Sari la conținut

Formula 1


Jorge Lorenzo

Postări Recomandate

La un moment dat se sancționau chestiile astea făcute pe față, acum sunt la ordinea zilei. De când cu manevra infectă a lui țoțo din sezonul trecut m-am scârbit complet și nu am mai urmărit competiția, m-am uitat doar la prima etapă de anul ăsta să văd dacă s-au mai amestecat cărțile. Din păcate Kubica e o umbră palidă, de el văd că nu mai zice nimeni p-aci că ar face mai bine să stea acasă, de moș Rossi în schimb o fac mai mulți!

Se mai plâng diriguitorii f1 că le-a scăzut popularitatea! Amintiți-vă ce _ue și-au luat în State când au încercat fierrarii să treacă deodată linia de sosire! Ce-au învățat din asta? Nimic.

Sunt 100% convins că și titlul lui ronțberg a fost manevră, și nu spun asta pt că aș fi fanul manelarului. Mă mai bucur când arde frumos vreun renău - se pare că franțujii sunt o nație inflamabilă în general - sau când le crapă simultan cotețele într-o dovada supremă de precizie a ingineriei franceze! :blbl:

Acum și ăla bronzat, prea e un fel de horseteeth și câștigă numa' el mereu (bine, în 90% din cazuri doar celălalt coteț argintiu l-ar putea bate, iar pt asta există țoțo)! Ar trebui să-i mai ia draq din turație, ca la sbk! 🤬

Bine că mai există motogp!

 

Editat de john17
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 6,8k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Acum 5 ore, cuki a spus:

Nu cred ca e vorba de tipat, era o idee mai rapid decat Leclerc si cumva era normal sa fie lasat sa treaca. La Mercedes se intampla asta cursa de cursa, dar nimeni nu urla. 

Plus de asta, ce rost are sa fortezi masina in dirty air, sa supraincalzesti gumele si implicit sa le degradezi anticipat, cand poti rezolva depasirea prin commando stand? 

Dupa ce a trecut in fara, intradevar pret de 2 ture l-a tinut pe Leclerc la 1-1.2 sec in spate...daca putea mai mult, cred ca Leclerc ar fi depasit ca in Bahrein in ciuda ordinelor de la boxe. Dupa cele 2 ture a inceput sa se distanteze confortabil. Sa nu vorbim de faza cu Verstappen, Vettel a pus 13 sec intre el si Verstappen, Leclerc nu a reusit sa recupereze cele 2 secunde pierdute prin Undercut.

Eu inteleg ca lumea este exited de Leclerc, dar sa nu uitam...baiatul asta inca nu a stat pe podium, a participat un seson intreg din care a scos 39 de puncte intr-o masina in care Kimi deja a scos 12 puncte si este primul din best of the rest.

Nu contest talentul si profesionalismul lui Leclerc, dar baiatul inca nu e chiar chiar acolo. Ar fi cumva prostesc si idiotic sa te astepti ca oricine sa prioritizeze un basically nobody, fata de un cvadruplu campion. Faptul ca Leclerc se plange si spune ce spune prin radio, arata diferenta intre Bottas/Mercedes si Leclerc/Ferrari. Cred ca cu Kimi ca si Wingman, ar fi castigat anul acesta. Cu Leclerc cred ca va incurca mai mult. Dar probabil ca deja Boardul de la Ferrari la bagat in sedinta sa-i clarfice mai bine locul in echipa. 

Asta este, daca acuma se duelau Hamilton cu Rosberg, asa cum o faceau in 2015/2016 cand Ferrari era lanterna rosie, mai mult ca sigur ca pierdeau ambele titluri. 

Dupa astea 3 curse eu cred ca inca totul este deschis...si poate chiar in favoarea celor de la Ferrari. Stiu ca suna nebunesc ce spun, dar in ultimii 2 ani, Ferrari a inceput super bine, dar s-a pierdut pe final. Anul asta, poate vor fi cei de la Mercedes cei ce se vor pierde pe final, plus ca scaunului lui Bottas scartie rau. Eu cred ca daca nu ajunge campion Bottas anul acesta, si cu locul 2 la piloti va pierde contractul. Iar orice duel intern, este favorabil competitiei...adica Ferrari.

Anul trecut as fi fost de acord cu tine vis-a-vis de situatia de la AMG...anul asta insa...sa nu zic intr-un ceas rau dar pana acum mi se pare ca echipa a fost perfect fair cu Bottas.L-a sprijinit fix la fel ca pe Ham.Restul a facut diferenta.Insa Bottas e ff puternic anul acesta.Aaa,probabil daca se vor acrosa sau ceva,vor impune reguli clare de genul "cine se califica primul are dreptul sa dicteze etc:" cum au facut cu Rosberg...dar pana acum,jos palaria.

Sa nu uitam,amandoi pilotii AMG au fost pe aceeeiasi strategie - cea mai benefica - pe care au fost si Vet si Max.

Cu Leclerc au incercat o prostie masiva zic eu,useless si fara sens - ei pe aceleasi gume s-a vazut ca nu puteau sta in fata AMG,decum pe gume mai tari si mai vechi?wtf?Bottas nici nu a avut cu cine sta de vorba.

 

Strategia obiectiva si inteligenta ar fi fost zic eu sa il lanseze pe Leclerc care era in fata in urmarirea lui Bottas,dar e clar ca nu e egalitate...problema nu e ca nu e egalitate,pt ca asta e oarecum normal avand in vedere postura de rookie a lui Leclerc,problema e ca Vettel nu e in stare sa fie nr.1.Si ca deja rookie'ul ii sufla masiv in ceafa,dupa 3 curse pe aceasta masina.Va avea o problema mare.Iar Ferrari ar trebui sa mizeze pe cartea castigatoare si sa nu il mai sacrifice.Ok,nici sa ii lase sa se rupa dar nici sa il sacrifice.

A nu se compara perf lui Kimi de anul asta cu cele ale lui Leclerc de anul trecut pt ca nu au deloc aceeiasi masina.Sauber 2019 e clar mai competitiva.Poti compara insa performantele lui Leclerc de anul trecut cu cele ale coechipierului sau :P

 

Eu nush la ce va uitati voi cand spuneti ca Ferrari are masina superioara sau de cate ori mai trebuie sa iasa pe locurile 3-4-5 pt a intelege ca AMG va castiga titlurile anul asta.Cred ca ne uitam la curse diferite.

Eu am simtit-o clar din teste cand am vazut ca ei pe o masina noua nici nu se sinchiseau sa ii verifice viteza ci mereau pe gume hard sau maxim medii - pt mine a fost clar de atunci : erau atat de siguri pe ei incat ii interesa mai mult fiabilitatea,performanta era de la sine inteleasa.

Da stiu,analize ale specialistilor,Ferrari are un super motor,Honda e cu doar 10 cai sub AMG blablabla - rezultate? Zero barat.Cum zic aia despre fotbal ca e pe goluri - asa si aici,e vorba despre cine sta pe prima treapta a podiumului.Simplu.

 

Bottas va iesi pe 2 - pun pariu.Daca iese pe 1 e aroganta maxima,ar fi super amuzant,dar nu cred.Hamilton e prea bun pt el.Cu parere de rau o zic,pt ca Bottas mi-e mult mai simpatic.Dar nu poti nega racecraftul manelistului,omul e flawless.

Si da,l-as prefera pe Ocon.De ce?Pt ca Ocon ne-a aratat ca e extrem de rapid cand a reusit sa il surclaseze pe Perez chiar din primul an pe aceeiasi masina.Jos palaria,nu ma asteptam.Asteptam bataia cu manlesistul.Poate pana la urma il bate draq careva.

Acum 3 ore, PzKpfW a spus:

Ferrari sub Arrivabene a promovat egalitatea între piloți până la absurd. Ferrari sub Binotto acționează diametral opus: spune clar că există o ierarhie între piloți și că unul dintre ei va fi favorizat. În momentul de față mi se pare o logică sănătoasă - mai ales dacă este și flexibilă. Leclerc este printre cei mai tineri piloți care au ajuns la Scuderia. Promovarea lui după doar un sezon în F1 (oricât de bun a fost el) a fost făcută cu un asterisc: a venit să învețe. Să reziste presiunii într-o echipă mare, presiunii rezultatelor, a presei, etc. Are luxul de a avea răbdare. La 21 de ani a ajuns deja într-o echipă de top.

 

De acord și cu Bottas. Sperietoarea lui este Ocon. Wolff i-a promis lui că va pilota din nou la anul. În 2018 au fost ocazii când a avut ghinion - dar și altele când a fost anonim. În 2019 a început mai bine, dar în China ar fi trebuit să câștige după ce l-a dominat tot week-end-ul pe #godbless.

Da,intradevar Leclerc vine din postura de rookie,si e si normal sa fie asa.DAR,trebuie dupa cum bine ai zis sa pastram putina flexibilitate.Adica nu ii taia aripile de tot doar ca sa ii dai celuilalt o sansa nu infima ci as zice inexistenta la un loc 2.Au gresit zic eu.

Si vai,daca il prindea in mana Max pe musiu Vettel,ce deranj iesea :bounce:

Deci logica e buna,no comment - Vettel nr.1 Leclerc locul 2 rookie.Problema este insa Vettel - nu mere.Orice ati zice voi,si s-a vazut in multe ocazii anul trecut - cand se ajunge la a se baza pe el,atunci cedeaza.De fiecare data cand a fost fortat sau a fost presiune pe el sa performeze intr-un anume moment,a cedat.Si anul asta e la fel,nu se dezminte.In concluzie as spune ca,dupa cum bine ai zis,trebuie pastrata o oarecare flexibilitate cu privire la avantajarea unuia sau altuia.Iar dupa jum sezonului luat o optiune clara si mers cu ea.Insa mi-e teama ca ei nu prind nici locul 2,decum sa se poata bate cu Ham.Pt Ham Bottas e o mult mai mare amenintare decat oricare din pilotii Ferrari.

Intre Bottas si Ocon,eu cred ca Ocon e mai bun.Insa nu stiu daca e o decizie buna pt Wolff - Ocon il va presa si chinui pe Ham mult mai mult decat o face Bottas.Este o chestie buna pt noi,pt spectacol insa,deci hai Ocon !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@cuki 1.Nu mi se pare corect a face asemenea comparatii intre piloti aleatorii din ani si masini total diferite.E aberant.Ti-am mai zis - un pilot trebuie comparat in primul rand ! cu coechipierul.Acolo se vede valoarea - asta fac toti sefii de echipa si au dreptate,noi dc comparam mere cu pere care calaresc pe prune?

2.Mie mi se pare ca Leclerc isi merita locul la Ferrari si cred ca va face treaba buna.Marchionne a insistat sa il aduca iar Ferrari i-a indeplinit dorinta post-mortem.Baiatul ala nu era prost deloc.

Afirmatia lui Lauda...Lauda a spus multe prostii la viata lui.Acea prostie a spus-o prin anii 2000 cand bagasera viteze automatice pe masini - si drept urmare nush care echipa,McLaren daca imi mai aduc bine aminte,l-a bagat intr-o masina si desigur ca musiu s-a rotit cu ea si a bagat-o in gravel trap dupa 1 tur jumate.So...nu e chiar asa ca in filme.

3.Kubica,cu toata simpatia ce i-o port,e depasit,poate isi va reveni pe parcursul anului,dar deocamdata il bate coechiperul lejer.Nu mai avem ce cere de la el.Sa iei un asa pilot o echipa ca Ferrari...Hulk da,e f bun ca locotenent.Ferrari cred ca erau cei mai castigati cu Ricci,insa Ricci i-ar fi creat probleme masive lui Vettel IV,la fel cum a facut-o si in 2014,si cineva de la Ferrari a oprit tranzactia.

Leclerc insa este o alegere inteleapta,de viitor.Pt ca Vettel se ofileste.Clar si vizibil.Nici nu imi mai aduc aminte de cand n-a mai castigat Vettel un duel 1 la 1 pe masini similare....de cand il batea pe Webber,cam de atunci.

4.Repet,daca aveti impresia ca la cat de rapid era Bottas s-ar fi incurcat in oricare din FErrari la aceasta cursa,eu zic sa va mai uitati si sa luati timpii pe fiecare tur.E o prapastie acolo intre AMG si Ferrari.

M-am uitat atent la Leclerc - a incercat sa il tina pe Bottas in limite rezonabile,fara haiducii.Dar nu ai cum sa tii un pilot cand ala e mai rapid ca tine cu 1s/tur,si urmeaza o linie dreapta de aproape 2km.No contest.

5.Problema lui Leclerc la masina nu a avut nici o legatura cu faptul ca "a fortat din lipsa de experienta"...a fost o problema electronica - un injector efectiv s-a oprit din functionare,el nefiind stricat.So,electric.Prin urmare - 80 cai pe minus.Mi s-a parut total aberanta instructiunea "nu depasi in urmatoarele 2 tururi". DE CE?De ce sa stea in cwrul lui Vettel care era pe alta strategie si mai slow?Justificarea?Zero.A procedat f bine LEclerc.

 

Orice carti ar fi iesit...septica orice...Ferrari nu ar fi iesit pe 1 decat daca crapa Ham si Bottas tragea un pui de somn pe margine.Get real.

Vettel nu "l-a rezolvat" pe VErst...tu din marile fapte de arme ale lui Vettel uiti gumele - la unul erau used la altul nu.Verst a cedat la Vettel in mod ciudat pt ca nu l-am mai vazut degajand pe margine in alte cazuri.M-am mirat si eu.Oricum,la cum mere Ferrari,am impresia ca se vor mai intalni si vom tine scorul sa vedem cine are cohones mai mari si racecraft mai bun.Eu pariez pe arogantul de Verst.Vettel doar va tipa prin radio.

Acum 1 oră, PzKpfW a spus:

Legat de Stroll - nu-l compar cu Leclerc, dar podiumul de la Baku a fost unul norocos. Iar anul ăsta...

 

image.thumb.png.709df2b87bdf549f801aa1c15e7205f0.png

:lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

2 hours ago, cuki said:

Vom vedea restul, urmeaza Baku...aici teoretic va fi casa Ferrari. DAR cine stie, poate ii vedem ca Redbull-urile anu trecut.

 

Baku e un caz special. Cea mai lungă linie dreaptă a campionatului, dar și o parte de circuit stradal - unde mă aștept ca Mercedes și mai ales Red Bull să exceleze. Nico Rosberg este de părere că Ferrari are o problemă tocmai cu apăsarea aerodinamică, nu au destul downforce, motiv pentru care pierd timp față de Red Bull și Mercedes pe sectoarele virajate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 7 ore, cuki a spus:

1.2017 Stroll/Massa 40/43 puncte. 

2. Nu zic ca nu merita, dar nu trebuie ridicat in slavi. A avut un rookie year discutabil. La fel si decizia, care dupa cum sti a fost contra tutor de la scuderie. Se zice ca ar fi fost sentimental fata de situatia baiatului, dar e si adevarat ca era cel mai bun candidat in Ferrari Academy. Oricum Scuderia nu l-a vrut, i-au fost impus.

3. Asa putem spune si de Hamilton, cand l-a avut pe Rosberg coechipier. In 2 ani l-a batut, 2014 fair and square, 2015 norocos iar in 2016 a pierdut. De atunci Hamilton nu mai are un coiechipier de aceasi valoare, si ca dovada ca anul trecut Bottas a terminat pe 5, dupa Verstappen!. 

Intradevar Vettel nu mai e ce a fost, cred ca isi doreste muuult prea mult si nu mai are rabdare...talent mai este clar, s-a vazut si anul trecut pana la Hockenheim, unde a ars-o ca Hamilton in China in 2012 parca?, cand si-a parcat masina la intrare la boxe, pierzand titlu. Hamilton si-a revenit, neamtu aparent nu.

4. Nici eu nu cred, dar totusi comporamentul gumelor inca este destul de "imprevizibi". La final e usor sa analizezi, in timpul gp-ului e mai greu. Aici insa sunt cei de la Mercedes niste super profi.

5. Nu contest ca nu a procedat bine, contest doar faptul ca a incalcat un ordin, fapt ce sigur va creea precedent. Pe mine personal nu ma intereseaza cine castiga dintre cei doi, pe mine personal ma intereseaza ca cei doi sa fie suficient de maturi ca sa inteleaga, ca doar lucrand impreuna pot bate Mercedesul. Asta este situatia, masina nu este deloc superioara (precum era Redbull), asa ca doar cu teamwork vor castiga. 

 

Vom vedea restul, urmeaza Baku...aici teoretic va fi casa Ferrari. DAR cine stie, poate ii vedem ca Redbull-urile anu trecut.

Eu vorbeam despre Leclerc vis-a-vis de coechipierul de anul trecut de la Sauber.

Nu cred ca a fost impus Leclerc (de catre cine??),Marchionne l-a vrut numai ca pana la a semna contractul Marchionne a avut o mica problema in sensul ca a murit.Deci cei de la Ferrari daca nu il vroiau,nu avea cine sa ii forteze.

Eh,sa nu uitam ca Hamilton l-a avut coechipier si pe "un" Michael Schumacher....Rosberg a luat bataie de la Hamilton NU in 2014,2015 etc,Rosberg a luat bataie de la Hamilton constant si neintrerupt de cand erau mici si concurau in karting.Astea sunt spusele lui Rosberg - omul acela l-a invins toata cariera lui.Tocmai de aceea e mai de laudat neamtul ca s-a mobilizat intr-un asa fel si s-a pregatit aproape fanatic la fiecare cursa pe toate planurile pt a putea in final sa il bata pe manelist.Si dupa aceea a abandonat F1 pt ca a simtit ca scopul a fost atins,pt ca a zis ca nu mai stia de familie de nimic doar F1 si training ani intregi.A zis ca simte ca nu va mai putea sa il bata inca odata pe Ham.Asta spune multe despre ce pilot e negrisorul.

Insa da,Bottas nu este la nivelul lui Rosberg.Daca va veni Ocon insa...acolo vom avea ceva de vazut zic eu.

Ferrari greseste cu strategiile,AMG nu.Simpu.La cum se prezinta masina si Vettel acum pe inceput de 2019,nici daca il aduc pe Senna nu castiga cu tot teamwork'ul vietii.AMG nu va gresi strategic.Poate sa o mai dea de gard vreun pilot dar asta va fi un incident izolat.Imi pare rau sa o spun,dar AMG sunt flawless.Si ca masina si ca echipa si ca piloti.No contest.La cum se vede treaba,Ferrari va ajunge sa se bata cu Verst.Iar eu voi rade de Vettel,ca Max abia il asteapta :P

 

Gresesti cu Baku - e un circuit cu f multe curbe lente,Ferrari sta rau fix pe curbele de vit mica.

Acum 5 ore, john17 a spus:

O să mă faceți rasist, dar e una care o face al draq de bine! 🤬

True true.

Acum 4 ore, PzKpfW a spus:

Baku e un caz special. Cea mai lungă linie dreaptă a campionatului, dar și o parte de circuit stradal - unde mă aștept ca Mercedes și mai ales Red Bull să exceleze. Nico Rosberg este de părere că Ferrari are o problemă tocmai cu apăsarea aerodinamică, nu au destul downforce, motiv pentru care pierd timp față de Red Bull și Mercedes pe sectoarele virajate.

Na poftim ce zice Rosberg.Asta tine cu mine :D

Deci se pare ca aveam dreptate cand ziceam ca Ferrari nu e asa de buna pe cat era de laudata in presa de specialitate...nu ma bucur insa pt ca asta inseamna ca vom avea spectacol zero si defilari ale maimutei,vorba colegului.

Si,ca sa ii dea apa la moara lui Rosberg,cica Ferrari va aduce o noua aripa fata dupa Baku,deci exact sectorul in care zice el ca au probleme.Ha !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Citesc cu placere acest topic, sustinut de colegi foarte bine informati, bravo lor.  DAR se abuzeaza prea mult de "englezisme" cand nu este cazul. Este adevarat ca unele chestii nu se pot traduce dar se abuzeaza de treaba asta si devine deranjant daca nu ridicol (opinia mea), fara suparare !

S'apoi, un pic mai domol cu atitudinea "parerea mea, v-am zis eu, aia sunt niste gresiti", vorbind despre niste oameni din interior, fie ca sunt din F1 sau MotoGP. N-au ajuns acolo aiurea, impinsi politic sau mai stiu eu cum, aberant. Este un domeniu de varf si nu avem dreptul sa ne dam cu parerea, in sensul asta, din fata tv/tastatura. Nimeni nu pune un incapabil in fruntea unei echipe de F1 sau de MotoGP, doar sunt multi bani la mijloc, nu ?

Fara suparare, ma intreb, cati din cei care isi dau cu parerea, au participat la vreo competitie pe doua / patru roti ca sa poata sa-si dea cu parerea ... din "interior".

Putina decenta nu strica !!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

%

Acum 15 ore, cuki a spus:

Ca nu o fi totul adevarat, is convins si eu...ca probabil este mult mai mult in spate, iara is sigur. Cert este ca Scuderia nu il vroia pe Leclerc. Aici sunt chiar si declaratii, legate de strategie, care pana la moartea lui Marchionne nu il aveau in vedere pe Leclerc in 2019. Probabil din cauza asta isi doreste pustiu sa se "dovedeasca". 

O fi asa precum spui,se prea poate,nu contest.Eu spun insa ca Leclerc in sine e o idee f buna si ca se va dovedi un safe bet pt Ferrari.Asta mai ales si pe fondul unei dezumflari as zice masive a lui Vetel IV.Om vedea.

De "dovedit"...oricare de acolo de la Kubica pana la Ham vrea sa castige si sa se "dovedeasca".Daca e ceva care nu le lipseste e motivatia.Si mi se pare normal asa.Acolo nu te duci ca la noi de la 8 la 4...azi am chef maine asa si asa poimaine nu prea...acolo esti all in la fiecare antrenament cursa etc,si e normal sa fie asa la cat de acerba e competitia.

 

@PoliBuc : Inteleg ce spui,ok,dar de fiecare data am zis acelasi lucru : tot formul asta e despre niste baieti care isi dau cu parerea,altceva nu avem/nu stim a face...in general ne dam cu parerea intr-o necunostinta mai mare sau mai mica de cauza,insa tot noobi suntem mai ales in ceea ce se numeste F1.Iar despre moto,oricine a fost vreodata la o cursa de gp isi da seama ca e noob si in moto si asa va ramane pe  viata,deci tot un drac.

Deci...cred ca ceri prea mult de la un forum,te deranjeaza insasi natura lui...asta se intampla pe toate forumurile din lume - niste lume care isi spune parerea,in 95% din cazuri total neavizata,iar cand e vorba despre competitii de genul F1/motogp/sbk samd,putem extinde linistit procentul de pareri neavizate la 100%.Si e normal sa fie asa.

In concluzie,daca vrei doar faptele la rece fara urma de povesti - acestea sunt clasamentele rezultatele,etc.In rest totul sunt niste pareri de ale noastre sau ale unor jurnalisti mai mult sau mai putin avizati.NIMENI din "interior" nu isi da cu parerea,oamenii aia au treaba.

Asa ca...sa folosesc si un englezism take it or leave it...pareri avizate noi nu putem avea,doar opinii.

:peace:

La 16.04.2019 la 22:05, john17 a spus:

Mă mai bucur când arde frumos vreun renău - se pare că franțujii sunt o nație inflamabilă în general - sau când le crapă simultan cotețele într-o dovada supremă de precizie a ingineriei franceze!

ahaha,asta da.Bine,eu nu ma bucur din singurul motiv ca Ricci e la ei din pacate.

Renault au performante extraordinare in F1,insa acum in era hibrida au fost foarte incapatanati.Ca si Honda dealtfel.

Renault a preferat sa ramana fidela design'ului clasic de turbo in loc sa adopte (ca Ferrari desi partial) conceptul split-turbo al AMG care mie personal mi se pare genial.Sunt curios cat vor insista pana sa accepte ca e deja depasit ce fac ei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

16 hours ago, PoliBuc said:

DAR se abuzeaza prea mult de "englezisme" cand nu este cazul.

 

Vorbesc în nume personal. Am ajuns să le folosesc aproape în exclusivitate după ce am fost apostrofat la un moment dat chiar aici pe forum pentru o traducere aproximativă. De atunci prefer ă folosesc cuvântul original, chiar dacă este în engleză, pentru a nu mai genera frustrări confuzii.

 

Între timp, Super Mario Vettel-o nu mai este...

 

image.thumb.png.aec86c17ef7254faded2093fc5c07377.png

  image.thumb.png.4a4d72bc6a402bc875e89fad13ede6c6.png 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 4 ore, cuki a spus:

Perfect de acord, dupa perioada RedBull si masina aia extraordinara...Vettel a mers tot in cap. A vrut neaparat sa-i calce pe urmele idolui lui, de asta si mutarea la Ferrari. Mai ales ca in 2014 cand Vettel cauta sa plece de la Redbull, Mercedes l-ar fi curtat foarte intens, obiectivul celor de la Mercedes era castigarea titlului cu un pilot german, asa ca l-ar fi debarcat pe Rosberg in locul lui Vettel. Vettel insa vroia neaparat sa demonstreze ca este la nivelul lui Schumacher, nu doar sa castige cu o masina buna, ci sa si dezvolte masina respectiva. Iar Rosberg parca anul acela era sa-l bata pe Lewis. 

De atunci mie nu imi este clar ce poate baiatul asta...pe Kimi l-a batut in fiecare an, de cand cu Bottas la Mercedes, reuseste sa bata un pilot de la Mercedes...dar nu prea gandeste. Poate ca omul este talentat cel putin la fel ca Lewis, dar se pierde in momentele cruciale. 

Anul asta este insa definitoriu, daca pana acuma trebuia sa bata doar Mercedesul, anul asta trebuie sa-l bata in primul rand pe Leclerc...care oricum nu o sa valoreze nici cat negrul de sub unghii daca nu bate si Mercedesuriile...deci double pressure, single reward 

Nush pt mine Vettel a devenit overrated si mi-a confirmat toate banuielile in 2014...cand a luat bataie din toate pozitiile de la Ricci : si in quali si in cursa si puncte si clasari si tot ce vrei.Atunci s-a vazut clar ca daca nu are un Newey care sa ii dea o racheta cu care sa ii bata pe micutzi si daca are un coechipier capabil langa,e pa.Vettel a devenit un fel de Rosberg...asta pana cand Rosberg a castigat in 2016 la bataie cu Ham.

Nu sunt si niciodata nu voi fi de acord ca Vettel e la nivelul lui Hamilton,chiar daca Ham poarta margele si e cel mai mare kitsch in viata.Dar asta nu are a face cu racecraft'ul.Care la Vettel...e slab.Acolo se vede skill'ul,cand totul se reduce la tine,cand totul cade pe umerii tai - e acolo tot timpul Vettel failed.Simplu.

Kimi e inconstant si asa va fi tot timpul.Mere o cursa dumnezeieste si 3 nu il vezi.

Vettel a avut 1 coechipier puternic : Ricci.Si acum Leclerc.Am impresia ca si-o va lua si de la asta cu toate ordinele de echipa.

....si repet,nu sunt in masura sa ajunga nici la Bottas,decum la regele manelelor.

 

Wolff despre treaba de la Ferrari (luat de pe f1.com) :

Ferrari have admitted that in 50-50 situations, four-time world champion Vettel will get priority over Leclerc. The Monegasque was asked to give up third, which he had taken from Vettel at the start, so that the German – who had told the team he was quicker – could attempt to keep pace with the Silver Arrows.Vettel ultimately failed to do so and was in fact slower when he got in front. Ferrari Team Principal Mattia Binotto went on to defend the switch, which ultimately led to Vettel taking third and Leclerc dropping to fifth after being left vulnerable to the undercut from Red Bull’s Max Verstappen.

When asked for his thoughts on Ferrari’s use of team orders in China, Mercedes team boss Toto Wolff said: “That’s a tricky situation of course, because you would like to have the quicker car hunting down your opponents. Sebastian said that he had the quicker car at that stage, so they reverted the order. I can understand that somehow.Nevertheless, once you start doing these things, it becomes very complicated, because you start to set a precedent and you’re opening up a can of worms, and then you might have to call every single race that the car is behind would say ‘I can go quicker’.”

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Articol pe F1.com :

Why Ferrari should be a more competitive force in Azerbaijan than they were in China

 

Eu sunt de parere ca astia bat campii cu gratie si ca AMG va face "un galop de sanatate" ca sa folosesc un limbaj de comentator de motorsport consacrat.

Acolo ii tot dau inainte cu marile teste de la Barcelona,parerea mea e ca s-au interpretat foarte gresit si foarte teoretic rezultatele acelor teste.Si cred ca Ferrari se va chinui pe curbele multe si de viteza foarte mica din Baku.

Sa vedem cine are dreptate.

 

....sau poate doar dau dume din astea pentru a crea interes in jurul cursei,ca daca spun ceea ce mie mi se pare clar ca buna ziua,si anume ca AMG va zburda si aici,nu se mai uita nici draq la cursa.Om vedea ce-o iesi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Va recomand un articol foarte interesant despre cursa din China, sunt expuse si cateva lucruri tehnice care sunt demne de luat in considerare. Ma mir ca exista si la noi in tara articole foarte bine documentate despre sportul cu motor.

 

https://www.pitstops.ro/2019/04/15/formula-1-china-2019-review/

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Citat din articol: "Dedesubturile tehnice și manierele de abordare au fost poate mai interesante decât evoluțiile de pe pistă ale protagoniștilor". Chintesența f1 la momentul actual, "poate" ar putea lipsi din propoziție.

În rest ce să zic, o analiză puțin mai amplă decât a lui Method. :crack:

Editat de john17
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 23.04.2019 la 9:23, dark_knight a spus:

Te referi cumva la Victor Bonifaciu, "marele" comentator de la TVR, care se lasa dominat de Miki Alexandrescu? :))))

Exact exact :crack:

La 23.04.2019 la 10:25, cuki a spus:

Eu imi doresc sa fie facuti praf astia de la Mercedes. Ca ii rup Ferrari, sau ca ii rup Redbull, nu ma intereseaza. Cel mai bine amandoi :).

 

DAR Baku fiind Streetcircuit si un midfield asa de compact, sigur va iesi Saftycar-ul minim 1 data. Ferrari chiar daca e in avantaj o va comite clar la capitolul strategie (la fel ca anul trecut). Iar Redbull...din pacate are prea putin topspeed. Singura varianta care m-ar unge pe suflet. Ferrari prin miracol sa fie P1 si P2, Hamilton P3, Max P4 si Bottas P5. Iar primul tur Max sa-l dezintegreze pe Hamilton. Bineinteles ca asta nu se va intampla, cel mai probabil Mercedes vor fi P1 si P2, Max va foote probabil un Ferrari...asa ca cine stie...poate il vedem pe Hulkenberg pe podium 😎

:agree:

Si eu imi doresc sa ia bataie AMG si mai ales maneaua.Dar nu o vad posibila treaba asta,cel putin nu anul asta.

Poate aici vor fi incoltiti de careva,we can only hope.

 

 

Honda will bring its first engine upgrade of the 2019 Formula 1 season to the upcoming Azerbaijan Grand Prix.

Red Bull drivers Max Verstappen and Pierre Gasly, and Toro Rosso pair Daniil Kvyat and Alexander Albon will all have brand new ‘Spec 2’ internal combustion engines for this weekend’s race in Baku.

Honda took the decision after discovering a quality control issue on Kvyat’s power unit during the Chinese Grand Prix weekend.

The Japanese engine manufacturer cited “improved durability” and “better reliability” as the main reasons behind the early introduction of the new components, which it says also offers “a slight improvement in performance”.

Both Toro Rosso drivers are now on the verge of being hit with grid penalties, with Kvyat and Albon taking their second engines of their three permitted units this season in China. Any further combustion engine changes will result in a grid drop.

 

Deci il introduc datorita unor posibile probleme de fiablitate,nu de performanta.Colegul cu nume nepronuntabil iar a avut dreptate - Honda va mere bine pana cand va fi lovita masiv de penalizari.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am impresia ca Mercedes face misto de restul participantilor la F1.

 

Antrenamentele libere si calificari par ca sunt sunt vai mama lor. Se lamenteaza si se agita de parca ar merge cu bicicleta pe circuit. In cursa, dau drumul si motorului ala in plus de il au ascuns pe undeva prin masina. Pana acum nu i-a dibuit nimeni 😂

Editat de TheHuskyCrobats
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cea mai spectaculoasă fază a fost când a dat Riciu cu spatele în Kvyat! Să le pună în plm senzori de parcare. :P

În rest s-au vâjâit cu +300km/h prin oraș, aroganță maximă, pixda e abonată la locul 3, Leclerc merge de mamă mamă (?!?) fără finalizare, un rahat și un pește. Dar fiind la masa festivă am preferat f1 în locul slujbelor și altor telembelisme.

Care ziceai ca fierarrii au cea mai tare mașină? Că taaare bine o țin ascunsă! :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, TheHuskyCrobats a spus:

Eu am impresia ca Mercedes face misto de restul participantilor la F1.

 

Antrenamentele libere si calificari par ca sunt sunt vai mama lor. Se lamenteaza si se agita de parca ar merge cu bicicleta pe circuit. In cursa, dau drumul si motorului ala in plus de il au ascuns pe undeva prin masina. Pana acum nu i-a dibuit nimeni 😂

Ba unii din noi i-am dibuit cand au mers pe cele mai hard gume tot presezonul si de atunci am zis ca e groasa...dar nuuu,Ferrari in sus,Ferrari in jos...

Acum 2 ore, john17 a spus:

Cea mai spectaculoasă fază a fost când a dat Riciu cu spatele în Kvyat! Să le pună în plm senzori de parcare. :P

În rest s-au vâjâit cu +300km/h prin oraș, aroganță maximă, pixda e abonată la locul 3, Leclerc merge de mamă mamă (?!?) fără finalizare, un rahat și un pește. Dar fiind la masa festivă am preferat f1 în locul slujbelor și altor telembelisme.

Care ziceai ca fierarrii au cea mai tare mașină? Că taaare bine o țin ascunsă! :crack:

:agree:

True,true.M-am uitat la Baku tot sperand ca poate poate macar aici se intampla ceva interesant.Si intradevar,cea mai "interesanta" faza a fost prostia (dubla) a lui Ricci.Dupa ce ca greseste franarea si se duce drept,Kvyat mirare mirare il vede si nu isi tine trasa ci degajeaza (deci a fost salvat odata de la un accident ca si facut),unde nu vine Ricci cu un reverse direct in masina rusului demn de un mos de 80 de ani care da pe spate din driveway si uita sa se mai asigure.Omfg....

Iarasi ceva de luat aminte,nu il pot califica ca un punct de interes dar totusi - abandonul lui Gasly echipat cu Honda v2.0 (marele upgrade pe v2.0 fiind exact pt fiabilitate si nu performanta,so...total fail),Verst a facut iarasi o cursa stas si ii respira in ceafa lui Vettelino care nici macar nu i-a mirosit funduletzul lui Ham cu toate baiguielile aberante ale comentatorilor care Ferrari va rupe pe liniile drepte au mama au mama (a rupt nu?).

Leclerc a comis-o sambata dar nu e problema ca a comis-o (a cata oara?) echipa de strategie Ferrari tinandu'l pe circuit pana a inceput sa fie cu 3s/tur mai slow decat restul,temandu-se ca nu il mai tin gumele soft 17 tururi.Drept urmare Leclerc nu numai ca nu l-a mirosit pe Verst dar a iesit chiar si in spatele lui Gasly....ce sa mai spunem ca nu mai avem ce.

Si sunt convins ca si daca nu o comitea Leclerc sambata si iesea pe 1-2-3 in quali,reusea cu succes echipa de strategie sa il aduca cu succes pe locurile 5-6-7,ca vad ca se pricep de minune la chestiile astea.

Singura strafulgerare a fost pitul pt gume fresh pt atacarea fastest lap'ului.Jos palaria pt treaba aia.Nu il credeam in stare pt ca aia 2 in fata erau la cutite si mereau tare,insa a reusit-o.

Strategy cost us today, says Leclerc

Bottas insa vad ca tine cu succes piept atacurilor de la distanta.Hamilton insa ramane candidatul nr.1 de departe.Dar eu nu cred sub nici o forma ca Vettel va prinde mai mult de locul 2,efectiv nu il vad in stare sa il atace pe Bottas.Il vad insa in stare sa piarda la Verst,daca pe acesta il va tine masina.

Urmeaza Spania...sa vedem marele Ferrari la lucru,ca aici parca dadeau ture in jurul Mercedes'ului nu?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mie mi'a plăcut că atunci când i s'a transmis lui Bottas ca Ham are DRS şi depăşire este inevitabilă, a băgat piciorul în gaz şi a făcut record de cursă. Oricum nu avea nici o şansă în fața lui Leclerc, ăsta fiind, ca Gasly în China, cu softuri noi ,,dăcât" pentru treaba asta.

Ricci a dat cu bota în baltă urât de tot, parcă a dat cu ură în maşina lui Kvyat, pe sistemul lui Vettel în 2017.

Eu zic c'o să fie interesantă cafteala la Mercedes, Bottas pare că nu se lasă aşa usor şi s'a văzut din primele viraje când l'a înghesuit pe Luiz. Mi se pare că unul din dezavantajele lui este că pleacă destul de slab de la start, cel puțin în China si aici, deşi avea poll'ul, a plecat mai slab decât Luiz.

Aştept Spania, vedem ce'o să este atunceea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 12 ore, pomo a spus:

Mie mi'a plăcut că atunci când i s'a transmis lui Bottas ca Ham are DRS şi depăşire este inevitabilă, a băgat piciorul în gaz şi a făcut record de cursă. Oricum nu avea nici o şansă în fața lui Leclerc, ăsta fiind, ca Gasly în China, cu softuri noi ,,dăcât" pentru treaba asta.

Ricci a dat cu bota în baltă urât de tot, parcă a dat cu ură în maşina lui Kvyat, pe sistemul lui Vettel în 2017.

Eu zic c'o să fie interesantă cafteala la Mercedes, Bottas pare că nu se lasă aşa usor şi s'a văzut din primele viraje când l'a înghesuit pe Luiz. Mi se pare că unul din dezavantajele lui este că pleacă destul de slab de la start, cel puțin în China si aici, deşi avea poll'ul, a plecat mai slab decât Luiz.

Aştept Spania, vedem ce'o să este atunceea.

Da,si pe mine m-a impresionat Bottas,a fost o supriza placuta,nu ma asteptam sa mai aiba asemenea rezerve.

Ricci a dat de prost in masina lui Kvyat,dar fara intentie,hai sa nu facem o conspiratie unde nu este.A fost doar tampit,Kvyat chiar nu a facut nimic aiurea.

Ham a zis ca a fost cam prea moale pe inceput,sa-l vedem cand e tare ce sa zic...

N-auzi ca in Spania Ferrari rupe tot precum a rupt in presezon? :crack:

Acum 11 ore, cuki a spus:

mai citisem unele comentarii pe facebook...cum ca Ferrari a gresit strategia, ca Leclerc...bla bla...trebuia sa schimbe cu medium 🤣... etc.

Aici insa ma asteptam la mai multe...Ferrari a fost spot on cu strategia...dar cand Mercedesul merge struna, iar unul din cei doi piloti de-ai tai pleaca de pe 8 (ajunsese pe 10 in primul tur)...nu te prea poti astepta la victorie, decat prin riscuri. 

Strategie cu 2 opriri iesea din discutie, asa ca ce naiba sa faca cu Leclerc? L-au trimis pe medium, sperand la un Safety Car...urmand sa schimbe pe soft. Soft care oricum era rahat la Ferrari, Vettel a mers rau primele ture cu el, iar Leclerc nu a obtinut niciun avantaj dupa prima oprire. Cand a intrat avea +20 sec fata de Verstappen, iar la al 2-lea schimb cu 3 ture inainte de finish, avea +28 sec, in conditiile in care Verstappen era pe Medium uzate. Toata lumea a observat ca nu cobora sub 1.36, timp pe care il facea cu medium folosit peste 20 ture. 

Asa ca minti luminate, luminati-ma si pe mine cum au gresit Ferrari cu strategia? L-au tinut prea mult? Bun...il aduceau mai repede la pit, schimba pe soft (cu care oricum abia ajungea la timpul scos cu medium)...si dupa aia?

Da,Ferrari a gresit (din nou) strategia.A zis-o si Leclerc.Te asteptai sa o recunoasca chiar Ferrari sau cum?A fost extrem de vizibil.

Nu,nu trebuia sa schimbe tot cu medium,asta e o prostie,nush care era main tyre si care era opt insa clar softul a fost optiunea logica pt al 2lea stint.

Problemele au fost altele,da click pe linkul pe care l-am pus in postul anterior ca iti explica pe indelete :

Ferrari chose a long opening stint for their young driver - perhaps gambling on a Safety Car being called, rather than being aggressive with a two-stop strategy - and by lap 32 those on fresher rubber who had already pitted were catching and re-passing him. It meant that by the time Leclerc made his stop on Lap 35 he was down to P5 – the position in which he would eventually finish the race.

Opinia mea si iata printre randuri si a celor de pe f1.com

- avand in vedere viteza de care a dat dovada Leclerc tot weekendul, a fost o greseala in a nu incerca optiunea "agresiva" cum se spune acolo cu 3 stinturi - med-med-soft,mai ales ca nu aveau mare lucru de pierdut.

- alegand optiunea "clasica" aceea cu long stint pe medium,pe care Leclerc a executat-o extraordinar zic eu (avand in vedere ca s-a dus pe 1 si a ramas o buna bucata din cursa acolo),nu trebuia tinut atat de mult.E pacat ca nu gasesc o statistica cu timpii fiecaruia pe fiecare tur ca s-ar vedea clar greseala : sperand la un SC,l-au tinut pe mediumurile alea pana dracii l-a gasit ca sa zic asa,ajunsese sa fie cu 3s/tur mai slow.Si tot tipa sa vina la boxe si aia nuu ca poate nu rezista gumele soft 20 de tururi.Avand in vedere ca pierdea 3s/tur pe final de prim stint si ca cei care au iesit initial pe softuri au mers un stint destul de lung (sa ne gandim la masini cu aproape 100kg mai grele decat la sf cursei da?),eu zic ca a fost o greseala,softul ar fi tinut 20 de tururi mai ales cu o masina mai usoara cum sunt pe final de cursa.

 

Spre deosebire de celelalte echipe de top - AMG dar mai ales RBR,care aleg strategia perfecta in 95% din cazuri DAR mai ales reactioneaza impecabil in fata unor schimbari neprevazute in timpul cursei,Ferrari da impresia unei echipe de strategie invechita rigida si incapabila sa reactioneze in timp real.Treaba asta se vede mai pregnant cu Leclerc,dar si cu Vettel desigur.

Cu Leclerc si-au facut planul din start cu long stint pe mediums si punct.Nu au mai reactionat deloc indiferent ca asta era pe 1 si rupea norii,RBR acolo ar fi schimbat strategia pe loc incercand sa profite -  ma insel eu sau era la un moment dat o fereastra de 19-20s intre Leclerc pe 1 si Botttas pe 2 ?si eu ma tot intrebam ce draq fac Ferrari de nu il cheama la boxe...Si iarasi,sa il tii atat de mult timp sperand ca ultimul disperat ca poate-poate va intra un SC ca asa ai citit tu in statistici ca nu se poate sa nu ai SC la Baku...iata ca se poate.Undeva acolo la Ferrari strategy team e un batran rigid caruia nu ii plac schimbarile ad-hoc si flip'urile astea in timp real.Problema este insa ca iau numai decizii gresite si asta se vede in clasament.

Nush,poate ma insel eu pt ca am avut musafiri si am vazut cursa cu un ochi asa nu am fost foarte atent,dar mi se pare ca s-au facut niste greseli flagrante acolo.

Nimeni nu a zis ca Leclerc ar fi trebuit sa traga la victorie,acest lucru era aproape imposibil zic eu.Leclerc insa putea veni relaxat in fata lui Verst cu o strategie corespunzatoare.Dar asta este,musiu Binoto pe barba lui va muri,pentru ca la sf anului cand se va trage linie si il vor lua la rost analizand fiecare cursa cu toate datele pe masa,va iesi rau pt el.Orice greseala va fi penalizata,iar pe Ferrari,repet,eu ii vad pe locurile 3,4,5.AMG e departe,ei sunt sub amenintarea insolentului de Max atat pe pista cat si in clasament.

Editat de Method
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eh,nu putem pune egal intre performantele AMG de anul trecut si cele ale Ferrari din 2019,e ca si cum am compara mere cu prune.

Normal ca locul 4 era maximul ce puteau spera.Chiar si cu o strategie perfecta,locul lui Vettel nu cred ca ar fi fost atacabil.Nu,am zis ca,datorita strategiei deficitare,din nou,au scos mult sub ce puteau scoate.Pe hartie nu pare mare diferenta,dar daca ne uitam la secunde,e masiva greseala.Noroc ca era gol pe acolo pe la varf,ca daca erau packed unul langa altul,era deranj,prostia aceea de a-l tine atat de mult pe mediums l-ar fi costat probabil clasarea in puncte.

 

Repet,nu am gasit ca la gp timpii lor pe fiecare tur,F1 nu da asemenea statistici sau poate le da dar pe live timing deci pe bani,dar din ce am vazut eu printre picaturi in cursa,Leclerc a scos cam aceeiasi timpi (buni zic eu) de 1.46 ---1.47 si apoi iar pe sfarsit 1.46 pana cu vreo 4-5 tururi inainte de pit,deci pana cu vreo 20 de tururi inainte de finish...dupa aceea insa au aparut problemele,si a inceput sa fie cu 3s/tur mai slow si atunci tot cerea intrare la boxe dar astia nu si nu.Acolo a fost o greseala majora zic eu pt ca a pierdut 10s usor.

Iarasi,nu compara timpii scosi pe tur de cineva la jumatatea cursei cu timpii de la sfarsit ! nu uita de diferenta de combustibil si prin urmare de greutate.Sunt vreo 50kg usor diferenta acolo,de aceea timpii "se ascut" pe final.

Si a nu se compara timpii AMG'ului cu cei ai Ferrari.Sper ca dupa cursa asta ne-am lamurit ca AMG e intr-o clasa aparte si nu forteaza decand cand trebuie.Am vazut ce finutz mereau ca aproape ii ajungea Vettel pana s-a ivit miza : Hamilton il putea prinde pe Bottas.Cand s-a imtamplat asta si au inceput amandoi sa forteze - au zburat.Vettel?S-a mai putut tine de Ham?Pas,a iesit din cadru.Deci a nu se compara.

Se pot compara in schimb timpii facuti de coechipieri...dar cred ca acolo Vettel va iesi,iarasi,penibil,ceea ce e un mare semn de intrebare si o problema pt doamna Vettel  :bounce:

Nu sunt de acord cu tine,mie mi se pare ca Leclerc a facut un management f bun al gumelor daca el pe gume vechi de 32-33 de ture putea scoate inca 1.46.E adevarat ca dupa aia s-a rupt filmul in timp ce Bottas cu gume de aceeiasi vechime scotea inca acei timpi,dar,iarasi,uiti un amanunt crucial : Leclerc a fost pe acele gume med de la inceput,cand masina este cu cel putin 120 kg mai grea (chiar mai mult daca luam in calcul cantitatea de ulei care se consuma si el),iar uzura gumelor este mult mai accentuata.Deci uzura gumelor lui Bottas,care a pus medium din turul...17?18? nu e deloc comparabila cu uzura gumelor lui Leclerc care statea pe ele din turul 1 cand masina era full.

Iar pe final Leclerc a si zis ca dupa ce a iesit de la pit si si-au dat seama ca Verst e inatacabil au lasat-o moale,au mers la conservare,insa dupa aceea cuiva din strategy i-a venit ideea (de nota 10 zic eu,aceea da) de a ataca fastest lap'ul...pe care jos palaria,l-a luat.Prima oara nu intelegeam de ce intra la boxe,am crezut ca are o problema si abandoneaza,dupa aceea am realizat : asta are benzina super putina,are pit window ca Gasly e out,vrea sa puna gume soft fresh si sa o rupa pt a lua 1 pct pe fastest lap.Da,acela strategy bun,ok.

Acum 21 ore, cuki a spus:

Pentru mine pustiu inca este un semn de intrebare, actualmente chiar influentand negativ scuderria. Poate si din cauza asta avem 4*1/2 finish de la Mercedes. Cred ca Raikkonen era pentru anul asta alegerea mai buna, poate chiar si mai productiva avand in vedere ca Raikkonen era team player, nu un pusti dornic sa-si etableze pozitia in echipa prin bataia cu coechipierul.

Pentru mine nu e nici un semn de intrebare,Leclerc este o mana castigatoare.Raikonen ar fi mers bine o cursa si dupa aia 3 curse iesea in calificari pe 6 si se batea pt locul 8 indiferent de strategiile Ferrari.Leclerc arata un potential extraordinar si este chiar ascultator.Cand a fost atentionat sa nu atace coechipierul nu l-a atacat.Aaa,ca i-au spus aia la Bahrain sa nu il atace pt urmatoarele 2 ture si el s-a dus peste el pe linia dreapta si l-a executat,aceea a fost o tampenie din partea echipei,Leclerc era cu minim 1s/tur mai rapid iar ei din cate imi mai aduc aminte vroiau sa il aduca pe Vettel la boxe in urm 2 ture si au incercat sa evite o depasire,dar hai sa fim seriosi,nu a pus nimeni in pericol pe nimeni acolo.

Si vis-a-vis de ordine de echipa neascultate,parca imi mai aduc aminte si acum un refren de acum cativa ani  "multi-21 Seb,multi 21"  :lol:

Nu sunt de acord,nu ca e Leclerc la echipa in locul lui Raikonen avem 4 finishuri AMG in primele 2 locuri...Acest lucru s-a intamplat 1.datorita performantelor covarsitoare AMG fata de Ferrari (race pace,ca degeaba esti mai rapid pe 1 tur),2.datorita fiabilitatii problematice a Ferrari in Bahrain dar si a strategiilor deficitare a Ferrari.Pilotii cred ca si-au facut treaba,Vettel atata poate,singura vina este cea a lui Leclerc in quali la Baku,dar cred ca si cu un start din prima linie tot ar fi fost prins si depasit de ambele Mercedes'uri si ar fi ajuns sa cedeze din ordine de echipa locul 3 doamnei Vettel.

Editat de Method
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, cuki a spus:

Din pacate sezonul este gata dpmdv, Ferrari va castiga campionatul de Free Practice...iar Mercedes va aduna tot. La cum se arata, parca vad ca iau titlul inainte de pauza de vara 🤣...apoi sa vezi disperare la Liberty.

 

Eu am terminat cu uitatul la cursa, ma voi uita la calificari si basta...

 

Cred ca ai dreptate. Eu ma mut cu scunul, berea si floricelele in prima intersectie, e mult mai interesanta activitatea de acolo ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da,foarte interesanta analiza,cu grafica ceea ce e mult mai usor de inteles pentru oricine.Nu ma pot contrazice cu ce zice baiatul asta,sunt consideratii de bun simt.

Dar si el zice acelasi lucru : Ferrari l-au lasat "high and dry" asteptand mult prea mult si chiar disperat un SC ce nu a mai venit.Da,cu siguranta,faptul ca Leclerc a terminat pe 5 e din vina in primul rand a lui pentru ca s-a "califcat" pe 8.No argue.

Explica deasemenea,logic as zice eu,de ce au mers bine mediumurile si mai slabut softurile.Si el ne arata ca s-ar fi putut merge mai tare si agresiv pe 3 stint'uri,el zice med-soft-med,eu am zis med-med-soft tocmai din cauza comportarii slabe a soft'ului in aceste prime stagii ale cursei la Baku.Niste mici amendamente insa :

- nu zice nimic despre faptul ca Leclerc n-ar mai fi avut la dispozitie un set de mediumuri,chiar zice undeva ca pe ultimul stint "fresh tyres".Informatia ca Leclerc nu ar mai fi avut la dispozitie un set de med se vehicula pe aici,nu stiu din ce surse,eu nu am contrazis-o insa nu stiu cat de reala este,iata ca nici baiatul asta nu zice nimic despre asa ceva,ba dimpotriva.

- se arata foarte frumos in acea grafica faptul ca Leclerc ar fi putut capitaliza avantajul pe care il avea si face un pit undeva prin turul 14-15 si sa iasa pe 3-4 depasit doar de Bottas si Ham si astfel sa ajunga "in rand" cu ceilalti,Ferrari insa a ratat aceasta posibilitate,posibilitate ce nu putea fi prevazuta si care a fost creata de faptul ca softurile au fost slabe pe inceput de cursa.Ferrari insa,cum am mai zis,nu si-au putut schimba strategia din mers profitand de ceva ce s-a ivit pe loc.Rigiditate.

- nu aminteste de faptul ca Ferrari l-a tinut excesiv de mult pe med pana cu 16 laps inainte de final,calculand ca uzura softurilor de la inceputul cursei va fi egala cu uzura softurilor de la sfarsit,cand masina e mult mai usoara,ceea ce zic eu ca e o greseala,in acele 4-5 ture a pierdut o gramada de timp,repet,2-3s/tur asteptand prosteste un SC ce nu a mai venit si pierzand secunde pretioase tur dupa tur cu gumele duse.Acolo a pierdut locul la Verst.

 

- eu nu sunt de acord totusi cu faptul ca Leclerc ar fi putut ajunge mai sus de locurile 3-4,Mercedes ne-a aratat (si) aici ca sunt deasupra tuturor in primul rand pe race pace

- si baiatul asta,ca mai toti analistii,crede,in ciuda rezultatelor,ca Ferrari va reusi pe jum sezonului,sa capitalizeze pe "strong package'ul" pe care cica il au...eu zic ca analistii astia au privit prea mult testele de presezon si prea putin cursele.Cand AMG face 4/4 1-2uri si ei tot insista ca Ferrari e peste,e deja jenant,oare cate curse mai trebuie sa castige AMG ca sa inteleaga si ei ca e groasa si sa nu se mai sustina aberant suprematia Ferrari?

-  iarasi,nu sunt de acord cu faptul ca Ferrari ar fi reusit un 1-2 aici daca Leclerc nu o trosnea sambata.Chiar daca se calificau pe primele 2 locuri,improbabil dar hai sa spunem,cred ca ar fi fost amandoi outpaced si outsmarted in cursa de ambele AMG'uri.Ar fi fost insa un spectacol de privit,si cine stie,poate si niste bumbaceli crash'uri abandonuri?Am fi avut si noi la ce ne uita :bounce:nu doar sa comentam strategiile.Deci huo Leclerc ca ai stricat spectacolul.

Si unde mai pui ca la Barcelona e plictiseala maxima in fiecare sezon....

Editat de Method
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...