virgil Postat Decembrie 29, 2013 Share Postat Decembrie 29, 2013 Salutari, am comandat si primit o foaie cu 2 dinti mai putin.Fabricantul a montat pe tiger un pinion de 18 cu o foaie de 48 de dinti.Dorind sa reduc putin turatia motorului la drumuri lungi am zis sa incerc varianta asta.Dupa calculele mele as mai reduce cam 500 de ture si bineinteles si cuplul care nu ma intereseaza in mod deosebit,care cred eu nu va scadea simtitor(zic eu) A mai incercat cineva genul asta de modificare?mmesc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Emanuel Iancu Postat Decembrie 29, 2013 Share Postat Decembrie 29, 2013 Daca are cu 2 dinti mai putin,vei avea mai multa forta si mai putina viteza,deci pentru aceiasi viteza vei avea nevoie de mai multa turatie Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
virgil Postat Decembrie 29, 2013 Autor Share Postat Decembrie 29, 2013 Este vorba de pinionul de la roata care va avea in loc de 48 ,46 de dinti,eu ziceam ca e pe dos ,18 in 48 incape intr-o proportie mai mare decat in 46.,deci raportul se micsoreaza nu se mareste. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
emilian_rks Postat Decembrie 29, 2013 Share Postat Decembrie 29, 2013 http://www.gearingcommander.com/ Este si Tiger in baza de date, poti sa iti faci o idee despre cat scade turatia la o anumita viteza intr-o treapta de viteza. Spor! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
virgil Postat Decembrie 29, 2013 Autor Share Postat Decembrie 29, 2013 Varianta ta o consider valabila daca micsorez pinionul de la motor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Emanuel Iancu Postat Decembrie 29, 2013 Share Postat Decembrie 29, 2013 Varianta ta o consider valabila daca micsorez pinionul de la motor. Da. http://www.gearingcommander.com/ Este si Tiger in baza de date, poti sa iti faci o idee despre cat scade turatia la o anumita viteza intr-o treapta de viteza. Spor! Am uitat sa precizez Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
virgil Postat Decembrie 29, 2013 Autor Share Postat Decembrie 29, 2013 La 130 am 6000 de ture ,mi-ar placea sa scad la 5500,6000 parca e prea mult.Ma rog ,ma "supara" ca varadero este intotdeauna cu 1000 de ture mai jos la aceeasi viteza.(adevarat mai sunt si 200 de cm in plus ) Am si eu un fix "uzura apare in urma frecarii) Valabila in toate domeniile Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ThunderByte Postat Decembrie 29, 2013 Share Postat Decembrie 29, 2013 (editat) Era un tip pe topicul dedicat VFR care facuse o treaba similara. /index.php?/topic/32357-honda-vfr-750800/page-310 In parte de jos a paginii. Editat Decembrie 29, 2013 de ThunderByte Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
superbec Postat Decembrie 29, 2013 Share Postat Decembrie 29, 2013 o sa-ti creasca consumul in oras si o sa traga mult mai slab daca mergi foarte mult pe autostrada merita, altfel nu prea eu am mai multe foi, dar in general merg cu -1 pinion si +2 foaie, e ca si cum ai avea 20-30 cp in plus Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
JAGI Postat Decembrie 30, 2013 Share Postat Decembrie 30, 2013 Nu o sa mai prinda viteza maxima reala , daca vrei viteza, trebuie power, puterea vine din turatie, ca nu cred ca I-ai pus vreun sistem turbo. Am facut si eu ceva de genul asta, in trecut, e o timpenie, e ca si cum as da jos 15% din puterea motorului. Pe logica ta, si a altora, ai putea sa pui si -4 dinti, sa scada si mai mult turatia. OK, prin zone cu radarestiute, e OK, dar pe autostrada, cind alde Mihai Varadero ii dau lejereanu 150/h, tu o sa stai mult in spatele lor la turatiile scazute fortat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Penetru Postat Decembrie 30, 2013 Share Postat Decembrie 30, 2013 Diferenţa e puţin mai mare de 4% deci la aceeaşi turaţie vei avea 104 kmph în loc de 100, aproape insesizabil. Am avut un Kakasaki la care în oraş schimbam vitezele în prostie pentru că erau foarte scurte, la 120 kmph ajungea la 11.000 de ture de ţi se rupea inima... Am modificat rapoartele cu 30% şi practic se comporta la plecarea de pe loc cu treapta 1 de parcă plecam cu a doua în schimb parcă i-ar fi crescut a 6-a în cutia aia cu 5 viteze, la 110 kmph torcea liniştit. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Andry Postat Decembrie 30, 2013 Share Postat Decembrie 30, 2013 (editat) Nu o sa mai prinda viteza maxima reala , daca vrei viteza, trebuie power, puterea vine din turatie, ca nu cred ca I-ai pus vreun sistem turbo. Am facut si eu ceva de genul asta, in trecut, e o timpenie, e ca si cum as da jos 15% din puterea motorului. Pe logica ta, si a altora, ai putea sa pui si -4 dinti, sa scada si mai mult turatia. OK, prin zone cu radarestiute, e OK, dar pe autostrada, cind alde Mihai Varadero ii dau lejereanu 150/h, tu o sa stai mult in spatele lor la turatiile scazute fortat. Nu pot să fiu de acord cu această afirmaţie. Vei avea parte de o viteză mai mare, atât cea maximă cât şi la o anumită turaţie. Va merge cu "alde Mihai" la 150km/h cu 6500rpm în locul a 7000+rpm. Vrei touring, mai scazi raportul final. Vrei alergătură, îl creşti. La motocicleta mea, care este o leşinată dpdv al multora ( 60CP / 60Nm ) am scăzut numărul de dinţi ai foii cu 3 unităţi ( 45 -> 42 ) şi-am obţinut astfel o turaţie mai joasă la mersul pe asfalt. La 6000rpm nu mai am acum 125km/h ci 136km/h ( măsurat cu GPS ), iar la 5000rpm am 110km/h în loc de <100km/h. În offroad încă nu m-a deranjat această modificare şi nu vorbesc de plimbări pe drum neasfaltat, cu pasager. Dacă eşti conştient că pentru a schimba vitezele superioare ai nevoie de o turaţie mai mare, totul ar trebui să fie bine. Editat Decembrie 30, 2013 de Andry Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
high_dive_eagle Postat Decembrie 30, 2013 Share Postat Decembrie 30, 2013 E bine de tinut seama de faptul ca modificarea raportului de transmisie influenteaza direct fiabilitatea masinariei. Poate la o vitezana de marca serioasa sa furi 2-3 dinti pe foaie pentru o naveta de autostrada mai ieftina sau la un tourer s-adaugi similar pentru mai multa forta-n mud merge, dar ce te faci cu pemveu de doispe' sute c-ala-si invarte raportu' de transmisie pi cardan. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
JAGI Postat Decembrie 30, 2013 Share Postat Decembrie 30, 2013 Unii dintre voi nu constientizati ca pt a prinde viteza , cit mai mare, trebuie ca motorul sa ofere puterea necesara invingerii tuturor fortelor care se opun inaintarii. Micsorind foaia spate sau marind pinionul fatza, motorul se va tura mai greu ca sa prinda viteza. Viteza maxima a motocicletei va scadea deoarece motorul nu va avea putere sa impinga motocicleta la acea viteza maxima constructiva, fiind mai putine turatii disponibileDaca motoreta prinde 200/h, nu-i nici o problema ca pui 2 dinti in minus, dar daca-i doar la 170km/h, atunci cu greu, foarte greu vei mai depasi 160km/h. Economia asta cu reducerea turatiei la croaziera se poate realiza doar cu adaugarea unei trepte suplimentare in cutia de viteze, adica, se ajunge la viteza propusa cu penultima treapta de viteza, se da in ultima treapta si doar se mentine viteza dorita.Motorul subturat consuma mai mult , si se si uzeaza mai repede. Fabricantul alege un raport final de transmisie tocmai pt a optimiza reprizele de zccelerare dar si a oferi un consum optim. Cei ce nu-l stiu pe Virgil, merge destul de sustinut, nu e un "Sfint", adica, ii place acceleratia, deaia m-am si bagat in discutie. Si mai e un aspect, cele 500tr sint 0 vis a vis de uzura motorului, daca motorul are 10 000ture, si zona de cruising la 7500-8000, chiar crede cineva ca reducind cele 500tr, o sa-i creasca viatza cu citi km? Adica, in loc de 100 000km, va merge 105 000km? Asta-i o gluma . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
virgil Postat Decembrie 30, 2013 Autor Share Postat Decembrie 30, 2013 Adevarat ca mihai varadero ma alearga cu 150 ,pot sa o tin si in 170,duce ,problema este ca mi-e mila de ea sa o vad in 7000 -8000 de ture tinuta aiurea.,zeci de kilometri , de-mi trec prin cap numai imagini cu biele prin bloc ,suruburi rupte pe la capacul de biela ,distributii muci,etc.Gandeam ca 2 dinti din 48 nu o sa se simta prea mult.Turatie mare =frecare mare=uzura mare .Si 500 de rot mai putin mi se pareau un castig.Clar aveti dreptate ca odata cu asta apar alte neajunsuri. ,dar numai doi dinti as vrea in minus .....nu din gura (de cate ori am facut cate o modificare la motor inainte de a pleca la un drum,am descoperit pe drum ca am gresit.Daca gresesc si acum imi voi permite sa-mi gasesc scuza ca voi ati gresit sfatuindu-ma) mmesc Dar tot o pun macar sa vad cum este. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Danut Ionda Postat Decembrie 30, 2013 Share Postat Decembrie 30, 2013 sfatul meu e sa-ti montezi foaia,si dupa cateva luni ne zici si noua cum se comporta. de stricaciuni nici nu se pune problema...atata timp cat nu mergi mult cu acu' pe rosu! bafta! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Penetru Postat Decembrie 30, 2013 Share Postat Decembrie 30, 2013 (editat) Diferenţa de 2 dinţi nici nu va cere sa scurtezi lanţul, e minoră deplasarea reglajului. Editat Decembrie 30, 2013 de Penetru Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
emylyo Postat Ianuarie 6, 2014 Share Postat Ianuarie 6, 2014 Abia de la 3se simte ceva.Eu i-am pus in plus.O sa apara uzura?!?Glumeam doar.Credeam ca doar eu sunt paranoic cu uzura.. Da e boala mare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.