Nechifor Solitaru' Postat Octombrie 9, 2017 Share Postat Octombrie 9, 2017 Frumos Domnilor.......Aratati ca se poate purta o discutie civilizata si constructiva . La mai multe! Bine ai venit pe topicul despre Formula 1 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
PoliBuc Postat Octombrie 9, 2017 Share Postat Octombrie 9, 2017 Bravo "nooxy", ai pus punctul pe "i", sunt de acord cu tine. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Nechifor Solitaru' Postat Octombrie 10, 2017 Share Postat Octombrie 10, 2017 IMHO, Vettel a gafat anul asta de doua ori. Restul e discutabil. Prima gafa a fost incidentul absolut gratuit cu tamponarea de la Baku. A doua gafa a fost decizia de a inchide la Singapore , dupa ce a plecat prost din grila ( pentru @Method - probabil ca a avut dreptul sa inchida trasa asa cuma facut-o, dar nu stiu cat de multumit este de rezultatul manevrei sale ) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
PzKpfW Postat Octombrie 10, 2017 Share Postat Octombrie 10, 2017 Total de acord. Doar că faza de la Baku nu aș băga-o la gafe. A fost mult pre tare Hatereală vădită, road rage pur, "ce faci mă? na, futuzdumnezeiităi de manelist". Dă-le-ncolo de 15 puncte pierdute. În mod paradoxal cred că până la urmă i-au picat bine problemele tehnice de la Sepang și Suzuka. Dacă pierdea titlul pentru câteva puncte, cred că petrecea Crăciunul plângând cu o sticlă de Jack lângă el, revăzând în buclă startul de la Singapore. Gen: Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Method Postat Octombrie 10, 2017 Share Postat Octombrie 10, 2017 Vezi Barcelona: cum a trecut Mercedes-ul pe lângă el? Ca trenul prin gară. Ce anume e pilotaj acolo? Ai să spui "da' de ce l-a prins Hamilton?" Păi că l-a ținut taica Bottas în loc vreo 10 ture, de-aia. Și cu motorul Ferrari e cam greu să depășești un Mercedes pe linia dreaptă aia lungă de la Montmeló. Despre Monaco s-a mai discutat, a fost mai rapid decât Kimi și a câștigat fair. În Canada a fost incident de cursă, îngrămădeală la start. De ce concluzionezi direct pilotaj prost? Echipa trebuia să-l cheme la standuri să schimbe aripa pe perioada SC-ului, el nu vedea în ce stare e din cockpit. N-au făcut-o, iar la restart a cedat de tot. A intrat la standuri, a pierdut timp cu carul, a ieșit pe locul 18. Cursa a terminat-o pe 4... Pilotaj prost? În Austria Bottas a dat rușine tuturor la start, nu doar lui. În rest, circuit stop-n-go, motorul contează mult. Vezi și la MotoGP. În M-B Ferrari a mers slab cu totul, au și recunoscut. Cursa lor cea mai slabă dpdv al performanței. Cam cum a fost Mercedes la Monaco. Fără pană ar fi terminat probabil pe 4. Ce-i drept, a fost singura etapă în care Kimi a fost peste el tot week-end-ul. Deci OK, să-l tragem de urechi puțin aici. La Spa însă analiza ta mi se pare prea superficială pentru nivelul de cunoștințe pe care-l ai. Să spunem că diferența s-a făcut pe frânare. Ce anume-ți permite să frânezi mai târziu în F1 actuală (pentru nu mai suntem în anii '70-'80 să conteze mărimea oolor)? Talentul? Sau o mașină mai echilibrată și mai stabilă pe decelerare? În plus, e adevărat că și Hamilton a jucat-o șiret acolo: știa că este vulnerabil la aspirație pe Kemmel, așa că a lăsat puțin gazul în Eau Rouge, tocmai ca Vettel să-l prindă devreme pe linia dreaptă și să fie nevoit să iasă prematur de la cutie și astfel să profite cât mai puțin de aspirație. Viclean și bine jucat, dar nu e ca și când Vettel ar fi avut ce să facă. Cursa a fost câștigată de Mercedes și Hamilton, nu pierdută de către Vettel și Ferrari Da probabil sunt putin hater Vettel,nu,cred ca nu eram asa hater daca nu ascultam conversatiile sale radio de cand a venit la FErrari.Ca sa fac o paralela cu serialul de mare angajament ala cu tronurile, din conv radio pare ca si copilul ala tampit de era rege,am uitat cum il cheama La Barcelona eu nu sunt de acord.Cand conduci 3 sfert de cursa si esti depasit in ultimul sfert nu poti spune ca masina,nu poti spune ca AMG.Ca "l-a tinut cutare si cutare",i'm sorry asta nu merge la un pilot.Treaba e simpla in punctul meu de vedere : cand ai condus 75% din cursa daca si nu mai mult dar ai pierdut cursa,inseamna ca ai facut ceva foarte gresit.Simplu. La Monaco hai sa zicem ca asa e,a fost mai rapid decat Kimi,ok. In Austria asa e,Bottas a dat rusine tuturor la start,dar lui in principal.Adica na,a dat rusine si lui Palmer,dar asta nu conteaza,nu?Vorbeam de skill pilot,e skillul lui Bottas a fost superior in Austria,iar al lui Vettel inferior.Simplu.Si a decis winnerul pana la urma,pentru ca ok,ok circuit stop-and-go,motor etc dar Bottas nu s-a departat,adica au fost la cutite acolo toata cursa pana la final,eee,daca VEttel facea diferenta la start poate alta era cursa,nu?Asa....este exact ce vroiam sa spun - lucrurile mici care fac diferenta : iei un start slab aici pierzi 5 puncte,faci o mica greseala dincolo pierzi 3 puncte,si uite asa matematica draq,se aduna la sf si iese mocanu campeon.Simplu. Da,dar la Uk i-a dat Verst rusini?MAJORE?Pai unde e pilotul,tati? La Spa oricum a-i da-o si orice nuante ai vrea sa introduci,treaba nu a fost asa cum spui : motorul nu a facut diferenta.Cand pilotul Ferrari ataca pilotul AMG pe linia dreapta dupa Eau Rouge,asta inseamna viteza superioara pe un viraj de tractiune masiv cum e Eau Rouge si forta motor in linia dreapta.SO?Unde e avantajul tehnic cu care il scuzam pe Vettel? Aa,ca Ham a fost golan,bagabont si ca il incomoda si etc...bine ma poftim.Bravo lui.Dar sa stii ca pe franare se vede skillul pilotului oricum a-i da-o.Uita-te la toti pilotii buni pe frane - Alonso,Perez,amandoi RB...ce sa mai zic.Da,e chestie si de masina in principal de balans,e mult chestie si de downforce,dar ca regula un pilot bun pe franare e bun.Ori cand tu vii gramada peste manelist pe linia dreapta de x ori si ala da putin din fiund pentru a te conturba,vine pe interior si iti da 3-4 lungimi de masina pe franare,eu ce sa cred,care e pilotul cel mai bun? Remember Montoya?Deci ala era GOAT pe franare,si se batea cu Schumacher care era Dumnezeu.Dar Schumacher efectiv nu avea replica in fata lui pe franare.Alea sunt skill+balls.Si mai avea un skill Montoya pe care l-am vazut doar la Senna si putin la Alonso (si cateodata Sainz) - stia sa gaseasca grip pe exterior.Deci era dezarmant : adversarul ii inchidea interiorul - corect,el nici nu se sinchisea,statea linistit la exterior pe curba (iesea in dirty cum zic ei,afara de pe trasa gumata) si intra roata la roata cu adversarul dar cu o viteza mai mare,viteza necesara daca esti pe ext si vrei sa ramai langa adversar care e pe trasa ideala.E,si megea asa pe tot apexul.Si la iesire,hopaa,ca adversarul nu mai avea unde sa iasa ca de pe interior trebuia sa vina pe ext pt a iesi corect,dar pe ext statea Montoya.Si il depasea fara stres. Balls.Asta as fi vrut sa vad acolo de la Vettel.Dar nici o speranta.Incercari patetice taiate scurt de Ham.So,cine e de vina?Ca repet,din moment ce tu intri la depasire dupa Eau Rouge pe linia dreapta nu poti da vina pe masina. Asta e ceea ce vroiam sa spun...lucrurile mici,duelurile,el nu poate.Ai vazut - cele cateva dueluri cu Ham,chiar si cu Verst si cu Ricci,el e slab.Ca aia sun golani,il incomodeaza il pun in pericol,ok,asta si trebuie sa faca,ca nu stau sa se uite la el cand ii depaseste.Dar el ca pilot NU face difernta,in orice duel cu astia el porneste cu sansa 2.Desi masina lui de multe ori l-a ajutat si i-a dat un upper hand.Nu cat sa defileze,dar cat sa il aduca in pozitia de a ataca de a se bate.Adica exact atat cat i-ar fi trebuit unui pilot foarte bun ca sa execute. Trecute sunt vremurile cu masini de 1s/tur,atunci stiu ca depasea,era elegant.Acum o masina buna te aduce pana in spatele adversarului si asta intr-o fereastra mica,3-4 tururi ai timp ca dupa aia se incinge,se gata fuelul,etc.Ee,in acel moment,tu tre sa executi rapid.Ori Vettel,pfff... Ca mi-am adus aminte de acum 2 curse vs Ricci...exemplul scoala : vine musiu racheta,da de Ricci,sta vreo 4-5 tururi in spatele lui,incearca odata ala ii inchide usa agresiv in nas,si gata vrajeala,nu a fost in stare,echipa ii taie macaroana ca deja se incalzise/fuel.etc.Exemplu clasic de Vettel,lui ii trebuie 10-15 tururi sa depaseasca o masina sensibil mai slaba dar cu un pilot bun.Lucrurile mici cum am mai zis de atatea ori...Si atunci,cine e de vina?AMG+Ham? Oi fi eu hater Vettel da nici tu nu esti obiectiv,am tot zis,ia priveste-l si pe alalalt - ce a gresit,unde a fost slab?Analizeaza-i cursele sa vezi racecraft.Daca te uiti la el asa ca la vecinu de peste drum care are vila si numa il injuri de peste gard....dar daca te uiti din punctul lui de vedere si ii analizezi cursele o sa vezi ca mocanu e bun.Chiar foarte bun. Asta nu il face mai putin antipatic.Ca si pe Schumacher dealtfel.Insa trebuie recunoscut skillul si racecraftul englezului.Care spun eu ca e superior lui Vettel si spun ca asta e unul din motivele principale pentru care a castigat - va castiga campionatul.Asta,echipa mai buna si mai profi si o masina nu superioara ca si performante dar mai fiabila. DAr,cu parere de rau pentru Vettel si fanii lui, nu masina a inclinat balanta. in 2017.I'm sorry. Doar că faza de la Baku nu aș băga-o la gafe. A fost mult pre tare Hatereală vădită, road rage pur, "ce faci mă? na, futuzdumnezeiităi de manelist". Dă-le-ncolo de 15 puncte pierdute. În mod paradoxal cred că până la urmă i-au picat bine problemele tehnice de la Sepang și Suzuka. Dacă pierdea titlul pentru câteva puncte, cred că petrecea Crăciunul plângând cu o sticlă de Jack lângă el, revăzând în buclă startul de la Singapore. Da,si mie mi-a placut faza de la Baku.A fost old school Dar pentru el a fost foarte naspa pentru ca l-a privat de multe puncte. Si ai dreptate si cu partea a doua. Si da,ar fi pierdut titlul la mustata,dar l-ar fi pierdut in mod clar.Asa spune "ee,nu l-am pierdut numa pe barba mea,calcatii de italieni sunt si ei de vina" » Post actualizat in 10 Oct 2017 09:57 IMHO, Vettel a gafat anul asta de doua ori. Restul e discutabil. Prima gafa a fost incidentul absolut gratuit cu tamponarea de la Baku. A doua gafa a fost decizia de a inchide la Singapore , dupa ce a plecat prost din grila ( pentru @Method - probabil ca a avut dreptul sa inchida trasa asa cuma facut-o, dar nu stiu cat de multumit este de rezultatul manevrei sale ) True. Da,foarte bine ai zis,normal ca Vettel avea tot dreptul sa inchida trasa,insa trebuia sa se gandeasca cui ii inchide trasa si ce iese dupa ce inchide el trasa.Adica daca in locul lui Verst acolo era Kimi,Alonso,nush..ricci perez,hulk,un pilot cu capul pe umeri,da,o manevra chiar si asa extrem de agresiva nu s-ar fi lasat cu asemenea urmari.Daca era Massa il percuta si ala de nu se vedea mai rau ca VErst.ahahaha.Dar sa ii inchizi asa trasa unui pilot care pe langa ca e over-aggressive,anul asta a avut multe abandonuri si pe deasupra e si necopt...Vettel a avut dreptate,numa ca a murit cu dreptatea in mana. Acolo trebuia sa fie intimidant,dar sa nu se puna "in harm's way".Trebuia sa fie Schumacher.Nu a fost.Ce sa zic,iar,chestie unde pilotul a facut diferenta.25 de puncte duse... Normal ca restul e discutabil,nu e nimic clar,celelalte greseli (eu le numesc greseli,mici,dar greseli) sunt discutabile.Dar per total s-au adunat,si iata,au facut diferenta.In timp ce celalalt nu prea a facut greseli.Mocanu a mers ca pe sine,asta incercam sa ii atrag atentia colegului,si cand a fost vorba de o depasire sau ceva care sa il puna intr-o pozitie mai buna,tot timpul a excelat.Ceea ce nu a facut deloc neamtzul anul asta.Si de aici deficitul de puncte,si de aici iar campionat Ham. E exact ca dincolo la motogp - unul ia toate punctele pe care le poate lua,nu face greseli,cand are un avantaj il exploateaza la maxim,in timp ce celalalt ba nu gaseste setupul,ba cade pe jos,ba nu poate depasi,ba isi rupe piciorul pe la antrenamente...si atunci cine e pilotul mai bun??? Dar am mai zis si repet,anul asta nici nu ma enerveaza Ham.S-a batut de la egal la egal (pe cat de la egal la egal te poti bate in f1 actuala) si a castigat.Bravo lui.Sa vina altul sa il bata.Nush,sa vina Ricci la Ferrari,sa vina VErst la AMG,sa vina altcineva.Ca Vettel... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
PzKpfW Postat Octombrie 10, 2017 Share Postat Octombrie 10, 2017 (editat) Balls.Asta as fi vrut sa vad acolo de la Vettel.Dar nici o speranta.Incercari patetice taiate scurt de Ham.So,cine e de vina?Ca repet,din moment ce tu intri la depasire dupa Eau Rouge pe linia dreapta nu poti da vina pe masina. "Going down the straight [between La Source and Eau Rouge] I let off the power a little bit as well just to keep him on my tail. If he was further away he would have had the chance to gain momentum and pass on slipstream and that's what he would have wanted so I didn't give him that. So when we got to the top of the hill and he was there, he was facing the full force of the air just as I was so he had no hope." - Lewis Hamilton. No balls. Tactics. Avantajul celui din față. Asta e ceea ce vroiam sa spun...lucrurile mici,duelurile,el nu poate.Ai vazut - cele cateva dueluri cu Ham,chiar si cu Verst si cu Ricci,el e slab.Ca aia sun golani,il incomodeaza il pun in pericol,ok,asta si trebuie sa faca,ca nu stau sa se uite la el cand ii depaseste.Dar el ca pilot NU face difernta,in orice duel cu astia el porneste cu sansa 2.Desi masina lui de multe ori l-a ajutat si i-a dat un upper hand.Nu cat sa defileze,dar cat sa il aduca in pozitia de a ataca de a se bate.Adica exact atat cat i-ar fi trebuit unui pilot foarte bun ca sa execute. Trecute sunt vremurile cu masini de 1s/tur,atunci stiu ca depasea,era elegant.Acum o masina buna te aduce pana in spatele adversarului si asta intr-o fereastra mica,3-4 tururi ai timp ca dupa aia se incinge,se gata fuelul,etc.Ee,in acel moment,tu tre sa executi rapid.Ori Vettel,pfff... Ca mi-am adus aminte de acum 2 curse vs Ricci...exemplul scoala : vine musiu racheta,da de Ricci,sta vreo 4-5 tururi in spatele lui,incearca odata ala ii inchide usa agresiv in nas,si gata vrajeala,nu a fost in stare,echipa ii taie macaroana ca deja se incalzise/fuel.etc.Exemplu clasic de Vettel,lui ii trebuie 10-15 tururi sa depaseasca o masina sensibil mai slaba dar cu un pilot bun.Lucrurile mici cum am mai zis de atatea ori...Si atunci,cine e de vina?AMG+Ham? Oi fi eu hater Vettel da nici tu nu esti obiectiv,am tot zis,ia priveste-l si pe alalalt - ce a gresit,unde a fost slab?Analizeaza-i cursele sa vezi racecraft. Unde am zis eu măi Method că nu e bun? E printre cei mai buni piloți din F1, în top 3-4 acolo. Pe un singur tur cu o mașină care să-i convină este cvasi-imbatabil. Recordul de pole-uri este dovada. Am argumentat doar că asta nu-l face cel mai bun. Exact de ceea ce-l acuzi tu pe Vettel: dă-mi tu un exemplu de depășire memorabilă a lui Hamilton anul ăsta. Adică una care să nu se rezume la: linie dreaptă lungă, "you can use the overtake button, Lewis", DRS și puterea superioară a motorului M08 EQ Power+. Gen cum a făcut Vettel în China cu Ricciardo. Sau în Spania cu Bottas. Aruncă cu pietre în el cât vrei, dar alea au fost class acts. În comparație, HAM s-a bătut mult mai puțin în pluton. A mers bine, și-a făcut treaba - de sâmbăta de obicei, când a știut să maximizeze avantajul plusului de putere dat de quali mode-ul pe care-l are Mercedes. Asta + gestiune impecabilă de la standuri în cursa de duminică + fiabilitate germană + ceva ajutor de la Valtteri + puțin noroc = WDC & WCC. Dar nu, nu am văzut mult "racecraft" la el, cum zici tu. Iar greșeli a făcut și el - vezi Monaco. Sau bălăria din Bahrain. Repercursiunile au fost mai mici, dar hai să nu-i facem statuie. DAr,cu parere de rau pentru Vettel si fanii lui, nu masina a inclinat balanta. in 2017.I'm sorry. Mașina nu. Fiablitatea, da. Deși mă vei acuza de subiectivism. În mod obiectiv, nu vom ști niciodată Editat Octombrie 10, 2017 de PzKpfW Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Method Postat Octombrie 10, 2017 Share Postat Octombrie 10, 2017 (editat) "Going down the straight [between La Source and Eau Rouge] I let off the power a little bit as well just to keep him on my tail. If he was further away he would have had the chance to gain momentum and pass on slipstream and that's what he would have wanted so I didn't give him that. So when we got to the top of the hill and he was there, he was facing the full force of the air just as I was so he had no hope." - Lewis Hamilton. No balls. Tactics. Avantajul celui din față. Dar nu te-am contrazis in nici un moment,nu am zis ca Ham nu a facut schema aia.Doar ca...la naiba,cf acestui rationalment nu mai poti depasi nu?Ca daca nu esti in fata gata,s-a dus cursa,sau cum?Ham l-a incomodat,Vettel trebuia sa il stranga cu usa.PE FRANARE.Dar Vettel nu se putea apropia de Ham pe franare,ba dimpotriva Ham se departa de el pe franare.De ce?Pentru ca filme,pentru ca masini....pentru ca pilot mai slab pe frane.... Balls lipsa. Ce trebuia sa faca Vettel : Se vede diferenta de franare (balls) si cum se face o depasire DAr cu o masina CLAR mai slaba in linie dreapta cum are ricci.Asta trebuia sa faca Vettel,dar .... Unde am zis eu măi Method că nu e bun? E printre cei mai buni piloți din F1, în top 3-4 acolo. Pe un singur tur cu o mașină care să-i convină este cvasi-imbatabil. Recordul de pole-uri este dovada. Am argumentat doar că asta nu-l face cel mai bun. Exact de ceea ce-l acuzi tu pe Vettel: dă-mi tu un exemplu de depășire memorabilă a lui Hamilton anul ăsta. Adică una care să nu se rezume la: linie dreaptă lungă, "you can use the overtake button, Lewis", DRS și puterea superioară a motorului M08 EQ Power+. Gen cum a făcut Vettel în China cu Ricciardo. Sau în Spania cu Bottas. Aruncă cu pietre în el cât vrei, dar alea au fost class acts. Nu am zis niciodata ca Ham e cel mai bun.Mai ales la ce lot de piloti e in F1...in nici un caz nu e cel mai bun.Cred in continuare ca Alonso e cel mai bun pilot din lotul actual de F1.In nici un caz Ham. Am sustinut insa si sustin in continuare ca intre cei 2 Hamilton e de departe mai bun decat Vettel.Atata tot. Din 2007 de cand a intrat in F1 nu l-am putut suporta pe Ham (in principal pentru ca a fost sustinut fatis de catre echipa si Ron Dennis impotriva lui Alonso pentru a lua campionatul in rookie year).Dar cu toate astea de-a lungul timpului ne-a aratat si depasiri si rapiditate si consistenta si tot si nu pot sa nu ii recunosc meritele desi si acum nu prea il suport.Dar,ca si la motogp cu Rossi,trebuie sa despartim omul de pilot si sa respectam pilotul si skillul sau. Depasiri a avut destule,reia anii dinainte si vei vedea.Anul asta....uita-te prin Ungaria,nush mai pe unde..nu prea a avut ocazia.Ce sa-i faci,daca Vettel doarme....nici macar pe Vettel nu il poate depasi ca ala e tot timpul in spate Stai putin,acuma e si Vettel bun la depasiri?DE CAND?De cand stie Vettel sa depaseasca???Bai nene,ce s-a umflat Vettel asta intr-un an....si nici macar nu a a luat campionatul...iti dai seama daca il lua si din Vettel IV devenea Vettel V...pfoai,atunci era dumnezeul depasirilor sau ceva... Cursa din China?Serios?Aia e depasire frumoasa?Poate doar pentru fani...Eu am vazut cursa din China deci nu e ca si cum nu as fi vazut cum a stat toata treaba si m-am uitat pe youtube la highlights.Si tu ai vazut-o si stii foarte bine : Vettel cu o masina net superioara RBR'ului lui Ricci a venit racheta peste asta pana i-a vazut aripa aia cu "RB iti da aripi".Dupa aia s-a calcat pe el si s-a codit vreo 4 sau 5 ture in spatele lui ala,pentru ca deja Ricci il tinea flagrant pe loc,ritmul sau nefiind deloc acelasi cu al lui Vettel si Ham,si dupa aia a dat semne clare de nervozitate in acel tur,si in virajul respectiv a intrat la rupere,se vede si din blocajul masiv al fetei pe franare,obligandu-l pe Ricci sa ii faca loc.Dupa apex Ricci a venit la incomodare pentru a-l impiedica sa intre corespunzator pe urmatorul viraj dar Vettel a tras de volan pana s-au atins rotile (din nou fum),moment in care Ricci a degajat pentru ca nu voia sa se loveasca.Vettel se vedea clar ca era atat de nervos ca "mujicul" il tinea si il incomoda in lupta lui cu Ham incat efectiv nu il mai interesa daca se lovesc.Class act?Serios?Daca era Verst acolo erau amandoi out.Ala nu a fost nici un class act,a fost pur si simplu stat neputincios 4-5 tururi in spatele unei masini net mai slabe - enervat la culme - intrat la rupere.Departe de un class act. Si chiar daca o facea asa din topor precum a facut-o dar in primul tur cand l-a prins pe Ricci,ma inclinam.Te gandesti - bai nene,e meltean dar macar are sange in el.Dar am mai discutat si la acea vreme,Vettel nu a avut sange in el pana nu s-a enervat la culme ca pierea secunda pe tur cu Ricci.Si dupa aia a facut-o de nervi.Aia e depasire frumoasa?De ce nu facea depasiri la Ricci in 2014 maestrul Vettel??Le face acum cu masina avion pe langa RB si pe langa ca le face prost si periculos,lumea il mai si aplauda....not cool man,not cool. In Spania unde AMG avea "superioritate" da a trecut Vettel ca marfarul in gara pe langa Bottas?Alt class act? Bottas a fost slab de 2 ori : a gresit inainte cu vreo 2 curbe pe franare,si Vettel nu a stiut deloc sa speculeze (trebuia sa faca exact ce i-a facut lui Ricci - sa se bage fix langa Bottas pentru a nu-l lasa sa intre pe trasa ideala in viraj,dar nu stie din astea Vettel,el face depasirile cu drs),deci o ocazie majora pierduta,dar s-a bazat (corect) pe faptul ca il va hali pe finalul liniei drepte cu drs.(Bottas nu e golan ca Hamilton si linia aia e monstruoasa si lata si lunga).Si l-a halit usor.Alta greseala ieftina de-a lui Bottas : a inchis la misto interiorul si Vettel a speculat.Simplu.Ce class act? Arata-mi asa ceva de la Vettel : https://www.youtube.com/watch?v=e08yIdD1yUk Sau si mai hardcore - ultima : Depasiri pe ext asupra lui Ham in stilul Montoya.Vom vedea vreodata la Vettel asa ceva? Astea sunt class act. Editat Octombrie 10, 2017 de Method Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
talhar Postat Octombrie 10, 2017 Share Postat Octombrie 10, 2017 Bottas a fost slab de 2 ori : a gresit inainte cu vreo 2 curbe pe franare,si Vettel nu a stiut deloc sa speculeze (trebuia sa faca exact ce i-a facut lui Ricci - sa se bage fix langa Bottas pentru a nu-l lasa sa intre pe trasa ideala in viraj,dar nu stie din astea Vettel,el face depasirile cu drs),deci o ocazie majora pierduta,dar s-a bazat (corect) pe faptul ca il va hali pe finalul liniei drepte cu drs. M-am uitat si eu la manevra. Daca Bottas inchidea virajul acolo (era in fata) se lasa cu reparatii pe casco. Preventia il costa pozitii dar il face sa si termine mai multe curse decat cei care risca (ex: Max), asta desigur cand te lasa fierul sa ajungi la finish. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Nechifor Solitaru' Postat Octombrie 10, 2017 Share Postat Octombrie 10, 2017 asta e buna daca e adevarata "Sebastian Vettel was forced to retire from the Japanese Grand Prix after just four laps due to a broken spark plug which was detected on his sighting lap to the starting grid but was failed to be fixed on the grid." "mercedes uses the same NGK spark-plugs as FERRARI does. on Sauterday after qualifying on his in lap mercedes number 44 had the exact spark-plug problem FERRARI number 5 had when on his out-lap to the racing grid. FIA TECHNICAL DELEGATE REPORT: During parc-ferne (Sauterday) mercedes car number 44 had the rear wing assemble replaced. cylinder number 6 spark-plug replaced. left hand side coil-pack replced." Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Method Postat Octombrie 10, 2017 Share Postat Octombrie 10, 2017 (editat) Bottas a inchis cu juma de gura ca sa zic asa.Pentru ca aia e o depasire-scoala (drs la sf liniei drepte),se vad multe exemple.Maj pilotilor care se apara se pozitioneaza putin pe interior si stau pana in ultimul moment,cand se baga de tot pe interior,lasandu-l pe adversar sa incerce la ext.Adversarul ori ia exteriorul si are grip si gume si masina asa de buna incat sa ii faca pe ext,ori se resemneaza.e un joc simplu.Bottas a gresit si Vettel a exploatat.E ca la fotbal : in situatie de 1 la 1,portarul tine coltul scurt iar golul luat la coltul scurt e vina portarului.Golul la coltul lung e skill.La fel si aici.Acum daca Vettel facea asa ceva,alta era treaba (mai pun odata linkul ca l-am pus dar nu s-a actiavat) : https://www.youtube.com/watch?v=e08yIdD1yUk Acum baiatul asta e un om care STIE sa depaseasca.Deja pe iesirea din viraj mimeaza depasirea lunga pe ext,Perez il taie,si Ricci se duce pe interior instant,Perez nu mai are cum sa revina.Prosteala maxima,si ce e cel mai haios e ca Ricci i-a mai facut figura asta cred ca exact lui Perez acum un an sau 2...sa ti-o iei asa e extrem de jenant si mai ales pentru un pilot cu grade precum Perez as zice eu.Asta e racecraft. Cand va depasi si Vettel asa,da,sau cand va face depasiri pe ext tinandu-se de un fir de ata sa nu derapeze,atunci voi spune ca e pilot,pana atunci e vorba aia "conducator auto" asta e buna daca e adevarata "Sebastian Vettel was forced to retire from the Japanese Grand Prix after just four laps due to a broken spark plug which was detected on his sighting lap to the starting grid but was failed to be fixed on the grid." "mercedes uses the same NGK spark-plugs as FERRARI does. on Sauterday after qualifying on his in lap mercedes number 44 had the exact spark-plug problem FERRARI number 5 had when on his out-lap to the racing grid. FIA TECHNICAL DELEGATE REPORT: During parc-ferne (Sauterday) mercedes car number 44 had the rear wing assemble replaced. cylinder number 6 spark-plug replaced. left hand side coil-pack replced." hihi,bujii NGK care nu lucra fix in Japonia....or fi facute in parteneriat cu Honda Pai da ma,le-a fost lene sa desfaca ca si la alea ca si la moto e greu pana ajungi la bujii.Ce m-am chinuit eu la a mea...au zis las ca mere,e totul in regula.Sunt convins ca i-au intrebat pe ingineri,aia au zis ca telemetria nu arata nimic,las-o asa. AMG preventiv a schimbat si tot setul de bobine de pe stanga.Nemtzi.... Italienii? "che cazzo mio,candela e zbaliatto...lasciarti cosi...Vettel e un grande campione....il vincera,non importa" Editat Octombrie 10, 2017 de Method Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
PzKpfW Postat Octombrie 10, 2017 Share Postat Octombrie 10, 2017 (editat) asta e buna daca e adevarata "Sebastian Vettel was forced to retire from the Japanese Grand Prix after just four laps due to a broken spark plug which was detected on his sighting lap to the starting grid but was failed to be fixed on the grid." "mercedes uses the same NGK spark-plugs as FERRARI does. on Sauterday after qualifying on his in lap mercedes number 44 had the exact spark-plug problem FERRARI number 5 had when on his out-lap to the racing grid. FIA TECHNICAL DELEGATE REPORT: During parc-ferne (Sauterday) mercedes car number 44 had the rear wing assemble replaced. cylinder number 6 spark-plug replaced. left hand side coil-pack replced." Singura chestie despre care nu sunt sigur acolo este că Mercedes folosește tot bujii NGK. În rest, totul este perfect adevărat: Problema la motorul lui Vettel a fost detectată în turul de plasare pe grilă. Hamilton se pare că a avut o problemă similară sâmbătă, pe care însă mecanicii au reușit s-o rezolve. Nu pentru că-s nemți (că-s britanici dealtfel) ci pentru că layout-ul (scuze pentru englezisme, e târziu) este mai puțin îngrămădit ca cel de la Ferrari. Italienii au ales să compacteze mai mult partea din spate pentru un plus la aerodinamică. Dezavantajul implicit este dificultatea de a șurubării. AMuS aproximau timpul de schimbare a unei bujii la Mercedes ca fiind de 15-30min; la Ferrari durează cu vreo 10min mai mult. Vettel a stat dealtfel cu echipa de mecanici cât timp au încercat să remedieze problema și s-a ales cu o admonestare pentru că a lipsit la intonarea imnului Japoniei. La următoarea primește penalizare de 5 locuri pe grila de start. @Method: văd că-l compari pe Vettel cu Senna și Ricciardo. Eu îl comparam cu Hamilton. Dar ok, ai dreptate. Însă cu toate smiorcăielile și neajunsurile lui, tot îmi place mai mult de Seb Editat Octombrie 10, 2017 de PzKpfW Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Nechifor Solitaru' Postat Octombrie 11, 2017 Share Postat Octombrie 11, 2017 Vettel a stat dealtfel cu echipa de mecanici cât timp au încercat să remedieze problema și s-a ales cu o admonestare pentru că a lipsit la intonarea imnului Japoniei. La următoarea primește penalizare de 5 locuri pe grila de start. Pai bine i-au facut. Tie ti-ar placea sa stea unul sa se uite peste umarul tau in timp ce ii repari masina ? Eventual sa mai dea si indicatii ? ( glumesc ) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Method Postat Octombrie 11, 2017 Share Postat Octombrie 11, 2017 @Method: văd că-l compari pe Vettel cu Senna și Ricciardo. Eu îl comparam cu Hamilton. Dar ok, ai dreptate. Însă cu toate smiorcăielile și neajunsurile lui, tot îmi place mai mult de Seb Pe Vettel cu Senna niciodata,nu are rost.Cu Ricci de ce nu?Sunt contemporani,au fost colegi de echipa...de ce nu se poate compara cu Vettel? Si cu Hamilton bineinteles.Nu prea sunt fan Ham insa sa ii stiu depasirile si cursele in care a stralucit,de aia am dat exemplele cu Ricci pentru ca la ala le stiu.Erau doar exemple de depasiri frumoase,elegante,de cele mai multe ori cu o masina inferioara,prin comparatie cu depasirile lui Vettel.Nu era vorba despre Ricci vs Vettel (toti stim cum s-a terminat acea batalie),era vorba despre depasiri frumoase. Desi in opinia mea e mai slab ca pilot,tot ar parea mai ok Seb....daca nu s-ar smiorcai atata bai nene.Pe mine treburile alea ma scot din sarite.Deh,chestie de preferinte,la capitolul simpatii fiecare cu ale lui. Mie de ex imi place mult de Perez,un om despre care toata lumea spune ca e ingamfat si cu nasul pe sus.Dar imi place pentru ca a demonstrat nisre calitati remarcabile zic eu. Despre chestiunea cu bujiile,desigur ca faceam misto de nemti vs italieni.80% din echipe sunt englezi. Totul se reduce insa la o singura chestie : amandoi au avut aceeiasi problema,unii au trecut peste ea si au rezolvat-o,pe ceilalti i-a dat peste cap.Ca cum ca ce,e can-can.Totul se reduce la rezultat.Simplu.Ferrari loses. Mi se pare normal sa foloseasca si nemtii NGK.Nu m-am gandit niciodata care ar fi supplierii de bujii in F?! Ce alte firme ar mai fi?Denso?Bosch? .... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
FLEX Postat Octombrie 11, 2017 Share Postat Octombrie 11, 2017 Mie mi se pare aberant ca la top-de-top-state-of-the-art mecanica auto inca se mai foloseste oboisita aia de bujie, ca pe orice rabla stradala. Nu stiu, vreun laser, un jet de plasma nu era mai bun sa dea foc la amalgam? In alata ordine de idei, cind o apuca pe madam bujie, o apuca si gata, n-ai ce sa-i faci; diferenta dintre AMG si SF fiind ca ultimii au avut ghinionul sa se strice proasta in turul de asezare pe grila (n-am vazut cursa decit din turul 3) - ce kakaolu' draje' erau sa faca macaronezii? sa-i ridice fustele doamnei in public? nu se face, monser, parol! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
PzKpfW Postat Octombrie 11, 2017 Share Postat Octombrie 11, 2017 Mie mi se pare aberant ca la top-de-top-state-of-the-art mecanica auto inca se mai foloseste oboisita aia de bujie, ca pe orice rabla stradala. Nu stiu, vreun laser, un jet de plasma nu era mai bun sa dea foc la amalgam? Se folosește pentru că regulament: 5.11 Ignition systems : 5.11.1 Ignition is only permitted by means of a single ignition coil and single spark plug per cylinder. No more than five sparks per cylinder per engine cycle are permitted. The use of plasma, laser or other high frequency ignition techniques is forbidden. Only approved ignition coils may be used and the list of parts approved by the FIA, and the approval procedure, may be found in the Appendix to the Technical Regulations. 5.11.2 Only conventional spark plugs that function by high tension electrical discharge across an exposed gap are permitted. Cu alte cuvinte, bujii convenționale. Altfel ar escalada costurile și acolo. Ar reuși ei să facă o bujie care să coste 10k €. In alata ordine de idei, cind o apuca pe madam bujie, o apuca si gata, n-ai ce sa-i faci; diferenta dintre AMG si SF fiind ca ultimii au avut ghinionul sa se strice proasta in turul de asezare pe grila (n-am vazut cursa decit din turul 3) - ce kakaolu' draje' erau sa faca macaronezii? sa-i ridice fustele doamnei in public? nu se face, monser, parol! Perfect adevărat. Nu-mi este clar dacă Mercedes lucrează tot cu NGK: pe site-ul oficial apare doar Ferrari, însă pe un site afiliat scrie că în 2015 NGK a reînnoit colaborarea în F1 cu Ferrari, McLaren Mercedes și Mercedes AMG. S-or mai fi schimbat lucrurile de atunci. Honda cred că a venit cu Denso la McLaren, dar de Mercedes nu găsesc nimic. Marchionne s-a supărat și a schimbat șeful de la QC: a pus în locul lui pe o tanti care este head of quality control la tot grupul FCA. Nu știu ce să zic. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
john17 Postat Octombrie 11, 2017 Share Postat Octombrie 11, 2017 La cum veneau masinile noi de la mamma Italia nu-i de bine. Rahan, orice pesa din asta tre sa functioneze un timp, fierarii ori au luat Ngk contrafacute de la hunix pt ca eftin, ori au uitat sa le schimbe la timp, ori ar trebui sa treaca lumea la Bosch sau Beru. Eventual Sinterom pt nostalgici. Sa ne aducem aminte ca lui Schumi i-a crapat pistonul Mahle in turul de formare... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Method Postat Octombrie 11, 2017 Share Postat Octombrie 11, 2017 Se folosește pentru că regulament: Da,nu au voie cu plasma,pentru ca plasma vroiau sa faca. Ferrari cu Mahle folosesc un fel de plasma ignition cu acea camera de precombustie care aprinde o mica parte din amestec care apoi este aruncata in camera normala de combustie,aprinzand amestecul principal.Simuleaza plasma ignition de fapt. Zic eu ca e o greseal dpdv la dezvoltarii faptul ca nu ii lasa decat cu bujii normale,pentru ca daca i-ar lasa cu ce vreau ei ar inregistra niste progrese remarcabile.Calcaiul lui Ahile al motoarelor Otto e aprinderea aia prin bujie care genereaza un ignition lent si o ardere neuniforma spre deosebire de diesel care e ideal la asa ceva.Si un plasma ignition ar rezolva-o intrucatva.Sau cel mai bine autoaprindere controlata - diesel like. Marchionne s-a supărat și a schimbat șeful de la QC: a pus în locul lui pe o tanti care este head of quality control la tot grupul FCA. Nu știu ce să zic. Pai are dreptate. Nu se poate rupe un manifold de aer,asta inseamna ca nu a fost inspectat in prealabil cum trebuie.Ca nu se rupe asa din senin,inseamna ca era defect de la inceput si nu ar fi trebuit sa treaca de CTC. La fel si bujia : iti dai seama ca bujiile se schimba la fiecare cursa,sutn noi.Deci?Greseala de fabricatie.dar trebuiau testate oricum inainte sa le puna pe masina.Iarasi vina ctc'ului. Rahan, orice pesa din asta tre sa functioneze un timp, fierarii ori au luat Ngk contrafacute de la hunix pt ca eftin, ori au uitat sa le schimbe la timp, ori ar trebui sa treaca lumea la Bosch sau Beru. Eventual Sinterom pt nostalgici. Sa ne aducem aminte ca lui Schumi i-a crapat pistonul Mahle in turul de formare... Oare numai NGK of supplier in F1?De ce tin eu minte ca si Denso? » Post actualizat in 17 Oct 2017 18:50 Cuvintele sunt de prisos : » Post actualizat in 20 Oct 2017 19:49 ....si capitolul gume,care e din ce in ce mai complicat : » Post actualizat in 22 Oct 2017 12:25 Ca tot e F1 weekendu asta - ceva interesant si de urmarit daca va fi in cursa - sunet nou si ciudat pe motorul Force India,il remarca si comentatorii : https://www.youtube.com/watch?v=kP_X9bWqdGQ&feature=share Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Nechifor Solitaru' Postat Octombrie 22, 2017 Share Postat Octombrie 22, 2017 Asadar e prost Max-Wax sau cum ii spune colegul pe aici ..... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pomo Postat Octombrie 22, 2017 Share Postat Octombrie 22, 2017 Genial finalul: Verstapen se bucură de locul 3 și în timp ce-și sterge freza în antecamera podiumului apare Kimi și-i strică surpriza. Eu nu înțeleg ce naiba face Bottas; bagă toată cursa de rupe și în ultimele tururi face o nefăcută și pierde 3-4 poziții. Chiar mă gândeam că la un moment dat erau 10 puncte diferență față de Vettel și ar putea să ocupe locul 2 dacă făcea cursa următoare în fața neamțului. Cât despre Ham, a arătat din nou că este mult peste nivelul lui Vettel, deși a plecat mai prost de la start și un viraj a fost pe locul 2. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
john17 Postat Octombrie 23, 2017 Share Postat Octombrie 23, 2017 Ce-a facut prodigiosul wax??? Ca am uitat complet de cursa... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Pandy Postat Octombrie 23, 2017 Share Postat Octombrie 23, 2017 http://m.digisport.ro/Sport/F1/Max+Verstappen+retrogradat+15+locuri+pe+grila+de+start+la+Austin E la final un video cu depasirea neregulamentara, si-a creat un avantaj in ultimele viraje cand l-a depasit pe Rai, iesind de pe pista. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Zimbrutza Postat Octombrie 23, 2017 Share Postat Octombrie 23, 2017 #godbless Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
apriliacluj Postat Octombrie 23, 2017 Share Postat Octombrie 23, 2017 Cât despre Ham, a arătat din nou că este mult peste nivelul lui Vettel, deși a plecat mai prost de la start și un viraj a fost pe locul 2. nu un viraj colegu, in turul 7 l-a depasit Hamilton pe Vettel in fine, oricum nu conteaza desi nu-mi place cocalarul-manelist, iarasi a facut o cursa perfecta, o minune (de fapt vreo 3) ar trebui sa se intample sa piarda titlul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pomo Postat Octombrie 23, 2017 Share Postat Octombrie 23, 2017 nu un viraj colegu, in turul 7 l-a depasit Hamilton pe Vettel in fine, oricum nu conteaza desi nu-mi place cocalarul-manelist, iarasi a facut o cursa perfecta, o minune (de fapt vreo 3) ar trebui sa se intample sa piarda titlul Corect. M-am uitat acum la rezumat, dar nu știu de ce am rămas cu impresia că a reușit să revină în virajul doi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Nechifor Solitaru' Postat Octombrie 23, 2017 Share Postat Octombrie 23, 2017 nu un viraj colegu, in turul 7 l-a depasit Hamilton pe Vettel in fine, oricum nu conteaza Ba conteaza A mers 7 tururi in aerul naspa al lui Vettel, l-a depasit, apoi a reusit sa stea mai mult pe pista ca Vettel si inca zicea ca sunt bune gumele, dar l-a chemat echipa ca era sa piarda pozitia daca mai statea. Tare masina, de nu haleste gume deloc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.