Sari la conținut

Formula 1


Jorge Lorenzo

Postări Recomandate

Aproximez grosier acum, însă plaja activă de performanță a unui diesel este între 2000 și 2500 ture pentru cuplu maxim și 3500 și 4500 pentru puterea maximă. Până și motoarele diesel de pe LMP-urile celor de la Audi aveau turația maximă pe la 5000 (și puțin mai sus cu overboost temporar). Și scoteau doar vreo 6-700cp dintr-un motor de vreo 4000cc.

 

Un motor pe benzină are o plajă de turații mult mai largă, iar în competiție nu-ți permiți să ai diferențe notabile de performanță între plaje. Mai ales când ai o cutie cu rapoarte fixe tot sezonul, cum e cazul în F1. Apoi, cum ai spus și tu, presiune mai mare înseamnă componente mai solide și implicit mai grele, inerție mai mare, etc. Când motorul este atât de mic iar turațiile atât de mari (turațiile fiind singura soluție pentru a scoate putere, mai ales dintr-un bloc mic), masele sunt determinante. De-asta ai nevoie de VVT, pentru a oferi performanță pe o plajă mai largă de turații.

Da,stiu,aia e problema,ca sa ai autoaprindere iti trebuie compresie chiar mai mare decat la diesel,asta inseamna componente foarte grele si inertie foarte mare asta se traduce in scaderea turatiilor.

Beneficiile arderii omogene si complete de la diesel sunt contracarate de masivitatea pieselor interne ale motorului,lucru care scade grav turatiile si prin urmare reduce puterea.

Unde mai pui ca benzina se autoaprinde si cu vreo 50 de grade peste diesel...

De aia am spus ca ar fi ideal un motor finutz de benzinar dar care sa se autoaprinda ca cel de diesel pentru atingerea unei arderi complete si omogene.

 

Chestia e ca aerul trebuie sa fie rece pentru a patrunde cat mai mult in camera de ardere.Si de abia atunci sa se incalzeasca.Bujiile incandescente sunt folosite la diesel pentru a ridica temp aerului din camera de ardere atunci cand motorul e rece.Numai ca bujia incalzeste acolo pe patratica ei,iar arderea nu e omogena in acele momente,e tot o ardere antrenata in cascada.

Tot la bujie ajungem pana la urma :)

 

Motoare HCCI există deja, deci sistemul funcționează viabil. Sunt doar la stadiul de prototipuri, însă există. Știu de o versiune modificată de motor Ecotec (GM) și de DiesOtto de la Mercedes - probabil că mai sunt și altele. Primul este un sistem hibrid (la fel ca modelul experimentat în F1 despre care vorbeam mai sus), în care motorul funcționa cu auto-aprindere doar pe o anumită plajă de turații (cea pe care este eficient), iar în rest ca un motor cu aprindere normală. DiesOtto este un HCCI adevărat, folosește doar auto-aprinderea, însă este și mult mai complex: pe lângă VVT (folosit și de motorul GM) are și un sistem de compresie variabilă - similar cu cel pe care-l vor pune în producție cei de la Infinity și la care au lucrat vreo 20 de ani. Ceva frumos și elegant. Oricum, HCCI fără VVT mi se pare cam greu de realizat, deci nu vom avea așa ceva în F1.

Complicat ceea ce fac cei de la Infinity.Acea ridicare a compresiei din marirea cursei pistonului..offf.

Ai vazut cate piese in miscare?Si la ce viteze se misca piesele alea?Si ce inertie dau....parerea mea e ca nu merita deranjul.Pentru 15% consum de combustibil?Asta la 8% inseamna 1.2L...

As prefera un motor mai simplu si implicit mai fiabil care sa consume cu 1 L in plus la suta decat acea monstruozitate.

Iar dupa cum scriu si ei,cresterea compresiei aduce dupa sine implicit uzura mai mare si asta intr-un motor care probabil are arhitectura unui benz nu e robust ca un diesel.

Daca dupa 20 de ani de cercetare,acel sistem de scripeti e tot ce au nascocit...

E foarte simplu pentru constructori,pentru ca il fac si ii dau intervale de service foarte mici si motorul rezista 250-300 si gata.Dar pentru cine trebuie sa traiasca cu un asemenea motor e chin.Pentru ca un motor clasic rezista 800-1 mil de km fara mari interventii.Da,consuma cu 1-1.5L in plus,ok.So what?

Nu merita deranjul.Nu e directia corecta de urmat as spune eu.Treaba trebuie sa fie mult mai simpla.Si pana nu va ajunge sa fie simpla si fiabila nu va putea fi aplicata pe strada.

 

De aia e preferat dieselul de catre public : pentru ca la cilindree de 2000cmc cat permit normele,ajungi sa ai pe de o parte puteri de masina de performanta - peste 300Nm cuplu si pe la 170-180 de cai,iar pe de alta parte datorita acelei arderi omogene ai consumuri medii de 7-8%.

Deci puteri de masina sport si consum de masina obisnuita.Si asta in conditiile unei fiabilitati ridicate specifice robustetii motorului diesel.Mai are benzina de lucru pana sa ajunga la acel nivel.Pe strada vorbesc.

Poate cu inj directa,turbo,piese foarte usoare,etc,motoare facute cu grija se apropie,dar asta nu e cazul la motoarele de pe masini obisnuite.

Si prin urmare,diesel ramane rege,cel putin in urmatorii 6-7 ani as spune eu.

 

Viteza cu care se propaga frontul de flacara in amestecul aer-benzina nu cred ca permite folosirea auto aprinderii de care tot ziceti.

Benzina din cate stiu eu are viteza de ardere mult mai mare decat motorina si banuiesc ghiolbaneste ca si explozia va fi mult mai rapida.Dar nu acolo e smecheria oricum.

Te gandesti la aprindere prin scanteie.De aceea exista si front de flacara.Pentru ca aprinderea vine de la o sursa - bujia.Bujia aprinde moleculele de amestec de langa ea,care explodeaza si le antreneaza pe celelalte si tot asa.

Dar la autoaprindere nu mai exista bujie,acolo e armonie totala,toate moleculele explodeaza in grup pentru ca se autoaprind datorita temp.De aceea in mod ideal la autoaprindere nu mai exista front de flacara.

E combustia spontana,totala si omogena a amestecului.Deh,vise,iti dai seama.Diesel only :)

» Post actualizat in 06 Jan 2017 11:57

Se pare ca toate masinile se vor prezenta undeva dupa 20 feb,pana atunci lucreaza de zor baietii cu aceste schimbari majore pt 2017.

 

In alta ordinde de idei,un articol interesant despre suspensia hidraulica - link.

Se pare ca cei de la RB o folosesc major pentru a avea beneficii pe aero,cu o inclinatie mai mare pe fata si un spate ridicat pe curbe si pentru a lua aer,iar in liniile drepte o lasa in jos pentru a scoate spatele din aer si a prinde astfel viteza de varf mai mare.

Pe cealalta parte,AMG a reusit chiar si cu acest heave sa simuleze beneficiile acelui FRIC care le-a fost interzis.

Cu acesti cilindri hidraulici se contracareaza fortele de inertie de pe franare/accel care debalanseaza masina si se regleaza suspensia in real-time pentru a fi perfect balansata tot timpul.Acesta e un avantaj major pe curbe care pot fi astfel abordate cu viteza crescuta.

Se speculeaza ca asta ar fi motivul cresterii de forma a RB din 2016.

 

Parerea mea este ca aceste sisteme ar trebui interzise pentru ca ne intoarcem usor-usor la suspensiile hidraulice complexe de la inceputul anilor'90 (acel Williams poreclit Airbus pentru complexitatea sistemelor care regulau suspensia),suspensii care nu duc la nimic bun dpdv spectacol,decat la o escaladare a costurilor si iar o avantajare a echipelor mari care sunt fruntase in aceste sisteme.

Ar trebui interzisa orice fel de hidraulica pe suspensie,arc si telescop simplu si ceau.Astfel si o echipa mica ca Force India ar fi la acelasi nivel dpdv al suspensiilor cu AMG si RB si ar putea sa se bata de la egal la egal cu acestia,macar la acest nivel.

Editat de Method
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 6,8k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Se pare că te-au auzit cei de la Honda la cât ai tot făcut lobby pentru split turbo

 

Iar pseudo-FRIC-ul se pare că va fi interzis la anul după ce Ferrari au făcut o mică scrisorică la FIA

:bow:

M-au ascultat in amandoua problemele,se pare ca citesc si ei forumul :crack:

 

Deci finally,in sfarsit unul (Honda) care si-a recunoscut inferioritatea tehnologica si a copiat in sfarsit solutia superioara.

Ii asteptam si pe ceilalti cu bratele deschise.Ar fi prosti rau mai ales Renault daca nu copiaza si ei split-turbo.Ar persista in greseala si ar avea iar handicap mare de cai.

Pacat de RB,nu de alta.

 

Si pacat ca Honda nu a intrat in 2015 cu split-turbo si ca i-a mancat 2 ani din viata lui Alonso pe treba asta.

 

Cat despre pseudo-FRIC cum i-ai spus,alt punct bun pentru ca nu isi ave rostul asa ceva si nici un avantaj de nici un fel nu poate iesi din acele solutii,doar o escaladare a costurilor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Scaunele muzicale în management-ul tehnic: Vasseur pleacă de la Renault, Lowe merge la Williams, iar Allison vine în locul lui la Mercedes.

La Ferrari, doar italieni în continuare: Arrivabene, Bonitto, Resta - și Marchionne, nașul ^_^


» Post actualizat in 11 Jan 2017 15:17

OT: dacă tot vorbeam de Ferrari, cam pe nesimțite Stefano Domenicali a ajuns CEO la Lamborghini :)


» Post actualizat in 11 Jan 2017 15:21


Ah, și asta :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Scaunele muzicale în management-ul tehnic: Vasseur pleacă de la Renault, Lowe merge la Williams, iar Allison vine în locul lui la Mercedes.

 

La Ferrari, doar italieni în continuare: Arrivabene, Bonitto, Resta - și Marchionne, nașul ^_^

» Post actualizat in 11 Jan 2017 15:17

OT: dacă tot vorbeam de Ferrari, cam pe nesimțite Stefano Domenicali a ajuns CEO la Lamborghini :)

Lowe oare de ce o fi plecat de la AMG?I don't get it.

RB ramane tight.Bun.

Allison e smecher...

Ferrari va face un calcat si anul asta daca nu se reimprospateaza.Le trebuie un suflu nou.

 

Domenicalli e cel mai incapabil om ever.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Lowe oare de ce o fi plecat de la AMG?I don't get it.

 

Un articol despre asta. Pe scurt:

  • a câștigat cam tot ce era de câștigat cu Mercedes;
  • se plictisește acolo;
  • îl frustrează succesul lui Newey și vrea să-l emuleze.

Allison e smecher...

 

Posibil. La Ferrari însă nu a realizat foarte multe. Nu a avut libertatea să o facă? Nu știu. Cert este că nici până astăzi nu știu exact de ce a plecat. La momentul respectiv aveam impresia că era situația personală pe care o avea și că se va retrage din F1. Dar se pare că nu asta fost cauza.

 

Mai mult, nu știu nici care a fost motivul despărțirii de Marco Mattiacci: după ce a fost înlocuit cu Arrivabene, omul a plecat (a fost dat afară?) din companie. Asta după 16 ani petrecuți la Ferrari. Acum e pe la chineji (Faraday Future).

 

Ferrari va face un calcat si anul asta daca nu se reimprospateaza.Le trebuie un suflu nou.

 

Nașul Marchionne zice că au nevoie de stabilitate înainte de toate. Să vedem dacă are dreptate. Oricum se pare că se retrage peste 2 ani :)

 

Domenicalli e cel mai incapabil om ever.

 

Scuderia Ferrari nu a mai avut la conducere oameni cu pregătire sau/și background competițional de la Todt încoace. Nu spun că asta ar fi cauza crizei prin care trec. Este doar o observație :)

Nu cred că Stefano Domenicali este incapabil (nu-l cunosc), dar ca șef la SF nu cred că a fost omul potrivit la locul potrivit.

 

In other news, Ferrari îl vrea pe Schumacher.

Editat de PzKpfW
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

........

  • îl frustrează succesul lui Newey și vrea să-l emuleze

:lol:

Ii doresc mult succes.Mai ales la Williams.Batranul ala nu scoate banii din buzunar ca AMG,McLaren sau RB.Mare prostie a facut musiu Paddy.

Iar pe partea cealalta,la Newey e faza aia "daca va dau capul meu v-o ia corpul razna".La Paddy...

Nu se compara cei 2.Newey e geniu,e deja o institiutie in F1.Paddy e un baiat,un sefutz.

Se compara cu cine nu trebuie.Ca si cum s-ar compara un baiat de facu 2-3 milioane la bursa cu Warren Buffet.

Repet,ii doresc mult succes dar am impresia ca a facut o mutare foarte gresita.Ca sa ai rezultate in F1 in primul rand trebuie foarte multi bani,iar Williams nu e genul.

 

Nașul Marchionne zice că au nevoie de stabilitate înainte de toate. Să vedem dacă are dreptate. Oricum se pare că se retrage peste 2 ani

Problemele Ferrari sunt inainte de toate datorita lui Marchionne.Il credeam mai capabil,cel putin CV-ul lui il prezenta mai capabil.Pacat.

Trebuia de cand a venit sa reimprospateze tot,seful principal,sefii de departamente unde nu merea treaba (mai ales pe aero zic eu ca au probleme).

El l-a dat jos pe baiatul ala de vindea masini prin America,ok,foarte bine,dar l-a pus pe alt baiat de vindea tigari.Pai?WTF?Si se mira de ce nu mere treaba.

 

Scuderia Ferrari nu a mai avut la conducere oameni cu pregătire sau/și background competițional de la Todt încoace. Nu spun că asta ar fi cauza crizei prin care trec. Este doar o observație

Perfect adevarat.Eu spun ca asta a fost o cauza majora a crizei prin care trec.Tot felul de oameni care nu miros cursele.Si prin urmare sunt depasiti.

Nu pot spune insa ca nu o merita.

 

Daca il cheama ca pe ta-su,nu inseamna ca va avea aceleasi performante.Insa am inteles ca mere bine prin formulele inferioare.Insa mai e mult pana departe.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Haas i-au faultat rau pe cei de la Force India - link.

Cica Force India a solicitat cam in toti anii sa obtina plata drepturilor de tv de la FOM in avans ca au cheltuieli masive cu dezvoltarea pe iarna.E,pentru asta trebuie acordul tuturor echipelor.Pana anul asta totul ok,anul asta s-a opus Haas,si prin urmare Force India va lua banii decat in mai.Nasol momentru mai ales avand in vedere ca au de luat cica vreo 120 de mil.Si mai ales avand in vedere sezonul 2017 care e marcat de o gramada de schimbari.

Le-a tras-o bine de tot la gioale Haas.Bine,avand in vedere ca sunt concurenti directi,nu ii pot invinui pe Haas asa de tare.

Nu inteleg insa de ce FOM plateste asa tarziu drepturile echipelor,pentru ca sunt sigur ca ei le incaseaza de la televiziuni pana la sf anului.In mai?adica la jum anului?Mai pune Bernie banii cu dobanda la termen la juma de an sa mai faca si el de o ciorbitza,de un mic?

Il vad in stare.Mai ales avand in vedere purcoiul de bani care inseamna toate drepturile de tv...La vreo 2 miliarde parca cat erau drepturile,dobanda 3% vine vreo 70-80 mil,bani frumosi si obtinuti pe pupe...

Cand te joci cu sume din astea,si daca te murdaresti putin pe maini de ei si tot mananci iti faci de o icra mai neagra...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...Șoc! Cine ar fi crezut? ^_^

Pfoai ce surpriza :bounce:

Si o poza reprezentativa -

16002889_1434575916561505_56177888843059

Acuma are sansa musiu Bottas sa ne arate din ce e facut.Va avea oricum competitie foarte puternica.Succesuri.

Iar pe partea ailalta,ce posteaza Massa :

16105826_1434479473237816_42081263469263

Cam penibil si booring va fi inca un an de Massa.Williams e pe o panta descdenta galopant as spune eu.Un batran care nu a avut nici cand era in floare nimic special,un baiat de bani gata si o masina de jumatatea clasamentului...

Si ca reminder,un close-up cu ce inseamna gumele 2017 :

15965259_10154428293351871_5665461911135

 

MONSTRUOS !!! :eek:

 

De-abia astept primele lansari,foarte interesant si sper ca frumos vor arata masinile de anul asta.

» Post actualizat in 16 Jan 2017 21:09

P.S. Bottas zice nimic in acel interviu.

» Post actualizat in 16 Jan 2017 21:21

Si McLaren lanseaza si ei pe 24.02.

Datele pana la ora actuala :

 

Renault - February 21

Force India - February 22

Mercedes - February 23

Ferrari - February 24

McLaren - February 24

Editat de Method
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Williams avea nevoie de un pilot mai în vârstă pentru că Martini: reclama la alcool cere un reprezentant de peste 25 de ani. Pe cine să ia? :)

 

Lui Bottas îi va fi foarte greu la Merc. Balerina e deja de 4 ani acolo. Are cuib. Pariez pe un nivel de performanță similar cu cel al lui Rosberg - poate chiar mai slab. Dar sper sincer să greșesc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:funny: Adica nivelul de Campion Mondial?!?

Probabil ca la altceva te-ai referit, insa a iesit funny.

 

Acum că recitesc, realizez și eu ^_^

Mă refeream la faptul că în 4 ani Rosberg l-a bătut o singură dată pe Hamilton. Și atunci cu 5 puncte :)

 

Dar cum mai este ceva timp până la prezentări și teste, una bună de la Vettel:

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Imi place cad de duri sunt tot timpul ca lupii.Killer instinct.Cine era prostu care merea cu 30 la ora,ala din fata de tot cine era?

 

Dar pe partea ailalta cam singura fapta de arme facuta de Vettel pe tot parcursul anului 2016.

Nu prea avea voie sa faca asa ceva Vettel,nu?Steagul galben valabil si pe pit-lane.Is curios daca a fost penalizat sau nu.

Si ma mai gandesc daca era el depasit pe linia boxelor pe steag galben cat de tare ar fi tipat si s-ar fi vaicarit,au mamaaa...

Neamtul Vettel a luat de la neamtul Schumacher numai lucrurile proaste - politics si manevrele,pe cele bune nu prea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Imi place cad de duri sunt tot timpul ca lupii.Killer instinct.Cine era prostu care merea cu 30 la ora,ala din fata de tot cine era?

 

Primul era Hülkenberg care încerca să-l șicaneze pe Sainz am impresia.

 

Neamtul Vettel a luat de la neamtul Schumacher numai lucrurile proaste - politics si manevrele,pe cele bune nu prea.

 

Neamțul a citit regulamentul :)

 

39.8 With the exception of the cases listed under a) to h) below, no driver may overtake another car on the track, including the safety car, until he passes the first safety car line for the first time when the safety car is returning to the pits. However, if the safety car is still deployed at the beginning of the last lap, or is deployed during the last lap, Article 39.15 will apply.

 

The exceptions are :

 

a ) If a driver is signaled to do so from the safety car.

b ) Under 39.12 or 39.16 below.

c ) When entering the pits a driver may pass another car remaining on the track, including the safety car, after he has reached the first safety car line.

d ) When leaving the pits a driver may overtake, or be overtaken by, another car on the track before he reaches the second safety car line.

e ) When the safety car is returning to the pits it may be overtaken by cars on the track once it has reached the first safety car line.

f ) Whilst in the pit entry, pit lane or pit exit a driver may overtake another car which is also in one of these three areas.

g ) Any car stopping in its designated garage area whilst the safety car is using the pit lane (see 39.11 below) may be overtaken.

h ) If any car slows with an obvious problem.

» Post actualizat in 18 Jan 2017 11:12

 

Cică monopostul celor de la Ferrari pe 2017 - conform Autosprint.

 

sxx936pfufay.jpg

 

Pare plauzibil. Dar aripa spate mi se pare destul de îngustă. Și nu cred că va fi transparentă capota motorului </joke>

» Post actualizat in 18 Jan 2017 12:04

 

Și, ca aproape în fiecare an pe la această dată, se zvonește despre un McLaren portocaliu. De obicei sunt afirmații fără fond, însă acum că a plecat Dennis, devine mai plauzibil. Iar când scrie și Autosport despre asta, este aproape sigur :)

 

tumblr_mkwr63T3c51rb2fzoo1_1280.jpgTeam-McLaren-Mercedes-MP4-20-in-orange-l

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cică monopostul celor de la Ferrari pe 2017 - conform Autosprint.

 

sxx936pfufay.jpg

 

Ahaaaa,altu cu split-turbine pe 2017.Deci nu eram eu nebun.Cand spuneam ca de acolo isi extrage AMG toate avantajele...repet,e o idee geniala,numai avantaje si absolut nici un dezavantaj avand in vedere skillul de a manufactura al echipelor de F1.

Ar trebui copiata de TOTI constructorii (doh,a mai ramas Renault,sper sa nu fie atat de retardati sa insiste in prostie,nu de alta dar strica RB,care probabil vor avea o masina capabila sa se bata la campionat si astfel vom vedea si noi ceva interesant)

Ce draq e aia HPC suspension?

Iar,eu nu inteleg dileala asta cu McLaren orange.Care e smecheria?ce conteaza daca e orange sau neagra sau cacanie?Care e miza,de tot impinge presa sa fie orange?Nu pricep,mai bine ar fi culoarea naspa si sa fie competitiva.

» Post actualizat in 19 Jan 2017 21:41

OFF :

Nu prea are legatura cu F1,dar am gasit un articol foarte interesant despre o moto foarte avansata as spune eu,Ducati GP11 - aici

E ultimul Ducati cu acel CFairbox/frameless design,cand a venit Rossi l-a aruncat la gunoi.

E interesant pt ca arata multe close-ups cu motoreta decarenata total si putem vedea foarte multe detalii.

Observ nivelul de finisare la care se ajunsese,si multitudinea deja de piese de CF.

As spune eu ca pe de o parte era mai avansat cu mult decat ce se intampla la ora actuala in motogp,mi se pare foarte apropiat de masinile de F1 de acum 10 ani.

Airbox-ul acela totusi cam aglomerat,mai aveau si aer in el? :)

Editat de Method
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ahaaaa,altu cu split-turbine pe 2017.Deci nu eram eu nebun.Cand spuneam ca de acolo isi extrage AMG toate avantajele...repet,e o idee geniala,numai avantaje si absolut nici un dezavantaj avand in vedere skillul de a manufactura al echipelor de F1.

Ar trebui copiata de TOTI constructorii (doh,a mai ramas Renault,sper sa nu fie atat de retardati sa insiste in prostie,nu de alta dar strica RB,care probabil vor avea o masina capabila sa se bata la campionat si astfel vom vedea si noi ceva interesant)

 

Dacă se confirmă treaba și la Ferrari, Renault vor fi cvasi-nevoiți să adopte și ei design-ul. Asta tocmai după ce au anunțat că motorul pentru 2017 este de concept nou dar nu incorporează design-ul celor de la Mercedes.

 

Ce draq e aia HPC suspension?

 

Este pseudo FRIC-ul despre care vorbeam acum ceva timp, minunea de amortizor hidraulic central pe față pe care Mercedes au implementat-o de ceva timp printr-un subterfugiu al regulamentului (o concesie făcută pentru Manor). Este un fel de punte de elastică de legătură între brațele stâng și drept ale suspensiei care conferă stabilitate șasiului pe viraje. Deși cam toate echipele folosesc diferite sisteme de amortizare în acea zonă, doar mercedes are un amortizor hidraulic adevărat, iar șasiul mașinii de anul trecut a fost construit în jurul acestui concept (un aranjament similar există și pentru puntea spate).

 

f1-giorgio-piola-technical-analysis-2016

 

Iar,eu nu inteleg dileala asta cu McLaren orange.Care e smecheria?ce conteaza daca e orange sau neagra sau cacanie?Care e miza,de tot impinge presa sa fie orange?Nu pricep,mai bine ar fi culoarea naspa si sa fie competitiva.

 

Exact asta era și retorica lui Ron Dennis: contează ca mașina să fie competitivă, nu cum e spoită. Culoarea avea să fie aleasă în funcție de sponsorul principal (au trecut la gri când aveau ca sponsor principal țigaretele West). Dar acum, Dennis a plecat...

 

Motivul pentru care internetul se excită la ideea unui McLaren portocaliu este că griul a devenit din ce în ce mai monoton (mai ales de când a revenit Mercedes și le-a furat argintiul) și învechit. Apoi, este culoarea istorică a celor de la McLaren și, s-o recunoaștem, chiar arată drăguț. Și distinct :)

 

OFF :

Nu prea are legatura cu F1,dar am gasit un articol foarte interesant despre o moto foarte avansata as spune eu,Ducati GP11 - aici

E ultimul Ducati cu acel CFairbox/frameless design,cand a venit Rossi l-a aruncat la gunoi.

E interesant pt ca arata multe close-ups cu motoreta decarenata total si putem vedea foarte multe detalii.

Observ nivelul de finisare la care se ajunsese,si multitudinea deja de piese de CF.

As spune eu ca pe de o parte era mai avansat cu mult decat ce se intampla la ora actuala in motogp,mi se pare foarte apropiat de masinile de F1 de acum 10 ani.

Airbox-ul acela totusi cam aglomerat,mai aveau si aer in el? :)

 

Foarte faine pozele.

 

Legat de design-ul frameless al motocicletelor Ducati de GP, cred că m-am mai pronunțat. Independent de animozitatea pentru pilotul Rossi, îmi doream să facă treabă bună la Ducati. Însă motivul pentru care performanța motocicletei a scăzut după venirea lui este chiar el: pe scurt a încercat să facă din Desmosedici un pseudo-M1, o abordare diametral opusă celei lui Stoner, care a încercat să minimzeze neajunsurile Ducati-ului și să-i maximizeze punctele forte prin stilul de pilotaj. Asta înseamnă că Stoner este mai talentat decât Rossi? Nu cred, au stiluri diferite, cel al lui Stoner fiind în primul rând mai adaptabil. Dar asta este deja altă discuție. Cert este că firma Ducati din 2011-2012 nu avea puterea financiară pentru a susține un proiect de asemenea amploare - care presupunea practic fabricarea unei motociclete complet noi. Deși erau la picioarele lui, echipa nu a putut ține pasul cu cererile lui Rossi iar frustrarea a crescut în ambele părți.

 

Revenind la design-ul respectiv, cred că Stoner și Hayden (printre puținii piloți care au folosit modelul frameless) au fost destul de elocvenți și unanimi legat de potențialul lui: era real și și-ar fi dorit să fie păstrat și dezvoltat mai mult. De ce nu s-a întâmplat? Pentru că a venit Rossi, nu s-a adaptat și a vrut cadru perimetral din aluminiu, cum avusese la Honda și la Yamaha :)

 

The end.

Editat de PzKpfW
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Și schema aia de culori face parte din "era Dennis", la fel și griul de la West. Doar că s-a nimerit să arate bine. Dar acum nu mai au sponsor principal, deci griul uniform nu-și mai prea are sensul.

 

Dacă alb cu roșu Marlboro tot nu mai pupăm (Philip Morris sunt însurați cu Ferrari), măcar ceva portocaliu să fie :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dacă se confirmă treaba și la Ferrari, Renault vor fi cvasi-nevoiți să adopte și ei design-ul. Asta tocmai după ce au anunțat că motorul pentru 2017 este de concept nou dar nu incorporează design-ul celor de la Mercedes.

Pana la urma se pare ca si cei de la Ferrari au citit forumul si au actionat ca atare :lol:

Chiar au anuntat Renault treaba asta?N-am stiut.Foarte rau.

Sa nu poti sa identifici o idee buna,sau sa nu iti dai seama cat de buna este si mai apoi daca pana la urma o identifici (draq,au avut 3 sezoane de bataie la dispozitie sa isi dea seama de puterea AMG),sa fii atat de incapatanat incat sa nu o imiti,fiind probabil prea mandru si sustinand pana in panzele albe faptul ca ideea ta e mai buna,numa francezii pot face asa ceva.

Dar nici o problema,vor vedea "the error of their ways".

Pacat insa de RB.

 

Este pseudo FRIC-ul despre care vorbeam acum ceva timp...

Bine,dar FRIC asta si reiteratiile lui nu spuneau ca se interzic de anul asta?

Nu ai dat tu parca un citat dintr-un articol,imi aduc aminte eu gresit?

Ar fi bine sa se interzica pentru ca nu fol la absolut nimic,nici pt spectacol nici pentru dezvoltare reala si aplicabila apoi pe strada.

 

Da,dpdv estetic,ar fi mai frumos un McLaren portocaliu.Daca le place la fani,sa li-l dea ca nu ii costa absolut nimic.Dennis a fost si este regele deciziilor eronate in F1.Mai rau ca Dennis nu gasesti nici daca cauti.Si sa ajungi la asemenea nivel....iata ca si in F1 isi mai fac loc si oameni incapabili.Ce inseamna concursul de imprejurari....te lipesti de un Mansell,de un Prost,de un Senna,vine Honda veche si iti da motoare puternice si automat devii o somitate.Dar fara nici un merit personal.

S-a vazut ce stie Dennis atunci cand nu au mai fost Prost si Senna si Honda si a reusit sa rateze un titlu (2007) cred ca prin propria prostie.

Dar deh,asta a insemnat un titlu pentru Kimi.God loves the Finns :D

 

Foarte faine pozele.

 

Legat de design-ul frameless al motocicletelor Ducati de GP, cred că m-am mai pronunțat. Independent de animozitatea pentru pilotul Rossi, îmi doream să facă treabă bună la Ducati. Însă motivul pentru care performanța motocicletei a scăzut după venirea lui este chiar el: pe scurt a încercat să facă din Desmosedici un pseudo-M1, o abordare diametral opusă celei lui Stoner, care a încercat să minimzeze neajunsurile Ducati-ului și să-i maximizeze punctele forte prin stilul de pilotaj. Asta înseamnă că Stoner este mai talentat decât Rossi? Nu cred, au stiluri diferite, cel al lui Stoner fiind în primul rând mai adaptabil. Dar asta este deja altă discuție. Cert este că firma Ducati din 2011-2012 nu avea puterea financiară pentru a susține un proiect de asemenea amploare - care presupunea practic fabricarea unei motociclete complet noi. Deși erau la picioarele lui, echipa nu a putut ține pasul cu cererile lui Rossi iar frustrarea a crescut în ambele părți.

 

Revenind la design-ul respectiv, cred că Stoner și Hayden (printre puținii piloți care au folosit modelul frameless) au fost destul de elocvenți și unanimi legat de potențialul lui: era real și și-ar fi dorit să fie păstrat și dezvoltat mai mult. De ce nu s-a întâmplat? Pentru că a venit Rossi, nu s-a adaptat și a vrut cadru perimetral din aluminiu, cum avusese la Honda și la Yamaha

Da,nu am mai vazut never o motoreta de gp asa de detaliat aratata.Mai ales una asa speciala ca GP-11,de aia mi s-a parut foarte intersant.Dar bine,multa lume cand aude de GP11 se gandeste la rateul pe care l-a dat Rossi si atat.

Perfect de acord cu tine fata de frameless design.

Un singur amendament - mi se pare inca muuult prea avansat pentru motogp.Mai trebuie studiat si experimentat masiv pana la eliminarea sasiului.Pentru ca le trebuie acea amortizare prin frame pe inclinatii mari,au nevoie de ceva care sa lege cele 2 roti si sa fie cat de cat flexibil.

Primul pas ar fi,am mai zis si eu asta,dar multa lume nu a priceput-o,o bascula si un beam frame din CF(nu perimetral) care sa imite intocmai comportamentul cadrului clasic de Al.Asta se poate face cu multe ore de teste in laborator.Dar e perfect realizabil.

De abia dupa aia am putea sari la o motoreta in care totul sa se lege de motor in stilul F1 si GP11.

 

Insa repet,foarte interesant acel GP11,foarte inaintea timpurilor (pentru motogp,pentru ca in F1 au eliminat sasiul de prin anii'60 cu Colin Chapman,dar deh...) si foarte nefericita alaturarea lui Rossi si incapatanarea acestuia in a arunca la gunoi tot ce a facut Stoner.

Rossi a venit la Ducati special sa-i dea peste nas lui Stoner si a luat-o masiv in mana.

M-as hazarda sa spun ca Stoner e putin mai sus ca si Rossi ca si talent,dar mult mai slab psihic.De asta nici nu a avu succesul celui din urma.Aceeiasi forta psihica pe care o are Rossi o vad insa acum la MM.Si rezultatele se vad.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Chiar au anuntat Renault treaba asta?N-am stiut.Foarte rau.

 

Ce zicea Vasseur despre noul motor:

 

When asked if Renault was planning to adopt the Mercedes concept of a split turbine and compressor, Vasseur said: “It is a Renault concept...I think we don’t have to stick to the others on the engine. We made a very good improvement over the past six to eight months and if we want to do another step we need to change a little bit the concept. I think they did it.”

 

Bine,dar FRIC asta si reiteratiile lui nu spuneau ca se interzic de anul asta?

Nu ai dat tu parca un citat dintr-un articol,imi aduc aminte eu gresit?

Ar fi bine sa se interzica pentru ca nu fol la absolut nimic,nici pt spectacol nici pentru dezvoltare reala si aplicabila apoi pe strada.

 

Totul a plecat de la faptul că Ferrari a cerut FIA "să clarifice legalitatea sistemului" printr-o scrisorică. Nu am văzut dacă FIA a dat un răspuns oficial și dacă l-au dat, care a fost. Dar se pare că echipele care folosesc sistemul sunt destul de sigure pe ele, iar Ferrari trebuie să se dea pe brazdă, să recunoască faptul că lor nu le-a venit ideea și să încerce să-i prindă din urmă pe băieți. Un articol interesant și detaliat despre toată povestea.

 

M-as hazarda sa spun ca Stoner e putin mai sus ca si Rossi ca si talent,dar mult mai slab psihic.De asta nici nu a avu succesul celui din urma.Aceeiasi forta psihica pe care o are Rossi o vad insa acum la MM.Si rezultatele se vad.

 

De acord. Dar e cam greu să cuantifici "talentul". Pe un singur tur, #27 este probabil cel mai rapid pilot din generația asta. Știe să scoată performanța maximă din material. Am mai spus-o, dar mi se pare relevant: până și Nakamoto a spus că Stoner este pilotul cel mai rapid cu care a lucrat vreodată - și asta pe când îl aveau deja pe #93 care câștiga deja campionate pentru ei. Nu avea deci nicio obligație de dulcegării gratuite. Rossi nu are aceeași "viteză nativă" dar încearcă să compenseze: experiență, determinare, viclenie sau constanță cred că sunt cuvinte care definesc "talentul lui" :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...