Sari la conținut

toba sparta , consum/putere afectate ?


ax3008
 Share

Postări Recomandate

dupa cum spune titlul sunt curios daca o toba sparta poate afecta consumul/puterea ?

la mine s-a format o gaura, cam cat 3 bete de chibrit puse unul langa altul, la sudura arcului , ca in poza.

awb19x.jpg

consumul este mai mare cu 1% si cam miroase a benzina dupa ce o folosesc ..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator AdrianB1

E normal sa miroasa a benzina daca scapa gaze, consumul si puterea cresc foarte putin pentru ca nu mai e la fel de restrictionata evacuarea. Nu stiu cum ai masurat o crestere a consumului cu 1%, e mult sub marja de eroare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cu o mica neetansare nu o sa modifice nimic,poate cateva pocnituri pe decelerare.

Este adevarat o toba prea larga care nu mai franeaza deloc gazele o sa fie pierdere de putere,mers galopant la relanti etc etc Ea nu o sa fie eficienta de cat la anumita turatie unde se echilibreaza debitul de gaze cu diametrul si traseul gazelor in evacuare...atat! Mai jos sau mai sus fata de acea turatie este pierdere fata de un stok,sau una dedicata...de regula de multi bani si cu sistem full.

Editat de tng
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cu o mica neetansare nu o sa modifice nimic,poate cateva pocnituri pe decelerare.

Este adevarat o toba prea larga care nu mai franeaza deloc gazele o sa fie pierdere de putere,mers galopant la relanti etc etc Ea nu o sa fie eficienta de cat la anumita turatie unde se echilibreaza debitul de gaze cu diametrul si traseul gazelor in evacuare...atat! Mai jos sau mai sus fata de acea turatie este pierdere fata de un stok,sau una dedicata...de regula de multi bani si cu sistem full.

 

sal, s-ar potrivi o toba stock de kawasaki 636 din 03 la o yamaha fzr 1000, ma refer din punct de vedere functional, ar putea face fata?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salut nu face prostia asta sa pei toba de 636 pe fzr! k am pus si eu o toba de r6 stok pe fzr si mi se incingea motoru nici nu mai tragea bine,asa k nu face prostia asta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

multam, aceeasi parerea o aveam si eu, dar daca tot aveam una disponibila am zis sa intreb.

ma gandeam ca daca e mai noua, are un sistem de evacuare mai bun :D

Editat de johndogaru
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cu o mica neetansare nu o sa modifice nimic,poate cateva pocnituri pe decelerare.

Este adevarat o toba prea larga care nu mai franeaza deloc gazele o sa fie pierdere de putere,mers galopant la relanti etc etc Ea nu o sa fie eficienta de cat la anumita turatie unde se echilibreaza debitul de gaze cu diametrul si traseul gazelor in evacuare...atat! Mai jos sau mai sus fata de acea turatie este pierdere fata de un stok,sau una dedicata...de regula de multi bani si cu sistem full.

Adica...daca scot toba de tot pierd putere semnificativ? Io stiam ca e pe dos, castigi putere dar creste consumul...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Adica...daca scot toba de tot pierd putere semnificativ? Io stiam ca e pe dos, castigi putere dar creste consumul...

depinde. nu e chiar asa de simplu. oricum, sistemele astea "reising" iti dau cativa caluti sus in ture si pierzi jos. practic in viata de zi-cu-zi nu castigi mai nimic. de fapt unii da, castiga o prelungire! :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

depinde. nu e chiar asa de simplu. oricum, sistemele astea "reising" iti dau cativa caluti sus in ture si pierzi jos. practic in viata de zi-cu-zi nu castigi mai nimic. de fapt unii da, castiga o prelungire! :D

Pai, uite, eu acum am o gaura in finala. Mica, nesemnificativa, asta pot si eu sa-mi dau seama. Dar nu se mai poate repara, e moarta tabla de la toba, are 130.000 km. Vreau sa iau o toba aftermarket. Neomologata, normal. Si fara sistemele complicate de recirculare, camere si site ale asteia stock. Clar evacueaza mai direct. Dar nu e nici burlan d-ala facut in spatele blocului. Pierd putere semnificativ? Creste consumul semnificativ? Ce se intampla?

Editat de Kollar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Intr-adevar, atunci cand schimbi toba stock cu o toba care nu e neaparat gandita pentru motorul tau, sau e ceva mai 'goala' decat cea originala, o sa pierzi ceva putere..aproape insesizabil, la ture joase. La fel si consumul, cu siguranta nu iti va creste cu un litru, dar nici nu va fi ca inainte..oricum asta cu consumul e o chestie relativa.. Succes!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Adica...daca scot toba de tot pierd putere semnificativ? Io stiam ca e pe dos, castigi putere dar creste consumul...

 

Pierzi cuplu. Nu e tocmai intuitiv dar e real, ce se intampla. O evacuare restrictiva, de obicei stoc de fabrica e mai potrivita pt mers in ture medii si joase. Mai mult cuplu, mai mult caluti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pierzi cuplu. Nu e tocmai intuitiv dar e real, ce se intampla. O evacuare restrictiva, de obicei stoc de fabrica e mai potrivita pt mers in ture medii si joase. Mai mult cuplu, mai mult caluti.

Pai io am cuplu maxim la 7500 rpm si puterea maxima la 8500 rpm (parca, mi-e lene sa ma uit exact, da' cam p-acolo). Zici ca pierd putere si cuplu in plaja aia sau pana acolo? Te intreb pentru ca o sa fiu nevoit sa pun o finala "custom", una originala fiind vreo 850 de euro.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

. ,,,,,. Problema cu evacuarea prea rapida, si functionalitate in afara parametrilor , este aplicabila la motorizarea in doi timpi, si la cele avand in componenta sonda de oxigen, cu injectie cele din urma,,, insa la cele cu motorizare clasica in patru timpi, intr-adevar o evacuare mai rapida (esapament spart, fara site, etc) creste puterea si direct proportional consumul. O evacuare prea obturata, de la un esapament aftermarket, sau second, care nu corespunde parametrilor tipului de motorizare , duce la incalzirea motorului, functionalitate neconforma , lipsa putere si consum excesiv.

Asa incat cu cele trei gaurele pe care le are esapamentul , nu pot decat sa apara "pocnituri", cum dealtfel scria si TNG , esapamentul avand denumirea si de "amortizor de zgomot".!!! Cateva puncte de sudura , sau putina pasta de etansare pot rezolva aceasta minora problema, si apoi da-i gas!!!! :tomato:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Greu de zis

 

Pai io am cuplu maxim la 7500 rpm si puterea maxima la 8500 rpm (parca, mi-e lene sa ma uit exact, da' cam p-acolo). Zici ca pierd putere si cuplu in plaja aia sau pana acolo? Te intreb pentru ca o sa fiu nevoit sa pun o finala "custom", una originala fiind vreo 850 de euro.

 

Pierzi cuplu in ture medii si joase. Automat tragi mai tare de gaz... si voila. Banuiesc ca la un mers civilizat stradal nu e neaparat nevoie sa schimbi in limitator, de asta am si zis ca e preferabil sa ai o motocicleta mai fortoasa in ture medii pe strada decat una care respira mai usor spre linia rosie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Greu de zis

 

 

Pierzi cuplu in ture medii si joase. Automat tragi mai tare de gaz... si voila. Banuiesc ca la un mers civilizat stradal nu e neaparat nevoie sa schimbi in limitator, de asta am si zis ca e preferabil sa ai o motocicleta mai fortoasa in ture medii pe strada decat una care respira mai usor spre linia rosie.

Corect, de obicei schimb cam in 7500 prin oras si cam pe la 6500-7000 afara, la mers de croaziera.

Deci crezi ca schimbarea tobei (repet, nu o sa fie chiar goala) o sa afecteze simtitor performantele? Nu uita ca motorul are vreo 130.000 km la activ, dar proaspat segmentat si rodat.

 

Despre ce sustine noul coleg de deasupra ce zici? Cica e pe dos la 4T carburatie...

Editat de Kollar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am schimbat toba stock cu una aftermarket si am facut consumul cu ambele... nici o diferenta.

Am masurat prin metoda plin - plin.

Nu am simtit nici un fel de diferenta de putere intre stock, aftermarket +dbkiller, aftermarket. Singura diferenta sesizabila e ca merg cu toba stock mai sus in ture, ma pacaleste putin lipsa zgomotului(pana ma acomodez).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Corect, de obicei schimb cam in 7500 prin oras si cam pe la 6500-7000 afara, la mers de croaziera.

Deci crezi ca schimbarea tobei (repet, nu o sa fie chiar goala) o sa afecteze simtitor performantele? Nu uita ca motorul are vreo 130.000 km la activ, dar proaspat segmentat si rodat.

 

Despre ce sustine noul coleg de deasupra ce zici? Cica e pe dos la 4T carburatie...

 

Doar toba, la motocicleta ta (fac presupuneri pt ca nu am avut niciodata modelul ala) nu cred ca o sa schimbe cu mare lucru datele problemei in afara de sunet. In plus, pe evacuarea intermediara nu cred ca ai vreo supapa de tip EXUP care odata eliminata sa duca la scaderi de cuplu. In special la motoarele scoase de fabrica cu astfel de evacuari se resimt cel mai drastic problemele pe care ti le-am spus.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fzr-ul 1000 are exup montat pe galerie, daca acesta ar fi dat jos, ce trebuie sa reglez pentru a functiona destul de corespunzator pana in 6000 ture, pana acolo are un fel de "balbait"? Din cate am auzit e vorba de amestecul benzina/aer.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Doar toba, la motocicleta ta (fac presupuneri pt ca nu am avut niciodata modelul ala) nu cred ca o sa schimbe cu mare lucru datele problemei in afara de sunet. In plus, pe evacuarea intermediara nu cred ca ai vreo supapa de tip EXUP care odata eliminata sa duca la scaderi de cuplu. In special la motoarele scoase de fabrica cu astfel de evacuari se resimt cel mai drastic problemele pe care ti le-am spus.

Merci. Pana la urma se pare ca n-am sa schimb decat finala. Toata lumea mi-a zis ca la cat de simpla e evacuarea mea n-am sa simt nicio diferenta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...