ianachim Postat Septembrie 16, 2014 Share Postat Septembrie 16, 2014 Pacat de tineretea ei... Asa e, pentru a se evita astfel de triste accidente, la scoala moto ar trebui sa fie obligatorie rularea la vitezele reale de circulatie (nu cu 30 la ora si atat), de la 50 la 90 si 130 pe tot felul de curbe, de diferite raze, inclinatii, deschideri, inclusiv off-camber si decreasing radius. Scolile moto ar trebui sa se axeze pe calitate, indiferent de costuri, chiar daca vor fi nevoite sa puna un pret pe masura. Iar cine nu are bani pentru training in sportul asta, e mai sanatos sa stea acasa, in viata si cu oasele intregi. (din experienta zic). R.I.P. cand am facut scoala moto nu ne lasa sa schimban nici in treapta a 2 a...... asta inseamna ca acum dupa 11 ani am ajuns sa invat sa schimb a 4a?????? am intalnit o multime de viitori donatori de organe care isi doreau o scoala IEFTINA ca dupa ... se vor perfectiona ei.... » Post actualizat in 16 Sep 2014 16:14 Pacat de tineretea ei... Asa e, pentru a se evita astfel de triste accidente, la scoala moto ar trebui sa fie obligatorie rularea la vitezele reale de circulatie (nu cu 30 la ora si atat), de la 50 la 90 si 130 pe tot felul de curbe, de diferite raze, inclinatii, deschideri, inclusiv off-camber si decreasing radius. Scolile moto ar trebui sa se axeze pe calitate, indiferent de costuri, chiar daca vor fi nevoite sa puna un pret pe masura. Iar cine nu are bani pentru training in sportul asta, e mai sanatos sa stea acasa, in viata si cu oasele intregi. (din experienta zic). R.I.P. cand am facut scoala moto nu ne lasa sa schimban nici in treapta a 2 a...... asta inseamna ca acum dupa 11 ani am ajuns sa invat sa schimb a 4a?????? am intalnit o multime de viitori donatori de organe care isi doreau o scoala IEFTINA ca dupa ... se vor perfectiona ei.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
November Postat Septembrie 16, 2014 Share Postat Septembrie 16, 2014 Citi dintre cei ce-si iau permis A, constientizeaza cu adevarat ca pot muri foarte usor pe drumurile publice? Va raspund tot eu, 99.99% merg pe ideea ca nu o sa li se intimple tocmai lor. Cei cu experienta, supravietuitorii, au avut si muuuult noroc la inceput, cei mai ghinionisti pot muri si la citeva zile dupa ce si-au luat moto.Am vorbit fata in fata cu incepatori pe moto, cind le zic ca se pot lovi frontal de o masina, obstacol cu posibilitatea de a muri, acestia se uita la mine ca la cel mai mare dusman al lor, pur si simplu nu pot concepe ca tocmai ei pot avea asemenea intimplare. Frica ne tine in viata.Traim in RO, si pina se va civiliza societatea, vor muri sute de mii de inconstienti. Adevarat graiesti ! Ma bucur ca nu ai bagat-o pe aia cu cauciucurile. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Altair Postat Septembrie 16, 2014 Share Postat Septembrie 16, 2014 Din nou nu e nici treaba scolilor moto si nici a motociclistilor sa implementeze niste legi reguli si sa vegheze la respectarea lor. Conducatorii si scolile trebuie doar sa invete/predea dupa regulile impuse de politie (si ministerul transporturilor). Si unii si altii vor cauta drumul cel mai scurt/ieftin pentru a se vedea cu treaba rezolvata, soferii cu tidula si scolile cu banul in traista. Acum daca toti care nu corespund nivelului minim de siguramta ar pica examenul ce credeti ca s-ar intampla? Eu pot sa pun pariu ca scolile vor ridica nivelul si automat se va ridica si siguranta. Nu mai stiu cum e acum dar pe vremea mea se dadea examen doar cu cateva ore facute in poligon. Nu stiu nici o alta tara care sa permita accesul unui incepator in trafic care nu a fost insotit nici-o data de un instructor cu patalama si care nu si-a dat examenul IN TRAFIC (pe langa cel din poligon). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
WotRU2Me Postat Septembrie 17, 2014 Share Postat Septembrie 17, 2014 am un prieten care a reusit sa dea examen fara sa ia nicio ora la scoala. a platit dosarul. din fericire a picat. cum nu asculta de vorba buna, sper sa tot pice... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
northern_freyja Postat Septembrie 17, 2014 Share Postat Septembrie 17, 2014 Inca unul... deja e prea des... http://www.opiniatimisoarei.ro/accident-teribil-un-motociclist-de-18-ani-a-murit-dupa-ce-s-a-izbit-de-o-casa-in-banat/17/09/2014/ Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Arthur E Postat Septembrie 17, 2014 Share Postat Septembrie 17, 2014 Inca unul... deja e prea des... http://www.opiniatimisoarei.ro/accident-teribil-un-motociclist-de-18-ani-a-murit-dupa-ce-s-a-izbit-de-o-casa-in-banat/17/09/2014/ Teribilismul , lipsa de experienta , naivitatea varstei , etc . . . . . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
FLEX Postat Septembrie 17, 2014 Share Postat Septembrie 17, 2014 Nu mai stiu cum e acum dar pe vremea mea se dadea examen doar cu cateva ore facute in poligon. Nu stiu nici o alta tara care sa permita accesul unui incepator in trafic care nu a fost insotit nici-o data de un instructor cu patalama si care nu si-a dat examenul IN TRAFIC (pe langa cel din poligon). De anul trecut examenul practic pentru obtinerea carnetului moto se compune din doua probe, una in poligon (figurile clasice plus cele doua evitari) si proba de conducere in trafic, cu instructorul pe locul din spate (implicit si in scoala se fac trasee cu instructorul in spate) timp de minim 25 de minute, in care examinatul are parte de toata gama de manevre "de oras" posibile. Parerea mea e ca nivelul de instruire a crescut simtitor, variabilele fiind (ca intotdeauna) aplecarea elevului spre invatare si capacitatea instructorului de a instrui. Nu cred ca mi se pare numai mie, dar incepatorii cind isi cauta o motocicleta in marea lor majoritate nu se mai arunca la rachete, incearca o abordare graduala (ajutata si de implementarea categoriei A2). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Metal Heart Postat Septembrie 17, 2014 Share Postat Septembrie 17, 2014 Inca unul... deja e prea des... http://www.opiniatimisoarei.ro/accident-teribil-un-motociclist-de-18-ani-a-murit-dupa-ce-s-a-izbit-de-o-casa-in-banat/17/09/2014/ 18 ani, nu avea permis de conducere, CBR F4... Pacat de tineretile lor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Altair Postat Septembrie 17, 2014 Share Postat Septembrie 17, 2014 De anul trecut examenul practic pentru obtinerea carnetului moto se compune din doua probe, una in poligon (figurile clasice plus cele doua evitari) si proba de conducere in trafic, cu instructorul pe locul din spate (implicit si in scoala se fac trasee cu instructorul in spate) timp de minim 25 de minute, in care examinatul are parte de toata gama de manevre "de oras" posibile. Parerea mea e ca nivelul de instruire a crescut simtitor, variabilele fiind (ca intotdeauna) aplecarea elevului spre invatare si capacitatea instructorului de a instrui. Nu cred ca mi se pare numai mie, dar incepatorii cind isi cauta o motocicleta in marea lor majoritate nu se mai arunca la rachete, incearca o abordare graduala (ajutata si de implementarea categoriei A2). E mai bine cu siguranta decat inainte dar afara instructorul e pe mobra lui de la momentul zero. Dupa poligon, presupunand ca a fost luat, se iese pe strada cu 2-3 aspiranti intr-o masina, instructorul si examinatorul ca sofer respectiv pasager fata si se schimba aspirantul dupa un oaresce timp necesar examinatorului sa se convinga de capacitatile fiecaruia. Pare offtopic dar nu e. Scoala incepe cu doua ore de teorie intr-o zi. Urmatoarea intalnire e in poligon, doua ore in care se exerseaza inclusiv franari de urgenta de la 50 la full stop in spatiu marcat. Urmatoarea intalnire e pe ...strada! unde te tii dupa instructor care te supravegheaza in oglinzi. Urmatoarea oara cand vezi poligon este doar la ultima sedinta (cu o zi doua inainte de examen) unde se simuleaza examenul ca sa n-ai surprize si emotii in ziua Z. Cine e apreciat ca unsafe de instructor e tinut mai mult in poligon sau e trimis acasa cu rugamintea de a invata sa mearga intai pe bicicleta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
anonymous Postat Septembrie 18, 2014 Share Postat Septembrie 18, 2014 E mai bine cu siguranta decat inainte dar afara instructorul e pe mobra lui de la momentul zero. Dupa poligon, presupunand ca a fost luat, se iese pe strada cu 2-3 aspiranti intr-o masina, instructorul si examinatorul ca sofer respectiv pasager fata si se schimba aspirantul dupa un oaresce timp necesar examinatorului sa se convinga de capacitatile fiecaruia. Pare offtopic dar nu e. Scoala incepe cu doua ore de teorie intr-o zi. Urmatoarea intalnire e in poligon, doua ore in care se exerseaza inclusiv franari de urgenta de la 50 la full stop in spatiu marcat. Urmatoarea intalnire e pe ...strada! unde te tii dupa instructor care te supravegheaza in oglinzi. Urmatoarea oara cand vezi poligon este doar la ultima sedinta (cu o zi doua inainte de examen) unde se simuleaza examenul ca sa n-ai surprize si emotii in ziua Z. Cine e apreciat ca unsafe de instructor e tinut mai mult in poligon sau e trimis acasa cu rugamintea de a invata sa mearga intai pe bicicleta. Da, este un progres fata de ce a fost pana acum, dar tot pistol cu apa fata de ce ar trebui sa stie un rider in traficul si drumurile de la noi. Parca era un filmulet cu o scoala moto din Japonia, sa vedeti acolo cum se merge... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Chivu Postat Septembrie 18, 2014 Share Postat Septembrie 18, 2014 (editat) am un prieten care a reusit sa dea examen fara sa ia nicio ora la scoala. a platit dosarul. din fericire a picat. cum nu asculta de vorba buna, sper sa tot pice... Crezi ca facea vreo diferenta daca facea scoala? Nici eu n-am facut scoala si n-am dat nici traseul si n-am mai murit. Toti se afla la un momentdat intr-o astfel de situatie, diferenta o face bulanul, daca ai sau nu ceva pe contrasens. Editat Septembrie 18, 2014 de Chivu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kawazaki Postat Septembrie 18, 2014 Share Postat Septembrie 18, 2014 Crezi ca facea vreo diferenta daca facea scoala? Nici eu n-am facut scoala si n-am dat nici traseul si n-am mai murit. Toti se afla la un momentdat intr-o astfel de situatie, diferenta o face bulanul, daca ai sau nu ceva pe contrasens. Cam da, majoritatea am patit-o cel putin o data, dar nu s-a constientizat pt ca nu s-a intamplat nefericirea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ianachim Postat Septembrie 18, 2014 Share Postat Septembrie 18, 2014 Crezi ca facea vreo diferenta daca facea scoala? Nici eu n-am facut scoala si n-am dat nici traseul si n-am mai murit. Toti se afla la un momentdat intr-o astfel de situatie, diferenta o face bulanul, daca ai sau nu ceva pe contrasens. dar unde ai invatat sa mergi??? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
derkleine Postat Septembrie 18, 2014 Share Postat Septembrie 18, 2014 Nu mai stiu cum e acum dar pe vremea mea se dadea examen doar cu cateva ore facute in poligon. Nu stiu nici o alta tara care sa permita accesul unui incepator in trafic care nu a fost insotit nici-o data de un instructor cu patalama si care nu si-a dat examenul IN TRAFIC (pe langa cel din poligon). Elvetia Eu mi-am luat examenul aici . Aici examenul si scoala se face pe motocicleta proprie sau pe ceva inchiriat. Poti sa faci scoala pe R1 pe HD, pe ce vrei tu. Important e sa aiba peste 35 KW. Cum am facut, am cumparat motocicleta, mi-am scos permis de Elev, am pus un L pe motor si gata , fara sa fac nici o ora. Asta e in cazul ca am avut B inainte. Apoi in decurs de 4 luni trebuie sa fac un curs de 12 ore. Curs care se face in poligon, si prin oras. Dupa cursul ala am inca 12 luni in care trebuie sa dau examenul. Am toate drepturile care le are unu cu permis in afara de 2 : 1 nu am voie cu pasager 2 nu am voie sa ies din Elvetia. Dar da se poate sa iesi in trafic fara nici o ora. Ce am facut eu, inainte sa imi iau motorul , eram in Romania, si am mers in Timisoara la un instructor la care i-am explicat. : Nu ma intereseaza examenul, nu vreau sa il dau , vreau sa ma inveti sa merg pe motor. Si am observat ca am facut total alte lucruri decat ce faceau restul. Adica nu m-am invartit doar in poligon cu 8turi si slalom .Mi-o explicat mult mai multe. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Altair Postat Septembrie 18, 2014 Share Postat Septembrie 18, 2014 La voi în Elveția se merge prea încet ca sa poți face vreun accident Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Chivu Postat Septembrie 18, 2014 Share Postat Septembrie 18, 2014 dar unde ai invatat sa mergi??? Sa conduc in siguranta unde ai invatat si tu si restul. Sa merg cred ca pe strada, da' eram pustan, aveam vreo 14 si mult bulan. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
io, bogo Postat Septembrie 18, 2014 Share Postat Septembrie 18, 2014 Crezi ca facea vreo diferenta daca facea scoala? Nici eu n-am facut scoala si n-am dat nici traseul si n-am mai murit. Toti se afla la un momentdat intr-o astfel de situatie, diferenta o face bulanul, daca ai sau nu ceva pe contrasens. Daca scoala de la noi era temeinica, da, era o diferenta. Din pacate, majoritatea dintre noi, asa cum spui, am invatat pe barba noastra cum merg lucrurile. Iar cei care inca scriem am avut la un moment dat mare bulan. In cazul de fatza, daca pe carosabil nu era vre-un hazard (balega, caine, nisip, fata morgana) este evident vorba de o eroare de pilotaj. Nici macar demarcatia aia dintre sensuri cu dungi oblice intre cele continue n-a ajutat prea mult. Aderenta e mai proasta si poate sa compromita trasa destul de tare. Cu toate astea, tocmai marcajul ciudat ar fi trebuit sa-i dea de inteles ca se apropie un viraj ciudat. Insa asta inveti din experienta. Pacat ca fetei i s-a golit sacul de noroc inainte sa i se umple sacul de experienta. Iar la capitolul experienta, scoala de la noi nu te ajuta prea mult. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
FLEX Postat Septembrie 22, 2014 Share Postat Septembrie 22, 2014 Iar la capitolul experienta, scoala de la noi nu te ajuta prea mult. Scuza-ma, dar cum ar putea scoala sa furnizeze experienta? Experienta o dobindeste proaspatul posesor de categoria A doar mergind in trafic real, pe strada. Tine doar de el sa isi evalueze corect posibilitatile si sa actioneze in consecinta. Poate ca scoala sau politia ar putea sa insiste mai mult pe constientizarea faptului ca pe motoreta se moare foarte usor daca iti depasesti limitele, dar cred ca si cursantul sau practicantul de motociclism ar trebui sa-si foloseasca capsorul un pic mai mult pe partea de siguranta in trafic. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
io, bogo Postat Septembrie 22, 2014 Share Postat Septembrie 22, 2014 Simuland in poligon o curba cu raza descrescatoare. Punandu-te sa franezi intr-o curba. Explicandu-ti ca nu-i sanatos sa mergi mai tare decat "vezi" Sunt doar 3 exemple simple. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
KOS36 Postat Septembrie 23, 2014 Share Postat Septembrie 23, 2014 (editat) Scuza-ma, dar cum ar putea scoala sa furnizeze experienta? Experienta o dobindeste proaspatul posesor de categoria A doar mergind in trafic real, pe strada. Tine doar de el sa isi evalueze corect posibilitatile si sa actioneze in consecinta. Poate ca scoala sau politia ar putea sa insiste mai mult pe constientizarea faptului ca pe motoreta se moare foarte usor daca iti depasesti limitele, dar cred ca si cursantul sau practicantul de motociclism ar trebui sa-si foloseasca capsorul un pic mai mult pe partea de siguranta in trafic. daca nu sti teorie, aplici in practica fix p..a; ca unii invata din trafic real si afla destul de repede ca nu stiu nimic, vezi accidentele! » Post actualizat in 23 Sep 2014 06:23 uite ce inseamna scoala/cursuri/pregatire teoretica....nu gata iei permisul si "inveti" din trafic; ca nu se face scoala la noi, e altceva; dar la noi se vede "rider"-ul cu permisul in mana si gata stie tot ... s-a nascut invatat! in loc sa puna mana pe niste carti, sa vizioneze niste filme de specialitate, din care sa invete motociclismul de la A la Z, dar nuuuuu.....dam vina pe scoala/legislatie/politie/drumuri cand dam cu poponetul pe jos, desi nu stim nici ce e aia contravirare, franarea de urgenta, distanta de franare in functie de viteza/anvelope/carosabil etc. Cum poţi să reduci cu 30% accidentele moto în rândul tinerilor http://www.slowride.ro/2012/10/02/cum-poti-sa-reduci-cu-30-accidentele-moto-in-randul-tinerilor/ -Există 4 sau 5 situaţii în trafic, cea mai periculoasă şi mai întâlnită fiind aceea în care motociclistul merge drept şi maşina schimbă direcţia tăindu-i faţa. Îi învătăm cum să fie pregătiţi, cum să urmărească privirea şoferului, cum să se pregătească de frânarea de urgenţă, cum să nu presupună că şoferul va opri. Vorbim mult despre condusul defensiv, despre cum să ai mereu pregătit un plan B în minte. În primul rând trebuie să fii pregătit, să fii conştient că aceste situaţii există, să ştii ce trebuie să faci şi să te pregăteşti, să exersezi. Dacă nu ai exersat niciodată oprirea de urgenţă sau ocolirea de obstacole, cum o să ştii ce să faci în aceste situaţii? Fiecare motociclist ştie pe cineva sau are un prieten care a suferit un accident, aşa că odată cu trecerea timpului ar trebui să realizeze că există riscuri care pot fi micşorate prin participarea la cursuri. Editat Septembrie 23, 2014 de KOS36 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yamaha yzf Postat Septembrie 23, 2014 Share Postat Septembrie 23, 2014 (editat) Teoria nu se compara cu practica totusi e bine sa sti si teoria,la fel nici oprirea de urgenta din parcare (cand exersezi) nu se compara cu cea din trafic.Oprirea de urgenta in parcare daca nu iti iese o poti repeta dar pe cea din trafic s-ar putea sa nu,nu doresc la nimeni. Op.de urgenta din trafic nu sti cand va trebui sa o aplici + ca este si mai agresiva si altfel reactionezi ,la op. de urgenta in parcare sti exact momentul....zic si eu ca un incepator care a avut parte de ambele situatii. Editat Septembrie 23, 2014 de yamaha yzf Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
FLEX Postat Septembrie 23, 2014 Share Postat Septembrie 23, 2014 Simuland in poligon o curba cu raza descrescatoare. Punandu-te sa franezi intr-o curba. Explicandu-ti ca nu-i sanatos sa mergi mai tare decat "vezi" Sunt doar 3 exemple simple. Asta se face (eu cel putin am facut) in trafic, cu instructorul in spate; e drept, viteza de parcugere a traseului de oras in perioada de scolarizare e de maxim 40-45km/h, fiindca peste aceasta viteza instructorul nu mai poate controla motocicleta din dubla comanda a frinei spate de care dispune; mi-a arata si contravirare, termen despre care un coleg de birou care si-a liuat categoria A (cu voucher la nu stiu ce promotie, examen doar in poligon) cu doi ani inaintea mea nu are habar ce inseamna (desi probabil aplica, ca altfel nu stiu cum ia curbele). E drept, nici instructorul meu nu mi-a spus "acum contravireaza pentru curba la dreapta" ci mi-a zis "impinge de minerul din dreapta spre stinga ca sa iei curba la dreapta" si atunci am inteles cum se aplica chestiunea asta oarecum abstracta. Ideea e ca ceva se face dpdv institutional, parerea mea e ca progresul este cert si consistent, scoala moto a fost obligata sa isi imbunatateasca simtitor serviciile, dar nu poate scoala sa planteze experienta si constiinta in toate capatinile pe care isi pun casca. Nu poate fi un instructor responsabil de lipsa de responsabilitate a celui pe care il instruieste, eu asta as vrea sa intelegeti. Informarea despre ce inseamna mersul pe motoreta trebuie sa fie sau ar trebui sa fie problema fiecaruia; intr-adevar, poate la nivel institutional s-ar mai putea face ceva in aest sens si nu cred ca Politia Rutiera ar avea ceva impotriva; insa cind vezi privirile opace ale proaspetilor ahtiati de adrenalina si viteza ce poti spune mai mult decit "sa ai grija de tine"? - ca asa mi-a zis politaiul care mi-a inminat plasticul, desi nu avea asta in fisa postului. Romania, mereu surprinzatoare. KOS, exceptional materialul catre care ai dat link ... acum imagineaza-ti cum ar reactiona comunitatea moto daca Guvernul Romaniei ar da o OUG cum ca fiecare motociclist este OBLIGAT sa treaca la maxim 5 ani distanta pe la cursuri de perfectionare ... de asta zic, mai conteaza si omul (adica educatia, constiinta si responsabilitatea lui). Sanatate tuturor si un gind pios pentru biata fata plecata atit de devreme ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.