JAGI Postat Ianuarie 4, 2015 Share Postat Ianuarie 4, 2015 Intrati in zona crepusculara. 0.2R inmultit cu 100A curentul de pornire da 20V cadere de tensiune, rezulta ca e clar ca electromotorul nu se va misca nici macar 0.1secunde. In fuctionare, tensiunea de 14V ajunge minim 12V la becuri si alti consumatori. La masini curentii de pornire sint mult mai mari, eu de fiecare data cind am schimbat bateria, am pus vaselina din abundenta, dupaia am strins piulitza la contacte. Nu am avut niciodata pb cu oxidarea. Ca sa fie clar, in momentul cind stringi piulita la 10-14Nm , contactele inteapa la propriu bornele, inlatura vaselina, aceasta are doar rolul de a nu lasa apa si aerul sa oxideze in jurul contactelor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Ianuarie 4, 2015 Autor Share Postat Ianuarie 4, 2015 Intrati in zona crepusculara. 0.2R inmultit cu 100A curentul de pornire da 20V cadere de tensiune, rezulta ca e clar ca electromotorul nu se va misca nici macar 0.1secunde. In fuctionare, tensiunea de 14V ajunge minim 12V la becuri si alti consumatori. La masini curentii de pornire sint mult mai mari, eu de fiecare data cind am schimbat bateria, am pus vaselina din abundenta, dupaia am strins piulitza la contacte. Nu am avut niciodata pb cu oxidarea. Ca sa fie clar, in momentul cind stringi piulita la 10-14Nm , contactele inteapa la propriu bornele, inlatura vaselina, aceasta are doar rolul de a nu lasa apa si aerul sa oxideze in jurul contactelor. Nu ai vazut cazul cand ai actionat click starterul sau la auto cheia si a facut TAC??...apoi te-ai uital la borne si le-ai vazut oxidate, corodate, etc...ai incercat sa rotesti, una sau ambele...Ai incercat din nou la contact...si bucurie, electromotorul a cuplat !! si motorul a pornit. Am avut auto ..nu mai stiu nr. si 7 motoare, plus cazuri..asa ca este o problema banala, dar apare. Atunci daca ai fi masurar RC intre papuc si borna atunci, erai surprins de valoare..am dat un exemplu de 0,2 ohm.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Ianuarie 4, 2015 Share Postat Ianuarie 4, 2015 (editat) @Yuk releul tau de semnalizare trebuie trecut prin contact (probabil a fost trecut pe direct) iar ca sa nu-ti mai tacane dupa ce o speli pune o rezistenta de 10-20 kohmi intre iesire si plus(sau chiar mai mare testeaza). Declansarea releului este din cauza aparitiei unei rezistente de scurgere la masa, releul zice ca are sarcina si pleaca. Editat Ianuarie 4, 2015 de yuk Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Ianuarie 10, 2015 Autor Share Postat Ianuarie 10, 2015 Episodul 3_Scurgeri de curent in instalatia electrica a motocicletei In instalatia electrica a motocicletei pot exista pierderi de curent/scurgeri datorate in special izolatiei precare a conductoarelor, izolatie care permite scurgere de curent intre doua cai conductoare aflate la polaritati opuse( plus si minus), sau in interiorul conectorilor. In cazul conectorilor exista situatia distrugerii peretilor izolatori intre caile de curent sau prezenta umiditatii si a prafului, astfel ca se poate produce o cale de curent parazita. Verificarea se face cu ajutoril multimetrului digital sau analogic, comutat pe domeniul curentului, ordinul miliamperi sau amperi, depinde de situatie(mentionez mai jos). Etape. a) se verifica cheia de contact/ignition switch sa fie pe OFF; se deconecteaza conductorul de minus de la borna acumulatorului; c) se conecteaza sonda de plus a ampermetrului pe conectorul/papucul coductorului de minus deconectat de la acumulator si sonda de minus a ampermetrului, la borna de minus a acumulatorului; d) se citeste indicatia_ in conditii normale si corecte d.p.d.v al solicitarii electrice si a pierderilor, curentul de scurgere trebuie sa fie mai mic 1 mA ! Daca valoarea este mai mare se verifica instalatia d.p.d.v privind izolatia conductoarelor si conexiunile in conectoare. Daca se observa ca in ultima perioada acumulatorul se descarca rapid in stationare, posibil sa fie chiar o scrgere insemnata de curent catre masa. In acest caz, initial se comuta ampermetru pe domeniul amper(10A) pentru a proteja aparatul de masura. Daca valoarea nu este perceputa de aparat(domeniul fiind mare) se comuta pe ordinul mA, si se realizeaza masuratoare in conditii normale. Daca sunteti la prima verificare de acest gen si nu va cunoasteti bine motocicleta d.p.d.v al instalatiei electrice, comutati pe domeniul amper la prima verificare, este mai sigur. Dupa cum se observa in foto la verificarea facuta la zx 12 r, scurgerea de curent in instalatie este de 0,8 mA, este mai mica decat 1 mA, deci instalatia este in parametrii optimi !!(nici nu se putea altfel ). Sunt manuale care recomanda, max 3 mA, in fine ...si 3 mA, dar peste, lucrurile trebuie luate in serios ! Spor la lucru » Post actualizat in 10 Jan 2015 16:58 Episodul 3_Scurgeri de curent in instalatia electrica a motocicletei In instalatia electrica a motocicletei pot exista pierderi de curent/scurgeri datorate in special izolatiei precare a conductoarelor, izolatie care permite scurgere de curent intre doua cai conductoare aflate la polaritati opuse( plus si minus), sau in interiorul conectorilor. In cazul conectorilor exista situatia distrugerii peretilor izolatori intre caile de curent sau prezenta umiditatii si a prafului, astfel ca se poate produce o cale de curent parazita. Verificarea se face cu ajutoril multimetrului digital sau analogic, comutat pe domeniul curentului, ordinul miliamperi sau amperi, depinde de situatie(mentionez mai jos). Etape. a) se verifica cheia de contact/ignition switch sa fie pe OFF; b)se deconecteaza conductorul de minus de la borna acumulatorului; c) se conecteaza sonda de plus a ampermetrului pe conectorul/papucul coductorului de minus deconectat de la acumulator si sonda de minus a ampermetrului, la borna de minus a acumulatorului; d) se citeste indicatia_ in conditii normale si corecte d.p.d.v al solicitarii electrice si a pierderilor, curentul de scurgere trebuie sa fie mai mic 1 mA ! Daca valoarea este mai mare se verifica instalatia d.p.d.v privind izolatia conductoarelor si conexiunile in conectoare. Daca se observa ca in ultima perioada acumulatorul se descarca rapid in stationare, posibil sa fie chiar o scrgere insemnata de curent catre masa. In acest caz, initial se comuta ampermetru pe domeniul amper(10A) pentru a proteja aparatul de masura. Daca valoarea nu este perceputa de aparat(domeniul fiind mare) se comuta pe ordinul mA, si se realizeaza masuratoare in conditii normale. Daca sunteti la prima verificare de acest gen si nu va cunoasteti bine motocicleta d.p.d.v al instalatiei electrice, comutati pe domeniul amper la prima verificare, este mai sigur. Dupa cum se observa in foto la verificarea facuta la zx 12 r, scurgerea de curent in instalatie este de 0,8 mA, este mai mica decat 1 mA, deci instalatia este in parametrii optimi !!(nici nu se putea altfel ). Sunt manuale care recomanda, max 3 mA, in fine ...si 3 mA, dar peste, lucrurile trebuie luate in serios ! Spor la lucru ..in general suzuki recomanda pierderile de curent pana la 3mA. Kawasaki, honda si yamaha, pana la 1mA. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Robyb Postat Ianuarie 11, 2015 Share Postat Ianuarie 11, 2015 fain Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
lexysexy Postat Ianuarie 11, 2015 Share Postat Ianuarie 11, 2015 Dielectric grease , un tub este suficient. Bagati aceasta vaselina in toate gaurile din mufele electrice mama, nu se mai corodeaza ever nici un contact.Eu asa fac de multi ani, contactele ramin ca noi. Dedantule, in prima poza cu rezist masurata de 0.2R. Ai fost curios sa masori imprealabil rezistenta intre mufele de masura ale aparatului? Pun pariu ca tot 0.2R da. E doar o observatie, nu are legatura cu subiectul, la care ai dreptate 100%. de unde luam? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Ianuarie 11, 2015 Autor Share Postat Ianuarie 11, 2015 fain Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
JAGI Postat Ianuarie 13, 2015 Share Postat Ianuarie 13, 2015 de unde luam? Google? Eu am dat intimplator de ea, acum multi ani, era o vaselina branduita de Honda, transparenta, speciala pt contacte electrice. Mai am si acum citeva picaturi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Ianuarie 18, 2015 Autor Share Postat Ianuarie 18, 2015 Episodul 4 _Verifcarea rezistentei de contact prin intermediul caderii de tensiune Rezistenta de contact trebuie sa fie verificata si in cazul circuitului acumulator- RROV(Rectifier Regulator Output Voltage/redresor releul regulator de tensiune), pentru circuitul de plus si cel de minus. Practic in acest caz intra in calcul toate conexiunile intre acumulator si RROV , iar in cele mai multe cazul probleme apar in conectorul RROV cu restul instalatie. O o verific prin intermediul caderii de tensiune pe circuit ( daca rezistenta de contact este mare, rezulta cresterea caderii de tensiune, bineinteles ca se tine cont si de rezistenta electrica a circuitului). Pentru verificare se va utiliza un multimetru comutat pe domeniul tensiunii continue, range va fi de _ordinul voltilor, iar pentru o citire mai clara in timpul masurari se poate modifica gama la milivolti. Etape: 1. Comutatorul(Ignition Switch) pe off, motor nepornit. 2. O sonda a votmetrului (plus) se conecteaza pe borna/clema de legatura de minus a acumulatorului (cazul circuitului negativ) _foto 2, se verifica starea conexiunilor la acumulator sa fie corecte( curatate, stranse, etc), cadere de tensiune zero(foto 1). 3. A doua sonda a voltmetrului(COM) se conectreaza la conductorul minus al RROV si dupa conector!!, astfel inact sa se verifice starea conxiunilor din interiorul conectorului(fisa_priza). Indicat este sa se foloseasca adaptorul de masurare, este in fiecare kit de verificare si masurare in cazul instalatiei electrice al tipului de motocicleta( nu am pentru kaw 12?!_ se comanda), dar se poate adapta un ac se seriga introdus in conductor, iar sonda aparatului prinsa cu un crocodil de ac. 4. Se porneste motorul si se tureaza in intervalul 3000-4000 rot/min(foto 3), iar caderea de tensiune pe intreg circuitul nu trebuie sa depaseasa 200 mV. 5. Caderea de tensiune depinde de rezistenta de contact din fiecare conexiune, dar si de tipul de circuit, un conductor lung si cu o sectiune mica va avea o rezistenta electrica mai mare decat mai scurt, iar daca sectiune creste, atunci rezistenta scade rapid ( R =rezistivitate electrica x lungime/sectiune) . 6. In cazul meu, la kaw 12, caderea de tensiune pe circuitul de minus este de 131 mV(foto 4), este sub valoare maxim admisa de 200 mV, dar tinand cont de rezistenta electrica a circuitul si conexiunea realizata cu ac de siguranta, care induce o rezistenta electrica putin mai mare fata un adaptor tip de cupru....pe total este sub limita. Voi face o verificare a tuturor conexiunilor, curatare, aplicare Clean Tronic Electric si strangere corecta. Posibil ca dupa aceasta mica revizie, valoare sa scada cu 30-50 mV. Aceleasi etape se aplica si pentru circuitul pozitiv acumulator- RROV. Numai bine, Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
SuzukiRf600R Postat Ianuarie 19, 2015 Share Postat Ianuarie 19, 2015 Maestre dendant, o scurta intrebare la care pot banui doar raspunsul. Bateria pe care o am acum pe motor (nu stiu ce firma e ca e un black total) scrie 12V 12 Ah. Producatorul imi zice ca ar trebui sa pun 12V cu 8Ah. Conteaza diferenta de amperaj? unde ar putea dauna? Banuiesc ca mai mult curent ar ajuta la pornire mai usor dupa ce motorul a stat in inactivitate cateva zile la rand sau chiar saptamani/luni. merci, Alexandru Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Ianuarie 19, 2015 Autor Share Postat Ianuarie 19, 2015 Esti pe toipicul meu de rezistenta de contact, chiar daca este pe off..o sa-ti raspund imi esti simpatic Acumulatorul este calculat in primul rand pentru a asigura pornirea, practic la curentul de pornire consumat de catre electromotor/demaror. O alta functie, aceea de compensator de energie in situatii dificile pentru generator, este la fel importanta pentru acumulator. Poti sa alegi din catalog in acumulator la maximum 2 trepte raportate la capacitatea de baza(atentie la dimensiunile cutiei de fixare si inaltime), in sensul ca asiguri o rezerva de curent de pornire pentru electromotor, ex: temperatura mai scazuta, ulei vascozitate mai mare, curent de pornire mai mare, sau o pornire dificila cu mai multe starturi, etc. Se poate discuta ca posibile probleme de natura electrica, dar nu cu grad mare de dificultate: a) In cazul tau, cel de baza are capacitatea de 8Ah , ceea ce inseamna un curent mediu de incarcare la incarcator/redresor de 0,8 A, iar al doilea caz are curentul de incarcare de 1,2 A, discutam incarcare statica, aici ar fi o probleam ca ai nevoie de un sistem care sa-ti asigure cel putin 1,2 A, dar nu este cazul, pentru ca incarcatoarele moto sunt pana la 3,4A, poti utiliza si auto pe sistem automat de curent(in functie de cerinta acumulatorului); in cazul functionarii pe timp de noapte(faza lunga, etc), se compenseaza curentul cerut pentru incarcare, cu capacitatea acumulatorului de generare a energiei, genratorul asigura cerintele sistemului de consumatori, apoi distribuire catre acumualtor. Daca consumul creste, pentru ca totusi ai nevoie de un curent mai mare de 0,8A, capacitatea este in compensare. Este un caz aparte cand circuli mult pe timp de noapte si cu porniri dese...nu este cazul motocicletei. Deci, se poate utiliza, dar maximum 2 trepte de catalog. Bafta, Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Ianuarie 23, 2015 Share Postat Ianuarie 23, 2015 Maestre dendant, o scurta intrebare la care pot banui doar raspunsul. Bateria pe care o am acum pe motor (nu stiu ce firma e ca e un black total) scrie 12V 12 Ah. Producatorul imi zice ca ar trebui sa pun 12V cu 8Ah. Conteaza diferenta de amperaj? unde ar putea dauna? Banuiesc ca mai mult curent ar ajuta la pornire mai usor dupa ce motorul a stat in inactivitate cateva zile la rand sau chiar saptamani/luni. merci, Alexandru Nu dauneaza, e chiar mai bine. Ai un "buffer" mai mare. Ai de asemenea si curent suficient la pornire chiar si cand bateria nu e incarcata full. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
superbec Postat Ianuarie 23, 2015 Share Postat Ianuarie 23, 2015 Esti pe toipicul meu de rezistenta de contact, chiar daca este pe off..o sa-ti raspund imi esti simpatic Acumulatorul este calculat in primul rand pentru a asigura pornirea, practic la curentul de pornire consumat de catre electromotor/demaror. O alta functie, aceea de compensator de energie in situatii dificile pentru generator, este la fel importanta pentru acumulator. Poti sa alegi din catalog in acumulator la maximum 2 trepte raportate la capacitatea de baza(atentie la dimensiunile cutiei de fixare si inaltime), in sensul ca asiguri o rezerva de curent de pornire pentru electromotor, ex: temperatura mai scazuta, ulei vascozitate mai mare, curent de pornire mai mare, sau o pornire dificila cu mai multe starturi, etc. Se poate discuta ca posibile probleme de natura electrica, dar nu cu grad mare de dificultate: a) In cazul tau, cel de baza are capacitatea de 8Ah , ceea ce inseamna un curent mediu de incarcare la incarcator/redresor de 0,8 A, iar al doilea caz are curentul de incarcare de 1,2 A, discutam incarcare statica, aici ar fi o probleam ca ai nevoie de un sistem care sa-ti asigure cel putin 1,2 A, dar nu este cazul, pentru ca incarcatoarele moto sunt pana la 3,4A, poti utiliza si auto pe sistem automat de curent(in functie de cerinta acumulatorului); in cazul functionarii pe timp de noapte(faza lunga, etc), se compenseaza curentul cerut pentru incarcare, cu capacitatea acumulatorului de generare a energiei, genratorul asigura cerintele sistemului de consumatori, apoi distribuire catre acumualtor. Daca consumul creste, pentru ca totusi ai nevoie de un curent mai mare de 0,8A, capacitatea este in compensare. Este un caz aparte cand circuli mult pe timp de noapte si cu porniri dese...nu este cazul motocicletei. Deci, se poate utiliza, dar maximum 2 trepte de catalog. Bafta, cata polologhie de 2 bani te-ai scremut mult sa scoti ceva greu de inteles din tine? crezi ca pari mai inteligent daca complici inutil raspunsurile? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Ianuarie 23, 2015 Autor Share Postat Ianuarie 23, 2015 cata polologhie de 2 bani te-ai scremut mult sa scoti ceva greu de inteles din tine? crezi ca pari mai inteligent daca complici inutil raspunsurile? The mother of idiots is always pregnant ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
superbec Postat Ianuarie 23, 2015 Share Postat Ianuarie 23, 2015 The mother of idiots is always pregnant ! cand ai dreptate nu pot sa te contrazic.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Ianuarie 23, 2015 Autor Share Postat Ianuarie 23, 2015 Off topic Salut, O sa va prezint verificarea unui acumulator moto cu testerul de masurare/verificare Draper, tester folosit la acumulatorii fabricati pentru un curent pe pornire de min 100A_CCA(Cold Cranking Ampers), valoare citita pe acumualtor. Metoda este simpla si eficienta. 1. Se deconecteaza acumulator de pe motocicleta daca nu exista spatiu de manevra cu testerul. 2. Se conecteaza clestii testerului, cel rosu la borna pozitiva a acumulatorului, iar cel negru la cea negativa.(foto 1) 3. Se actioneaza asupra comutatorului Load On(stanga sau dreapta), astfel prin rezistorul testerului trece un curent de descarcare maxim admis de catre acumulator.(foto 2). Se observa ca acul indicator este de zona verde a scarii gradate, ceea ce inseamna ca acumulatorul este incarcat si in parametrii. Tot aici se citeste si tensiunea de descarcare la bornele, U=10,5V. 4. Din tabelul 1 se poate afla care trebuie sa fie tensiunea la borne cand este actionat electromotorul. Prima coloana arata tensiunea de testare , pentru cazul meu este de 10,5V, iar coloana a doua, tensiunea la bornele cand se conectaza electromotorul, nu trebuie sa fie mai mica de 9,2V( pentru motoare mai mici 3,3 litri se coboara cu o linie pe coloana a doua) 5 Tabelul 2 arata gradul de incarcare al acumulatorului in functie de tensiunea la borne, tensiune masurata tot cu testerul Draper dupa 2 min de la testare(se asteapta pentru reactivarea acumulatorului). In foto 3, U=12,6V, iar din comparare cu tabelul 2, acumulatorul este 100% incarcat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gringo34 Postat Ianuarie 24, 2015 Share Postat Ianuarie 24, 2015 Un topic bine documentat, cu multe detalii, fotografii si date tehnice. Date si fenomene,care daca nu le intelegi, devin o problema. Rautaciosi si ignoranti vor fi tot timpul , dar fenomenul va exista indiferent de acceptarea sau ignorarea lui. Cine nu a parlit releul pentru ca a ignorat incalzirea mufei de contact, nu o sa inteleaga ca a fost din vina ignorantei lui. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cercelush Postat Ianuarie 31, 2015 Share Postat Ianuarie 31, 2015 Multumiri initiatorului acestui topic! O mana de ajutor celor care chiar tin la motoarele lor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Ianuarie 31, 2015 Autor Share Postat Ianuarie 31, 2015 Multumesc pentru aprecieri! Postarile, in jur de 750 numai pe domeniul electric si electronic moto, sunt rezultatul experientelor profesionale dobandite pe parcursul anilor, cele mai multe in tari europene. O sa postez in continuare cu pasiune pentru domeniul moto si pentru oamenii iubitori de tehnica. Numai bine, UK_experience.pdf Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cercelush Postat Februarie 9, 2015 Share Postat Februarie 9, 2015 Ok, acum e timpul sa pun in practica ce-am invatat aici... doar asteptam primavara, nu? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Februarie 9, 2015 Autor Share Postat Februarie 9, 2015 Salut, S-a verificat instalatia electrica insistandu-se in punctele de contact unde valoare curentului este mare si unde s-au depistat in verificarile anterioare caderi de tensiune ridicate, dar sub valoarea limita. Probe finale: a) acumulator deconectat de la incarcatorul, montat pe motor, masurare tensiune la borne in gol/ fara consumatori, contact pe off, U=12,91 V , rezulta grad de incarcare 100%.(foto U acumulator gol); conectare demaror pentru pornirea motorului, tensiunea la bornele acumulatorului in sarcina maxima scade la U=10,93 V , (foto U pornire), temperatura mediului ambiant 12,5 grd.C, valoare in parametri (limita este 9,1V); c) motor pornit, consumatori - lumina de drum/faza lunga, turatia 3500 rot/min, tensiunea masurata la bornele acumulatorului/tensiunea de incarcare U=14,55V , valoarea este in parametrii(foto U incarcare); Rezultat final: acumulator + instalatie electrica + alternator-RRT = functionare corecta/in parametrii. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Februarie 9, 2015 Share Postat Februarie 9, 2015 Din pacate un astfel de test nu-ti poate garanta 100% ca regulatorul functioneaza corect tot timpul. Sunt destul de dese cazurile in care regulatorul se comporta normal mai ales in conditii ideale, cand e rece si acumulatorul e incarcat dar incepe sa faca figuri in conditii grele gen viteza mica in trafic aglomerat cand se incinge sau chiar dupa cateva ore de drum intins. E parsiv tipul asta de defect dar din pacate exista, eu l-am intalnit de vreo 3 ori si nu am service moto. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Februarie 9, 2015 Autor Share Postat Februarie 9, 2015 Din pacate un astfel de test nu-ti poate garanta 100% ca regulatorul functioneaza corect tot timpul. Sunt destul de dese cazurile in care regulatorul se comporta normal mai ales in conditii ideale, cand e rece si acumulatorul e incarcat dar incepe sa faca figuri in conditii grele gen viteza mica in trafic aglomerat cand se incinge sau chiar dupa cateva ore de drum intins. E parsiv tipul asta de defect dar din pacate exista, eu l-am intalnit de vreo 3 ori si nu am service moto. Posibil, nu te contrazic..un defect instantaneu, aleatoriu sau generat de alte conditii oricand poate sa apara. De aceea este indicat un voltmetru la bord pentru a tine sub observatie eventualele probleme generate de alternator sau RRT. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dumyche Postat Februarie 11, 2015 Share Postat Februarie 11, 2015 frumoase prezentari maestre dedant, chiar daca nu prea stiu electrica parca a intrat ceva la cutie Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Februarie 23, 2015 Autor Share Postat Februarie 23, 2015 Verificat astazi parametrii de incarcare( tensiune la borne si curentul de incarcare) pentru un acumulator auto 12V/ 64Ah, descarcat, tensiune la borne U=9,96V(foto 1). a) U=11,88V cu I=4,19A (foto 2) Dupa 10 min U=12,58 V cu I=2,73A(foto30 Dupa 15 min c) U=12,70V cu I=3,15A(foto4) Dupa 15 min d) U=12,78V cu I=3,28A(foto5) Dupa 15 min e) U=13,22 I=2,21 A(foto6) Interesant de remarcat caderea curentului de incarcare dupa 10 min, salt dupa 25 min, ca apoi sa intre in scadere, in final dupa 3 ore s-a stabilizat in jur de 2 A, tensiunea fiind usor in crestere. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.