Sari la conținut

MotoGP - Discutii generale


adidas

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 3,5k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

ziceau ca abia in ultima ora au putut sa se dea cat de cat ok, dar doar pe o trasa destul de ingusta. cum ieseai de pe ea, trebuia sa ridici motocicleta ...

 

primii 6, 6 producatori diferiti :). de-ar fi asa si in curse 🤩

 

1^9Pol EspargaroSPARepsol Honda (RC213V)1m 32.466s68/69

2^7Aleix EspargaroSPAAprilia Racing (RS-GP)+0.471s59/60

3˅2Brad BinderRSARed Bull KTM (RC16)+0.477s61/64

4=Alex RinsSPASuzuki Ecstar (GSX-RR)+0.592s69/72

5^1Fabio QuartararoFRAMonster Yamaha (YZR-M1)+0.642s85/86

6˅4Jack MillerAUSDucati Lenovo (GP22)+0.648s70/72

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, Buggy a spus:

@xt600...pai ce vina are Ducati sau Ktm ca Suzuki ,Aprilia(as zice si Yamaha dar la ei pr e de alta natura) nu vor/pot sa investească ?...iar ptr Dorna cu cat mai multe cu atat mai bine...

Pe vremea cand Ducati era saraca in Mgp si Honda era cu 3 moto de uzina...sa plans cineva?

Sa stii ca m-am intrebat si eu, de ce producatori mari, precum Yamaha, Suzuki, nu vor sa investeasca mai mult. Numai starea lor economica sau strategiile financiare ale fiecaruia, nu explica aceasta inertie. Singurul raspuns plauzibil, desi nu exista inca surse care sa sugereze sau sa confirme o asemenea ipoteza, ar fi ca nu se implica mai mult tocmai pentru  ca se observa o anumita favorizare (prin regulamente si schimbari de prevederi regulamentare, in favoarea consructorilor europeni. Asta in ciuda faptului ca ca de zeci de ani, japonezii sunt cei care au tinut in spate acest campionat.

Un exemplu: acu niste ani,  Dorna a impus electronica unificata, in detrimentul electronicii de casa. Ca, vezi doamne, costuri!!!!!!! Asta i-a aruncat pe Honda si mai ales Yamaha cu vreo 10 ani in urma, in conditiile in care ambii aveau o electronica la care ceilalti nici nu puteau visa. Si,culmea, electronica unificata a fost facuta dupa cea de la.... Ducati.. ;) Evident, avantaj...Ducati. Acum, Dorna lasa la liber dezvoltarea elementelor aero, hole shot-urilor, etc.. care necesita extra bugete, pe care japonezii le-ar putea investi mai cu folos in dezvoltarea electronicii, a sasiului, motorului, etc, adica acele elemente care s-ar putea regasi (la un moment dat) si in productia de serie. Cu toate gadgeturile astea, costul unei motociclete  si bugetele pentru R&D s-au dublat. Dorna nu vede. Dorna nu intervine, Dorna nu interzice. Acum nu mai sunt costuri. Costuri erau doar cand japonezii dezvoltau o electronica cu 10 ani mai avansata. Acum, tot sub obladuirea Dorna, un brand aliniaza 8 prototipuri la start, debalansand grila si competitia. Dorna nu vede si mai ales nu stabileste un numar maxim de motociclete pe care le poate alinia un producator.

In 2019? Kawasaki a cerut un wild card, ca sa vina cu motoreta lor din WSBK la o cursa din campionat, declarand ca daca informatiile stranse ar fi pozitive, ar putea sa se gandeasca la o revenire. Ezpeleta nu numai ca nu le-a permis, dar a declarat ca nu este interesat de o revenire Kawasaki in campionat. La Moto 3, un constructor monopolizeaza grila, ascunzandu-si motocicletele sub alte etichete. Si exemple s-ar mai putea gasi. Pai cum sa mai doreasca cineva sa investeasca,in conditiile astea? Tu, daca ai fi decident la Yamaha sau Suzuki, ai mai investi suplimentar, in asemenea conditii?? Ai mai investi intr-o motoreta la Moto3? Ai mai sustine inca o echipa de client? Merita ca un producator ca Kawasaki sa faca o gaura in buget de vreo 50-60 de milioane de dolari, ca sa reintre in competitie, stiind ca nu este bine primit? Uite posibile!! cauze pentru care unii constructori se implica la minim...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

4 hours ago, ioio_viola said:

cum arata Yamaha aia murdara :))))

zici ca e dirt track nu motogp

 

mandalika-dirt04.jpg?itok=aeXF2b-Z

 

image.thumb.png.011084a03b94f2584bf148b3d8e1779e.png image.thumb.png.99a09eb654b527023d185cdc90335d68.png image.thumb.png.6f19c6ecb43a71bcf8e02fc7da3d9f02.png

 

La o tură prin București cu băeții după ploae.

 

Aprilia RS-GP 2022:

 

image.thumb.png.ad2fdaa2fb7214a643cfc5abbb7a7c44.png

 

Design convergent cu cel de la Ducati - și într-o oarecare măsură cu cel de la Honda și KTM.

 

Tardozzi prins cu nădragii-n vine de către HRC:

 

image.thumb.png.4b3834fc75e56950f05dad8c125688f4.png

 

@xt600 - nu-mi dau seama dacă nu te documentezi corect sau pur și simplu decizi să ignori anumite aspecte sau informații. Pentru cei cu adevărat interesați de subiect, câteva informații relevante:

  1. Decizia legată de spec ECU s-a luat în 2013, iar trecerea efectivă la el s-a făcut în 2016. Toți constructorii au avut timp să se pregătească. În plus, cei de la Magneti Marelli (vezi punctul următor) ofereau deja un pachet electronic începând cu 2013, pe gratis, tuturor echipelor care erau de acord să-l folosească. Ducati a fost singura echipă de uzină care s-a înrolat în program. Dezavantajul era că nu mai aveau libertate totală în ceea ce privește algoritmii pe care-i încărcau în ECU. Honda și Yamaha au decis să meragă pe barba lor și să pășească în necunoscut în 2016. Decizie asumată.
     
  2. În consecință, ECU-ul nu este făcut de către (sau după cel de la) Ducati, ci independent, de către Magneti Marelli. Ceea ce Ducati a făcut în vederea trecerii la un ECU standard (în afară de a se înrola benevol în programul-pilot începând cu 2013 și să-și limiteze astfel libertatea în ceea ce privește electronica), a fost să vâneze și să angajeze ingineri de la Magneti Marelli în anii premergători sezonului 2016. Mișcare vicleană, dar legală. Mai mult, ce anume i-a împiedicat pe japonezi să facă același lucru sau să se angajeze în programul propus de către MM (vezi punctul 1) în 2013? Un inginer de la HRC a vorbit despre asta acum câțiva ani: faptul că au avut libertate totală în a folosi ce le plăcea lor pe partea de electronică până în 2016 (a) și încrederea că pot ei să facă ceva mai bun în intern (b). Și înainte să-i acuze cineva pe Ducati că sunt italieni/europeni și că japonezii nu s-ar preta la așa ceva, să verifice puțin datele echipelor oficiale ale Suzuki, Yamaha și Honda: sunt localizate în Europa (Italia și Belgia), iar angajații lor sunt în mare parte europeni.
     
  3. Nu cred că neagă nimeni în momentul de față că spec ECU a ajutat la scăderea costurilor. Evident, a ajutat și la nivelarea nivelului de performanță, dar nu asta era și logica? Aici este și scopul concesiilor acordate echipelor care nu sunt performante. Fix alea de care au profitat și cei de la Suzuki, și de care Honda erau foarte aproape anul trecut. Este un lucru bun, chiar dacă puțin artificial. Dorna și FIM nu promovează un status-quo, ci o competiție.
     
  4. La Moto3 nu se ascunde nimeni cu nimic: toată lumea știe că Gas Gas, QJmotor sau Husqvarna sunt KTM-uri. Este vorba de niște contracte de sponsorizare/promovare, și asta pentru că în Moto3 nu există echipe de uzină ca la MotoGP. Sunt toate echipe private care nu fac decât să închirieze motocicletele de la producători (Honda și KTM). Mai mult, echipele pe care le acuzi că "ascund KTM-uri sub o altă siglă" erau deja oricum echipe KTM în trecut: Prüstel GP ("CFMoto" acum), Aspar ("Gas Gas" acum) sau Sterilgarda ("Husqvarna" acum) erau toate echipe KTM acum 3 ani. Ceea ce s-a întâmplat de fapt este reducerea echipelor care folosesc motociclete Honda: Petronas sau Team Anija nu mai există, iar Gresini s-a retras din Moto3. Cum și de ce ar fi vina celor de la KTM aici?!

Și ca să închei, îmi pare rău dar asta este absolut fals:

 

3 hours ago, xt600 said:

In 2019? Kawasaki a cerut un wild card, ca sa vina cu motoreta lor din WSBK la o cursa din campionat, declarand ca daca informatiile stranse ar fi pozitive, ar putea sa se gandeasca la o revenire. Ezpeleta nu numai ca nu le-a permis, dar a declarat ca nu este interesat de o revenire Kawasaki in campionat.

 

În primul rând, Kawasaki nu a înaintat o cerere oficială de wild-card:

“I want to clarify that Kawasaki officially has not made a request to be a wild card in MotoGP through the team.“

Apoi chiar dacă o făceau, ar fi fost refuzată din motive tehnice. Regulamentul MotoGP este clar:

 

"Motorcycles participating in the MotoGP class must be prototypes."

 

Mai mult, Ezpeleta a declarat direct: 

 

"Due to the existing rules, the wild cards are possible only for existing manufacturers but if Kawasaki or any other manufacturers who are not today in the championship want to participate, they can do it following the rules and through one of the existing independent teams.”

 

Nu a spus niciodată că nu și-ar dori să vadă Kawasaki înapoi în MotoGP. Din contră, probabil ar merge în Japonia și le-ar pune pixul în mână să semneze un angajament.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 ore, xt600 a spus:

Dorna lasa la liber dezvoltarea elementelor aero

nu era o limita de 1 upgrade de aero / sezon, adica 2 pachete aero pe an?

adica in ideea de a tine costurile sa nu o ia in balarii.

Acum 3 ore, xt600 a spus:

un brand aliniaza 8 prototipuri la start, debalansand grila si competitia.

vorbim cand ia Ducati campionatul :) 

cu 2 moto pe grila suzi a iesit campioana.

chiar daca ducati aveau 6.

stiu, circumstante.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 minute ago, frigider said:

nu era o limita de 1 upgrade de aero / sezon, adica 2 pachete aero pe an?

 

Ba da. Iar majoritatea echipelor pregătesc practic două pachete aero încă din pre-sezon: unul cu mai multă apăsare pentru circuitele lente, altul cu mai puțin downforce pentru circuitele rapide. Cam ca la F1.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 ore, xt600 a spus:

awasaki a cerut un wild card, ca sa vina cu motoreta lor din WSBK la o cursa din campionat, declarand ca daca informatiile stranse ar fi pozitive, ar putea sa se gandeasca la o revenire. Ezpeleta nu numai ca nu le-a permis, dar a declarat ca nu este interesat de o revenire Kawasaki in campionat.

mi se pare ireal sa declari asa ceva, sursa? mi-e lene sa caut. poate totusi caut.

Acum 14 minute, PzKpfW a spus:

Nu a spus niciodată că nu și-ar dori să vadă Kawasaki înapoi în MotoGP. Din contră, probabil ar merge în Japonia și le-ar pune pixul în mână să semneze un angajament.

asa mi s-ar parea normal.

Acum 14 minute, PzKpfW a spus:

În primul rând, Kawasaki nu a înaintat o cerere oficială de wild-card:

“I want to clarify that Kawasaki officially has not made a request to be a wild card in MotoGP through the team.“

Apoi chiar dacă o făceau, ar fi fost refuzată din motive tehnice. Regulamentul MotoGP este clar:

 

"Motorcycles participating in the MotoGP class must be prototypes."

 

Mai mult, Ezpeleta a declarat direct: 

 

"Due to the existing rules, the wild cards are possible only for existing manufacturers but if Kawasaki or any other manufacturers who are not today in the championship want to participate, they can do it following the rules and through one of the existing independent teams.”

 

Nu a spus niciodată că nu și-ar dori să vadă Kawasaki înapoi în MotoGP. Din contră, probabil ar merge în Japonia și le-ar pune pixul în mână să semneze un angajament.

m-ai lamurit.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, PzKpfW a spus:

 

@xt600 - nu-mi dau seama dacă nu te documentezi corect sau pur și simplu decizi să ignori anumite aspecte sau informații. Pentru cei cu adevărat interesați de subiect, câteva informații relevante:

 

Ducati a fost singura echipă de uzină care s-a înrolat în program. Dezavantajul era că nu mai aveau libertate totală în ceea ce privește algoritmii pe care-i încărcau în ECU. Honda și Yamaha au decis să meragă pe barba lor și să pășească în necunoscut în 2016. Decizie asumată.
 

  1. În consecință, ECU-ul nu este făcut de către (sau după cel de la) Ducati, ci independent, de către Magneti Marelli.
     
  2. Nu cred că neagă nimeni în momentul de față că spec ECU a ajutat la scăderea costurilor.

 

În primul rând, Kawasaki nu a înaintat o cerere oficială de wild-card:
 

 

Nu a spus niciodată că nu și-ar dori să vadă Kawasaki înapoi în MotoGP. Din contră, probabil ar merge în Japonia și le-ar pune pixul în mână să semneze un angajament.

Vreau sa intelegi cum stau lucrurile. Spre deosebire de tine, care ai timp sa citesti TOATA presa auto-moto (sincer te invidiez ca ai disponibilitatea asta de timp) si sa dezgropi linkuri de mult uitate, eu mai am si un job, care ma obliga si am si indatoriri in cadrul familiei. Nu pot sa-mi reactualizez in permanenta, ca tine, informatii citite acum cativa ani. Totusi mai stiu inca ce citesc sau ceea ce am citit candva. Poate detaliile s-au mai estompat, dar discutia de fond o mai tin minte. 

1. So... nu trebuie sa imi explici cum sta treaba cu Magneti Marelli si Ducati. Stim! Cand m-am referit la electronica, am avut in vedere softul, nu cutia MM. Softul era in totalitate dezvoltat in casa si era firesc ca Honda si Yamaha sa nu puna botul la acel program, pentru ca ideea era ca toti participantii sa vina cu softul lor si pe baza acelor softuri sa se faca un soft comun. Pai cat de tampiti sa fie sa isi ofere moca tot know how-ul si toata munca de ani si ani, in conditiile in care electronica lor era cu ani in avans fata de ce avea Ducati in acel moment??? Pai de aia s-a inscris Ducati in program. Ca la colectivizare colegu! Primul inscris a fost ala de nu avea nici un harlet in ograda, nu ala care avea hectare de pamant.  Aia a fost o golanie. Cum sa accepte japonezii asa ceva???

2. Desigur ca au redus costurile pe moment. Acum insa s-au dublat fata de timpurile in care electronica era la liber, datorita permisivitatii Dorna fata de aero, fata de hole-shot-uri, etc.. Toate dispozitivele astea costa enorm. Numai tunelul de vant costa echipele milioane de dolari anual, doar ca sa puna la punct  cele doua fairinguri admise intr-un sezon. Hole shot-urile aduc si ele cheltuieli suplimentare.Uite ce spune Sahara despre chestia asta: "I know some manufacturers are trying to use this during their running, on the front. Okay, if it becomes common technology to be competitive, okay we have to try this and have to use this," he said. "But this [would] force us to have more extra budget, to develop it. Also I don’t know if this is a good way for us to have more speed on the straight, in terms of safety. So actually we have to discuss about this very carefully, I think."  More extra buget,colegu... chestiile astea costa, pun presiune  financiara pe echipe. Acum Dorna nu vede cum cresc costurile??? Despre asta era discutia, nu despre cutia Magneti Marelli. Despre cum regulamentul functioneaza in favoarea unora.

 

3. Nici nu am spus ca Kawasaki a inaintat o cerere oficiala, insa tu dezinformezi cu buna stiinta, cand citezi doar dezmintirea lui Ezpeleta. Care, stii si tu si cam toti cei de aici, este cam curva... Imi aduc aminte un interviu cu un nene de la Kawasaki care a mentionat o discutie de principiu cu eminenta sa, in care sugerau o asemenea participare. Au fost refuzati instant. Pentru ce sa mai depuna o cerere oficiala??? Apoi a venit declaratia lui Ezpe, in care se ascundea dupa regulamente. Daca voia, le acorda permisiunea. Ar fi fost chiar interesant. Punct!!!

Poate nu mai tin eu minte toate detaliile bibliografice- pana la urma nu pregatesc un doctorat - dar tu prezinti lucrurile selectiv, ceea ce este mai grav. 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mă uit la motorsport de mult timp și înțeleg situația actuală prin prisma schimbărilor din trecut. Îmi place partea tehnică cel puțin la fel de mult ca spectacolul de pe circuit. Caut surse doar ca verificare și pentru a demonstra că nu vorbesc în necunoiștință de cauză.

 

1 hour ago, xt600 said:

Pai cat de tampiti sa fie sa isi ofere moca tot know how-ul si toata munca de ani si ani, in conditiile in care electronica lor era cu ani in avans fata de ce avea Ducati in acel moment??? Pai de aia s-a inscris Ducati in program.

 

Evident. Orice schimbare de regulament oferă posibilități. Alegerea celor de la Ducati a fost pe termen lung și acum plătește dividende. Îi înțeleg pe japonezi de ce nu au făcut același lucru pe moment, dar la fel ca Ducati, și-au asumat. Mi se pare pueril ca acum să arătăm cu degetul la asta ca la un avantaj nemeritat.

 

Holeshot-ul și suspensia "activă" pe spate sunt sisteme destul de simple și deloc costisitoare (la scara bugetelor din MotoGP). Folosesc doar niște cabluri, blocatoare, iar pentru spate o articulație suplimentară și un sistem hidraulic simplu; cred că s-a discutat pe topic-ul tehnic și nu are rost să reiau. Aerodinamica mănâncă într-adevăr buget iar câștigurile sunt destul de limitate. Dar asta înseamnă o competiție prototip. Honda (și parcă Yamaha) au pus presiune pe FIM/Dorna pentru a scoate din legalitate aripile aerodinamice de la Ducati - lucru care s-a și întâmplat (asta invalidează presupusul favoritism al lui Ezpeleta pentru europeni). De-asta nu mai există aripi cu capete deshise în MotoGP acum. 

 

image.thumb.png.39552ffffea2a96e623c6f411719c714.png

 

Este aproape imposibil de a legifera mai în detaliu fără a intra într-un iad al complexității regulamentului.

 

1 hour ago, xt600 said:

Apoi a venit declaratia lui Ezpe, in care se ascundea dupa regulamente.

 

Să presupunem că domnul șef de la Dorna "s-a ascuns după regulamente". Clarifică te rog aceste două puncte:

  • De ce ar fi refuzat un posibil interes real din partea celor de la Kawasaki? (Scopul lui fiind ca această competiție să aibă cât mai mulți fabricanți implicați.)
  • Sub ce pretext regulamentar ar fi putut accepta participarea unei motociclete non-conforme la o cursă? Să fi făcut o excepție cu dedicație pentru Kawasaki? Până și lui Rea i s-a părut ciudată și amuzantă cererea la momentul respectiv (scrie în articol de ce). Ar fi fost interesant de văzut ce cutie a pandorei s-ar fi deschis în acel caz ipotetic; îmi și imaginez cum veneau și BMW sau MV Agusta cu cereri similare - iar dacă fi fost refuzați ar fi urlat (pe bună dreptate) că nu sunt tratați egal.

Nu încerc să te conving pe tine de nimic. Ești închis într-un fanboy-ism ermetic și treci orice informație prin acest filtru. Scriu exclusiv pentru cei care sunt cu adevărat interesați de subiect dpdv obiectiv.

Editat de PzKpfW
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 13 minute, PzKpfW a spus:

 

Nu încerc să te conving pe tine de nimic. Ești închis într-un fanboy-ism ermetic și treci orice informație prin acest filtru. Scriu exclusiv pentru cei care sunt cu adevărat interesați de subiect dpdv obiectiv.

Colegu' te apreciez pentru faptul ca citesti si te informezi. Este un lucru mare in ziua de azi. Dar ma tem ca nu esti tocmai cel mai indicat sa vorbesti despre fanboy-isme si despre obiectivitate. Esti selectiv si bagi sub pres ceea ce nu se pupa cu "obiectivitatea" ta. Ca sa nu mai vorbesc ca te faci avocatul unor aspecte discutabile din punct de vedere etic, care se intampla atat in MotoGp, cat si in WSBK....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 41 minute, PzKpfW a spus:

 

 

Să presupunem că domnul șef de la Dorna "s-a ascuns după regulamente". Clarifică te rog aceste două puncte:

  • De ce ar fi refuzat un posibil interes real din partea celor de la Kawasaki? (Scopul lui fiind ca această competiție să aibă cât mai mulți fabricanți implicați.)
  • Sub ce pretext regulamentar ar fi putut accepta participarea unei motociclete non-conforme la o cursă? Să fi făcut o excepție cu dedicație pentru Kawasaki? Până și lui Rea i s-a părut ciudată și amuzantă cererea la momentul respectiv (scrie în articol de ce). Ar fi fost interesant de văzut ce cutie a pandorei s-ar fi deschis în acel caz ipotetic; îmi și imaginez cum veneau și BMaW sau MV Agusta cu cereri similare - iar dacă fi fost refuzați ar fi urlat (pe bună dreptate) că nu sunt tratați egal.

 

Pai ,chiar s-a ascuns.Am vazut cu totii cum se interpreteaza regulamentul si cum se modifica.Nu e Biblia.Care ,chiar si ea este interpretata si interpretabila.

Kawa ,vroia sa vada la ce distanta este de motoretele din motogp.Ei avand de fapt un semiprototip.

Ce era rau in asta?Ca doar nu aflau mari secrete din curtea celorlalti?!

Iar BMW,MVAgusta si orice echipa erau indreptatite sa vina sa vada cu ce se mananca motogp-ul.

Ca doar nu or fi prosti ,sa nu stie nimic si sa bage zeci si sute de milioane in orb.

Nu este o competitie in care sa bagi cateva miloane la risc,la plezneala.

Honda ,Yamaha,Ducati,au ridicat costurile competitiei,de la an la an, atat de sus incat numai un nebun ar baga multi bani in orb.Totul s-a facut cu acceptul si obladuirea Dorna.Din cauza asta s-a ajuns ca Ducati sa aiba 8 mobre pe grila.La nebuniile cu aero si electronica.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Corect. În același sens, aș propune câteva curse comune DTM/Formula 1 - sau măcar LMP1/Formula 1. Pentru BMW, Audi și Porsche de exemplu, să știe și ei în ce bagă sute de milioane de euro pe sezon dacă vor să intre în F1 în 2026. Ce e rău în asta?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cumva ceva nu inteleg, exista timpii facuti in Cursa, exista timpii facuti in Antrenamente, exista timpii facuti in Simulari, timpi si timpi si iar timpi care sunt publici( pe toate circuitele) ce.i incurca pe cei de la Kawa,BMW,orice alta firma sa inchirieze/ sa se duca pe circuite sa mearga de nebuni 100000009 de ture in regimuri diferite si ar afla  la ce distanta(medie) sunt de un prototip MGP, cel putin asa gandesx eu, da as vrea sa vad pe pista si Kawa si BMW

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

M-am uitat acum la cei mai buni timpi de pe circuitele din Assen, Portimao si Barcelona. Diferenta intre MotoGP si SBK este de cam 1.5-2s. Nu stiu ce s-ar intampla daca SBK ar folosi anvelope de la MotoGP sau daca ar putea baga putin mana prin alte locuri in care in SBK nu au voie, dar ar avea voie in MotoGP.

Nu ar trebui amestecate disciplinele. MotoGP si SBK sunt discipline diferice.

Este ca si cum ai zice ca box si judo sunt tot bataie. Treaba e ca cineva a zis asta si au aparut disciplinele de tip mixed martial arts de sine statatoare.

Cine vrea sa faca ”MMA” in motomobrism trebuie sa puna bazele unei noi discipline.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 4 ore, Djenavar a spus:

Cumva ceva nu inteleg, exista timpii facuti in Cursa, exista timpii facuti in Antrenamente, exista timpii facuti in Simulari, timpi si timpi si iar timpi care sunt publici( pe toate circuitele) ce.i incurca pe cei de la Kawa,BMW,orice alta firma sa inchirieze/ sa se duca pe circuite sa mearga de nebuni 100000009 de ture in regimuri diferite si ar afla  la ce distanta(medie) sunt de un prototip MGP, cel putin asa gandesx eu, da as vrea sa vad pe pista si Kawa si BMW

Așa mă gândeam și eu 

De aia ziceau cei de la kawa sa se bage cu SBK-ul. Nu era dif enorma de timp gen. Ok pe 1 circuit, nu cred că pe toate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 5 ore, Djenavar a spus:

Cumva ceva nu inteleg, exista timpii facuti in Cursa, exista timpii facuti in Antrenamente, exista timpii facuti in Simulari, timpi si timpi si iar timpi care sunt publici( pe toate circuitele) ce.i incurca pe cei de la Kawa,BMW,orice alta firma sa inchirieze/ sa se duca pe circuite sa mearga de nebuni 100000009 de ture in regimuri diferite si ar afla  la ce distanta(medie) sunt de un prototip MGP, cel putin asa gandesx eu, da as vrea sa vad pe pista si Kawa si BMW

Simularile sunt simulari, cursa este cursa... Probabil au facut ei asemenea simulari, inainte de a veni  cu propunerea.

Acum 16 ore, PzKpfW a spus:

Corect. În același sens, aș propune câteva curse comune DTM/Formula 1 - sau măcar LMP1/Formula 1. Pentru BMW, Audi și Porsche de exemplu, să știe și ei în ce bagă sute de milioane de euro pe sezon dacă vor să intre în F1 în 2026. Ce e rău în asta?

Why not????

Acum 2 ore, therocketscientist1 a spus:

 Nu stiu ce s-ar intampla daca SBK ar folosi anvelope de la MotoGP

Nu ar folosi pneuri de MotoGP. Nici nu cred ca ar putea sa le aduca in temperatura. Valabil si pentru sistemele de franare. Ar concura cu set up-ul din WSBK, eventual ar putea testa niste componente pe care nu le-ar putea folosi in competitia mama. Repet, ar fi fost un experiment interesant.

Acum 16 ore, adiy32 a spus:

Pai ,chiar s-a ascuns.Am vazut cu totii cum se interpreteaza regulamentul si cum se modifica.Nu e Biblia.Care ,chiar si ea este interpretata si interpretabila.

Kawa ,vroia sa vada la ce distanta este de motoretele din motogp.Ei avand de fapt un semiprototip.

Ce era rau in asta?Ca doar nu aflau mari secrete din curtea celorlalti?!

Iar BMW,MVAgusta si orice echipa erau indreptatite sa vina sa vada cu ce se mananca motogp-ul.

Ca doar nu or fi prosti ,sa nu stie nimic si sa bage zeci si sute de milioane in orb.

Nu este o competitie in care sa bagi cateva miloane la risc,la plezneala.

 

 

Foarte adevarat, dar colegul ne spune ca nu se poate. Trebuie sa vedem lucrurile cu obiectivitate.. ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

4 hours ago, ioio_viola said:

Nu pot scoate aceeasi timpi pentru ca gumele de motogp fac diferenta destul de mare fata de celelalte. Pana si cele din SBK parca sunt mai slabe decat astea de motogp.

 

Nu sunt mai slabe, sunt diferite. Gumele de GP au o carcasă mult mai rigidă pentru a rezista cerințelor curselor de prototipuri. Este dealtfel principalul element care-i surprinde pe cei vin din SBK (sau orice competiție stock) și încearcă un prototip de MGP: puterea și gumele. Nu intru în detalii aici, există un topic tehnic dedicat dar pe scurt, o motocicletă de WSBK nu ar putea să facă să funcționeze gumele de MotoGP (i.e. nu ar putea să le aducă în temperatură și să le menționă acolo).

 

3 hours ago, therocketscientist1 said:

M-am uitat acum la cei mai buni timpi de pe circuitele din Assen, Portimao si Barcelona. Diferenta intre MotoGP si SBK este de cam 1.5-2s. Nu stiu ce s-ar intampla daca SBK ar folosi anvelope de la MotoGP sau daca ar putea baga putin mana prin alte locuri in care in SBK nu au voie, dar ar avea voie in MotoGP.

 

Timpii pot părea similari după o observație superficială. Doar că de fapt nu sunt. În afara faptului că sunt mai moi în general, WSBK folosește gume specifice pentru calificări; acelea fiind cauciucurile pe care timpii apropiați de cei din MotoGP se obțin. Și este un ritm pe care nu-l pot susține mai mult de 1-2 ture. În consecință, diferența dintre timpii de quali și cei de cursă în WSBK este mai mare față de MotoGP - cam de două ori mai mare. Un exemplu relevant: anul trecut la Aragon, diferența dintre cel mai bun tur din cursă și timpul de quali în WSBK era de ~5 secunde. La MotoGP era sub 2s. Asta s-ar traduce printr-o diferență în ritm de cursă între WSBK și MotoGP de aproximativ 5s. O motocicletă de WSBK printre prototipurile de GP ar fi jalon mobil în cursă.

 

sef9gcu0z6h81.thumb.jpg.db3cdf009ba7886786ca0a51e9064619.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu mai stim ce sa credem din zicerile lui Fabio. Pe de o parte este frustrat, ca nu au progresat deloc, dar pe de alta parte in ultima in ultima zi de teste stabileste un timp cu 14 miimii spatele lui Pol Esp. BTW,se pare ca Honda is back in business...

Declaratiile par destul de contradictorii. La un moment dat zice:" I mean, we didn’t make any step forward."

apoi: “To be honest, we have not made the steps I expected.”, pentru ca ulterior,comentand rezultatul in simularile de cursa, sa spuna: “When we put our race tyre this afternoon I did a really good pace, [1m]32.4[s] with a really used tyre,........" .......  I’m super happy about my pace, and I think on qualifying what I’m missing is the difference between used tyre and new tyre is much less than before, and I feel like it’s quite difficult and I don’t understand why it’s such a small difference.” Pana la urma, este proasta motocicleta aia? Ca timpii obtinuti il cam contrazic. Sau declaratiile sunt doar bashini de primadona in cautarea unui contract mai gras?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 minute, xt600 a spus:

..... in cautarea unui contract mai gras?

si la eu s-au scumpit toate..... :)

normal ca are nevoie de mai multi bani

dar as zice ca doar daca isi apara cu succes titlul poate sa aibe pretentii fondate!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...