Sari la conținut

Alegere: F800GS Adv sau R1200GS + F650GS Dakar


Postări Recomandate

Vizitator Adrian

Mi s-a parut foarte interesanta discutia ( mai ales argumentele pertinente aduse de _Raul_ ).

Eu am luni de zile de cand balesc dupa modele enduro/enduro-touring si-mi schimb optiunile de la o zi la alta precum sosetele (bine, in final raman 3-4 modele de baza intre care oscilez).

 

Mi se par amuzante clipurile pe care le posteaza unii, vis a vis de tentativele offroad cu vaci mari sau mobre stradale echipate fie cu TKC sau gume enduro...


Toti care am avut mobre de strada am mai mers pe drumuri proaste/forestiere ocazional si stim exact ce inseamna sa duci o motocicleta proiectata pt asfalt, sa o duci pe forestiere...

Tin minte cand mergeam cu RSV meu cu pasager pe forestiere si printre copaci ''ce placere'' era. Mergeam pt ca-s pasionat de natura, de padure, de offroad. Si partea dura e ca mergeam cu PASAGER.

 

Neajunsurile suspensiei (cu travel doar de vreo 120mm) impreuna cu reboundul si setarile ei + gumele stradale (Angel ST) + faptul ca erau roti de 17 + masa ei destul de mare (186 la gol) te fac sa-ti dai seama ca nu poti face offroad cu o mobra de strada.

 

Deci nu mai postati baieti care si-au aruncat TKC uri pe Street Triple sau baieti care fac turul lumii cu R1.....e ridicol si stupid si nu serveste discutiei in cauza.

 

 

Cum au spus si altii, e aiurea sa-ti faci credit pt o motocicleta (spun din propria experienta). Bine,si aici sunt anumite variabile. Una e sa-ti faci un credit pe 2 ani pt o suma anume, pt ca nu preferi sa stai ca prostu sa pui deoparte banii aia intr-un an si ceva, si alta e sa te inhami la un credit de 10.000 euro pentru o motocicleta. O variabila importanta o reprezinta salariul/venitul. Daca ai un salariu bun,incat sa nu simti rata aia, poate renteaza, dar tre sa ai in vedere ca oricand te poti accidenta (ironic,chiar pe motocicleta cumparat) si ajungi in incapacitate de munca si de a plati ratele la ea.

+ ca o motocicleta noua se devalorizeaza foarte rapid si foarte mult (ca orice lucru nou).

 

Cred ca o diferenta mare la mediul in care vei sa exploatezi mobra o fac si gumele, nu doar tipul de motocicleta.

 

Totusi intretinerea a 2 motociclete costa (oricat ti-ar justifica unii ca NU costa). Daca vrei sa ai doua mobre, iar una din ele pt touring si bagaje, atunci a doua motocicleta se preteaza sa fie ceva mic,strict pt offroad si golaneala....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 173
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

S-ar putea ca daca te uiti doar doua minute pe datele reale/oficiale si daca te si gandesti putin mai bine inainte de a face unele afirmatii sa vezi ca gresesti. Uite de ce spun asta: diferenta de greutate intre 800GS si 800GSAdv este de 15kg. Daca este mult ("o gramada de kg") sau putin, e chestie de perceptie personala. Dar ca este "nejustificat de greu" cred ca este ceva obiectiv: cele 15 kg inseamna pe de o parte 6 kg benzina (8L diferenta la rezervor) si restul de 9 kg mi se pare ca sunt reonabile pentru tot ce Adv are in standard (crashbar, suporturile de genti laterale, protectiile de maini, micul portbagaj, suportul aferent parbrizului mai mare si chiar rezervorul mai mare in sine).

Avand in vedere ca toate acele accesorii in general lumea le cumpara ulterior iar daca vrei neaprat, poti sa pui in rezervor doar cati litri vrei tu daca vrei neparat greutate minima la un anume moment... pornirea ta imi pare total nejustificata.

 

Dupa parerea mea, nu exista la ora actuala o motocicleta mai gata pregatita (standard, din fabrica) de "adventure" decat F800GS. Plecand de la ideea ca F800GS este considerata o motocicleta foarte buna ca si compromis of/off si confort/performante, cu o greutatea absolut decenta pentru clasa ei, cu roata de 21" + spite, garda la sol etc etc... varianta Adv (atentie si la ce am scris mai sus, cu greutatea si accesoriile) este deja cam tot ce-ti trebuie, rezervorul marit fiind fara discutie un plus (ca nu vad cu ce este mai bine sa-ti agati bidoane de cutiile laterale).

 

 

Nu vreau sa fiu Gica Contra. Ai putea avea dreptate in felul in care gândesti.

Bagajele mele pt o luna de Maroc au avut 20 kg. Nu am bidoane de benzina agatate de cutiile laterale, in primul rand pt ca nu mi-au trebuit bidoane si in al doilea rand pt ca nu am cutii laterale.

 

Acum când am aruncat o privire pe site-ul oficial constat ca F800GS s-a ingrasat de la 187kg la 191kg. De asemenea constat ca la F800GS ADV nu este data "dry weight".

 

Imi mentin parerea ca mi-as lua un F800GS <2013 pe care as arunca un parbriz [am vazut unul foarte ok la XTR si era si ieftin ceva de genul 100 Euro] si un crashbar de la Heavy Duties inca 95 Euro un scut si sunt gata de drum. Evident inteleg motivele pt care initiatorul topicului nu poate urma aceasta varianta am scris asta insa pt ca informatia ramâne aici si sunt multi cei care citesc dar nu scriu.

 

In alta ordine de idei, pe masura ce merg mai mult in afara asfaltului, imi dau seama ca greutatea minima, este raspunsul la aproape orice intrebare, exact cum spunea si Cristache mai sus.

Actualmente, pe alte forumuri se discuta solutii de adventurizare, pt mobre cu schimbul de ulei la ore, iar oamenii isi bat capul atât de mult doar pt ca acele mobre sunt mult mai usoare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu vreau sa fiu Gica Contra. Ai putea avea dreptate in felul in care gândesti.

Bagajele mele pt o luna de Maroc au avut 20 kg. Nu am bidoane de benzina agatate de cutiile laterale, in primul rand pt ca nu mi-au trebuit bidoane si in al doilea rand pt ca nu am cutii laterale.

 

Acum când am aruncat o privire pe site-ul oficial constat ca F800GS s-a ingrasat de la 187kg la 191kg. De asemenea constat ca la F800GS ADV nu este data "dry weight".

 

Nu e vorba de Gica contra, se schimba pareri. Doar ca este bine sa fim atenti la ce scriem ca sa nu batem campii, sa nu aruncam idei "din avion" si mai ales sa fim mereu atenti sa comparam mere cu mere si nu cu altceva.

 

Legat de greutate... uiti ceva, acum ABS-ul este standard iar inainte nu era. Nu stiu sigur daca cele 4 kg sunt ABS-ul dar sigur este contributia principala. Cu greutatea dry nu stiu de ce tot insisti, am mai zis de n ori, este nerelevant, nu pleci cu motocicleta fara ulei, lichid de frana, benzina, lichid de racire.

 

Am inteles ca tu nu ai sidecases, nici Cristache, Bogdan, Plescoi si restul care mai faceti off-road adevarat si implicit aveti alta viziune referitor la motocicleta, la importanta fiecarui kilogram, a suspensiilor (ca tot ai tu o "obsesie") etc. Voi sunteti deja mai in directia extrem/profi. Dar majoritatea discutiilor aici se poarta in jurul motociclistilor "mai normali", pentru care partea de off nu este chiar atat de importanta ca la voi, care mai merg si cu pasager, care au nevoie sau le plac cutiile laterale si tot asa, ceea ce deduc eu ca este valabil si topicul de fata. De aceea se mai isca discutii si contradictii, fiecare are viziune lui despre enduro, off-road, adventure etc. Si, bineinteles, un alt motiv este mereu si aruncatul la a compara mere cu pere. :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Adrian

ERU, tu nu erai tentat la un moment dat de 690 de la KTM? aia e suficient de usoara pt ADV (zic...)


Am auzit ceva zvonturi ca nu e bine sa pui multa greutate la 690 pe spate pt ca rezervorul e in rear subframe,dar n am gasit nici o poza pe net sa vad cum arata subframe ul si cum vine exact rezervorul (la modul daca e vreo problema sa mergi drumuri lungi cu pasager de vreo 50 kg). PLS nu-mi sariti in cap sa spuneti ca 690 nu e mobra de mers cu pasager, ma interesau doar aspectele 'tehnice'' ale problemei...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ERU, tu nu erai tentat la un moment dat de 690 de la KTM? aia e suficient de usoara pt ADV (zic...)

 

s-a rezolvat cu diapzon :P

 

Am auzit ceva zvonturi ca nu e bine sa pui multa greutate la 690 pe spate pt ca rezervorul e in rear subframe,dar n am gasit nici o poza pe net sa vad cum arata subframe ul si cum vine exact rezervorul (la modul daca e vreo problema sa mergi drumuri lungi cu pasager de vreo 50 kg).

 

din ce stiu problema nu e de subframe. adica nu se rupe ala ci prinderile rezervorului. cica asta nu e prins in modul cel mai fericit facand probleme doar de la greutatea lui si bumti bumti. se rezolva cu inlocuirea prinderilor.

 

PLS nu-mi sariti in cap sa spuneti ca 690 nu e mobra de mers cu pasager, ma interesau doar aspectele 'tehnice'' ale problemei...

 

neah, masochismul sau sadismul (dupa caz) e o ticneala ca oricare alta. fiecare are cate una :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am inteles ca tu nu ai sidecases, nici Cristache, Bogdan, Plescoi si restul care mai faceti off-road adevarat si implicit aveti alta viziune referitor la motocicleta, la importanta fiecarui kilogram, a suspensiilor (ca tot ai tu o "obsesie") etc. Voi sunteti deja mai in directia extrem/profi. Dar majoritatea discutiilor aici se poarta in jurul motociclistilor "mai normali", pentru care partea de off nu este chiar atat de importanta ca la voi, care mai merg si cu pasager, care au nevoie sau le plac cutiile laterale si tot asa, ceea ce deduc eu ca este valabil si topicul de fata. De aceea se mai isca discutii si contradictii, fiecare are viziune lui despre enduro, off-road, adventure etc. Si, bineinteles, un alt motiv este mereu si aruncatul la a compara mere cu pere. :D

 

Absolut corect! Insa parerea celor care trec granita dincolo de ”normalitate” (acum, chiar definirea normalitatii este un demers destul de relativ...) conteaza mult. Pana la urma ei duc mobrele mai aproape de extrem, unde se intra in rosu cu estimarile de fiabilitate si unde se manifesta deficientele agregatelor. Asta functionand ca reper, pentru noi, ”normalii”, asa ca eu, unul, aprecez cele spuse de un ”alt normal”.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu sunt adeptul: fiecare motor cu functionalitatea lui (eu am 3 - unul de touring si enduro usor, unul de coclauri si unul de naveta - fac 55km zilnic de acasa la servici).

 

Sa iti zic si parerea mea:

Nu vinde Dakar-ul, pune-i niste anvelope mai agresive, gen TKC80 sau daca vrei mai ieftinache Mitas E09 si il tii de fatzaila si plimbare pe coclauri, forestiere, etc.

 

I-ati pentru touring ceva dedicat >1000cmc si comod mai ales pentru pasager, in cazul tau R1200GS, si pune-i ceva anvelope gen Anakee2, Tourance, cu care sa poti iesi si pe ceva forestiere mai usoare, si cat de cat uscate sau cu piatra, oricum sunt destule trasee pe forestiere pe care le poti face cu 1200GS fara mari emotii, si ma gandesc ca daca iesi la plimbare cu 1200GS-ul o sa mergi in trupa cu motoare cam de acelasi calibru - nu o sa iesi pe forestiere tu cu namila si restul cu capre ca o sa-ti bati joc de tine si de motor.

 

Pentru ca ziceai de touring pe dincolo cu pasager, cele dedicate o sa iti ofere satisfactie si confort plus capacitate de incarcare.

 

Binenteles ca mai sunt unii care au facut touring si cu capre - bagate sute de km pe motoare cu saua ingusta, dar asta nu inseamna ca a fost si placut,

 

Si eu am facut ture de >700 km/zi cu Honda Dominator si am supravietuit, dar destul de obositor. Nu pot spune acelasi lucru si de V-strom ca dupa un drum de la Mare 830km, am ajuns acasa un pic obosit dar fara dureri de fund si in seara aceea am mai iesit pana la Ana Lugojana la un citro cu un fost coleg care tocmai isi luase motor.

 

Gandeste-te ca poate pleci in excursie pe dincolo si tre sa te intorci acasa mai repede decat ai planificat, din cauza vremii, slujbei, etc - eu am patit-o de 2 ori, si sa vii de departe sa zicem 1500-2000km in 2 zile o sa fie un adevarat chin pe un motor incomod.

 

Si tine cont ca e diferenta mare intre a merge singur sau in 2 pe un motor care nu e confortabil, cand esti singur te mai ridici in scarite, mai te muti iniante/inapoi pe sa, in 2 nu ai loc de manevra si tre sa opresti des sa te dezmortesti.

 

Bafta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Adrian

b374: ms mult pt elucidare, deci practic subframe ul (adica cadrul de codita, pe romaneste) e din metal,ca la orice mobra normalul,iar rezervorul din plastic este problema pt ca are prinderi proaste fata de acel cadru (probabil prinderi din plastic sau defectuoase) si se pot desprinde acele prinderi,deci n-are treaba ca mergi cu sau fara pasager/bagaje etc,nu?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@blorin, e clar ca vrei BMW dar unele categorii nu sunt acoperite de BMW

 

Pt detinut o singura mobra e clar ca tre sa pastrezi Dakarul. E fix la mijlocul a ceea ce inseamna enduro-touring. Daca te axezi mai spre touring si nu mai iesi la ture enduro cu prietenii, atunci F800. Altfel 2 mobre:

 

Enduro - Touring

 

1. KTM EXC 2T (sau echivalent) - BMW 1200GS

2. BMW G450 (sau echivalente) - BMW F800

3. BMW X Challange - BMW F650 (ala vechi sau asta nou)

4. BMW Dakar - BMW Dakar

 

Bineinteles, varianta a treia e cea mai absurda. Si acum urmeaza combinatii, mai spre enduro sau mai spre touring. Eu am ales mai spre enduro cu KTM 2T si echivalenta pt BMW F800. Tu, mai spre touring, te sfatuiesc sa alegi BMW G450 (sau echivalente) sau maxim X Challange (daca nu vrei platforma) pt enduro si BMW 1200GS pt touring. In nici un caz combinatia 1200GS si Dakarul. E inutila.

 

PS. Daca iti alegi un enduro usor pt coclauri, experienta dobandita pe el te va ajuta foarte mult si la manevrarea elefantului in eventualele situatii mai offroad.

Editat de andrei belcic
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da... parca se mai lumineaza treaba, alaturarea pe cele doua segmente, asa cum ai prezentat-o, e interesanta pentru mine. Suprapunerea Dakar vs. 1200 devine (mai) evidenta!

 

Tinand cont de aspectele mentionate in posturile mele, 800 e preferabil fata de 1200 si din ratiune financiara.

 

In plus, touring-ul nu va fi de 10000km, etapele zilnice nu vor fi de 1000km, vreau sa ma plimb nu sa stau toata ziua in sa. Si nici nu planific iesiri de o luna...Trebuie sa folosesc timpul liber asa cum il am.

Daca vreau sa fac o tura in Maroc, prefer sa merg cu masina pana in Spania, in doua zile, cobor mobra de pe platforma si plec cu ea mai departe.

Prefer sa fac o tura de 3-4 zile prin Ungaria, dupa care una de 3-4 zile prin Austria, idem Slovenia, Croația si-mi incarc bateriile. De drumul pana in Italia sau Germania pe autostrada mi s-a acrit, deci prefer sa-l fac la volan, dupa care sa iau mobra intre picioare.

 

Stiu ca pentru asa ceva e OK si Dakarul, dar plusul de confort si de energie (cu 2 in spate), la care se adauga si emotia unui agregat nou, fac din alegerea ADV-ului una OK din punctul meu de vedere.

 

Pentru partea de coclau, daca se profileaza locuri unde nu pot sa ma bag cu 800 inseamna ca trebuie sa investesc intr-un 2T. Deocamdata nu ma vad, dar nici nu am incercat...

Editat de blorin
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dupa tot ce ai spus, parerea mea e sa iti vinzi Dakar-ul si sa-ti iei F800GS. Nu ai nici gaura in buzunar, nici credit pe cap si cand faci turele alea prin Europa nu vei avea griji cand iesi de pe asfalt. Ca se mai intampla sa mai gasesti locuri spectaculoase la care ajungi mai greu cu 1200. Zic si eu...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

Am inteles ca tu nu ai sidecases, nici Cristache, Bogdan, Plescoi si restul care mai faceti off-road adevarat si implicit aveti alta viziune referitor la motocicleta, la importanta fiecarui kilogram, a suspensiilor (ca tot ai tu o "obsesie") etc.

@Vlad, in off-road, dpmdv, greutatea si suspensiile sunt cele mai importante lucruri.

De-abia dupa aceea ciclistica, ergonomia, gumele, franele, etc. Nu ca ele nu conteaza, dar nu sunt primordiale.

O motocicleta grea:

- vine cam mereu la pachet cu un motor prea puternic pentru off tehnic

- va fi greu de tinut in picioare si f.f. greu de pus pe trase - una este sa mergi pe un con lat de jumatate de metru intre doua santuri de taf si alta sa cazi de pe el si sa te tarasti cu viteza melcului prin santul mai adanc decat scaritele.

- te va epuiza total dupa 5-6 ridicari, daca survin in mai putin de 30 de minute / 1h. Nu mai zic de ridicat motocicleta incarcata cu bagaje sau din contrapanta (eu o lasam lipita de sol si o intorceam in sensul acelor de ceasornic, luam startul invers si reveneam pe traseu). Vei ajunge la stadiul in care vei sta ca tomata pe motor si te va duce el. Si in pustiu nu este ok sa te (con)duca motorul.

 

O suspensie proasta nu muleaza terenul. Si te va arunca foarte nasol cand iti este lumea mai draga. Cand am traversat in gaz, perpendicular, brazde de 30-40 de cm ascunse de iarba l-am vazut pe un prieten cu motor identic zburand ca o minge peste ghidon. Eu mi-am rupt ligamentele pe niste sleauri de tractor, uscate, dese si nu f adanci. Suspensia, in loc sa le copieze, a inceput sa topaie pe ele. Si eu intrasem ca scapatul din lat, prea tare in ele, ce-i drept.

Unul din cele mai frecvente accidente in off din cauza suspensiei se intampla cand esti pe un traseu perfect plat, pe care ii dai ca nebunul cu a doua, poate chiar si a treia si deodata se schimba relieful si te trezesti sub roti cu sleauri neparalele, intersectate, gropi curbate, etc. O suspensie proasta nu le va copia, ci te va arunca prin ele. Daca mai esti si incaltat cu crampoane uzate - biletul ideal de intrare la ortopedie. Vizavi de scenariul de mai sus imi tot vine in cap filmuletul acela cu KTM-ul 990 al unui baiat din Bucuresti, tras de gaz bine de tot printr-o padure in timp ce croseteaza fara replica F650-uri timorate si tot striga "This is KTM Adventure!" :) (Nosferatu?).

Iti dai seama de ceea ce inseamna o suspensie buna cand urci pe un motor bun de off-road, la un test-drive, etc si parca te speli pe fata prima data cu apa rece dupa un somn prost ce a durat ani de zile. Asa m-am simtit eu pe un 400 Exc nou, in 2009.

» Post actualizat in 21 Jan 2015 20:50

@Eru-le, tu erai !!? :crack: :peace:

Editat de _Raul_
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizavi de scenariul de mai sus imi tot vine in cap filmuletul acela cu KTM-ul 990 al unui baiat din Bucuresti, tras de gaz bine de tot printr-o padure in timp ce croseteaza fara replica F650-uri timorate si tot striga "This is KTM Adventure!" :) (Nosferatu?).

 

ala-i dus cu pluta rau de tot... bem cu el dar cand o ia razna il lasam sa faca ce vrea :P

» Post actualizat in 21 Jan 2015 21:53

@Vlad, in off-road, dpmdv, greutatea si suspensiile sunt cele mai importante lucruri.

De-abia dupa aceea ciclistica, ergonomia, gumele, franele, etc. Nu ca ele nu conteaza, dar nu sunt primordiale.

 

era sa zic ca ai uitat ciclistica.... dar as baga-o cu alea de sus... una e sa vrea mobra sa mearga drept si alta e sa reactioneze la input.. una e sa conduci mobra din greutate si balans si alta e sa vrea sa te duca inainte cum vrea ea.

» Post actualizat in 21 Jan 2015 22:04

ma pipi pe forum asta. ca tot incerc sa post si crapa. esenta e ca raul cam are dreptate la bullets de mai sus. sper ca pot sa justific curand daca ma lasa forum lu' peshte.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@blorin: de ce nu iti aduci de dincolo un r1200gs din 2010 pe care il gasesti sub 10.000e si sa pastrezi dakarul cu crampoane pe el pana il vinzi/schimbi cu ceva mai mic si usor.

Btw, test drive ai facut cu ambele modele?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pentru ca simplu, bani... Pretul mobrei va fi achitat cu ce am in buzunar, completez cu credit + pretul obtinut pe Dakar, iar bancile nu se inghesuie sa finanteze mobre, cu atat mai putin mobre vechi (asta in conditii avantajoase, ca credite de nevoi personale cu DAE 2x% exista, slava Domnului, da nu, multumesc!).

Deci solutia e sa o iau de la un dealer care are o intelegere cu o banca - iar AB se incadreaza. Daca castigam la loto (sau orice alta varianta care ar permite plata cash, integrala) nu ma mai uitam la 1500 euro si luam una virgina. Cine a incercat senzatia stie de ce!

 

Am gasit la dealeri/concesionari in Italia aceleasi mobre, cu aprox. 1000 euro mai ieftine. La pretul asta adaug transport ”pana la” si ”de la” (chiar daca ar fi o placere maxima asa un drum), plus taxe&stuff si ajung tot acolo.

 

Test drive nu am facut cu niciuna, inca nu e sezon si AB are mobrele in expo, inca. Doar m-am urcat pe Adv si m-am simtit acasa. Asa am procedat si cu Dakarul si a fost (si mai este, inca) super!

Azi m-am ”dat” pe langa un R1200 GSA, din 2014 si-mi pare mare rau, mai ales pentru plimbari scurte sau iesiri prin oras... Una din asta se scoate din garaj pentru plimbari serioase, ca d'aia platesti 20k pe ea, altfel ar fi ca un preludiu fara restul actiunii!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu zic ca daca puneai si un link catre un anunt de vanzare pentru Dakar in primul post iti faceai un bine. Cel putin la cata vizibilitate si atentie a primit topicul asta sigur nu strica.

 

Sau daca nu ai anuntul, sa fi dat niste informatii generale(an, km) si un pret.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deocamdata astept sa vad cum ma ”sincronizez” cu AB, daca ajungem la consens financiar. Daca da, atunci dau un anunt complet, cu poze mai multe.

Pana atunci, insa, mai stau. Mobra e la iernat, inca...

 

Dakarul e din 2003, single spark, are (pe bord, cel putin) 21.000km, e fara ABS. Kilometrii apar in cartea de service din Italia destul de coerent la revizii... Mobra a fost adusa in 2012, fostul proprietar (un prieten) a facut 2000km cu ea, eu am luat-o in ianuarie 2014 si am mai facut aproape 1000.

 

I-am schimbat in urma cu 1000km cauciucuri (Pirelli MT60), kitul de lant (Regina), bateria - gel, retapitat saua la Dan, montat crashbar HD, schimbat bujia cu Iridiu, placutele de frana Brembo, rulmentii la bascula (unul era ruginit si i-am schimbat pe toti), filtru aer si ulei, fluidele toate.

Am o gramada de accesorii cumparate de la Touratech unele montate (aparatori lant, pentru pompa frana si rez.lichid spate, protectir amortizor spate, aripa fata) si altele pe care intentionam sa le montez (schimbator si pedala frana rabatabile, inaltator de ghidon, conducte metalice de frana, intinzatoare lant), proiectoare LED, piese de schimb OEM noi (cabluri acceleratie si ambreiaj, kit reparatie pompa de apa, rulmenti jug, semeringuri furca), montat becuri LED pe spate, priza 12V in bord, indicator de temperatura ulei. Are genti laterale Givi. Va fi vanduta cu schimburile facute proaspat.

Voi astepta un cumparator care sa ia tot, la un pret complet de 3200 euro. Daca nu apare, o vand cheala si vand accesoriile separat, conform sfatului dat de prieteni.

 

O poza din vara scot la inaintare:

 

post-79922-0-39497500-1421933175_thumb.jpg

 

Legat de abordarea creditulu pentru o mobra, cu care unii nu sunt de acord, chiar nu vreau sa aplic principiul de mai jos (cu copyright de la un Motoveteran!):

 

post-79922-0-16580800-1421933970_thumb.jpg

Editat de blorin
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tu stii mai bine...dar as reitera sfatul cu "invarte roata!" si lasa-le dracu de investitii fara sfarsit :) 3000 de km in 3 ani pentru o mobra care totusi cere drum, da-o incolo de treaba.

N-ai avut cum sa mergi cu o mobra si vrei sa-ti mai iei una? :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai eu am luat-o acum un an, intre timp am trecut printr-o operatie de menisc&ligamente, recuperare si d'aia a ramas roata cam ne'nvartita!

Vreau sa recuperez, dar nici nu vreau sa astept pana strang banii... Oricum, pana la momentul achizitiei mai e un pic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

Subscriu legat de calitatea motocicletei si a proprietarului (aspect foarte important pentru mine cand cumpar vehicule sh). De fapt, se cam vede din postarea de mai sus ce viata a dus motocicleta aceasta.

Pretul mi se pare mai mult decat ok pentru lista de accesorii foarte generoasa.

Bafta la vanzare ;)!

 

@blorin:

Pana faci poze noi samd, pune un anunt in semnatura cu link catre postarea de mai sus. Zic si eu, nu cred ca are ce sa fie rau,

Editat de _Raul_
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cu tot respectul, si nu vreau sa te supar @blorin,

Dar din cate am inteles tu ai luat in 2014 permisul si ai facut doar 1000km?

Daca e asa, e cam devreme sa iti iei un motor mare/scump si mai ales sa te bagi la ture cu pasager.

De ce nu mai astepti un an sa vezi cum te impaci cu motociclismul si apoi sa iei decizia.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai ca sa simplificam, tocmai ai suferit o operatie care, probabil nu-ti permite tavaleala in offroad. In consecinta 800le ADV e destul de extreme avand in vedere varsta si operatia. O mobra foarte puternica nu este recomandata unui incepator, deci 1190 si chair 1200gs sunt mult prea periculoase pentru 1000km experienta, indiferent de varsta/constiinta. As spune sa continui cel putin cateva luni cu dakarul dupa care sa treci la 800, care de asemenea nu este o mobra tocmai docila si iertatoare....ce inaltime ai?

Editat de xtrblack
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nicio suparare, de ce ar fi?

 

Sa stii ca m-am gandit si la asta! E chiar unul din motivele pentru care nu simt 1200-le foarte aproape de mine. Pe 800 m-am simtit bine.

Dar, daca tot m-am hotarat, e important sa recuperez cat mai multa valoare din investitia facuta (daca mai astept un an, voi pierde mai mult) si sa am si timp sa ma obisnuiesc cu noul agregat pana la drumuri lungi. Nu te gandi ca voi pleca cu pasager anul asta, ca nu e cazul... am/avem copii acasa.

 

Chiar achizitia Dakarului a fost o decizie de impuls, dupa ce am ”parcurs” kilometrii lui Barbu. Am vazul, placut, luat mobra inainte de avea permisul. Dupa aceea am facut scoala si luat plasticul. Lucrurile facute ”just-like-that” mi-au adus cele mai mari satisfactii.

 

Daca se aliniaza astrele si-mi ies socotelile o iau si gasim noi timp sa ne cunoastem si sa ne imprietenim.

 

@xtr: am 1,86. Pe 800 ajung foarte bine jos, cu toata talpa si genunchii usor flexati.

 

Varsta si operatia ma fac sa fiu mult mai prudent, sunt constient ca fierul te poate dobora, dar asta numai daca nu-l stapanesti tu pe el, ci ii permiti sa te domine, fizic si/sau mental.

Editat de blorin
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Eru-le, tu erai !!? :crack: :peace:

 

Mi-ar fi palcut, dar nu sunt eu cel de la ghidon [nu ma dau nici pe departe, asa de bine, eu sunt pe la nivelul "timoratilor cu F650 :) ]. E un alt coleg forumist, daca vrea sa se dea de gol o sa o faca, eu doar i-am editat filmuletul si din câte imi dau sema, la uracarea pe youtube, l-am lasat la vedere.

Shame on me.

Editat de ERU
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...