Sari la conținut

Frana 2 in 1


Chrome
 Share

Postări Recomandate

Salut, am si eu o idee nu stiu daca a mai fost pusa in practica sau daca exista , dar eram curios daca se poate face si ce urmari ar avea in materie de siguranta la franare , ar fi cam asa :

 

As vrea daca ar fi posibil ca pe maneta de frana fata sa imi actioneze si frana spate , dupa gandirea mea neavizata cred ca in primul rand ar trebuii un suport de lichid de frana mai mare , si un mod prin care sa actionezi ambele etriere.

 

Va rog sa nu aberati si postati doar on-topic , ideea este doar una de informare tehnica doresc sa stiu doar daca este posibil nu doresc sa va apucati cu comentarii de genul " de ce ti-ar trebuii sau chestii de genul ".

 

Multumesc in avans celor care imi pot raspunde..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai descoperit apa calda. :D

Motocicleta mea are CBS (Combinated Brake System), adica, atunci cand calc spatele imi franeaza si fata. Foarte comod si eficient.

Ceea ce doresti tu se gaseste la BMW, dar si la altele, adica sa apesi fata si sa-ti franeze si spatele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da intradevar ce bine e sa faci dus , eu ma gandeam adaptarea la o motocicleta care nu are asa ceva din fabrica si dupa cum am specificat , doar ce mi-a trecut prin cap , nu am cautat nu m-am informat .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@GeorgeM
Pai si la CBS de la Honda se intampla exact acelasi lucru, cand actionezi fata franeaza si cu spatele, doar intr-o proportie diferita.
Oricum frana fata o simti mult mai puternic decat cea fata.. de-aia nu simti tu nimic cand apesi doar maneta fata, dar se franeaza si cu spatele daca ai CBS.

Da intradevar ce bine e sa faci dus , eu ma gandeam adaptarea la o motocicleta care nu are asa ceva din fabrica si dupa cum am specificat , doar ce mi-a trecut prin cap , nu am cautat nu m-am informat .

 

Ia un furtun de frana mai lung si conecteaza etrierul spate la pompa de frana de pe ghidon folosind un surub mai lung capabil sa tina 2 banjo-uri.

O sa ai CBS.

 

Eu unul sunt de parere ca merge.. pt ca frana spate oricum e insesizabila fata de frana fata, deci in nici un caz nu o sa franeze mai tare cu spatele, presiunea se va distribui corect intre etriele fata si cel spate.


Editat de B.B.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@GeorgeM

Pai si la CBS de la Honda se intampla exact acelasi lucru, cand actionezi fata franeaza si cu spatele, doar intr-o proportie diferita.

Oricum frana fata o simti mult mai puternic decat cea fata.. de-aia nu simti tu nimic cand apesi doar maneta fata, dar se franeaza si cu spatele daca ai CBS.

 

 

Ia un furtun de frana mai lung si conecteaza etrierul spate la pompa de frana de pe ghidon folosind un surub mai lung capabil sa tina 2 banjo-uri.

O sa ai CBS.

 

Eu unul sunt de parere ca merge.. pt ca frana spate oricum e insesizabila fata de frana fata, deci in nici un caz nu o sa franeze mai tare cu spatele, presiunea se va distribui corect intre etriele fata si cel spate.

 

 

 

Asta e CBS-ul la a mea. Pe fata am 2 etriere cu cate 3 pistoane, deci 6. Atunci cand apas frana fata sunt actionate doar 5 pistoane, iar cand apas spatele, imi franeaza spatele plus al 6-lea piston de pe fata.

 

Untitled_zps3b51572c.png

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O sa ai aceeasi presiune impartite la 2 etriere. Rezulta cursa mult mai lunga la maneta de frana, poate chiar imposibil de realizat presiunea necesara pentru o franare puternica. In plus roata spatre se va bloca intotdeauna. Nu e atat de simplu. Daca ar fi, ar pune toti producatorii cu costuri minime.(un banjo bolt e cativa lei, un metru de furtun de frana la fel.)



@GeorgeM

 

Ia un furtun de frana mai lung si conecteaza etrierul spate la pompa de frana de pe ghidon folosind un surub mai lung capabil sa tina 2 banjo-uri.

O sa ai CBS.

 

Eu unul sunt de parere ca merge.. pt ca frana spate oricum e insesizabila fata de frana fata, deci in nici un caz nu o sa franeze mai tare cu spatele, presiunea se va distribui corect intre etriele fata si cel spate.


Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Atunci inca un reductor pt traseul pt fata, dar naiba stie ce diametru al trebui la duza.



Asta e CBS-ul la a mea. Pe fata am 2 etriere cu cate 3 pistoane, deci 6. Atunci cand apas frana fata sunt actionate doar 5 pistoane, iar cand apas spatele, imi franeaza spatele plus al 6-lea piston de pe fata.

 

Untitled_zps3b51572c.png

 

Am inteles, atunci asa o fi la acel model. Eu stiam ca fata actioneaza si spatele foarte putin.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai si la masini, cand apesi pedala de frana, franeaza si spatele si fata (toate cele 4 roti)....insa acolo exista un repartitor la sistemul de franare...eu l-am descoperit la Dacia break fabricata in 1993 si ma minunam de inventie. In functie de incarcatura din masina (implicit de gradul de comprimare al suspensiei spate), etrierii pe spate franeaza mai tare sau mai slab...cand e usoara pe spate, franeaza (probabil) 80% fata si 20% spate. Cand e incarcata, repartitorul elibereaza un debit mai mare de lichid de frana spre etrierii spate si atunci franeaza (probabil) 50/50.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

 

(... ...)Ia un furtun de frana mai lung si conecteaza etrierul spate la pompa de frana de pe ghidon folosind un surub mai lung capabil sa tina 2 banjo-uri.

O sa ai CBS.

Eu unul sunt de parere ca merge.. pt ca frana spate oricum e insesizabila fata de frana fata, deci in nici un caz nu o sa franeze mai tare cu spatele, presiunea se va distribui corect intre etriele fata si cel spate.

Ia uite ce simplu ai realizat tu un sistem CBS !

Ma mir ca nu te-ai gandit sa-l patentezi, om te faceai..

Editat de l.u.v
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Improvizatie cam periculoasa asta pentru ca nu poti garanta multe aspecte de fiabilitate. Repartitorul, pompa originala, etc. Te joci cu frana de parca ar fi un parbriz moto home made.

Asta cred ca intra la rubrica, rezolvarea e cumpararea unei alte motociclete, ca sunt destule cu ceea ce cauti.

 

Daca vrei sa incerci, apuca-te sa cauti o pompa de frana care sa faca fata, si un repartitor (ca ex: http://www.ebay.co.uk/itm/Brake-Bias-Valve-Lever-Type-/280959295477?_trksid=p2054897.l4275 sau http://www.ebay.co.uk/itm/BRAKE-BIAS-VALVE-SCREW-TYPE-/280901635761?_trksid=p2054897.l4276), restul sunt lucruri minore. Parerea mea e ca te joci cu viata ta daca faci asta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Se pare ca nu ai citit topicul de la inceput , am specificat ca nu vreau sa ma apuc de cine stie ce inventii in pivnita din spatele casei , intrebarea mea era pur teoretica mai mult o curiozitate , si de ce nu daca exista ceva facut si aprobat sa aflu si eu , in ideea de implementare pe un moto care nu are asa ceva .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De unde stiti voi asa sigur ca se blocheaza spatele inaintea fetei? Ati incercat? :huh:

 

Sau asa, din folclorul de dupa blocuri...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cred ca daca gasesti pompa si calculezi furtunele n'o sa blochezi nimic. problema intervine atunci cand o sa vrei sa franezi mai controlat decat o faci la semafor sau chiar sa blochezi ceva afara din sablonul conventional..

Editat de zeze
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De unde stiti voi asa sigur ca se blocheaza spatele inaintea fetei? Ati incercat? :huh:

 

Sau asa, din folclorul de dupa blocuri...

 

Stoppie iti spune ceva? :)

 

Bineinteles, aici vorbim de sportive...

 

@OP: setupul cu 2 manete de frana se foloseste de stunteri din cate stiu, impreuna cu un disc/etrier supradimensionat pe spate din motivul ca e cam greu sa franezi spatele cand nu ai picioarele pe scarite.

Editat de jinxy
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De unde stiti voi asa sigur ca se blocheaza spatele inaintea fetei? Ati incercat? :huh:

 

Sau asa, din folclorul de dupa blocuri...

Prin simplu motiv ca o mare parte din greutate se muta pe fata, eliberand roata spate de presiune pe sol.

Daca ai mers vre-o data cu o masina cu repartitorul blocat pe deschis ai fi stiut asta. :hug:

De aceea la sistemul CBS este pusa o valva de proportie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu am avut rabdare sa citesc tot , dar in linii mari : CBS-ul este functional pe motocicletele Honda din 1970 , sub diferite denumiri si provine de pe motocicletele de curse . A fost montat si pe GL-ul de 1100 , in 1983 . Ce ai vazut cu doua manete , probabil ca era un super moto . Problema este in felul urmator : daca vrei sa-ti adaptezi un CBS la mobra ta , ai nevoie de foarte multe piese . Daca vrei doua manete , este putin mai simplu dar nu vei avea eficienta sistemului CBS decat daca gasesti tu o solutie sa apesi manetele alea in asa fel incat presiunea la etrier sa fie diferita ( fata - spate ) . Altfel risti alte minuni . Bafta .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De inteleg ca in principiu nu se poate face simplu , acuma ar mai fi de cautat ceva gata facut , adaptabil pe orice moto.

Putin mai greu de realizat si nu te-as sfatui sa faci " teste " cu franele . Ce motocicleta ai ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Un GSX 600 F dupa cum am zis nu intentionez sa imi fac ceva in beci. Ar fi o idee doar daca ar fi ceva realizat , testat , aprobat.

Incearca sa cauti la modele produse de Suzuki , sa vezi ce variante au .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...