victora$ Postat Septembrie 2, 2013 Share Postat Septembrie 2, 2013 (editat) Salut.Am o honda cbr 600 rr si am citit undeva ca si injectia se regleaza sau se sincronizeaza.Stie cineva ceva despre asta?Este o operatiune pe care nu am facut-o inca la motocicleta si intentionez sa o fac in viitorul apropiat.Am motocicleta de aproape 4 ani si consider ca nu iar face rau o reglare de genul asta. Editat Septembrie 2, 2013 de victora$ Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Sei Postat Septembrie 2, 2013 Share Postat Septembrie 2, 2013 Da, se sincronizeaza si injectia. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Septembrie 2, 2013 Share Postat Septembrie 2, 2013 In prima etapa se poate discuta de o diagnosticare (OBD 2), citirea informatiilor primite de la senzorii/traductoarele cu care este echipat motorul. Informeaza-te de un service care este dotat cu un stand de diagnosticare, are cititorul de coduri, soft-ul pentru motorul tau, conectoare, etc. Totul functioneaza sincronizat intre senzori, actuatori, calculator. Daca sunt defectiuni, apar erori care vor fi citite la diagnosticare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
victora$ Postat Septembrie 2, 2013 Autor Share Postat Septembrie 2, 2013 Am inteles,deci cel mai bine ar fi sa merg la reprezentanta si sa o pun pe tester si in functie de rezultate stiu ce am de facut.Multumesc mult de ajutor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Performance Solutions Postat Septembrie 2, 2013 Share Postat Septembrie 2, 2013 injectie sincronizata cu obd-ul... vai s-amar... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alex_en Postat Septembrie 2, 2013 Share Postat Septembrie 2, 2013 (editat) In manualul de reparatie scrie clar cum se face...fara OBD si rahatiri.Cu turometru etalon, sincronizator si o surubelnita in unghi sau dreapta dupa caz. Editat Septembrie 2, 2013 de alex_en Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Performance Solutions Postat Septembrie 2, 2013 Share Postat Septembrie 2, 2013 In manualul de reparatie scrie clar cum se face...fara OBD si rahatiri.Cu turometru etalon, sincronizator si o surubelnita in unghi sau dreapta dupa caz. in sfarsit incepi sa promiti! felicitari! si nu, nu e nici o urma de ironie in post-ul meu! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adrianm Postat Septembrie 2, 2013 Share Postat Septembrie 2, 2013 In manualul de reparatie scrie clar cum se face...fara OBD si rahatiri.Cu turometru etalon, sincronizator si o surubelnita in unghi sau dreapta dupa caz. Plus un ciocan si un bomfaier. Scrie in manual Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Performance Solutions Postat Septembrie 2, 2013 Share Postat Septembrie 2, 2013 Plus un ciocan si un bomfaier. Scrie in manual altu'... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ottoMan Postat Septembrie 3, 2013 Share Postat Septembrie 3, 2013 In prima etapa se poate discuta de o diagnosticare (OBD 2), citirea informatiilor primite de la senzorii/traductoarele cu care este echipat motorul. Informeaza-te de un service care este dotat cu un stand de diagnosticare, are cititorul de coduri, soft-ul pentru motorul tau, conectoare, etc. Totul functioneaza sincronizat intre senzori, actuatori, calculator. Daca sunt defectiuni, apar erori care vor fi citite la diagnosticare. Daca are erori, sunt raportate pe bord - clipeste becul FI. In functie de secventa in care clipeste, afli codul de eroare si explicatia din manual. Pentru sincronizare nu-i nevoie de tester de diagnoza. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cmasaiu Postat Septembrie 3, 2013 Share Postat Septembrie 3, 2013 Nici cu testaru uneori nui da de cap si i dai tu cu surubelnita la injectie , ne te supara dar laso asa cum a picat , nu mai este carburatie .daca nu ai nici o eroare in bord mergi fara teama senzori isi fac treaba la fel si cdi . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Septembrie 3, 2013 Share Postat Septembrie 3, 2013 (editat) injectie sincronizata cu obd-ul... vai s-amar... A zis doar ca inainte de sincronizare ar merge o diagnoza, lucru care mi se pare evident... Intai trebuie vazut daca e nevoie de sincronizare si apoi sincronizezi, nu te-apuci de facut reglaje daca nu e nevoie. Nu e obligatoriu sa fie ceva desincronizat. Si ca sa raspund corect celui care a facut topicul: NU - injectia nu se sincronizeaza sau regleaza, injectia este controlata EXCLUSIV automat de catre ECU care are harti de injectie predefinite si care nu merg reglate la un ECU* clasic. La un ECU aftermarket se pot incarca alte harti, atat. Ce se sincronizeaza este debitul de aer aspirat de catre fiecare cilindru, atat. Injectia (debitul de benzina al fiecarui injector in parte) - NU se poate regla in nici un fel la un motor cu injectie stock. *ECU - engine control unit - sau computer de control al motorului sau ICU - injection control unit. Editat Septembrie 3, 2013 de B.B. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Septembrie 3, 2013 Share Postat Septembrie 3, 2013 Salut.Am o honda cbr 600 rr si am citit undeva ca si injectia se regleaza sau se sincronizeaza.Stie cineva ceva despre asta?Este o operatiune pe care nu am facut-o inca la motocicleta si intentionez sa o fac in viitorul apropiat.Am motocicleta de aproape 4 ani si consider ca nu iar face rau o reglare de genul asta. Reglajele sistemului de alimentare cu injectie sunt de mai multe feluri - de la simplu la complex: Sicronizare - o operatiune relativ simpla si rapida Tuning motor- complexa: Re-mapping + o intreaga serie de modificari, care mai de care mai scumpe, daca vrei sa scoti maximum de performanta din motor (FA, evacuare, PC/HRC-ecu, axe cu came, ignition, mapping, dyno run, etc) Pt o mentenanta obisnuita este suficienta sincronizarea. Bafta! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat Septembrie 3, 2013 Share Postat Septembrie 3, 2013 Depinde de moto si capacitatile unui service. Se pot sincroniza clapetele ,se pot sincroniza timpi de injectie,modifica harti. Si DA, clapetele la 600 rr se sincronizeaza.depinde de an,daca are ISC o sa fie putin mai greu daca mecanicul nu stie si nu are cu ce sa o faca. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristidb Postat Septembrie 3, 2013 Share Postat Septembrie 3, 2013 TNG, cum se manifesta cand sunt desincronizate clapetele si trebuie verificate/sincronizate? Cum isi poate da seama cineva ca e cazul sa umble acolo? In general eu sunt adeptul metodei "nu repara ce nu-i defect". Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Beatrice Postat Septembrie 3, 2013 Share Postat Septembrie 3, 2013 Bun, si in Bucuresti exista un service care poate face treaba asta? Ca ma intereseaza si pe mine. In manual am "sincronizarea" la fiecare 12.000 si eu am deja 26.000 cu un ER6N, 2009... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Septembrie 3, 2013 Share Postat Septembrie 3, 2013 A zis doar ca inainte de sincronizare ar merge o diagnoza, lucru care mi se pare evident... Intai trebuie vazut daca e nevoie de sincronizare si apoi sincronizezi, nu te-apuci de facut reglaje daca nu e nevoie. Nu e obligatoriu sa fie ceva desincronizat. Si ca sa raspund corect celui care a facut topicul: NU - injectia nu se sincronizeaza sau regleaza, injectia este controlata EXCLUSIV automat de catre ECU care are harti de injectie predefinite si care nu merg reglate la un ECU* clasic. La un ECU aftermarket se pot incarca alte harti, atat. Ce se sincronizeaza este debitul de aer aspirat de catre fiecare cilindru, atat. Injectia (debitul de benzina al fiecarui injector in parte) - NU se poate regla in nici un fel la un motor cu injectie stock. *ECU - engine control unit - sau computer de control al motorului sau ICU - injection control unit. Un tip care intelege sensul cuvintelor si nu are nevoie de traducere ...... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adrianm Postat Septembrie 3, 2013 Share Postat Septembrie 3, 2013 Merci Bogdan, merci Cesar, merci TNG, merci SEI. Patru dintre cei mai pricepuţi şi săritori. Mulţumim. Şi rămâne întrebarea lui Beatrice : cine ne face şi nouă o verificare/sincronizare prin Bucureşti, chiar dacă nu se aprinde FI iar mobra merge bine ( afaik ). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Septembrie 3, 2013 Share Postat Septembrie 3, 2013 Dintre cei care au postat aici, atat eu cat si Geo te-am putea ajuta dar nu suntem singurii. In principiu, orice service serios poate face aceasta operatiune, pentru ca e in lista operatiunilor de mentenanta recomandate de producatori. Bafta! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Performance Solutions Postat Septembrie 4, 2013 Share Postat Septembrie 4, 2013 Merci Bogdan, merci Cesar, merci TNG, merci SEI. Patru dintre cei mai pricepuţi şi săritori. Mulţumim. Şi rămâne întrebarea lui Beatrice : cine ne face şi nouă o verificare/sincronizare prin Bucureşti, chiar dacă nu se aprinde FI iar mobra merge bine ( afaik ). tu nu intelegi ca sincronizarea nu are nici o treaba cu senzorii? care senzori fie vorba intre noi nu-s tocmai de pe o racheta spatiala... sincronizarea se face pentru ca NICIODATA cilindrii (si supapele cu scaunele lor dealtfel) nu se vor uza la fel. in cazul tau 4 cilindri cu uzura diferita. unul trage mai mult aer, altul mai putin... orice service echipat cu vacuumetru poate face sincronizarea la majoritatea motocicletelor pe injectie... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adrianm Postat Septembrie 4, 2013 Share Postat Septembrie 4, 2013 Fi-ți-ar vacuumetrul al dracu, să-ți fie, numai vacuumetru ai în cap ! Vreau pe cineva cu ureche muzicală, care a mai auzit câteva zeci-sute de motoare, care să asculte mobra și să-și dea seama dacă ceva e prost și nu doar dacă dacă emisia e în parametri, dacă de ex servo care acționează valva de pe evacuare funcționează corect ( sau dacă funcționează măcar ), dacă injectoarele sunt în parametri. Nu știu dacă ai reparat vreo mobră sau dacă te pricepi dar majoritatea răspunsurilor tale sunt idioate și/sau în zeflemea. Noi ăștia care întrebăm, o facem pt că nu știm iar miștocăreala ta nu ne ajută cu nimic. PS Senzorii ăia sunt fix de la o navetă spațială atoateștiutorule. Sau tu faci un knock-sensor pe genunchi dintr-o doză piezo de pickup și un filtru trece-bandă ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alex_en Postat Septembrie 4, 2013 Share Postat Septembrie 4, 2013 Ia o moneda de 50 de bani si pune.o pe aripioarele de racire la motor.Tureaza motorul putin si vezi daca sare moneda de acolo. Dca nici macar nu o poti fixa acolo esti deja foarte desincronizat ci clapetele. Daca sare doar la turatie...mai mere! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Performance Solutions Postat Septembrie 4, 2013 Share Postat Septembrie 4, 2013 (editat) Fi-ți-ar vacuumetrul al dracu, să-ți fie, numai vacuumetru ai în cap ! Vreau pe cineva cu ureche muzicală, care a mai auzit câteva zeci-sute de motoare, care să asculte mobra și să-și dea seama dacă ceva e prost și nu doar dacă dacă emisia e în parametri, dacă de ex servo care acționează valva de pe evacuare funcționează corect ( sau dacă funcționează măcar ), dacă injectoarele sunt în parametri. Nu știu dacă ai reparat vreo mobră sau dacă te pricepi dar majoritatea răspunsurilor tale sunt idioate și/sau în zeflemea. Noi ăștia care întrebăm, o facem pt că nu știm iar miștocăreala ta nu ne ajută cu nimic. PS Senzorii ăia sunt fix de la o navetă spațială atoateștiutorule. Sau tu faci un knock-sensor pe genunchi dintr-o doză piezo de pickup și un filtru trece-bandă ? ce treaba are valva de pe avacuare cu sincronizarea? )) de reparat motociclete? cu asta ma ocup de 12 ani... despre senzorii de detonatie sa stii ca exista din anii '40 (desi recunosc, nu erau folositi decat pentru culegere de date).. majoritatea raspunsurilor mele sunt in zeflemea pentru ca nu am cu cine. ai intrebat mai sus cum se face marea sincronizare la un trocarici pe injectie si ti-au raspuns si altii acelasi lucru ca si mine. acum vrei ureche muzicala? merge si aia daca omul e bun dar tot pe aparate ai cea mai mare precizie. si cu manualul in fata. NICI un mecanic care se respecta nu va repara mai mult de 2-3 modele (care ii plac de obicei si le-a si avut) nu va face reglaje (in afara de sincronizare si un reglat de relanti) fara sa consulte manualul. atentie, sa-l consulte, nu neaparat sa foloseasca valorile din el. pentru ca de asta exista reglaje, nu exista doua motoare la fel. altfel nu erau reglabile si pa. erau si mai ieftine de construit...dar ma rog, sunt multi ca tine care nu stiu, intreaba dar dupa aia isi aduc aminte ca "stiu" ei ceva... peseu: la hornet nu ai "exup" (denumire data de yamaha, primii dealtfel care au montat asa ceva pe motorete). la honda una dintre denumiri e htev. in engleza se numeste generic four-stroke power valve... si nici senzor de detonatie... ia o moneda de 50 de bani si pune.o pe aripioarele de racire la motor.Tureaza motorul putin si vezi daca sare moneda de acolo. Dca nici macar nu o poti fixa acolo esti deja foarte desincronizat ci clapetele. Daca sare doar la turatie...mai mere! =))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))) Editat Septembrie 4, 2013 de Performance Solutions Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bica Postat Septembrie 5, 2013 Share Postat Septembrie 5, 2013 ce treaba are valva de pe avacuare cu sincronizarea? )) de reparat motociclete? cu asta ma ocup de 12 ani... despre senzorii de detonatie sa stii ca exista din anii '40 (desi recunosc, nu erau folositi decat pentru culegere de date).. majoritatea raspunsurilor mele sunt in zeflemea pentru ca nu am cu cine. ai intrebat mai sus cum se face marea sincronizare la un trocarici pe injectie si ti-au raspuns si altii acelasi lucru ca si mine. acum vrei ureche muzicala? merge si aia daca omul e bun dar tot pe aparate ai cea mai mare precizie. si cu manualul in fata. NICI un mecanic care se respecta nu va repara mai mult de 2-3 modele (care ii plac de obicei si le-a si avut) nu va face reglaje (in afara de sincronizare si un reglat de relanti) fara sa consulte manualul. atentie, sa-l consulte, nu neaparat sa foloseasca valorile din el. pentru ca de asta exista reglaje, nu exista doua motoare la fel. altfel nu erau reglabile si pa. erau si mai ieftine de construit...dar ma rog, sunt multi ca tine care nu stiu, intreaba dar dupa aia isi aduc aminte ca "stiu" ei ceva... peseu: la hornet nu ai "exup" (denumire data de yamaha, primii dealtfel care au montat asa ceva pe motorete). la honda una dintre denumiri e htev. in engleza se numeste generic four-stroke power valve... si nici senzor de detonatie... =))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))) pai poate si-a montat el Exup sau Pauar valv pe Horneta..si actioneata cablurile de la ghidon.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Septembrie 5, 2013 Share Postat Septembrie 5, 2013 Performance solutions, dar la un motor pe injectie care are mai multi cilindri si o singura gura de admisie/clapeta (caz fff frecvent la auto) ce pwla calului mai sincronizezi? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.