Sari la conținut

Alegere: F800GS Adv sau R1200GS + F650GS Dakar


Postări Recomandate

blorin, sfatul meu si cred ca multi gandesc ca mine, este sa ramai inca o perioada cu Dakarul tau, care face mai mult decat poti tu. Tu chiar crezi ca vei face mai multe cu 800-ie? Ce vei face? Vei merge cu 160-200 km/h cu el? Vei alerga pe coclauri mai bine? Daca vei face asa ceva nu te vad bine cu experienta ta moto, care este spre deloc...

 

Nu vreau sa fiu rautacios, eu asa vad "problema" ta...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 173
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

exact ce spuneam, un 2010 pleaca de la 7500, cu adus acasa 8000 si probabil chel fiind printre primele din lista....crede-ma niciodata nu vei lua prima motoreta data in lista cu filtru pe pret.....

cat despre cele adv, vad ca sunt cateva variante la 10000, probabil adus acasa 10500, insa nu poti beneficia de un eventual credit....

oricum nu despre asta e vorba aici. batem campii. daca vei incerca sa iei o moto din Germania pe langa ca o iei cu banii jos mai adaugi o suma si lista aia trebuie puricata, in general ajungand la preturile din tara.

SH va spun sigur e mai rentabil sa iei din Romania - sunt mai ieftine/le poti verifica/pipai fiind vorba de SH - la 800 e problema ca apar mai geru, dar apar.

Uite ce au astea 2 pe ele (deci nici vorba sa fie chele). Orice banca iti da credit de nevoi personale.

 

http://suchen.mobile.de/motorrad-inserat/bmw-f-800-gs-1-hand-koffer-sturzb%C3%BCgel-kirchzarten/202324796.html?lang=de&pageNumber=1&__lp=1&scopeId=MB&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&makeModelVariant1.makeId=3500&makeModelVariant1.modelDescription=f800gs+&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&minPowerAsArray=57&minPowerAsArray=KW&maxPowerAsArray=67&maxPowerAsArray=KW&vehicleCategory=Motorbike&segment=Motorbike&features=ABS&features=WINDSHIELD&features=BOX&features=ROLL_OVER_BAR&negativeFeatures=EXPORT&maxMileage=30000&categories=EnduroAndTouringEnduro&cubicCapacities=FROM_751_TILL_1000&minCubicCapacity=751&maxCubicCapacity=1000&noec=1

 

http://suchen.mobile.de/motorrad/bmw-f800gs-adventure.html?useCase=RefineSearch&__lp=1&scopeId=MB&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&makeModelVariant1.makeId=3500&makeModelVariant1.modelDescription=f800gs+adventure&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&minPowerAsArray=57&minPowerAsArray=KW&maxPowerAsArray=67&maxPowerAsArray=KW&vehicleCategory=Motorbike&segment=Motorbike&features=ABS&features=BOX&features=ROLL_OVER_BAR&negativeFeatures=EXPORT&maxMileage=30000&cubicCapacities=FROM_751_TILL_1000&minCubicCapacity=751&maxCubicCapacity=1000&lang=de

» Post actualizat in 23 Jan 2015 10:41

Si inca o chestie : si cu neamtul se negociaza SIGUR. O spun din proprie experienta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In eventualitatea in care te razgandesti cu privire la achizitie si ramâi la Dakar [ceea ce consider ca e varianta foarte rezonabila], ia in calcul sa ii schimbi suspensia. Pe fata se poate adapta destul de usor o furca de WR iar pe spate un amortizor Hyperpro sau Ohlins si nu o sa-ti mai recunosti mobra.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu prea mai postez pe aici, dar uite si sfatul meu:

 

-prima data pune benzina de 1000 eur in asta de 650, vezi ,cati km faci max. intr-o zi, pe unde umblii, cu cine, cat on/off, cati km faci in afara tarii, avand in vedere ca esti insurat si cu copil vezi cati km faci cu nevasta in spate etc.....

 

Inteleg ca iti trebuie un motor mai nou/mai mare/mai bun, dar ca sa poti lua o deczie corecta, ar trebui sa faci prima data macar km propusi de mine.

 

Ride safe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Uite ce au astea 2 pe ele (deci nici vorba sa fie chele). Orice banca iti da credit de nevoi personale.

 

http://suchen.mobile.de/motorrad-inserat/bmw-f-800-gs-1-hand-koffer-sturzbügel-kirchzarten/202324796.html?lang=de&pageNumber=1&__lp=1&scopeId=MB&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&makeModelVariant1.makeId=3500&makeModelVariant1.modelDescription=f800gs+&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&minPowerAsArray=57&minPowerAsArray=KW&maxPowerAsArray=67&maxPowerAsArray=KW&vehicleCategory=Motorbike&segment=Motorbike&features=ABS&features=WINDSHIELD&features=BOX&features=ROLL_OVER_BAR&negativeFeatures=EXPORT&maxMileage=30000&categories=EnduroAndTouringEnduro&cubicCapacities=FROM_751_TILL_1000&minCubicCapacity=751&maxCubicCapacity=1000&noec=1

 

http://suchen.mobile.de/motorrad/bmw-f800gs-adventure.html?useCase=RefineSearch&__lp=1&scopeId=MB&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&makeModelVariant1.makeId=3500&makeModelVariant1.modelDescription=f800gs+adventure&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&minPowerAsArray=57&minPowerAsArray=KW&maxPowerAsArray=67&maxPowerAsArray=KW&vehicleCategory=Motorbike&segment=Motorbike&features=ABS&features=BOX&features=ROLL_OVER_BAR&negativeFeatures=EXPORT&maxMileage=30000&cubicCapacities=FROM_751_TILL_1000&minCubicCapacity=751&maxCubicCapacity=1000&lang=de» Post actualizat in 23 Jan 2015 10:41Si inca o chestie : si cu neamtul se negociaza SIGUR. O spun din proprie experienta.

De acord cu tine, variante adv pe Germania vad ca sunt si automat daca discutam de privati suma e mai mica. luatul din Germania e mai anevoios, mult mai comod fiind de luat de aici. Adevarat, cu o diferenta de aprox 1000euro. Editat de xtrblack
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Uite ce au astea 2 pe ele (deci nici vorba sa fie chele). Orice banca iti da credit de nevoi personale.

 

http://suchen.mobile.de/motorrad-inserat/bmw-f-800-gs-1-hand-koffer-sturzb%C3%BCgel-kirchzarten/202324796.html?lang=de&pageNumber=1&__lp=1&scopeId=MB&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&makeModelVariant1.makeId=3500&makeModelVariant1.modelDescription=f800gs+&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&minPowerAsArray=57&minPowerAsArray=KW&maxPowerAsArray=67&maxPowerAsArray=KW&vehicleCategory=Motorbike&segment=Motorbike&features=ABS&features=WINDSHIELD&features=BOX&features=ROLL_OVER_BAR&negativeFeatures=EXPORT&maxMileage=30000&categories=EnduroAndTouringEnduro&cubicCapacities=FROM_751_TILL_1000&minCubicCapacity=751&maxCubicCapacity=1000&noec=1

 

iar scriem ca sa nu ne plictisim??

Cum naiba poti sa-i arati o motocicleta care a fost lovita, are mai mult decat dublu ca km, care nu mai are garantie, care nu e Adv (ca doar comparam direct, nu?), trebuie sa se duca dupa ea in Germania.. si mai are si niste K60 pe ea, deci trebuie sa-i pui si anvelope noi... In cazul asta, prin comparatie, Adv-ul de la AB e chiar ok, nu?

Nu va mai aruncati asa in afirmatii doar de dragul de a fi Gica-contra. Mai rau il nauciti pe saracu' om.

 

Este clar ca si cei de la Bavaria ar trebui poate sa mai lase putin la pret, din doua motive: motocicleta de teste (frecata de fiecare "ziartist" care se credea mare "tester") si anul care a mai trecut in plus. Sau macar sa mai dea ceva "in natura", un scut, un topcase :D

 

Si nu orice banca iti ofera neaparat aceleasi conditii ca si un sistem de finantare specializat. De exemplu 3asy Ride de la BMW (in Ro in parteneriat cu UniCredit) este super ok dupa parerea mea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

iar scriem ca sa nu ne plictisim??

Cum naiba poti sa-i arati o motocicleta care a fost lovita, are mai mult decat dublu ca si km, care nu mai are garantie, care nu e Adv (ca doar comparam direct, nu?), trebuie sa se duca dupa ea in Germania.. si mai are si niste K60 pe ea, deci trebuie sa-i pui si anvelope noi... In cazul asta, prin comparatie, Adv-ul de la AB e chiar ok, nu?

Nu va mai aruncati asa in afirmatii doar de dragul de a fi Gica-contra. Mai rau il nauciti pe saracu' om.

 

Este clar ca si cei de la Bavaria ar trebui poate sa mai lase putin la pret, din doua motive: motocicleta de teste (frecata de fiecare "ziartist" care se credea mare "tester") si anul care a mai trecut in plus. Sau macar sa mai dea ceva "in natura", un scut, un topcase :D

 

Si nu orice banca iti ofera neaparat aceleasi conditii ca si un sistem de finantare specializat. De exemplu 3asy Ride de la BMW (in Ro in parteneriat cu UniCredit) este super ok dupa parerea mea.

De astea (Adventure) pe care de asemenea le-am postat anterior n-ai zis nimic si vorba aia, au si scut, topcase si alte cele :

 

http://www.bmw.ams-g...mb/default.aspx

http://suchen.mobile...ty=1000&lang=de

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Voi incerca sa raspund sfaturilor primite, la gramada:

 

1. Stiu ca nu am experienta. Stiu ca experienta se dobandeste invartind roata. Dar roata se invarte si pe una si pe alta. Nu cu 160km/h, nici cu 200. Si cand am luat Dakarul au fost multi cunoscuti care mi-au spus ca e prea mare, ca e monociclindru, cuplu mare, sa plec de la 250 si sa cresc. Unii incep cu miare, vitezane. E adevarat, unii din ei raman in viata.

 

2. 1200 a iesit, deja, din calcul. Chiar eu il simt prea mare pentru mine.

 

3. 800-le nu e spectaculos peste Dakar ca putere si cuplu. E clar, e peste, trebuie mai multa atentie, dar nu e imposibil. Incep cu inceputul, cum am facut si cu Dakarul, dupa Fazerul cu care am facut scoala. Dupa ce am exersat in parcare, prima iesire am facut-o pe circuit, la Arad, sa invat sa merg si mi-a folosit foarte mult. Nu mi-e frica de 800.

 

4. Respect fierul care are patina timpului, dar l-as verifica cu acul, sa vad daca si el ma va respecta. Am surubarit la masinile ne-noi pe care le-am avut, din placere, cu pasiune. Am desfacut Dakarul si am verificat multe pentru a sti ca, la drum, nu ma va lasa. Dar sunt multe subansamble pe care nu le poti verifica si care, daca se strica, iti cam strica feng-shui-iul plimbarii. De asta voi prefera o mobra mai noua, cat mai noua. Pentru comfortul asta psihic sunt dispus sa platesc pretul. Nu mai am timp sa stau in garaj, sub mobra, prefer in sa, sa ma bucur de mers, mai ales ca sezonul 2014 a fost foarte scurt pentru mine. Iar purecatul inseamna si timp si bani, cam multi, de obicei.

 

5. Varianta pentru care pledam, ADV de la AB, e singura alegere de la ei la suma pe care sunt dispus sa o investesc, luand in considerare discount-ul pe care vreau sa il obtin (tinand cont de toate detaliile mobrei). Au avut un GS, din 2011, care s-a vandul la 8500, pentru care optasem initial.

 

6. Acum mai discut si cu Steph, pentru GS-ul lui, de mai sus, care poate fi, de asemenea, o varianta castigatoare. Pretul, dotarile, starea in care arata mobra, inclusiv grija cu care a facut fotografiile spun cate ceva despre el, deci e ”de bine”.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@blorin se pare ca esti destul de hotarit sa-ti schimbi motorul. E alegerea ta, evident . Eu o sa-ti zic cite ceva din experienta mea cu Dakarul. Am luat motorul de nou de la reprezentanta din Timisoara in 2006. Am facut cu el pina acum 80000 km. Singura problema care am avut-o pina acum, a fost ca la 60000 de km a trebuit sa schimb pinioanele de la pompa de apa. Si asta am facut-o la mine acasa in garaj. In rest i-am dat doar apa , paie si bataie. Evident si revizii la timp cu schimburi de ulei la 6-7000 de km nu la 10000 cum zice cartea tehnica. Nevasta-mea are un BMW 650 GS si are deja cu el 64000 de km. Singura problema care a avut-o pina acum a fost o usoara patinare a ambreiajului, care inca o am in studiu, in sensul ca nu sunt sigur daca e de la ulei sau de la uzura placilor. Conform masuratorilor, placile sunt OK, de aia am dubii. Deci pot sa zic ca am in curte 2 BMW uri si stiu cam ce pot ele, mai ales ca reviziile si mentenanta mi le fac singur.

Tu vrei sa faci atit off-road (doar usor) cit si strada. Eu in cei 80000 km am facut de toate. La off-road (usor) m-am dat si pe forestiere si prin padure, dar asta nu este enduro. Daca vrei enduro trebuie motor specializat. Eu am si unul de enduro si stiu ce inseamna. E cu totul si cu totul altceva. Cu Dakarul vei putea face drumuri gen Strategica, Tabla Butii, DN 66 Cerna Sat - Cimpul lui Neag, etc. Eu am fost impreuna cu nevasta-mea (si cu fiica-mea la mine ca pasager) in ture lungi, de tipul Finlanda, Turcia, Armenia, Corsica, Sardinia, Albania. Am avut pe motor si bagaje si pasager iar ca si cauciucuri intotdeauna am folosit varianta Heidenau K60 sau Mitas E07, nu variante de strada, si a mers totul OK.

Tot ce vreau eu sa zic, e ca Dakarul care il ai poate face orice vrei tu sa faci in acest moment. Sau mai corect, orice esti tu in stare sa faci in acest moment. Motorul acesta, in principiu, poate mai mult decit stim noi sau suntem noi in stare.

Daca tu esti dispus sa dai alti bani pe un motor nou, fa-o, dar nu cred ca vei obtine mult mai mult fata de ce ai acum. Nici tehnic nici ca feeling. Motorul Rotax de pe BMW-ul F 650 GS Dakar este un motor simplu, atit de intretinut cit si de servisat. Exista literatura de service, sfaturi pe net pt eventuale probleme , piese after-market gramada, consumabile la preturi ok, etc. Nu degeaba au reinviat cei de la BMW Motorrad, F-ul in varianta Sertao. Din punctul meu de vedere cheltuie-ti banii pe benzina, mincare si cazare in turele pe care doresti sa le faci. Dupa ce vei ajunge cu motorul la 80000 de km , si daca o sa vrea cineva sa-ti cumpere Dakarul, nu o sa vrei tu sa-l mai dai. O sa vezi. Daca vrei sa vorbim mai mult despre asta da-mi un mesaj pe privat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca tu esti dispus sa dai alti bani pe un motor nou, fa-o, dar nu cred ca vei obtine mult mai mult fata de ce ai acum. Nici tehnic nici ca feeling.

Io ințeleg dragostea pentru motocicleta ta, care te-a purtat cu bine peste tot, pot să inteleg si o doză mare de subiectivism... dar parca nici chiar asa! Sau probabil ca nu ai mers cu o motocicleta mai buna de atat. Sau, mai ales dupa ce anvelope zici ca folosesti, probabil ai felul tau deva merge care pe tine te satisface. Si inteleg ca pentru tine este de o mare importanta faptul ca poti servisa singur si foarte ieftin motocicleta, ceea ce nu e neaparat prima prioritate a oricui.

Insa diferenta intre F650/Dakar si F800 este foarte mare, in bine, cam din toate punctele de vedere.

Prima mea motocicleta a fost F650 dar, dupa 1-2 luni de acomodare, cand am inceput sa tot testez si alte BMW-uri (de la 800 in sus) am zis ca-mi pierd timp din viata pe "trotineta" mea asa ca foarte repede mi-am luat un boxer. Diferenta este de la cer la Pamant.

Si pentru ca tot intentionez sa merg in Islanda si una dintre variante ar fi de zburat si apoi inchiriat acolo moto, Sertao fiind cea mai intalnita si accesibila pe acolo la inchiriat, am facut un test cu Sertao aici, sa vad cum ma simt. Fara suparare dar a fost o experienta tare nasoala, am zis ca mai bine nu ma mai duc decat sa bat atata drum pana acolo si sa nu-mi priasca.

Nu sunt fite dar pur si simplu nu pot... vibratiile motorului, pozitia de condus, franele, zgomotul... nici nu exista comparatie cu F800 (chiar si F700GS). Si sincer, diferenta de potenta in off-road intre F800GS si Dakar este minima, deci nici macar asta nu ramane convingator in favoarea lui 650.

 

Iar pentru toti cei care incercati sa-l descurajati ca e prea incepator si ca F800 ar fi prea mult... frate, nu-si ia R1 sau Hayabusa! F800 este absolut decent. Daca tot va ganditi la siguranta lui, ganditi-va de exemplu ca un F800 de exemplu are frane net superioare, are ABS si TC, trage mult mai bine ca sa faca o depasire in siguranta (mai ales cu pasager si bagaje), este mult mai confortabi, aspect care mai ales la un drum lung poate influenta chiar si siguranta.

Incepator o sa mai fie o perioada dar daca invarte roata mai des si este baiat destept si nu face prostii (pe care le poate oricum face pe orice motor) invata repede si gata cu "incepatorul", incepe sa savureze.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pana la urma am batut palma cu AB pentru Adv!

In urma negocierii am obtinut pretul pe care eram dispus sa il platesc.

Acum am iinceput demersurile pentru leasing, sunt in emotia corespunzatoare, astept vremea buna. Ieri am fost sa ma uit la ea, cu alti ochi fata de acum doua saptamani, cand am intrat din intamplare pe acolo...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Adrian

Pana la urma am batut palma cu AB pentru Adv!

In urma negocierii am obtinut pretul pe care eram dispus sa il platesc.

Acum am iinceput demersurile pentru leasing, sunt in emotia corespunzatoare, astept vremea buna. Ieri am fost sa ma uit la ea, cu alti ochi fata de acum doua saptamani, cand am intrat din intamplare pe acolo...

 

Dar cum ai stiut sa ajungi? noroc de bannerul de pe prima pagina a forumului,corect ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O curiozitate : in cazul leasing-ului cat te costa partea de CASCO/an si la ce asigurator se incheie CASCO ?

Poate gresesc dar imi amintesc faptul ca in caz de leasing esti obligat sa achiti CASCO in favoarea proprietarului (firma de leasing) pe toata durata contractului de leasing.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu stiu cat e CASCO, am vazut oferte cam la 400 ron/luna la asiguratorii de la AB... Sper sa obtin o cota mai buna de la asiguratorii mei, cu care lucrez.

Intr-adevar, polita se cesioneaza firmei de leasing, pe toata perioada contractului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fellicitari! Sa fie intr-un ceas bun. Legat de Casco pe leasing, e mult mai avantajos pentru ca ei au contractele negociate pe flore.

 

Eu am primit la momentul (moto) achizitiei 7% fara nici un fel de fransiza. Dupa 3 ani fara nici o dauna si cam 12000 ron platiti acelasi asigurator a refuzat sa ma mai asigure. Intr-un final am primit printr-un broker un 12%. Practic platesc cam la fel pentru o polita la jumatate din valoare. Plus 98836487 tipuri de fransize. Sa nu povestesc de alte oferte de prima la 1200 eu pentru valoare calculata la 5000 si fransiza de 900 eu per eveniment :)))

 

La fel si la auto la masinile din familie. Iesit din leasing 12% si auto inca in leasing 3.75%.

 

La RCA situatia nu mai e la felz de roz.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deocamdata visez...Pana la prima plimbare mai puțin de așteptare, cum zice fifiică-mea!

» Post actualizat in 30 Jan 2015 20:22

Deocamdata visez...Pana la prima plimbare mai puțin de așteptare, cum zice fifiică-mea!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

In sfarsit a venit si ziua Z: azi am achitat mobra la AB, urmeaza livrarea la Tm, iar daca se aliniaza astrele, in weekend o scot la plimbare.

Poze...cand ajunge!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...