Sari la conținut

Problema incarcare Ducati (doar e Ducati) ;)


Crazy-devil
 Share

Postări Recomandate

Salut. am o veche probleme la una din motocicletele mele. vechea 916 de un am de zile mi-a tot dat semne de intrebare. mai exact problema a inceput dupa ce anu' trecut am pus xenon pe ea. da, xenon, firar sa fie de lumina. dupa vreo 3.000Km mi-a cedat prima data releul. l-am schimbat in Italia si am mai facut vreo 5.000Km cu ala nou. anul asta cand s-o porneasca in primavara, iarasi probleme si constat ca iar e releul. eh, si de acuma a inceput balciul. de Pasti, am tot pus ba unu ba altul si imi tot dadea siguranta afara. in August, nu a mai vrut niciunu. ce puneam, il prajea instantaneu. am masurat tensiunea la iesire, si, marea surpriza a fost sa constat ca fata de normal, alternatorul scotea dublu. mai exact +140Volti fata de 70+/- cat e normal..

da, 140V ca umblam pe acolo si nu mi-am dat seama, dar m-a scuturat de naiba m-a luat. testat cu un bec de 220, lumineaza bine :lol: (daca era doar pt lumina, o faceam pe becuri de 220 si scapam. intr-un tarziu, am gasit un releu mai "strong" si i-am facut legatura in asa fel incat una din faza s-o dea la masa.(releul) a functionat si am reusit sa ajung din Neamt la Bucuresti. problema e ca mecanicul mi-a verificat si mi-a zis ca incarca undeva pe la 17V si fierbe bateria.

cand am bijuterit eu la ea, am schimbat bobina la stator, dar problema tot a continuat. ce nu am schimbat a fost rotorul magnetic. statorul e modelul vechi de Ducati, adica cel in 2 faze. dar n-am schimbat si rotorul. cand am fost cu statorul la un bobinator, s-a uitat la el si mi-a zis ca e bun si nu arata a avea defecte sau sa fie ars(logic ca nu e ars, atata timp cat el scoate dublu) dar mi-a zis ca e posibil sa fie rotorul magnetic care ar putea avea o fisura si sa mai faca inca doi poli. (adica in cruce daca intelegeti, gen 4 magneti fata de 2) dar asta e ce mi-a zis el.

 

intrebarea mea ar fi daca s-a mai confruntat cineva cu asa ceva. sau daca aveti vreo ideie ceva?

Editat de Crazy-devil
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

bai omule, tu ori gresesti cu masuratoarea, ori folosesti un multimetru chinezesc din obor... tensiunea se masoara la capetele a doua dintre cele trei fire galbene ale alternatorului si trebuie sa fie egala in toate cele trei combinatii. trebuie sa ai 27±10V la 2000rpm si 78±10V la 6000rpm. valoarea masurata de tine este DUBLA fata de valoareape care trebuie sa o ai in mod normal deci in opinia mea, cumva piu in serie doua dintre cele trei faze sau cine stie ce faci tu acolo... ce se poate strica la alternator? se poate demagnetiza volanta sau spire ale statorului in scurt. in ambele cazuri ar trebui sa ai valori mai mici, nu duble.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Desfa infasurarea pe.care ai legat.o la masa si o sa ai indicatii normale. Demonteaza xenoanele, sunt pre puternice pt. instalatia ta de pe moto.

pai xenonul nu are instalatia lui separat....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu din cauza xenonului ai problemele astea, a fost doar o coincidenta.

ba din cauza lui e. iti zic si de ce. din momentul in care am pus xenon, mereu siguranta la lumina era topita. asta am ogservat si la alta motocicleta cand am fost s-o vad. omu mi-a zis ca are xenon pe ea si i-am desfacut tabloul sa-i arat problema. (mie mi-a luat foc motorul de la asta)

 

Sigur nu ai masurat tu curentul de la generator pe curent continuu in loc de alternativ, parca e prea prea ... Am vazut destule care dau mai putin dar niciunul care da mai mult.

crede-ma ca sunt scolarizat ca electrician. deci nu s-ar pune problema unei masuratori. daca era altceva, mai ziceam dar am verificat atat eu cat si mecanicul.

 

varu,tre sa te dai pe japoneze

ce sa fac cu ele? toate-s la fel. sa am aceiasi femeie ca si vecinu... mneah. is mai pretentios ;) (glumesc)

 

Da, la japoneze se arde doar releul de incarcare, n-ai treaba cu alternatoru'..

eh, aceiasi problema si la mine. doar e tot releu.

 

mai mult la honde

toate-s la fel. ;)

 

bai omule, tu ori gresesti cu masuratoarea, ori folosesti un multimetru chinezesc din obor... tensiunea se masoara la capetele a doua dintre cele trei fire galbene ale alternatorului si trebuie sa fie egala in toate cele trei combinatii. trebuie sa ai 27±10V la 2000rpm si 78±10V la 6000rpm. valoarea masurata de tine este DUBLA fata de valoareape care trebuie sa o ai in mod normal deci in opinia mea, cumva piu in serie doua dintre cele trei faze sau cine stie ce faci tu acolo... ce se poate strica la alternator? se poate demagnetiza volanta sau spire ale statorului in scurt. in ambele cazuri ar trebui sa ai valori mai mici, nu duble.

Eugenu' cu tine am vb si atunci pe pv. aparatul o fi el chinezesc(ca toate-s) dar am masurat si bateria si mai multe "acareturi" pan' la urma nu-s copac cand vine vorba de masurat curentul. am doua faze. adica 2 fire(galbele)

volanta nu are nicio treaba cu asta. nu e ca alea in 3 faze.

 

Alternatorul e problema.

ok. care si unde e problema?

 

Desfa infasurarea pe.care ai legat.o la masa si o sa ai indicatii normale. Demonteaza xenoanele, sunt pre puternice pt. instalatia ta de pe moto.

ce infasurare? releul e legat la masa pentru a "fura" curent incat sa nu-l prajeasca. din alternator ies firele mormale, doar ca sunt legate doar la 2 din cele 3 faze ale releului.a 3a, dupa cum am zis e la masa. (singura varianta functionala)

xenoanele sunt demontate din primavara. am renuntat de mult la ele. si intradevar, multi mi-au spus ca nu sunt ideale pt motor pt ca solicita releul. (tot ce e posibil)

 

pai xenonul nu are instalatia lui separat....

are balast. doar ca alea au alte functii (de a ridica tensiunea la 20.000V pentru a aprinde becul.

 

alt destept.

e dreptul lui de a-si da cu parerea. ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mereu siguranta la lumina era topita.

Daca tot zici ca ai pregatire de electrician ar trebui sa stii ca motivul pentru care se topeste siguranta este contactul imperfect si nu are nici o legatura cu xenonul. Chiar daca presupunand ca xenonul ala e defect sau de proasta calitate si consuma mai mult curent decat un bec normal (ceea ce nu ar fi in regula decat poate pt o durata relativ scurta la pornire) siguranta nu are voie sa se topeasca, in cel mai rau caz ar trebui sa se arda ca asta e rolul ei.

 

Eroare de masurare poti avea din mai multe motive cum ar fi:

- multimetru prost (oricum multimetrele obisnuite sunt gandite sa masoare tensiuni alternative cu frecventa de 50Hz, insa tu la alternator ai alte frecvente, in functie de turatie)

- multimetru cu bateria consumata

- sistem de aprindere cu probleme(sau poate chiar xenonul ala cu bube) care influenteaza masuratoarea cu multimetrul electronic

Ai mai zis ceva cu modele diferite de rotoare/statoare dar n-am inteles eu exact. Daca ai facut o imperechere nefericita intre stator si rotor, poate chiar ai tensiuni mai mari...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

totusi, a zis ca a pus un bec de 220V si lumineaza tare. si ca nu mai are xenonul. si ca releul scoate 17V. problema multimetrelor care masoara eronat e exagerata. adevarat ca cele ieftine nu sint "true RMS" dar erori de 100% sint niste exagerari (frecvente, totusi).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ok. care si unde e problema?

 

Am patit o data fix asa - imi incarca cu 18 volti. Nu-mi aduc aminte daca am masurat alternatorul la mers in gol ca sa iti spun niste valori in curent alternativ.

Am demontat statorul si l-am gasit prajit. Cel mai probabil e un scurt - de asta ai tensiune asa mare la iesire.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am gasit o schema interesanta cu eventualele probleme.O sa o atasez cand ajung acasa ca vad ca de pe telefon nu pot.

ok.merci si te astept.

 

Daca tot zici ca ai pregatire de electrician ar trebui sa stii ca motivul pentru care se topeste siguranta este contactul imperfect si nu are nici o legatura cu xenonul. Chiar daca presupunand ca xenonul ala e defect sau de proasta calitate si consuma mai mult curent decat un bec normal (ceea ce nu ar fi in regula decat poate pt o durata relativ scurta la pornire) siguranta nu are voie sa se topeasca, in cel mai rau caz ar trebui sa se arda ca asta e rolul ei.

 

Eroare de masurare poti avea din mai multe motive cum ar fi:

a. - multimetru prost (oricum multimetrele obisnuite sunt gandite sa masoare tensiuni alternative cu frecventa de 50Hz, insa tu la alternator ai alte frecvente, in functie de turatie)

b. - multimetru cu bateria consumata

c. - sistem de aprindere cu probleme(sau poate chiar xenonul ala cu bube) care influenteaza masuratoarea cu multimetrul electronic

Ai mai zis ceva cu modele diferite de rotoare/statoare dar n-am inteles eu exact. Daca ai facut o imperechere nefericita intre stator si rotor, poate chiar ai tensiuni mai mari...

da, am pregatire si cat de cat stiu. sunt cativa ani de cand am terminat iar nefacand practica am uitat. dar esentialele nu le-am uitat. taicamiu a fost radiodepanator si crede-ma ca imi placea a draculu sa-mi prin urechile. asa ca:

in general, stiu ca sigurantele cedeaza cand le este depasita limita cu 30%. adica una de 10Ah cedeaza la 13Ah (sper sa nu gresesc) o siguranta mai mica decat normalul, se va supra incalzi si ai doua variante. cedeaza sau se topeste(ia foc) xenonul nu stiu cat consuma, dar din ce stiu de la oameni cu experienta(mecanici) cam stoarce bateria. deci gandeste-te ca o siguranta de 10Ah merge la 12Ah. nu se arde, dar se incalzeste. aceiasi chestie se intampla si cand pui un fir subtire la un consumator mare.

eroare de masurat o elimin din prima pt ca:

a. -nu are cum sa fie atata timp cat a fost masurat cu mai mult de 1 aparat. frecventa nu-si are rostul aici. aia e alta socoteala.

b. -bateria a fost noua.

c. -sistemul de aprindere nu are probleme. (xenonul a fost inlaturat din primavara). masuratoare nu a fost influentata de nimic, atata timp cat cei 140V s-au masurat la iesirea din alternator (fara releu pornit)

intradevar, am zis ceva de diferentele de rotoare/statoare. doar ca aia e alta treaba. cel in 3 faze a fost implementat duna '99 si nu se potriveste pe anterior. cel in 3 faze e diferit. uite diferenta:

 

asta e in 2 faze

 

mIMnpmoV61PD5q05yDxHkIQ.jpg

 

 

si asta e in 3 faze

 

mzYssCReyCzw9WdGx7bb4kQ.jpg

 

Am patit o data fix asa - imi incarca cu 18 volti. Nu-mi aduc aminte daca am masurat alternatorul la mers in gol ca sa iti spun niste valori in curent alternativ.

Am demontat statorul si l-am gasit prajit. Cel mai probabil e un scurt - de asta ai tensiune asa mare la iesire.

stiu ca la honde se mai intampla. la F4 parca.

statorul e ok la mine. a fost schimbat cu un altul de pe motorul vechi. aceiasi probleme. in schimb nu am putut schimba si rotorul pt ca nu am scule necesare.

scurt daca era, nu scotea asa mult. m-am mai gandit si la alta faza. bobina e facuta din cate 2 randuri de spire. adica 2 spire odata. ma gandeam ca daca s-or fi legat intre ele cumva si sa-mi de-a dublu. dar nu avea cum sa se intample si pe al doilea stator care era ok.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

da, am pregatire si cat de cat stiu. sunt cativa ani de cand am terminat iar nefacand practica am uitat.

Sa uiti e una , sa crezi si sa sustii lucruri gresite e altceva. Eu ti-am spus, siguranta nu are voie sa se incalzeasca , cel putin nu sesizabil cat sa topeasca plasticul. Nu e nevoie sa ma crezi pe cuvant, te poti documenta.

Asta e rolul sigurantei, pentru asta a fost proiectata sa nu se topeasca firele pe care le protejeaza. Nu mai crede tot ce-ti spun "mecanicii experimentati" mai ales cand e vorba de electricitate. Daca tot ai facut pregatire in domeniu, chiar daca ai uitat n-ar trebui sa-ti fie greu sa-ti reamintesti anumite chestii sau sa inveti altele noi, documentatie exista cata vrei online si nu numai.

Am patit o data fix asa - imi incarca cu 18 volti. Nu-mi aduc aminte daca am masurat alternatorul la mers in gol ca sa iti spun niste valori in curent alternativ.

Tin minte ca ai mai spus chestia asta o data si mi-a ramas pe creier pt ca nu am gasit deocamdata o explicatie logica.

Tu zici ca ai reparat o motocicleta care incarca 18V , schimbandu-i/rebobinandu-i doar statorul si cu acelasi releu de incarcare dupa inlocuirea/repararea statorului s-a rezolvat problema fara sa schimbi releul?

Editat de binox
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sa uiti e una , sa crezi si sa sustii lucruri gresite e altceva. Eu ti-am spus, siguranta nu are voie sa se incalzeasca , cel putin nu sesizabil cat sa topeasca plasticul. Nu e nevoie sa ma crezi pe cuvant, te poti documenta.

Asta e rolul sigurantei, pentru asta a fost proiectata sa nu se topeasca firele pe care le protejeaza. Nu mai crede tot ce-ti spun "mecanicii experimentati" mai ales cand e vorba de electricitate. Daca tot ai facut pregatire in domeniu, chiar daca ai uitat n-ar trebui sa-ti fie greu sa-ti reamintesti anumite chestii sau sa inveti altele noi, documentatie exista cata vrei online si nu numai.

NU. te contrazic si te voi contrazice de cate ori e nevoie pe faza asta. siguranta nu a cedat. ci s-a incins pana a luat foc. hai ca intelegi tu. banuiesc ca de-a lungul vietii ai auzit de cabluri electrice "impuscate" sau cum se zice si cabluri care au luat foc. daca nu, iti propun un experiment. pune un aparat de sudura intr-un prelungitor din ala din piata. sudeaza o ora cu el (daca rezista) vezi ce se intampla. daca nu ia foc, se intrerupe singur.. ;)

hai ca stiu ca ai prins ideia. :)

 

acum mai am in plan o chestie care s-o pun in practica in timpul liber. imi trebuie doar sa ma documentez si sa caut piesele si ce am nevoie.

 

vreau releul in doua faze sa-l rebobinez in 3 faze. trebuie doar sa caut unul in 3 care sa fie ars si sa-i vad bobinajul cum vine, apoi sa pun in practica experimentul. imi trebuie doar sarma si lacul. am un al doilea stator in 2 faze care sa-l pun la bataie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ti-am explicat de ce s-a incins si s-a topit siguranta. Tu ai multe lipsuri la notiunile fundamentale legate de electricitate ,incurci unitati de masura, ai idei gresite cu care insisti, nu intelegi niste chestii elementare si faci comparatii aiurea doar ca sa-ti sustii o teorie gresita. Dar nu-i nimic esti liber sa crezi ce vrei si sa experimentezi ce vrei tu pe banii si pe timpul tau....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tin minte ca ai mai spus chestia asta o data si mi-a ramas pe creier pt ca nu am gasit deocamdata o explicatie logica.

Tu zici ca ai reparat o motocicleta care incarca 18V , schimbandu-i/rebobinandu-i doar statorul si cu acelasi releu de incarcare dupa inlocuirea/repararea statorului s-a rezolvat problema fara sa schimbi releul?

 

Da, exact asa am facut. Din 2009 si pana azi sistemul de incarcare merge perfect - nu am schimbat releul de incarcare (mi s-a ars acum 2 ani releul de aprindere al bujiilor). A fost motocicleta mea pana in iarna asta cand am vandut-o.

Singurul lucru pe care nu-l mai stiu este cine a fost cel care mi-a re-bobinat statorul. As fi avut o gramada de statoare sa-i dau sa le re-bobineze. De fapt, eu i-am dat statorul lui Masinuta si el l-a dat mai departe altcuiva care a facut lucrarea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ti-am explicat de ce s-a incins si s-a topit siguranta. Tu ai multe lipsuri la notiunile fundamentale legate de electricitate ,incurci unitati de masura, ai idei gresite cu care insisti, nu intelegi niste chestii elementare si faci comparatii aiurea doar ca sa-ti sustii o teorie gresita. Dar nu-i nimic esti liber sa crezi ce vrei si sa experimentezi ce vrei tu pe banii si pe timpul tau....

ce unitati de masura am incurcat?

si ce chestii elementare nu inteleg?

daca eu iti zic ca siguranta s-a incins si a topit tot acolo, tu de ce nu vrei sa ma crezi. adica eu iti explic o intamplare care nu am auzit-o ci am experimentat-o pe pielea mea. daca era din auzite, poate ca aplecam capul si taceam. dar e ceva ce am trait-o pe pielea mea. e ceva ce am vazut cu ochii mei cum in trecut mi-a topit siguranta. nu sunt in tara, ca sunt sigur ca as putea gasi una din sigurantele topite si sa-i fac o poza demonstrativa. s-o vezi cum e "contorsionata"

m-am mai gandit si la materialul din care e facuta, pt ca galbejitii nu fac calitate, ci norma. ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...