Sari la conținut

MotoGP - Discutii generale


adidas

Postări Recomandate

1 hour ago, xt600 said:

In legatura cu Kodak, lucrurile sunt sensibil diferite fata de cum au fost prezentate aici. In fapt, Kodak a fost una dintre primele companii care a facut trecerea la digital si cu mare profit la inceput. Produceau atat camere cat si senzori excelenti, pentru vremea aia si au fost chiar lideri pe piata aparatelor digitale prin 2005-2007. 

Good point!:cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 3,5k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

2 hours ago, xt600 said:

Privind retrospectiv, prefer o competitie boring, dar corecta, decat un circ ieftin, viciat de ordine de echipa si penalitati date la masa verde. Ne mai miram de ce nu mai vine publicul la circuit si scad audientele TV? Pai dai bani (si nu putini), ca sa vezi un simulacru de competitie?  

 

"Corectitudinea" despre care vorbești este subiectivă. Nivelul de spectacol, nu. MotoGP este o afacere, trebuie să producă bani. Așa cum este tot motorsportul în general. Circ - cu implicații tehnice. Așa a fost, este și va fi.

 

1 hour ago, frigider said:

F1 iti spune ceva?
tribunele cum sunt acolo? ar trebui sa fie goale.

 

Cu ordine de echipă pe față. Cu depășiri mult mai puține. Cu curse mai lungi. Cu bilete (mult) mai scumpe. Și audiențe record. Visul urât al detractorilor MotoGP-ului din ultimii ani.

 

2 hours ago, xt600 said:

In legatura cu Kodak, lucrurile sunt sensibil diferite fata de cum au fost prezentate aici. In fapt, Kodak a fost una dintre primele companii care a facut trecerea la digital si cu mare profit la inceput. Produceau atat camere cat si senzori excelenti, pentru vremea aia si au fost chiar lideri pe piata aparatelor digitale prin 2005-2007. 

 

Puțin OT, dar nu asta era referința legată de Kodak, ci ineficiența și platitudinea dată de era de dominație combinată cu reticența de a progresa. Cam asta s-a întâmplat la Honda.

 

Abstract: Kodak au fost primii care au produs o cameră digitală - la nivel de prototip, în 1975. Au preferat însă să nu o producă în masă pentru că veniturile asociate aparatelor foto cu film (une aveau cvasi-monopol) erau mult mai mari. Când au fost introduse pe piață de către producătorii japonezi, aparatele digitale au avut parte de un succes global rapid iar gigantul Kodak, blocat în contextul aparatelor cu film, nu a reușit niciodată să recupereze terenul pierdut în acest segment (nu au trecut niciodată de 5-6% cotă de piață). Au murit încet datorită acestei greșeli, iar pierderea procesului cu Apple pentru un brevet bănos (brevetele deveniseră cea mai importantă sursă de venit a lor), le-a fost fatal.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 29 minute, PzKpfW a spus:

 

"Corectitudinea" despre care vorbești este subiectivă.

 

 

 Visul urât al detractorilor MotoGP-ului din ultimii ani.

 

 

Puțin OT, dar nu asta era referința legată de Kodak, ci ineficiența și platitudinea dată de era de dominație combinată cu reticența de a progresa. Cam asta s-a întâmplat la Honda.

 

Abstract: Kodak au fost primii....

Corectitudinea nu este subiectiva, este doar facultativa si optionala pentru unii, atat din competitie, cat si de pe forum. 

 

De aceea, multi dintre cei care ne uitam la MotoGP, WSBK etc, nu ne uitam la mizeria aia. Nu vrem sa ingrosam randurile stersilor pe creier care inghit asa ceva. E ca si cum ne-am uita la Wrestlemania sau Smackdown. 

 

Trebuia sa spui tu ceva. Te pricepi si la filme, senzori si aparate foto (digitale sau nu), bag seama. 

 

Amesteci lucruri luate de pe net, intr-o compunere din care numai tu intelegi ceva.  Si asta numai ca sa fie ca tine. 

Acum 2 ore, frigider a spus:

F1 iti spune ceva?
tribunele cum sunt acolo? ar trebui sa fie goale.

Da. O porcarie! 

Publicul este pe masura competitiei. :) 

Editat de xt600
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

3 minutes ago, xt600 said:

Corectitudinea nu este subiectiva

 

Corectitudinea în acest caz se bazează pe un regulament făcut de niște indivizi. Asta-l face subiectiv. Regulamentele nu sunt perfecte, la fel ca și legile.

 

5 minutes ago, xt600 said:

De aceea, multi dintre cei care ne uitam la MotoGP, WSBK etc, nu ne uitam la mizeria aia. Nu vrem sa ingrosam randurile stersilor pe creier care inghit asa ceva.

 

Aceeași remarcă: faptul că tu nu înțelegi un fenomen nu-l invalidează în absolut. Cei mai capabili ingineri și mecanici din motorsport lucrează în F1.

 

10 minutes ago, xt600 said:

Te pricepi si la filme, senzori si aparate foto (digitale sau nu), bag seama. 

 

Deloc. Cazul Kodak este doar un subiect pe care l-am studiat la un moment dat. N-o lua personal, am corectat doar o informație inexactă. Personal comentez doar pe marginea subiectelor despre care m-am documentat, nu-mi plac afabulațiile :) 

 

5 hours ago, Method said:

cine zicea ca Vinales e slow? :)

 

Viñales - a.k.a. "Test King"?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 4 ore, xt600 a spus:

In legatura cu Kodak, lucrurile sunt sensibil diferite fata de cum au fost prezentate aici. In fapt, Kodak a fost una dintre primele companii care a facut trecerea la digital si cu mare profit la inceput. Produceau atat camere cat si senzori excelenti, pentru vremea aia si au fost chiar lideri pe piata aparatelor digitale prin 2005-2007. 

 

Omul a spus cum s-a simtit pe motocicleta KTM. Sau cum nu s-a simtit.. ;) Totusi, sunt parerile unor piloti MotoGP campion si vicecampion mondial, la Moto2. Tu ce argumente ai in fata lor? 

 

Hmm.. chestie de gust.

Colegul a facut o paralela intre acea firma care era super specializata pe un produs si nu a stiut (sau nu a vrut sa faca branching) si HRC super specializata pe Marquez.Deja am ajuns la niste chestii care nu mai au nici o legatura cu ce se vorbea de fapt.

 

Nu am nici un argument,nici nu stiu ce au zis,nici nu ma intereseaza daca e adevarat sau nu,nu ma intereseaza nimic despre ei.Remy Gardner e umplutura,Augusto Fernandez e decent,dar atat.Comentariile lor....sa vedem rezultate intai,dupa aia sa se apuce sa comenteze pe marginea materialului de concurs.

 

De la clasele mici sunt putini acum care merita bagati in seama :

Acosta de departe - are parcurs de alien

Guevarra - pare rapid si puternic psihic

Alonso Lopez...

si cam atat in opinia mea.

 

Nu e nici o chestie de gust.E statistica - a fost un campionat cu multe rasturnari de situatie in clasament si care s-a terminat foarte strans.Ca tu tot insisti cu teoriile despre cum se dadeau toti la o parte de langa queen-bee Bagnaia (desi baiatul ala  Bestiuta l-a atacat pe unde a putut si il va ataca la anul mult mai hardcore),asta e problema ta.Statistic,dar si pentru cine s-a uitat obiectiv si nu lingarind la vremurile "legendare",campionatul 2022 a fost bun.Chiar bun.Speram la un 2023 macar la fel.

Acum 3 ore, frigider a spus:

nicio treaba frate, nu-ti dai seama de nimic din testele astea.

e doar ceva care sa ne intarate.

Mm,nu - amandoi pilotii Yamaha au spus ca au probleme in setupul de quali - sunt cu 1s mai lenti decat ar trebui.Speram sa fie o problema de setup.

Acum 59 minute, PzKpfW a spus:

Cu ordine de echipă pe față. Cu depășiri mult mai puține. Cu curse mai lungi. Cu bilete (mult) mai scumpe. Și audiențe record. Visul urât al detractorilor MotoGP-ului din ultimii ani.

Audiente record la F1?"Record" fata de...motogp?

Eu stiu vremurile cand audientele atat pe circuit cat si media erau record,astea nu sunt record.Nici macar de departe.Pe circuit lumea vine pt ca e un happening - insa la tv nu cred ca se mai uita aproape nimeni la o cursa cap-coada decat hardcore fans.Care sunt putini.Personal pana la era Hamilton eram si eu un hardcore fan,acum sa pierd o dupa amiaza de duminica la asa o plictiseala mi se pare efectiv bataie de joc fata de timpul meu.

 

Motogp nu se poate compara cu F1 insa din acest punct de vedere,la fel cum piata auto nu se poate compara cu piata moto.

Motogp este intr-o criza profunda zic eu.Toate sperantele sunt la Bestia...si la demonul.In rest,ceilalti sunt niste imagini spalacite.

Acum 12 minute, PzKpfW a spus:

Corectitudinea în acest caz se bazează pe un regulament făcut de niște indivizi. Asta-l face subiectiv. Regulamentele nu sunt perfecte, la fel ca și legile.

 

Aceeași remarcă: faptul că tu nu înțelegi un fenomen nu-l invalidează în absolut. Cei mai capabili ingineri și mecanici din motorsport lucrează în F1.

:agree:

Editat de Method
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

37 minutes ago, Method said:

Audiente record la F1?

 

Uite un articol relevant aici legat de asta. Este pentru 2021, nu am găsit cifrele pentru 2022. Era o hartă la sfârșitul anului trecut cu procentele pe regiuni dar nu o mai găsesc. Punctele de referință variază, dar stau foarte bine în absolut - mai ales prin prisma creșterii substanțiale din America.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pentru cei care au rabdare sa-si traduca aici aveti un articol despre viziunea lui Ezpeleta despre viitorul MotoGP. Se pare ca si autorul articolului si Ezpeleta se uita in directia succesului F1 pentru a dicta viitorul MGp-ului.

 

https://as.com/motor/motociclismo/a-bagnaia-aun-no-se-le-conoce-como-merece-el-campeon-n/

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 ore, PzKpfW a spus:

 

Corectitudinea în acest caz se bazează pe un regulament făcut de niște indivizi. Asta-l face subiectiv. Regulamentele nu sunt perfecte, la fel ca și legile.

 

 

Aceeași remarcă: faptul că tu nu înțelegi un fenomen nu-l invalidează în absolut. Cei mai capabili ingineri și mecanici din motorsport lucrează în F1.

 

 

 Personal comentez doar pe marginea subiectelor despre care m-am documentat, nu-mi plac afabulațiile :) 

 

 

De acum o dai in filosofie. 

 

Au fost vremuri cand am urmarit constant F1.  Nu iti trebuie doctorat ca sa intelegi porcaria aia.  Iar discutia nu este despre cat de capabili sunt enjinierii, ci despre spectacolul sportiv, care este = 0.  Din pacate, experienta F1 arata ca cu cat nivelul enjinierilor este mai ridicat, calitatea competitiei este mai scazuta. Incet, incet, si MotoGP confirma aceasta constatare. 

 

Normal ca nu o iau personal, insa de data asta te-ai documentat gresit si risti sa cazi in fabulatii. 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

5 minutes ago, xt600 said:

Nu iti trebuie doctorat ca sa intelegi porcaria aia.  Iar discutia nu este despre cat de capabili sunt enjinierii, ci despre spectacolul sportiv, care este = 0.  Din pacate, experienta F1 arata ca cu cat nivelul enjinierilor este mai ridicat, calitatea competitiei este mai scazuta. Incet, incet, si MotoGP confirma aceasta constatare. 

 

Spectacolul în motorsport nu se măsoară doar în depășiri. Te poți bucura la fel de mult de o cursă monomarcă auto sau moto cât de o cursă de campionat mondial de prototipuri. Din motive diferite. Cei ca tine nu știu unde se situează: pe de-o parte apreciază excelența inginerească (a japonezilor), dar resping lipsa de spectacol pe circuit care decurge din ea.

 

12 minutes ago, xt600 said:

te-ai documentat gresit si risti sa cazi in fabulatii. 

 

Nu am nicio problemă în a fi corectat, atât timp cât se face cu bun simț și surse relevante.

 

Álex Márquez

Qua in Ducati c’è un’altra mentalità. Dall’Igna è un fantastico ingegnere e tutti i giorni è venuto al mio box insieme agli ingegneri Ducati. Tutti i piloti Ducati godono della stessa considerazione e le idee di ogni pilota vengono accolte e c’è sempre un confronto continuo. La Honda? Ho passato momenti difficile, ma mi hanno aiutato ad essere un pilota forte e migliore.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Interesant ce spune Aleix. Viteza pe viraj nu mai e asa importanta de cand Ducati au reusit sa eficientizeze la maxim metoda stop and go. Bine tot el a mai zis ca e cel mai bun pilot, dar nu a avut noroc in viata... :))

 

https://www.motorcyclesports.net/articles/nobody-is-faster-than-me-in-the-middle-of-the-corners-the-point-is-that-it-is-no-longer-important-aleix-espargaro

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 17 ore, PzKpfW a spus:

Uite un articol relevant aici legat de asta. Este pentru 2021, nu am găsit cifrele pentru 2022. Era o hartă la sfârșitul anului trecut cu procentele pe regiuni dar nu o mai găsesc. Punctele de referință variază, dar stau foarte bine în absolut - mai ales prin prisma creșterii substanțiale din America.

Aoleo.Ai dat un exemplu...an pandemic cand absolut toata lumea era pedepsita sa stea in casa si pe deasupra singurul an cand a fost o batalie reala pentru campionat.Audientele dinainte si de dupa acest an?2014-2020?Ha.Ha.Si audientele 2022+?Hah.S-a mai uitat lumea si in 2022 la inceput de sezon ca a fost o oarecare frasuiala cu Ferrari-Leclerc,dar dupa aceea business as usual.O sa se laude ca au audiente in Olanda.Ok....F1 cred ca e la sub 50% din audientele de la inceputul anilor 2010,sa fim seriosi.

America stie foarte vag ce e F1 si asta pt ca F1 e impins masiv acolo,dar in general in sua nobody cares,mai demult ii impresiona zgomotul acum nici ala.E un happening,e marketat beyound agressive acolo cu aceasta masina de publicitate care e compania RB,dar cand va inceta pomparea de bani in publicitate,vor scadea si nr de spectatori.Nu sunt fani,nu ii intereseaza - in state efectiv nu au baza,fundatia de la care sa construiasca o audienta.

Acum 16 ore, Cavaleru a spus:

vedem in curse cat de constant e pe viteza :D

Aaa nunu asa :D ... e rapid pe un tur.ATAT.Nu poate pe 2 consecutive ca nu gaseste ambreiajul la start si o seama de alte probleme :crack:

Dar ia 10 milioane...

Acum 15 ore, ioio_viola a spus:

pentru cei care au rabdare sa-si traduca aici aveti un articol despre viziunea lui Ezpeleta despre viitorul MotoGP. Se pare ca si autorul articolului si Ezpeleta se uita in directia succesului F1 pentru a dicta viitorul MGp-ului.

 

https://as.com/motor/motociclismo/a-bagnaia-aun-no-se-le-conoce-como-merece-el-campeon-n/

El incearca.Normal ca se uita la F1,pt ca stie cati bani invart aia si ar vrea si el.Problema de fond e ca pasionatii de moto sunt probabil la o zecime din pasionatii de auto si prin urmare target audience pt Motogp e infinit mai mic.

Si problema si mai nasoala a lui Carmelo e faptul ca nu-l are pe Leclerc pe Verstappen,Ham samd.A subliniat foarte bine - Bagnaia - nici nu stie lumea cine e ala.Quarta in afara Frantei la fel.De Hamilton si Verstappen si Leclerc au auzit chiar si cei care nu sunt interesati de F1.Pt ca sunt characters,personalitati distincte puternice,imprima un feeling - de hate de love nu conteaza cert e ca iti lasa o impresie,nu te lasa rece.

Ori,am mai zis si ma repet - pilotii de top din gp de la ora actuala (excluzand pe MM si mai nou pe Bastianini),nu iti lasa nici o impresie.Nasc indiferenta,adica cel mai rau lucru - sunt stersi.

 

Ee,si iata ce spune dl.Carmelo si despre marea frasuiala cu SBK vs Motogp de la Portimao  :

"By the way, fantastic page recently in AS talking about how SBKs are almost as fast as MotoGP. The SBKs go with qualifying tyres...It is not true that Bautista almost runs like the MotoGP. You put an qualifying tyre on any MotoGP and it takes a second and a half less. Pirelli wants to have qualifying tires because they sell them to people who then do track days."

Deci precum am banuit - factorul decisiv - gumele.Care erau de calificare - nici nu stiam ca exista asa ceva in sbk,dar probabil cei care urmaresc respectiva disciplina stiau,insa au omis.Insa era clar ca nu puteau ca 2 motorete care difera atat de mult ca si specificatii si cu piloti simtitor mai buni pt gp,sa aiba cam acelasi rezultat pe tur.

Deh,multora le place senzationalul,dar realitatea nu e chiar ca in ziare nu? :P

Acum 15 ore, xt600 a spus:

Din pacate, experienta F1 arata ca cu cat nivelul enjinierilor este mai ridicat, calitatea competitiei este mai scazuta. Incet, incet, si MotoGP confirma aceasta constatare.

True that true that,demult am tras acest semnal de alarma.Insa este inevitabil as zice eu.

Daca audientele motogp o tin tot asa,in curand nu va mai fi cazul de mari investitii in tehnologie in acest sport pt ca nu vor mai fi bani.Ceea ce pe de o parte s-ar putea sa fie benefic pt spectacol.Ironic nu? :)

Acum 3 ore, ioio_viola a spus:

Interesant ce spune Aleix. Viteza pe viraj nu mai e asa importanta de cand Ducati au reusit sa eficientizeze la maxim metoda stop and go. Bine tot el a mai zis ca e cel mai bun pilot, dar nu a avut noroc in viata... :))

Am citit si eu articolul,felicitari lui Aleix ca si-a dat seama de filosofia lui Ducati...stop'n'go si nu viteza pe viraj...cine s-ar fi gandit wow,Aleix ce breakthrough ai avut...Vorba lui - Dovi a inaugurat treaba asta de acum 5-6 ani...incidental (coincidenta naibii) din 2016? de cand Michelin a adus acea guma spate super buna si Gigi (logic) a intuit faptul ca,cu ajutorul acestei gume poti "ocoli" dezavantajul cadrului inferior japonezilor maximizand franarea si mai ales accelerarea bazandu-te pe grip'ul gumei spate.Ascutit simt al observatiei are si Aleix asta...

 

Pai da el a spus lui Albesiano sa mute mai multa greutate pe spate,insa nu prea se poate sa ai si si.Si viteza pe viraj si balance si grip sporit spate.

Sunt 2 filozofii distincte - viteza pe viraj sau stop'n'go.

Veste proasta pt "cel mai rapid pe viraje" (cine?Quartararo?Nuu - Espargaro senior...facepalm) : Romano nu ii poate face o motoreta care sa fie si rapida pe viraje si sa accelereze precum Ducati.Pt ca nu poate.Pt ca fizica.Nesimtita si fizica asta se baga asa in viata oamenilor...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ingredientul problema in motogp sunt gumele, fiindca sunt cateva filozofii diferite de constructie a motocicletelor si implicit al felului in care acestea au nevoie sa puna caii putere pe asfalt.

gumele actuale pe care le ofera michelin nu permit full gas pe parcursul unei curse intregi, sau macar 2/3, abia fac fata la 1/3, drept urmare pilotii care pot fii constat rapizi fata de restul plutonului sunt constransi la regim de conservare a gumelor si din asta rezulta iar plutoane compacte, piloti ingramaditi, imposibilitatea de a avea o cursa cap coada plina de depasiri

o alta constrangere pe care o mai vad e la nivel de capacitate de carburant, pai suntem la motoGP, prototipuri, motoare duse la limita limitelor, si tu ma obligi la rezervor de 20l maxim ca sa ce, merg doar la 95% din potentialul motorului ca tre sa fiu atent la carburant, echipa de ingineri sa-mi bage pe gat mapping 2 sau cat of fii dupa 1/3 din cursa. e suficient ca am numar limitat de motoare la dispozitie, aia e grija echipei sa si le conserve. nu ma obligi prin alte reguli sa fiu atent la cum imi gestionez motorul..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

True true

 

Ca si carburant nu vad neaparat o mare ingradire,pt ca din moment ce se poate merge cam 1/3 din cursa la "maximum attack",daca 2/3 din cursa mergi la conservare de gume poti merge si cu o mapa mai frugala.Si totusi...o cursa are gen 120-130km...cu 20 litri...consum cam de 18-20%...e ok'ish.

 

Ca o opinie personala pe aceasta tema - ar putea scoate din regulament acea reglementare cu presiunea maxima 5bari la injector pt a-i lasa sa implementeze injectia directa si astfel sa obtina (atat ei cat poate pe viitor si noi pe strada) performante mai mari cat si un consum mai mic.Si ar fi bine si pe partea de ecologie si vrajeala aia cu green sustenable ce se poarta maxim acuma.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 4 ore, Method a spus:

Nasc indiferenta,adica cel mai rau lucru - sunt stersi.

 

Ee,si iata ce spune dl.Carmelo si despre marea frasuiala cu SBK vs Motogp de la Portimao  :

"By the way, fantastic page recently in AS talking about how SBKs are almost as fast as MotoGP. The SBKs go with qualifying tyres...It is not true that Bautista almost runs like the MotoGP. You put an qualifying tyre on any MotoGP and it takes a second and a half less. Pirelli wants to have qualifying tires because they sell them to people who then do track days."

Deci precum am banuit - factorul decisiv - gumele.Care erau de calificare - 

Foarte corect. Nasc indiferenta nu numai pentru ca nu au personalitate, ca sunt stersi, ci si pentru ca - exceptandu-l pe MM - nici unul nu se detaseaza prin performante. Nici unul nu straluceste.... nivelul mediu al competitiei a crescut poate, dar daca facem un grafic al valorii tuturor pilotilor de pe grila, toti graviteaza in jurul acelei medii.   

 

Pai pneurile soft din MotoGp au ajuns un fel de pneuri de calificare. Putini piloti isi permit sa le utilizeze in curse si nici aia pe toate circuitele, asa ca actualele softuri sunt folosite mai mult pentru time attack. Problema de fond insa ramane... chiar daca diferenta intre motocicletele de MotoGP si cele de WSBK ar fi ..sa zicem... de 2-2.5 s (dar nu este!), tot este prea mica, daca avem in vedere diferentele de buget dintre cele doua competitii. Vorbim de o motocicleta de 150-200 mii dolari vs. una de cca 2 milioane de dolari. Pai cheltui un buget de 60 - 70 de milioane pe sezon, ca sa castigi cc 2 sec? In realitate cred ca nu sunt mai mult de 1,5 sec, in cele mai optimiste scenarii.  

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

59 minutes ago, xt600 said:

Nasc indiferenta nu numai pentru ca nu au personalitate, ca sunt stersi, ci si pentru ca - exceptandu-l pe MM - nici unul nu se detaseaza prin performante.

 

Piloții din MotoGP sunt cei mai buni, nu cred că există îndoială. Problema este că Marc Márquez este un fenomen de tipul celora care ajung în competiție o dată la câteva decenii. Asta-i face pe restul să pară oarecum anonimi.

 

59 minutes ago, xt600 said:

Problema de fond insa ramane... chiar daca diferenta intre motocicletele de MotoGP si cele de WSBK ar fi ..sa zicem... de 2-2.5 s (dar nu este!), tot este prea mica

 

De ce este o problemă? Eu mă bucur că trăiesc în era asta, în care o motocicletă accesibilă aproape oricui este comparabilă la performanțe cu cele mai rapide motociclete din lume.

 

Legat de costuri, lucrurile nu sunt atât de dramatice. Sau mai degrabă sunt distorsionate de "costul perceput". Un prototip va fi mai scump prin definiție pentru că presupune folosirea unor piese și subansamble fărcute "pe măsură", de multe ori manual sau de aparate specializate, la scară foarte mică. Dar în absolut, motocicletele de MotoGP nu sunt structural diferite și nu folosesc componente exotice în comparație cu motcicletele sport de stradă (cum este cazul monoposturilor de F1 de exemplu). Un șasiu din aliaj de aliminiu, un motor cu o arhitectură pe care o găsești pe stradă și materiale relativ comune, roți din magneziu și furci din aluminiu, carenaj din fibră de carbon, ș.a.m.d. Singurele lucruri specifice ar fi discurile de frână din carbon sau anumiți senzori. Costurile mari sunt date de fapt de cercetare și dezvoltare, de fabricarea pieselor specifice, de mentenanță, logistică, etc.

 

Alt aspect este faptul că superbike-urile au ajuns atât de rapide tocmai datorită MotoGP-ului și a tehnologiilor dezvoltate acolo - și bineînțeles a fabricanților care sunt dispuși să transfere acele tehnologii pe modelele de stradă. Cel mai evident exemplu este probabil al celor de la Ducati, care au dezvoltat familia Panigale (V2 și apoi V4) direct din proiectul de MotoGP. Și Yamaha folosesc pe superbike-uri motoare inițial create pentru MotoGP, și șasiuri și electronică rafinate tot acolo. Furnizorii fac și ei același lucru: împing spre producția de masă componente dezvoltate la nivel de prototip în MotoGP. Sunt doar câteva exemple.

Editat de PzKpfW
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 5 ore, Cavaleru a spus:

imposibilitatea de a avea o cursa cap coada plina de depasiri

teoretic da dar sunt oameni care au pelcat din spate si au ajuns pe 4-5 mergand cam cox cap-coada..

rins a venit din spate, mm in america etc.

Acum 5 ore, Cavaleru a spus:

gumele actuale pe care le ofera michelin nu permit full gas pe parcursul unei curse intregi, sau macar 2/3, abia fac fata la 1/3

o sa aflam in curand daca fac fata la 1/2 din cursa, nu ne mai incurcam cu treimi :) 

 

Parerea mea:

vom avea un campion al sprinturilor si un campion al lungelor.

 

ex.

sprint: miller / martin - mergeau tare dar ramaneau fara la final etc.

lungi: basti - incepea greu dar termina pe 1.

 

saaaaau campion unificat: MM :)) 

 

Acum 5 ore, Cavaleru a spus:

ma obligi la rezervor de 20l

poate au bagat asta sa nu o ia in balarii gen sa ajunga motoarele la 30k de ture? 

daca ar fi la liber nu stiu daca ar pune rezervor de ..30litri? greu ca naiba si mare ca naiba.. ok se consuma pe parcurs dar dubios rau probabil..

sau ar baga benzina si in cadru si in ghidon si parbriz si in costum pe rider.

 

ideea e ca limitarile sunt probabil sa nu o dea in balarii?

1 oră în urmă, xt600 a spus:

ca sa castigi cc 2 sec?

suna putin 2 sec dar oamenii se califica la miimi intre ei.(nu mereu)

2 sec e 2000 de miimi.

acum parca suna mult?

Editat de frigider
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 14.02.2023 la 10:23, xt600 a spus:

In legatura cu Kodak, lucrurile sunt sensibil diferite fata de cum au fost prezentate aici. In fapt, Kodak a fost una dintre primele companii care a facut trecerea la digital si cu mare profit la inceput. Produceau atat camere cat si senzori excelenti, pentru vremea aia si au fost chiar lideri pe piata aparatelor digitale prin 2005-2007. 

 

Omul a spus cum s-a simtit pe motocicleta KTM. Sau cum nu s-a simtit.. ;) Totusi, sunt parerile unor piloti MotoGP campion si vicecampion mondial, la Moto2. Tu ce argumente ai in fata lor? 

 

Hmm.. chestie de gust. 

1. Disputat... campionatul 2022 a fost un campionat facut parca din doua jumatati care nu aveau nici o legatura una cu alta. In prima jumatate, pe fondul greselilor personale, a problemelor de set up, lipsei de strategie la Ducati, etc, Q a pus destul de rapid o diferenta linistitoare intre el si contracandidati. In partea a doua, o penalizare gratuita la adresa lui Q (care i-a taiat maioneaza) + ordinele de echipa de la Ducati au dus la o lupta disproportionata, gen David vs Goliat. Ducati nu a avut decat sa isi alinieze cat mai multi piloti in spatele "campionului" desemnat si au transat campionatul. Intrebare: unde a fost disputa? Cu putine exceptii, spectacolul pe circuit a lipsit. 

2. Interesant.  Prima parte, se poate spune ca a fost ceva mai interesanta, prin prisma "desprinderii" lui Q, care cel putin in teorie, pleca cu sansa a doua. In partea a doua, cand la Ducati au intrat in vigoare ordine de echipa pe fata, totul a devenit o formalitate. Finalul a fost previzibil. Singurele momente interesante au fost "defectiunea" lui Bastianini, cand i-a luat victoria lui Bagnaia (de umblau toti boss-ii cu botul pus, la boxele echipei de uzina) si cele doua victorii ale lui Rins/Suzuki de la final.  Cam putin, ca sa putem vorbi despre cel mai disputat si mai interesant campionat. Bine, cum spuneam..... pana la urma, este o chestie de perceptie si gust, daca tie ti-a placut si ti s-a parut disputat si interesant, este ok. 

 

Am fost unul dintre putinii care au sustinut si sustin ca sezoanele din era Stoner si Lorenzo au fost cele mai boring ever, insa spre deosebire de campionatul 2022, acelea s-au disputat corect. Stoner, Lorenzo, Rossi, Pedrosa si-au aparat corect sansele si cand au putut, si-au zdrobit concurenta. Nici unul din astia patru nu erau "baieti de echipa" (de la Miller zicere), luptau pentru ei si palmaresul lor. Altfel spus, aveam competitie, nu un fake. Privind retrospectiv, prefer o competitie boring, dar corecta, decat un circ ieftin, viciat de ordine de echipa si penalitati date la masa verde. Ne mai miram de ce nu mai vine publicul la circuit si scad audientele TV? Pai dai bani (si nu putini), ca sa vezi un simulacru de competitie?  

 

Un extras din studul de caz Kodak pe care l-am studiat la HBS

"

As technology progressed, the use of films and printing sheets gradually came to a halt. This was due to the invention of digital cameras in 1975. However, Kodak dismissed the capabilities of the digital camera and refused to do something about it. Did you know that the inventor of the digital camera, Steven Sasson, was an electrical engineer at Kodak when he developed the technology? When Steven told the bosses at Kodak about his invention, their response was, “That’s cute, but don’t tell anyone about it. That's how you shoot yourself in the foot!"

"

Nu a facut decat trecereea la faliment, pentru ca nu au crezut in digital. Si daca prin Kodak  a fost printre primele care au facut trecerea la digital, aici te referi la inginerul care a inventat digitaul si care a plecat de la Kodak ca au ras de el :), da , au fost printre primii.

 

Iar in 2005-2007 deja Kodak era cumparat dupa ce au intrat in faliment.

Editat de damager
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 5 minute, damager a spus:

 

Un extras din studul de caz Kodak pe care l-am studiat la HBS

"

As technology progressed, the use of films and printing sheets gradually came to a halt. This was due to the invention of digital cameras in 1975. However, Kodak dismissed the capabilities of the digital camera and refused to do something about it. Did you know that the inventor of the digital camera, Steven Sasson, was an electrical engineer at Kodak when he developed the technology? When Steven told the bosses at Kodak about his invention, their response was, “That’s cute, but don’t tell anyone about it. That's how you shoot yourself in the foot!"

"

Nu a facut decat trecereea la faliment, pentru ca nu au crezut in digital. Si daca prin Kodak  a fost printre primele care au facut trecerea la digital, aici te referi la inginerul care a inventat digitaul si care a plecat de la Kodak ca au ras de el :), da , au fost printre primii.

 

Iar in 2005-2007 deja Kodak era cumparat dupa ce au intrat in faliment.

Ce sa zic, citatul dat de tine se bate cap in cap cu ceea ce stiu eu si mai ales cu experienta personala cu aparatele Kodak. La inceputurile mele cu camerele digitale, am folosit (printre altele) aparate digitale KODAK si senzori Kodak. Cum spuneam, au fost printre primii care au facut aceasta trecere. Se poate spune ca au fost printre pionierii fotografiei digitale. Prin 2001 sau 2002 (nu mai tin minte exact, sunt ani de atunci) au scos chiar un DSLR full frame, celebrul Kodak DCS Pro 14 N. A fost printre primele DSLR-uri full frame, cu un senzor de 13,8 sau 14 milioane de pixeli, ceva stratosferic pe vremea aia, construit pe un body de Nikon D80. Il mentionez, pentru ca am tras mii de cadre cu DCS 14N , iar Nikon D 80 (donatorul body-ului) l-am detinut ani buni.  Intr-adevar, prin 2005 au incetat productia de DSLR-uri, si s-au concentrat pe aparate compacte si bridge. Tot cam pe atunci s-au apucat sa faca back-uri digitale pentru camere forrmat mediu, Mamiya, Hasselblad, Contax, delicateturi de astea... . Leica M8 si M9 (primele modele Leica digitale) aveau senzor CCD Kodak.  Cu M9 am avut, de asemenea, ocazia sa trag niste cadre.  Deci nu prea au falimentat in 2005-2007, au fost chiar bine infipti in productia de aparatura foto digitala.  Mai tarziu, au vandut divizia de senzori si din momentul ala nu am mai auzit de ei, dar asta se intampla undeva prin 2010-2011, 2012, ceva de genul, nu in 2005 cum spui. Stiu lucrurile astea pentru ca fotografia este una dintre preocuparile mele si sunt conectat la fenomenul asta. Nu stiu ce spune studiul de caz respectiv, eu iti vorbesc despre o realitate concreta si dintr-o experienta nemijlocita cu aceste camere. Le-am tinut in mana, am lucrat cu unele, le cunosteam specificatiile tehnice, am putut face comparatii cu alte aparate de la concurenta.  Ani de zile, Kodak a fost foarte prezent pe piata aparatelor foto digitale.  Inclusiv in Romania, orice sarman isi putea lua o sapuniera sau un bridge Kodak. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 7 ore, xt600 a spus:

Ce sa zic, citatul dat de tine se bate cap in cap cu ceea ce stiu eu si mai ales cu experienta personala cu aparatele Kodak. La inceputurile mele cu camerele digitale, am folosit (printre altele) aparate digitale KODAK si senzori Kodak. Cum spuneam, au fost printre primii care au facut aceasta trecere. Se poate spune ca au fost printre pionierii fotografiei digitale. Prin 2001 sau 2002 (nu mai tin minte exact, sunt ani de atunci) au scos chiar un DSLR full frame, celebrul Kodak DCS Pro 14 N. A fost printre primele DSLR-uri full frame, cu un senzor de 13,8 sau 14 milioane de pixeli, ceva stratosferic pe vremea aia, construit pe un body de Nikon D80. Il mentionez, pentru ca am tras mii de cadre cu DCS 14N , iar Nikon D 80 (donatorul body-ului) l-am detinut ani buni.  Intr-adevar, prin 2005 au incetat productia de DSLR-uri, si s-au concentrat pe aparate compacte si bridge. Tot cam pe atunci s-au apucat sa faca back-uri digitale pentru camere forrmat mediu, Mamiya, Hasselblad, Contax, delicateturi de astea... . Leica M8 si M9 (primele modele Leica digitale) aveau senzor CCD Kodak.  Cu M9 am avut, de asemenea, ocazia sa trag niste cadre.  Deci nu prea au falimentat in 2005-2007, au fost chiar bine infipti in productia de aparatura foto digitala.  Mai tarziu, au vandut divizia de senzori si din momentul ala nu am mai auzit de ei, dar asta se intampla undeva prin 2010-2011, 2012, ceva de genul, nu in 2005 cum spui. Stiu lucrurile astea pentru ca fotografia este una dintre preocuparile mele si sunt conectat la fenomenul asta. Nu stiu ce spune studiul de caz respectiv, eu iti vorbesc despre o realitate concreta si dintr-o experienta nemijlocita cu aceste camere. Le-am tinut in mana, am lucrat cu unele, le cunosteam specificatiile tehnice, am putut face comparatii cu alte aparate de la concurenta.  Ani de zile, Kodak a fost foarte prezent pe piata aparatelor foto digitale.  Inclusiv in Romania, orice sarman isi putea lua o sapuniera sau un bridge Kodak. 


cauta pe net kodak case-study si o sa vezi.
a dat faliment in 2012. 

Anyway, alta e discutia aici, kodak era doar un exemplu de ce se poate intampla cu un mamut care este prea mult timp pe val. In alt exemplu daca vrei e nokia, care la fel a crezut ca telefoanele lot vor dainuo vesnic si nu am mai investit in r&d.
"la fel si  honda, relaxareq venita din performantele lui MM au creat situatia actuala. Si nu e usor de iesit, mobra e mult in spatele ducati. Doar ca au un atu mare... MM

Editat de damager
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 19 ore, xt600 a spus:

Foarte corect. Nasc indiferenta nu numai pentru ca nu au personalitate, ca sunt stersi, ci si pentru ca - exceptandu-l pe MM - nici unul nu se detaseaza prin performante. Nici unul nu straluceste.... nivelul mediu al competitiei a crescut poate, dar daca facem un grafic al valorii tuturor pilotilor de pe grila, toti graviteaza in jurul acelei medii.   

 

Pai pneurile soft din MotoGp au ajuns un fel de pneuri de calificare. Putini piloti isi permit sa le utilizeze in curse si nici aia pe toate circuitele, asa ca actualele softuri sunt folosite mai mult pentru time attack. Problema de fond insa ramane... chiar daca diferenta intre motocicletele de MotoGP si cele de WSBK ar fi ..sa zicem... de 2-2.5 s (dar nu este!), tot este prea mica, daca avem in vedere diferentele de buget dintre cele doua competitii. Vorbim de o motocicleta de 150-200 mii dolari vs. una de cca 2 milioane de dolari. Pai cheltui un buget de 60 - 70 de milioane pe sezon, ca sa castigi cc 2 sec? In realitate cred ca nu sunt mai mult de 1,5 sec, in cele mai optimiste scenarii.  

Ei...nu e chiar asa...dupa cum a zis si colegul mai sus,pilotii din gp sunt crema,doar ca MM e ceva special si asta ii face pe restul sa para mai ne-performanti.Dar sunt convins ca de ex Aleix daca s-ar duce in orice competitie moto ar rupe.Q (la nivelul actual in zilele lui bune) e aproape imbatabil.Bagnaia in vreo 2 ani va putea sa ii dea replica lui MM.Si Bestia promite si Mir promite - sunt perspective de piloti cu adevarat performanti.Personalitatea e una,iar performanta e altceva - la performanta per pilot,gp ul sta stralucit as zice.

 

Ee,ai decretat tu ca gumele din gp = gume de calificare.Acest egal l-ai pus dupa teste nenumarate atat pe gumele de quali Pirelli cat si gumele soft de la Michelin?Iarasi aplicam logica feminina? - nu combatem argumentele sau pe Carmelo ci ne intoarcem la ideea de la inceputul discutiei :)

Repet - cand vom vedea un prototip de top de gp (Yamaha sa zicem) dimpreuna cu o moto de sbk (R1?exista in sbk?) pe aceleasi gume (oricare ar fi ele),cu acelasi pilot la ghidon si in acelasi timp relativ deci pe aceleasi conditii de pista facand un test atunci vom putea trage o concluzie reala.Pana atunci e o discutie gen Brusli il bate pe Vandam.

Tu spui ca au 2.5s eu zic ca sbk e la nivel de moto2.

Acum 18 ore, PzKpfW a spus:

Legat de costuri, lucrurile nu sunt atât de dramatice. Sau mai degrabă sunt distorsionate de "costul perceput". Un prototip va fi mai scump prin definiție pentru că presupune folosirea unor piese și subansamble fărcute "pe măsură", de multe ori manual sau de aparate specializate, la scară foarte mică. Dar în absolut, motocicletele de MotoGP nu sunt structural diferite și nu folosesc componente exotice în comparație cu motcicletele sport de stradă (cum este cazul monoposturilor de F1 de exemplu). Un șasiu din aliaj de aliminiu, un motor cu o arhitectură pe care o găsești pe stradă și materiale relativ comune, roți din magneziu și furci din aluminiu, carenaj din fibră de carbon, ș.a.m.d. Singurele lucruri specifice ar fi discurile de frână din carbon sau anumiți senzori. Costurile mari sunt date de fapt de cercetare și dezvoltare, de fabricarea pieselor specifice, de mentenanță, logistică, etc.

 

Alt aspect este faptul că superbike-urile au ajuns atât de rapide tocmai datorită MotoGP-ului și a tehnologiilor dezvoltate acolo - și bineînțeles a fabricanților care sunt dispuși să transfere acele tehnologii pe modelele de stradă. Cel mai evident exemplu este probabil al celor de la Ducati, care au dezvoltat familia Panigale (V2 și apoi V4) direct din proiectul de MotoGP. Și Yamaha folosesc pe superbike-uri motoare inițial create pentru MotoGP, și șasiuri și electronică rafinate tot acolo. Furnizorii fac și ei același lucru: împing spre producția de masă componente dezvoltate la nivel de prototip în MotoGP. Sunt doar câteva exemple.

Good point.

Cadrul de gp nu e ceva super mega ultra exotic din CF,motorul la fel,e un motor aproape similar cu cele de strada cu exceptia valvelor pneumatice.Electronica e simpla,probabil la sbk e mai avansata,ok cate un brat spate,carene si jambe furci din CF dar astea dau jos 7-8 kg?Oricum trebuie sa aiba 157,deci e vorba mai mult despre locul unde se pozitioneaza acele 7-8 kg..Per total,dupa cum ai zis,costa mult datorita faptului ca toate piesele sunt facute manual si datorita R&D'ului,care R&D,care se deconteaza la motogp dar de care beneficiaza cat de mult se poate sbk'ul.So...

De ex BMW'ul HP4 Race cu intreg cadrul si rotile din CF,si cu acel "blueprinted engine" si electronica avansata,cred ca e aproape de un prototip de gp ca si cheltuieli de productie,si e undeva la 80 000 euro.

Acum 18 ore, frigider a spus:

vom avea un campion al sprinturilor si un campion al lungelor.

 

ex.

sprint: miller / martin - mergeau tare dar ramaneau fara la final etc.

lungi: basti - incepea greu dar termina pe 1.

 

saaaaau campion unificat: MM :)) 

 

poate au bagat asta sa nu o ia in balarii gen sa ajunga motoarele la 30k de ture? 

daca ar fi la liber nu stiu daca ar pune rezervor de ..30litri? greu ca naiba si mare ca naiba.. ok se consuma pe parcurs dar dubios rau probabil..

sau ar baga benzina si in cadru si in ghidon si parbriz si in costum pe rider.

Da,se prea poate sa fie un castigator predilect al sprint'urilor.Un Ducati sau MM zic eu.

Cei care mergeau tare la inceput dar se taiau la final erau macalai care nu inteleau managementul gumelor (Miller - a si recunoscut ca a gresit-o asa de cateva ori),sau super mega rapizi si nerabdatori - Martin.Care in 9 din 10 ocazii nu mai ajungea la final - se depasea si pe el insusi :P

 

Aa,nu,au loc berechet si de 30L,nu asta e problema.Problema e ca deja...la viteze "obisnuite" de 335-350 pe linia dreapta tu le mai dai 10 litri?Unde ar ajunge?Nu e ok.Deja e insane viteza lor,doar MM a reusit sa scape de la asa o viteza,undeva trebuie limitati,iar 20L e decent - limitarea lor principala in a nu forta pe toata durata cursei raman gumele.

Acum 10 ore, damager a spus:

When Steven told the bosses at Kodak about his invention, their response was, “That’s cute, but don’t tell anyone about it. That's how you shoot yourself in the foot!"

Haha,nu stiam ca unul de-al lor a inventat digitalul si mai ales in 1975 ! F interesant,da.Mai,pt 1975 au procedat bine - oamenii faceau bani cu filmele clasice,mergea treaba unsa,de ce sa deschida cutia Pandorei?Insa ar fi trebuit sa reactioneze si sa-si ia masuri de precautie - contract cu inginerul/inregistrare tehnologie proprietary/patent etc,nu efectiv sa ignore inventia.Nu au ascultat insusi vorba lor "that's how you shoot yourself in the foot".

Acum 1 oră, damager a spus:

Anyway, alta e discutia aici, kodak era doar un exemplu de ce se poate intampla cu un mamut care este prea mult timp pe val. In alt exemplu daca vrei e nokia, care la fel a crezut ca telefoanele lot vor dainuo vesnic si nu am mai investit in r&d.
"la fel si  honda, relaxareq venita din performantele lui MM au creat situatia actuala. Si nu e usor de iesit, mobra e mult in spatele ducati. Doar ca au un atu mare... MM

Nokia e un exemplu monumental de lipsa de reactie...acolo da case study.Cum sa pierzi o cota de piata de 42% (sa nu ii zic monopol dar pe aproape) pt ca efectiv refuzi sa reactionezi la schimbarea tehnologiei?

5 ani de stat cu mainile in san de incapatanare,de uitat la cum isi iau avand Apple si Samsung si de a refuza sa iei in seama "the elephant in the room".Si cand finally reactionezi,sa treci la windows phones....cand android'ul era net superior...nush cine a fost responsabil de ideea aia,dar nu cred ca a putut sa stea cu un windows phone si cu un android in mana si sa decreteze "windows is better".De Ios nu mai zic.

Si la ce brand loyality aveau de la public...mai rar sa distrugi asa o afacere.Adica mangementul lor chiar a trebuit sa se chinuie sa distruga Nokia.Le-a luat 5 ani buni dar pana la urma au reusit :D

 

MM daca o "simte" ca nu functioneaza mi-e ca isi ia talpasita,cu tot pupatul lor pe gura.Dar cred ca HRC va da bani cat e necesar si va face tot absolut tot ce e omeneste posibil sa ii dea o moto decenta.Si,sustin inca,au cel mai bun track team.Asta va conta.

 

Editat de Method
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 oră, damager a spus:


cauta pe net kodak case-study si o sa vezi.
a dat faliment in 2012. 

Anyway, alta e discutia aici, kodak era doar un exemplu de ce se poate intampla cu un mamut care este prea mult timp pe val. In alt exemplu daca vrei e nokia, care la fel a crezut ca telefoanele lot vor dainuo vesnic si nu am mai investit in r&d.
"la fel si  honda, relaxareq venita din performantele lui MM au creat situatia actuala. Si nu e usor de iesit, mobra e mult in spatele ducati. Doar ca au un atu mare... MM

Da, 2012 este corect. Nu mai stiam exact daca a fost in 2011, 2012, etc.. dar in nici un caz in 2005-2007.  In orice caz, nu te suspectam pe tine de rea credinta, discutia mea era cu colegul Panzer, care intra uneori pe un teren prea alunecos pentru el. Cat despre Honda, da, poate ai dreptate, dar cred ca anul asta s-au trezit din somn, mai ales ca acum s-a intors si Mimisor. Cel putin asa sper. 

Acum 16 minute, Method a spus:

Ei...nu e chiar asa...dupa cum a zis si colegul mai sus,pilotii din gp sunt crema,doar ca MM e ceva special si asta ii face pe restul sa para mai ne-performanti.

 

Ee,ai decretat tu ca gumele din gp = gume de calificare.

 

Repet - cand vom vedea un prototip de top de gp (Yamaha sa zicem) dimpreuna cu o moto de sbk (R1?exista in sbk?) pe aceleasi gume (oricare ar fi ele),cu acelasi pilot la ghidon si in acelasi timp relativ deci pe aceleasi conditii de pista facand un test atunci vom putea trage o concluzie reala.Pana atunci e o discutie gen Brusli il bate pe Vandam.

 

Tu spui ca au 2.5s eu zic ca sbk e la nivel de moto2.

 

 

Insa ar fi trebuit sa reactioneze intradevar si sa-si ia masuri de precautie - contract cu inginerul/inregistrare tehnologie proprietary/patent etc,nu efectiv sa ignore inventia.

 

Nokia e un exemplu monumental de lipsa de reactie...acolo da case study

 

Toata lumea stie ca sunt crema (cel putin in teorie), am spus-o si eu de cateva ori pe acest forum. Ceea ce am sustinut si sustin, este ca sunt piloti de nivel MotoGP si in alte competitii. Tu neurmarind acele competitii, vorbesti din auzite, eu vorbesc pe ce vad si pot sa compar.

Ca sa intelegi ceea ce am vrut sa spun, in legatura cu nivelul actual al pilotilor de MotoGP, am sa iti dau urmatorul exemplu: imagineaza-ti o clasa selectionata numai cu olimpici la matematica, fizica, ce vrei tu. Toti de nivel international, crema a ceea ce se poate selectiona la un moment dat, unii cu medalii de aur la concursurile internationale, la care participa, dar nici unul nu este un Einstein, Hawking sau ce geniu al matematicii vrei tu. Nici unul nu va ajunge laureat Nobel. la fel si cu baietii astia de acum din MotoGP. Q este foarte bun, Mir la fel, Binder, Oliveira, Bagnaia, Rins, excelenti dar nici unul nu este Rossi, sau MM. Sunt doar niste piloti foarte buni, care au ridicat media performantei in MotoGP. Ajutati, desigur, si de tehnologia de pe ghidon. Ca daca ii pui pe toti pilotii Ducati, din acest moment, sa piloteze modelul Ducati din 2007, al lui Stoner, probabil azi nu i-am mai vedea in competitia asta. 

 

Am spus "au ajuns un fel de pneuri de calificare. De unde ai tras tu concluzia ca am pus semnul =? Fii atent la nuante. 

 

Aici vezi ca ai o fractura de logica: nu poti compara o motocicleta dintr-o competitie cu componente din alta competitie (de ex.R1 din WSBK cu frane si pneuri de MotoGP), este absurd asa ceva. Trebuie comparate motocicletele cu set up-ul de competitie, pilotate de pilotii care pot scoate cele mai bune performante pe modelele respective. Acum niste ani in urma, au fost niste shakedown-uri comune (MotoGP + WSBK) si rezultatele au fost destul de interesante, ca sa nu spun surprinzatoare.  

 

Am spus 2,5 sec, ca sa iti dau tie satisfactie. In realitate, nu cred sa fie mai mult de 1,5 sec. Pe un tur de pole. In cursa s-ar putea sa fie o diferenta chiar mai mica. 

 

Cum ii spuneam mai sus colegului, lucrurile stau diferit, dar pentru ca va bagati in subiecte despre care nu aveti habar, ati mustact-o si tu si Panzer. Dar iata ca si la cele mai tari programe de master, se poate veni cu informatii eronate. Desigur, cand vine marele profesor si face afirmatii de la inaltimea autoritatii sale stiintifice, nah.. tinzi sa il crezi. Numai ca realitatea bate filmul. 

 

Da, Nokia este poate un exemplu mai potrivit. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

53 minutes ago, xt600 said:

care intra uneori pe un teren prea alunecos pentru el.

 

Cred că ți-a demonstrat @damager că vorbeam fix despre același lucru.

 

1 hour ago, Method said:

pe aceleasi gume (oricare ar fi ele),cu acelasi pilot la ghidon si in acelasi timp relativ deci pe aceleasi conditii de pista facand un test atunci vom putea trage o concluzie reala.Pana atunci e o discutie gen Brusli il bate pe Vandam.

Tu spui ca au 2.5s eu zic ca sbk e la nivel de moto2.

 

MotoGP-urile nu pot funcționa decât pe gumele dedicate, pe care la rândul lor nu pot merge WSBK-urile. Este deci imposibilă o asemenea comparație.

 

Nu știu care e diferența "reală" dintre ele dar cel mai probabil depinde de pistă: superbike-urile tind să fie mai apropiate pe circuite virajate. Un circuit rapid va exacerba diferența, datorită avantajului de putere și de pe frânare pe care-l au prototipurile. Oricum, nu sunt la nivel de Moto2. În acest sens, este destul de relevantă comparația între cele mai rapide ture în cursă** (unde nu se mai pune problema de gume de calificare), pe același circuit și în condiții meteo similare. Câteva exemple:

 

Assen 2022:

  • MotoGP FL - 1:32.500
  • WSBK FL - 1'34.093
  • Moto2 FL - 1:36.729

 

Aragon 2022:

  • MotoGP FL - 1:47.795
  • WSBK FL - 1'50.025
  • Moto2 FL - 1:52.484

 

Misano 2022:

  • MotoGP FL - 1:31.868
  • WSBK FL - 1:34.221
  • Moto2 FL - 1:36.867

**Pentru WSBK am luat FL din cursele principale; cursa de Superpole este "de sprint" și ar putea vicia comparația.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...