Sari la conținut

Formula 1


Jorge Lorenzo

Postări Recomandate

Premiera pe 16 la Madrid si pe 17 la Paris cica.

Probabil va aparea in weekend.

 

Bai nene,toata lumea e pe hate...De ce sunt prostii?Drive to survive e privit chiar si de catre cei implicati in sport cu mare interes,tocmai pt ca ofera o perspectiva din spatele camererlor ca sa zic asa.

Nu stiu cum va fi amazon dar clar ma voi uita...macar la primele episoade.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 6,8k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Nu o zic eu, dar sunt unele canale YT dedicate F1 care au comentat cum ca sunt facute pentru piata americana, pentru promovarea F1. Soap-opera, gen the kardashians.

Editat de adidas
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 hour ago, Method said:

De ce sunt prostii?Drive to survive e privit chiar si de catre cei implicati in sport cu mare interes,tocmai pt ca ofera o perspectiva din spatele camererlor ca sa zic asa.

 

Vorbim despre cei care au inventat o rivalitate acută între Sainz și Norris în 2020 pentru efect dramatic? Nu am urmărit, dar când citit despre asta am râs puțin. Normal că managementul echipelor apreciază, din moment ce generează interes pe cea mai mare și importantă piață. Pe de altă parte, piloții nu sunt de aceeași părere. Verstappen de exemplu a spus că nu dorește să (mai?) apară în show pentru că "este fake". Dar na, fiecare se uită la ce vrea până la urmă.

 

Pentru cei care au ratat prezentarea/shakedown-ul celor de la Williams ieri:

 

image.thumb.png.8172ceea4e51b4dfefa665500ed02a43.png image.thumb.png.3fb376d124645050d907a6a36f701a1d.png image.thumb.png.0e8843a62f97a0edc6a882d6ec89b824.png

 

Încă un concept diferit: capota motor aproape verticală, airbox foarte generos și probabil folosit și în scopuri de răcire - la fel ca și Alpine anul trecut.

 

image.thumb.png.961c3327a81fbae7f83271e5631ecee1.png

 

Scarborough spune că ar fi cel mai radical design de până acum.

 

image.thumb.png.c6efedf033c9fab0ed4db824502d130a.png image.thumb.png.5e5cd1c6af921ae1008ab70e3c15ea8f.png image.thumb.png.ac3c0ffd859836e74f248d6af1e718a5.png

 

Monopostul celor de la Ferrari, aparent "leaked" (prezentarea este mâine):

 

image.thumb.png.574a89eee99a5d7e2e58eadb8311fd2c.png

 

Concept similar cu Alfa Romeo (de așteptat) și Aston Martin în ceea ce privește ieșirile de aer de pe partea superioară a sidepod-urilor. Permite evacuarea aerului cald trecut prin radiatoare și reduce astfel diametrul posterior al capotei motor ("gâtul" coke bottle-ului).

Editat de PzKpfW
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Iarna nu se intampla nimic,ce sa dezbatem?

"Lansarile" (fake) si testele ma lasa rece.Nu conteaza pt ca ei mascheaza timpii,la sfarsit de tur iau piciorul din gaz,merg cu gume tari samd,toate siretlicurile stiute.Si dupa aia vin niste ziaristi si spun "iata...iata...McLaren e pe val,anul asta se bate la titlul"....da vezi sa nu.

La F1 nu isi da nimeni cartile pe fata,deci dezbatem aerul din jurul monoposturilor - cine nu cunoaste istoria e condamnat sa o repete (sau sa se excite degeaba despre nimic in cazul nostru) - vezi anii trecuti si masinile "spec A,spec B" - de la lansare la teste si la prima cursa masinile erau radical schimbate.

Iar la motogp nu prea conteaza pt ca progresele facute de constructorii moto sunt foarte micute de la un an la altul - e un specific japonez - iau totul la pila,buget mic,tehnologie putina si atunci doar se cizeleaza.Nu va scoate nimeni nimic groundbreaking sa faca diferenta enorma.

La motogp cred ca e mai important progresul pilotilor.Sau de ex acum in 2022 cum se simte Marquez,e crucial pt soarta campionatului.

 

In concluzie cred ca vor fi sezoane interesante si la F1 si la motogp - unde sunt de parere ca va lua MM dar va fi bataie puternica (sper ca si cu Peco pe langa Fabio).Iar la F1...cred ca AMG va face (again) un avion.Si atunci e sah mat.#godbless.Cred ca nemtii isi vor face treaba senzational.

Bine ar fi sa vedem si vreun dark horse (Ferrari?McLaren?) dar slabe sanse.Bine ar fi sa ma insel.

 

Oricum pana dupa primele 2-3 curse la F1 nu vom sti nimic,asa ca pana atunci nu avem ce dezbate - mai important e sezonul de drive to survive (in ciuda hate'urilor) decat testele si lansarile .

Zi buna.

Editat de Method
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 30 minute, apriliacluj a spus:

mai e mult pana departe....

Te-ai inselat...putin :crack:

 

E breaking pe F1.com acum :

Michael Masi replaced as race director amid FIA structural changes

 

Era si cazul.Doar Balestre a mai influentat atat de mult soarta unui campionat.Ok - la Balestre a fost rea vointa si nationalism sovin,la asta cred ca a fost doar lipsa de profesionalism si incapabilitate de a rezista presiunii unui asemenea post.Dar totusi - sa decizi prin prostia ta soarta unui ditai campionatul de F1...asta nu trebuia lasata asa.

Bravo arabetelui de la conducere...daca el a decis-o.Ma inclin.

Editat de Method
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Principalul scop al noilor reguli aero este tocmai de a încuraja depășirile. De văzut în ce măsură va funcționa.

 

Cât despre "somn" depinde de fiecare ce anume urmărește; dacă te interesează exclusiv duelurile și acțiunea roată-la-roată în cursă, competițiile moto sunt mult mai interesante. Acolo lipsește puțin profunzimea însă.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Otmas Szafnauer noul manager de la Alpine.

https://www.formula1.com/en/latest/article.szafnauer-named-alpine-team-principal-as-rossi-confirms-new-structure.5QxVapHMDXMs66llJoQGge.html

 

În speranța că nu mai dă peste un Lawrence Stroll (a se citi cu accent franțuzesc) și mai rămâne destui ani în zonă pt că e o prezență carismatică și mai e și românaș de'al nostru, ca nenea Toto.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Venirea lui Szafnauer la Alpine era preconizată de ceva timp deja și a fost confirmată implicit după plecarea lui Budkowski. Pentru el este probabil o mutare verticală. Ciudat însă cum are voie să intre pe rol atât de repede, de obicei se cere un "gardening leave" de câteva luni bune sau chiar un an. Apoi de văzut ce rezultate dau aceste modificări succesive în structura celor de la Alpine. M-a surprins puțin retrogradarea lui Brivio și despărțirea de Prost - deși acolo se subînțelege că a fost vorba despre o relație dificilă între el și Rossi.

 

Cei de la Red Bull au testat monopostul real (nu macheta prezentată presei) într-o sesiune privată la Silverstone. Singura poză:

 

image.thumb.png.781fabbc20290e6d012f5428beb77f7f.png

 

Calitate proastă, dar totuși se văd diferențe majore față de ceea ce au prezentat.

 

Și Mercedes se pare că folosesc grile de extracție a aerului cald deasupra sidepod-urilor:

 

image.thumb.png.9ab64d5045dd1cd0266453e9ae496d90.png

 

Mai multe detalii mâine.

Editat de PzKpfW
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

2 hours ago, Method said:

Dupa cum spuneam :

Screenshot-2022-02-18-at-11-32-56-2022-M

 

Vezi ceva radical sau super interesant? Eu nu. O abordare similară cu McLaren și Haas la nivelul sidepod-urilor (acolo cred că va fi marea bătălie aero anul ăsta - poate și la nivelul aripii față), dar nimic "wow". Sunt chiar puțin dezamăgit de cât de conservator este design-ul general. Nu sunt mare specialist aerodinamicist, dar conceptele altor echipe mi se pare mai interesante și curajoase. Singurele elemente relativ speciale sunt partea anterioară a fundului plat și aripa spate.

 

Modul în care au interpretat agresiv regulamentul pentru a crea un bargeboard (interzis) dintr-o prelungire a planșeului:

 

image.thumb.png.39005eb9f476324128ceed4d96bed4cf.png

 

Nu sunt primii care au făcut asta: McLaren, Aston și Ferrari au ceva similar. Mercedes au dus-o însă mai la extrem.

 

image.thumb.png.b61974af69d645505553735bf5ae6cf2.png

 

Și prima aripă spate cu double dip de până acum:

 

image.thumb.png.3d4dff91ddc4534e2e53628873c3a154.png

 

În același timp asta este o versiune de prezentare, monopostul cu care vor merge la teste și în primele curse va fi puțin diferit. Iar faptul că nu vine cu ceva foarte interesant sau radical nu înseamnă că nu va fi rapid.

 

2 hours ago, Method said:

Huge tunnels.

Mercedes-2022-Launch-Front.jpg

 

Presupun că te referi la intrările pentru tunelele Venturi?

 

image.thumb.png.2b5a3e46aae36c803cc109d78ee37517.png

 

Dacă da, toți au. Doar că ceilalți le-au ascuns sau blurat. De asemenea, doar prima poză (preluată din live feed) reprezintă monopostul real. Pozele de mai jos (celelalte 3) sunt doar o machetă; se pot vedea diferențe destul de mari între cele două versiuni.

 

image.thumb.png.4dce85ed42c6394647c1475d96ca9836.png image.thumb.png.58e733ca1f8ea51a5ffc19bf9f8b3bc3.png yibftvojcki81.thumb.jpg.77809417166338ebcd4adb24b9feb4e9.jpg

 

54 minutes ago, PzKpfW said:

Dacă da, toți au. Doar că ceilalți le-au ascuns sau blurat.

 

image.thumb.png.6c2dd1b3ee0109d4733a2de045122ab0.png

 

 

 

 

image.thumb.png.00cb5dc3c758d45edc1878090f59e6c0.png

 

Cea mai clară poză de până acum cu monopostul (real al) celor de la Red Bull

 

image.thumb.png.cc9832a51ef8fbf39f3952c1a77eecff.png

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 18 ore, PzKpfW a spus:

Vezi ceva radical sau super interesant? Eu nu. O abordare similară cu McLaren și Haas la nivelul sidepod-urilor (acolo cred că va fi marea bătălie aero anul ăsta - poate și la nivelul aripii față), dar nimic "wow". Sunt chiar puțin dezamăgit de cât de conservator este design-ul general.

"enormously wide side channels between the sidepod and the outer edge of the floor – way wider than on any other car revealed so far...the Mercedes' venturi tunnels are set higher up....the line of the lower bodywork seems to suggest that these tunnels feature a double kick, with a smaller expansion chamber part-way down their length before the full up-kick diffuser at the back"

"the power unit seems to have been mounted a long way back, implying a short gearbox casing. It can be seen how the engine airbox and the associated plumbing begins much further behind the cockpit than on, say, the Ferrari."

"The faster the air can be made to move in this forward part of the car, the more energy is available to feed the flow into the tunnels, the side channels and to the desired – but difficult to achieve under these regulations – outwash."

Mercedes looks an extremely well thought-out and sophisticated piece of kit, one with yet another very distinctive take on the new regulations"

 

In concluzie,da,vad ceva radical si super interesant si iata ca asta vad si specialistii.

Cred ca e masina care se descurca sa aduca cel mai mare volum de aer pe eleroanele spate.Si din Venturi si de pe bodywork si din outwash.Si avand in vedere puterea de care dispuneau (si care ma face sa cred ca vor fi tot pe locul 1 in materie de putere),combinata cu probabil cel mai mare downforce generat dintre toate masinile...ce concluzie se desprinde de aici?

Vad un monstru - un competition killer.Again.Inca un an de godblss.Si de plictiseala.Sper ca ma insel si ca nu va da ture in jurul celorlalti ca in 2014.

 

Indraznesc sa sper (naiv) ca Ferrari si McLaren au facut treaba peste iarna,si visul meu ud ar fi sa ii vad pe Leclerc,Ricci si Norris batandu-se pt victorii.

Dar nu prea cred nici eu ce zic - Ferrari e tipic italian si mi se pare ca are niste elemente bune combinate insa cu mai multe elemente...nefericite (din care cel mai nefericit ar fi indaratnicia cu care refuza sa preia ideea de split-turbo,fiind ultima echipa care a ramas pe one unit turbo).McLaren...mai e mult pana departe in ciuda designului foarte curajos.

RBR sunt foarte secretosi,dar nu cred ca au vreun as in maneca.Acolo e un pull-rod pe fata sau nu vad eu bine?Dupa semi-fail'ul lui Newey din 2014-2015,mi-e teama ca si in 2022 va fi la fel.Newey mi se pare ca schioapata,si deja sunt unele echipe care au minti mai luminate,si asta se vede.

 

Insa dupa cum am mai zis,noi acum dezbatem de fapt aerul din jurul monoposturilor.Efectiv n-avem nimic concret pe care sa ne bazam si chiar analizele specialistilor nu cantaresc mare lucru,decum ce "vedem" noi dupa ce ne zgaim un sfert de ora la niste poze de la lansari.

Dupa primele 2 curse vom avea niste date pe care sa ne bazam,pana atunci chiar si la teste va fi totul speculativ.

 

Acel AMG ma sperie insa.

In ultima instanta sper ca poate vom avea un 2016 reloaded,dar Russell e puiut rau nu e Rosberg,iar Hamilton mi se pare setat rau pe rupere dupa anul trecut.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

6 hours ago, Method said:

the power unit seems to have been mounted a long way back, implying a short gearbox casing

 

Asta pare să indice faptul că toată analiza respectivă a fost făcută pe show-car, adică asta:

 

image.thumb.png.b202e5bcd51c669cbb64e0ffbc170e5c.png

 

Sidepod-urile și motorul sunt într-adevăr mai în spate față de celelalte monoposturi prezentate.

 

image.thumb.png.b7edcde60fe2c6ca348f77fb76ce6b34.png image.thumb.png.22b8f2a93346ab6acf4d07b12c85878a.png

 

Problema este că acela nu este monopostul real/final al celor de la Mercedes. Cel adevărat are un design ceva mai convențional, cu sidepoed-urile mai în față.

 

image.thumb.png.afa71767e94f56011c88760ea4d74f7f.png

 

Uite o analiză pertinentă a monopostului real:

 

 

6 hours ago, Method said:

RBR sunt foarte secretosi,dar nu cred ca au vreun as in maneca.

 

Personal habar nu am. Dar având în vedere cât efort depun doar ca să nu-și arate monopostul, s-ar putea să fie ceva acolo. Sunt convins că monopostul lui Newey are ceva ce nu se regăsește la niciun altul.

 

6 hours ago, Method said:

Acolo e un pull-rod pe fata sau nu vad eu bine?

 

Da. Însă dezbaterea cu pullrod vs pushrod mi se pare că a căpătat mai multă imnportanță decât ar trebui. Sunt niște sisteme similare, fiecare cu ceva avantaje și dezavantaje; pullrod este ceva mai complex și mai greu dar stă mai jos în șasiu - pushord, ceva mai simplu, mai accesibil dar stă mai sus și modifică puțin centrul de greutate. Toate astea sunt însă marginale. Aerodinamica va fi de departe punctul de interes în următorii ani.

 

6 hours ago, Method said:

Acel AMG ma sperie insa.

 

Este imposibil de știut cine a făcut treabă mai bună încă. Știu doar că Mercedes a câștigat 7 campionate la rând în primul rând datorită avantajului motor - un avantaj care s-a redus masiv. Sunt destul de sigur că încă mai au un mic plus acolo, dar nimic ce nu poate fi depășit printr-un aero mai bun.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

image.thumb.png.2f6bbef4a7a0977e16884664ce5aa95e.png

 

 

Pe (foarte) scurt, concluzia generală a lui Scarbs: 'Nothing kind of spectacular, radical, innovative going on, but just very good packaging that just works as a complete package.'

 

Testele încep mâine. Am văzut toate monoposturile, mai puțin cel de la Red Bull.

 

swzz86xbybj81.thumb.jpg.8748f0143d1f46c6a4c762898141d6d3.jpg

 

image.thumb.png.b0dea4e505b454af5133287dbc1957b5.png image.thumb.png.7746d9b2b73612f5324e6bbe03e5d98a.png image.thumb.png.9ba5b97313b114eb1ce250491f5da2f3.png

 

Ceea ce a făcut Newey a fost practic să recreeze bargeboard-urile (acum ilegale) în interiorul șasiului. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...