Sari la conținut

Lipire plastic ABS


jinxy
 Share

Postări Recomandate

Salut,

 

Am niste carene din ABS putin sparte pe care as vrea sa le lipesc. Inclusiv bucati lipsa.

 

Pana acum am gasit urmatoarele metode:

 

1. Lipire cu un adeziv din comert. Am incercat aseara pe o bucatica cu bisonite power adhesive, pentru ca citisem aici pe forum ca ar fi bun la asa ceva. Rezultatul nu a fost satisfacator, functioneaza pe baza de rasina + intaritor si nu adera la ABS cum ar trebui, practic nu topeste ABS-ul. Eu zic ca sunt bani aruncati.

 

2. Reparare cu kit fibra de sticla. Nici nu am incercat, din cate am citit ar functiona tot pe principiul de mai sus, rasina si intaritor, deci nu e bun pentru abs, s-ar dezlipi la vibratii.

 

3. Topirea in acetona sau mek a unor bucati de ABS si lipirea cu solutia obtinuta. Varianta asta pare cea mai buna, singura problema e ca nu pot face rost de acetona pura. Am incercat cu Farmec (dizolvant de lac de unghii) si nu e suficient de puternic.

 

4. Plasa metalica + pistol de lipit - as prefera sa nu incerc deoarece nu am un pistol de lipit suficient de puternic

 

 

Ce metode ati incercat voi? Unde as putea gasi acetona pura sau MEK (metil etil cetona)? Ar fi alti adezivi din comert mai buni? Aveti vreo alta idee?

 

PS. Da, stiu ca ar fi mai simplu/ieftin sa o duc la un service, dar sa zicem ca e un mic proiect personal.

 

Merci,

Alex

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

3m are solutii chimice care FUNCTIONEAZA pentru ABS, nu cred ca merita daca ai carenele bucatele

 

aparatele profesionale de lipit plastic costa cat un set de carene, fata de un letcon ordinar ai controlul temperaturii, daca lipesti cu letconul abs-ul devine casant, ca ideie... daca iese fum inseamna ca e casant.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Poti lipi si cu letcomul dar trebuie sa ai grija la temperatura. Un letcom de 60-100W + un variator pt becuri cu care-i controlezi temperatura costa deobicei mai putin decat o solutie de lipit de calitate. Foarte important e si materialul de adaos, trebuie sa fie de acelasi tip, respectiv ABS in cazul tau. Ori cumperi baghete de ABS ori faci rost de alta bucata de carena sau altceva dar tot din ABS, cauta o bucata cu marcaj ca sa nu te chinui degeaba. Inainte sa incepi sudarea vopseaua trebuie curatata foarte bine, ideal cu o freza metalica.

Exista si letcomuri cu un varf special pt sudat cu bagheta de ABS, dar daca nu faci asta des nu are rost.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

jinxy, inca un lucru, in caz ca nu l-ai facut. Asigura-te ca plasticul din care sunt facute carenele de la motocicleta ta este ABS. La motocicleta anterioara (tot Suzuki) aveam o crapatura in carena laterala si fara sa dau jos carena, m-am dus la praktiker si am cumparat baghete ABS. Cand am dat-o jos, surpriza, nu era din ABS ci din PA66 (poliamida).

 

Scuze, am mai citit odata primul post si vad ca ai scris clar ca materialul din care sunt carenele este ABS.

Editat de danutu_m
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ca bucata "extra" de ABS voi folosi monopostul. Oricum mi se pare urat si nu il folosesc si asa sunt sigur ca e acelasi plastic.

 

Merci de sfaturi!

si daca vinzi motorul si cel care o cumpara isi doreste monopostul ?!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Danut, cum ti-ai dat seama ca e poliamida? Eu m-am uitat pe capacul de la monopost si e stantat ABS. Banuiesc ca e acelasi plastic si in carene.

ok, atunci ia de bun ce ti-am zis si asigura-te ca e stantat ABS si pe carena. In cazul meu, pe interiorul carenei era stantat PA66 si din cautari pe net am aflat ca PA66 este prescurtarea de la poliamida. Oricum, se gasesc in comert bare sau placi din PA66 sa folosesti ca material de adaos. Si in caz ca is din ABS carenele tale, sa nu strici capacul, se gasesc la magazine gen praktiker, hornbach, etc. baghete de ABS.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sunt curios de solutia oferita de colegi, pentru ca si eu am o dilema asemanatoare, e vorba de un fender flare original de pajero sport, din acelasi material

Editat de chubby
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sudura cu acelasi material ca si chestia rupta, asta e metoda care o practica orice atelier. Se topesc marginile + materialul de adaos pe dedesubt incercand sa se pastreze forma initiala, partea din fata se smirgheluieste si se aduce la forma initiala, grund+vopsea. Cu maiestrie si rabdare se poate cu un pistol de lipit/ciocan de lipit, asa cum a zis Binox.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vinde monopostul, iar de banii luaţi pe el o să poţi să-ţi cumperi destule baghete ABS ( le găseşti la Hornbach, sunt ca nişte spaghete negre, lungi de vreo 30cm ( parcă ) şi groase de vreo 3-4mm ).

 

Pentru a lipi temporar carenele ( ca să-ţi fie mai uşoară munca cu ABS ) încearcă Bison Plastic ( Nu Power ! ) Adhesive. E un adeziv transparent, ieftin ( 8 lei ) şi lipeşte foarte bine ABS, policarbonat ( parbrize ) şi multe alte materiale plastice. Eu îmi lipesc carenele cu el şi parbrizul. Este format dintr-un singur tub de adeziv, nu trebuie mixat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai era un topic /index.php?/topic/446203-sudura-in-plastic-cine-face/. Poate te ajuta

Daca vrei sa faci ceva durabil ,cum zice si Adry,gasesti la hornbach baghete dscf1572a.jpg .N-are rost sa strici capacul monopost

Editat de EarthFish
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Metoda descrisa mai sus e foarte buna. Insa daca esti incepator, e posibil sa strici materiale si carene. Ar trebui sa te antrenezi pe altceva inainte. Iti recomand sa folosesti 280 grade. Pe cel de la Hornbach iti recomanda 350. Temperatura depinde de felul ABSului (nu sunt toate la fel...)

Editat de Proxi
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

 

Am fost in Hornbach Baneasa si am gasit baghete ABS. Arata cam asa:

 

29mn1g5.jpg

 

Mai exact, lista de cumparaturi a fost:

 

Baghete ABS - 20RON

Letcon 60w - 60RON

Potentiometru 220v - 13RON

Smirghel (granulatie 80 si 120) - 2RON

Cutter - 10RON

Lipici plastic (eu am ales ceva de la bison, dar orice e bun) - 10RON

 

 

Astea sunt toate materialele necesare.

 

1. Potrivirea temperaturii:

 

In cazul meu letconul are 60W si temperatura estimata in jur de 450C (scrie pe cutie), iar batoanele de ABS au temperatura estimata 350C. Am taiat camasa cablului letconului la 10cm de stecher cam 5 cm si am scos unul dintre fire. Am introdus capetele firului intr-un potentiometru folosit pentru becuri de lustra. Ca sa gasesc temperatura potrivita am facut cateva experimente. am taiat o bagheta de ABS cu varful letconului si am incercat sa o lipesc la loc iar apoi sa o rup pana a cedat langa lipitura.

Daca temperatura e prea mare plasticul devine casant si se va rupe unde e lipit, daca e prea mica, nu se va lipi suficient de tare. Ca idee, daca temperatura e prea mare va iesi un fum alb din bagheta (destul de mult), si platicul va "fierbe" si va face mici bule si se va auzi un "sfarait". Daca temperatura e buna ar trebui sa iasa doar putin fum alb in momentul topirii efective a baghetei. Am observat ca pentru setupul meu varianta castigatoare a fost cu rotita potentiometrului cam la 3/4 din cursa.

 

2. Curatarea:

 

Am taiat smirghelul fasii si l-am pus intr-un castron cu apa calda. Am curatat piesele initial cu o carpa umeda si detergent de vase. Apoi cu smirghelul cu granulatie 80, apoi cu cel de 120. Din colturile greu accesibile am scos vopseaua cu varful cutterului. Am curatat vopseaua pe aproximativ 2mm de la ruptura si am smirgheluit punctele ascutite si aschiile de plastic.

 

3. Lipirea:

 

Am lipit piesa cu lipiciul de plastic pentru a o fixa pe pozitie. Apoi, incepand de la un capat al piesei am "trasat" ruptura cu varful letconului producand un sant cam de 1mm adancime. Dupa asta am topit putin din bagheta si am umplut santul, niveland materialul cu varful letconului folosit ca un mic spaclu. Am incercat sa topesc bagheta cat mai aproape de locul unde doream sa "curga". Am lucrat pe bucatele de 1-2cm si pe ambele fete. La final am incarcat putin cu material peste lipitura, am lasat sa se raceasca si am smirgheluit adaosul de material.

 

 

 

Lipitura pare destul de solida. Am lipit niste urechi si dupa racire am sustinut fara probleme greutatea piesei in acele urechi.

 

 

 

In weekend va urma partea interesanta: vopsirea.

 

Intrebare de olimpiada: pentru pregaturea de vopsire, cum reusesc sa smirgheluiesc muchiile de 90 de grade?

 

Imi puteti recomanda un tutorial pentu vopsit?

 

Merci,

Alex

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Poze:

 

2vb8y1y.jpg

 

21ec4z4.jpg

 

asa arata smirgheluit:

 

 

25rc8w5.jpg

 

 

 

Si o prindere facuta de la 0:

 

24x080o.jpg

 

 

Plasticul carenelor a fost PA6 + ABS - CF15 si s-a lipit fara probleme, desi codita si monopostul erau stantate doar ABS.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 9 months later...

Reparatie pe spatele carenei, cu plasa metalica si ciocan de lipit (cam slab, 30-40w). Crapatura era veche, mai fusese reparata cu fibra de sticla... dar prost. S-a batut fibra direct peste vopsea si evident ca nu a prins prea bine, am dat-o jos cu mana. La noua cazatura a pocnit iar, mai rau.

post-69984-0-20340300-1420024335_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cu capse? M-am gandit la momentul ala sa o "cos" cu sarma, dar mi s-a parut ok si metoda asta, cu plasa. Vad ca la vibratii, gropi etc a tinut f bine pana acum, reparatia e facuta prin septembrie parca, si a mai prins ceva plimbari.

Daca nu rezista, o refac sezonul viitor cum ai facut-o tu :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sunt capse dalea de capsezi foile cu ele.

Le tai in asa fel incat sa nu iasa pe partea cealalta.

E de munca,dar nu vei avea probleme.

Cei carora le-am reparat carene nu i-am auzit sa se planga

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...