Sari la conținut

Mers pe loc la rece = spuma in ulei ?


Error
 Share

Postări Recomandate

Azi dimineata cand ma pregateam sa pornesc observ ca nu vad nivelul uleiului in ochiul de vizitare, inclin mobra mult sa vad daca e sub nivel si realizez ca oricat as inclinao nu ajunge uleiul la nivel, stiind sigur ca mobra nu se atinge de ulei am zis ca s-o fi infundat ochiul cu ceva, bun... Desfac capacul lateral stanga si ma ingrozesc de ce gasesc... spuma de ulei destul de groasa pe capac de a infundat si ochiul de vizitare. Am scos uleiul tot afara, este foarte curat, antigelul este la nivel, nu pot sa-mi dau seama din ce cauza a facut asa spuma. Cineva mi-a zis ca se trage din cauza ca il las la relanti mult pe timp rece, ceea ce e adevarat, il las destul la relanti pe timpul zilei deoarece in cei ~10km pe zi care-i fac, fac cateva opriri de 10-15 minute timp in care nu il mai opresc.

Din ce cauza poate sa fi aparut acea spuma, pt ca il las la relanti sau pt ca pur si simplu este prea rece pt el si face condens in motor? Merci

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din cauza ca il tot pornesti/opresti, de mai multe ori, se face condens inauntrul motorului. In timp, condensul ala se aduna, si se amesteca cu uleiul, si se depune pe peretii din interior, se face ca o pasta cafenie, ca atunci cand iti curge o garnitura de chiulasa si iti intra apa in baia de ulei.

 

Nu ai de ce sa te sperii, daca zici ca nivelul la lichidul de racire e ok.

Editat de Dan Cata
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din cauza ca il tot pornesti/opresti, de mai multe ori, se face condens inauntrul motorului. In timp, condensul ala se aduna, si se amesteca cu uleiul, si se depune pe peretii din interior, se face ca o pasta cafenie, ca atunci cand iti curge o garnitura de chiulasa si iti intra apa in baia de ulei.

 

Nu ai de ce sa te sperii, daca zici ca nivelul la lichidul de racire e ok.

Si se depune doar pe peretii laterali sau peste tot prin motor? Eu din cate am observat nu am altundeva, este f curat cu exceptia interiorului capacului lateral stanga(cel de la abreiaj).

Este posibil sa am la fel si pe interiorul capacului de la alternator? Merci

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din ce am vazut eu, se depune pe partile care is in exterior, gen capace de chiulasa, care dau de rece, ca acolo se produce condensul, la diferentele de temperatura.

 

Nu iti imagina ca se pune si pe cilindri :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din ce am vazut eu, se depune pe partile care is in exterior, gen capace de chiulasa, care dau de rece, ca acolo se produce condensul, la diferentele de temperatura.

 

Nu iti imagina ca se pune si pe cilindri :)

Bun, am inteles. Exista vreun solutie de curatare rapida a spumei? Sau trebuie sa fac cu fiecare capac expus cum am facut cu capacul ambreiaj, demontat/incalzit si spalat cu motorina dupa care suflat cu compresorul?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vinde-l! Iti dau 200 eur acu si te scap de greutati/probleme ulterioare. As putea ajunge in Arad in 5 ore, daca ma pornesc acum.

 

:)

 

Lasa-l asa cum e, nu ai de ce sa iti faci griji in privinta asta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Azi dimineata cand ma pregateam sa pornesc observ ca nu vad nivelul uleiului in ochiul de vizitare, inclin mobra mult sa vad daca e sub nivel si realizez ca oricat as inclinao nu ajunge uleiul la nivel, stiind sigur ca mobra nu se atinge de ulei am zis ca s-o fi infundat ochiul cu ceva, bun... Desfac capacul lateral stanga si ma ingrozesc de ce gasesc... spuma de ulei destul de groasa pe capac de a infundat si ochiul de vizitare. Am scos uleiul tot afara, este foarte curat, antigelul este la nivel, nu pot sa-mi dau seama din ce cauza a facut asa spuma. Cineva mi-a zis ca se trage din cauza ca il las la relanti mult pe timp rece, ceea ce e adevarat, il las destul la relanti pe timpul zilei deoarece in cei ~10km pe zi care-i fac, fac cateva opriri de 10-15 minute timp in care nu il mai opresc.

Din ce cauza poate sa fi aparut acea spuma, pt ca il las la relanti sau pt ca pur si simplu este prea rece pt el si face condens in motor? Merci

Despre asta este vorba cand spun ca temperaurile scazute produc condens in motor!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai si daca produc ce? Mie imi apare condens in fiecare iarna. Si? Motoru n-are nici pe dreaqu. Ce, la masini nu se intampla? A, la alea nu sta nimeni sa se uite la ulei iarna decat daca se aprinde becul de a bord...

Pai si ce-i faci, lasi spuma acolo? Mai dispare vreodata spuma acumulata? Merci

Editat de Error1132
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dispare la primavara cand o sa 'incinti' motorul bine de tot! Sau faci schimbul de ulei in primavara!

pune uleiul la loc ca n`are nimic, din cauza uleiului prost si a condensului, la mine a ajuns spuma pana in filtru de aer , am inlocuit uleiul si n`am mai avut probleme .

 

Uleiul nu e prost, pe timp mai cald nu mi-a facut asa ceva, oricum la primavara vine schimb de ulei + filtre, dar nu mi-a convenit de spuma aia, bine ar fi sa dispara de peste tot la vara :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Porniri dese, motorul, uleiul nu au timp sa se incalzeasca si sa se elimine vaporii de apa. Azi iarna, in busonul de ulei, la masina nevestei, era ditamai guguloiul de spuma si ulei amestecat cu apa (culoare maro deschis). Dupa un drum mai lung a disparut.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

se poate sa fie garnitura de chiuloasa ca atunci mai apare fenomenul asta (cel putin la masini) :)

Daca era de la garnitura imi dadeam seama, am verificat atat nivelul lichidului de racire cat si daca face gaze in vasul de expansiune si e tot ok, problema nu este de la garnitura.

 

producatorii seriosi spun in felu urmator: uleiul se schimba la 10 mii km in regim normal sau la 6 mii km daca se fac drumuri scurte pe vreme rece

Uleiul este Motul si are ~4.500 km si e pus de ~4 luni. Problema este se pare drumurile scurte care le fac.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai si ce-i faci, lasi spuma acolo? Mai dispare vreodata spuma acumulata? Merci

 

 

Dispare la primavara cand o sa 'incinti' motorul bine de tot! Sau faci schimbul de ulei in primavara!

Exact, la prima incalzire de vreme dispare. Eu oricum schimb uleiul in fiecare primavara, inainte de prima tura lunga.

 

se poate sa fie garnitura de chiuloasa ca atunci mai apare fenomenul asta (cel putin la masini) :)

Haaai, ma lesi?! Daca aparea cand sunt afara 40 de grade, poate. Dar iarna...

 

producatorii seriosi spun in felu urmator: uleiul se schimba la 10 mii km in regim normal sau la 6 mii km daca se fac drumuri scurte pe vreme rece

Zidule, in manualul de KLE zice ca schimbul de ulei se face la 12.000 km. Si, intr-adevar, zice ca in caz de mers prin mediu foarte prafuit, foarte umed, cu viteza foarte mare sau cu opriri si porniri dese se recomanda schimbare mai frecventa. Tocmai d-aia schimb io in primavara, indiferent de nr. de kilometri de la ultimul schimb.

Deobicei schimb prin martie, apoi prin toamna, cand am deja cam 10.000 km. Asa ca in urmatoarea martie ulriul are cam 5-6000 km, dar facuti in sezonul mai rece sau chiar foarte rece. De doua ori pe an nu moare nimeni daca da 150 de lei pe un schimb de ulei.

 

Daca era de la garnitura imi dadeam seama, am verificat atat nivelul lichidului de racire cat si daca face gaze in vasul de expansiune si e tot ok, problema nu este de la garnitura.

 

Uleiul este Motul si are ~4.500 km si e pus de ~4 luni. Problema este se pare drumurile scurte care le fac.

In concluzie, relax. N-o sa ai peste 6000 km cu uleiul asta pana se duce frigul. Il schimbi atunci si gata.

Editat de Kollar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

iarna randamentul cu care se produce "maioneza" este mult mai mare, deci si uleiul, care ajunge in furtunul de drenaj de la airbox, este mai mult. Diferente mai mari de temperatura, totusi daca ai rula mult si motorul s-ar incalzi la temperatura optima, nu vad de ce nu s-ar evacua tot condensul / apa din motor

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

iarna randamentul cu care se produce "maioneza" este mult mai mare, deci si uleiul, care ajunge in furtunul de drenaj de la airbox, este mai mult. Diferente mai mari de temperatura, totusi daca ai rula mult si motorul s-ar incalzi la temperatura optima, nu vad de ce nu s-ar evacua tot condensul / apa din motor

Am dat a doua sau a treia zi dupa ce am deschis topicul o tura de vreo 30 km si a disparut in totalitate, problema reapare cand pornesc/opresc des.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am dat a doua sau a treia zi dupa ce am deschis topicul o tura de vreo 30 km si a disparut in totalitate, problema reapare cand pornesc/opresc des.

Condens care nu are timp sa se evapore pentru ca motorul nu ajunge la o temperatura destul de inalta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...