Sari la conținut

proiect genti laterale pe zx9


Postări Recomandate

Se da un ZX9 2002. Principalul motiv pentru care vreau sa fac aceasta modificare este acela ca mi-am dat seama ca am nevoie de genti laterale la drumurile pe care le fac sau pe care as vrea sa le fac.

 

Desi pare cu bataie lunga si la prima vedere un astfel de produs pe piata este inexistent, am zis sa caut mai serios o modalitate de a monta genti laterale in care sa incapa cel putin o casca. Nu am de gand sa incerc o greutate prea mare in aceste genti, dar ma confrunt cu o problema pentru ca modelul meu de codita nu are manere de pasager si nu ar avea sustinere in partea de sus de care sa te poti prinde in mod normal. Ce am vazut pe net are sustinere doar in cele 4 prinderi ale scaritelor pasagerului. Asa arata acest sistem si este gandit doar pentru topcase

post-39658-0-48418600-1374655969_thumb.pngpost-39658-0-94356900-1374655969_thumb.jpgpost-39658-0-34130400-1374655970_thumb.jpgpost-39658-0-69377000-1374655970_thumb.jpg

 

Scopul meu este sa fac un astfel de rack, ca cel de sus si cumva sa ii montez niste prinderi/ ranforsari pentru a putea duce si niste eventuale genti laterale, adica ca aici ( e pe un alt model mai vechi de zx9):

post-39658-0-70439100-1374656013_thumb.jpg

 

Intrebarile ar fi:

1 Se poate obtine asa ceva dpdv al rezistentei, avand in vedere ca modelul meu are codita fara manere de pasager si nu ar avea sustinere in partea de sus.?

2. Cat ar costa?



P.S. Iau in calcul si cumpararea unui subcadru stock de rezerva (pentru a putea face reversibila modificare) si modificarea subcadrului actual incat sa se poata suda niste prinderi pe el pentru rezistenta.

Exemplu tot pe un zx9 mai vechi: post-39658-0-33087300-1374656698_thumb.jpg

Editat de JCDenton
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Se poate realiza/confectiona dar, acest cadru trebuie calculat astfel incat structura sa preia toata sarcina. Punctele de prindere cadrului vor fi pe partile laterale ale motocicletei, in cel putin doua puncte pe fiecare parte. Pentru a usura sistemul, recomand profil tubular, sectiunea patrat, cu latura max 15mm. Trebuie sa identifici punctele de prindere ale cadrului pe partile laterale ! De asemenea, cum vor fi fixate gentiel pe cadrul metalic.?

Bafta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Rados am inteles ca nu are timp si in plus are comenzi f mari si nu are disponibilitate. Am sa incerc la bogdan. Multumesc.



Am dat PM si la Bogdan.

 

@dedant68:

Da, cred ca sunt niste detalii necesare, dar cred ca raspunsul reiese din poze. Mai ales aia care are si cadru pentru genti laterale.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

schimba motoreta mai intai.

in primul rand asa o sa poti face drumuri mai lungi de 200km si in al doilea rand o sa ai si loc pentru cutii si tot felul de bagaje :)

nu te iau la misto. si eu am trecut prin asta :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Merci, am facut drumuri de peste 200 de km chiar si cu pasager. Nu pot zice ca m-am dat jos ca din fotoliu dupa, dar problema mea de acum este ca trebuie sa car totul in rucsac. Genti din textil nu vreau pentru ca sunt ingrijorat de hoti si de spatiul mic din ele si impermeabilitatea lor.

 

Pana la urma e si asta un sfat, dar vad ca nu e nimeni interesat de un astfel de motor si sincer decat sa ma bat la pret cu motoare de 600 care-s mai vechi si sunt mai rulate, mai bine fac din ea motocicleta si mai potrivita pentru nevoile mele. Inafara de problema referitor la cat de practica este nu am alt repros.

 

 

Adaugare ulterioara:

Nici Bogdan_harea nu are suficient timp pentru a ma ajuta sa fac acest proiect.

 

Cunoasteti pe altcineva?

 

Nu isi poate da nimeni cu parerea referitor la rezistenta avand in vedere numarul redus de puncte unde pot sa ma leg?

Editat de JCDenton
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu stiu lateralul dreapta in ce masura creeaza spatiu pt geanta rigida, care sa implice si ceva volum...Aici intervine si spatiul si confortul pasagerului (daca e cazul...)

Si mi-e greu sa cred ca daca mergi cu proiectul in mana , in Bucuresti, nu gasesti un mesertias sa te rezolve.

Materiale solid-rigide sunt suficiente, e vorba de dimensiuni exacte,la cotele alese de tine, si de proiectul in sine.E realizabil, daca ai fi fost mai aproape de mine pierdeam impreuna cateva zile cu placere...

pl523f.jpg

 

post-5785-12557098914578.jpg

Daca pe Busa merge, clar ca si la tine merg... Dar dp meu de vedere, nu cadrul codita e radical modificat, ci carenajul coditei, in sensul sa ii faci degajarile pt prindere.E un proiect interesant, si precis il vei realiza...Succes!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc de raspuns.

Cea mai mare problema cu care ma confrunt este rezistenta, ca altfel nici nu mai deschideam topic.

Eu cred ca, lipsindu-mi niste prinderi suplimentare spre spate le coditei, asa cum au motoretele de la tine manere de pasager, pierd, cred eu, puncte importante de spirjin. Repet ca in acest stadiu, eu doar de suruburile ce prind scaritele m-as putea lega, fara modificari/suduri.

Editat de JCDenton
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sacrifici o gaura pe fiecare parte a coditei si obtii cate un punct de rezistenta, care impreuna cu un punct la scarite si impreuna cu rigiditatea barii transversale (dintre sidecase st-dr) de la topcase va forma ansamblul dorit.

Parerea mea...;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Caesar: Asa-i. Ai dreptate. Problema e ca in jurul valoarei acestei motociclete nu gasesc o alta motocicleta care sa aibe genti laterale si sa mearga asa vioi.

 

Referitor la Little Wayne si CalinMZ: Va rog sa pastrati discutiile la obiect. Rog un moderator sa elimine mizeriile de aici, cam de la little wayne in jos, pana la postarea mea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ba exista, la zx-coco al tau ii da clasa oricand un VFR750 sau VFR800 cu tot cu genti laterale si bagaje. Si la voiciune si la comfort si la ce vrei tu. :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@BB Eu macar mi-am dat cu parerea ca fost posesor de VFR 800. Tu in ce calitate ti-ai dat cu parerea? Ai mers cumva cateva mii si pe ZX9 ca sa poti avea o parere obiectiva?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Corect, n-am mers pe zx-9, dar am mers pe cateva miare si nu m-au impresionat cu nimic. :huh:

O fi zx-9 mai cu motz, nu stiu. :)



Cu 27 de kg in plus si 41 de CP in minus sigur sigur ii da clasa.

 

Diferentele alea or fi vizibile la un tur de circuit dar nicidecum la un mers in calatorii cu genti laterale.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ba exista, la zx-coco al tau ii da clasa oricand un VFR750 sau VFR800 cu tot cu genti laterale si bagaje. Si la voiciune si la comfort si la ce vrei tu. :)

 

cand vreodata mizeria aia de vfr o sa-i dea clasa unu zx9? sau chiar unui zx6? pardon, zzr600? iti zic eu: niciodata. cu sdau fara bagaje...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

 

Adaugare ulterioara:

Nici Bogdan_harea nu are suficient timp pentru a ma ajuta sa fac acest proiect.

atat timp cat ai banii necesari cred ca si-ar face timp . cutiile custom de regula costa ceva mai mult decat cele de serie. uneori chiar dublu :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

V-tec nici atat macar nu are distributie pe pinioane, asa ca poti sa te caci in ea.

 

Eu as fi curios daca tu vreodata ai fost in vreo calatorie in care sa fie vreunul cu VFR si sa nu fie in stare sa se tina dupa tine.

Sau as fi curios la un drum lung (de-ala cu bagaje in genti laterale) cati posesori de miare sport ar da clasa unui VFR.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cauta suruburi de prindere existente in codita pe sub carene, de cele mai multe ori ele sunt acolo, numai trebuie sa scoti un platband in jos de care sa te prinzi. Am fost pus in situatii de genul si de cele mai multe ori se gaseste o solutie, analizeaza mai bine prolbema, poate ai 2 suruburi care vin de sus in jos undeva spre terminarea coditei, in cazul asta poti face un profil |_| pus cu susul in jos astfel incat lateralele sa iti iasa printre cadrul de codita si carene rezultand prinderea pe care o cauti ... daca as fi facut la zx9 iti spuneam exact dar din pacate nu am lucrat la asa ceva.

Editat de ThunderByte
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...