Sari la conținut

Ajutor alegere motocicleta


Postări Recomandate

Salutare! Sunt motociclist in devenire si a inceput sa ma intereseze aceasta categorie de motociclete (enduro touring). Prin urmare as vrea sa va cer sfatul si parerile obiective si bine argumentate in ceea ce priveste alegerea unei motociclete potrivite (confort, fiabilitate, cost intretinere si nu in ultimul timp aspect).

 

Din cate am mai citit si m-am uitat pe forumuri m-am gandit ca la bugetul meu de 1500-1800 euro as putea sa imi iau un BMW F650 /ST sau o Honda Transalp 600 sau Suzuki Freewind. Asa ca va rog pe cei care aveti sau ati avut unul din modele sa ma ajutati si sa va dati cu parerea. Va multumesc!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 64
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

xtz660 Tenere consuma ulei ... mult ulei.

 

Freewind nu are racire cu apa.

 

F650 are belele cu electrica (inca nu am vazut unul la care sa functioneze stopul pe frana) si pompa de apa

 

Transalp este ... urat "cu spume" :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

xtz660 Tenere consuma ulei ... mult ulei.

 

Freewind nu are racire cu apa.

 

F650 are belele cu electrica (inca nu am vazut unul la care sa functioneze stopul pe frana) si pompa de apa

 

Transalp este ... urat "cu spume" :)

foarte obiectiv si plin de negativism :D mersi, conteaza mult sa stii cam ce probleme are fiecare. referitor la freewind: si ce daca nu are racire pe apa? referitor la transalp: de acord, urata rau :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Honda Africa Twin ... de 650 sau 750 cc.

 

O moto antiglont ... care are istorie si valoare.

 

Sau Yamaha XTX 660.

mersi mult de sfat. xtx660 mi se pare micuta :), iar africa twin-ul imi place, doar ca nu stiu daca gasesc ceva bun la 1500-1800 euro.

 

Am avut si monocilindru (BMW F650 ST) si acuma am Transalp. Nu as mai lua mono in nici un caz.

de ce nu ai lua mono in niciun caz?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tremura, iti da impresia de putere, dar e destul de slabuta, mai consuma un ulei.

 

Problema cu pompa de apa o aud si eu la F650, insa prin strainataturi, pe la noi inca nu am dat peste cineva sa se planga decat destul de rar. Iar kitul parca era destul de costisitor parca. Frana pe spate...asta e o balarie, se rezolva usor. Ori se schimba senzorul de pe pompa, ori se adapteaza unul mecanic de la alt tip de moto. Treaba de juma de ora in care bei si un suc.

 

Nici eu nu mi-as mai lua mono...decat daca e vorba de ktm LC4 :) Sau altceva relativ usor, fara multe zorzoane.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din mai multe motive: vibreaza suparator, efectul on/off la accelerare, banda utila de turatii foarte ingusta, lipsa putere, frane slabe (mai rar mono cu dublu disc pe fata). Asta e perceptia mea. Mie nu mi se potriveste deloc. Dar pana nu mergi mai mult cu ele nu ai de unde sa stii, si eu citisem toate astea si tot m am tzapalit cu BMW ul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La intrebarea asta iti poate da oricine raspuns, vibratii mari,incomod la drumuri lungi

ma gandeam si eu la aceste motive, dar vroiam sa imi confirmi. am citit despre freewind ca, desi e monocilindru, nu se simt vibratiile pe el atat de tare cum se simt pe alte motociclete monocilindre.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

BMW F650 ST

 

Confort:

relativ ok, saua este inconfortabila la drum lung, te doare poponeata dupa 2h de calarit (se rezolva cu o retapitare - cost aprox 200-300 lei)

vibratii specifice monocilindrelor, cred ca cel mai deranjant fapt este ca vibreaza oglinzile si nu mai vezi mare lucru in spate la viteza

In afara de asta trage ok, si cu pasager si cu bagaje, are cuplu destul, viteza de croaziera unde se simte motorul cel mai bine este undeva la 90-120. consum ~4.5 afara, ~7 in Bucuresti

suspensii ok, se descurca decent pe drumuri proaste cum sunt la noi

 

Fiabilitate: buna spre foarte buna, sunt probleme specifice modelului cu pompa de apa, releul de incarcare. Personal pana acum nu am avut probleme cu nici una din ele, iar referitor la ce spunea cineva mai sus de probleme cu electrica, eu nu am intalnit pe nimeni cu BMW F650 caruia sa NU ii mearga stopul :)

 

Cost intretinere: Consumabile ieftine, cu conditia sa le schimbi tu, sau sa te duci in orice alt service in afara de BMW (jepcari). Alte piese sunt scumpe, dar mai exista optiunea de piese din dezmembrari (si sunt si astea destule)

 

Aspect: depinde de cine priveste, aici tu decizi

 

Nu pot sa comentez la celelalte modele, asta a fost/este primul motor pt mine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

BMW F650 ST

 

Confort:

relativ ok, saua este inconfortabila la drum lung, te doare poponeata dupa 2h de calarit (se rezolva cu o retapitare - cost aprox 200-300 lei)

vibratii specifice monocilindrelor, cred ca cel mai deranjant fapt este ca vibreaza oglinzile si nu mai vezi mare lucru in spate la viteza

In afara de asta trage ok, si cu pasager si cu bagaje, are cuplu destul, viteza de croaziera unde se simte motorul cel mai bine este undeva la 90-120. consum ~4.5 afara, ~7 in Bucuresti

suspensii ok, se descurca decent pe drumuri proaste cum sunt la noi

 

Fiabilitate: buna spre foarte buna, sunt probleme specifice modelului cu pompa de apa, releul de incarcare. Personal pana acum nu am avut probleme cu nici una din ele, iar referitor la ce spunea cineva mai sus de probleme cu electrica, eu nu am intalnit pe nimeni cu BMW F650 caruia sa NU ii mearga stopul :)

 

Cost intretinere: Consumabile ieftine, cu conditia sa le schimbi tu, sau sa te duci in orice alt service in afara de BMW (jepcari). Alte piese sunt scumpe, dar mai exista optiunea de piese din dezmembrari (si sunt si astea destule)

 

Aspect: depinde de cine priveste, aici tu decizi

 

Nu pot sa comentez la celelalte modele, asta a fost/este primul motor pt mine.

multumesc mult. raspuns foarte complex si mai mult decat util. in ceea ce priveste aspectul BMW-ul si Freewind-ul imi plac cel mai mult. :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare! Sunt motociclist in devenire si a inceput sa ma intereseze aceasta categorie de motociclete (enduro touring). Prin urmare as vrea sa va cer sfatul si parerile obiective si bine argumentate in ceea ce priveste alegerea unei motociclete potrivite (confort, fiabilitate, cost intretinere si nu in ultimul timp aspect).

 

Din cate am mai citit si m-am uitat pe forumuri m-am gandit ca la bugetul meu de 1500-1800 euro as putea sa imi iau un BMW F650 /ST sau o Honda Transalp 600 sau Suzuki Freewind. Asa ca va rog pe cei care aveti sau ati avut unul din modele sa ma ajutati si sa va dati cu parerea. Va multumesc!

Transalpul meu e urat dar destul de fiabil. Consuma ulei destul de mult daca merg peste 5500 ture aproximativ 120/h, am auzit pe unu care si-a calat ta-ul de 600 ca nu a stat cu ochii pe nivel la un drum de 1500 deci poate sa fie o problema.

Si ta-ul vibreaza destul sa imi dea ace tot corpul la un drum mai lung.

 

F650-ul e monocilindru, mai bine nu. Un amic a avut motorul asta desfacut de doua ori in 50k km din diferite motive si dupa aia a picat pistonul si valvele si tot acolo aca nu ma insel.

Editat de varg-voshod
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ma gandeam si eu la aceste motive, dar vroiam sa imi confirmi. am citit despre freewind ca, desi e monocilindru, nu se simt vibratiile pe el atat de tare cum se simt pe alte motociclete monocilindre.

 

Am mers cu 2 Freewind-uri pana acum, si confirm ca nu are vibratii asa mari ca si restul de mono cu care am mers: Dominator-ul meu, Yamaha Tenere 660, Aprilia Pegaso din 2000.

Freewind-ul e un motor foarte fain si nu prea e apreciat: motorul e vanos, nu vibreaza, greutate redusa, bicicleta excelenta, are si scut de Al.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am mers cu 2 Freewind-uri pana acum, si confirm ca nu are vibratii asa mari ca si restul de mono cu care am mers: Dominator-ul meu, Yamaha Tenere 660, Aprilia Pegaso din 2000.

Freewind-ul e un motor foarte fain si nu prea e apreciat: motorul e vanos, nu vibreaza, greutate redusa, bicicleta excelenta, are si scut de Al.

mersi pentru parere. am observat si eu ca are greutatea mai redusa si e mai ingusta si arata mai bine decat celelalte (precizez dimensiunile pentru ca vreau sa imi fie comod cu ea si prin bucuresti). stii cumva care ar fi consumul mediu prin oras?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Incearca si un Africa Twin , totusi . Racire pe apa + radiator ulei , consum decent , usor de intretinut si la banutii aia vorbeste cu Cristi ( Profesorul pe topicul dedicat Africa Twin ) , poate gaseste ceva . Eu am luat un RD04 de la el , la un pret mai mult decat decent . Bafta .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Incearca si un Africa Twin , totusi . Racire pe apa + radiator ulei , consum decent , usor de intretinut si la banutii aia vorbeste cu Cristi ( Profesorul pe topicul dedicat Africa Twin ) , poate gaseste ceva . Eu am luat un RD04 de la el , la un pret mai mult decat decent . Bafta .

mersi pentru sfat ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

zici ca esti incepator/in devenire?

scade echipamentul, 5 plinuri de benzina vezi cu cat ramai si ia in calcul ca sigur ai sa o trantesti/proptesti in ceva sau ca in 2 ani vei vrea sa o schimbi (cand dai de gust)

recomandarea mea e sa iei ceva cheap in mintile ei. freewindul e scump pe la noi si e aceeasi marie ca si f650 si pegaso 650. impreuna cu transalpul si altele ....mai toate is trecute de prima tinerete, deci hibe or sa aiba(majoritatea cunoscute, de fel 100E / hiba sa calculezi pt siguranta...fie cauciucuri, releu de tensiune, baterie, kit de lant , poampa de apa, ambreiaj, ceva rulmenti etc). africa twin e motocicleta adevarata(doamne ce fraier am fost ca am dat-o pe prima, dar asai cand e nevoie de banuti) insa dupa ce aduni ceva km si realizezi ca vrei sa bagi km si sa vezi peisaje.

spor la cautat

 

ps: eu ca mobra de buget, sa-mi satisfac placerile, mi-am tras un Transalp de mama mama . Consuma putin, nu papa ulei dar nici nu l-am forjat mult, am bagat banuti in cauciucuri, respitat roti, consumabile si ceva pe la carbeliotare plus un releu de siguranta. imi mai trebuie baterie ...dar asta tre sa astepte anu viitor si ar fi ideal un aortizor spate in mintile lui :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu am avut inainte de GS, f650st-ul. Era ea din 98 dar mergea fain. desi pare ciudat mi se pare mult mai manevrabila si mai comfortabila decat GS-ul. Consumnul era undeva la 7-8 litri in oras.

 

Dezavantaje: monocilindru, intretinerea (daca iei una de peste 10 ani)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

zici ca esti incepator/in devenire?

scade echipamentul, 5 plinuri de benzina vezi cu cat ramai si ia in calcul ca sigur ai sa o trantesti/proptesti in ceva sau ca in 2 ani vei vrea sa o schimbi (cand dai de gust)

recomandarea mea e sa iei ceva cheap in mintile ei. freewindul e scump pe la noi si e aceeasi marie ca si f650 si pegaso 650. impreuna cu transalpul si altele ....mai toate is trecute de prima tinerete, deci hibe or sa aiba(majoritatea cunoscute, de fel 100E / hiba sa calculezi pt siguranta...fie cauciucuri, releu de tensiune, baterie, kit de lant , poampa de apa, ambreiaj, ceva rulmenti etc). africa twin e motocicleta adevarata(doamne ce fraier am fost ca am dat-o pe prima, dar asai cand e nevoie de banuti) insa dupa ce aduni ceva km si realizezi ca vrei sa bagi km si sa vezi peisaje.

spor la cautat

 

ps: eu ca mobra de buget, sa-mi satisfac placerile, mi-am tras un Transalp de mama mama . Consuma putin, nu papa ulei dar nici nu l-am forjat mult, am bagat banuti in cauciucuri, respitat roti, consumabile si ceva pe la carbeliotare plus un releu de siguranta. imi mai trebuie baterie ...dar asta tre sa astepte anu viitor si ar fi ideal un aortizor spate in mintile lui :)

multumesc mult pentru sfaturi. stiu ca transalpul e fiabil si mai multi mi-au sugerat si africa twin-ul, dar este cam scump si ambele nu prea imi plac la aspect :) freewind-ul, din cate am vazut, il gasesc usor pe la 1500 euro si vreo 200-300 sa ii bag pentru hibe.

 

eu am avut inainte de GS, f650st-ul. Era ea din 98 dar mergea fain. desi pare ciudat mi se pare mult mai manevrabila si mai comfortabila decat GS-ul. Consumnul era undeva la 7-8 litri in oras.

 

Dezavantaje: monocilindru, intretinerea (daca iei una de peste 10 ani)

cam mare consumul..7-8 litri in oras imi da de gandit..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si eu sunt posesor de f650(funduro),si nu-mi vine sa cred ce citesc pe acest topic.Consum de 8 % (cred ca a mea este defecta,nu vrea sa ia mai mult de 5,5% maxim 6 cu accelerari multe si fara rost.Cica te doare cwru dupa 2 ore de mers(am facut 1500 km in 2 zile , si a doua zi puteam sa joc fotbal linistit) ,recunosc am modificat putin saua la cineva din TM(cost 120 lei).Pompa de apa si eu am schimbato(cost 180 lei chitul ),puteam sa schimb doar simeringurile si era ok.Daca motorul si mai ales carburatoarele sunt puse la punct merge foarte frumos ,cuplu in ture joase,nu face mofturi cand se urca pe ea pasagera.Din punctul meu de vedere este o motocicleta foarte ok avand in vedere pretul ei .Despre celelalte modele nu pot sa comentez pt ca nu stiu nimic despre ele,de povestit din 'reviste' as putea sa povestesc ,dar nu este scopul topicului.Ideal ar fi sa te plimbi cu fiecare model in parte,cea ce este putin posibil(asa sfat am primit si eu cand eram cu banii pregatiti :)).Bafta si sa ne ti la curent cu alegerea facuta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si eu sunt posesor de f650(funduro),si nu-mi vine sa cred ce citesc pe acest topic.Consum de 8 % (cred ca a mea este defecta,nu vrea sa ia mai mult de 5,5% maxim 6 cu accelerari multe si fara rost.Cica te doare cwru dupa 2 ore de mers(am facut 1500 km in 2 zile , si a doua zi puteam sa joc fotbal linistit) ,recunosc am modificat putin saua la cineva din TM(cost 120 lei).Pompa de apa si eu am schimbato(cost 180 lei chitul ),puteam sa schimb doar simeringurile si era ok.Daca motorul si mai ales carburatoarele sunt puse la punct merge foarte frumos ,cuplu in ture joase,nu face mofturi cand se urca pe ea pasagera.Din punctul meu de vedere este o motocicleta foarte ok avand in vedere pretul ei .Despre celelalte modele nu pot sa comentez pt ca nu stiu nimic despre ele,de povestit din 'reviste' as putea sa povestesc ,dar nu este scopul topicului.Ideal ar fi sa te plimbi cu fiecare model in parte,cea ce este putin posibil(asa sfat am primit si eu cand eram cu banii pregatiti :)).Bafta si sa ne ti la curent cu alegerea facuta.

mersi mult. in sfarsit o parere buna despre bmw pe acest topic :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...