bogdantx Postat August 13, 2014 Share Postat August 13, 2014 Salut. Am un cbr f4i si am observat ca imediat ce o pornesc si accelerez, lumina de la far se intensifica, apoi revine la loc. De altfel nici turatia la relanti nu creste atunci cand motorul este rece. Sa fie oare o problema la releu sau baterie ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
G B V Postat August 13, 2014 Share Postat August 13, 2014 Incepe cu ce e mai simplu.Verifica bateria,apoi contacti(sa nu fie oxidati).Apoi verifica incarcarea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
zeze Postat August 13, 2014 Share Postat August 13, 2014 contacte oxidate Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geo_ZGA Postat August 13, 2014 Share Postat August 13, 2014 Incarcarea mica la ralanti, probabil in jur de 12,5V. Aceeasi problema o am si eu cu releu de CBR pus pe a mea, cred ca "asa e el". In turatii mai mari de ralanti incarca corect, deci nu e o problema. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat August 13, 2014 Share Postat August 13, 2014 Verifica toata instalatia de generare si stocare a energiei electrice. Insista asupra releului regulator de tensiune ! Practic releul trebuie sa-ti mentina tensiunea la baterie in jurul valorii de 14V. Monteaza un voltmetru pe baterie si citeste tensiunea debitata, posibil/normal sa fie intre 13,60-14,3 V, fluctatiile de tensiune sunt daunatoare becurilor cu filament. Daca tot masori tensiunea la incarcare, verifica si tensiunea pe baterie la pornirea motorului. O tensiune de 9 V sau mai mică, indică prezenţa curenţilor paraziţi de scurgere excesivi. Acest lucru are loc din cauza unor conexiuni defecte/slabe, sau a unor defectiuni în bobinele electromotorului, sau acumulatorul are o capacitate prea mică pentru motocicleta ta( dar nu cred ca este cazul !). Bafta! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geo_ZGA Postat August 13, 2014 Share Postat August 13, 2014 Nu-l mai panicati degeaba... 13,6-14,3v sunt valorile in turatie mai mare, nu oricand. Problema lui este la ralanti, cand incarcarea este mai mica oricum. Problema este ca in cele 2 cazuri (al lui si al meu, avand tot regulator de cbr) incarcarea la ralanti este ceva mai mica decat in mod normal, dar nu creeaza probleme bateria incarcandu-se in mers (mai mult te misti cu mobra decat stai la ralanti). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdantx Postat August 13, 2014 Autor Share Postat August 13, 2014 Am verificat acum bateria si am observat ca are niste orificii cu dopuri. Un dop era scos iar altul lipsea.... iar in zona accea este umezeala, apa cred. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
X-eL Postat August 13, 2014 Share Postat August 13, 2014 (editat) Verifica nivelul de electrolit in baterie; cred ca nu prea mai e, mai ales in sectiunea fara dop. Editat August 13, 2014 de X-eL Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat August 13, 2014 Share Postat August 13, 2014 Nu-l mai panicati degeaba... 13,6-14,3v sunt valorile in turatie mai mare, nu oricand. Problema lui este la ralanti, cand incarcarea este mai mica oricum. Problema este ca in cele 2 cazuri (al lui si al meu, avand tot regulator de cbr) incarcarea la ralanti este ceva mai mica decat in mod normal, dar nu creeaza probleme bateria incarcandu-se in mers (mai mult te misti cu mobra decat stai la ralanti). Nu-l panicam degeaba, dar nici asa cum dai tu referinte ........Ti-am trimis 2 pasaje din manuale de specialitate ! De asemenea, poti sa verifici la motoru tau cu voltmetru sa te lamuresti...no comment! La turatia de ralanti ,,idle speed'' iti spune '' functional test'' pentru toate tipurile de acumulatori, iar la un acumulator incarcat 100%, fara motor pornit, tensiunea este in '' battery chart''. Lasa-l pe baiat sa-si verifice tot sistemul, si atunci ne va spune ce a gasit Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Z3US Postat August 13, 2014 Share Postat August 13, 2014 Verifica toata instalatia de generare si stocare a energiei electrice. Insista asupra releului regulator de tensiune ! Practic releul trebuie sa-ti mentina tensiunea la baterie in jurul valorii de 14V. Monteaza un voltmetru pe baterie si citeste tensiunea debitata, posibil/normal sa fie intre 13,60-14,3 V, fluctatiile de tensiune sunt daunatoare becurilor cu filament. Daca tot masori tensiunea la incarcare, verifica si tensiunea pe baterie la pornirea motorului. O tensiune de 9 V sau mai mică, indică prezenţa curenţilor paraziţi de scurgere excesivi. Acest lucru are loc din cauza unor conexiuni defecte/slabe, sau a unor defectiuni în bobinele electromotorului, sau acumulatorul are o capacitate prea mică pentru motocicleta ta( dar nu cred ca este cazul !). Bafta! cea mai buna explicatie, restul de pe pagina sunt amintiri din copilarie Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat August 13, 2014 Share Postat August 13, 2014 Daca tot este cea mai buna explicatie poate ne explica si noua cu este cu "curenti paraziti"la incredibila tensiune de 14V ? "Instalatia de stocare a energiei"..nu ar fi fost mai simplu sa o numesti:acumulator sau baterie sa intelega si omul de rand,nu doar academicianul? In rest daca reusesti sa intelegi termenii academici totul este corect spus. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat August 13, 2014 Share Postat August 13, 2014 Se pare ca am nevoie de ''checked'' pentru ca mesajul sa treaca mai departe.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geo_ZGA Postat August 13, 2014 Share Postat August 13, 2014 Nu-l panicam degeaba, dar nici asa cum dai tu referinte ........Ti-am trimis 2 pasaje din manuale de specialitate ! De asemenea, poti sa verifici la motoru tau cu voltmetru sa te lamuresti...no comment! La turatia de ralanti ,,idle speed'' iti spune '' functional test'' pentru toate tipurile de acumulatori, iar la un acumulator incarcat 100%, fara motor pornit, tensiunea este in '' battery chart''. Lasa-l pe baiat sa-si verifice tot sistemul, si atunci ne va spune ce a gasit La mine e verificat tot, de mai multe ori. Toate mufele sunt curatate, bornele bateriei noi, bateria noua, tot cablajul pe partea de incarcare e nou, singurul lucru "in neregula" e regulatorul de cbr. Am si voltmetru montat pe ghidon, asa ca vad in permanenta incarcarea. Eu n-am spus sa nu verifice, am spus doar sa nu-l panichezi cu denumirile academice si explicatiile imbarligate, ajunge omul sa creada ca are 15 probleme. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat August 13, 2014 Share Postat August 13, 2014 La mine e verificat tot, de mai multe ori. Toate mufele sunt curatate, bornele bateriei noi, bateria noua, tot cablajul pe partea de incarcare e nou, singurul lucru "in neregula" e regulatorul de cbr. Am si voltmetru montat pe ghidon, asa ca vad in permanenta incarcarea. Eu n-am spus sa nu verifice, am spus doar sa nu-l panichezi cu denumirile academice si explicatiile imbarligate, ajunge omul sa creada ca are 15 probleme. No, my friend.....sunt explicatii logice, termeni academici...unde sunt, daca analizam mai bine, este fizica de clasa a X -a ...si, notiuni din manualele service ale motocicletelor... am avut ceva motociclete si, in plus, am demontat si mai multe Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cercelush Postat August 20, 2014 Share Postat August 20, 2014 Salut; am si eu o problema asemanatoare... la relanti imi incarca putin peste 12 V, pe la 2500 rotatii imi scoate 13 si ceva-14, iar la turatie mai mare incepe sa scada aproape de 13 V. Am schimbat releul de incarcare, aceeasi problema; am masurat statorul, nu e intrerupt si nici nu da la masa... Motorul merge, cateodata porneste mai greu, problema e in oras cand trebuie sa stau la vreun semafor, daca imi porneste ventilatorul, mi se opreste motorul; macar il pot porni repede... o idee, ceva...? Multumesc! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Penetru Postat August 20, 2014 Share Postat August 20, 2014 Bateria câţi ani are? Încearcă cu a unui coleg şi vezi cât încarcă. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat August 20, 2014 Share Postat August 20, 2014 Regulatoarele moderne trifazate de tip sunt (= scurtcircuit) sunt destul de nefiabile. Ca principiu ele scurcircuiteaza infasurarile magnetoului trifazat (alternator cu magneti permanenti rotativi) astfel incat energia transferata bateriei paralela pe instalatia electrica sa asigure la iesire o tensiune de curent continuu de cca. 14,00 -14,30 V prin PWM (modulatie de durata a impulsurilor). Excesul de energie este disipat in caldura partial in regulator, partial in magnetou si partial in firele si conexiunile de legatura, puterile fiind de ordinul sutelor de Watt. Daca bateria are contacte oxidate sau rezistenta interna marita (lipsa apa, uzura, intreruperi) tensiunea in varfuri la iesire va creste mult peste 14V (valoarea medie nivelata de baterie) punand in pericol CDI-ul si restul echipamentului electric. Regulatorul se poate distruge usor daca nu are ventilatie suficient asigurata sau daca apar supratensiuni (trasnete in apropiere, sudura electrica pe sasiu, etc.). E bine sa avem la noi un redresor-regulator si un CDI de rezerva bune, asa cum pe vremuri aveam bujii, platine, condensatoare si bobine de inductie de rezerva. 1,Nu se face o modulatie in durata a impulsurilor ci pur si simplu se scurtcircuiteaza fazele atunci cand se depaseste pragul, adica nu se face un atac in faza prin modificarea factorului de umplere.Asta nu inseamna ca fara baterie sau cel putin un condensator de valoare foarte mare nu avem varfuri de tensiune mari dar daca nu avem electronica sau releistica mai departe ci numai becuri putem merge linistiti fara baterie ca integrarea se face pe ele. Am mers bine merci o luna fara baterie cu un monocilindru de 125. 2 .Majoritatea CDIurilor au circuite separate si nu sunt influentate de regulator, mai ales la motoarele monocilindrice, daca avem TCIuri asta-i alta gasca in alta traista. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat August 21, 2014 Share Postat August 21, 2014 Am schimbat releul de incarcare, aceeasi problema; am masurat statorul, nu e intrerupt si nici nu da la masa... Ai schimbat cu un releu nou sau sh? Daca esti sigur ca releul e bun verifica foarte bine conexiunile (mai ales cea dintre stator si releu si soclul sigurantei principale, cea montata pe releul de pornire) E posibil ca statorul sa fie ars, mai exact sa aiba spire in scurt fara sa dea la masa, dar pe astea n-ai cum sa le masori cu un ohmmetru obisnuit. Mai poti sa faci o proba, sa deconectezi releul regulator si sa masori cu voltmetrul pus pe tensiune alternativa direct iesirile statorului si vezi ce valori obtii. Am mers bine merci o luna fara baterie cu un monocilindru de 125. 2 .Majoritatea CDIurilor au circuite separate si nu sunt influentate de regulator, mai ales la motoarele monocilindrice, daca avem TCIuri asta-i alta gasca in alta traista. La tine nu s-a stricat nimic pentru ca la modelul ala de motocicleta alimentarea cdi-ului nu se face din baterie, exista infasurare separata pentru el. Sistemul asta se intalneste in general la motocicletele enduro si cross si la unele scutere. La restul de motociclete(care au aprinderea alimentata din baterie) e foarte periculos sa mergi fara baterie, bine practic nici nu poti dar o poti deconecta dupa ce ai pornit-o, caz in care risti sa prajesti chestii. Excesul de energie este disipat in caldura partial in regulator, partial in magnetou si partial in firele si conexiunile de legatura, puterile fiind de ordinul sutelor de Watt. Nu e chiar asa desi la prima vedere pare logic. Alternatorul cu magneti permanenti desi pare simplu nu e deloc usor de inteles in detaliu chiar si pentru oameni cu experienta in domeniul electric.(ma refer la partea de reglare prin regulator de tip shunt) Pentru cine e interesat de mai multe detalii ii recomand sa citeasca aici:http://www.apriliaforum.com/forums/showthread.php?240785-Facts-about-shunt-based-regulators Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat August 21, 2014 Share Postat August 21, 2014 (editat) Nu e chiar asa desi la prima vedere pare logic. Alternatorul cu magneti permanenti desi pare simplu nu e deloc usor de inteles in detaliu chiar si pentru oameni cu experienta in domeniul electric.(ma refer la partea de reglare prin regulator de tip shunt) Pentru cine e interesat de mai multe detalii ii recomand sa citeasca aici:http://www.apriliaforum.com/forums/showthread.php?240785-Facts-about-shunt-based-regulators Am citit articolul respectiv mai demult. Initiatorul omite multe aspecte si este combatut de multi chiar prin experienta lor directa si intuitiva . Un singur lucru este cert, magnetourile peste o anumita turatie destul de joasa sunt generatoare de curent constant. Curentul produce efectul termic si daca este sa aplicam un kirchhoff pe circuitul format si un bilant de puteri vom constata ca puterea generata este aproape constanta. Editat August 21, 2014 de vlad58 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
JAGI Postat August 21, 2014 Share Postat August 21, 2014 (editat) Regulatoarele moderne trifazate de tip sunt (= scurtcircuit) sunt destul de nefiabile. Ca principiu ele scurcircuiteaza infasurarile magnetoului trifazat (alternator cu magneti permanenti rotativi) astfel incat energia transferata bateriei paralela pe instalatia electrica sa asigure la iesire o tensiune de curent continuu de cca. 14,00 -14,30 V prin PWM (modulatie de durata a impulsurilor). Excesul de energie este disipat in caldura partial in regulator, partial in magnetou si partial in firele si conexiunile de legatura, puterile fiind de ordinul sutelor de Watt. Daca bateria are contacte oxidate sau rezistenta interna marita (lipsa apa, uzura, intreruperi) tensiunea in varfuri la iesire va creste mult peste 14V (valoarea medie nivelata de baterie) punand in pericol CDI-ul si restul echipamentului electric. Regulatorul se poate distruge usor daca nu are ventilatie suficient asigurata sau daca apar supratensiuni (trasnete in apropiere, sudura electrica pe sasiu, etc.). E bine sa avem la noi un redresor-regulator si un CDI de rezerva bune, asa cum pe vremuri aveam bujii, platine, condensatoare si bobine de inductie de rezerva. Prima parte e corecta, la partea cu disipatia sutelor de wati o incurci putin. In scurt circuit, curentul e limitat de valoarea inductantei. La cit de mare e radiatorul regulatorului, daca disipezi 20W pe el, ia foc. Am la job cutii de aluminiu cu profil de radiator, cintaresc de 2ori mai mult decit un reg de moto, la 15w disipatie se incing la 70grd vara. » Post actualizat in 21 Aug 2014 13:07 Si in afara de semiconductorii paraleli care sunteaza infasurarile, mai sint si diodele serie pt redresare, si ele disipa destui wati care incalzesc ansamblul. Editat August 21, 2014 de JAGI Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat August 21, 2014 Share Postat August 21, 2014 JAGI asa cum spui si tu curentul e limitat. dar valoarea lui de la magnetou la magnetou este 20-30 A. La sunt in orice punct din grafic curentul trece prin doua diode si un tiristor adica 0,7+1+0,7 V. Puterea disioata 2,4 X 20= 42 W. La Virago 535 ai cam 30A deci putere disipata pe regulator la sunt = 72W si da chiar frige.Cand nu ai sunt pentru 30A puterea disipata este de 42W.(ai doar cate doua diode care disipa). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cercelush Postat August 21, 2014 Share Postat August 21, 2014 Voi incerca cu alta baterie... a mea se pare ca are 2 ani si ceva... Releul e tot SH, asa ca nu pot fi sigur; multumesc pentru sfaturi! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Septembrie 13, 2014 Share Postat Septembrie 13, 2014 Si totusi aceasta solutie se foloseste de zeci de ani de foarte multi producatori moto si nu numai . Oare dintre toti inginerii aia de la atatea firme in atata timp nu s-o fi gasit nici unul sa vina cu o alta solutie mai putin idioata? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.