Sari la conținut

Formula 1


Jorge Lorenzo

Postări Recomandate

Nu-s rasist, dar in poza asta arata exact ca un tziganush adolescent de pe la noi din tara, pregatit de ''chef''. :crack:

 

Exact.

 

Tap-tap-tânânânap,

la discoteca din sat.

 

Cyril Abiteboul, Caterham team boss admitted that the new green Caterham is "ugly", because of the solution used to comply with the FIA's new nose-height restrictions: "Kids should be dreaming when they see a formula one car," he is quoted by Reuters. "I don't know what sort of dream or nightmare you will get when you look at those cars. It does remind me of (the film) Alien, with something coming out of the mouth and whatever. It's not very nice."

 

Sună bine...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 6,8k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Da' eu nu inteleg de ce ar arata urat masinile de F1 cu botul asa jos. Au mai fost in trecut asa, si nu erau urate deloc (ba din contra):

 

McLaren%20MP4-22%202007%20F1%20Car.jpg

 

Acum, toata treaba e ca nasul masinii sa nu fie mai in fata decat aripa, ca atunci intr-adevar ar arata oribil. Dar asa cum e in poza de mai sus (chiar si in cea cu motivatia lui Kimi) cu nasul la acelasi nivel cu aripa fata, arata super ok. De o mie de ori mai bine decat asta (tractor cu lama pentru facut partie style):

 

ferrari_f2012_1b.jpga76405b9-b4a5-40e6-9

Editat de Jorge Lorenzo
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu e vorba de orientarea botului (orizontal, în sus, în jos), ci de estetica lui. Mai precis, Williams a devenit prima echipă care şi-a prezentat maşina din mai multe unghiuri.
Din lateral arată chiar bine:
williams-fw36-2014-3-886x625.jpg
Din faţă, în schimb...
will-fw36-2014-886x704.jpg
Şi e de aşteptat ca majoritatea maşinilor să arate aşa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu e vorba de orientarea botului (orizontal, în sus, în jos), ci de estetica lui. Mai precis, Williams a devenit prima echipă care şi-a prezentat maşina din mai multe unghiuri.

 

Şi e de aşteptat ca majoritatea maşinilor să arate aşa.

 

E urat fiindca se ingusteaza brusc. Dar nu inteleg, asa e regulamentul? Asa le cere sa fie botul? Sau ei au luat aceasta masura, ca sa "fenteze" regulamentul? In sensul ca au lasat botul normal mai sus (beneficii aerodinamice), si au creeat acel nas "fals", acel cioc ingust, ca sa respecte prevederile regulamentului...

 

In fine, schimb putin subiectul... trecem la motoare:

 

http://jalopnik.com/how-formula-ones-amazing-new-hybrid-turbo-engine-works-1506450399?utm_campaign=socialflow_jalopnik_facebook&utm_source=jalopnik_facebook&utm_medium=socialflow

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, pe scurt regulamentul a fost făcut prost (lacunar), iar inginerilor designeri din F1 (printre cei mai buni din lume) le este uşor să-l fenteze. E fix la fel ca în 2012 când s-a impus o înălţime mai redusă a părţii frontale în vederea evitării accidentelor grave. Doar că majoritatea echipelor au preferat să facă evoluţii ale maşinilor din 2011, fără să altereze înălţimea şasiului. De acolo s-a ajuns la diferenţa de înălţime între şasiu şi partea frontală, care a produs urâţeniile alea de maşini cu bot de raţă (sau ornitorinc, cum vrei să-i spui). Doar McLaren a scăpat atunci, pentru că dezvoltaseră şi rulau de ceva vreme cu un şasiu cu o înălţime mai mică.

Din 2014 s-a impus o înălţime radical mai mică a botului (s-a trecut de la 30cm+ la vreo 12). Problema e că nu au specificat şi lăţimea pe care trebuie s-o aibă acel "bot". Acel "apendice" cu formă de penis flasc este acolo doar pentru a satisface prevederile regulamentului. A fost făcut cât de îngust posibil pentru a nu perturba fluxul de aer către radiatoarele laterale şi partea inferioară a maşinii (tea tray), şi în acelaşi timp pentru a opune o rezistenţă frontală inferioară cât mai mică.

Din nou, e vorba de lipsa de eficienţă a celor care fac regulamentul sportiv. Având în vedere că mai toate echipele (deocamdata ştim sigur de Williams, Lotus şi Caterham, dar sigur design-ul ăsta se va regăsi la 75%+ din maşinile de pe grilă) au dezvoltat soluţia asta, înseamnă că e un workaround destul de evident pentru un inginer designer. Nu e vorba de o găselniţă complicată la o regulă tehnică intricată (cum a fost pentru blown diffuser). Nu, e o omitere stupidă.



Lotus is going down, cu toţi banii lui Păstor (adică PDVSA) cu tot. S-a produs una dintre cele mai interesante mişcari din ultimul timp: Bouiller şi-a dat demisia şi se pare că îl va înlocui pe Whitmarsh la McLaren. O nouă lovitură după absenţa de la primul test, la care sunt singurii care nu participă.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nasul de furnicar se confirmă. Variaţii ale aceluiaşi concept. BLEAH.

anteater1.jpg



Lotus joacă original:

1146773_804170229599856_54583200_o.jpg



EDIT: Mercedes AMG vor trebui să abuzeze de verdele Petronas anul ăsta pentru a evita confuzia cu McLaren.



Criza e din ce în ce mai acută: acum vreo 5-6 ani, prezentau maşina pe străzile din Valencia, printr-un adevărat show mediatic. Acum, ceva discret la ei la fabrică, poze făcute în avans şi... fără sponsor principal! La McLaren, al doilea cel mai cunoscut nume de pe grilă.



Ok, wtf?!? Poză de sus:

57426_804247079592171_1177840110_o.png

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu ţi se pare, chiar aşa e. Mi s-a părut ceva ciudat din momentul în care a apărut prima poză, dar am presupus că e o iluzie datorată distorsiunii optice a unghiului pozei. Cea mai bună explicaţie este cea a lui Craig Scarborough:

The two tusks are (of) unequal lengths, longer one forms the 9000mm² tip, the other is also a crash strcuture, both act as Y250 flow conditioners.
Both equal would be preferred but illegal: (they have to) meet the reg "a single external cross section of more than 9000mm²".


Articol tehnic complet despre motivaţia fenomenului "cap de furnicar", aici.



Scuderia Ferrari si-a prezentat astazi masina cu o parte frontala "cocosata", o solutie proprie dar cam la fel de neplacuta.

s1_1.jpg

Galerie completa aici.

Mercedes AMG nu a prezentat masina, dar ne arata cum va suna. Nu iti zboara creierii ca un V10, dar pentru un V6 de 1600cc nu suna prea rau.



Editat de PzKpfW
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Doamneeee... ce urata poate sa fie masina Ferrari cu botul ala... :puke:

 

Parca e asta:

 

60801-004-17446DA3.jpg

 

Naspa rau masinile facute dupa regulamentul asta... McLaren cu penisul ala, Lotus cu doua chestii de dimensiuni diferite, iar acum Ferrari cu hidosenia aia.

 

Cat despre sunet, sa stii ca imi place. E asemanator cu vechiul V6 din trecut (intr-o oarecare masura), doar ca treptele se schimba mult mai rapid, si parca se tureaza si mai repede. Dar imi place.

Editat de Jorge Lorenzo
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si Toro Rosso STR9 e tot "baiat".

IMG_3550.jpgIMG_3583.jpg



Sauber C33 la fel.

s1_1.jpg

Au mai ramas doar cateva echipe care nu si-au prezentat masinile. Iar dintre cei "care conteaza", doar Mercedes si Red Bull. O vor face maine, cu ocazia inceperii primelor teste de iarna, la Jerez.
Va fi interesant.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sauber mi se pare cel mai pixdos!



A must see!

 

Cool stuff!

Vreau si eu SBK Turbo!

Motoare de 1000 cu mini turbine!

Asa un 270 de cai si 200Nm la 185 kg ar fi super!

:P

Editat de Sergiu 28
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deci doar Ferrari e fata? :D Lotus e travestit... sa vedem cum o sa fie RedBull si Mercedes.

 

Mercedes va folosi o solutie similara cu cea de la Ferrari.

enkfAx2.jpg

 

Efectul "aspirator".

1656062_805556586127887_203817091_n.jpg

 

Si o poza de sus cu botul C33-ului.

1618399_806135249403354_805672016_n.jpg

 

...Iar Rosberg s-a saturat probabil sa fie confundat cu Hamilton.

 

w4cHIEc.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deci si Mercedes vine cu sasiul stramb... inca un fail din partea regulamentului (pe langa cel cu "nasul"). Au obligat coborarea sasiul (in partea unde se fixeaza botul masinii) cu 100mm (de la 625 la 525), iar unele echipe s-au conformat... au lasat sasiul la fel de sus, iar aproape de acel punct, s-au lasat brusc in jos. Practic, la fel cum au facut in 2012 cu botul... doar ca acum au facut treapta asta din sasiu. Nu toti insa... Sauber spre exemplu are o forma liniara, fluida... chiar si nasul ala arata destul de ok. Dar acum sa vedem ce performante are... ca asa, si Marussia arata bine in 2012 :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da' eu nu inteleg de ce ar arata urat masinile de F1 cu botul asa jos. Au mai fost in trecut asa, si nu erau urate deloc (ba din contra):

 

McLaren%20MP4-22%202007%20F1%20Car.jpg

 

Problema e ca acum inginerii au o alta strategie fata de atunci : cu acele masini (care intr-adevar aratau extraordinar) incercau sa puna cat mai multa apasare pe aripa fata si sa devieze fluxul de aer spre radiatoare.Acum,strategia s-a schimbat : ramane apasarea pe fata,dar ar vrea ca aerul sa vina in mare proportie pe acea tea-tray,acea tava de sub fiundul driverului pt ca au descoperit ca astfel pot avea o mult mai mare apasare decat daca l-ar directiona doar pe aripa fata.Si atunci nasul pur si simplu ii incurca,ei vor un nas cat mai ridicat pt a lasa aerul sa vina pe sub el si sa bata pe tava aia.Ori regulamentul stipuleaza nas coborat si pt safety si pt a-i impiedica sa mai puna atata apasare pe tava.

Si atunci inginerii au crosetat in jurul acestei specificatii a regulamentului : de cat tre sa fie nasul si ce supr tre sa aiba? De atatia mm2 si la atata inaltime.Bun.Au facut acel penix doar pt a satisface litera regulamentului,nu si spiritul lui.Ei incearca in continuare sa aduca aerul pe sub nas si pe tava,si de aceea le trebuie un nas cat mai subtire.Fara nas daca s-ar putea.Si de aici aceste masini hidoase,care e adevarat,nu poti pune poze cu ele pe perete.

Este o lacuna a regulamentului care a fost exploatata de catre ingineri (inginerii echipelor fiind mult mai capabili decat cei ai FIA pt ca deh..).Acest trend va ramane pt ca a devenit foarte importanta acea tea-tray pt downforce.Sunt convins ca si RedBull si AMG vor avea acest nas de furnicar.

Putem sa-i multumim indirect tot lui Newey pt acest nas,pt ca el a a inventat parca prin 2008 conceptul masinii fara chila si cu acea tava sub fiundul soferului,cand era la McLaren parca.E,bine,glumesc,nu e vina lui Newey,el e dator sa gandeasca masini cu cat mai multa apasare,e vina inginerilor de la FIA.

Ca si look Lotus mi se pare cea mai ok.Ati vazut spatele,coloana de pe airbox,ce scurta e?Deci foarte interesant.Cred ca Lotus a nimerit-o din nou.

Asteptam cu nerabdare lansarea lui Newey si testele de la Jerez.Rezultatele nu cred ca vor fi concludente,dar cat de cat,macar sa ne formam o idee.

 

Cantecul de lebada al motorului 2.4V8 pornit de Webber,sunetul este incredibil :

Ca V10-le de 3.0 nu se va auzi nimic,V8-ul era pe aproape dar nu era acolo,iar V6-le asta clar nu se va mai auzi asa dur pt ca va fi gatuit de turbo.In fine,asta este,vremurile se schimba,trebuie sa ne adaptam.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mercedes AMG W05 F1

s1_1.jpgBfDXW7VIIAAarfG.jpg+large.jpg


Force India VJM07

s1_1.jpg

Si probabil cea mai frumoasa (nu ca ar conta asta) masina de pana acum, RedBull RB10

s1_1.jpgs1_1.jpgs1_1.jpg

Ca V10-le de 3.0 nu se va auzi nimic,V8-ul era pe aproape dar nu era acolo,iar V6-le asta clar nu se va mai auzi asa dur pt ca va fi gatuit de turbo.In fine,asta este,vremurile se schimba,trebuie sa ne adaptam.


V12-le Ferrari s-a ofuscat ca l-ai uitat ^_^

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ma asteptam la ceva urat de la RedBull, dar m-am inselat. Solutia lor pentru acel bot, e cea mai estetica din tot ce am vazut pana acum. Nu au ingustat brusc nasul, ci se termina frumos... l-au lasat ingust in partea de jos, si astfel arata absolut normal. Sasiul iarasi, coboara frumos, liniar, spre deosebire de Mercedes. Apropo... imi place cum arata si AMG W05 F1. Asta ar fi singura chestie, ca e prea abrupta coborarea sasiului (acolo unde e scris 44), in rest mie imi place.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

V12-le Ferrari s-a ofuscat ca l-ai uitat ^_^

 

 

Da,corect ,tare V12-le,uzina ce mai.

 

RedBull foarte curat,chiar ca,ciudata treaba.Bine,nici asta nu rupe gura targului cu frumusetea,dar macar e cat de cat.E o masina "curgatoare" ca sa zic asa.

La AMG chiar si aripioarele alea sunt ridicate in afara sasiului,fata de restul,foarte plonjat nasul.

 

Si,in afara de Lotus si Caterham,am vazut toate masinile.Clasament frumusete :

Cele mai putin urate : Lotus (daca aia e varianta finala),Sauber si RedBull.

Cele mai urate : restul,nu pot nominaliza vreuna pt ca toate mi se par ff naspa.

Pt ca li s-a impus sa coboare nasul pt safety dar si pt a nu mai canaliza atata apasare pe tea-tray,dar nu li s-a impus cum trebuie,au iesit aceste masini cu nasuri "false" doar pt a impaca regulamentul.

 

Vad ca se deoesebesc 2 gandiri (in functie de pozitionarea aripii fata ?):

unii au pozitionat aripa cat mai departe pe nas (probabil exista o lungime stipulata in regulament de pe puntea fata pana in varful nasului) si pt asta au trebuit sa plonjeze nasul foarte dur si sa puna masina "cu botul" pe aripa (vezi Ferrari si AMG)

restul echipelor au pozitionat aripa mai in spate pe nas,dar nasul a trebuit sa ramana la dimens stipulate in regulament,si pt asta a iesit acel penix flasc cum bine l-a catalogat cineva.

Oricum amandoua solutiile sunt foarte urate.

Sunt f curios insa cine va avea dreptate ca sa zic asa,adica cine a gasit defapt solutia mai buna : cei cu penisul flasc sau cei cu aspiratorul?Sunt insa convins ca atunci cand se va vedea ca oricare solutie are rezultate mai bune in curse,toti o vor copia rapid.Deci dupa primele curse,chiar dupa prima,cred ca vom vedea multe schimbari pe masini si multe solutii tehnice imprumutate de la o echipa la alta.

Inclin sa cred ca echipele cu motoare in-house (Ferrari si AMG) au avut un bun avantaj,dar pe partea ailalta si Newey are motor in-house si nu trebuie subestimat niciodata.

Vom vedea la prima cursa cine va avea castig de cauza,insa,din ce se zvoneste,motorul Mercedes e cel mai puternic,deci echipele cu motorizare Mercedes vor fi putin avantajate.

Bine,acum na,sunt atatea variabile incat te doare capul :fiabilitatea,felul cum se va face racirea,aerul care va fi adus la motor,etc,etc.

Oricum,ca si masina castigatoare la finalul sezonului prevad o masina cu motor in-house,adica una din cele 3 : Ferrari,AMG sau RedBull.

Va fi foarte greu pt restul sa invinga dezavantajele,poate doar Lotus sa aiba vreo sansa...

Oricum,per total,urate masini :P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...