Sari la conținut

MotoGP - Discutii generale


adidas

Postări Recomandate

53 minutes ago, Method said:

Marquez are fuckin 4 total diferite una de alta,printre care si una cu ground effect si un brat spate old school din 2018 made by Honda,nu Kalex.

 

image.thumb.png.a7355bcac5022923099764acf57afa54.png

 

  1. Motocicleta de anul trecut (pentru referință)
  2. Motocicleta testată la Valencia la sfârșit de 2022

    image.thumb.png.0dd96611ab1a9b3c9642724d2f1c861d.png
     
  3. Hibrid experimental cu carenele ground effect și bascula veche, făcută de HRC
  4. Motocicleta testată de Bradl la Jerez și aici, în shakedown

    image.thumb.png.fc62e1b3e7db53e333199dc1da42c012.png image.thumb.png.587b46e6487def4b3e8cc6a7f525fb5b.png

Din nou, un subiect pentru topic-ul tehnic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 3,6k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Din pacate am feelingul ca Honda va mai ingropa cariera lui Mir:(

 

"At the end we are in a similar position at the moment. We are struggling, for sure. I think this track is probably not the best one for this bike, but we are far. I was able to improve during the day, especially with used tyres I was able to feel more and more comfortable. I'm missing a lot in the fast lap time because I have not the confidence and the feeling to make a time attack at the moment. So, I'm still not ready."

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 19 minute, damager a spus:

Din pacate am feelingul ca Honda va mai ingropa cariera lui Mir:(

 

"At the end we are in a similar position at the moment. We are struggling, for sure. I think this track is probably not the best one for this bike, but we are far. I was able to improve during the day, especially with used tyres I was able to feel more and more comfortable. I'm missing a lot in the fast lap time because I have not the confidence and the feeling to make a time attack at the moment. So, I'm still not ready."

macar a prins un tiltu, nu multi se pot lauda cu asta :) 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 5 ore, Method a spus:

Cica Mir are 2 motorete diferite pt teste

Marquez are fuckin 4 total diferite una de alta,printre care si una cu ground effect si un brat spate old school din 2018 made by Honda,nu Kalex.

Memelu o sa aiba treaba zilele astea :)

Asta nu e un semn bun.  Insemna ca habar nu au unde se pozitioneaza si incearca marea cu sarea.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 4 minute, damager a spus:

Asta nu e un semn bun.  Insemna ca habar nu au unde se pozitioneaza si incearca marea cu sarea.

 

poate, dar cand se sting luminile rosii unii nu fac nimic daca nu simt mobra ok, altii termina in top 6 ;) 

stiu,  nu iesi campion doar cu top 6.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

15 minutes ago, damager said:

Insemna ca habar nu au unde se pozitioneaza si incearca marea cu sarea.

 

Te surprinde? Sunt în situația asta de ~3 ani.

 

image.thumb.png.404ac32679310eab78679a31f6b7372e.png

 

Indicativ:

  • Pole 2022 - 1:57.790 (Jorge Martín)

  • FL 2022 - 1:59.634 (Jorge Martín)

Editat de PzKpfW
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 54 minute, damager a spus:

Asta nu e un semn bun.  Insemna ca habar nu au unde se pozitioneaza si incearca marea cu sarea.

True that.

Dar vorba colegului - ce desfășurare de forte...

Păcat ca au atâția bani și efectiv nu știu ce sa faca cu ei.Cred ca sunt opusul celor de la aprilia unde fiecare leu e folosit cu cap și da roade.

1 oră în urmă, damager a spus:

Din pacate am feelingul ca Honda va mai ingropa cariera lui Mir:(

 

"At the end we are in a similar position at the moment. We are struggling, for sure. I think this track is probably not the best one for this bike, but we are far. I was able to improve during the day, especially with used tyres I was able to feel more and more comfortable. I'm missing a lot in the fast lap time because I have not the confidence and the feeling to make a time attack at the moment. So, I'm still not ready."

Meh,e prima zi de teste.Mir nu e genul care sare pe o moto noua și e instant rapid,niciodată n.a fost...sa nu tragem concluzii pripite - e normal sa nu o simtă încă și sa nu forțeze...mai ales ca Honda nu are reputația unei motorete easy-going.

Vom vedea.

Avand in vedere retragerea pripita a celor de la Suzuki si faptul ca i.a lasat pe cei 2 cu fiundul in baltă,eu zic ca in retrospectiva,Mir a aterizat f bine la HRC.

Sunt curios cum va merge și Rins,un pilot mai adaptabil.

Heh,acuma vad ca sunt la o zecime unul de altul

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 16 minute, PzKpfW a spus:

 

Cea mai slabă echipă de uzină. Poate doar din punct de vedere salariu să fi "aterizat" bine.

Bine fata de rins care a aterizat la echipa de client.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu știu dacă Rins are susținere directă din partea HRC (și în consecință ar beneficia teoretic de același tratament ca piloții oficiali). Nu că ar conta: anul trecut Álex Márquez a terminat în fața lui Nakagami în clasament și doar la câteva puncte în spatele lui Pol Espargaró. Ceea ce vreau să spun este că în situația în care este Honda acum, Rins nu stă neapărat mai prost decât Mir. Poate chiar mai bine din anumite puncte de vedere, având ceva mai puțină presiune.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 29 minute, PzKpfW a spus:

Nu știu dacă Rins are susținere directă din partea HRC (și în consecință ar beneficia teoretic de același tratament ca piloții oficiali). Nu că ar conta: anul trecut Álex Márquez a terminat în fața lui Nakagami în clasament și doar la câteva puncte în spatele lui Pol Espargaró. Ceea ce vreau să spun este că în situația în care este Honda acum, Rins nu stă neapărat mai prost decât Mir. Poate chiar mai bine din anumite puncte de vedere, având ceva mai puțină presiune.

Corect. Fara presiune si fara MM coleg.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 10 ore, ioio_viola a spus:

pe Motogp e free video si timing pass pentru perioada testelor. eu nu am reusit sa-l iau, imi refuza 2 carduri... daca il luati sa aveti grija sa dezactivati reactivarea automata 

Mda, am încercat și eu și nu funcționează 🤮

PS. A mers cu PayPal 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 15 ore, PzKpfW a spus:

Cea mai slabă echipă de uzină. Poate doar din punct de vedere salariu să fi "aterizat" bine.

Spuneam ca Mir a ajuns bine pt ca avand in vedere faptul ca a fost lasat cu cwru in balta de catre Suzuki la jumatatea anului,sa ajungi  in juma de an la o echipa de top cum e HRC - f bine jucat.

 

Cred ca la nivelul de track operations,HRC e cea mai puternica echipa de uzina,cea mai bine organizata si cea mai pro-active.Ducati si Yamaha sunt mult in spate - repet - dpdv al track operations.

Materialul de concurs care li se da in schimb...ca de obicei,problemele sunt in Japonia :

 

Cand vii cu 4 motorete cu 4 directii diferite deci...esti complet debusolat.Iar faptul ca inginerii nu inteleg ce nu merge si se bazeaza pe Marquez sa le spuna care din cele 4 directii e buna...big mistake.Vedem modul de abordare al Ducati sau al Aprilia - Gigi respectiv Raimondi sau Rivola - ei decid directia si o decid stiintific in uma consultarilor cu inginerii si a analizei datelor etc etc.Ascultam feedback'ul si parerea pilotului si putem face unele setari dar "this is the bike - asta e directia cea buna" - decizia o ia seful de proiect,nu decide pilotul.

La HRC...."noi am adus 4...zi-ne tu Marcel care iti place si pe aia mergem".

 

Aici e diferenta de abordare,de filozofie,de tot.De aia HRC nu se regaseste,pt ca inginerii nu au o parere clara despre directia in care sa mearga - il mai intreaba pe MM,mai pun niste aripioare ca asa au vazut la Ducati,dupa aia pun cum are Yamaha,dupa aia vad codita aia la Ducati si o imita dar nu inteleg ce face,fac swingarm de carbon ca are si Ducati nu pt ca au ajuns ei la concluzia ca e bun,apoi dupa ce pilotul probabil le spune ca nu simte spatele,in pana de idei apeleaza la Kalex sa le faca unul,samd.N-am mai vazut o idee proprietary HRC de la seamless de acum 12 ani (si ai luata din F1),ei doar imita.

Trebuie sa pleci de la o filozofie care sa dea o directie de urmat si apoi (daca este corecta) iti va aduce si rezultate,in timp ce HRC progreseaza nu prin gasirea unor solutii la nivel tehnic ci prin trial and error - lucreaza cam cum lucrau rusii in anii 60 in cursa pt cucerirea spatiului - mai lansau o racheta,mai cadea cu astronautul in ea,mai lansau una...sa vada ce iese.Asta e ca si cum ai trage la tinta pe intuneric.

 

They don't get it,pt ca abordarea lor e total pe dos - cauta intai rezultatele si dupa aceea directia,in timp ce restul (chiar si Yamaha si Suzuki,de europeni nu mai zic),au o directie clara de dezvoltare impusa de ingineri.La HRC insa...cel mai bun exemplu despre "strategia" lor - dupa ce in 2018 au avut un pachet foarte bun la toate capitolele,in 2019 la indicatiile lui MM, au scos un motor foarte puternic dar care suferea pe partea de handling,lucru subliniat de toti pilotii chiar si de MM.Si de atunci incolo au dat-o din rau in mai rau.De ce?Pt ca au plecat nu de la o directie data de liderul de proiect,ci de la cerintele unui pilot care vroia putere in plus.Dar pilotul nu are la dispozitie toate datele si toate cunostintele ca sa inteleaga si sa ia decizia corecta,tocmai de aia nu este el cel care ar trebui sa dea directia de urmat.

Pana acum i-a salvat performanta pura a lui Marcel,dar cand MM s-a accidentat,toate slabiciunile lor au iesit la suprafata.

In fine,sper ca noul leader de proiect adus de la Suzuki ii va ajuta in directia asta.Pt ca Honda baga bani,tot ce le trebuie este o directie de urmat.

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 16 ore, damager a spus:

Bine fata de rins care a aterizat la echipa de client.

Lol

Acum 16 ore, PzKpfW a spus:

Rins nu stă neapărat mai prost decât Mir. Poate chiar mai bine din anumite puncte de vedere, având ceva mai puțină presiune.

+3

Acum 23 minute, Method a spus:

Cand vii cu 4 motorete

A zis mm ca 1 era aia de anul trecut.

Deci 3.

Un sigur lucru e cert:

Augusto Fernandez va fi rookie of the year. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 5 ore, Method a spus:

Spuneam ca Mir a ajuns bine pt ca avand in vedere faptul ca a fost lasat cu cwru in balta de catre Suzuki la jumatatea anului,sa ajungi  in juma de an la o echipa de top cum e HRC - f bine jucat.

 

Cred ca la nivelul de track operations,HRC e cea mai puternica echipa de uzina,cea mai bine organizata si cea mai pro-active.Ducati si Yamaha sunt mult in spate - repet - dpdv al track operations.

Materialul de concurs care li se da in schimb...ca de obicei,problemele sunt in Japonia :

 

Cand vii cu 4 motorete cu 4 directii diferite deci...esti complet debusolat.Iar faptul ca inginerii nu inteleg ce nu merge si se bazeaza pe Marquez sa le spuna care din cele 4 directii e buna...big mistake.Vedem modul de abordare al Ducati sau al Aprilia - Gigi respectiv Raimondi sau Rivola - ei decid directia si o decid stiintific in uma consultarilor cu inginerii si a analizei datelor etc etc.Ascultam feedback'ul si parerea pilotului si putem face unele setari dar "this is the bike - asta e directia cea buna" - decizia o ia seful de proiect,nu decide pilotul.

La HRC...."noi am adus 4...zi-ne tu Marcel care iti place si pe aia mergem".

 

Aici e diferenta de abordare,de filozofie,de tot.De aia HRC nu se regaseste,pt ca inginerii nu au o parere clara despre directia in care sa mearga - il mai intreaba pe MM,mai pun niste aripioare ca asa au vazut la Ducati,dupa aia pun cum are Yamaha,dupa aia vad codita aia la Ducati si o imita dar nu inteleg ce face,fac swingarm de carbon ca are si Ducati nu pt ca au ajuns ei la concluzia ca e bun,apoi dupa ce pilotul probabil le spune ca nu simte spatele,in pana de idei apeleaza la Kalex sa le faca unul,samd.N-am mai vazut o idee proprietary HRC de la seamless de acum 12 ani (si ai luata din F1),ei doar imita.

Trebuie sa pleci de la o filozofie care sa dea o directie de urmat si apoi (daca este corecta) iti va aduce si rezultate,in timp ce HRC progreseaza nu prin gasirea unor solutii la nivel tehnic ci prin trial and error - lucreaza cam cum lucrau rusii in anii 60 in cursa pt cucerirea spatiului - mai lansau o racheta,mai cadea cu astronautul in ea,mai lansau una...sa vada ce iese.Asta e ca si cum ai trage la tinta pe intuneric.

 

They don't get it,pt ca abordarea lor e total pe dos - cauta intai rezultatele si dupa aceea directia,in timp ce restul (chiar si Yamaha si Suzuki,de europeni nu mai zic),au o directie clara de dezvoltare impusa de ingineri.La HRC insa...cel mai bun exemplu despre "strategia" lor - dupa ce in 2018 au avut un pachet foarte bun la toate capitolele,in 2019 la indicatiile lui MM, au scos un motor foarte puternic dar care suferea pe partea de handling,lucru subliniat de toti pilotii chiar si de MM.Si de atunci incolo au dat-o din rau in mai rau.De ce?Pt ca au plecat nu de la o directie data de liderul de proiect,ci de la cerintele unui pilot care vroia putere in plus.Dar pilotul nu are la dispozitie toate datele si toate cunostintele ca sa inteleaga si sa ia decizia corecta,tocmai de aia nu este el cel care ar trebui sa dea directia de urmat.

Pana acum i-a salvat performanta pura a lui Marcel,dar cand MM s-a accidentat,toate slabiciunile lor au iesit la suprafata.

In fine,sper ca noul leader de proiect adus de la Suzuki ii va ajuta in directia asta.Pt ca Honda baga bani,tot ce le trebuie este o directie de urmat.

 

 


faptul ca aduc o armata de oameni nu inseamna neaparat ca sint cei mai performanti in materie de track operations. Paote ca sunt performanti in a cheltui bugete mari fara o chestie clara. Nici nu poti sa ii condamni, in general asa se intampla cu orice companie dupa o perioada de X ani de performanta absoluta. E studiu de caz la master( ex. Kodak).

 

eficienti sunt cei de la Aprilia care fac chestii cu o echipa infima si bigete i existente. 
ducati care a ales o strategie ( castigstoare din pmdv) de a pune 8 mobre pe grila.

 

yamaha si honda au ramas mult in urma la lucrurile astea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 ore, damager a spus:

faptul ca aduc o armata de oameni nu inseamna neaparat ca sint cei mai performanti in materie de track operations. Paote ca sunt performanti in a cheltui bugete mari fara o chestie clara. Nici nu poti sa ii condamni, in general asa se intampla cu orice companie dupa o perioada de X ani de performanta absoluta. E studiu de caz la master( ex. Kodak)

Nu,nu am zis ca pt ca aduc o armata de oameni sunt cei mai buni în materie de track operations,ci pt ca reacționează extr3m de rapid și în majoritatea situațiilor le întorc în favoarea lor (exceptand faza de la Philip Island cand nu au stiut sa numere pana la 10 :) .Se mișcă bine la boxe băieții.Ca o fi influența lui MM care are a tight crew împreună cu barbosul samd,nu știu.Cert e ca tot timpul mi se par foarte pe fază.

Bugetul nu cred ca se cheltuie atat pe circuit cât "dezvoltand" n motorete pe n direcții ....shooting in the dark.

 

Offtopic - Kodak nu era compania aceea care era nr.1 pe filme foto?...și pe care a concurat-o Fuji cu succes ca după aia sa falimenteze datorita faptului ca n.a știut sa găsească și alte domenii conexe de producție odată cu dispariția filmelor foto?...nu cunosc subiectul oricum dar suna interesant un studiu de caz al respectivilor.

Dar nu vad legătura cu HRC.

Acum 3 ore, damager a spus:

eficienti sunt cei de la Aprilia care fac chestii cu o echipa infima si bigete i existente. 
ducati care a ales o strategie ( castigstoare din pmdv) de a pune 8 mobre pe grila.

 

yamaha si honda au ramas mult in urma la lucrurile astea.

True that.

Cred însă că Ducati are o moto câștigătoare datorita viziunii lui Gigi și nu faptului ca au pus 8 motorete pe grila.Feedback de la 8 rideri...deja e prea mult.

Aprilia e ....wow.E o lecție de eficiență relativ la banii băgați supra performanță.

 

Yamaha....spre macar au o direcție în cap,au un Project leader care știe înspre ce sa se ducă.Honda...nu prea cred ca știu.Poate sunt eu prea pesimist dar nu ii vad ok.Insa având în vedere ca și Mir și MM sunt la Honda,chiar mi ar plăcea sa isi regăsească "calea".

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 oră, Method a spus:

Nu,nu am zis ca pt ca aduc o armata de oameni sunt cei mai buni în materie de track operations,ci pt ca reacționează extr3m de rapid și în majoritatea situațiilor le întorc în favoarea lor (exceptand faza de la Philip Island cand nu au stiut sa numere pana la 10 :) .Se mișcă bine la boxe băieții.Ca o fi influența lui MM care are a tight crew împreună cu barbosul samd,nu știu.Cert e ca tot timpul mi se par foarte pe fază.

Bugetul nu cred ca se cheltuie atat pe circuit cât "dezvoltand" n motorete pe n direcții ....shooting in the dark.

 

Offtopic - Kodak nu era compania aceea care era nr.1 pe filme foto?...și pe care a concurat-o Fuji cu succes ca după aia sa falimenteze datorita faptului ca n.a știut sa găsească și alte domenii conexe de producție odată cu dispariția filmelor foto?...nu cunosc subiectul oricum dar suna interesant un studiu de caz al respectivilor.

Dar nu vad legătura cu HRC.

True that.

Cred însă că Ducati are o moto câștigătoare datorita viziunii lui Gigi și nu faptului ca au pus 8 motorete pe grila.Feedback de la 8 rideri...deja e prea mult.

Aprilia e ....wow.E o lecție de eficiență relativ la banii băgați supra performanță.

 

Yamaha....spre macar au o direcție în cap,au un Project leader care știe înspre ce sa se ducă.Honda...nu prea cred ca știu.Poate sunt eu prea pesimist dar nu ii vad ok.Insa având în vedere ca și Mir și MM sunt la Honda,chiar mi ar plăcea sa isi regăsească "calea".

 Nu cred ca feedback-ul pilotilui mai e asa important. Datele sunt mai importante.

 

vezi declaratia lii Q de azi referitoare la aero. A zis ca nu feelingul e cel mai important ci, ce spun datele despre aero.

kodak-hrc din prisma faptului ca honda  in perioada MM nu i-a intresat sa evoluteze. A ramas cu o mobra pe care doar MM mergea. Intre timp ceilalti au evoluat mult, si acuma hrc e pe nicaieri.
La fel si kodak, ei au inventat filmulul si erau pe un val asa mare, incat in momentul in care a aparut digitalul nu i-a intresat.

La fel si honda, nu i-a intresat evolutia, si acuma sunt cu cativa ani in spate. Si oricat de multi oameni ar aduce, o sa fie nevoie de ani ca sa ii ajunga din urma. Ma refer la mobra, nu la mobra+mm. 
Chiar si dc angajeaza toti inginerii devla ducati, tot e nevoie se timp sa ajunga la nivelul ducati.


in alta ordine de idei, yamaha 335 top speed. E chair bun, 1 km sub ducati....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 13 ore, Method a spus:

 

Cand vii cu 4 motorete cu 4 directii diferite deci...esti complet debusolat.

 

dar "this is the bike - asta e directia cea buna" - decizia o ia seful de proiect,nu decide pilotul.

 

La HRC...."noi am adus 4...zi-ne tu Marcel care iti place si pe aia mergem".

 

 HRC .....prin trial and error - lucreaza cam cum lucrau rusii in anii 60 in cursa pt cucerirea spatiului -

 

La HRC insa...cel mai bun exemplu despre "strategia" lor - dupa ce in 2018 au avut un pachet foarte bun la toate capitolele,in 2019 la indicatiile lui MM, au scos un motor foarte puternic dar care suferea pe partea de handling,lucru subliniat de toti pilotii chiar si de MM.

 

 

Vezi ca colegul Panzer ti-a specifficat in clar care sunt cele patru motociclete. una este motocicleta de referinta, cea de anul trecut. A doua este cea de la Valencia care ar trebui testata si pe un alt circuit, iar ultimele sunt alte doua posibile directii de dezvoltare. Pai mi se pare un fapt extraordinar sa poti veni cu trei directii noi, cu care sa culegi date si apoi sa decizi. Este o demonstratie de forta pe care doar Honda si, iata, Yamaha ( cand vrea) o pot face. Sa nu uiti ca atunci cand Rossi a facut trecerea la Yamaha, i s-au pus la dispozitie doua sau trei motoare, din care sa isi aleaga unul. A ales cross plane-ul, iar restul tine de istoria MotoGP-ului.  So.. din punctul meu dvd, nu mi se pare debusolare ci dovada clara ca s-au pus pe treaba.  

 

Din pacate, seful de proiect nu piloteaza motocicleta in cursa. Cel mai probabil, seful de proiect nu este in stare sa faca nici o liniuta cu ea. Proiectul ala se face pe baza feedback-ului pilotului. Degeaba pe hartie si in datele din calculator motoreta arata foarte bine, daca pilotul nu se simte bine pe ea. Este o motocicleta degeaba.  Vezi declaratia calda a lui Raul Fernandez, despre Apriia, vs KTM. Spune ca pe KTM nu s-a simtit niciodata bine. Rezultatele s-au vazut. Si la Remy Gardner la fel. Filosofia "thisi is the bike" este filosofia unor constructori care nu stiu sa faca o motocicleta pe nevoile pilotului. Cazul KkTM este cel mai elocvent. 

 

Cum spuneam mai sus, este una dintre filosofii. Ai de ales intre cea "pilot oriented", in care pui in centru pilotul si "croiesti" bicla in jurul lui sau "bike oriented", in care faci o troaca si apoi schimbi pilotii (vazuti ca niste consumabile), pana dai de unul cat de cat capabil sa o duca de coarne. Cand ai piloti geniali, precum Rossi sau MM, prima filosofie este cea logica, cand ai piloti precum Bag, Miller, Marini, AM, etc si nici nu stii sa faci o motoreta de GP, il iei pe "this is the bike" in brate. 

 

Pai exact asta a facut Gigi: trial and eror. Nu la nivelul rusilor in anii 60, ci la nivelul maimutelor capucin.  Singurul lucru pe care stie sa il faca Gigi la o motocicleta, este motorul.  Aici omul este redutabil, insa habar nu are sa faca un sasiu (sasiul nu este de casa, Ducati nu stie sa lucreze cu aluminiul, ci il face Suter sau Kalex), iar rezultatul a fost o galeata buna doar la liniute. Asa ca Gigi s-a pus pe carpit, punand pe motocicleta cam tot ce i-a trecut prin cap, poate, poate compenseaza cumva limitarile motocicletei: salad box, mass damper, holeshot, aero, etc, etc.. A experimentat prin incercare si eroare, pana a ajuns la o formula care incepuse sa dea rezultate si putea fi rafinata.  Nu este nici o mare filosofie la Gigi,  cum spuneam, precum capucinul... a incercat pana a gasit directia spre biscuit. Iti mai aduci aminte cum spunea, cand nu avea solutii pentru Lorenzo, "nu putem sa ii facem o Yamaha". Nu putea, nu stia... era la fel de debusolat cam ca HRC acum. In tot timpul ala, Dovi (singurul pilot care avea rezultate cu mobra aia), ii punea degetul unde era problema si omul nu avea reactie. Despre ce stiinta vorbim? 

 

Istoria te contrazice: cel mai bun pachet Honda a fost chiar cel din 2019, dupa ce i-a fost adus plusul de putere (daca iti mai aduci aminte, Ducati o luase mult inainte la capitolul asta), ceea ce i-a permis lui MM sa isi masacreze competitia. MM, cu gurita lui, a spus ca plusul de putere ii ofera mai multe posibilitati de a face timpul pe tur, fara a mai risca totul pe franare, ca  desigur, a pierdut putin pe viraj, dar ca, overall este un pachet mai performant fata de cel anterior. Declaratiile celorlalti nu mai contau. Motoreta aia a fost croita pentru MM si numai pentru el. Daca MM nu se accidenta, cu pachetul ala si evolutiile ulterioare ar fi luat toate titlurile in perioada 2020-2022, iar Gigi ar fi visat inca la un titlu in MotoGp. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 7 ore, xt600 a spus:

Vezi ca colegul Panzer ti-a specifficat in clar care sunt cele patru motociclete. una este motocicleta de referinta, cea de anul trecut. A doua este cea de la Valencia care ar trebui testata si pe un alt circuit, iar ultimele sunt alte doua posibile directii de dezvoltare. Pai mi se pare un fapt extraordinar sa poti veni cu trei directii noi, cu care sa culegi date si apoi sa decizi. Este o demonstratie de forta pe care doar Honda si, iata, Yamaha ( cand vrea) o pot face. Sa nu uiti ca atunci cand Rossi a facut trecerea la Yamaha, i s-au pus la dispozitie doua sau trei motoare, din care sa isi aleaga unul. A ales cross plane-ul, iar restul tine de istoria MotoGP-ului.  So.. din punctul meu dvd, nu mi se pare debusolare ci dovada clara ca s-au pus pe treaba.  

 

Din pacate, seful de proiect nu piloteaza motocicleta in cursa. Cel mai probabil, seful de proiect nu este in stare sa faca nici o liniuta cu ea. Proiectul ala se face pe baza feedback-ului pilotului. Degeaba pe hartie si in datele din calculator motoreta arata foarte bine, daca pilotul nu se simte bine pe ea. Este o motocicleta degeaba.  Vezi declaratia calda a lui Raul Fernandez, despre Apriia, vs KTM. Spune ca pe KTM nu s-a simtit niciodata bine. Rezultatele s-au vazut. Si la Remy Gardner la fel. Filosofia "thisi is the bike" este filosofia unor constructori care nu stiu sa faca o motocicleta pe nevoile pilotului. Cazul KkTM este cel mai elocvent. 

 

Cum spuneam mai sus, este una dintre filosofii. Ai de ales intre cea "pilot oriented", in care pui in centru pilotul si "croiesti" bicla in jurul lui sau "bike oriented", in care faci o troaca si apoi schimbi pilotii (vazuti ca niste consumabile), pana dai de unul cat de cat capabil sa o duca de coarne. Cand ai piloti geniali, precum Rossi sau MM, prima filosofie este cea logica, cand ai piloti precum Bag, Miller, Marini, AM, etc si nici nu stii sa faci o motoreta de GP, il iei pe "this is the bike" in brate. 

 

Pai exact asta a facut Gigi: trial and eror. Nu la nivelul rusilor in anii 60, ci la nivelul maimutelor capucin.  Singurul lucru pe care stie sa il faca Gigi la o motocicleta, este motorul.  Aici omul este redutabil, insa habar nu are sa faca un sasiu (sasiul nu este de casa, Ducati nu stie sa lucreze cu aluminiul, ci il face Suter sau Kalex), iar rezultatul a fost o galeata buna doar la liniute. Asa ca Gigi s-a pus pe carpit, punand pe motocicleta cam tot ce i-a trecut prin cap, poate, poate compenseaza cumva limitarile motocicletei: salad box, mass damper, holeshot, aero, etc, etc.. A experimentat prin incercare si eroare, pana a ajuns la o formula care incepuse sa dea rezultate si putea fi rafinata.  Nu este nici o mare filosofie la Gigi,  cum spuneam, precum capucinul... a incercat pana a gasit directia spre biscuit. Iti mai aduci aminte cum spunea, cand nu avea solutii pentru Lorenzo, "nu putem sa ii facem o Yamaha". Nu putea, nu stia... era la fel de debusolat cam ca HRC acum. In tot timpul ala, Dovi (singurul pilot care avea rezultate cu mobra aia), ii punea degetul unde era problema si omul nu avea reactie. Despre ce stiinta vorbim? 

 

Istoria te contrazice: cel mai bun pachet Honda a fost chiar cel din 2019, dupa ce i-a fost adus plusul de putere (daca iti mai aduci aminte, Ducati o luase mult inainte la capitolul asta), ceea ce i-a permis lui MM sa isi masacreze competitia. MM, cu gurita lui, a spus ca plusul de putere ii ofera mai multe posibilitati de a face timpul pe tur, fara a mai risca totul pe franare, ca  desigur, a pierdut putin pe viraj, dar ca, overall este un pachet mai performant fata de cel anterior. Declaratiile celorlalti nu mai contau. Motoreta aia a fost croita pentru MM si numai pentru el. Daca MM nu se accidenta, cu pachetul ala si evolutiile ulterioare ar fi luat toate titlurile in perioada 2020-2022, iar Gigi ar fi visat inca la un titlu in MotoGp. 

Era o vorbă când eram mici :"dacă și cu parcă se plimbau în barcă". 

 Pe de altă parte, Stoner a venit la Honda, pe o mobră nu știm pentru cine croită, și a luat titlul, din prima...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 30 minute, Le Mertois a spus:

Era o vorbă când eram mici :"dacă și cu parcă se plimbau în barcă". 

 Pe de altă parte, Stoner a venit la Honda, pe o mobră nu știm pentru cine croită, și a luat titlul, din prima...


vorbim de niste piloti exceptionali la vremea lor. Stoner, mm, rossi. vremuri in care pilotul avea un aport mai mare.

acuma cred ca s-a schimbat balanta. Pilotii sunt f apropieti ca si valoare iar diferenta este facuta din ce in ce mai mult de mobra. 

nu cred ca MM mai lua campionate indiferent de accidentare sau nu. A ajuns la accidentare tocmai ca a inceput sa forteze peste limita. Iar momentul a fost schimbarea compozitiei gumei spate care a devenit mult mai aderenta, lucru care a avantajat la inceput yamaha si apoi ducati care a reusit sa seteze primii electronica.

Honda nu a reusit sa tina pasul, iar MM nu mai putea pilota ca inainte. Va asuc aminte cand lui MM i s-a interzis sa mai intoarca cu frana spate. Pentru simplu motiv ca, avand grip atat de mare fata nu mai tinea si MM nu mai salva in stilul lui.

restul e poveste. 
 

ramane de vazut dc honda reuseste din nou sa faca din bucati o mobra pe feelingul lui MM. De aia sunt deacord ca e cea mai slaba echipa. Nu e nici o desfasursre de forte, put si simplu incearca sa puna cap la cap niste parti din mai multi ani sa fie pe placul lui MM. 
spre deosebire, ducativa facut o mobra pe care 8 piloti sunt in top si cel putin 5 se vor bate la victorii.

 

gigi a schimbat filozofia de dezvoltare in MotoGp. Yamaha s-a adaptat aducand o echipa de dexvoltare in europa. honda inca are doar in Japonia. Sti stim din declaratiilor lui Q si MM ca japonezii se misca mai greu. In sensul ca au o abordare diferita de ducati cu try and error, etc....

Editat de damager
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 54 minute, Le Mertois a spus:

Era o vorbă când eram mici :"dacă și cu parcă se plimbau în barcă". 

 Pe de altă parte, Stoner a venit la Honda, pe o mobră nu știm pentru cine croită, și a luat titlul, din prima...

Nu era aero și nici soft unificat parca.

Acum 25 minute, damager a spus:

acuma cred ca s-a schimbat balanta. Pilotii sunt f apropieti ca si valoare iar diferenta este facuta din ce in ce mai mult de mobra.

Asta e un fapt având în vedere că se califica 10 inși in juma de secundă (vb din amintiri)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 12 minute, frigider a spus:

Nu era aero și nici soft unificat parca.

Asta e un fapt având în vedere că se califica 10 inși in juma de secundă (vb din amintiri)

Poza asta e elocventa 

 

image.thumb.png.528c88c69db72799de4017b990cd315c.png

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   1 membru


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...