Sari la conținut

MotoGP - Discutii generale


adidas

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 3,6k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Bautista este pilot școlit în mondialul de viteză și cu un oarecare succes în MotoGP. A ajuns în WSBK doar pentru că nu a mai avut loc în GP și a câștigat primele 11 curse de superbike la care a participat vreodată. No comment.

 

4 hours ago, damager said:

Cica bau ar fi fost la 0.7 de timpul de pole de anul trecut, 1.32.5 gen....

bun dupa atata timp ar fi fost in primii 10.

 

De pus în context totuși: calificările de anul trecut s-au ținut pe o pistă relativ umedă. Pole-ul de acum 2 ani (pe uscat) a fost la 1:31.0, la mai bine de o secundă și jumătate.

 

Dar impresionant pentru Bautista oricum, având în vedere că nu a mers pe un prototip de GP de aproape 5 ani și nici nu a făcut vreun time-attack.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 5 ore, PzKpfW a spus:

 

Dar impresionant pentru Bautista oricum, având în vedere că nu a mers pe un prototip de GP de aproape 5 ani și nici nu a făcut vreun time-attack.


cauciucurile michelin si franele de carbon sunt + electronica sunt diferentele majore la care tb sa te adaptezi.

electronica o setezi, dar gumele care au o cu totul alta strictura si aderenta necesita timp sa intelegi unde este limita, iar franele nu au nici o treaba cu cele de sbk.

oricum timpul lui a fost f competitiv. Posibil sa-l vedem wildcard dc ia campionatul inainte de ultimile etape.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E greu de pus in context timpul lui Bautista. Intr-un weekend de GP esti limitat numarul de de pneuri, fiecare pilot face 4-7 time attack-uri. La un test daca scopul este sa bati recordul circuitului de exemplu poti pune soft dupa soft dupa soft. Nu se imtampla asta in marea majoritate a cazurilor, pentru ca echipele vor sa obtina date, nu sa satisfaca orgoliul unui pilot. 

 

Ducati au avut 9 mobre pe grila la Mugello, ca a concurat Pirro.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

And so begins the MotoGP Summer Break🎯

image.thumb.png.48d281c994f036e407851d6cf630d15d.png

 

 

Cam asta se intampla cand esti gurita sparta a lu MotoGP. Pana acum doua saptamani mi-a placut omul, pacat ca si pe asta il mananca caracterul. #redneck

 

image.thumb.png.6c6c95f4619bd92a9147807f2c43e9c9.png

Editat de nike
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ceea ce spune băiatul ăla anonim se rezumă la: dacă regulamentul s-ar schimba ca să avantajeze motoarele cu pistoane mai mari, un motor cu mai puține pistoane ar fi foarte bun. În același sens, apa este udă.

 

Este subiect pentru topic-ul celălalt probabil, dar s-a făcut triplu în MotoGP (pe vremea când regulamentul tehnic era mai permisiv), fără mare succes.

 

image.thumb.png.4671dc5ce3427a974ac4194026db990a.png image.thumb.png.e3a51a51ffe831418623d6589bcf7271.png

 

Responsabil tehnic cu proiectul era un anume Luigi Dall'Igna. Pe lângă supervizarea părții de motor, a pus pentru prima dată apendice aerodinamice pe o motocicletă de MotoGP...

 

image.thumb.png.e8c694fd14dfb9b8768f99e1aa099e3e.png

 

...cu vreo 6-7 ani înainte de primele încercări ale celor de la Ducati.

 

image.thumb.png.093ea62a669d936999dca8e673604932.png

 

Motivul pentru care s-a abandonat proiectul RS Cube a fost chiar motorul care era impredictibil, violent și destul de limitat pe partea de dezvoltare. Aprilia au fost practic primii care și-au mutat interesul și dezvoltarea pe motorul V4, cu care au ajuns la mari succese în WSBK și care acum este norma în ceea ce privește motoarele sportive de litraj mare.

 

image.thumb.png.d817183c31ddce4404bbb6c6a472f970.png

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In materie de apendice aerodinamice, vezi ca Yamaha incercase asa ceva pe vremea cand Biaggi concura pentru ei, daca nu gresesc. Deci cu ani buni inainte de Jiji-Aprilia. Au renuntat insa la solutie. Mai vezi ca si Honda testase prin anii 90 sau inceputul anilor 2000 niste elemente aero. Au renuntat pentru (din cate imi amintesc) handling-ul motoretei era foarte greoi si solicita mult pilotul. Trebuie cautata bibliografia, dar cere mult timp si rabdare. 

 

 

Am gasit. https://www.cycleworld.com/sport-rider/motogp-nakamoto-reveals-hidden-downside-winglets/

@PzKpfW

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Știam despre povestirea lui Nakamoto - "s-a învechit ca laptele" cum ar spune anglosaxonii.

 

"The bike was hyper-physical to ride. Yes, the bike was fast, very fast, more than one second faster than what we had, but no rider could ride it more than two laps. (...) Why do you think Dani doesn't use winglets on his bike?" - Pedrosa în 2023:

 

image.thumb.png.7a95288323cc845109e9a2b8d45ef028.png

 

Așa este, japonezii au testat și s-au jucat cu aerodinamica, dar fără convingerea, statornicia și mai ales rezultatele lui Dall'Igna. Și din câte știu, nu au concurat cu apendice aerodinamice, doar au testat.

 

Suzuki:

image.thumb.png.acca518359c8b10bf6f64bffd49d8dad.png  image.thumb.png.61159072dc0509148335f943d23d24a5.png

 

Yamaha:

image.thumb.png.05dcf442640062c0195cba5a3f16d21c.png

 

RS Cube a mers un sezon întreg cu configurația aia aerodinamică. Japonezii nu au aprofundat sau înțeles destul beneficiile și oportunitățile aerodinamicii, motiv pentru care au pierdut trenul (voit sau nu). Toate motocicletele de GP au astăzi aripi și apendice aerodinamice - și asta datorită/din cauza lui Dall'Igna. Că ne place sau nu, din punct de vedere ingineresc a fost (și este) un pionier.

 

Aceeași discuție și cu motorul V4, dezvoltat de către Aprilia tot cât Dall'Igna a fost la ei. Nu a fost el șef de proiect sau cel care a venit cu ideea unui V4 sportiv pentru stradă, dar a fost șeful departamentului de motorsport la Aprilia, care a câștigat 4 titluri în WSBK cu RSV4. Pe când Ducati se chinuiau în WSBK cu V2-ul superquadro avortat din MotoGP, Aprilia culegea laurii datorită îndrăznelii de a veni cu un asemenea motor. Și acum, după 15 ani, tot un motor V4 domină în superbike.

 

Da, și Honda a avut RC30-ul, o motocicletă superbă la vremea ei și la fel de exclusivistă și dezvoltată pentru competiție precum a fost RSV4 sau cum este Panigale V4 acum. Problema e că în momentul de față trag de o platformă învechită deși ar avea puterea financiară și posibilitatea să scoată un superbike cu adevărat interesant. Dar "Honda-i Honda".

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 7 ore, PzKpfW a spus:

the bike was fast, very fast, more than one second faster than what we had, but no rider could ride it more than two laps.

Să folosească doar în quali atunci!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 9 ore, PzKpfW a spus:

Știam despre povestirea lui Nakamoto - "s-a învechit ca laptele" cum ar spune anglosaxonii.

 

"The bike was hyper-physical to ride. Yes, the bike was fast, very fast, more than one second faster than what we had, but no rider could ride it more than two laps. (...) Why do you think Dani doesn't use winglets on his bike?" - Pedrosa în 2023:

 

image.thumb.png.7a95288323cc845109e9a2b8d45ef028.png

 

Așa este, japonezii au testat și s-au jucat cu aerodinamica, dar fără convingerea, statornicia și mai ales rezultatele lui Dall'Igna. Și din câte știu, nu au concurat cu apendice aerodinamice, doar au testat.

 

Suzuki:

image.thumb.png.acca518359c8b10bf6f64bffd49d8dad.png  image.thumb.png.61159072dc0509148335f943d23d24a5.png

 

Yamaha:

image.thumb.png.05dcf442640062c0195cba5a3f16d21c.png

 

Toate motocicletele de GP au astăzi aripi și apendice aerodinamice - și asta datorită/din cauza lui Dall'Igna. Că ne place sau nu, din punct de vedere ingineresc a fost (și este) un pionier.

 

Aceeași discuție și cu motorul V4, dezvoltat de către Aprilia tot cât Dall'Igna a fost la ei. 

 

Problema e că în momentul de față trag de o platformă învechită deși ar avea puterea financiară și posibilitatea să scoată un superbike cu adevărat interesant. Dar "Honda-i Honda".

Ideea este aceea ca primatul in ceea  ce priveste cercetarea si experimentele cu elemente aerodinamice il au altii, nu dall'Igna. Stiu, ne doare, dar asta este, au fost japonezii. De ce au abandonat Japo aceasta directie de dezvoltare, este o alta discutie, care cere informatii mult mai aprofundate, ca sa nu batem campii. Jiji a preluat ideea din voleu si a dus-o mai departe. Meritul sau este ca a luat conceptul si l-a transformat intr-o realitate fezabila pentru racing. Din acest punct de vedere Jiji este un pionier, dar nu el este autorul intelectual, moral, spune-i cum vrei, al ideii de elemente aerodinamice in motociclismul de viteza. 

 

Se stie ca Dall'Igna este un excelent motorist. Poate cel mai bun din competitie, in acest moment. Punctul lui nevralgic il reprezinta partea de sasiu, desi, foarte interesant, teza lui de absolvire a facultatii de inginerie a fost despre cadrul monococa de carbon la masinile de grupa C din WSC. Dar nah... pe doua roti nu este ca pe patru. 

 

Fii realist. Stii foarte bine cum a scos Ducati acel model si cum l-au omologat. Au scos 50 de bucati, pe care le-au vandut unor hipsteri/beizadele/ colectionari si gata omologarea pentru racing. Modelul Honda sau R1 de la Yamaha chiar sunt motociclete stradale, vandute in zeci sau sute de mii de exemplare, de-a lungul timpului. Cat priveste platforma "invechita" de la Honda (valabil si pentru Yamaha), cu siguranta Honda ar putea sa coafeze RCV-ul in moto de strada, insa cu noile reglementari europene si japoneze, in materie de noxe, nu cred ca merita efortul. 

Editat de xt600
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 13 minute, xt600 a spus:

Ideea este aceea ca primatul in ceea  ce priveste cercetarea si experimentele cu elemente aerodinamice il au altii, nu dall'Igna. Stiu, ne doare, dar asta este, au fost japonezii. De ce au abandonat Japo aceasta directie de dezvoltare, este o alta discutie, care cere informatii mult mai aprofundate, ca sa nu batem campii. Jiji a preluat ideea din voleu si a dus-o mai departe. Meritul sau este ca a luat conceptul si l-a transformat intr-o realitate fezabila pentru racing. Din acest punct de vedere Jiji este un pionier, dar nu el este autorul intelectual, moral, spune-i cum vrei, al ideii de elemente aerodinamice in motociclismul de viteza. 

 

Se stie ca Dall'Igna este un excelent motorist. Poate cel mai bun din competitie, in acest moment. Punctul lui nevralgic il reprezinta partea de sasiu, desi, foarte interesant, teza lui de absolvire a facultatii de inginerie a fost despre cadrul monococa de carbon la masinile de grupa C din WSC. Dar nah... pe doua roti nu este ca pe patru. 

 

Fii realist. Stii foarte bine cum a scos Ducati acel model si cum l-au omologat. Au scos 50 de bucati, pe care le-au vandut unor hipsteri/beizadele/ colectionari si gata omologarea pentru racing. Modelul Honda sau R1 de la Yamaha chiar sunt motociclete stradale, vandute in zeci sau sute de mii de exemplare, de-a lungul timpului. Cat priveste platforma "invechita" de la Honda (valabil si pentru Yamaha), cu siguranta Honda ar putea sa coafeze RCV-ul in moto de strada, insa cu noile reglementari europene si japoneze, in materie de noxe, nu cred ca merita efortul. 

 

incalzeste pe cineva ca Japo au avut ideea si s-au (cuvant urat) pe ea? nu, doar denota ca degeaba esti genial daca nu esti in stare sa pui si in practica ideea geniala.

 

Gigi e genial, a luat o idee pe care altii au aruncat-o la cos si a transformat-o intr-o masina letala de castigat curse.

Editat de Cavaleru
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 28 minute, Cavaleru a spus:

 

incalzeste pe cineva ca Japo au avut ideea si s-au (cuvant urat) pe ea? nu, doar denota ca degeaba esti genial daca nu esti in stare sa pui si in practica ideea geniala.

 

Gigi e genial, a luat o idee pe care altii au aruncat-o la cos si a transformat-o intr-o masina letala de castigat curse.

Discutia era referitoare la cine a avut ideea, nu despre geniul lui Jiji. Ce e al lui, ii este recunoscut. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Personal am spus doar că Dall'Igna a schimbat paradigma aerodinamicii în MotoGP și modul în care era ea percepută (de la o idee vagă și izolată, la ceva care aduce un plus palpabil de perfromanță), nu că el ar fi venit cu ideea în absolut. Este dealtfel greu de definit în timp momentul în care aerodinamica în sine a fost introdusă și a devenit importantă în cadrul curselor de GP pe două roți. Inițiatorii conceptului în sine au fost tot europenii prin anii '50: NSU, Norton, MV Agusta și mai ales Moto Guzzi - primii din lume care au avut tunel aerodinamic moto.

 

image.thumb.png.f4ac36084c9981f616ba2ab3be7be31b.png image.thumb.png.8f60a6b260dcd525d2750c7505213c0d.png image.thumb.png.61db65f45646b67d4168f1fd7cccb945.png

 

Luigi Dall'Igna a fost cel care a dus conceptul la maturitate, care a avut succes cu el și care i-a împins pe toți ceilalți să-l copieze. Pentru asta spuneam că este pionier.

 

1 hour ago, xt600 said:

Au scos 50 de bucati, pe care le-au vandut unor hipsteri/beizadele/ colectionari si gata omologarea pentru racing. Modelul Honda sau R1 de la Yamaha chiar sunt motociclete stradale, vandute in zeci sau sute de mii de exemplare, de-a lungul timpului.

 

În primul rând acele "50 de bucăți" sunt de fapt 2000, conform regulamentului. De atâtea bucăți ai nevoie pentru a omologa un nou model de WSBK, ceea ce Ducati a făcut chiar în 2023 (la fel și BMW). Pentru a pune numărul în perspectivă, Panigale V4 este cel mai vândut superbike în ultimii ani cu vreo 6000 de bucăți per annum la nivel global. Acele 2000 de modele V4R nu sunt deci chiar puține.

 

Apoi notează că diferențele dintre modelul "normal" de Panigale V4 și V4R sunt minime: se rezumă la accesorii, materiale folosite și o scădere a cursei pistoanelor (de la 53mm la 48mm) pentru a respecta limita de 1000cc a regulamentului și a ajuta turația și puterea de vârf. Conceptul este identic în rest: șasiu, carteri, dimensiuni, arbore, supape, etc. Iar diferențele de preț dintre modelele de omologare japoneze și cel de la Ducati (10-15.000€) sunt cvasi-irelevante având în vedere cât costă o motocicletă de WSBK gata de cursă (150-200.000€).

 

1 hour ago, xt600 said:

cu noile reglementari europene si japoneze, in materie de noxe, nu cred ca merita efortul. 

 

Se pare că pentru Aprilia, Ducati și (posibil) KTM, merită. Este vorba despre ce vrei să vinzi și cui.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...