jinxy Postat Februarie 27, 2014 Share Postat Februarie 27, 2014 Salut, Am niste carene din ABS putin sparte pe care as vrea sa le lipesc. Inclusiv bucati lipsa. Pana acum am gasit urmatoarele metode: 1. Lipire cu un adeziv din comert. Am incercat aseara pe o bucatica cu bisonite power adhesive, pentru ca citisem aici pe forum ca ar fi bun la asa ceva. Rezultatul nu a fost satisfacator, functioneaza pe baza de rasina + intaritor si nu adera la ABS cum ar trebui, practic nu topeste ABS-ul. Eu zic ca sunt bani aruncati. 2. Reparare cu kit fibra de sticla. Nici nu am incercat, din cate am citit ar functiona tot pe principiul de mai sus, rasina si intaritor, deci nu e bun pentru abs, s-ar dezlipi la vibratii. 3. Topirea in acetona sau mek a unor bucati de ABS si lipirea cu solutia obtinuta. Varianta asta pare cea mai buna, singura problema e ca nu pot face rost de acetona pura. Am incercat cu Farmec (dizolvant de lac de unghii) si nu e suficient de puternic. 4. Plasa metalica + pistol de lipit - as prefera sa nu incerc deoarece nu am un pistol de lipit suficient de puternic Ce metode ati incercat voi? Unde as putea gasi acetona pura sau MEK (metil etil cetona)? Ar fi alti adezivi din comert mai buni? Aveti vreo alta idee? PS. Da, stiu ca ar fi mai simplu/ieftin sa o duc la un service, dar sa zicem ca e un mic proiect personal. Merci, Alex Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
superbec Postat Februarie 27, 2014 Share Postat Februarie 27, 2014 3m are solutii chimice care FUNCTIONEAZA pentru ABS, nu cred ca merita daca ai carenele bucatele aparatele profesionale de lipit plastic costa cat un set de carene, fata de un letcon ordinar ai controlul temperaturii, daca lipesti cu letconul abs-ul devine casant, ca ideie... daca iese fum inseamna ca e casant. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Februarie 27, 2014 Share Postat Februarie 27, 2014 Poti lipi si cu letcomul dar trebuie sa ai grija la temperatura. Un letcom de 60-100W + un variator pt becuri cu care-i controlezi temperatura costa deobicei mai putin decat o solutie de lipit de calitate. Foarte important e si materialul de adaos, trebuie sa fie de acelasi tip, respectiv ABS in cazul tau. Ori cumperi baghete de ABS ori faci rost de alta bucata de carena sau altceva dar tot din ABS, cauta o bucata cu marcaj ca sa nu te chinui degeaba. Inainte sa incepi sudarea vopseaua trebuie curatata foarte bine, ideal cu o freza metalica. Exista si letcomuri cu un varf special pt sudat cu bagheta de ABS, dar daca nu faci asta des nu are rost. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
jinxy Postat Februarie 27, 2014 Autor Share Postat Februarie 27, 2014 Ca bucata "extra" de ABS voi folosi monopostul. Oricum mi se pare urat si nu il folosesc si asa sunt sigur ca e acelasi plastic. Merci de sfaturi! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
danutu_m Postat Februarie 27, 2014 Share Postat Februarie 27, 2014 (editat) jinxy, inca un lucru, in caz ca nu l-ai facut. Asigura-te ca plasticul din care sunt facute carenele de la motocicleta ta este ABS. La motocicleta anterioara (tot Suzuki) aveam o crapatura in carena laterala si fara sa dau jos carena, m-am dus la praktiker si am cumparat baghete ABS. Cand am dat-o jos, surpriza, nu era din ABS ci din PA66 (poliamida). Scuze, am mai citit odata primul post si vad ca ai scris clar ca materialul din care sunt carenele este ABS. Editat Februarie 27, 2014 de danutu_m Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
jinxy Postat Februarie 27, 2014 Autor Share Postat Februarie 27, 2014 Danut, cum ti-ai dat seama ca e poliamida? Eu m-am uitat pe capacul de la monopost si e stantat ABS. Banuiesc ca e acelasi plastic si in carene. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
chubby Postat Februarie 27, 2014 Share Postat Februarie 27, 2014 Ca bucata "extra" de ABS voi folosi monopostul. Oricum mi se pare urat si nu il folosesc si asa sunt sigur ca e acelasi plastic. Merci de sfaturi! si daca vinzi motorul si cel care o cumpara isi doreste monopostul ?! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
jinxy Postat Februarie 27, 2014 Autor Share Postat Februarie 27, 2014 si daca vinzi motorul si cel care o cumpara isi doreste monopostul ?! Nu il vand cuiva fara simt estetic si gata )) Glumesc, se poate cumpara altul daca ii trebuie musai si nu e prea scump. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
danutu_m Postat Februarie 27, 2014 Share Postat Februarie 27, 2014 Danut, cum ti-ai dat seama ca e poliamida? Eu m-am uitat pe capacul de la monopost si e stantat ABS. Banuiesc ca e acelasi plastic si in carene. ok, atunci ia de bun ce ti-am zis si asigura-te ca e stantat ABS si pe carena. In cazul meu, pe interiorul carenei era stantat PA66 si din cautari pe net am aflat ca PA66 este prescurtarea de la poliamida. Oricum, se gasesc in comert bare sau placi din PA66 sa folosesti ca material de adaos. Si in caz ca is din ABS carenele tale, sa nu strici capacul, se gasesc la magazine gen praktiker, hornbach, etc. baghete de ABS. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
chubby Postat Februarie 27, 2014 Share Postat Februarie 27, 2014 (editat) sunt curios de solutia oferita de colegi, pentru ca si eu am o dilema asemanatoare, e vorba de un fender flare original de pajero sport, din acelasi material Editat Februarie 27, 2014 de chubby Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Februarie 27, 2014 Share Postat Februarie 27, 2014 Sudura cu acelasi material ca si chestia rupta, asta e metoda care o practica orice atelier. Se topesc marginile + materialul de adaos pe dedesubt incercand sa se pastreze forma initiala, partea din fata se smirgheluieste si se aduce la forma initiala, grund+vopsea. Cu maiestrie si rabdare se poate cu un pistol de lipit/ciocan de lipit, asa cum a zis Binox. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Andry Postat Februarie 27, 2014 Share Postat Februarie 27, 2014 Vinde monopostul, iar de banii luaţi pe el o să poţi să-ţi cumperi destule baghete ABS ( le găseşti la Hornbach, sunt ca nişte spaghete negre, lungi de vreo 30cm ( parcă ) şi groase de vreo 3-4mm ). Pentru a lipi temporar carenele ( ca să-ţi fie mai uşoară munca cu ABS ) încearcă Bison Plastic ( Nu Power ! ) Adhesive. E un adeziv transparent, ieftin ( 8 lei ) şi lipeşte foarte bine ABS, policarbonat ( parbrize ) şi multe alte materiale plastice. Eu îmi lipesc carenele cu el şi parbrizul. Este format dintr-un singur tub de adeziv, nu trebuie mixat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
EarthFish Postat Februarie 27, 2014 Share Postat Februarie 27, 2014 (editat) Mai era un topic /index.php?/topic/446203-sudura-in-plastic-cine-face/. Poate te ajuta Daca vrei sa faci ceva durabil ,cum zice si Adry,gasesti la hornbach baghete .N-are rost sa strici capacul monopost Editat Februarie 27, 2014 de EarthFish Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Proxi Postat Februarie 28, 2014 Share Postat Februarie 28, 2014 (editat) Metoda descrisa mai sus e foarte buna. Insa daca esti incepator, e posibil sa strici materiale si carene. Ar trebui sa te antrenezi pe altceva inainte. Iti recomand sa folosesti 280 grade. Pe cel de la Hornbach iti recomanda 350. Temperatura depinde de felul ABSului (nu sunt toate la fel...) Editat Februarie 28, 2014 de Proxi Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
jinxy Postat Februarie 28, 2014 Autor Share Postat Februarie 28, 2014 Salut, Am fost in Hornbach Baneasa si am gasit baghete ABS. Arata cam asa: Mai exact, lista de cumparaturi a fost: Baghete ABS - 20RON Letcon 60w - 60RON Potentiometru 220v - 13RON Smirghel (granulatie 80 si 120) - 2RON Cutter - 10RON Lipici plastic (eu am ales ceva de la bison, dar orice e bun) - 10RON Astea sunt toate materialele necesare. 1. Potrivirea temperaturii: In cazul meu letconul are 60W si temperatura estimata in jur de 450C (scrie pe cutie), iar batoanele de ABS au temperatura estimata 350C. Am taiat camasa cablului letconului la 10cm de stecher cam 5 cm si am scos unul dintre fire. Am introdus capetele firului intr-un potentiometru folosit pentru becuri de lustra. Ca sa gasesc temperatura potrivita am facut cateva experimente. am taiat o bagheta de ABS cu varful letconului si am incercat sa o lipesc la loc iar apoi sa o rup pana a cedat langa lipitura. Daca temperatura e prea mare plasticul devine casant si se va rupe unde e lipit, daca e prea mica, nu se va lipi suficient de tare. Ca idee, daca temperatura e prea mare va iesi un fum alb din bagheta (destul de mult), si platicul va "fierbe" si va face mici bule si se va auzi un "sfarait". Daca temperatura e buna ar trebui sa iasa doar putin fum alb in momentul topirii efective a baghetei. Am observat ca pentru setupul meu varianta castigatoare a fost cu rotita potentiometrului cam la 3/4 din cursa. 2. Curatarea: Am taiat smirghelul fasii si l-am pus intr-un castron cu apa calda. Am curatat piesele initial cu o carpa umeda si detergent de vase. Apoi cu smirghelul cu granulatie 80, apoi cu cel de 120. Din colturile greu accesibile am scos vopseaua cu varful cutterului. Am curatat vopseaua pe aproximativ 2mm de la ruptura si am smirgheluit punctele ascutite si aschiile de plastic. 3. Lipirea: Am lipit piesa cu lipiciul de plastic pentru a o fixa pe pozitie. Apoi, incepand de la un capat al piesei am "trasat" ruptura cu varful letconului producand un sant cam de 1mm adancime. Dupa asta am topit putin din bagheta si am umplut santul, niveland materialul cu varful letconului folosit ca un mic spaclu. Am incercat sa topesc bagheta cat mai aproape de locul unde doream sa "curga". Am lucrat pe bucatele de 1-2cm si pe ambele fete. La final am incarcat putin cu material peste lipitura, am lasat sa se raceasca si am smirgheluit adaosul de material. Lipitura pare destul de solida. Am lipit niste urechi si dupa racire am sustinut fara probleme greutatea piesei in acele urechi. In weekend va urma partea interesanta: vopsirea. Intrebare de olimpiada: pentru pregaturea de vopsire, cum reusesc sa smirgheluiesc muchiile de 90 de grade? Imi puteti recomanda un tutorial pentu vopsit? Merci, Alex Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
COObra Postat Februarie 28, 2014 Share Postat Februarie 28, 2014 foarte buna explicatia, daca faceai si 3-4 poze din timpul procesului era belea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
jinxy Postat Martie 4, 2014 Autor Share Postat Martie 4, 2014 Poze: asa arata smirgheluit: Si o prindere facuta de la 0: Plasticul carenelor a fost PA6 + ABS - CF15 si s-a lipit fara probleme, desi codita si monopostul erau stantate doar ABS. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Proxi Postat Martie 4, 2014 Share Postat Martie 4, 2014 Ti-au iesit bine, bravo! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
LUK222 Postat Decembrie 29, 2014 Share Postat Decembrie 29, 2014 Apropo de carene din plastic abs,nu s.au deformat de la temperatura motorului?As vrea sa.mi iau un set de carene din plastic abs de pe ebay si ma gandesc sa nu se facă lighean de la caldura. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
G B V Postat Decembrie 29, 2014 Share Postat Decembrie 29, 2014 Ca sa le fixezi mai bine,poti sa incerci asa(o carena de Tdm 850). Din cate carene am reparat pana acum,nici una n-a crapat unde a fost facuta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geo_ZGA Postat Decembrie 31, 2014 Share Postat Decembrie 31, 2014 Reparatie pe spatele carenei, cu plasa metalica si ciocan de lipit (cam slab, 30-40w). Crapatura era veche, mai fusese reparata cu fibra de sticla... dar prost. S-a batut fibra direct peste vopsea si evident ca nu a prins prea bine, am dat-o jos cu mana. La noua cazatura a pocnit iar, mai rau. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
G B V Postat Decembrie 31, 2014 Share Postat Decembrie 31, 2014 Aplica metoda pe care am folosit-o eu.Garantat nu va crapa iar Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geo_ZGA Postat Decembrie 31, 2014 Share Postat Decembrie 31, 2014 Cu capse? M-am gandit la momentul ala sa o "cos" cu sarma, dar mi s-a parut ok si metoda asta, cu plasa. Vad ca la vibratii, gropi etc a tinut f bine pana acum, reparatia e facuta prin septembrie parca, si a mai prins ceva plimbari. Daca nu rezista, o refac sezonul viitor cum ai facut-o tu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
G B V Postat Decembrie 31, 2014 Share Postat Decembrie 31, 2014 Sunt capse dalea de capsezi foile cu ele. Le tai in asa fel incat sa nu iasa pe partea cealalta. E de munca,dar nu vei avea probleme. Cei carora le-am reparat carene nu i-am auzit sa se planga Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
LUK222 Postat Decembrie 31, 2014 Share Postat Decembrie 31, 2014 Aveți de mai mult timp carene din plastic abs?se deformează de la temperatura motorului?e un plastic bun?merita banii? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.