Doctor X Postat Februarie 10, 2022 Share Postat Februarie 10, 2022 (editat) Acum 13 minute, apriliacluj a spus: las' ca o sa intre si CF Moto in cativa ani in competitie.... https://www.motogp.com/en/news/2022/01/24/cfmoto-racing-prustelgp-reveal-their-first-moto3-machines/404016 https://www.pruestelgp.com/en/#Bike Editat Februarie 10, 2022 de Doctor X Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
PzKpfW Postat Februarie 10, 2022 Share Postat Februarie 10, 2022 12 minutes ago, PzKpfW said: Dar la fel ca la Moto3, va fi o rebrandurire de KTM-uri din rațiuni de marketing. Da, la asta mă refeream Este ceva obișnuit pentru KTM - la Moto3 cel puțin. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Doctor X Postat Februarie 10, 2022 Share Postat Februarie 10, 2022 Acum 10 minute, PzKpfW a spus: Da, la asta mă refeream Este ceva obișnuit pentru KTM - la Moto3 cel puțin. Alți chineji, tot cu KTM: https://www.visordown.com/news/racing/motogp/qj-motor-set-become-sixth-brand-join-2022-moto3-grid Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ioio_viola Postat Februarie 10, 2022 Share Postat Februarie 10, 2022 https://www.crash.net/motogp/news/996273/1/suzuki-no-plans-front-rideheight-device-top-speed-discussion Suzuki has no plans to follow Ducati's lead and introduce a front ride-height system for MotoGP this season, but 'know how to do it'. Suzuki's MotoGP project leader and team manager Shinichi Sahara says the factory currently has no plans to introduce a front ride-height system on the GSX-RR. Analysis of front fork position during last week's Sepang test showed that Ducati, which developed the original rear holeshot/ride height system, is now also able to lower the front of its bike on corner exit. That lowers the centre of gravity even further, aiding acceleration and top speed through improved anti-wheelie. As with the introduction of wings and the swingarm 'tyre cooler', Ducati's MotoGP rivals have already been forced to play catch-up by developing a rear holeshot/ride-height device of their own. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
PzKpfW Postat Februarie 10, 2022 Share Postat Februarie 10, 2022 Suzuki n-are nevoie pentru că n-au destul power să ridice fața. /s Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
frigider Postat Februarie 10, 2022 Share Postat Februarie 10, 2022 Acum 3 ore, ioio_viola a spus: https://www.crash.net/motogp/news/996273/1/suzuki-no-plans-front-rideheight-device-top-speed-discussion Suzuki has no plans to follow Ducati's lead and introduce a front ride-height system for MotoGP this season, but 'know how to do it'. Suzuki's MotoGP project leader and team manager Shinichi Sahara says the factory currently has no plans to introduce a front ride-height system on the GSX-RR. Analysis of front fork position during last week's Sepang test showed that Ducati, which developed the original rear holeshot/ride height system, is now also able to lower the front of its bike on corner exit. That lowers the centre of gravity even further, aiding acceleration and top speed through improved anti-wheelie. As with the introduction of wings and the swingarm 'tyre cooler', Ducati's MotoGP rivals have already been forced to play catch-up by developing a rear holeshot/ride-height device of their own. Poate se gândesc la modul "am luat un campionat, o lăsăm moale următorii 5-10 ani?" Toți nu mai știu ce să facă să câștige .1km/h și Suzi o arde cu "știu dar nu vreau", dubios dar treaba lor, nu am acțiuni la ei. Acum 3 ore, PzKpfW a spus: Suzuki n-are nevoie pentru că n-au destul power să ridice fața. /s O fi uitat sa spună și asta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
xt600 Postat Februarie 10, 2022 Share Postat Februarie 10, 2022 Acum 5 ore, PzKpfW a spus: Singurul brand pe care l-au îngropat a fost Husaberg. În rest, Husqvarna trece probabil prin cea mai bună perioadă din istorie - atât în ceea ce privește vânzările cât și expunerea. Mult mai bine decât în perioadele în care au fost deținuți de către Cagiva sau BMW. Subiectiv, și la design stau foarte bine. Cu Gas Gas rămâne de văzut, achiziția s-a făcut abia în 2019. Deocamdată clar au parte de mai multă publicitate și succes în motorsport decât au avut vreodată. Și WP o duc foarte bine de când au fost cumpărați de către KTM. Dacă VWG se decide vreodată să vândă Ducati (deși cred că pericolul iminent a trecut), tot pe mâna chinezilor sau indienilor ajung. Pe Husaberg l-au ingropat si la propriu si la figurat. A fost cel mai solid concurent pentru ei. In ceea ce priveste Huqvarna, Gas Gas, traim intr-un univers relativist, altfel spus, depinde din ce sistem de referinta privesti lucrurile. Daca te referi la logo-urile pictate pe plasticele motocicletelor, da, ai dreptate, sunt mai vizibile. Nu pe strada, ci prin unele competitii. Vezi MotoGP, Dakar, etc. Dar ca producatori de motociclete, de facto!!!! au incetat sa mai existe. Au fost reduse la niste sectii/ateliere de ansamblat K(k)TM-uri, pe care apoi firma muma le eticheteaza in functie de necesitatile pietei si de anumite strategii numai de ei stiute. In motoretele alea nu mai exista tehnologie Gas Gas sau Husqy... Basca, datorita "standardelor de calitate" KTM, brandurile cu pricina sunt compromise total. Cam asta ar fi si soarta Ducati, daca ar fi preluati de austrieci. Acum 5 ore, Doctor X a spus: Alți chineji, tot cu KTM: https://www.visordown.com/news/racing/motogp/qj-motor-set-become-sixth-brand-join-2022-moto3-grid Asadar, Moto3 a devenit (quasi) monomarca... Aprilia a prezentat azi motocicleta pentru 2022: https://everythingmotoracing.com/2022/02/10/motogp-aprilia-unveil-2022-rs-gp/ Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
PzKpfW Postat Februarie 10, 2022 Share Postat Februarie 10, 2022 Înainte să-i critici din taste și în necunoștință de cauză, încearcă o Husqvarna făcută de către Cagiva sau BMW pe la începutul anilor 2000, în Italia; în afara faptului că nu mai aveau nicio treabă cu marca suedeză originală, toată lumea fuge acum de motocicletele respective tocmai datorită lipsei "standardelor de calitate" despre care vorbești. În același sens, ar fi fost o "plăcere" să cumperi și să întreții un Gas Gas acum câțiva ani, pe vremea când se zbăteau constant să supraviețuiască - nimeni nu importa, foarte puțini aduceau piese, servisarea se făcea după ureche sau în spatele blocului. Faptul că cei de la KTM duc piața de enduro spre monopol este adevărat. Într-o lume ideală Husqvarna ar fabrica motociclete interesante pe cont propriu în Suedia, iar Gas Gas în Spania. În lumea reală însă măricle astea ar fi fost acum doar la muzeu fără KTM. 1 hour ago, xt600 said: Moto3 a devenit (quasi) monomarca A cui să fie vina aici? Tot a celor de KTM, pentru că investesc în competiție și furnizează motociclete probabil. La fel cum face Ducati la MotoGP. Ar trebui probabil să se retragă ambele mărci din competiție și să rămână grilele goale. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
xt600 Postat Februarie 10, 2022 Share Postat Februarie 10, 2022 Acum 12 minute, PzKpfW a spus: Înainte să-i critici din taste și în necunoștință de cauză, A cui să fie vina aici? Tot a celor de KTM, pentru că investesc în competiție și furnizează motociclete probabil. La fel cum face Ducati la MotoGP. Ar trebui probabil să se retragă ambele mărci din competiție și să rămână grilele goale. Colegu' ti-am prezentat faptele. Si faptele arata ca dupa achizitie, acesti producatori au incetat sa existe,de facto. Asta ar fi si soarta Ducati. Cine a sustinut ca Huqvarna sau Gas Gas ar fi monumente de calitate? De fapt,arata-mi un singur brand european care se ridica la un nivel onorabil. Toate sunt cu probleme. Vina nu este a celui care cere, ci a celui care da. In cazul de fata, Dorna, care permite asa ceva. S-a ajuns la paradoxul in care desi pe grila sunt 6 branduri, in realitate sunt doar doua. Dorna trebuia sa impuna prin regulament ca fiecare constructor sa participe la competitie cu propria tehnologie. De fapt asta ar trebui sa fie si ratiunea de a fi a acestei competitii, nu o grila plina cu aceeasi mobra, pictata altfel. Lucru valabil si pentru clasa MotoGp, unde regulamentul ar trebui sa specifice ca fiecare constructor poate sa participe cu maxim 4 (patru) motociclete pe grila. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
tourist1 Postat Februarie 10, 2022 Share Postat Februarie 10, 2022 Si asa s-ar ajunge la sarakia pe grila pe care o aveam la inceputul anilor '10. Noroc cu Ducati si KTM ca altfel echipele de client pedalau si acum cu mobre spec 2018, 2019 daca erau toate pe mana Yamaha si Honda. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
PzKpfW Postat Februarie 10, 2022 Share Postat Februarie 10, 2022 Când BMW a vândut Husqvarna nu s-a înghesuit nimeni să-i cumpere. La fel, când Gas Gas stătea să pună lacătul pe ușă n-a sărit nimeni să-i ajute financiar. Păreri divergente: unii preferă să vadă motociclete cu marca Husqvarna și Gas Gas doar în cărți. Eu prefer să am posibilitatea să merg pe ele, chiar dacă sunt făcute pe platforme tehnice de KTM, și cu design/identitate de marcă specifice. 20 minutes ago, xt600 said: Dorna trebuia sa impuna prin regulament ca fiecare constructor sa participe la competitie cu propria tehnologie. Cu logica asta, la Moto3 ar fi două echipe și patru piloți. 21 minutes ago, xt600 said: Lucru valabil si pentru clasa MotoGp, unde regulamentul ar trebui sa specifice ca fiecare constructor poate sa participe cu maxim 4 (patru) motociclete pe grila. Iar cu logica asta ar fi doar 10 echipe pe grilă anul ăsta, cu 20 de piloți. Da. Păi eu votez pentru grila actuală, cu 12 echipe și 24 de piloți. Și nu prea înțeleg de unde este scoasă cifra asta, patru. De ce patru și nu două? Sau trei? Sau opt? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
xt600 Postat Februarie 10, 2022 Share Postat Februarie 10, 2022 Acum 18 minute, PzKpfW a spus: Și nu prea înțeleg de unde este scoasă cifra asta, patru. De ce patru și nu două? Sau trei? Sau opt? Nu trebuie sa rezolvi operatii cu siruri, integrale sau determinanti. Aritmetica simpla: o echipa de uzina si o echipa satelit, fiecare cu cate doua motociclete. Patru motociclete inseamna costuri pe care si le poate permite oricare dintre constructorii implicati in competitie,in acest moment. Nici eu nu inteleg de ce neaparat 24. De ce nu 20, 22 sau 26, 28, etc? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
frigider Postat Februarie 10, 2022 Share Postat Februarie 10, 2022 Acum 14 minute, xt600 a spus: Nu trebuie sa rezolvi operatii cu siruri, integrale sau determinanti. Aritmetica simpla: o echipa de uzina si o echipa satelit, fiecare cu cate doua motociclete. Patru motociclete inseamna costuri pe care si le poate permite oricare dintre constructorii implicati in competitie,in acest moment. Nici eu nu inteleg de ce neaparat 24. De ce nu 20, 22 sau 26, 28, etc? Te faci și tu că nu s decât 10 pe grila. Primii 10, restul nu contează. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
PzKpfW Postat Februarie 10, 2022 Share Postat Februarie 10, 2022 Mai mulți piloți = mai mult șou. Mi se pare elementar. 22 minutes ago, xt600 said: Patru motociclete inseamna costuri pe care si le poate permite oricare dintre constructorii implicati in competitie,in acest moment. Spune-le și celor de la Suzuki sau Aprilia - deși parcă italienii au avut ceva tentative serioase; Suzuki nu poftește. Pentru ei cifra ideală pare să fie "2". Sau chiar 1 (vezi sezonul 2011). Orice limitare ar fi deci subiectivă și nu ar face decât să reducă spectacolul. La cât mai multe motociclete, zic. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
frigider Postat Februarie 11, 2022 Share Postat Februarie 11, 2022 Acum 9 ore, therocketscientist1 a spus: Noroc cu Ducati si KTM ca altfel echipele de client pedalau si acum cu mobre spec 2018, 2019 daca erau toate pe mana Yamaha si Honda. adevarat. singurul dezavantaj e ca s-au dus in sus costurile. dar pana acum e in regula, avem din ce in ce mai multe moto "la zi" pe grila. ^si cine nu-si permite / nu considera necesar = nu o face. cum zice colegu mai sus de suzi si aprilia. din pacate inseamna progres poate mai lent in "dezvoltare"? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ioio_viola Postat Februarie 11, 2022 Share Postat Februarie 11, 2022 (editat) https://www.gpone.com/en/2022/02/11/motogp/photo-motogp-bogged-down-in-the-mud-mandalika-in-bad-condition.html?refresh_ce cum arata Yamaha aia murdara :)))) zici ca e dirt track nu motogp Editat Februarie 11, 2022 de ioio_viola Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
frigider Postat Februarie 11, 2022 Share Postat Februarie 11, 2022 Acum 54 minute, ioio_viola a spus: cum arata Yamaha aia murdara :)))) iese la polish cu aderenta cum o fi? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ioio_viola Postat Februarie 11, 2022 Share Postat Februarie 11, 2022 ziceau ca abia in ultima ora au putut sa se dea cat de cat ok, dar doar pe o trasa destul de ingusta. cum ieseai de pe ea, trebuia sa ridici motocicleta ... primii 6, 6 producatori diferiti :). de-ar fi asa si in curse 1^9Pol EspargaroSPARepsol Honda (RC213V)1m 32.466s68/69 2^7Aleix EspargaroSPAAprilia Racing (RS-GP)+0.471s59/60 3˅2Brad BinderRSARed Bull KTM (RC16)+0.477s61/64 4=Alex RinsSPASuzuki Ecstar (GSX-RR)+0.592s69/72 5^1Fabio QuartararoFRAMonster Yamaha (YZR-M1)+0.642s85/86 6˅4Jack MillerAUSDucati Lenovo (GP22)+0.648s70/72 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
xt600 Postat Februarie 11, 2022 Share Postat Februarie 11, 2022 Acum 2 ore, Buggy a spus: @xt600...pai ce vina are Ducati sau Ktm ca Suzuki ,Aprilia(as zice si Yamaha dar la ei pr e de alta natura) nu vor/pot sa investească ?...iar ptr Dorna cu cat mai multe cu atat mai bine... Pe vremea cand Ducati era saraca in Mgp si Honda era cu 3 moto de uzina...sa plans cineva? Sa stii ca m-am intrebat si eu, de ce producatori mari, precum Yamaha, Suzuki, nu vor sa investeasca mai mult. Numai starea lor economica sau strategiile financiare ale fiecaruia, nu explica aceasta inertie. Singurul raspuns plauzibil, desi nu exista inca surse care sa sugereze sau sa confirme o asemenea ipoteza, ar fi ca nu se implica mai mult tocmai pentru ca se observa o anumita favorizare (prin regulamente si schimbari de prevederi regulamentare, in favoarea consructorilor europeni. Asta in ciuda faptului ca ca de zeci de ani, japonezii sunt cei care au tinut in spate acest campionat. Un exemplu: acu niste ani, Dorna a impus electronica unificata, in detrimentul electronicii de casa. Ca, vezi doamne, costuri!!!!!!! Asta i-a aruncat pe Honda si mai ales Yamaha cu vreo 10 ani in urma, in conditiile in care ambii aveau o electronica la care ceilalti nici nu puteau visa. Si,culmea, electronica unificata a fost facuta dupa cea de la.... Ducati.. Evident, avantaj...Ducati. Acum, Dorna lasa la liber dezvoltarea elementelor aero, hole shot-urilor, etc.. care necesita extra bugete, pe care japonezii le-ar putea investi mai cu folos in dezvoltarea electronicii, a sasiului, motorului, etc, adica acele elemente care s-ar putea regasi (la un moment dat) si in productia de serie. Cu toate gadgeturile astea, costul unei motociclete si bugetele pentru R&D s-au dublat. Dorna nu vede. Dorna nu intervine, Dorna nu interzice. Acum nu mai sunt costuri. Costuri erau doar cand japonezii dezvoltau o electronica cu 10 ani mai avansata. Acum, tot sub obladuirea Dorna, un brand aliniaza 8 prototipuri la start, debalansand grila si competitia. Dorna nu vede si mai ales nu stabileste un numar maxim de motociclete pe care le poate alinia un producator. In 2019? Kawasaki a cerut un wild card, ca sa vina cu motoreta lor din WSBK la o cursa din campionat, declarand ca daca informatiile stranse ar fi pozitive, ar putea sa se gandeasca la o revenire. Ezpeleta nu numai ca nu le-a permis, dar a declarat ca nu este interesat de o revenire Kawasaki in campionat. La Moto 3, un constructor monopolizeaza grila, ascunzandu-si motocicletele sub alte etichete. Si exemple s-ar mai putea gasi. Pai cum sa mai doreasca cineva sa investeasca,in conditiile astea? Tu, daca ai fi decident la Yamaha sau Suzuki, ai mai investi suplimentar, in asemenea conditii?? Ai mai investi intr-o motoreta la Moto3? Ai mai sustine inca o echipa de client? Merita ca un producator ca Kawasaki sa faca o gaura in buget de vreo 50-60 de milioane de dolari, ca sa reintre in competitie, stiind ca nu este bine primit? Uite posibile!! cauze pentru care unii constructori se implica la minim... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
PzKpfW Postat Februarie 11, 2022 Share Postat Februarie 11, 2022 4 hours ago, ioio_viola said: cum arata Yamaha aia murdara :)))) zici ca e dirt track nu motogp La o tură prin București cu băeții după ploae. Aprilia RS-GP 2022: Design convergent cu cel de la Ducati - și într-o oarecare măsură cu cel de la Honda și KTM. Tardozzi prins cu nădragii-n vine de către HRC: @xt600 - nu-mi dau seama dacă nu te documentezi corect sau pur și simplu decizi să ignori anumite aspecte sau informații. Pentru cei cu adevărat interesați de subiect, câteva informații relevante: Decizia legată de spec ECU s-a luat în 2013, iar trecerea efectivă la el s-a făcut în 2016. Toți constructorii au avut timp să se pregătească. În plus, cei de la Magneti Marelli (vezi punctul următor) ofereau deja un pachet electronic începând cu 2013, pe gratis, tuturor echipelor care erau de acord să-l folosească. Ducati a fost singura echipă de uzină care s-a înrolat în program. Dezavantajul era că nu mai aveau libertate totală în ceea ce privește algoritmii pe care-i încărcau în ECU. Honda și Yamaha au decis să meragă pe barba lor și să pășească în necunoscut în 2016. Decizie asumată. În consecință, ECU-ul nu este făcut de către (sau după cel de la) Ducati, ci independent, de către Magneti Marelli. Ceea ce Ducati a făcut în vederea trecerii la un ECU standard (în afară de a se înrola benevol în programul-pilot începând cu 2013 și să-și limiteze astfel libertatea în ceea ce privește electronica), a fost să vâneze și să angajeze ingineri de la Magneti Marelli în anii premergători sezonului 2016. Mișcare vicleană, dar legală. Mai mult, ce anume i-a împiedicat pe japonezi să facă același lucru sau să se angajeze în programul propus de către MM (vezi punctul 1) în 2013? Un inginer de la HRC a vorbit despre asta acum câțiva ani: faptul că au avut libertate totală în a folosi ce le plăcea lor pe partea de electronică până în 2016 (a) și încrederea că pot ei să facă ceva mai bun în intern (b). Și înainte să-i acuze cineva pe Ducati că sunt italieni/europeni și că japonezii nu s-ar preta la așa ceva, să verifice puțin datele echipelor oficiale ale Suzuki, Yamaha și Honda: sunt localizate în Europa (Italia și Belgia), iar angajații lor sunt în mare parte europeni. Nu cred că neagă nimeni în momentul de față că spec ECU a ajutat la scăderea costurilor. Evident, a ajutat și la nivelarea nivelului de performanță, dar nu asta era și logica? Aici este și scopul concesiilor acordate echipelor care nu sunt performante. Fix alea de care au profitat și cei de la Suzuki, și de care Honda erau foarte aproape anul trecut. Este un lucru bun, chiar dacă puțin artificial. Dorna și FIM nu promovează un status-quo, ci o competiție. La Moto3 nu se ascunde nimeni cu nimic: toată lumea știe că Gas Gas, QJmotor sau Husqvarna sunt KTM-uri. Este vorba de niște contracte de sponsorizare/promovare, și asta pentru că în Moto3 nu există echipe de uzină ca la MotoGP. Sunt toate echipe private care nu fac decât să închirieze motocicletele de la producători (Honda și KTM). Mai mult, echipele pe care le acuzi că "ascund KTM-uri sub o altă siglă" erau deja oricum echipe KTM în trecut: Prüstel GP ("CFMoto" acum), Aspar ("Gas Gas" acum) sau Sterilgarda ("Husqvarna" acum) erau toate echipe KTM acum 3 ani. Ceea ce s-a întâmplat de fapt este reducerea echipelor care folosesc motociclete Honda: Petronas sau Team Anija nu mai există, iar Gresini s-a retras din Moto3. Cum și de ce ar fi vina celor de la KTM aici?! Și ca să închei, îmi pare rău dar asta este absolut fals: 3 hours ago, xt600 said: In 2019? Kawasaki a cerut un wild card, ca sa vina cu motoreta lor din WSBK la o cursa din campionat, declarand ca daca informatiile stranse ar fi pozitive, ar putea sa se gandeasca la o revenire. Ezpeleta nu numai ca nu le-a permis, dar a declarat ca nu este interesat de o revenire Kawasaki in campionat. În primul rând, Kawasaki nu a înaintat o cerere oficială de wild-card: “I want to clarify that Kawasaki officially has not made a request to be a wild card in MotoGP through the team.“ Apoi chiar dacă o făceau, ar fi fost refuzată din motive tehnice. Regulamentul MotoGP este clar: "Motorcycles participating in the MotoGP class must be prototypes." Mai mult, Ezpeleta a declarat direct: "Due to the existing rules, the wild cards are possible only for existing manufacturers but if Kawasaki or any other manufacturers who are not today in the championship want to participate, they can do it following the rules and through one of the existing independent teams.” Nu a spus niciodată că nu și-ar dori să vadă Kawasaki înapoi în MotoGP. Din contră, probabil ar merge în Japonia și le-ar pune pixul în mână să semneze un angajament. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
frigider Postat Februarie 11, 2022 Share Postat Februarie 11, 2022 Acum 3 ore, xt600 a spus: Dorna lasa la liber dezvoltarea elementelor aero nu era o limita de 1 upgrade de aero / sezon, adica 2 pachete aero pe an? adica in ideea de a tine costurile sa nu o ia in balarii. Acum 3 ore, xt600 a spus: un brand aliniaza 8 prototipuri la start, debalansand grila si competitia. vorbim cand ia Ducati campionatul cu 2 moto pe grila suzi a iesit campioana. chiar daca ducati aveau 6. stiu, circumstante. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
PzKpfW Postat Februarie 11, 2022 Share Postat Februarie 11, 2022 1 minute ago, frigider said: nu era o limita de 1 upgrade de aero / sezon, adica 2 pachete aero pe an? Ba da. Iar majoritatea echipelor pregătesc practic două pachete aero încă din pre-sezon: unul cu mai multă apăsare pentru circuitele lente, altul cu mai puțin downforce pentru circuitele rapide. Cam ca la F1. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
frigider Postat Februarie 11, 2022 Share Postat Februarie 11, 2022 Acum 3 ore, xt600 a spus: awasaki a cerut un wild card, ca sa vina cu motoreta lor din WSBK la o cursa din campionat, declarand ca daca informatiile stranse ar fi pozitive, ar putea sa se gandeasca la o revenire. Ezpeleta nu numai ca nu le-a permis, dar a declarat ca nu este interesat de o revenire Kawasaki in campionat. mi se pare ireal sa declari asa ceva, sursa? mi-e lene sa caut. poate totusi caut. Acum 14 minute, PzKpfW a spus: Nu a spus niciodată că nu și-ar dori să vadă Kawasaki înapoi în MotoGP. Din contră, probabil ar merge în Japonia și le-ar pune pixul în mână să semneze un angajament. asa mi s-ar parea normal. Acum 14 minute, PzKpfW a spus: În primul rând, Kawasaki nu a înaintat o cerere oficială de wild-card: “I want to clarify that Kawasaki officially has not made a request to be a wild card in MotoGP through the team.“ Apoi chiar dacă o făceau, ar fi fost refuzată din motive tehnice. Regulamentul MotoGP este clar: "Motorcycles participating in the MotoGP class must be prototypes." Mai mult, Ezpeleta a declarat direct: "Due to the existing rules, the wild cards are possible only for existing manufacturers but if Kawasaki or any other manufacturers who are not today in the championship want to participate, they can do it following the rules and through one of the existing independent teams.” Nu a spus niciodată că nu și-ar dori să vadă Kawasaki înapoi în MotoGP. Din contră, probabil ar merge în Japonia și le-ar pune pixul în mână să semneze un angajament. m-ai lamurit. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ilarionciobanu Postat Februarie 11, 2022 Share Postat Februarie 11, 2022 Acum 50 minute, PzKpfW a spus: pur și simplu decizi să ignori anumite aspecte sau informații. That, right there Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
xt600 Postat Februarie 11, 2022 Share Postat Februarie 11, 2022 1 oră în urmă, PzKpfW a spus: @xt600 - nu-mi dau seama dacă nu te documentezi corect sau pur și simplu decizi să ignori anumite aspecte sau informații. Pentru cei cu adevărat interesați de subiect, câteva informații relevante: Ducati a fost singura echipă de uzină care s-a înrolat în program. Dezavantajul era că nu mai aveau libertate totală în ceea ce privește algoritmii pe care-i încărcau în ECU. Honda și Yamaha au decis să meragă pe barba lor și să pășească în necunoscut în 2016. Decizie asumată. În consecință, ECU-ul nu este făcut de către (sau după cel de la) Ducati, ci independent, de către Magneti Marelli. Nu cred că neagă nimeni în momentul de față că spec ECU a ajutat la scăderea costurilor. În primul rând, Kawasaki nu a înaintat o cerere oficială de wild-card: Nu a spus niciodată că nu și-ar dori să vadă Kawasaki înapoi în MotoGP. Din contră, probabil ar merge în Japonia și le-ar pune pixul în mână să semneze un angajament. Vreau sa intelegi cum stau lucrurile. Spre deosebire de tine, care ai timp sa citesti TOATA presa auto-moto (sincer te invidiez ca ai disponibilitatea asta de timp) si sa dezgropi linkuri de mult uitate, eu mai am si un job, care ma obliga si am si indatoriri in cadrul familiei. Nu pot sa-mi reactualizez in permanenta, ca tine, informatii citite acum cativa ani. Totusi mai stiu inca ce citesc sau ceea ce am citit candva. Poate detaliile s-au mai estompat, dar discutia de fond o mai tin minte. 1. So... nu trebuie sa imi explici cum sta treaba cu Magneti Marelli si Ducati. Stim! Cand m-am referit la electronica, am avut in vedere softul, nu cutia MM. Softul era in totalitate dezvoltat in casa si era firesc ca Honda si Yamaha sa nu puna botul la acel program, pentru ca ideea era ca toti participantii sa vina cu softul lor si pe baza acelor softuri sa se faca un soft comun. Pai cat de tampiti sa fie sa isi ofere moca tot know how-ul si toata munca de ani si ani, in conditiile in care electronica lor era cu ani in avans fata de ce avea Ducati in acel moment??? Pai de aia s-a inscris Ducati in program. Ca la colectivizare colegu! Primul inscris a fost ala de nu avea nici un harlet in ograda, nu ala care avea hectare de pamant. Aia a fost o golanie. Cum sa accepte japonezii asa ceva??? 2. Desigur ca au redus costurile pe moment. Acum insa s-au dublat fata de timpurile in care electronica era la liber, datorita permisivitatii Dorna fata de aero, fata de hole-shot-uri, etc.. Toate dispozitivele astea costa enorm. Numai tunelul de vant costa echipele milioane de dolari anual, doar ca sa puna la punct cele doua fairinguri admise intr-un sezon. Hole shot-urile aduc si ele cheltuieli suplimentare.Uite ce spune Sahara despre chestia asta: "I know some manufacturers are trying to use this during their running, on the front. Okay, if it becomes common technology to be competitive, okay we have to try this and have to use this," he said. "But this [would] force us to have more extra budget, to develop it. Also I don’t know if this is a good way for us to have more speed on the straight, in terms of safety. So actually we have to discuss about this very carefully, I think." More extra buget,colegu... chestiile astea costa, pun presiune financiara pe echipe. Acum Dorna nu vede cum cresc costurile??? Despre asta era discutia, nu despre cutia Magneti Marelli. Despre cum regulamentul functioneaza in favoarea unora. 3. Nici nu am spus ca Kawasaki a inaintat o cerere oficiala, insa tu dezinformezi cu buna stiinta, cand citezi doar dezmintirea lui Ezpeleta. Care, stii si tu si cam toti cei de aici, este cam curva... Imi aduc aminte un interviu cu un nene de la Kawasaki care a mentionat o discutie de principiu cu eminenta sa, in care sugerau o asemenea participare. Au fost refuzati instant. Pentru ce sa mai depuna o cerere oficiala??? Apoi a venit declaratia lui Ezpe, in care se ascundea dupa regulamente. Daca voia, le acorda permisiunea. Ar fi fost chiar interesant. Punct!!! Poate nu mai tin eu minte toate detaliile bibliografice- pana la urma nu pregatesc un doctorat - dar tu prezinti lucrurile selectiv, ceea ce este mai grav. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.