Sari la conținut

Formula 1


Jorge Lorenzo

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 6,7k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ce zice Lauda : "For me, it is 70% Verstappen and 30% Ricciardo.

 

 

Tot e ceva - am ajuns de la 100% Verst ( sau "taranul Wax" cum zic colegii ), la 70-30 :D

» Post actualizat in 02 May 2018 17:38

Si va fi foarte interesant sa il vedem pe Verst impotriva lui Sainz,care e un pilot superb dupa parerea mea.Si a lui Alonso :P

 

Mi mi se pare cam supraevaluat Sainz. Dar are timp sa ma contrazica pe pista.

 

Verst o sa se descurce cu Sainz cel putin la fel de bine - doar nu zici ca Sainz e peste Ricci la pilotaj ( poate la bataie, ca Ricci pare mai pacifist :D )

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cum poti spune pe de o parte ca Ricci a cedat nervos,dar pe de alta parte il lauzi pe Verst ca "risca" in aparare cat si in atac

Nu laud(a) bre pe nimeni, doar constat. Pai risca sa ia rosu, daca faulteaza in postura de ultim aparator :tomato:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu a fost viol, a fost campionat trantit de Vettel ca sa poata pleca la sfarsitul sezonului. Anul urmator Ricci a fost violat de Kvyat, cam pe acolo e valoarea lui.

Da,pentru ca toti cvadruplii campioni de abia asteapta sa vina un semi-rookie sa ii umileasca un sezon intreg....ca sa poata pleca? :moron:

In ce fel a concurat Ricci cu Kvyat?Nu are nici o noima ce zici.

Valoarea lui Kvyat e de tetris,ca se joaca acuma pe calc la Ferrari,valoarea lui Ricci - se bat Ferrari si RB pt el.

Deci da.

Mi mi se pare cam supraevaluat Sainz. Dar are timp sa ma contrazica pe pista.

 

Verst o sa se descurce cu Sainz cel putin la fel de bine - doar nu zici ca Sainz e peste Ricci la pilotaj ( poate la bataie, ca Ricci pare mai pacifist

Pe mine m-a surprins placut.In sensul ca e f rapid si f bataios.Si ca i-a tras-o lui Alonso din 15 pozitii,nush cum draq de se intalneau si se luptau cate juma de cursa tot anul trecut.

Nu zic,Ricci e mai bun.Verst e mai rapid.Insa Sainz e foarte transant.Pt mine e singura surpriza placuta dintre toti copiii de campioni.Restul sunt patetici,Rosberg included - Atat l-a distrus psihic Ham ca atunci cand a reusit sa-i fure un titlu si-a bagat piciorul si s-a retras.Psihic de mare campion,n-am ce zice :crack:

 

Sunt curios ce norme li se vor impune pt urmatoarele curse celor 2 fantastici de la RBR.

Editat de Method
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai ecuatia era simpla: il batea pe Ricci, statea si in 2015 cu RedBull si rata sansa de a merge la Ferrari sau lua bataie de la Ricci si pleca la Ferrari. Grea decizie avand in vedere ca Redbull erau pe nicaieri cu masina. Vedem dupa ce vine la Ferrari cat de mamaliga e, la cum e el or sa il calce in picioare ca si pe Kimi.

 

Cum adica in ce fel a concurat Ricci cu Kvyat? Au fost coechipieri, au avut cate 2 abandonuri fiecare ( plus un DNS pt Kvyat ) si la sfarsitul sezonului Kvyat a avut mai multe puncte.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai ecuatia era simpla....

Ecuatiile astea ale tale sunt dintr-un univers paralel....cum poti justifica lipsa de rezultate a unui pilot spunand ca "a trantit" campionatul e peste puterea mea de intelegere.Daca un pilot vrea sa plece,pleaca,indiferent ce rezultate are la echipa actuala.In ce fel i-ar ajuta sa fie umilit,si mai ales de catre colegul de echipa?

Unii sunt in lumea lor,auzi a aruncat Vettel campionatul,ca altfel ii rupea pe micutzi...asa o aberatie nici de la fanii hardcore a lui Rossi nu am auzit vreoadata.Discutia asta nu are rost.

Maestre,continua sa te uiti la F1,vei avea niste surprize...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Legat de Verstapen, o mai faceau si altii..

Alte legi.Aveai voie.Acum nu mai ai.

Faptul ca Schumacher era un mwist e un lucru pe care il stim cu toti si nu trebuie demonstrat.Draq,el e cel care a fost descalificat pt ca a lovit special un alt pilot pentru a-l invinge in lupta pt campionat.Si s-a intamplat in 2 randuri : Damon Hill '95 si Villeneuve'97 pentru care a si fost penalizat.Sa incerci sa scoti pe iarba un alt pilot la 330kmh cat aveau ei acolo e jevrism maxim,jevrism pe care Schumi il avea cu varf si indesat.Nu trebuie demonstrat ca stim.

Daca ai observat insa,el nu stia pe care parte vine Hak si de aia era cand stg cand dreapta,pt ca repet,atunci puteau face ce vor.Acum Ricci de aia s-a dus gramada in el pt ca s-a bazat ca ala respecta regula si ramane pe ext daca s-a dus acolo.

Verst oricum e javra si gratuit,iata,Schumi o facea numai in momentele cheie.

 

In alta ordine de idei : Ferrari’s Sergio Marchionne ‘encouraged’ by Formula 1 engine proposals

A se citi "Marchionne ii strange cu usa pe Liberty iar ei cedeaza".Numai sa nu cedeze cand e vorba de taiatul platilor speciale pe care le incaseaza Ferrari.Pt ca e Ferrari.

Dupa ce la anul se vor impune o aripa fata mai simpla (cica pt a usura depasirile,desi nu vad cum va face asta mai smooth aerul din spatele masinii) si se va ridica limita de combustibil cu 5kg la 110kg (lucru ce a atras protestele echipelor motorizate de Mercedes si aplauzele lui Renault),din 2021 se vor schimba si mai mult regulile,cel putin la nivel de proiect deocamdata.Punctele principale :

- aerodinamica mai simpla

- motorul ramane,dar se renunta la mgu-h

- se va impune cost-cap de 150 meleoane de coco

 

Singurul lucru bun de aici zic eu ca e reducerea aero.

Dar avand in vedere ca motoristii de 5 ani tot fac mgu-h'uri cam stiu cum sa le faca pana acuma,iar sa renunti la el mi se pare o prostie pt ca e o mare smecherie - gandit si pus unde trebuie,acest dispozitiv recolteaza si energie pe care o transforma in curent dar si elimina turbo-lag'ul,problema dintotdeauna a motoarelor turbo.faptul ca renault l-a pus prosteste si continua sa il mentina asa,faptul ca honda nici acum nu stie sa faca unul care sa nu crape dupa 1-2 curse sau ca cel al ferrari nu e inca la nivelul mercedes nu constituie un motiv pt indepartarea lui.

Iar aia cu 150 de meleoane e caterinca maxima...e ca si cum ai da o lege ca guvernantii sa nu fure...bine.Si cum impui legea?Cum le impui tu cost-cap?te uiti in registrele contabile sa vezi cat a cheltuit ferrari spa pe departamentul de f1?Sau amg?Pai si aia sunt prosti?- nu pot sa isi faca o firma s.c.scuipa-n'sus.srl sa o catalogheze ca supplier de piese si sa faca sa zicem toata dezvoltarea prin ea?vai ce chestie...complicat rau sa driblezi cost-cap'ul.

A mai incercat si Bernie vrajelile astea,dar ala era si el hot si si-a dat seama rapid ca nu ai cum sa impui asa ceva si s-a lasat pagubas.

 

Pt un cost cap efectiv trebuie simplificata aero (pt ca o gramda uriasa de bani se toarna in aero fara nici un beneficiu pe strada si un aero eficient distruge depasirile).aero nu face bine spectacolului si papa o gramada de bani.Si trebuie tinute spec motorului stabile pe mai multi ani,pentru a nu se mai baga bani in cercetare.

Iar pt spectacol trebuie lasate la liber motoarele,gazul si gumele.Altfel pilotii vor fi nevoiti tot timpul sa "salveze"cand una cand alta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Methoade, iar nu pricepi! Aripa fata mai simpla nu potoleste aerul din spatele masinii! Doar ca masina din spate va fi mai putin deranjata de aerul murdar, de fapt va avea oricum apasare mai mica si, implicit, va fi mai mica diferenta intre aer curat si murdar. Simplu, dar tu faci sa para complicat :P

Competitiile astea sunt de mult pe interese, exemplul care imi vine primul in minte fiind circoen wtcc, reguli speciale cu dedicatie. Pt ca fia poate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai impresia ca se face vreo depasire pe curbe unde ar conta diferenta dintre o aripa fata cu downforce mai mare si una cu df mai mic?L-ai vazut pe Verst in China cand a incercat depasirea pe curba de viteza?aer curat,ok,insa viteza similara dar trasa diferita de trasa ideala tinuta de Ham - plecat spatele,iesit in balarii.scurt.aici nu e motogp sa iei trase alternative,ca nu e diferenta asa de mare in viteza pe curbe.Depasiri pe curbe in F1,neam.Maj covarsitoare a depasirilor se fac pe franare la sf liniei drepte,ok,conteaza df pe franare dar cand ai ajuns sa bagi aripa aia fata deja in aer proaspat inseamna ca esti langa adversar.De apropiat te-ai apropiat cu drs'ul,ca altfel suflai in duda fara el.

Avand in vedere ca inca de pe vremea lui Schumi se calcula ca masinutzele astea au downforce de vreo 2t in viteza maxima,acuma draq mai stie ca e mult mai complicata aero ca atunci,diferenta dintre aer curat si murdar va fi covarsitoare intotdeauna in f1 iar faptul ca taie astia 2-3 apendice de pe aripa fata va fi fix pix.Am invatat ca totul e complicat in F1,chiar daca multora li se pare simplu.Pt ca aici nu e nimeni prost si totul a fost dus la maxim prin tot felul de artificii foarte complicate menite sa mulga si cea mai mica urma de performanta din orice.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

si restu' a schimbat strategia la pitstopuri pe parcurs :crack:

 

 

in alta ordine de idei, bine ca toata lumea a scapat cu bine din accidentul din primul tur....

 

Grosjean dă cu oiștea-n gard într-o veselie în ultimele curse. Hulkenberg și Gasly au fost la locul și momentul nepotrivit, bine că Sirotkin a fost mai în spate și a reușit să se strecoare căci se putea termina nasol tare. Dacă o ține tot așa Grosjean, la anul Haas cred că-l pune pe liber, mai ales că are contract ,,decât" pe 2018.

 

Eu am rămas puțin șocat de il quattro champione grazie ragazza Vettel, căci după depășirea la Bottas din primul viraj n-a fost în stare cu gume noi să îl ajungă pe Copchilu' Atomic care mai avea și nasul spart. Sau mai bine pe 4 decât un rușinos ultim loc pe podium?

 

Manelistul codițos a rupt gura și Bottas s-a cam chinuit pe final cu opinca stângă față care era praf. Dacă o să confirme anul ăsta, cred că Toto n-o să-i dea avrigo, o să-l mai țină în echipă, poate pe o perioadă mai lungă.

 

Mă așteptam ca lui Perez să-i bubuie roata dreapta spate, în stilul Bottas la Baku, când a trecut peste rămășițele aripii Copchilului, dar a avut noroc.

 

Aștept Monaco în două săptămâni, sunt curios ce va face Ferrari ca să recupereze terenul pierdut.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am rămas puțin șocat de il quattro champione grazie ragazza Vettel, căci după depășirea la Bottas din primul viraj n-a fost în stare cu gume noi să îl ajungă pe Copchilu' Atomic care mai avea și nasul spart. Sau mai bine pe 4 decât un rușinos ultim loc pe podium?

 

Aștept Monaco în două săptămâni, sunt curios ce va face Ferrari ca să recupereze terenul pierdut.

Nu a fost nici un soc,Pirelli au schimbat gumele cu niste gume care se incalzesc mai greu parca,AMG se confrunta cu blistering de la overheating,Ferrari nu si acum AMG a mers atza cu gumele schimbate RB cu noul pachet aero cu mai mult downforce la fel,Ferrari probabil,cel putin asa zice Vettel,au fost cica dezavantajati de acestte gume.In fine,e si multa politica,Pirelli spune ca s-au plans majorit covarsitoare a echipelor de aceasta problema si de aia au umblat la gume.Aceste gume isi vor mai face aparitia la Silverstone si in Canada? parca...

Parerea mea e ca Ferrari are masina capabila sa se bata la campionat.Nu are pilotul.Vettel e total inferior lui Ham.Dupa cum am mai spus,in 2 din 3 curse anul asta a tras masina in jos in loc s-o ridice.Plus ca echipa are niste lacune pe strategie si uite asa,mici diferente care impreuna pe parcursul unui an fac diferenta intre campion si locul 2.

Eu zic ca inainte de cursa pace'ul se vede in Q2 iar ritmul maxim de care e capabil masina se vede in Q3.Pana la Barcelona Ferrari ne-a aratat o mare forma.Ori tu daca ai pace,ai viteza pe maj circuitelor,dar in cursa dai cu oistea-n gard si in clasament tot nigga e in fata ta...ce sa zic....poate nu prea merita 5 titluri de campion musiu Vettel...si asa primele 4 le-a luat pe barba lui Newey si a blown diffuser'ului.

 

Sunt convins ca si la Monaco Ferrari vor ocupa cel putin un loc in prima linie,daca nu amandoua.Acolo insa si RB va avea pretentii.Va fi o cursa de urmarit pt ca deja acolo vor fi 6 la bataie pt locul 1.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Skill.Treaba e ca toti aveau skill,dar asta era in alta clasa de skill fata de toti.

Senna la Monaco era mindblowing.

De aia e interesant Monaco pt ca se vad pilotii buni - ies la suprafata chiar si cu masini slabe.

 

naspa ca la sf clipului vine sigla lui McLaren...e ca o palma data McLaren'ului Honda de atunci.

» Post actualizat in 15 May 2018 20:32

Honda'i Honda !

:crack:

Yeah,right.

Honda e un exemplu - tuturor celor care au impresia ca japonezii in general si Honda in special sunt marii tehnologi si ingineri le spun sa se uite la periplul Honda F1 din 2015 pana in prezent si sa vada cum acest colos japonez a esuat lamentabil in a emula ceea ce este (privind simplist intradevar) o turbina electrica.mgu-h'ul le distruge si acum motorul,dupa 3 ani.Zero barat.E haios ca au si ei sediul la Milton Keynes si pun anunturi in care cauta ingineri cu experienta in "sisteme electrice de recuperare a energiei din turbina" prin toate publicatiile de specialitate din uk.Problema ramane.

Noroc ca din 2021 se pare ca motoristii vor fi obligati sa renunte la mgu-h ca poate asa nu va mai fi Honda la limita penibilului.Oricum dupa cum zic cei de la amg si ferrari - e o mare porcarie de fapt ca se renunta la mgu-h,banii s-au cheltuit,research'ul e facut,sunt niste sisteme care aduceau un plus de aprox 5 procente puterii,erau responsabile pt o cantitate insemnata de recuperare a energiei si eliminau cu succes lag'ul turbo.Plus ca ar fi fost si un avantaj pentru ca intr-un viitor destul de apropiat le-am fi vazut pe masini,ceea ce ar fi fost un mare plus pt noi consumatorii.

Le scot chipurile pentru a imbunatati sunetul,m-as mira ca un motor cu turbina invartindu-se la ce viteze o face in f1 sa nu taie in continuare sunetul,cu sau fara mgu-h.Ok,inteleg oarecum - sunetul iesit de la supape (acela e cel care se auzea in F1/2014,dar si sunetul facut de admisia care suge aerul prin ram-air) nu se poate propaga deoarece (cu ajutorul mgu-h) intalneste la iesire deja o turbina care deja e foarte turata si care efectiv il sparge.

2 probleme : daca mgu-h ar dauna intratat,ar trebui ca in 12mii unde mgu-h nu mai e asa prezent sunetul sa se auda mai bine,ceea ce nu e cazul,iar pe de alta parte,la AMG care datorita interpunerii mgu-h intre turbina si compresor nu intervine pe turbina pe accelerare (ci doar pe compresor) sunetul e acelasi ca la ceilalti,deci parerea mea e ca aruncarea la gunoi a mgu-h'ului nu va duce la un sunet mai bun.

Editat de Method
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am rămas puțin șocat de il quattro champione grazie ragazza Vettel, căci după depășirea la Bottas din primul viraj n-a fost în stare cu gume noi să îl ajungă pe Copchilu' Atomic care mai avea și nasul spart. Sau mai bine pe 4 decât un rușinos ultim loc pe podium?

Viţel parca a si depasit parca un pic locul de oprire la pit stop.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

wax did it again...

» Post actualizat in 26 May 2018 20:14

Copchilu' minune :P

Eu zic ca maine in primele 3 tururi o comite iar.

post-5325-0-41649300-1527365614_thumb.jpg

Editat de john17
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...