Chrome Postat Martie 11, 2014 Share Postat Martie 11, 2014 Salut, am si eu o idee nu stiu daca a mai fost pusa in practica sau daca exista , dar eram curios daca se poate face si ce urmari ar avea in materie de siguranta la franare , ar fi cam asa : As vrea daca ar fi posibil ca pe maneta de frana fata sa imi actioneze si frana spate , dupa gandirea mea neavizata cred ca in primul rand ar trebuii un suport de lichid de frana mai mare , si un mod prin care sa actionezi ambele etriere. Va rog sa nu aberati si postati doar on-topic , ideea este doar una de informare tehnica doresc sa stiu doar daca este posibil nu doresc sa va apucati cu comentarii de genul " de ce ti-ar trebuii sau chestii de genul ". Multumesc in avans celor care imi pot raspunde.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Patrick_M Postat Martie 11, 2014 Share Postat Martie 11, 2014 Pai nu exista deja sisteme vandute de producatori gen dual brake sistem? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Chrome Postat Martie 11, 2014 Autor Share Postat Martie 11, 2014 Nu stiu , sincer nu am cautat ca ideea asta m-a trasnit acuma cand eram la munca , si nu prea am timp sa caut . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
George M. Postat Martie 11, 2014 Share Postat Martie 11, 2014 Ai descoperit apa calda. Motocicleta mea are CBS (Combinated Brake System), adica, atunci cand calc spatele imi franeaza si fata. Foarte comod si eficient. Ceea ce doresti tu se gaseste la BMW, dar si la altele, adica sa apesi fata si sa-ti franeze si spatele. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Chrome Postat Martie 11, 2014 Autor Share Postat Martie 11, 2014 Da intradevar ce bine e sa faci dus , eu ma gandeam adaptarea la o motocicleta care nu are asa ceva din fabrica si dupa cum am specificat , doar ce mi-a trecut prin cap , nu am cautat nu m-am informat . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Martie 11, 2014 Share Postat Martie 11, 2014 (editat) @GeorgeMPai si la CBS de la Honda se intampla exact acelasi lucru, cand actionezi fata franeaza si cu spatele, doar intr-o proportie diferita.Oricum frana fata o simti mult mai puternic decat cea fata.. de-aia nu simti tu nimic cand apesi doar maneta fata, dar se franeaza si cu spatele daca ai CBS. Da intradevar ce bine e sa faci dus , eu ma gandeam adaptarea la o motocicleta care nu are asa ceva din fabrica si dupa cum am specificat , doar ce mi-a trecut prin cap , nu am cautat nu m-am informat . Ia un furtun de frana mai lung si conecteaza etrierul spate la pompa de frana de pe ghidon folosind un surub mai lung capabil sa tina 2 banjo-uri. O sa ai CBS. Eu unul sunt de parere ca merge.. pt ca frana spate oricum e insesizabila fata de frana fata, deci in nici un caz nu o sa franeze mai tare cu spatele, presiunea se va distribui corect intre etriele fata si cel spate. Editat Martie 11, 2014 de B.B. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
George M. Postat Martie 11, 2014 Share Postat Martie 11, 2014 @GeorgeM Pai si la CBS de la Honda se intampla exact acelasi lucru, cand actionezi fata franeaza si cu spatele, doar intr-o proportie diferita. Oricum frana fata o simti mult mai puternic decat cea fata.. de-aia nu simti tu nimic cand apesi doar maneta fata, dar se franeaza si cu spatele daca ai CBS. Ia un furtun de frana mai lung si conecteaza etrierul spate la pompa de frana de pe ghidon folosind un surub mai lung capabil sa tina 2 banjo-uri. O sa ai CBS. Eu unul sunt de parere ca merge.. pt ca frana spate oricum e insesizabila fata de frana fata, deci in nici un caz nu o sa franeze mai tare cu spatele, presiunea se va distribui corect intre etriele fata si cel spate. Asta e CBS-ul la a mea. Pe fata am 2 etriere cu cate 3 pistoane, deci 6. Atunci cand apas frana fata sunt actionate doar 5 pistoane, iar cand apas spatele, imi franeaza spatele plus al 6-lea piston de pe fata. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bulinu' Postat Martie 11, 2014 Share Postat Martie 11, 2014 O sa ai aceeasi presiune impartite la 2 etriere. Rezulta cursa mult mai lunga la maneta de frana, poate chiar imposibil de realizat presiunea necesara pentru o franare puternica. In plus roata spatre se va bloca intotdeauna. Nu e atat de simplu. Daca ar fi, ar pune toti producatorii cu costuri minime.(un banjo bolt e cativa lei, un metru de furtun de frana la fel.) @GeorgeM Ia un furtun de frana mai lung si conecteaza etrierul spate la pompa de frana de pe ghidon folosind un surub mai lung capabil sa tina 2 banjo-uri. O sa ai CBS. Eu unul sunt de parere ca merge.. pt ca frana spate oricum e insesizabila fata de frana fata, deci in nici un caz nu o sa franeze mai tare cu spatele, presiunea se va distribui corect intre etriele fata si cel spate. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Martie 11, 2014 Share Postat Martie 11, 2014 Atunci inca un reductor pt traseul pt fata, dar naiba stie ce diametru al trebui la duza. Asta e CBS-ul la a mea. Pe fata am 2 etriere cu cate 3 pistoane, deci 6. Atunci cand apas frana fata sunt actionate doar 5 pistoane, iar cand apas spatele, imi franeaza spatele plus al 6-lea piston de pe fata. Am inteles, atunci asa o fi la acel model. Eu stiam ca fata actioneaza si spatele foarte putin. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dantu Postat Martie 11, 2014 Share Postat Martie 11, 2014 Pai si la masini, cand apesi pedala de frana, franeaza si spatele si fata (toate cele 4 roti)....insa acolo exista un repartitor la sistemul de franare...eu l-am descoperit la Dacia break fabricata in 1993 si ma minunam de inventie. In functie de incarcatura din masina (implicit de gradul de comprimare al suspensiei spate), etrierii pe spate franeaza mai tare sau mai slab...cand e usoara pe spate, franeaza (probabil) 80% fata si 20% spate. Cand e incarcata, repartitorul elibereaza un debit mai mare de lichid de frana spre etrierii spate si atunci franeaza (probabil) 50/50. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
a_diaconu Postat Martie 11, 2014 Share Postat Martie 11, 2014 Asa functioneaza CBS-ul la VFR Vtec si Fi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin l.u.v Postat Martie 11, 2014 Admin Share Postat Martie 11, 2014 (editat) (... ...)Ia un furtun de frana mai lung si conecteaza etrierul spate la pompa de frana de pe ghidon folosind un surub mai lung capabil sa tina 2 banjo-uri. O sa ai CBS.Eu unul sunt de parere ca merge.. pt ca frana spate oricum e insesizabila fata de frana fata, deci in nici un caz nu o sa franeze mai tare cu spatele, presiunea se va distribui corect intre etriele fata si cel spate. Ia uite ce simplu ai realizat tu un sistem CBS ! Ma mir ca nu te-ai gandit sa-l patentezi, om te faceai.. Editat Martie 11, 2014 de l.u.v Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pedros Postat Martie 11, 2014 Share Postat Martie 11, 2014 Putina rabdare ca intr-o saptamina iese pe piata la oferta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Chrome Postat Martie 11, 2014 Autor Share Postat Martie 11, 2014 Am aruncat un ochi pe tata goagle si am vazut sistem cu 2 manete de frana , mie unu imi pare cam incomod. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mistery Postat Martie 11, 2014 Share Postat Martie 11, 2014 Improvizatie cam periculoasa asta pentru ca nu poti garanta multe aspecte de fiabilitate. Repartitorul, pompa originala, etc. Te joci cu frana de parca ar fi un parbriz moto home made. Asta cred ca intra la rubrica, rezolvarea e cumpararea unei alte motociclete, ca sunt destule cu ceea ce cauti. Daca vrei sa incerci, apuca-te sa cauti o pompa de frana care sa faca fata, si un repartitor (ca ex: http://www.ebay.co.uk/itm/Brake-Bias-Valve-Lever-Type-/280959295477?_trksid=p2054897.l4275 sau http://www.ebay.co.uk/itm/BRAKE-BIAS-VALVE-SCREW-TYPE-/280901635761?_trksid=p2054897.l4276), restul sunt lucruri minore. Parerea mea e ca te joci cu viata ta daca faci asta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Chrome Postat Martie 11, 2014 Autor Share Postat Martie 11, 2014 Se pare ca nu ai citit topicul de la inceput , am specificat ca nu vreau sa ma apuc de cine stie ce inventii in pivnita din spatele casei , intrebarea mea era pur teoretica mai mult o curiozitate , si de ce nu daca exista ceva facut si aprobat sa aflu si eu , in ideea de implementare pe un moto care nu are asa ceva . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Martie 11, 2014 Share Postat Martie 11, 2014 De unde stiti voi asa sigur ca se blocheaza spatele inaintea fetei? Ati incercat? Sau asa, din folclorul de dupa blocuri... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
zeze Postat Martie 11, 2014 Share Postat Martie 11, 2014 (editat) cred ca daca gasesti pompa si calculezi furtunele n'o sa blochezi nimic. problema intervine atunci cand o sa vrei sa franezi mai controlat decat o faci la semafor sau chiar sa blochezi ceva afara din sablonul conventional.. Editat Martie 11, 2014 de zeze Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
jinxy Postat Martie 11, 2014 Share Postat Martie 11, 2014 (editat) De unde stiti voi asa sigur ca se blocheaza spatele inaintea fetei? Ati incercat? Sau asa, din folclorul de dupa blocuri... Stoppie iti spune ceva? Bineinteles, aici vorbim de sportive... @OP: setupul cu 2 manete de frana se foloseste de stunteri din cate stiu, impreuna cu un disc/etrier supradimensionat pe spate din motivul ca e cam greu sa franezi spatele cand nu ai picioarele pe scarite. Editat Martie 11, 2014 de jinxy Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat Martie 11, 2014 Share Postat Martie 11, 2014 De unde stiti voi asa sigur ca se blocheaza spatele inaintea fetei? Ati incercat? Sau asa, din folclorul de dupa blocuri... Prin simplu motiv ca o mare parte din greutate se muta pe fata, eliberand roata spate de presiune pe sol. Daca ai mers vre-o data cu o masina cu repartitorul blocat pe deschis ai fi stiut asta. De aceea la sistemul CBS este pusa o valva de proportie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Arthur E Postat Martie 11, 2014 Share Postat Martie 11, 2014 Nu am avut rabdare sa citesc tot , dar in linii mari : CBS-ul este functional pe motocicletele Honda din 1970 , sub diferite denumiri si provine de pe motocicletele de curse . A fost montat si pe GL-ul de 1100 , in 1983 . Ce ai vazut cu doua manete , probabil ca era un super moto . Problema este in felul urmator : daca vrei sa-ti adaptezi un CBS la mobra ta , ai nevoie de foarte multe piese . Daca vrei doua manete , este putin mai simplu dar nu vei avea eficienta sistemului CBS decat daca gasesti tu o solutie sa apesi manetele alea in asa fel incat presiunea la etrier sa fie diferita ( fata - spate ) . Altfel risti alte minuni . Bafta . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Chrome Postat Martie 11, 2014 Autor Share Postat Martie 11, 2014 De inteleg ca in principiu nu se poate face simplu , acuma ar mai fi de cautat ceva gata facut , adaptabil pe orice moto. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Arthur E Postat Martie 11, 2014 Share Postat Martie 11, 2014 De inteleg ca in principiu nu se poate face simplu , acuma ar mai fi de cautat ceva gata facut , adaptabil pe orice moto. Putin mai greu de realizat si nu te-as sfatui sa faci " teste " cu franele . Ce motocicleta ai ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Chrome Postat Martie 11, 2014 Autor Share Postat Martie 11, 2014 Un GSX 600 F dupa cum am zis nu intentionez sa imi fac ceva in beci. Ar fi o idee doar daca ar fi ceva realizat , testat , aprobat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Arthur E Postat Martie 11, 2014 Share Postat Martie 11, 2014 Un GSX 600 F dupa cum am zis nu intentionez sa imi fac ceva in beci. Ar fi o idee doar daca ar fi ceva realizat , testat , aprobat. Incearca sa cauti la modele produse de Suzuki , sa vezi ce variante au . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.