Sari la conținut

Formula 1


Jorge Lorenzo

Postări Recomandate

  • 4 weeks later...
  • Răspunsuri 6,8k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

PaT Symmonds spune ca vrea sa introduca din 2025 motoare in 2t...pt ca sunt mai eco.

Ok,am citit si eu articolele (desi nu stiu deloc cu ce se mananca aceasta noua rasa de motoare 2t cu inj directa samd),sunt mai eco...dar sunetul?El spune ca vor avea improved sound...aham.Vor fi asa niste partzaietori....

 

Acelasi Pat Symmonds care era sef la Williams mai demult si care acum vreo luna spunea ca privind retrospectiv,modificarile facute pt 2019 nu au dus la nimic bun....

 

Stau si ma intreb - daca acuma au 1.6 pe 4t pe 2t la cat le vor reduce?999cmc?omfg.

Deja sunt masini de taiat iarba prin usa cu motoare de cap mai mare.E aberant.

 

Speram ca odata cu plecarea maestrului Bernie sa se termine cu debitatul prostiilor si sa vina la carma F1 niste oameni capabili de meserie,care inteleg anumite lucruri si stiu ce sa faca.Dar se pare ca nu...exceptandu-l desigur pe Ross Brawn care e jos palaria,se pare inginerii si managerii de top stau "la privat"-la echipe,iar "la stat" adica la FIA samd se strang toti babalacii,toate senectutile care nu mai sunt deloc in touch cu acest sport care se schimba de la an la altul si/sau toti rejectii de la echipele care au dat faliment sau sunt pe cale de a da....Urat peisaj.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, Method a spus:

...............vrea sa introduca din 2025 motoare in 2t...pt ca sunt mai eco.

 

pai cum pixda ma-sii....., MotoGPul a trecut de la 2T-500cmc la 4T-990cmc tocmai din cauza poluarii, ca cica alea 2T poluau mult....

OMFG daca mai inteleg ceva :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 2T nu se amesteca si ulei in combustibil, deci arde si uleiul ala? Cum ar fi mai eco niste motoare care ard si ulei ? Astia cred ca fumeaza ce nu trebuie, sau nu fumeaza deloc de vin cu idei de astea ... 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 15 ore, cuki a spus:

Sunt motoare in 2t care nu consuma amestec de combustibil+ulei. In principiu toate motoarele mari diesel, ce se monteaza pe vapoare sau in generatoare, sunt in 2T. Tocmai din cauza asta, sunt mai eficiente din cauza ca elimina 2 cicluri care inseamna doar energie pierduta.

Nu comparati cu motarele in 2t de pe motociclete.

+1

 

Iti dai seama ca de fapt va fi vreun 999cmc in 4/6cil turbo hibrid.SI fiind turbo=no sound.

O sa ajunga sa puna si astia ca la bmw i8 boxe cu sunet de V8 in locul unde erau evacuarile.

 

Eu sper ca americanii sa nu ii lase sa o ia pe campii.Americanii sunt pe conceptul showbiz,deci sper ca vor realiza ca o asemenea trotineta de motor nu va excita pe nimeni in vreun fel,chiar daca ar fi super eco friendly va mangaia florile samd.Vad ca baranii tot nu au inteles.o pe asta cu entertainmentul ca tot astia batrani vin cu propuneri din astea penibile - masinile de F1 trebuie sa fie bune de poster iar sunetul trebuie sa fie scarry sa iti ridice tensiunea.Asta inseamna spectacol.Dpdv tehnic cel putin.Ok,mi-a placut ca au rezolvat-o cu faza cu fatter tyres bigger carz,dar ar trebui ca si motorul sa nu mai sune ca un aspirator.Desi cu turbo atasat...nici o sansa de sunet...doar daca,dupa cum am mai zis,ridica turele pe la 18k.Cu tot ce implica asa ceva (fiabilitate,consum sporit samd)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

si eu sunt de acord ca f1 ar trebui sa inoveze, nu sa fie blocati de reguli la niste dinozauri de motoare din cauza unor nostalgici care si-au trait ei tineretea uitandu-se la tv la v12-uri

combustia interna asa cum o stim nu are viitor, sa incerce altceva chiar daca nu o sa aiba acelasi sunet, curse si tehnica interesanta sa fie

 

nu sunt foarte increzator in americani, la ei spectacol inseamna nascar, o competitie blocata in anii 80

un exemplu e asta cu masinile mai mari, in timp ce entuziasmeaza adolescentii cu postere pe pereti inseamna loc mai putin pe pista pentru depasiri si turbulente mai mari

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cred ca toata lumea e de acord ca F1 ar trebui sa inoveze,erau destul de triste vremurile cand motoarele erau blocate (perioada V8 pre-2014) si se lucra doar la aero samd.

Configuratia V12,chiar daca personal nu am prins'o,se stie ca este cea mai buna config pt un motor dpdv al echilibrarii motorului.V12 sau L6 - motor perfect echilibrat.Nu de nebuni pun producatorii auto pe aston,rolls samd acele v12.Iar pe partea ailalta,au existat daca nu ma insel si v12 de cap foarte mici.(1.5?)Bine,asta nu e o pledoarie gen Vettel - bring back the v12's,dar nici nu consider ca ar trebui interzise sau ca "inovatiile" ar fi mai mari daca s-ar merge pe 4L cum probabil se va merge in viitor.

 

Eu sunt de parere ca aceasta combustie interna e de viitor(ul apropiat) chiar daca nu de cel mediu.Si e perfect potrivita pt racing.de ce?Pt ca face spectacol.A trecut vreo Tesla pe langa tine?ce senzatie iti da?Zero.In varianta de varf au aceleasi puteri si performante (aprox) ca un Aventador.Parca e totusi mai interesant Aventadorul nu?desi cf punctului de vedere al lui Elon Musk e un dinozaur.(a nu se intelege ca hateresc Tesla,dimpotriva,sunt fan).

Intradevar,motorul Otto nu va fi cea mai viabila solutie de propulsie pe viitor....DAR...stim care e cea mai viabila solutie nu?Aia de care fug toti "puristii" : cea a motorului creat de Nicola Tesla,care e banalul motor trifazic intalnit peste tot in ziua de azi.O singura piesa in miscare,performante neegalate,randament de pana la 95-98%....nu ai cum concura cu asa ceva.Am mai spus si o repet,acela e viitorul.Efectiv nu poti sa te bati cu un motor electric,e perfect.

Ceea ce e si mai interesant e faptul ca pana in 2025 progresul bateriilor care e galopant deja in formula e (sunt niste companii uriase care investesc in Formula e),va fi masiv,si probabil va permite unei masini cu puteri de aprox 5-600 cai sa sustina o cursa de peste 300km fara dificultati.Deci va fi o alternativa la F1 actuala.Intrebarea e ce va face F1 atunci?

Deci vrem cutting edge...dar nu chiar asa de cutting edge? :P  Pt ca viitorul e electric.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 22 ore, Nguyen a spus:

 

Altul care crede in alba ca zapada si cei sapte pitici.

Mai citeste si tu mai documenteaza-te.

Segmentul electric este piata cu cea mai rapida crestere din industia auto,a ajuns la peste 5% din totalul vanzarilor de masini ceea ce e imens pentru o perioada asa de scurta dar mai ales avand in vedere diferentele dintre o masina normala si una electrica.Insa oamenilor se pare ca le place.In tari precum Norvegia masinile electrice au ajuns sa constituie peste 85% din totalul vanzarilor de masini noi.

De ce toti constructorii mari au cel putin un model electric?De ce productia de Tesla 3,Kona electric,ID3 e vanduta pe un an inainte mai ceva ca Ferrari?Ce concluzie putem trage de aici?

A,faptul ca la tine in sat probabil nu a aparut nici o masina electrica,asta nu inseamna ca ele nu exista si ca nu au luat o amploare foarte mare in ultimii ani.La fel,faptul ca in Romania sunt niste raritati,mai vedem din cand in cand cate o Tesla razleatza sau un Golf electric,asta nu inseamna ca si in restul lumii e la fel.Hai sa scoatem putin capul dintre umeri.In UK deja e normal sa vezi electrice la tot pasul,in Olanda nu mai zic.In USA Tesla vinde mai mult decat poate produce,la fel Hyundai,la fel VW.

 

Mai mult,Diess,CEO VAG Group a clasat ID3 ca o piatra de hotar in instoria companiei,punand-o pe acelasi loc cu Beetle original si cu Golf 1 ca si importanta.A subliniat ca au mers "all-in" cu aceasta masina,investind peste 50 miliarde euro in dezvoltarea ei.Ai cumva impresia ca un asemenea grup (locul 2 mondial) ar investi o asemenea suma de bani intr-un timp atat de scurt daca nu ar fi ferm convins ca asta e viitorul si ca isi va scoate banii inapoi cu un profit mai mult decat frumos?

Dar na,de ce sa ne documentam si sa intelegem anumite lucruri cand putem doar sa vorbim si sa dam cu bata in balta?E mai simplu.Si mai prostesc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu nu vorbesc despre partea eco si despre poluare.Acest lucru personal nu ma intereseaza - sunt de parere ca cea mai mare poluare o fac companiile si nu oamenii cand merg cu trotinete motorete ascutitori samd la munca sau in concediu.Al-Ro consuma curent intr-o zi cat Timisoara intr-un an...si dupa aia vine o proasta la tv si imi zice sa sting lumina de la 7 la 8 ca e Earth Day...ma da nu mai bine stinge Al-Ro lumina?Poluarea e cu totul alt subiect de discutie.

Eficienta bateriilor este...buna deja zic eu.Avand in vedere ca Taycan e capabil de incarcari de 350kw/ora...monstruos deja.Ca si costuri de productie au scazut sub 100$/kw ceea ce toti cei angrenati in industrie au spus ca e un milestone...degradari masurate pe Tesla intre 3 si 5% pe 100.000mile...eu zic ca e numa de bine..Bateriile erau intradevar calcaiul lui Ahile,dar acum...nu.

Daca ing sef de la AMG a declarat ca introducand mgu-h+mgu-k au crescut randamentul de la 33% la aproape 54%?Imens.Pentru un hibrid.

 

Ca si hibride,eu am servit din plin (Toyota si fratele Lexus) si pot spune ca nu mi-a placut.De ce?Pai...Prius (Lexus nu pun la socoteala ca nu iti iei Lexus pt consum) : consum de 7.5-8 in oras (consum de Golf diesel),si 4,4.5 in afara...deci cu alte cuvinte un hibrid vine cam la nivelul unui diesel bun.Avantaje?Zero.Dezavantaje?Sistem foarte complicat de transmisie,la 120.000 trebuie schimbate nush ce internale ale sistemului de transmisie hibrid...si eu ca si cumparator cu ce ma aleg?Cu o nota de plata masiva pentru nimic.Parerea mea e ca orice hibrid e o mare gogonea de fapt.

 

Nu stiu de ce haterim dieselul,pentru ca (turbo)dieselul are cel mai ridicat randament dintre motoarele cu ardere interna,poate ajunge pana la 43-45%.Motoarele diesel au niste solutii tehnice pe care cele pe benzina le cam tremura mana constructorilor sa le puna - inj electronica directa de inalta presiune,sisteme multi turbo cu geometrie variabila samd.De aia e preferat inca de foarte multa lume in dauna celor pe benzina - cuplu de masini de performanta si consumuri mai mult decat frugale.Dpdv tehnic e maximul de ce poate dispune un om din "working class".

Nu stiu la ce efecte benefice ar trebui sa ne asteptam noi sa simtim odata cu disparitia dieselurilor.Sa respiri aer mai curat?Am mai zis - poluarea pamantului e facuta 80% de catre industrie.Iar pe de o parte sa aplauzi iesirea dieselurilor iar pe alta sa spui ca masinile electrice polueaza...Si btw,stii ca toate masinile mai mari de 3.5t au motoare diesel (ar fi bine sa ne punem intrebarea si de ce au motoare diesel)...ai impresia ca alea vor iesi cat de curand din productie?Si daca da,sunt curios,cu ce vor fi inlocuite? :P

Acum 35 minute, Christian 1 a spus:

Asta-i actualitatea electricelor:

1.jpg

Asta e doar hatereala :P   Sa ramai in UK cu o Tesla S (autonomie de minim 400km) pe marginea drumului inseamna...pana prostului.La fel de bine puteai pune o poza cu un prostalau tinand in mana o sticla de 2L si cerand benzina,si sa spui ca asta e actualitatea motoarelor pe ardere interna....ramani fara combustibil daca esti prost si meri 4-500km cu ea fara sa o bagi in priza desi  masina te avertizeaza.

 

Nu,actualitatea masinilor electrice e faptul ca la ora actuala poti cumpara o masina electrica (Hyundai Kona) care are o autonomie testata de 480km,un timp de incarcare la 80% de 40-45min,o putere de peste 200 de cai si suta in 7..la 35.000euro.O masina de la un mare producator,tried and tested,la un pret demn de o masina normala bine echipata...e un deal al naibii de bun.Iar daca ne gandim la cat combustibil scutim,cate vizite la service,curele de distributie uleiuri filtre ambreiaje volante si alte probleme...de aia zic eu ca e viitorul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 14 ore, cuki a spus:

Nu stiu de unde ai scos suma de 50 de miliarde....

..de aici :

VW’s $50 Billion Moonshot Bet on an Electric Hatchback

VW's $50 billion bet on the ID3

...si dintr-un interviu pe care dl sef l-a dat la lansarea respectivului automobil unde a vehiculat suma asta.

Daca VW o fi cheltuit intradevar atat sau nu,asta nu am eu de unde sti.Eu doar repet ce a zis el.

Ca ID3 este masina de capatai pe care o viseaza Diess,asta normal ca e discutabil.Ca si proportii interioare e identica Golf'ului,intradevar e slab echipata,pe deasupra nici nu e un "looker" sa ti se scurga ochii dupa ea...pe acest segment Kona e clar castigatorul.Si ca performante si ca look si ca dotari.Insa daca seful zice,nu il contrazicem.Ideea de la care am plecat era insa alta.

Ce incercam sa spun dand acest exemplu e,ideea de baza,e faptul ca daca fabricantul de automobile nr.2 mondial investeste o asemenea suma intr-o masina electrica (mai degraba intr-o platforma electrica nu in masina respectiva),inseamna ca ei cred ca este intradevar viitorul.Aia era si ideea pe care o sustineam eu.

Acum 14 ore, cuki a spus:

 Atata timp cat tu ai un produs pentru oamenii cu venituri medii sau peste medie, care aleg ID.3 ca si city car/2nd car, nu faci nici piatra de hotar.

Ai perfecta dreptate aici.Oricum electrica in masina e a 2a masina/city car.Insa probabil sunt convinsi ca foarte multe familii vor opta pt asa ceva.Iar daca vezi vanzarile la Kona/Tesla 3,e normal sa te gandesti ca vei avea succes...efectiv nu am mai auzit vreun Hyundai care sa fie vandut pe 1 an inainte,e normal ca orice producator major sa vrea si el o bucatica din tortul ala.Ar fi fraieri sa nu reactioneze la asa ceva.

Plus ca odata trecuta faza de research...deja o masina electrica incepe sa fie foarte ieftina ca si productie,odata scos motorul cu ardere interna din ecuatie.

Acum 14 ore, cuki a spus:

In comparatie, exemplu, Mercedes Benz C-Klasse 300dH, 2.2 diesel 205cp + motor electric de 100cp si autonomie de ~40-50km. Vorbim de un PlugIn Hybrid, cu 306 CP, 0-100 in 5.5 sec si un consum declarat de 1.7l diesel la 100km. Momentan eu aici vad viitorul, diesel plug in hybrid. 90% din oameni nu fac mai mult de 50km pe zi, asa ca poti merge cu masina full electric. Pret 42.000 baza.

Eu nu cred o iota din acel consum.Diesel hybrid e ceva destept,insa va fi omorat in curand de normele euro.Unde mai pui ca e un sistem care e deja atat de complicat incat nu merita deranjul.

Mercedes aplica strategia Lexus - ditai motorul pt confort etc + un hibrid mic pt a bifa normele.E fake.

Acum 15 ore, cuki a spus:

Alternativa de la Toyota de ex. este excrecabila. Toyota este ca si Nokia si merita aceasi soarta. Tu pionerul tehnologiei hibrid, iar in anul 2020 sa ai pe modelul tau de mijloc (C-HR), un motor de 1.8l aspirat cu 122cp de pe Prius si un motor electric de 17cp si autonomie de 3-4km maxim, este absolut rusinos. Chiar in delegatia asta am primit de la rent a car acest specimen de masina. Cu grija si cu modul ECO consuma cat un diesel banal, adica undeva la 5l. Pe autostrada la 140-150 sare de 7-8 litri. Un jeg de masina.

True.Aceeiasi experienta am avut si eu cu aceleasi rezultate.

La 15.01.2020 la 14:23, prafrau a spus:

exact, noi o sa traim in viitor cand o sa le vanda nemtii sa-si ia urmatorul model

in 7-8 ani se umple romania de electrice

Perfecta dreptate ai :ok:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 16.01.2020 la 16:16, cuki a spus:

Citeste si articolul, nu te lasa furat de titlu. VW e pregatit sa cheltuiasca in viitor pana la 50 miliarde in dezvoltarea si producerea de masini electrice, DACA Id.3 confirma si promite ca aceasta investitie va genera si profit Shareholderiilor.

Am vazut acel interviu cu el exact cand zicea treaba astea nea seful tau :P ,e in nemteste si tradus,acuma daca intradevar te pasioneaza daca a bagat 50mld sau a bagat 30 si mai baga inca 20 il poti cauta pe youtube,era un interviu dat unei publicatii de la nemti....auto-moto?nu imi mai aduc aminte ca e mult de cand s-a lansat trotineta de ID3.

Ideea pe care vroiam eu sa o subliniez este insa alta - nu ca a bagat VW 30 sau 40 sau 50 mld ci faptul ca daca producatorul auto nr.2 in lume si nr.1 in EU a facut un asemenea commitment inseamna ca ei sunt ferm convinsi ca electricele sunt viitorul.

Cica speculeaza ca pana in 2030 o treime din masinile vandute de ei vor fi electrice?Imens.

La 16.01.2020 la 20:01, john17 a spus:

Vaginul popular nu face o masina de f1 tdi? Intreb pt un prieten.

Pai a facut nu?Nu de F1 dar pe aproape. :P

1024px-Neckarsulm-Audi-Forum-Audi-R10-TD

Editat de Method
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Un amic ,mare fan BMW,isi cumpara un I3,ca masina de oras!Dupa un an jumate bateria tinea 50-60 %!Se duce la reprezentanta crezand ca e vreo problema la baterie ,incarcare!Aia verifica si nu-i gasesc nimic!Explicand ca bateria e ok si ca e firesc sa-si piarda din randament!Cand el a cerut sa-i schimbe bateria i s-a spus ca doar contra cost,vreo 7000 de euroi!A dat-o la buy back si a luat un X3!Concluzia,daca folosesti electrica normal ca o masina clasica,cu lumini,aer conditionat,,si mers prin oras unde ai treaba,nu 5km dus si 5 intors,se fwte bateria de plangi cu vorbe!

Iar despre costurile REALE ,ale unei electrice,un search pe google si o sa intelegeti ca 0 lei sau cativa lei la 100 de kilometrii sunt povesti nemuritoare!

Despre preturile nesimtite pe care le au ragaliile nici nu mai vorbesc!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La ‎15‎.‎01‎.‎2020 la 12:31, Method a spus:

Mai citeste si tu mai documenteaza-te.

 

Pai tocmai asta fac, ma documentez.

 

Citat

Segmentul electric este piata cu cea mai rapida crestere din industia auto,a ajuns la peste 5% din totalul vanzarilor de masini ceea ce e imens pentru o perioada asa de scurta dar mai ales avand in vedere diferentele dintre o masina normala si una electrica.Insa oamenilor se pare ca le place.In tari precum Norvegia masinile electrice au ajuns sa constituie peste 85% din totalul vanzarilor de masini noi.

 

Segmentul asta e atractiv pt hipster dar mai ales pt mocangii care au gasit oportunitatea de a merge ieftin cu masina pe carca altora care le platesc lor subventiile la achizitie. Normal ca le place: subventii mari la achizitie, parcare gratuita, acces gratuit in centru, scutiri de impozite.

 

Dar uite ca se schimba foaia si cu electricele: https://norwaytoday.info/finance/electric-cars-can-no-longer-park-for-free-in-oslo/ . Asta e una, citisem zilele trecute ca cea mai mare retea de statii de incarcare din Europa a marit pretul per kw considerabil starnind nemultumirea mocangiilor cu masini electrice: http://0-100.ro/2020/01/17/ionity-baga-spaima-in-fanii-masinilor-electrice-cu-noile-tarife-079-euro-1-kwh/

 

IONITY, una dintre marile rețele pan-europene de încărcare rapidă pentru mașini electrice, a anunțat un nou plan tarifar, cu costuri care merg până la 0,79 Euro/1 kWh (adică 3,76 Lei/1 kWh). Anunțul a stârnit un val de critici și nemulțumiri, utilizatorii postând sute de mesaje critice în prima oră de la publicarea noii politici privind tarifele. La un consum mediu extraurban de 20 kWh/100 km pentru o mașină electrică obișnuită, parcurgerea unei distanțe de 100 km ar costa 15,8 Euro (75,3 Lei), echivalentul unui consum de circa 10-12 litri de benzină sau motorină la o mașină pe combustie.

 

Citat

De ce toti constructorii mari au cel putin un model electric?De ce productia de Tesla 3,Kona electric,ID3 e vanduta pe un an inainte mai ceva ca Ferrari?Ce concluzie putem trage de aici?

A,faptul ca la tine in sat probabil nu a aparut nici o masina electrica,asta nu inseamna ca ele nu exista si ca nu au luat o amploare foarte mare in ultimii ani.La fel,faptul ca in Romania sunt niste raritati,mai vedem din cand in cand cate o Tesla razleatza sau un Golf electric,asta nu inseamna ca si in restul lumii e la fel.Hai sa scoatem putin capul dintre umeri.In UK deja e normal sa vezi electrice la tot pasul,in Olanda nu mai zic.In USA Tesla vinde mai mult decat poate produce,la fel Hyundai,la fel VW.

 

Cand curentul va costa cat benzina si vor disparea facilitatile pt masini electrice se duce pe penis masina electrica. Deocamdata e tinuta in viata artificial prin subventii.

 

Citat

 

Mai mult,Diess,CEO VAG Group a clasat ID3 ca o piatra de hotar in instoria companiei,punand-o pe acelasi loc cu Beetle original si cu Golf 1 ca si importanta.A subliniat ca au mers "all-in" cu aceasta masina,investind peste 50 miliarde euro in dezvoltarea ei.Ai cumva impresia ca un asemenea grup (locul 2 mondial) ar investi o asemenea suma de bani intr-un timp atat de scurt daca nu ar fi ferm convins ca asta e viitorul si ca isi va scoate banii inapoi cu un profit mai mult decat frumos?

Dar na,de ce sa ne documentam si sa intelegem anumite lucruri cand putem doar sa vorbim si sa dam cu bata in balta?E mai simplu.Si mai prostesc.

 

Tu chiar crezi ca banii aia sunt din profitul facut de VW? Te asigur ca grosul sumei e asigurat de statul german si face parte din strategia impusa de Partidul Verzilor (Die Grunne), aia care au impus si inchiderea centralelor nucleare din Germania pe motiv ca sunt poluante dar in schimb au trecut masiv pe carbune si gaz rusesc. In acelasi timp China deschide nucleare pe banda.

 

Da, ai dreptate, e bine sa te documentezi!

Editat de Nguyen
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai daca te costa cativa lei la suta de km dar, dai 7000 de euroi la doi ani, eu zic sa mai asteptam, noi astia mai saracuti (adica marea majoritate). Ca idee este faina tractiunea electrica dar ramane de vazut evolutia bateriilor si a timpului de incarcare (cuiele...). Parerea mea este ca, deocamdata, motorul pe benzina mai are "viata", ramane de vazut cat, in functie de cum evolueaza problemele "electricului".

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 oră, cuki a spus:

 

 

 

 

 

Permite-mi sa nu cred in totalitate povestea. 

1. Bateria nu pierde 50-60% din randament, decat daca faci sute de mii de km.

2. BMW i3 are garantie pe baterie, pierderea de randament apare pe orice tester, asa ca sigur i-ar fi schimbat-o gratis...mai ales dupa 1an jumate

 

Las si asta aici, ca sa te convingi ca prietenul te-a mintit probabil. Era mai simplu sa spuna, ca a dat 40k€ pe un rahat de BMW, el fiind fan BMW :) 

https://insideevs.com/news/390799/bmw-extended-european-warranty-i3-batteries/ 

 

 

Nu avea de ce sa ma minta,omul e bazat pe banii lui!Pierderea de randament nu duce la schimbarea bateriei,asta a invocat importatorul!

Omul mergea cu ea,,nu statea sa faca putini kilometrii,am si spus folosea consumatorii,aer,lumini,caldura!Ca daia a dat peste 40000 pe ea!

Orice baterie pierde din randament,iar sub 70% incep sa cada rapid!Incarcarea rapida scurteaza si mai mult viata bateriei,vremea rece la fel!

Comunicatele de marketing ma lasa rece!

Urmaresc fenomenul dinainte sa apara moda cu electricele,cand pe piata erau doar cateva Priusuri obosite!

De aia ma si apuca rasul cand vad cata prosteala este!Si cum niste masini care trebuiau sa fie demult pe strazi sunt prezentate ca revolutia viitorului!

Dar nu in conceptul de acum,la preturi de te apuca plansul!Si pe deasupra bagate cu japca pe gat de fratia stat-producatori!

Cel mai bun exemplu este Renault Zoe care este un Clio electric!Zoe Life pleaca din 33 400 iar Clio Life din 11 900 aceeasi masina!

Despre ce vorbim noi aici?De prosteala ,ca un rahat de masina sa fie de 3 ori mai scumpa decat sora sa motorizata cu petrol?Ca statul da 10000 subventie unor smecheri ca Renault sa vanda la pret de masina mediu class o ragalie ,da ,dar din ce ma jepcareste si pe mine,si pe tine si pe toti ceilalti!Un spital nu ar face ,da la jmecherii din domeniul auto sa faca pwla mare!Pe subventii toti sunt smecheri si pe obligat pwlimea si prostimea!

Iar vrajeala cu baterii care sa tina 8 ani sa o spuna cui o crede,dupa 8 ani si 160000 de kilometrii,cum zic ei or sa mearga ca troleibuzul,legat la retea!

 

 

Apropo,stiati ca daca vine un producator cu o masina de 15000 de euro,subventia va fi de 7500,sau unul cu 10000 va primi doar 5000 subventie!

Deci daca vrei ,ca producator sa incasezi 10000 subventia trebuie sa vinzi minim cu 20000!Noaptea mintii!

Ce vreti mai clar cu dedicatie sa faca lumea banul gros!

Hai ca i-am gasit si pe VW,un Up electric e 25650 iar sora geamana e 11000!Pai cum sa nu ai miliarde pregatite daca numai din subventie acoperi lejer costurile de productie,restul e profit,tot lejer!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hai ca facem off topic la off topic :)

Acum 21 ore, cuki a spus:

Eu cred ca daca energia electrica va deveni mai scumpa, nu cred ca peste 10 ani vei merge cu mai putini bani pe 100 de km, decat mergi azi cu petrol. Daca se mai scufunda un vapor cu baterii sau explodeaza vreun tren...clar se agita greenpeace.

Sunt de acord cu tine.Nu pt ca energia electrica nu ar putea fi foarte ieftina,ci pt ca guvernele tre sa mulga publicul....draq,barilul de petrol cat e? 58-60$...a fost si 37 a fost si 180...benzina a ramas la fel.Se vede clar ca materia prima nu reflecta costul produsului finit cum ar fi normal pentru un produs...la fel este/va fi si cu energia.

Acum 14 ore, Nguyen a spus:

Segmentul asta e atractiv pt hipster dar mai ales pt mocangii care au gasit oportunitatea de a merge ieftin cu masina pe carca altora care le platesc lor subventiile la achizitie. Normal ca le place: subventii mari la achizitie, parcare gratuita, acces gratuit in centru, scutiri de impozite.

Dar uite ca se schimba foaia si cu electricele: https://norwaytoday.info/finance/electric-cars-can-no-longer-park-for-free-in-oslo/ . Asta e una, citisem zilele trecute ca cea mai mare retea de statii de incarcare din Europa a marit pretul per kw considerabil starnind nemultumirea mocangiilor cu masini electrice: http://0-100.ro/2020/01/17/ionity-baga-spaima-in-fanii-masinilor-electrice-cu-noile-tarife-079-euro-1-kwh/

 

Tu chiar crezi ca banii aia sunt din profitul facut de VW?

 Segmentul e atractiv pt 5% (deocamdata) din piata auto.E cea mai rapida creste a unui segment,despre asta vorbeam,nu despre orientarea politica,sexuala,sociala samd a cumparatorilor !!! Ca si paranteza insa,nu cred ca sunt niste gimmicks luate de hipsteri,sunt prea putini hipsteri in lume pt a cumpara atea electrice,si prea mult electrice plain,nu de fitze.Daca ziceai iata de i3,da corect.Insa sunt prea multe masini de la branduri normale care au succes masiv cu electricele,deci nu.

Iarasi,cat costa kwh acum,sau cat va costa pe viitor,ce legatura are cu ce vorbeam noi?Am spus si afirm - astea sunt viitorul...cat vor avea ele costuri de exploatare,asta e cu totul alt subiect.

Nu stiu si nici nu ma intereseaza de unde provin banii VAG Group.De ce m-ar interesa?Eu vorbeam despre cu totul altceva - strategia de investitii pe termen lung a acestui grup si importanta pe care o acorda masinilor electrice investind asa o suma in ele ma fac sa cred ca masinile electrice sunt de viitor.De unde provin acei 50 mld?Chiar nu ma intereseaza.Daca ei credeau ca nu sunt de viitor,crede-ma,orice subventii ar fi primit,nu investeau in electrice asa o suma.

Acum 13 ore, cuki a spus:

Permite-mi sa nu cred in totalitate povestea.

In sfarsit o gandire de om normal. :ok:

Pe de alta parte intradevat sunt niste probleme cu i3 si anume : 1.este o masina cu tehnologie deja veche si care din start mergea 200km (declarati nu reali!).Daca si l-a luat la mana a2a trebuia sa se documenteze putin,au o tehnologie a bateriilor...mai nefericita ca sa zic asa.A nu se confunda cu bateriile facute de Panasonic pt Tesla si nici macar cu cele ale VAG Group pt  Golf,Up samd.Oricum 50-60% degradare e neverosmil,nu exista.

Mai pe scurt : erau praf si cand au iesit,iar pana la ora actuala bmw n-a facut nimic pt a le imbunatati.Bine ai venit in minunata lume BMW :) (motor extraordinar insa,nota 10)

Foarte de acord si cu preturile nesimtite pt un produs hai sa spunem bine intentionat,premium,dar cu defecte destule ca si tehnologie.Mi-a placut insa la i3 ca ei chiar o ard eco (pt cine itnereseaza asa ceva),tapiterie din nush ce plante (ca tot vorbeam),lemn de eucalipt (creste repede) caroserie din CF (da,e eco).Dar ca si valoare pt produs,da,foarte piparat pretul.

Acum 11 ore, adiy32 a spus:

Hai ca i-am gasit si pe VW,un Up electric e 25650 iar sora geamana e 11000!Pai cum sa nu ai miliarde pregatite daca numai din subventie acoperi lejer costurile de productie,restul e profit,tot lejer!

...

De aia ma si apuca rasul cand vad cata prosteala este!Si cum niste masini care trebuiau sa fie demult pe strazi sunt prezentate ca revolutia viitorului!

Perfect logic.Corect ! :ok:

De asta si spun eu ca sunt viitorul aceste electrice : odata trebute de faza de r&d,si odata cu scaderea masiva a preturilor bateriilor (sub 100$/kwh),producatorii au intuit ca se pot face bani masiv din ele : majorit masinilor au baterii sub 50kwh,un motor electric decent are un cost derizoriu si e facut in totalitate robotizat,deci lor le iese masina ca si costuri de productie mult mai ieftina decat una clasica.Iar ca si pricing,e dublu.

Normal ca trebuiau sa fie pe strazi demult,masina cu motor electric e inventata dinaintea celei cu motor cu ardere interna.Chestia hilara e insa faptul ca nu ar fi fost nici acuma daca n-ar fi impulsionat Tesla piata.Nu laud Tesla insa,e un producator de nisa,premium,nu pt publicul larg.

Acum 9 ore, cuki a spus:

Iar argumentul cu bateria, este deja cam rasuflat si "busted". Intradevar, o folosire necorespunzatoare poate sa dauneze, dar si o folosire necorespunzatoare a motorului termic poate sa dauneze. Cam oricine cu un pic de creier stie ca nu e bine sa dai blana motorului rece, stie ca nu e bine sa supraincalzesti motorul, nu se merge subturat, nu odihnesti picioru pe ambreiaj etc. Le respecti si ai motor sute de mii de km. Nu le respecti, bagi bani. 

La electrice is defapt mai putine precautii. Cea mai importanta nu incarci bateria 100% (poti seta nivelul de incarcare), decat daca sti si consumi minim 40-50% exact dupa incarcare. Nu e bine sa ti masina cu bateria incarcata in soare. Nu e bine sa dai blana pe caldura...si cam asta este. Oricum ultimele modele electrice precum si cele premium, au deja sisteme de incalzire/racire a bateriei, protectie la incarcare etc. La alea nu mai trebuie sa faci absolut nimica.

 

Acuma ma repet, dar nici eu personal nu cred ca vor prinde. Vor fi o alternativa pentru cine isi permite si cam atata. Ma deranjeasa inca cand sunt aruncate tot felul de informatii, bazate pe experiente cu baterii 777 sau povesti batranesti. Asa este, se degradeaza bateriile, 3-4% in 100.000km...parca un motor pe benzina sau diesel nu se degradeaza? Daca intrebi pe orice forum de motor pe bezina supraalimentat, se gasesc gramezi care iti spun ca se duce in 150.000-200.000km max. 

Sunt Tesle in state cu 300.000-400.000 sau chiar si 600.000mile. 

True.Ce nu intelege colegul e faptul ca acum (2017+) maj electricelor au baterii cu temp controlata (atat pt cald cat si pt frig),tehnologia progreseaza galopant.Si deci acel "coldgating" de la Leaf'uri mai exista...doar la Leaf'uri.Daca iti iei un Zoe sau un i3 vechi de 5 ani,da,s-ar putea sa ai niste probleme,pentru ca ei au dat 3 lei pe baterii in loc sa le ia de la un producator de renume (Panasonic,LG samd),s-au dus in China.

Ca si sfat : nu va cumparati masini electrice sh,tehnologia e la inceput iar primele au fost foarte slabute.Deci don't.Masini electrice dupa 2017 da : Kona,Ioniq,Golf samd.Inainte big no no.

Europenii nici macar acum in 2020 nu au tehnologia Teslei din 2011,deci mai e mult pana departe.

 

E un approach foarte diferit : Musk a investit 5 ani enorm nescotand nici un leu.Si-a facut temele si a scos pe piata un produs extraordinar.La un pret premium intradevar.

Marii producatori europeni au vazut ca are succes,si vreau si ei o bucata din tort,dar ei se gandesc in principal cum sa nu piarda bani : drept urmare masini adaptate dupa cele clasice,baterii din china,softuri slabutze samd.Normal ca au fost/sunt probleme,dar usor usor ajung si ei la niste performante decente.

Editat de Method
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 44 minute, Method a spus:

sunt prea putini hipsteri in lume

 

Aici te inseli, de exemplu majoritatea corporatistilor sunt hipsteri, niste oameni fara personalitate care cumpara anumite chestii (ex: motociclete, maisni electrice) ca sa para cool.

Acum 46 minute, Method a spus:

Nu stiu si nici nu ma intereseaza de unde provin banii VAG Group.

 

Foarte rau ca nu te intereseaza, asa ai intelege cat de mult (sau nu) electricele reprezinta viitorul. VAG poate cheltui o suma pe cercetare pe care e posibil sa nu o recupereze dar asta nu poate fi de ordinul miliardelor si aici intervine statul german care are bani cu nemiluita dar nu are specialisti in curtea proprie ci in cadrul unor companii private: VAG, Mercedes, BMW, Porsche.

 

Acum 46 minute, Method a spus:

De ce m-ar interesa?

 

Pt ca un om care sustine ca se documenteaza trebuie sa fie interesat de asa ceva, altfel inseamna ca doar te bagi in seama in chestiuni care te depasesc.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Discutia era despre cu totul altceva,nu are nici in clin nici in maneca cu ce vorbesti tu,deja o dai in filozofie.

Eu sunt interesat de aspectul tehnic in principal si dar si de impactul si modificarile pe care le aduc masinile electrice asupra pietei auto.Impactul asupra pietei e cel care ne spune daca au succes sau nu..Nu e chestie de hipsterism nici de masinatiuni politice sustinute de stat.

De unde provin banii pt cercetare/development ai VAG Group e ceva ce ma lasa total indiferent.Eu nu discut/nu ma intereseaza acest aspect,dar daca pe tine te intereseaza,aprofundeaza,de ce nu?Succes. :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, Method a spus:

De unde provin banii pt cercetare/development ai VAG Group e ceva ce ma lasa total indiferent.

 

Ba tocmai ca asta e important, de unde vin banii. Daca VAG scotea miliardele din contul lui atunci am fi putut deduce logic ca electricele sunt viitorul dar uitandu-ma pe cifra de afaceri si mai ales pe profiturile lor din ultimii ani nu aveau de unde sa scoata 50mld de dolari numai pe cercetare in domeniul masinilor electrice. Eu inteleg ca esti pe topicul de F1 und fabulati in mod continuu si nu se supara nimeni dar incercati sa stati cu picioarele pe pamant si sa intelegeti unde va aflati, 5 mld sau 50 mld sunt sume fabuloase care nu cresc in copaci.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cei de la Renault sunt fumati : Renault claims its engine is now better than Mercedes'

 

"Mercedes is a bit behind us, Ferrari is a bit ahead. Honda is one step behind.
"But we are no longer talking about differences of 50 kilowatts. Between Ferrari, Mercedes and us it's a matter of 5 to 10 kilowatts. And maybe Honda is 15 or 20 kilowatts behind."

:lol:

Ori le-au fost impuse niste targeturi de catre sefi si acum zic si ei ce trebuie pt a da bine...iar cand incepe sezonul...o sa uite lumea atunci ce pasarica au scos pe gura acum.

Tehnic,cu solutia de turbo-mguh pe care o are Mercedes,motorul Renault care e singurul care este inca pe solutia clasica,efectiv nu poate atinge randamentul celor de la AMG.Si aceasta comparatie doar daca restul componentelor ar fi similare cu cele ale nemtilor....ceea ce imi pare rau sa spun,dar chiar nu e cazul.

 

Presimt o declaratie a lui Cyril cand va incepe sezonul si iar ii lasa AMG la 30s  gen "we didn't expect" :crack:

Editat de Method
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...