Vizitator Adrian Postat Ianuarie 5, 2014 Share Postat Ianuarie 5, 2014 Mai este Triumph Tiger 1200, Honda VFR 1200 Cross tourer, Ducati 1200 Multistrada, Moto Guzzi Stelvio/ NTX 1200, noul KTM 1190 Adv.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ERU Postat Ianuarie 5, 2014 Share Postat Ianuarie 5, 2014 Salut Radu. Pentru ca anumite detalii lipsesc din enuntul tau o sa incerc o alta abordare, mai ales ca din cate vad marea majoritate iti recomanda mobra pe care o au sau pe care au avut-o sau pe care ar vrea sa o aiba. Ceea ce nu e chiar rau insa nevoile oamenilor difera de la individ la individ si ceea ce pt unul e suficient pentru altul ar putea fi total insuficient. "Ce caut acum, este sa evadez cu saptamanile, sa plec in locuri linistite unde sa n-am semnal la mobil, si sa am la mine tot ce trebuie de supravietuit. Imi doresc mai multa putere, sa pot atasa niste ZegaPro si un top-case, sa mearga fara vibratii si sa am confort la ~120km/h, sa am pasager, si sa fie usor de intretinut si fara sa fii doctor sau sa-ti trebuiasca service oriunde ai fi. Drumurile or sa fie lungi probabil voi incepe cu turul Romaniei, si apoi o excursie de o vara in Europa (Alpii, si orasele simbolice ale batranului continent). Ma voi abate de la asfalt probabil pe un drum forestier ca sa ajung la o cabana sau pensiune." Bucata asta din enuntul tau pare sa contina cea mai multa informatie si cu toate astea este relativ contradictorie. Daca luam prima parte cea referitoare la semnalul de mobil, atunci roata de 21 pe fata e obligatorie si de asemenea mobra trebuie sa fie cat mai usoara; dar apoi incepi sa vorbesti despre touring si despre eventual un drum forestier pana la o pensiune ceva, de unde deduc ca nu o sa ai asa mult bagaj intrucat lipseste toata partea de camping. De asemenea pensiunea si lipsa semnalului la mobil nu prea sunt in aceeasi propozitie. Deci daca vrei lipsa semnal mobil, obligatoriu ai nevoie de cort si de roata de 21 si deja intra in schema si suspensiile nu neaparat foarte bune i nsa cu o cursa decenta [macar 200mm] De asemenea din enuntul tau inteleg ca vrei mai multa putere si 120km/h. M-am uitat la ce ai calarit pana acum si am vazut ca avea doar 40 cai dar cu un cuplu max pe la 3000 RPM. Aproape orice mobra de la categoria asta [Enduro Touring & Adventure] de peste 650 are mai mult de 40 de cai dar cumva am impresia ca nu iti va place un monocilindru pentru ca ai zis ca nu vrei vibratii si monocilindrele vibreaza, unele mai mult altele mai putin dar vibreaza. Astfel incat ajungem la momentul la care incepem sa tragem comcluzii. Prima comcluzie este ca vrei un bicilindru. Acum ar trebui sa te hotarasati daca vrei o mobra veche sau una noua pentru ca asa macar stii pe ce te canalizezi. Mobrele vechi au avantajul pretului, insa acest avantaj este contrabalansat de dezavantaje cum ar fi consumul mai mare de combustibil [nu au injectie, nu au treapta a 6-a] si de faptul ca vei avea de reparat la ele. Indiferent de marca o mobra veche, chiar si daca a fost bine intretinuta, tot mai are niste hibe, ceea ce es normal in ani de zile. Mobrele noi au avantajul de a avea consum mai mic sau putere mai mare, siguranta mai mareasta constand in frane mai bune si posibilitatea de a avea ABS si de ce nu unele dintre ele au si "fun factor" . Eu unul prefer mobrele mai noi, pentru ca imi place sa ma plimb nu sa surubaresc la ele, bineintles exista si oameni care daca nu surubaresc la mobre nu se simt bine. Acum am vea urmatoarele categorii: Touring clasa 1000+ [cu semnal de mobil] asa inseamna roata de 19 pe fata si aici ar fi in functie de putere de la mare la mic : KTM 1190, BMW R1200GS, si eventual noul Suzuki VStrom de 1000 [care in concordanta cu fisele tehnice are un propulsor interesant] Touring clasa 650+ tot 19 pe fata tot cu semnal la mobil BMW F650 GS [bicilindru] Suzuki Vstrom 650 si poate si Transalpul nou desi parerea mea e ca nu prea merita prin comparatie cu celelalte 2. Adventure clasa 1000+ [fara semnal de mobil si cu roata de 21 pe fata]: KTM 1190 R, KTM 990 si ca sa nu mai fac o categorie separata si BMW F800GS care e mai mic de 1000 evident Astea au fost mobrele noi care se afa in productie in momentul asta. La mobre vechi lucrurile sunt mai simple pt catimpul a facut deja o triere: Africa Twin si Super Tenere cu roata de 21 pe fata prima mai axata pe offroad [mai putini cai mai mult cuplu] a doua mai stradala [mai multi cp mai putin cuplu in special jos] Transalpul vechi care are tot roata de 21 BMW-urile R1100GS; R 1150 GS cu roata de 19 si singurele din mobrele vechi pe care poti gasi ABS Toate astea vechi mie mi se par foarte grele, iar tu nu ai spus daca ai 200 cm si 130 kg de muschi sau 155 cm si 55 kg. Aici ca o consideratie personala, daca alegi sa mergi pe varianta fara semanal la mobil, roata de 21 pe fata, cred ca primul parametru la care trebuie sa ai grija este masa utilajului, apoi cuplul cat mai de jos si de abia apoi puterea, dar cum spuneam este o parere personala. Tot ca si o consideratie personala nu mi-as face probleme de fiabilitate la KTM-urile mari 9x0. Motorul este cum se spune "bombproof" iar cele cateva hibe cunoscute, de aia sunt cunoscute ca sa le remediezi inainte sa pleci in jurul lumii. O pompa de benzina aftermarket si un master cilinder de amberaj nu sunt un cap de tara oricum. Se pare ca noul KTM 1190 nu a avut nici un fel de probleme, fie ele cunoscute sau nu cel putin nu inca. In final pentru ca sunt sigur ca se va gasi cineva sa comenteze, precizez ca nu am uitat nici o mobra ci au fost excluse cu buna stiinta pt ca astea sunt recomandarile mele. Si nu as recomanda nicodata o mobra ca Varadero de ex care e grea ca un elefant, are o putere relativ mica pt clasa de cilindree din care face parte, suspensii la misto, si consuma si mult. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Andrei M Postat Ianuarie 5, 2014 Share Postat Ianuarie 5, 2014 Daca banii nu sunt chiar o problema, ia-ti un 1200 GS. Cum ai avut chopper, poate inca nu- ti doresti un GS, dar peste ceva timp iti vei dori :-) Si daca nu o sa- ti placa, il vinzi si incerci altceva. Si mai ramai si cu bani... Cauta un exemplar cu carte de service prin Germania, ca iti va fi de folos la revanzare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Ianuarie 5, 2014 Share Postat Ianuarie 5, 2014 (editat) Daca ai bani si pt intretinere si vrei sa-ti bagi vecinii-n boala ia-ti GS. Daca vrei motor doar pt tine si calatoriile tale cu pasager, te poti opri la 1000. Noul Vstrom 1000 ABS este tot ce-ti trebuie si chiar mai mult de atat. Editat Ianuarie 5, 2014 de bogdan_harea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
lexysexy Postat Ianuarie 5, 2014 Share Postat Ianuarie 5, 2014 Va salut pe toti ! Numele meu este Radu, am 28 de ani, sunt inginer oil & gas, si ma aflu intr-o mare dilema: Alegerea unui motor. Dupa cativa ani de mers pe motocicleta, un Dragstar 650 Classic '02, am luat o pauza pentru a lucra departe de casa si a face niste bani. Am vandut motocicleta, iar acum vreau alta, ...normal ! In anii in care am folosit chopperul, am realizat urmatoarele plusuri si minusuri: + (arata bine si plin de personalitate, foarte confortabil pentru drumuri nu mai lungi de 200km, mentenanta usoara, cardan, pasagerul se simte confortabil) - obositor la drumuri ce depasesc 200km, bagaje nu prea multe, viteza de croaziera ~100km/h, nu te poti abate de la asfalt, putere mica, consum >6 daca dai talpa 120-130) Ce caut acum, este sa evadez cu saptamanile, sa plec in locuri linistite unde sa n-am semnal la mobil, si sa am la mine tot ce trebuie de supravietuit. Imi doresc mai multa putere, sa pot atasa niste ZegaPro si un top-case, sa mearga fara vibratii si sa am confort la ~120km/h, sa am pasager, si sa fie usor de intretinut si fara sa fii doctor sau sa-ti trebuiasca service oriunde ai fi. Drumurile or sa fie lungi probabil voi incepe cu turul Romaniei, si apoi o excursie de o vara in Europa (Alpii, si orasele simbolice ale batranului continent). Ma voi abate de la asfalt probabil pe un drum forestier ca sa ajung la o cabana sau pensiune. Am citit multe review-uri pe internet, dar ce spun unii si altii foarte putin, si nu am practic prea multe feedbackuri de la cei care au. Bugetul este discutabil, pot face un sacrificiu si sa cheltui 10.000 euro, si sa iau un 1200 GS, motor mare, complicat, plin de electronica si motocicleta care mai mult ma domina. Pot la fel de bine sa dau 2-3000 pe un Transalp, old school sa il pot invata si manevra destul de usor, si nu trebuie sa fii doctor sa inveti sa-l repari dar nu are putere suficienta (parerea mea) si de-aici pot incepe argumentele... Intrebarea, si scopul acestui topic este ca voi, posesori de adventure/enduro/touring, sa imi spuneti, ce v-ati lua voi, daca ati avea ocazia sa va luati alta motocicleta decat ce aveti acum, sau daca sunteti multumiti, ce avantaje va ofera si ce nu va ofera in prezent. Trebuie sa avem in vedere ca suntem niste muncitori si nu suntem plini de bani. Ma consider un tip incepator, si am mers aproximativ 30.000km cu chopperul si am invatat singur sa fac mentenanta sau cel putin cu ce se mananca (carburatoare, ulei, furca, alte chestii mici). Nu am cazut niciodata, si nici nu vreau. Sunt constient ca clipa de cazatura poate veni in orice moment, motorul l-am trantit dar nu in mers :- ). Am permisul de conducere de 10 ani, si cred despre mine ca sunt disciplinat in trafic. Exista clasa medie (motoare de 650cmc si clasa mare, peste 1000cmc), sau asa le-am botezat eu. Am studiat motocicletele dar nu le si cunosc in detaliu, si nici feedbackuri reale nu am. 650: Transalp 650/700, Vstrom, Africa Twin, 800 GS, 650 GS, Triumph XC800, KTM.... 1000: Varadero, Vstrom, Super Tenere, 1200GS, KTM, Triumph Am luat in calcul si FJR -ul dar este de strada, si ... prea puternica, o uzina practic, si complicata pentru mine. Desi este un cruiser de lux, nu mi se potriveste Vreau ca voi, cititori sau motociclisti experimentati, sa imi dati niste pareri, ca eu sa fac o alegere optima. "Banii nu sunt o problema, dar sunt". Am bani sa dau pe ceva mare si bun, dar oare se merita ? Acelasi lucru pot sa-l fac si cu ceva mai ieftin, sunt sigur. Pentru asta sunteti voi si voi citi cu atentie ce scrieti. Salut si asfalt uscat ! 1 KTM 990 Adv 2 SuperTenere 1200 3 BMW GS 1200 4 Aprilia Caponord Rally Raid 5 SuperTenere 750 6 Africa Twin 750 7 Yamaha xt660z Salut Radu. Pentru ca anumite detalii lipsesc din enuntul tau o sa incerc o alta abordare, mai ales ca din cate vad marea majoritate iti recomanda mobra pe care o au sau pe care au avut-o sau pe care ar vrea sa o aiba. Ceea ce nu e chiar rau insa nevoile oamenilor difera de la individ la individ si ceea ce pt unul e suficient pentru altul ar putea fi total insuficient. "Ce caut acum, este sa evadez cu saptamanile, sa plec in locuri linistite unde sa n-am semnal la mobil, si sa am la mine tot ce trebuie de supravietuit. Imi doresc mai multa putere, sa pot atasa niste ZegaPro si un top-case, sa mearga fara vibratii si sa am confort la ~120km/h, sa am pasager, si sa fie usor de intretinut si fara sa fii doctor sau sa-ti trebuiasca service oriunde ai fi. Drumurile or sa fie lungi probabil voi incepe cu turul Romaniei, si apoi o excursie de o vara in Europa (Alpii, si orasele simbolice ale batranului continent). Ma voi abate de la asfalt probabil pe un drum forestier ca sa ajung la o cabana sau pensiune." Bucata asta din enuntul tau pare sa contina cea mai multa informatie si cu toate astea este relativ contradictorie. Daca luam prima parte cea referitoare la semnalul de mobil, atunci roata de 21 pe fata e obligatorie si de asemenea mobra trebuie sa fie cat mai usoara; dar apoi incepi sa vorbesti despre touring si despre eventual un drum forestier pana la o pensiune ceva, de unde deduc ca nu o sa ai asa mult bagaj intrucat lipseste toata partea de camping. De asemenea pensiunea si lipsa semnalului la mobil nu prea sunt in aceeasi propozitie. Deci daca vrei lipsa semnal mobil, obligatoriu ai nevoie de cort si de roata de 21 si deja intra in schema si suspensiile nu neaparat foarte bune i nsa cu o cursa decenta [macar 200mm] De asemenea din enuntul tau inteleg ca vrei mai multa putere si 120km/h. M-am uitat la ce ai calarit pana acum si am vazut ca avea doar 40 cai dar cu un cuplu max pe la 3000 RPM. Aproape orice mobra de la categoria asta [Enduro Touring & Adventure] de peste 650 are mai mult de 40 de cai dar cumva am impresia ca nu iti va place un monocilindru pentru ca ai zis ca nu vrei vibratii si monocilindrele vibreaza, unele mai mult altele mai putin dar vibreaza. Astfel incat ajungem la momentul la care incepem sa tragem comcluzii. Prima comcluzie este ca vrei un bicilindru. Acum ar trebui sa te hotarasati daca vrei o mobra veche sau una noua pentru ca asa macar stii pe ce te canalizezi. Mobrele vechi au avantajul pretului, insa acest avantaj este contrabalansat de dezavantaje cum ar fi consumul mai mare de combustibil [nu au injectie, nu au treapta a 6-a] si de faptul ca vei avea de reparat la ele. Indiferent de marca o mobra veche, chiar si daca a fost bine intretinuta, tot mai are niste hibe, ceea ce es normal in ani de zile. Mobrele noi au avantajul de a avea consum mai mic sau putere mai mare, siguranta mai mareasta constand in frane mai bune si posibilitatea de a avea ABS si de ce nu unele dintre ele au si "fun factor" . Eu unul prefer mobrele mai noi, pentru ca imi place sa ma plimb nu sa surubaresc la ele, bineintles exista si oameni care daca nu surubaresc la mobre nu se simt bine. Acum am vea urmatoarele categorii: Touring clasa 1000+ [cu semnal de mobil] asa inseamna roata de 19 pe fata si aici ar fi in functie de putere de la mare la mic : KTM 1190, BMW R1200GS, si eventual noul Suzuki VStrom de 1000 [care in concordanta cu fisele tehnice are un propulsor interesant] Touring clasa 650+ tot 19 pe fata tot cu semnal la mobil BMW F650 GS [bicilindru] Suzuki Vstrom 650 si poate si Transalpul nou desi parerea mea e ca nu prea merita prin comparatie cu celelalte 2. Adventure clasa 1000+ [fara semnal de mobil si cu roata de 21 pe fata]: KTM 1190 R, KTM 990 si ca sa nu mai fac o categorie separata si BMW F800GS care e mai mic de 1000 evident Astea au fost mobrele noi care se afa in productie in momentul asta. La mobre vechi lucrurile sunt mai simple pt catimpul a facut deja o triere: Africa Twin si Super Tenere cu roata de 21 pe fata prima mai axata pe offroad [mai putini cai mai mult cuplu] a doua mai stradala [mai multi cp mai putin cuplu in special jos] Transalpul vechi care are tot roata de 21 BMW-urile R1100GS; R 1150 GS cu roata de 19 si singurele din mobrele vechi pe care poti gasi ABS Toate astea vechi mie mi se par foarte grele, iar tu nu ai spus daca ai 200 cm si 130 kg de muschi sau 155 cm si 55 kg. Aici ca o consideratie personala, daca alegi sa mergi pe varianta fara semanal la mobil, roata de 21 pe fata, cred ca primul parametru la care trebuie sa ai grija este masa utilajului, apoi cuplul cat mai de jos si de abia apoi puterea, dar cum spuneam este o parere personala. Tot ca si o consideratie personala nu mi-as face probleme de fiabilitate la KTM-urile mari 9x0. Motorul este cum se spune "bombproof" iar cele cateva hibe cunoscute, de aia sunt cunoscute ca sa le remediezi inainte sa pleci in jurul lumii. O pompa de benzina aftermarket si un master cilinder de amberaj nu sunt un cap de tara oricum. Se pare ca noul KTM 1190 nu a avut nici un fel de probleme, fie ele cunoscute sau nu cel putin nu inca. In final pentru ca sunt sigur ca se va gasi cineva sa comenteze, precizez ca nu am uitat nici o mobra ci au fost excluse cu buna stiinta pt ca astea sunt recomandarile mele. Si nu as recomanda nicodata o mobra ca Varadero de ex care e grea ca un elefant, are o putere relativ mica pt clasa de cilindree din care face parte, suspensii la misto, si consuma si mult. Cel mai bun post si cel mai bun sfat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
stulewa Postat Ianuarie 5, 2014 Share Postat Ianuarie 5, 2014 pompa de benzina la ktm 990 se strica pentru ca exista chitrosi care nu o serviseaza la timp si dupaia se apuca sa se planga.... defapt pompa nu se strica, se infunda filtrele de benzina (...da, are doua..) si atunci, normal ca motoreta se opreste ca sa nu futizezi injectoarele. smart nu?!??? kitul de reparatie costa vreo 30 euro si daca chiar trebuie o poti repara la marginea drumului. iti trebuie un 8, un 6 si doua imbusuri de 5 si 6. mai greutz de servisat e pompa de apa deoarece e nevoie sa scoti capacul ambreiajului! pentru alte intrebari va stau la dispozitie PS: si africana ar fi de luat in calcul dar nu va avea calitatile ktm-ului in teren deoarece e mai vechiutza si suspensiile sunt inferioare ca si tehnologie Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
RobertAmbrozie Postat Ianuarie 5, 2014 Share Postat Ianuarie 5, 2014 Salut Radu , eu nu am experienta celor mai multi de aici , dar am parcurs recent acelasi drum pe care esti tu acum, avand in vedere acelasi obiectiv . Am avut un Marauder de 800 , am avut 2-3 ani pauza si in ultimele 2-3 luni am cautat , am evaluat , am citit , iar am citit , am probat , am cerut sfaturi , am negociat si in final m-am ales cu cea mai buna motocicleta pentru exact acelasi scop ca cel pe care l-ai descris tu . E vorba de Suzuki V-Strom de 650 cc . Daca vrei , iti dau toate argumentele care m-au condus catre aceasta alegere . Am trecut si prin faza intentiei de a lua Transalp sau Dakar , am trecut si prin faza intentiei de a lua Varadero ( era cat pe ce , dar neamtul a vandut-o in ziua in care batuse palma si cu mine , da ! ) si sa stii ca o motocicleta care era destul de aproape de achizitia finala se cheama Kawasaki Versys . Nu e foarte cunoscuta in Romania , dar e o motocicleta foarte distractiva . Alegerea e grea , pentru ca toate sunt motociclete bune si prestigioase si toate iti vor oferi satisfactii . Dar echilibrul cel mai bun intre toate calitatile unui enduro-touring bun ( fara pretentii de hard , desigur ) il reprezinta V-Strom 650. Iar eu am facut in ultimele saptamani cateva sute de km de soft enduro cu aceasta motocicleta si am ajuns in zone fara semnal la telefon cu cauciucuri de strada . Cu tot respectul pentru BMW , Honda , miarele lor ( sau ceea ce inseamna 1000+ cc ) , sunt grele si cred ca ceea ce castiga in tinuta de drum pe sosea pierd rapid in afara ei. Pe scurt , eu am votat ferm cu V-Strom 650 . Dupa ce am facut achizitia , am descoperit pe net un grec simpatic care nu se sfieste sa spuna ca este , probabil, cea mai buna motocicleta din toate timpurile . Pe bune . Uite-l aici : Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Ianuarie 5, 2014 Share Postat Ianuarie 5, 2014 Chiar ca nu se sfieste. Deloc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
b374 Postat Ianuarie 5, 2014 Share Postat Ianuarie 5, 2014 Cu tot respectul pentru BMW , Honda , miarele lor ( sau ceea ce inseamna 1000+ cc ) , sunt grele si cred ca ceea ce castiga in tinuta de drum pe sosea pierd rapid in afara ei. Cu tot respectul pentru parerea ta, daca e vb de strict de greutate, capabilitati, si pe hartie si pe testate, te contrazic si zic ca nu-i chiar asa. R12GS face cam tot ce face V-Strom de 650, chiar mai bine. Singurul plus care-l vad la Strom e pretul mic. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
KINGS Postat Ianuarie 5, 2014 Share Postat Ianuarie 5, 2014 Scurt istoric : - Virago 535 - V Star 1100 (Dragstar 1100) - V Strom 650 din Mai 2013 / aprox. 9000 km cu ea. Din puctul meu de vedere V Strom reprezinta solutia pentru Radu in ceea ce priveste raportul cerinte/pret/calitate/fiabilitate. Bineinteles ca sunt subiectiv si ca respect alegerea celorlalti. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ERU Postat Ianuarie 5, 2014 Share Postat Ianuarie 5, 2014 Salut Radu. Pentru ca anumite detalii lipsesc din enuntul tau o sa incerc o alta abordare, mai ales ca din cate vad marea majoritate iti recomanda mobra pe care o au sau pe care au avut-o sau pe care ar vrea sa o aiba. Ceea ce nu e chiar rau insa nevoile oamenilor difera de la individ la individ si ceea ce pt unul e suficient pentru altul ar putea fi total insuficient. "Ce caut acum, este sa evadez cu saptamanile, sa plec in locuri linistite unde sa n-am semnal la mobil, si sa am la mine tot ce trebuie de supravietuit. Imi doresc mai multa putere, sa pot atasa niste ZegaPro si un top-case, sa mearga fara vibratii si sa am confort la ~120km/h, sa am pasager, si sa fie usor de intretinut si fara sa fii doctor sau sa-ti trebuiasca service oriunde ai fi. Drumurile or sa fie lungi probabil voi incepe cu turul Romaniei, si apoi o excursie de o vara in Europa (Alpii, si orasele simbolice ale batranului continent). Ma voi abate de la asfalt probabil pe un drum forestier ca sa ajung la o cabana sau pensiune." Bucata asta din enuntul tau pare sa contina cea mai multa informatie si cu toate astea este relativ contradictorie. Daca luam prima parte cea referitoare la semnalul de mobil, atunci roata de 21 pe fata e obligatorie si de asemenea mobra trebuie sa fie cat mai usoara; dar apoi incepi sa vorbesti despre touring si despre eventual un drum forestier pana la o pensiune ceva, de unde deduc ca nu o sa ai asa mult bagaj intrucat lipseste toata partea de camping. De asemenea pensiunea si lipsa semnalului la mobil nu prea sunt in aceeasi propozitie. Deci daca vrei lipsa semnal mobil, obligatoriu ai nevoie de cort si de roata de 21 si deja intra in schema si suspensiile nu neaparat foarte bune i nsa cu o cursa decenta [macar 200mm] De asemenea din enuntul tau inteleg ca vrei mai multa putere si 120km/h. M-am uitat la ce ai calarit pana acum si am vazut ca avea doar 40 cai dar cu un cuplu max pe la 3000 RPM. Aproape orice mobra de la categoria asta [Enduro Touring & Adventure] de peste 650 are mai mult de 40 de cai dar cumva am impresia ca nu iti va place un monocilindru pentru ca ai zis ca nu vrei vibratii si monocilindrele vibreaza, unele mai mult altele mai putin dar vibreaza. Astfel incat ajungem la momentul la care incepem sa tragem comcluzii. Prima comcluzie este ca vrei un bicilindru. Acum ar trebui sa te hotarasati daca vrei o mobra veche sau una noua pentru ca asa macar stii pe ce te canalizezi. Mobrele vechi au avantajul pretului, insa acest avantaj este contrabalansat de dezavantaje cum ar fi consumul mai mare de combustibil [nu au injectie, nu au treapta a 6-a] si de faptul ca vei avea de reparat la ele. Indiferent de marca o mobra veche, chiar si daca a fost bine intretinuta, tot mai are niste hibe, ceea ce es normal in ani de zile. Mobrele noi au avantajul de a avea consum mai mic sau putere mai mare, siguranta mai mareasta constand in frane mai bune si posibilitatea de a avea ABS si de ce nu unele dintre ele au si "fun factor" . Eu unul prefer mobrele mai noi, pentru ca imi place sa ma plimb nu sa surubaresc la ele, bineintles exista si oameni care daca nu surubaresc la mobre nu se simt bine. Acum am vea urmatoarele categorii: Touring clasa 1000+ [cu semnal de mobil] asa inseamna roata de 19 pe fata si aici ar fi in functie de putere de la mare la mic : KTM 1190, BMW R1200GS, si eventual noul Suzuki VStrom de 1000 [care in concordanta cu fisele tehnice are un propulsor interesant] Touring clasa 650+ tot 19 pe fata tot cu semnal la mobil BMW F650 GS [bicilindru] Suzuki Vstrom 650 si poate si Transalpul nou desi parerea mea e ca nu prea merita prin comparatie cu celelalte 2. Adventure clasa 1000+ [fara semnal de mobil si cu roata de 21 pe fata]: KTM 1190 R, KTM 990 si ca sa nu mai fac o categorie separata si BMW F800GS care e mai mic de 1000 evident Astea au fost mobrele noi care se afa in productie in momentul asta. La mobre vechi lucrurile sunt mai simple pt catimpul a facut deja o triere: Africa Twin si Super Tenere cu roata de 21 pe fata prima mai axata pe offroad [mai putini cai mai mult cuplu] a doua mai stradala [mai multi cp mai putin cuplu in special jos] Transalpul vechi care are tot roata de 21 BMW-urile R1100GS; R 1150 GS cu roata de 19 si singurele din mobrele vechi pe care poti gasi ABS Toate astea vechi mie mi se par foarte grele, iar tu nu ai spus daca ai 200 cm si 130 kg de muschi sau 155 cm si 55 kg. Aici ca o consideratie personala, daca alegi sa mergi pe varianta fara semanal la mobil, roata de 21 pe fata, cred ca primul parametru la care trebuie sa ai grija este masa utilajului, apoi cuplul cat mai de jos si de abia apoi puterea, dar cum spuneam este o parere personala. Tot ca si o consideratie personala nu mi-as face probleme de fiabilitate la KTM-urile mari 9x0. Motorul este cum se spune "bombproof" iar cele cateva hibe cunoscute, de aia sunt cunoscute ca sa le remediezi inainte sa pleci in jurul lumii. O pompa de benzina aftermarket si un master cilinder de amberaj nu sunt un cap de tara oricum. Se pare ca noul KTM 1190 nu a avut nici un fel de probleme, fie ele cunoscute sau nu cel putin nu inca. In final pentru ca sunt sigur ca se va gasi cineva sa comenteze, precizez ca nu am uitat nici o mobra ci au fost excluse cu buna stiinta pt ca astea sunt recomandarile mele. Si nu as recomanda nicodata o mobra ca Varadero de ex care e grea ca un elefant, are o putere relativ mica pt clasa de cilindree din care face parte, suspensii la misto, si consuma si mult. Wow am ajuns sa-mi dau quote mie insumi. In completarea a ceea ce am scris mai sus ar fi sa te hotarasti la anumite calitati pe care doresti sa le aiba mobra dupa care te documentezi bine de tot pe segmentul respectiv si ajungi la 2 max 3 modele. Poti sa ceri un sfat mult mai competent si mai putin lipsit de subiectivismul balcanic pe ADVRider.com Dupa care ai putea sa incerci sa le si calaresti, asta e un pic mai greu dar poate reusesti. Oricum testul va fi doar pur informativ pt ca nu vei putea sa le calaresti la o tura de x zile cu bagajele si pasagerul aferent. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Ianuarie 5, 2014 Share Postat Ianuarie 5, 2014 (editat) off - dece nu sunteti atenti si la problema consumului (miar si peste nu merge gratis) cat si la problema greutatii.. Un motor fiabil care se poate lual la ora actuala cu bani destul de putini e bmw f650 dakar. Croaziera eleganta la 140 cu consum sub 5 incarcat complet. Nivel de vibratii - tine de toleranta fiecaruia. Mie nu mi se pare ca vibreaza. Oricum daca discutam de mers pe strada cu cauciucuri mixte vibratiile vor proveni in principal de acolo. Roata de 21 pe fata, Roata relativ ingusta pe spate (130) - ajuta la mersul pe forestiere. Necesita un crash bar in zona radiatorului pentru cazurile in care dai cu el de planeta rau de tot. Poti face peste 1000 km pe zi cu el si intervalul de schimb ulei e 10mii km p.s. 193 kile plin cu benzina Editat Ianuarie 5, 2014 de ZIDU' Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ERU Postat Ianuarie 5, 2014 Share Postat Ianuarie 5, 2014 Salut Radu , eu nu am experienta celor mai multi de aici , dar am parcurs recent acelasi drum pe care esti tu acum, avand in vedere acelasi obiectiv . Am avut un Marauder de 800 , am avut 2-3 ani pauza si in ultimele 2-3 luni am cautat , am evaluat , am citit , iar am citit , am probat , am cerut sfaturi , am negociat si in final m-am ales cu cea mai buna motocicleta pentru exact acelasi scop ca cel pe care l-ai descris tu . E vorba de Suzuki V-Strom de 650 cc . Daca vrei , iti dau toate argumentele care m-au condus catre aceasta alegere . Am trecut si prin faza intentiei de a lua Transalp sau Dakar , am trecut si prin faza intentiei de a lua Varadero ( era cat pe ce , dar neamtul a vandut-o in ziua in care batuse palma si cu mine , da ! ) si sa stii ca o motocicleta care era destul de aproape de achizitia finala se cheama Kawasaki Versys . Nu e foarte cunoscuta in Romania , dar e o motocicleta foarte distractiva . Alegerea e grea , pentru ca toate sunt motociclete bune si prestigioase si toate iti vor oferi satisfactii . Dar echilibrul cel mai bun intre toate calitatile unui enduro-touring bun ( fara pretentii de hard , desigur ) il reprezinta V-Strom 650. Iar eu am facut in ultimele saptamani cateva sute de km de soft enduro cu aceasta motocicleta si am ajuns in zone fara semnal la telefon cu cauciucuri de strada . Cu tot respectul pentru BMW , Honda , miarele lor ( sau ceea ce inseamna 1000+ cc ) , sunt grele si cred ca ceea ce castiga in tinuta de drum pe sosea pierd rapid in afara ei. Pe scurt , eu am votat ferm cu V-Strom 650 . Dupa ce am facut achizitia , am descoperit pe net un grec simpatic care nu se sfieste sa spuna ca este , probabil, cea mai buna motocicleta din toate timpurile . Pe bune . Uite-l aici : Cu tot respectul pentru alegerea facuta de tine cum s-a mai discutat de altfel V Strom-ul comparat cu 12GS ala fara apa [stiu ca sunt din clase diferite] este cam pe acolo la Kg dar Gs-ul are spre dublu cai si cuplu. Cat despre grecul ala "simpatic" dupa parerea mea e schizoid in toata regula. Dupa ce apreciaza el caliatatea constructiei lovind mobra cu pumnul !?!?!!?!? WTF; si pentru ca tind sa ma documentez inainte sa afirm ceva uite aici un link tot al lui : in care face review la 12GS si pe la min 12 isi da in petec in stil mare pentru care ar putea fi internat la 9 fara dubii. Pe scurt argumentul pt care nu-i place lui BMW e ca nemtii au fost naspa in al doilea razboi. WTF si japonezii cu cine au fost aliati ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlady_80 Postat Ianuarie 5, 2014 Share Postat Ianuarie 5, 2014 Buna Radau Eu sa fiu in locul tau asa as vedea alegerea: Clasa mica ar fi asa : V Strom 650 - putere buna, motor fiabil , consum mic, merge si pe off dar nu cu foarte mari pretentii Transalp 650 - putere mai mica decat la V - Strom , consum mai mare( carburatie), fiabilitate, mai bun ca V- Stromul in off roata de 21 pe fata, mai slab pe asfalt Ambele sunt la preturi accesibile: Tenere 660 - putere suficienta , consum mic, bun in offf, monociclindru mai slab pe asfalt cu pasager si poate mai incomod Ceva mai scump. Clasa de mijloc Africana 750 - putre buna spre suficienta pe asfalt, consum putin mai mare decat transalpul de 650 sau cel putin egal, roata de 21 fata foarte bun in off, motor destul de vechi si cam scump Clasa mare: Varadero 1000 - putere arhi suficienta, comod la drum cu pasager, consum relativ bun pentru clasa lui, in off merge limitat. V Strom 1000 - putere arhi suficienta pe asfalt, comod la drum lung cu pasger, consum poate ceva mai mare, in off merge limitat . Daca ar fi bani pentru ceva noua m-as indrepta astfel : Clasa mica : V -Strom 650, Transalp 700 ( mai slabut la putere ca V- stromul, si consum mai mare), Versis 650 un monociclindru interesant, consum bun, poate cel mai ieftin dintre astea si cred cel mai limitat in off. La clasa mare eu personal sa am bani de una noua asa fi tentat sa aleg intre: Versys 1000 este destul de bun pretul de nou, motor 4 in linie( cred ca este fenomenal) consum bun, putere suficienta, electronica nici prea multa dar nici prea putina ( ABS,KTC) , limitat in off V - Stromul nou de 1000, motorul 2 in V cuplu bun , putere buna, electronica nici prea multa dar nici prea putina, poate mai bun in off ca Vrsysul 1000 Super Tenere 1200 putere suficienta, comod , consum bun , electronica nici prea multa dar nici prea putina, mai bun in off decat ambele de mai sus. La final ar fi si o concluzie personala: Second clasa mica - V -strom 650 Second clasa mare - Varadero Nou clasa mica probabil Transalpul de 700/V- Strom 650 La clasa mare second Varadero 1000 La clasa mare nou 90% Versys 1000 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
b374 Postat Ianuarie 5, 2014 Share Postat Ianuarie 5, 2014 Tenere 660 - […], consum mic […] ca posesor… pare gluma… comparat cu? Versis 650 un monociclindru interesant bicilindru. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
lexysexy Postat Ianuarie 5, 2014 Share Postat Ianuarie 5, 2014 Salut Radu , eu nu am experienta celor mai multi de aici , dar am parcurs recent acelasi drum pe care esti tu acum, avand in vedere acelasi obiectiv . Am avut un Marauder de 800 , am avut 2-3 ani pauza si in ultimele 2-3 luni am cautat , am evaluat , am citit , iar am citit , am probat , am cerut sfaturi , am negociat si in final m-am ales cu cea mai buna motocicleta pentru exact acelasi scop ca cel pe care l-ai descris tu . E vorba de Suzuki V-Strom de 650 cc . Daca vrei , iti dau toate argumentele care m-au condus catre aceasta alegere . Am trecut si prin faza intentiei de a lua Transalp sau Dakar , am trecut si prin faza intentiei de a lua Varadero ( era cat pe ce , dar neamtul a vandut-o in ziua in care batuse palma si cu mine , da ! ) si sa stii ca o motocicleta care era destul de aproape de achizitia finala se cheama Kawasaki Versys . Nu e foarte cunoscuta in Romania , dar e o motocicleta foarte distractiva . Alegerea e grea , pentru ca toate sunt motociclete bune si prestigioase si toate iti vor oferi satisfactii . Dar echilibrul cel mai bun intre toate calitatile unui enduro-touring bun ( fara pretentii de hard , desigur ) il reprezinta V-Strom 650. Iar eu am facut in ultimele saptamani cateva sute de km de soft enduro cu aceasta motocicleta si am ajuns in zone fara semnal la telefon cu cauciucuri de strada . Cu tot respectul pentru BMW , Honda , miarele lor ( sau ceea ce inseamna 1000+ cc ) , sunt grele si cred ca ceea ce castiga in tinuta de drum pe sosea pierd rapid in afara ei. Pe scurt , eu am votat ferm cu V-Strom 650 . Dupa ce am facut achizitia , am descoperit pe net un grec simpatic care nu se sfieste sa spuna ca este , probabil, cea mai buna motocicleta din toate timpurile . Pe bune . Uite-l aici : Vezi ca nenea ala e chiar "JMECHER" poti cauta tot pe youtube ce poate face cu o gramada de motorete. Dupa parerea mea KTM este ideal. Putere Bicicleta Accesorii Off road - cel mai grav. Motorizare grava Faci enduro cu motorete cu roti turnate? trebe sa ai roate cu spiteeee Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Ianuarie 5, 2014 Share Postat Ianuarie 5, 2014 o chestie importanta in socotelile asta e cat poate sa care motoreta. Eu pe dakarul meu pot sa incarc 187 kile Pare mult dar nu e. Echipamentul are cam10 kile pe om topcase si side case au si alea un minim de 10 kile goale, daca le incarci standard adaugi 15 pe total, deja ai 45 kile si iti raman 142 pentru hoituri In momentul in care aveam 102 kile - evident ca si o matza de 45 depasea ce poate duce motoreta. Trist daca mergi sa campezi unde nu ai semnal la telefon Trebuie analizata si incarcarea maxima pe fiecare roata, sanu va treziti cu amortizoare busite. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
RobertAmbrozie Postat Ianuarie 5, 2014 Share Postat Ianuarie 5, 2014 (editat) Faci enduro cu motorete cu roti turnate? trebe sa ai roate cu spiteeee Eu cred ca denumirea de " enduro" alaturara cu " touring " este de fapt o gaselnita , sa-i zicem comerciala . Cine face enduro real cu o motocicleta de 200 - 250 kg ? In cei circa 400 km de soft enduro ( drumuri de pamant si macadam , pajisti , sleauri , drumuri de tractoare , forestiere ) pe care i-am facut recent am cam tras de mobra in urma a doua cazaturi la viteza mica si in urma a multor situatii in care trebuia sa cobor si sa o imping de ghidon de cele mai multe ori pentru ca nu aveam loc sa intorc pe ea sau gaseam diverse situatii in care consideram ca sunt depasit , fiind echipat cu cauciucuri de strada si singur . Aveam grija sa nu am multa benzina in rezervor dar chiar si asa , Stroama cantarea minim 210 kg . Daca as fi fost cu o Honda Varadero , nu o miscam nici un milimetru la cele 260-270 kg !! . Iar ceea ce am descris mai sus se poate face de minune cu roti turnate . Iar pe advrider.com am vazut zeci de americani care foloseau V-Strom 650 in tot felul de situatii pe care noi nu le-am numi deloc soft... Editat Ianuarie 5, 2014 de RobertAmbrozie Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MotoMax Postat Ianuarie 5, 2014 Share Postat Ianuarie 5, 2014 Asa e, Robert ! Daca amicul nu vrea neaparat 21 pe fata si spite, alaturi de Africana sugerata de mine, V-Strom 650 e o alegere excelenta ! Motocicleta este foarte reusita, nu ai ce sa-i reprosezi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
RobertAmbrozie Postat Ianuarie 5, 2014 Share Postat Ianuarie 5, 2014 (editat) Asa e, Robert ! Daca amicul nu vrea neaparat 21 pe fata si spite, alaturi de Africana sugerata de mine, V-Strom 650 e o alegere excelenta ! Motocicleta este foarte reusita, nu ai ce sa-i reprosezi. @MotoMax , Multumesc pentru intarirea spuselor mele . Cum ziceam , n-am experienta voastra , dar spun doar ceea ce am constatat direct , gasindu-ma intr-o situatie foarte asemanatoare cu cea in care se afla Radu acum . El spune ca nu-s neaparat probleme de buget iar eu n-am vorbit deloc despre asta referitor la V-Strom . Dar daca luam in calcul si ca pretul la V-Strom e foarte bun ( poate cel mai bun ) , atunci nu vad de ce ar mai avea vreo dilema . Dealtfel , luand in calcul totul , eu cred ca i s-ar potrivi lui Radu o motocicleta noua , 2014 . Si ma duce gandul chiar la recent lansatul DL 1000 ABS 2014 . Si mult laudatul ... inclusiv de catre multi motociclisti romani experimentati . Adica acesta : http://www.suzuki-vstrom.com/en/index.html Nu stiu cat e pretul lui exact , dar sunt sigur ca ati putea sa ii faceti o oferta buna . Ar putea sa devina chiar primul posesor de DL 1000 2014 in Romania ? Si-ar face un cadou frumos , zic . Editat Ianuarie 5, 2014 de RobertAmbrozie Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
b374 Postat Ianuarie 5, 2014 Share Postat Ianuarie 5, 2014 Dealtfel , luand in calcul totul , eu cred ca i s-ar potrivi lui Radu o motocicleta noua , 2014 . Si ma duce gandul chiar la recent lansatul DL 1000 ABS 2014 . Si mult laudatul ... inclusiv de catre multi motociclisti romani experimentati . Adica acesta : http://www.suzuki-vstrom.com/en/index.html Nu stiu cat e pretul lui exact , dar sunt sigur ca ati putea sa ii faceti o oferta buna . Ar putea sa devina chiar primul posesor de DL 1000 2014 in Romania ? cred ca toata chestia de mai sus zice multe despre motociclistii romani experimentati … pana mea, nu l-a pipait, incalecat nimeni de pe forum, ce sa mai zic un test drive cu el… dar e regina Faci enduro cu motorete cu roti turnate? trebe sa ai roate cu spiteeee man, din ce inteleg eu… omul vrea un tur de tara si ceva alpi in prima faza… oricat de proaste am avea drumurile, nu se califca drept enduro si nici spitele nu au justificare… Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Slash28 Postat Ianuarie 5, 2014 Autor Share Postat Ianuarie 5, 2014 salut din nou, am studiat piata second ale urmatoarelor motociclete: GS1200 (primele editii, si cu multi km) GS1150 DL 650 (2012-2013) DL 1000 (>2007) -------------------------- toate aceste modele costa in jurul a 6000 euro, mai dotat sau nu, daca vrei sa pui ceva pe el la suma asta ajungi. GS1150 va prezenta uzura (~30-50k km) GS1200(cel mai ieftin este ~7500 euro '04-'06 si cu kilometrii ~50k km) Aceste BMW-uri obosite GS1150 sau GS1200 sunt mai bune decat un vstrom (indiferent ca e 650 nou/vechi 4-5ani ~20k km,1000 vechi de 5-6 ani ~20k km) ? Se merita sa iei BMW sau VStrom in acest caz ? Nu am tras vreo concluzie, cand o sa iau o decizie, am sa va anunt, plec direct in Germania, si ma intorc calare. Cheers! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
RobertAmbrozie Postat Ianuarie 5, 2014 Share Postat Ianuarie 5, 2014 cred ca toata chestia de mai sus zice multe despre motociclistii romani experimentati … pana mea, nu l-a pipait, incalecat nimeni de pe forum, ce sa mai zic un test drive cu el… dar e regina da man , ai dreptate, insa nu cred ca au trecut 2-3 saptamani de cand a avut lansarea pentru presa de specialitate, in Spania . Nu cred ca au avut timp fizic sa-l importe in Romania . Si cred ca toata lumea care s-a pronuntat asa, pe neve, nu evalueaza decat ce zice ochiul privitorului, brosura modelului si traditia marcii . Din toate astea rezulta ca e de bine . Nu cred ca se asteapta cineva sa fie altfel decat foarte bun. Si, in cazul lui Radu, tur de tara + Alpi "cu saptamanile" va insemna un mod de viata ... Asta inseamna bagaje , capacitate ridicata de Adventure , fiabilitate si chef mare de duca ... norocosul . Deci mobra noua si misto . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Ianuarie 5, 2014 Share Postat Ianuarie 5, 2014 salut din nou, am studiat piata second ale urmatoarelor motociclete: GS1200 (primele editii, si cu multi km) GS1150 DL 650 (2012-2013) DL 1000 (>2007) -------------------------- toate aceste modele costa in jurul a 6000 euro, mai dotat sau nu, daca vrei sa pui ceva pe el la suma asta ajungi. GS1150 va prezenta uzura (~30-50k km) GS1200(cel mai ieftin este ~7500 euro '04-'06 si cu kilometrii ~50k km) Aceste BMW-uri obosite GS1150 sau GS1200 sunt mai bune decat un vstrom (indiferent ca e 650 nou/vechi 4-5ani ~20k km,1000 vechi de 5-6 ani ~20k km) ? Se merita sa iei BMW sau VStrom in acest caz ? Nu am tras vreo concluzie, cand o sa iau o decizie, am sa va anunt, plec direct in Germania, si ma intorc calare. Cheers! Treaba cu intorsul calare ori o faci acum, pana vine zapada, ori la primavara.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vis-a-vis Postat Ianuarie 5, 2014 Share Postat Ianuarie 5, 2014 Eu aș lua o Africa Twin de 3-4000 de euro, aș mai băga vreo mie în îmbunătățiri și de restul apă, paie și bătaie. Nu merită să dai banii pe o mobră care să coste cât tot bugetul alocat. Dacă vrei să simți însă că ai ceva tare între picioare, clar acel ceva este KTM 990... Celelalte enumerate pe aici sunt doar niște touringuri cu alură de enduro. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.