Sari la conținut

Ce ai mesterit azi la motocicleta ta?


Postări Recomandate

Acum 2 ore, patrick1 a spus:

 

Funcționează testat (și neatins) de vreo 30 de ani.

Asta până alaltăieri când a apărut acea instabilitate de la firul întărit și rupt de vibrații la microreleul de amorsare.

Pe una dintre motociclete este un tranzistor BD438 (pnp 4A) ca și comutator final, în loc de combinația 2n3055, repetor pe emitor, + BC557, pnp.

Merge liniștit și cu ASZ18 (pnp Ge) însă sunt mai rare și trebuie redimesionați rezistorii din bază (au factor de amplificare mai mic) și este posibil să nu intre tranzistorul final în saturație cu 1k în bază, trebuie valori mai mici, respectiv curenți de bază mai mari pentru același curent de colector.

Oricum, schema (soluția) este simplă și fiabilă și mai ales reglabilă (în trepte).

Eu cred ca ai reparat televizorul...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 3,5k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

3 minutes ago, shashka said:

Eu cred ca ai reparat televizorul...

Cândva, prin stagiatură, am făcut d'astea pe Telecolor 3006, Cromatic, fără Elcrom (bleah!).

Prima aprindere electronică de motocicletă era cu SU160 (tranzistor final de linii DDR-ist).

Asta pentru că nu se mai găseau nici alte ”platine” (cizmarul a blocat și importul și accesul ”afară”) și trebuia să le cruț cumva pe cele existente. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 hour ago, Cavaleru said:

carenele au avantaje si dezavantaje. in cazul meu, sunt un cosmar ca imi face singur de lucru la el. dar pe de alta parte protectia la ploie, vant si spatiul de stocare sunt ceva de care nu m-as mai lipsi.

Din câte am văzut, motocicletele culcate accidental pe carene alunecă mai bine și mai mult decât schiurile.

Doar că nu au ”canturi” ... cât să poți le poți controla direcția și nici măcar ”stopper” sub clăpar :(

image.thumb.png.882e4ad1ec6d26acf0785805ce00993e.png

Nu s-au gândit și la asta ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, Cavaleru a spus:

carenele au avantaje si dezavantaje. in cazul meu, sunt un cosmar ca imi face singur de lucru la el. dar pe de alta parte protectia la ploie, vant si spatiul de stocare sunt ceva de care nu m-as mai lipsi.

si eu a trebuit sa inlocuiesc becul de faza de drum, deci demontat toate carenele din fata plus farul cu totul... distractie maxima. partea buna e ca am ramas cu un surub (nu stiu de unde) dupa ce am asablat totul la loc, surub pe care l-am pus cu succes la unul din stopuri care statea usor cazut intr-o parte :)) deci win win .  in afara de schimb de ulei , am mai verificat placutele pe spate (demontat jumatate de etrier) pentru ca placuta de frana din interior nu calca bine pe disc. trebuie sa cumpar niste piese care sa "umple" spatiul de la placuta de frana, piese care s-au "pierdut" cine stie unde si cand...

 

sunt de acord cu tine la partea cu ploaie vant spatiu de stocare. :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

2 hours ago, ianachim said:

asa ca am purces’ la un mester si am rezolvat o pe cnc

daca aveti nevoie nu ezitati

bogdan (0744) 528 775

salut. care e procedura cu materialul si schita? vii cu ele de-acasa sau poti sa te duci doar cu ideea si te rezolva si cu restul?

mersi

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 51 minute, bursyllac a spus:

salut. care e procedura cu materialul si schita? vii cu ele de-acasa sau poti sa te duci doar cu ideea si te rezolva si cu restul?

mersi

cel mai bine suni si discuti direct

eu am avut piesa care mi a modificat o

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

2 hours ago, ianachim said:

cel mai bine suni si discuti direct

ok, mersi fain.

 

1 hour ago, iulianserban said:

Cred ca i-ai adus niște clienți se pare. O să îl sun și eu mâine 

da, as vrea ceva de genul pentru bagaje soft (astia de le faceau nu mai au pe stoc de foarte multa vreme)

553310440_Screenshot2022-07-05at22_12_13.thumb.png.5c514e5c2b50bff94283e92953123d66.png

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cum azi e răcoare, m-am apucat de înlocuit rulmenții roții din față, aveau oarece joc și direcție am simțit-o cam instabilă, cu mici zdrăngănituri la denivelări (plin de ele). Cam 1-1,5 mm jocul lateral la jantă cu ceva tronc-tronc.

Cu ocazia asta a trebuit să mai repar și reșoul care ”m-a lăsat” la jumătatea operațiunii (Murphy).

La cald (testul de ”sfârr” cu ”maglavais” pe aluminiu la cam 100*C) cei vechi au ieșit ușor, cu minim de ciocăneală iar cei noi (după curățarea locașelor cu spray de curățat frâne) au intrat sub propria lor greutate, pac. Nu am uitat nici bucșa-distanțier (curățată și ea).

Ultima dată i-am gresat cu vaselină grafitată și nu știu dacă le-a plăcut compoziția asta.

Rulmenții vechi (cu poansonare ”Germany” pe inelul lor exterior) au fost (deci) originali și se învârteau pe acolo de 63 de ani 👍 

 

 

 

Editat de patrick1
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

la rulmenti am preferat mereu vaselina normala, rezistenta la apa, o folosesc pe cea de la Bel Ray.

cea grafitata cred ca se comporta precum o pasta de abraziune ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

46 minutes ago, Cavaleru said:

la rulmenti am preferat mereu vaselina normala, rezistenta la apa, o folosesc pe cea de la Bel Ray.

cea grafitata cred ca se comporta precum o pasta de abraziune ...

Da, se pare că (practic) așa este. Praful de grafit din vaselină e ... vaselină cu nisip, fie acela și cu granulație de ”grafit coloidal”. Mno, carbon, nu siliciu.

Detaliu omis de reclama ”Dedeman” și modă :D:

https://www.dedeman.ro/ro/vaselina-grafitata-divinol-pentru-lubrifierea-rulmentilor-si-lagarelor-0-4-kg/p/1035598

”Vaselina grafitata Divinol poate fi utilizata pentru lubrifierea rulmentilor si lagarelor suprasolicitate mecanic ...”

(Și pentru ”terminarea” mai rapidă a acestora!)

 

Poate pentru protecția șuruburilor la înțepenire, e bună ...

 

 

   

Editat de patrick1
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 ore, patrick1 a spus:

 

”Vaselina grafitata Divinol poate fi utilizata pentru lubrifierea rulmentilor si lagarelor suprasolicitate mecanic ...”

(Și pentru ”terminarea” mai rapidă a acestora!)

 

pai si ce e incorect, o poti folosi la rulmenti, nu zice ca e si buna pt asta =))

 

 

   

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

(din link)

”Recomandare         pentru lubrifierea rulmentilor si lagarelor”

 

Deci, ”la pomul lăudat” (de cine?) ...

 

Mno ... și când mă gândesc că mai aveam pe stoc (NOS) și RUL 100, bună, românească ... nu pretins ”Divină” (ca Divinol) 

Editat de patrick1
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, nu am zis nimic de proba in lemn, se vede din film. Am făcut un drum astăzi, mâine continui și o testez pe munte. 
Lucrarea este de top, ușor de montat, nu se compară cu ce e prin magazine. 
Pe șuruburi am pus puțin Loctite 243. Apropo, Bogdan a executat totul de pe o zi pe alta, cu o zi pt proba în lemn. Săptămâna viitoare pot să zic mai multe. 
Bogdan, mulțumesc încă o dată! 
 

4 hours ago, patrick1 said:

👍 Fain lucrat!

 

Însă pe cricul central nimic?

Ce as putea face în plus la cel central, doar să îi pun tălpi, dar nu vad de ce as face asta...nici nu am văzut pana acum. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...