usyusy85 Postat Septembrie 19, 2014 Share Postat Septembrie 19, 2014 Salutare, Am urmatoarea problema: detin un r6 din 2001 cu problema la motor , bate o biela pt ca e arborele bulit (a fost gripat si s-a zgariat cam rau , am pus cuzineti sh la biela cu probleme iar dupa vreo 70 de km a inceput sa bata. acum problema e ....pot pune un vibrochen cu tot cu ,cuzineti sh de pe alt motor pe motorul meu ? trebuie sa iau si bielele sau merg bielele de pe motorul meu? Rog un meganic care se pricepe sa ma lamureasca cum sta treaba.... Merci Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Septembrie 19, 2014 Share Postat Septembrie 19, 2014 Nu e mai simplu sa schimbi motorul cu totul? Poate nu mai ieftin, dar mai simplu sigur e... Daca te apuci sa schimbi piese, schimba-le pe toate dintr-un motor in altul. Alea cred ca is calculate sa aiba aceeasi masa, ca sa fie echilibrat tot angrenajul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
usyusy85 Postat Septembrie 19, 2014 Autor Share Postat Septembrie 19, 2014 Nu e mai simplu sa schimbi motorul cu totul? Poate nu mai ieftin, dar mai simplu sigur e... Daca te apuci sa schimbi piese, schimba-le pe toate dintr-un motor in altul. Alea cred ca is calculate sa aiba aceeasi masa, ca sa fie echilibrat tot angrenajul. Ai dreptate intr-un fel, nu am gasit un motor complet functional, am cautat peste tot si cine stie ce motor gasesti si te tine 30 de km, mai bn il fac pe asta al meu cu conditia sa gasesc piesele bune.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Roni Postat Septembrie 19, 2014 Share Postat Septembrie 19, 2014 Eu unul nu as face un motor din doua: fiecare din motoare are uzura lui, depinde de cum a fost exploatat , cat de des a uitat fostul proprietar sa-i schimbe uleiul sau antigelul (pentru ca acceleratul motorului constant la rosu le solicita unora intelectul la maxim) si multe alte chestii. Eu as schimba motorul cu totul: una e sa iei un releu sau un demaror si alta sa-i schimbi arborele/cuzinetii/biele etc offtopic - vorbind de calcule de bani: o buna parte din achizitie cred ca o poti "acoperi" cu dezmembrarea motorului stricat: un alternator, un demaror, un ambreaj etc ... Noroc, Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Gnraloo Postat Septembrie 19, 2014 Share Postat Septembrie 19, 2014 (editat) Piesele nu se uzeaza la fel in 2 motoare diferite si tolerantele sunt mici. Nici in acelasi motor, daca masori cu precizie, o sa vezi ca nu sunt la fel uzati cuzinetii intre ei. Fie schimbi motoarele cu totul, fie ambielajul intreg (vibrochen, cuzineti, biele, chiar si pistoane). Editat Septembrie 19, 2014 de Gnraloo Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
usyusy85 Postat Septembrie 19, 2014 Autor Share Postat Septembrie 19, 2014 Pana la urma asta am sa fac... voi schimba vibrochen cuzineti si biele toate luate de pe un singur motor... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat Septembrie 19, 2014 Share Postat Septembrie 19, 2014 (editat) Nu este viabila gandirea! Cuzineti se aleg in functie de codul bielei si vibroken,respectiv codul vibrokenului si palierele carterului. Asta inseamna ca nu o sa poti pune vibrokenul in alt carter fara sa stabilesti cuzineti necesari. La fel cun nu poti pune partea superioara a carterului de la un motor si cea inferioara de la altul.. Editat Septembrie 19, 2014 de TNG Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
JAGI Postat Septembrie 19, 2014 Share Postat Septembrie 19, 2014 TNG, vorbesti cu surzii. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gaius Postat Septembrie 19, 2014 Share Postat Septembrie 19, 2014 http://www.ebay.com/itm/2002-Yamaha-YZF-R6-Engine-Motor-Runs-Excellent-99-00-1999-2000-2001-A240-/301318808476?pt=Motorcycles_Parts_Accessories&hash=item462800239c&vxp=mtr ia un motor cu totul adus de afara . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat Septembrie 19, 2014 Share Postat Septembrie 19, 2014 TNG, vorbesti cu surzii. Bogdan...si eu aceasta impresie uneori.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
superbec Postat Septembrie 19, 2014 Share Postat Septembrie 19, 2014 Nu este viabila gandirea! Cuzineti se aleg in functie de codul bielei si vibroken,respectiv codul vibrokenului si palierele carterului. Asta inseamna ca nu o sa poti pune vibrokenul in alt carter fara sa stabilesti cuzineti necesari. La fel cun nu poti pune partea superioara a carterului de la un motor si cea inferioara de la altul.. prostii, se ia la pila pana intra Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
usyusy85 Postat Septembrie 19, 2014 Autor Share Postat Septembrie 19, 2014 Nu este viabila gandirea! Cuzineti se aleg in functie de codul bielei si vibroken,respectiv codul vibrokenului si palierele carterului. Asta inseamna ca nu o sa poti pune vibrokenul in alt carter fara sa stabilesti cuzineti necesari. La fel cun nu poti pune partea superioara a carterului de la un motor si cea inferioara de la altul.. Am vb cu vreo 2 mecanici si mi-au zis ca merge sa pun vibrochen si cuzineti de la alt motor pe asta al meu... Carterul trebuie sa fie lafel ,ca doar vibrochenul se rectifica si se baga alti cuzineti Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
G B V Postat Septembrie 19, 2014 Share Postat Septembrie 19, 2014 Dupa vreo 1000 de km,vei avea aceeasi problema Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Indian73 Postat Septembrie 19, 2014 Share Postat Septembrie 19, 2014 Asculta ce ti-a zis si TNG nu poti pune cuzinetii din alt motor pe carterele tale.Se ia arborele cu biele cu tot se identifica codurile si se aleg cuzinetii conform manualului si se pun noi,pe cei de biela daca sunt ok le lasi acolo cu bielele arborelui care sunt deja imperecheate.Nu exista rectificare la moto.Bafta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Septembrie 19, 2014 Share Postat Septembrie 19, 2014 Am vb cu vreo 2 mecanici si mi-au zis ca merge sa pun vibrochen si cuzineti de la alt motor pe asta al meu... Carterul trebuie sa fie lafel ,ca doar vibrochenul se rectifica si se baga alti cuzineti Mai baiatule, R6 nu e Dacia 1300... Ti-a mai spus odata si TNG, tipul (culoarea/masura) cuzinetilor se determina dupa niste numere stantate din fabrica pe cartere, biele si vibrochen. Fiecare motor este diferit ca si combinatii ale cuzinetilor, functie de tolerantele (extrem de mici) determinate la productie. La acest tip de motociclete vibrochenul NU se rectifica... » Post actualizat in 19 Sep 2014 19:47 Dupa vreo 1000 de km,vei avea aceeasi problema Pui pariu ca la prima "blana" sparge motorul?... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
G B V Postat Septembrie 19, 2014 Share Postat Septembrie 19, 2014 Pui pariu ca la prima "blana" sparge motorul?... Nu apuca pana atunci . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cr1s71 Postat Septembrie 19, 2014 Share Postat Septembrie 19, 2014 Nu face greseala sa te "carpesti", te va costa mult mai mult decat ai face lucrul ca-lumea de la inceput. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
usyusy85 Postat Septembrie 20, 2014 Autor Share Postat Septembrie 20, 2014 Asculta ce ti-a zis si TNG nu poti pune cuzinetii din alt motor pe carterele tale.Se ia arborele cu biele cu tot se identifica codurile si se aleg cuzinetii conform manualului si se pun noi,pe cei de biela daca sunt ok le lasi acolo cu bielele arborelui care sunt deja imperecheate.Nu exista rectificare la moto.Bafta. Cine ti-a zis ca nu se rectifica vibrochenul la moto?...se rectifica orice vibrochen, doar ca o sa te tina cam 10 -15 mii de km ,dar se rectifica sigur... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat Septembrie 20, 2014 Share Postat Septembrie 20, 2014 Cine ti-a zis ca nu se rectifica vibrochenul la moto?...se rectifica orice vibrochen, doar ca o sa te tina cam 10 -15 mii de km ,dar se rectifica sigur... Pe ce te bazezi cand afirmi asa ceva? La vibrokenul moto ai 3 cuzineti in 3 SUTIMI cu care sa montezi un motor. Daca ai o ovalitate de 0.02 sutimi si tu mai ai un singur cuzient disponibil de o sutime ce faci cu restul ramas? Iar daca stii ce inseamna o masina de rectificat o sa intelegi ca o singura atingere de piatra pe piesa pentru a calibra puctul de plecare se pote sa dispara lejer 2 sutimi... La auto sunt tolerante mari,o reparatie vibroken se face in 25 de sutimi deci ai lejer unde sa rectifici si sa inlocuiesti cuzineti urmatori cu 25 sutimi mai grosi. Poate actual s-a descoperit si masini mai precise de rectificat si o sa rectifice o sutime...dar eu la noi in tara nu cunosc asa ceva . Daca tu stii sunt curios sa aflu. Cu respect TNG! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Septembrie 20, 2014 Share Postat Septembrie 20, 2014 Arborele cotit/vibroken-ul la motociclete nu se rectifica, se adapteaza cuzineti in functie de gradul de uzura pe fusurile paliere. Nu te poti juca cu motorul motocicletei/un arbore rectificat care trebuie sa funtioneze la 10.000 rot/min... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
superbec Postat Septembrie 20, 2014 Share Postat Septembrie 20, 2014 Cine ti-a zis ca nu se rectifica vibrochenul la moto?...se rectifica orice vibrochen, doar ca o sa te tina cam 10 -15 mii de km ,dar se rectifica sigur... Rog un meganic care se pricepe sa ma lamureasca cum sta treaba.... Merci ia-l mah la pila ca merge, daca iei prea mult pui ceolofan, am auzit eu de la un baeat care a vazut la un unchi de al lui care a facut asta la o honda Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Septembrie 20, 2014 Share Postat Septembrie 20, 2014 In iarna am primit pentru reparatii un dragstar cu cilindree mărită de la 650 la aproape 900 cc. Din motive necunoscute in totalitate dupa operatiune si un numar mic de ore de functionare, cuzinetii au cedat si implicit viLbrochenul (macar scrieti corect) a fost afectat. S-a facut rectificarea la un atelier auto. Cand am inceput investigatiile la agregat nu bănuiam ca ar putea sa fie buba acolo dar dupa o saptamana de încercări fara succes am dat uleiul afara si era plin de resturi metalice - cuzinetii noi. Mare atentie cand va bagati la astfel de reparatii. In primul rand la precizia masurarii cotelor si abaterilor. La montajul final obligatoriu se folosește plastigauge ca ultima verificare. Daca la strângerea cartierului sau bielelor, nu sunteti in cote, ori rectificarea a iesit la alt diametru ori cuzinetii nu sunt bine alesi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Septembrie 20, 2014 Share Postat Septembrie 20, 2014 implicit viLbrochenul (macar scrieti corect) a fost afectat. plus ralanti nu relanti. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Septembrie 20, 2014 Share Postat Septembrie 20, 2014 plus ralanti nu relanti. iar daca vrei sa-l articulezi, dupa DOM, se scrie vilbrochen-ul, folosesti un articol din limba romana la un cuvant strain .... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Septembrie 20, 2014 Share Postat Septembrie 20, 2014 (editat) Corect, eu ma bucuram ca scrie cineva vilbrochen si nu vibrochen sau vibroken si nu am remarcat articularea Ps De ce nu facem noi ca francezii sa folosim limba romana si sa-i spunem arbore cotit, nu stiu. Editat Septembrie 20, 2014 de vlad58 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.