damager Postat Mai 3, 2022 Share Postat Mai 3, 2022 Acum 8 ore, xt600 a spus: Cu siguranta. Acum, ca a aparut stirea asta, as zice ca este principalul motiv al retragerii. Vor avea pierderi uriase... in contextul unei crize care se prefigureza. pacat. O sa avem 10 ducati-uri pe grila + restul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
apriliacluj Postat Mai 3, 2022 Share Postat Mai 3, 2022 Acum 9 ore, ENEOS a spus: Am o vagă impresie că motoarele diesel de pe modelele menționate nu sunt produse de Suzuki, asa-i dar asta nu conteaza.... conteaza doar sigla de pe capota masinii Acum 11 ore, TETEA. a spus: Inflație de piloți... O sa mai scada niste salarii. si Dovi va ramane iar somer Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TETEA. Postat Mai 3, 2022 Share Postat Mai 3, 2022 Acum 14 minute, apriliacluj a spus: asa-i dar asta nu conteaza.... conteaza doar sigla de pe capota masinii si Dovi va ramane iar somer Daca nu se retrage pana atunci, umblau zvonuri ca nu prinde partea a doua asezonului asta. Dealtfel si ingineri, si mecanici de la Suzuki probabil isi vor cauta loc pe la alte echipe. O sa sarbatorim cate o victorie non-Ducati in sezonul ce vine... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
frigider Postat Mai 3, 2022 Share Postat Mai 3, 2022 Acum 2 ore, damager a spus: in contextul unei crize care se prefigureza. pacat. O sa avem 10 ducati-uri pe grila + restul. Moto GP monomarca Daca nici asa nu ia Ducati camp am impresia ca se vor retrage si ei. Sau ii falimenteaza pe toti si raman doar ei si sigur iau campionatul ahahaa Acum 1 oră, apriliacluj a spus: si Dovi va ramane iar somer se zonvea ca renunta el la jumatea sez asta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
damager Postat Mai 3, 2022 Share Postat Mai 3, 2022 Acum 24 minute, frigider a spus: Moto GP monomarca Ducati GP Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
apriliacluj Postat Mai 3, 2022 Share Postat Mai 3, 2022 ar fi bine, acum serios! .... atunci ar fi vorba exclusiv doar de "chilot" !! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
xt600 Postat Mai 3, 2022 Share Postat Mai 3, 2022 Acum 2 ore, damager a spus: in contextul unei crize care se prefigureza. pacat. O sa avem 10 ducati-uri pe grila + restul. Da.. si mie imi pare foarte rau. Reusisera sa faca o motocicleta competitiva (si frumoasa, totodata ) cu bani mai putini decat alti producatori. Basca, au luat si un titlu, cand altii nu-si gaseau busola.. pacat.. mare pacat... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
frigider Postat Mai 3, 2022 Share Postat Mai 3, 2022 Acum 8 minute, damager a spus: Ducati GP asa, cautam cuvintele si nu le gaseam Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
damager Postat Mai 3, 2022 Share Postat Mai 3, 2022 Acum 1 oră, xt600 a spus: Da.. si mie imi pare foarte rau. Reusisera sa faca o motocicleta competitiva (si frumoasa, totodata ) cu bani mai putini decat alti producatori. Basca, au luat si un titlu, cand altii nu-si gaseau busola.. pacat.. mare pacat... Eu am vrut sa imi iau Suzuki-ul asta nou, si surpriza...nu se vinde in Europa. Euro 5 shit....si uite asa am luat Aprilia. Iti dai seama de lovitura, din moment ce in Europe se desfasoara majoritatea etapelor. dar, vremurile care le traim + scandalul care pare ca a aparut + lipsa unui motor euro 5 pt piata europeana + etapele majoritatea in europa . Pb ca un calcul simplu a dat cu minus mult.... Sper sa fie un semnal care sa-l inteleaga Dorna.... M-am gandit ca o sa aleaga ceva, in momentul in care au testat si in WSBK....poate se vor duce acolo unde costurile sunt mai mici, iar avantajele in piata pot safie mai mari, motoretele din WSBK fiind mai apropiate de cele care le poti cumpara din comert. Acum 4 minute, damager a spus: Eu am vrut sa imi iau Suzuki-ul asta nou, si surpriza...nu se vinde in Europa. Euro 5 shit....si uite asa am luat Aprilia. Iti dai seama de lovitura, din moment ce in Europe se desfasoara majoritatea etapelor. dar, vremurile care le traim + scandalul care pare ca a aparut + lipsa unui motor euro 5 pt piata europeana + etapele majoritatea in europa . Pb ca un calcul simplu a dat cu minus mult.... Sper sa fie un semnal care sa-l inteleaga Dorna.... M-am gandit ca o sa aleaga ceva, in momentul in care au testat si in WSBK....poate se vor duce acolo unde costurile sunt mai mici, iar avantajele in piata pot safie mai mari, motoretele din WSBK fiind mai apropiate de cele care le poti cumpara din comert. Si mai e ceva, Suzuki nu au reusit sa vina cu nici un sponsor principal....poate si asta sa fie un motiv. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
PzKpfW Postat Mai 3, 2022 Share Postat Mai 3, 2022 31 minutes ago, damager said: Eu am vrut sa imi iau Suzuki-ul asta nou, si surpriza...nu se vinde in Europa. Euro 5 shit Suzuki a mizat tot timpul pe prețul cel mai mic pentru a vinde motociclete de stradă. O strategie foarte bună în principiu (raportul motocicletă/preț la GSX-R era imbatabil), dar una care-ți reduce marja de profit și te face vulnerabil la schimbări. Cred totuși că vor face și o versiune Euro5 până la urmă. 34 minutes ago, damager said: Si mai e ceva, Suzuki nu au reusit sa vina cu nici un sponsor principal....poate si asta sa fie un motiv. Posibil, dar nu sunt singurii în situația asta. Nici Aprilia nu au sponsor principal, și Yamaha a stat câțiva ani fără. Cât despre Tech3 de exemplu, doar numele furnizorilor apar pe carene. Bun, au buget de la KTM, dar totuși, practic 0 sponsori. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
xt600 Postat Mai 3, 2022 Share Postat Mai 3, 2022 Acum 16 minute, damager a spus: Pb ca un calcul simplu a dat cu minus mult.... Sper sa fie un semnal care sa-l inteleaga Dorna.... M-am gandit ca o sa aleaga ceva, in momentul in care au testat si in WSBK....poate se vor duce acolo unde costurile sunt mai mici, iar avantajele in piata pot safie mai mari, motoretele din WSBK fiind mai apropiate de cele care le poti cumpara din comert. Si mai e ceva, Suzuki nu au reusit sa vina cu nici un sponsor principal....poate si asta sa fie un motiv. Sunt convins ca si balanta contabila a jucat un rol, dar raman la parerea ca retragerea lor, cu totul neasteptata, se datoreaza scandalului in care sunt implicati. Dar este foarte posibil sa se fi retras la sfarsit de sezon 2026, cand le expira contractul semnat cu Dorna, din motivele enuntate de tine. Dorna face niste jocuri greu de inteles de noi, din fata monitoarelor, dar cu siguranta bine cunoscute in lumea aia mica, numita MotoGp. In 2016, interzice electronica de casa, in favoarea uneia "unificate" (de fapt electronica de la Ducati), pe motiv de reducere a costurilor, pentru ca MotoGp sa devina mai accesibil. Cativa ani mai tarziu, aceeasi Dorna inchide ochii la "inovatiile" Ducati, care au dublat practic bugetele echipelor. Elementele aero, holeshot-uri, elemente giroscopice, bla, bla, bla, toate astea, fara a avea vreo continuitate comerciala, incarca costurile echipelor, iar Dorna se face ca doarme... Poate se vor trezi, totusi. Nu cred ca in contextul actual vor intra in WSBK... vor astepta sa treaca furtuna. Din ceea ce am inteles, vor ramane implicati in EWC si in BSB. Da, si asta a fost o problema. Vezi, cand ne referim la bugete, spunem ca Suzuki, cu un buget de 40-45 milioane investeste cel mai putin, ca HRC are un buget de 60-70 mil de dolari, dar nu tinem cont ca, in cazul Suzuki, intreaga finantare este din buzunarul propriu, in timp ce la HRC, mai bine de jumatate din buget vine de la sponsori, astfel ca Honda, de fapt, suporta pana in 30 de milioane, in timp ce Suzuki 40-45... So.. pana la urma, cine investeste mai mult? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
PzKpfW Postat Mai 3, 2022 Share Postat Mai 3, 2022 Este greu să guvernezi o competiție de prototipuri fără să-i superi pe unii sau pe alții. Câte din inovațiile din F1 sunt relevante pentru stradă? Și acolo vorbim de bugete cu mult mai mari ca în MotoGP. În același timp, echipele de F1 au reușit să-și vândă tehnologiile dezvoltate în competiție altor industrii (în afară de cele automotive). De ce nu ar putea face și MotoGP-ul același lucru? O nivelare în jos (i.e. limitarea costurilor și posibilităților de dezvoltare) ar face poate bine spectacolului pe termen scurt, dar nu despre asta este vorba într-un campionat mondial de prototipuri. Dorna mai patronează o competiție cu costuri mai reduse și care promovează aplicabilitatea stradală: WSBK (și clasele suport). Nu cred că este cazul să ne lamentăm pentru Suzuki; nu este pentru prima dată când părăsesc competiția în mod subit citând motive financiare. În WSBK nu vor să intre pentru că nu au expunerea din MotoGP, dar nici în MotoGP nu le convine pentru că sunt costuri prea mari. Îmi pare rău să-i văd plecând, dar sunt convins că ar fi făcut-o oricum, chiar dacă nu era vorba de dezvoltări aero sau suspensii active. Chiar ei au spus-o: pandemia și războiul lui Putin i-au forțat, nu regulamentul. Decizia a fost luată la nivel contabil, în Japonia, de către niște indivizi care nu au nicio treabă sau interes în motorsport. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
damager Postat Mai 3, 2022 Share Postat Mai 3, 2022 Acum 57 minute, PzKpfW a spus: Este greu să guvernezi o competiție de prototipuri fără să-i superi pe unii sau pe alții. Câte din inovațiile din F1 sunt relevante pentru stradă? Și acolo vorbim de bugete cu mult mai mari ca în MotoGP. În același timp, echipele de F1 au reușit să-și vândă tehnologiile dezvoltate în competiție altor industrii (în afară de cele automotive). De ce nu ar putea face și MotoGP-ul același lucru? O nivelare în jos (i.e. limitarea costurilor și posibilităților de dezvoltare) ar face poate bine spectacolului pe termen scurt, dar nu despre asta este vorba într-un campionat mondial de prototipuri. Dorna mai patronează o competiție cu costuri mai reduse și care promovează aplicabilitatea stradală: WSBK (și clasele suport). Nu cred că este cazul să ne lamentăm pentru Suzuki; nu este pentru prima dată când părăsesc competiția în mod subit citând motive financiare. În WSBK nu vor să intre pentru că nu au expunerea din MotoGP, dar nici în MotoGP nu le convine pentru că sunt costuri prea mari. Îmi pare rău să-i văd plecând, dar sunt convins că ar fi făcut-o oricum, chiar dacă nu era vorba de dezvoltări aero sau suspensii active. Chiar ei au spus-o: pandemia și războiul lui Putin i-au forțat, nu regulamentul. Decizia a fost luată la nivel contabil, în Japonia, de către niște indivizi care nu au nicio treabă sau interes în motorsport. au un interes... sa faca profit. . Si calculele nu le-au dat. Simplu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
PzKpfW Postat Mai 3, 2022 Share Postat Mai 3, 2022 Comunicat oficial Dorna: Following recent rumours of Suzuki departing MotoGP™ at the end of 2022, Dorna Sports has officially contacted the factory in order to remind them that the conditions of their contract to race in MotoGP™ do not allow for them to take this decision unilaterally. However, should Suzuki depart following an agreement between both parties, Dorna will decide on the ideal number of riders and teams racing in the MotoGP™ class from 2023. Dorna continues to receive high levels of interest from a number of both official factories and Independent Teams looking to join the MotoGP™ grid as the sport continues to set a global example of close competition, innovation and entertainment, reaching hundreds of millions of fans around the world. Interest from these parties has been re-confirmed in the past 24 hours. Vor plăti penalizări. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
frigider Postat Mai 3, 2022 Share Postat Mai 3, 2022 Acum 30 minute, PzKpfW a spus: Vor plăti penalizări. Exact de ce aveau nevoie. Totuși, ceva clauze de forță majoră nu există? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ioio_viola Postat Mai 3, 2022 Share Postat Mai 3, 2022 1 oră în urmă, PzKpfW a spus: Dorna continues to receive high levels of interest from a number of both official factories and Independent Teams looking to join the MotoGP™ grid as the sport continues to set a global example of close competition, innovation and entertainment, reaching hundreds of millions of fans around the world. eu chiar is curios daca sunt alti producatori care vor sa vina in MotoGP si astia le zic ca nu mai au loc pe grila sau aia sunt subbranduri de la KTM/Ducati ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
apriliacluj Postat Mai 3, 2022 Share Postat Mai 3, 2022 1 oră în urmă, ioio_viola a spus: ..... si astia le zic ca nu mai au loc pe grila mare prostie sa zica asta... pana prin anii '80 si in F1 erau mai multe echipe, decat locuri pe grila, dar se calificau pentru cursa doar primii 20, simplu... poate sa fie si in MotoGP la fel.., ce mama dracului le opreste sa nu fie 30 de echipe? , dar pe drila se califica doar primii 20 de piloti Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adidas Postat Mai 3, 2022 Autor Share Postat Mai 3, 2022 4 hours ago, xt600 said: in favoarea uneia "unificate" (de fapt electronica de la Ducati) Gresit. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
frigider Postat Mai 3, 2022 Share Postat Mai 3, 2022 (editat) Acum 2 ore, ioio_viola a spus: eu chiar is curios daca sunt alti producatori care vor sa vina in MotoGP si astia le zic ca nu mai au loc pe grila sau aia sunt subbranduri de la KTM/Ducati ... Pai care ar fi afara de Kawasaki? Cf Moto ? Poate First Bike? Acum 29 minute, adidas a spus: Gresit. Explicase colegul @PzKpfW care a fost treaba cu softul. *și dacă ar fi soft Ducati îs și mai vai de capul lor că n au luat niciun campionat de atunci și până acum LOL **Totuși poate că Ducati nu a avut pilot cu care sa ia camp. Înainte de Peco... Dovi mergea bine dar eternul loc 2 în camp. culmea e că de ceva ani de zile cam toți spun că Ducati e cea mai buna moto de pe grilă. Peco iese campion anul asta. *Daca nu face clic MM Editat Mai 3, 2022 de frigider Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
xt600 Postat Mai 3, 2022 Share Postat Mai 3, 2022 Acum 2 ore, adidas a spus: Gresit. Argumente! Nu este nimic gresit in ceea ce spun. Imi aduc aminte discutiile de atunci din presa. Asa zisul soft unificat este facut pe baza softului de la Ducati. De fapt, facut este mult spus, este, de facto!! softul Ducati, ce sa ne mai invartim in jurul cozii. Chipurile, numai Ducati si-a aratat disponibilitatea pentru a-si pune la dispozitie electronica. Bineinteles ca Honda, Yamaha nu au vrut sa colaboreze, ar fi insemnat sa le permita broscarilor accesul la softuri, pe care nici astazi nu ar fi fost in stare sa le dezvolte. Cineva din staff-ul tehnic de la Yamaha spunea ca noua electronica i-a tras inapoi cu 10 ani, idee reluata ulterior de Rossi. Chestia cu electronica "unificata" a fost golanie Dorna-Ducati, chiar daca nu se spune pe sleau chestia asta. Acum 5 ore, ioio_viola a spus: eu chiar is curios daca sunt alti producatori care vor sa vina in MotoGP si astia le zic ca nu mai au loc pe grila sau aia sunt subbranduri de la KTM/Ducati ... Pai nu prea vad care ar fi acei producatori care sa vina pe grila de la MotoGp. Kawa nu mai vine, dupa tratamentul administrat de dl. Ezpeleta, acu vreo 3 ani. BMW, cu siguranta, nu vine. Care alt constructor ar fi capabil sa suporte cheltuielile si are o minima experienta in asemenea competitii? Asta este o alta smecherie, ca sa aduca pe grila mai multe motociclete KTM, pictate Huqvarna, Gas Gas, CFMoto, etc. Modelul a fost testat cu succes la Moto3. In conditiile astea, sa nu ne miram daca in urmatorii ani se vor retrage si ceilalti japonezi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adidas Postat Mai 3, 2022 Autor Share Postat Mai 3, 2022 Eu tin minte ca au fost invitati toti sa participe la dezvoltarea softului. Ca unii s-au implicat sau ca altii nu au considerat important si s-au axat pe altceva, asta e problema lor. Inapoi au fost trasi toti de noul soft, inclusiv Ducati. Nu te gandi ca erau cei mai prosti din curtea scolii, inainte de softul unificat, dincontra. Eu inteleg ca ai o problema cu Ducati, si amintesti mereu acest lucru, dar toti au avut sanse egale. Regulamentul e acelasi pentru toti. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
PzKpfW Postat Mai 3, 2022 Share Postat Mai 3, 2022 Am mai descris situația și nu înțeleg de ce se tot revine la ea. Lucrurile sunt simple și nu lasă loc de interpretări. Ducati nu erau neapărat în urmă cu partea de electronică, erau în urmă ca performanță per total. Au speculat că, pe termen lung, trecerea precoce la echipamentul care avea să devină standard i-ar avantaja - chiar dacă pe moment pierdeau față de cei care continuau să-și dezvolte propriul pachet electronic. Exact asta s-a întâmplat: japonezii au profitat până în ultimul moment și și-au dezvoltat propriile module elctronice, câștigând curse și campionate. Electronic Control System-ul standard furnizat în MotoGP de către Magneti Marelli era mai puțin performant față de ceea ce aveau constructorii, este clar. Dar scopul echipamentelor standard este reducerea costurilor, nu performanța. Să spui că un competitor sau altul este avantajat de către un component standard, identic pentru toată lumea și la care toată lumea are acces liber, este pueril. Mai mult, uzinele implicate au drept de veto atunci când FIM/Dorna doresc să schimbe prevederi ale regulamentului (de unde și tipul de contract care există între Dorna și fabricanți, și pe care Suzuki l-a încălcat acum cu retragerea). Și dealtfel, propunerile de schimbări ale regulamentului (cum a fost de exemplu trecerea de la motoare de 2t la 4t sau de modificarea capacității de la 800 la 1000cc) sunt inițiate de multe ori de către uzine, nu de către corpul care guvernează competiția. În F1 există componente standard dezvoltate de către diviziile tehnologice ale unor echipe direct implicate în competiție. Exemplu concret: ECU-ul standard este fabricat de către McLaren Applied Ltd., și nimeni nu se scandalizează. Nu înțeleg cum deplângem costurile din ce în ce mai mari ale competiției, dar acuzăm adoptarea componentelor standard care ar trebui să ajute cu acest aspect. Dar unii vor fi tot timpul nemulțumiți. 11 minutes ago, adidas said: Eu tin minte ca au fost invitati toti sa participe la dezvoltarea softului. Ca unii s-au implicat sau ca altii nu au considerat important si s-au axat pe altceva, asta e problema lor. Corect. Magneti Marelli will give all competitors in the MotoGP™ premier-class the option to utilise the Italian company’s Electronic Control System on their racing machines from 2013. This landmark four-year agreement will give all teams access to Magneti Marelli’s electronic control system, which includes an engine and chassis control unit with inboard datalogger, as well as the relevant tuning and data analysis tools, dashboard, handlebar toggle switch and inertial platform. Japonezii (singurii implicați în MotoGP la momentul respectiv în afară de Ducati) au reconoscut cel mai probabil importanța schimbării dar și-au asumat utilizarea pachetelor proprii până la trecerea obligatorie la sistemul standardizat, subestimând poate dificultatea trecerii pe de-o parte, și bucurându-se de avantajul de performanță oferit de ceea ce dezvoltau în intern pe de alta. Yamaha de exemplu folosea deja hardware-ul Magneti Marelli de mai sus, doar software-ul fiind dezvoltat de către ei. Pentru Ducati, implicarea timpurie a fost benefică - și cam la asta se rezumă totul. Astea sunt faptele, restul sunt speculații și subiectivisme. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
xt600 Postat Mai 3, 2022 Share Postat Mai 3, 2022 Acum 18 minute, adidas a spus: Eu tin minte ca au fost invitati toti sa participe la dezvoltarea softului. Eu inteleg ca ai o problema cu Ducati, si amintesti mereu acest lucru, dar toti au avut sanse egale. Regulamentul e acelasi pentru toti. Bineinteles ca invitatia oficiala a fost facuta catre toti, dar era la mintea cocosului ca japonezii vor spune pass. Tu le-ai fi dat electronica pe gratis, dupa ce ai investit ani si milioane in dezvoltarea ei? Nu am o problema cu Ducati, am cu golaniile lor. Da, regulamentul este acelasi pentru toti, dar altii au sanse "mai egale" decat ceilalti. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
PzKpfW Postat Mai 3, 2022 Share Postat Mai 3, 2022 Nu a dat nimeni nimic "pe gratis" și nu s-a transferat niciun fel de tehnologie sau date. Fabricanții au cedat doar libertatea de a folosi ceea ce au dezvoltat în intern pentru ceva standard, identic pentru toată lumea. Cum spuneam, hardware-ul Magneti Marelli era deja folosit de către unii și înainte de 2013 (de Ducati și Yamaha știu sigur); pentru ei, singura schimbare a fost software-ul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
damager Postat Mai 3, 2022 Share Postat Mai 3, 2022 tigani doar cei de la MM au vrut sa fie.ei au vrut access la algoritmii dezvoltati de yamaha si honda, mai mult honda... pentru tc, sc, etc... nu se stie, dar se banuieste cum a reusit MM sa ia contractul cu dorna atunci pentru ca nu aveai know-how. Aveau hardware doar. Soft-ul lor era ceva extrem de primitiv. L-au dezvoltat impreuna cu ducati. ducati a avut avantaj aici putin, dar si prin prisma faptului ca lead-engineeril de la mm a plecat la ducati dupa . De fapt aici a fost marele avantaj. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.