Sari la conținut

culoare ciudata pe discurile de frana


dark_lord86
 Share

Postări Recomandate

salut.

am citit mai demult pe undeva ca se poate folosi nufar (detratrant) in loc de nigrin, pentru curatarea suruburilor de rugina si alte chestii.

a fost ok, a facut treaba buna.

 

astazi am zis sa debolchez bucsele de la discuri si am folosit tot nufar.

in timpul operatiei, a mai ajuns nufar si pe disc si am observat ca apare o culoare ciudata pe disc, exact unde vin placutele de frana.

culoarea e rosiatica, culoarea cuprului.

m-am gandit ca e posibil sa fie de la placutele de frana, dar am zis sa va intreb si pe voi.

 

atasez poza.

post-50769-0-25631300-1385493488_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sunt foarte curios ce raspunsuri o sa mai vina, dar hai sa zic si eu... n-are nici pe dracu'. stai linistit. eu am spalat tot discul cu detartrant si e impecabil. mai da-i o "mana" de detartrant si freaca-l putin cu un burete de vase, cu partea aspra, dupa care spala-l cu axion sau ceva detergent de vase (e degresant) si o sa iasa lucios si frumos ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

si-a facut treaba ok. ca sa le deblochezi trebuie sa folosesti un surub si o piulita sa prinzi bucsa intre ele, si sa o invarti. mai dai cu detratrant, mai invarti, repeti pana nu mai curge rugina. eu asa am procedat.

atentie ca nu e prea bun pentru piele detratrantul

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca sablezi nu stiu ce luciu ii dai... vezi partea "fixa" e proaspat sablata. e mai mult mat decat lucios. la mine bucsele par din inox si nu au avut rugina decat in jurul lor de la celelalte componente.

ai putea sa ii dai luciu prin polisare, dar o sa rugineasca mult mai repede. am incercat eu pe niste suruburi, aratau super, dar dupa o saptamana erau pline de rugina. pana la urma le-am inegrit.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

deja e prea tarziu :)) eu zic ca le-am izolat destul de bine. las umpic sa se usuce si pe urma scot banda de pe ele sa vad daca a ajuns vopsea la niturile flotante. daca a ajuns o sa repet procedeul cu surubul.

nu am vrut sa le polisez pentru ca ruginesc in scurt timp.



nu pare ca a ajuns vopsea pe nituri. pana la urma cat de usor trebuie sa se invarta niturile ?

Editat de dark_lord86
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ca tot se discuta despre niturile astea aici, revin cu o intrebare pe care am pus-o si mai demult la care n-am primit un raspuns edificator.

La niste discuri de tip full-floating , dealea care zornaie cum ne dam seama daca niturile+ saibele elastice (eventual si portdiscul) sunt in parametri sau au uzura prea mare?

Mi-am pus intrebarea asta cand un prieten si-a luat un motor cu astfel de discuri aftermarket , franeaza bine (mai bine decat acelasi motor cu discuri standard, poate difera si placutele, habar n-am) discurile nu sunt uzate dar au acel joc +zornait pe drumuri denivelate si nu stiu sa apreciez daca sunt ok sau nu.

O alta problema ar fi ca ruginesc foarte repede in comparatie cu alte discuri normale, dar asta e alta problema...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Binox, ce discuri sunt?

Niturile sunt cu siguranta si se pot demonta?

Daca da, poti demonta discul de pe port disc si inspectezi daca s-a ovalizat pe semicerc pordiscul in zona de prindere a nitului flotant. De obicei asa se intampla.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sunt mecanic moto si din experienta plus cursuri de perfectionare spun asta.

 

Si tu crezi ca fortele la care sunt supuse acele nituri nu sunt suficient de mari incat sa le deblocheze sau sa nu permita adunarea de mizerie acolo?

La o motocicleta folosita periodic acele nituri nu au cum sa se blocheze, doar daca e uitata undeva in ploaie vreo 2ani... si nici atunci.

 

Io n-am pomenit de procedura aia inventata de tine niciodata, discurile sunt consumabile, daca se strica se schimba.

In toate manualele de service o sa pomeneasca de masurarea lor, in caz de neconcordanta se schimba. Nu exista sa cureti niturile anual..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ca tot se discuta despre niturile astea aici, revin cu o intrebare pe care am pus-o si mai demult la care n-am primit un raspuns edificator.

La niste discuri de tip full-floating , dealea care zornaie cum ne dam seama daca niturile+ saibele elastice (eventual si portdiscul) sunt in parametri sau au uzura prea mare?

Mi-am pus intrebarea asta cand un prieten si-a luat un motor cu astfel de discuri aftermarket , franeaza bine (mai bine decat acelasi motor cu discuri standard, poate difera si placutele, habar n-am) discurile nu sunt uzate dar au acel joc +zornait pe drumuri denivelate si nu stiu sa apreciez daca sunt ok sau nu.

O alta problema ar fi ca ruginesc foarte repede in comparatie cu alte discuri normale, dar asta e alta problema...

Io stiu alta regula... Daca au joc axial, e OK. Sa nu aiba joc radial numa. Adica daca poti misca de discuri in sensul in care se invarte roata si inapoi, aia nu e bine. Dar daca le prinzi la ora 3 si 9 si misti de ele fata spate alternativ, aia e inca OK.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ei kaka, poti sa apuci de oricare doua extremitati discul si sa hatzani de el, nu conteaza ca e 9 si 3, 6 si 12, 4 si 10, etc..

Daca ma gandesc bine, daca roata e pe motoreta pe undeva pe la ora 9 e etrierul, deci de-acolo n-ai cum sa apuci. :D

Oricum, s-a inteles ideea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca apare vreo problem la nituri/portdisc o sa ai uzura inegala pe suprafata discului unde calca placutele.

 

daca jocul este mai mare nu apare uzura inegala, ca de aia-i flotant. daca-s blocate atunci ai dreptate.

 

Asta de unde ai scos-o. Zice cine, tu? :huh:

 

aici cam are dreptate. manualul ala e facut de fabrica. fabricile de auto-moto si nu numai castiga mai mult din piese decat din troacele propriu-zise. asa ca...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...