Le-ai citit pe undeva, ai experimentat tu, ti-a zis vreun vecin...? Sau... etc? Adidasi, zici? Din carti....sunt date experimentale de laborator, crezi ca arunc cu cifre aiurea. Dar se stie si este normal din punct de vedere electrochimic, ca pentru un acumulator cu acid mentinut la temperaturi scazute, se favorizeaza autodescarcarea mai rapid decat la un acumulator mentinut in intervalul 20-250C. Aici s-a tratat problema, pentru corespondenta temperatura exterioara-capacitate-tensiunea borne in conditii experimentale de sarcina( vezi descriere pornire/faruri) . Referitor la ,,adidasi ,, spun firma pe care o doresc, cand imi cumpar pantofi sport Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Martie 31, 2013 Share Postat Martie 31, 2013 Referitor la ,,adidasi ,, spun firma pe care o doresc, cand imi cumpar pantofi sport Eu nu mai am intrebari Multumesc pt intelegere! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
wawessh Postat Martie 31, 2013 Share Postat Martie 31, 2013 (editat) Uite ce am starnit. Oricum treaba e clara mai putin pentru unul dintre noi. Pentru cine vrea sa inteleaga, in link-ul atasat de mine mai inainte sunt toate informatiile( si poze si grafice inteligibile). Si eu ma retrag, nevazand o urma de clarificare cauzata de excesul de determinare. Editat Martie 31, 2013 de wawessh Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Martie 31, 2013 Share Postat Martie 31, 2013 Poti sa incerci experimental cu doi acumulatori cu paramerii identici, incarcati corespunzator, depozitati in conditii diferite de temperatura timp de 10 zile. La pornire pe acelasi tip de motor, monteaza un voltmetru la borne in momentul cuplarii electromotorului. Se vor vedea diferente de 0,2-0,8 V in functie de parametrii. Rezistenta interna a unui acumulator creste cu scaderea temperaturii electrolitului, deci cea exterioara, cel mai bine se va prezenta acumulatorul pastrat in intervalul 20-250C. In final, exact ce am afirmat amandoi, verificarea permanenta a starii de incarcare, mentine acumulatorul la parametrii nominali mai multi ani. Eu acum am citit ce prostii ai mai scris tu. Un acumulator cu acid si plumb se autodescarca mai repede la temperatura ridicata decat la temperatura joasa. Temperatura ideala de pastrare e undeva pe la 10 grade, in nici un caz pe la 20-25 grade. Reactia chimica de descarcare este favorizata de o temperatura mai ridicata, iar rezistenta interna CRESTE odata cu cresterea temperaturii, ca oricare alta rezistenta electrica. La temperaturi negative e cu totul alta treaba, atunci exista pericolul ca o baterie descarcata sa inghete, ducand la distrugerea ei. Iarasi, la temperaturi foarte joase reactiile chimice incetinesc de tot, de-aceea bateriile fac probleme iarna. Bateriile se aduc in casa iarna ca sa nu stea cumva la temperaturi negative.. dar adusul in casa nu inseamna ca trebuie sa o tii pe soba la 25 de grade unde se va descarca mai repede decat daca ar sta intr-un garaj la 0-10 grade. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Martie 31, 2013 Share Postat Martie 31, 2013 Total gresit, rezistenta interna a unui acumulator creste la temperaturi scazute, creste vascozitatea electrolitului, difuzia este dificila in placii, etc.Tensiunea electromotoare si capacitatea scad, in schimb temperaturile exterioare inalte favorizeaza autodescarcarea, este o coreatie pentru valorile extreme ale temperaturii mediului exterior. Faci confuzie intre rezistenta electrica pentru conductoare care depinde de rezistivitatea electrica a materialului. Rezistivitatea electrica pentru conductoare este direct proportionala cu temperatura, apare si un coeficient termic al rezistivitatii, in final creste odata cu aceasta. Am dat temperatura de referinta 25oC pentru capacitatea acumulatorului, in toate cartile de specialitate acesta este temperatura de verificare/calcul pentru capacitatea unui acumulator. Daca vrei sa dicutam stiintific trebuie sa ai argumente, nu stiu de unde te inspiri dar nu ai baza reala, datele de laborator si fizica nu le poti modifica. Verifica intr-un atelier ce am postat si o sa ai valori ..faci comparatii si discutam. In pdf o sa vezi in tabelul 4 cum se modifica tensiunea la borne la conectarea demarorului in functie de temperatura mediului ambiant..si atunci nu sunt prostii..Am prezentat fenomenul mai sus.. U-t.pdf Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin l.u.v Postat Martie 31, 2013 Admin Share Postat Martie 31, 2013 Mai copii, ce atatea discutii:)) Fiecare procedeaza dupa cum crede, eu am dat un purcoi de bani pe o baterie pt.a nu mai avea probleme, altul o pune pe redresor, altii nu, fiecare dupa cum crede! Este ca religia, unii cred, altii nu! E bine sau nu, eu tin cam tot timpul un redresor inteligent pe ea(indiferent de anotimp) atunci cind nu merg cu mobra iar iarna cind este zapada o dau jos si o duc in casa, la temperatura camerei. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
rob_debruce Postat Martie 31, 2013 Share Postat Martie 31, 2013 Probabil te referi la ODYSSEY Bune tare, dar cam scumpe, daca vrei sa iei userul Achimoto le importa.. Ca idee, pe a mea, de 19Ah am dat 180 euro.. Mai bine mergeai la Dan sa-ti faca un mod pt ABS. Eu asa am facut la BMW'u meu si am scapat de grija bateriei.. Am o motocicleta honda cbr 600 rr si daca nu o pornesc o perioada de timp, bateria nu mai reuseste sa invarta electromotorul in parametri.Deci cam la o luna o incarc pe redresor indiferent cat de mult merg cu ea,asta asa ca sa nu am probleme.Bateria are 3 ani. Daca stai la curte sau ai motorul in garaj poti sa cumperi un recharger Optimate..vine cu mufe aditionale.Am pus la Suzuki si am tras mufa chiar pe margine la sa..1-2 ori pe sapt o las toata noaptea..bateria este ca nou dupa aproximativ 4 ani.Acuma sunt plecat din tara si ambele baterii sunt in casa la caldura cu cicluri de incarcare 1-2 pe sapt. se zice ca ar fi normal sa pui redresorul pe baterie la o anumita perioada de timp, mai ales la 600rr care incarca mai greu. din ce stiu eu bateria nu se strica daca pui 1 data pe luna redresorul 20 de min pe ea Daca folosesti un Optimate poti sa o lasi cu anii la incarcat pt ca face cicluri incarcare/descarcare. http://www.motorcycle.com/products/tecmate-optimate-4-battery-charger-review-89785.html Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Martie 31, 2013 Share Postat Martie 31, 2013 face cicluri incarcare/descarcare Doar incarcare! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
rob_debruce Postat Martie 31, 2013 Share Postat Martie 31, 2013 Cesar..poate m-am exprimat eu gresit.. In “bulk charge” mode, indicated by a solid #4 LED, the charger is designed to take the battery up to 14.3 volts at 0.8 amps – we verified voltage with a voltmeter – then drops off. At this point, the battery voltage is reduced to 13.6 volts for 30 minutes for the “absorption and charge verification stage.” If it senses the battery needs it, the charger will revert to full charging cycle again, then repeat as necessary. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Performance Solutions Postat Aprilie 1, 2013 Share Postat Aprilie 1, 2013 Cesar..poate m-am exprimat eu gresit.. In “bulk charge” mode, indicated by a solid #4 LED, the charger is designed to take the battery up to 14.3 volts at 0.8 amps – we verified voltage with a voltmeter – then drops off. At this point, the battery voltage is reduced to 13.6 volts for 30 minutes for the “absorption and charge verification stage.” If it senses the battery needs it, the charger will revert to full charging cycle again, then repeat as necessary. pai e doar incarcare! controlata, dar doar incarcare! oricum, un redresor similar am si eu si il folosesc pe motoare. mai putin pe hawker, acolo e alta treaba, alt redresor! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Aprilie 1, 2013 Share Postat Aprilie 1, 2013 IAcumulatorul trebuie mentinut permanent incarcat, daca se masoara tensiunea unei baterii incarcate acesta va fi (13,5-14 ) V. "mai taie din ele da-le dreacu' ! " ... 12,8 este ok , da' porneste bine si la 12,6 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
rob_debruce Postat Aprilie 1, 2013 Share Postat Aprilie 1, 2013 pai e doar incarcare! controlata, dar doar incarcare! oricum, un redresor similar am si eu si il folosesc pe motoare. mai putin pe hawker, acolo e alta treaba, alt redresor! eu inteleg altceva: ...the charger is designed to take the battery up to 14.3 volts at 0.8 amps– then drops off. ...the battery voltage is reduced to 13.6 volts ...the charger will revert to full charging cycle again Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.