Sari la conținut

SMAEB ! Ceva nou?


Postări Recomandate

Eventual MOCA daca se poate! Si apoi ne intrebam de ce nu avem mai multe magazine cu specific moto unde sa existe marfa pe stoc, unde sa probezi si sa cumperi. Pai cu ce daca nu exista profit pentru ca romanul vrea produsul la acelasi pret ca in Germania fara sa puna la socoteala diferenta de TVA, transportul, contract, etc.

 

Ehhh, uite ca nu-i chiar asa!

 

Hai sa luam unul dintre cele mai calcate magazine de haine si accesorii din Buc - Kronau!

 

1. Serviciile-s de rahat, cand intrii acolo tipele alea se poarta de parca le deranjezi, nu ca si cum ar vrea sa-ti vanda ceva...decat 2-3 tipe plictisite care vorbesc despre ce ciorba sa mai faca diseara, mai bine combina salariile lor si angajeaza un pustan (sau pustoaica) cu adevarat pasionat de moto si interesat sa vanda chestii moto-related, nu vad de ce ai nevoie de 2-3 vanzatori pt magazinasul ala, nu Louis Megastore din Viena...

2. Stocurile-s mai mereu mici sau incomplete: au doar o oglinda din set de 2-3 saptamani, sau doar 1 semnal, sau manusi doar XS sau XXL s.a.m.d....ori am eu ghinion des :)

3. Daca comanzi prin ei, de la magazinul lor, fara sa probezi un produs (ca nu il au pe stock), masurat de ei....daca nu-ti vine bine si iti tre alta marime, ghinion! tre' sa-l achiti. Poate-l tin ei in magazin si-ti dau banii inapoi cand se vinde (asa era ultima oara cand am luat ceva ce a trebuit probat)

4. Ei spun ca vand la preturile afisate pe situl Louis.de....preturi in euro, dar mai spun si ca preturile in euro pt comenzi sunt la cursul de 4.7 lei, cand euro e 4.45 => profit

5. Ei ca reselleri au reduceri babane la bulk, carduri de reduceri si iar reduceri, shipping gratuit etc => profit

 

cu toate astea, de-a lungul timpului am lasat acolo mult peste 2.000 euro

cu toate astea, cand o sa-mi convina oferta/pretul tot o sa mai iau de la ei, mai ales daca nu presupune comanda.

 

DAR stii ce?

 

NU LE PLANG DE MILA, si mai ales nu-l iau pe unu la misto ca intrebat daca vor fi reduceri la "salon"....ca nu-i salon, e un targ, si s-a impamantenit ideea de targ, si la targ negociezi sau ai parte de reduceri

 

in Romania pot sa garantez ca sunt unele dintre cele mai mici preturi din europa pentru echipamente,piese si accesorii, multi doar au ramas cu impresia ca e mai scump la noi.

 

Poate in Alba Iulia, dar ia mergi pana la Cluj, sau TM, sau Iasi sau Buc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 262
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Ehhh, uite ca nu-i chiar asa!

 

Hai sa luam unul dintre cele mai calcate magazine de haine si accesorii din Buc - Kronau!

 

1. Serviciile-s de rahat, cand intrii acolo tipele alea se poarta de parca le deranjezi, nu ca si cum ar vrea sa-ti vanda ceva...decat 2-3 tipe plictisite care vorbesc despre ce ciorba sa mai faca diseara, mai bine combina salariile lor si angajeaza un pustan (sau pustoaica) cu adevarat pasionat de moto si interesat sa vanda chestii moto-related, nu vad de ce ai nevoie de 2-3 vanzatori pt magazinasul ala, nu Louis Megastore din Viena...

2. Stocurile-s mai mereu mici sau incomplete: au doar o oglinda din set de 2-3 saptamani, sau doar 1 semnal, sau manusi doar XS sau XXL s.a.m.d....ori am eu ghinion des :)

3. Daca comanzi prin ei, de la magazinul lor, fara sa probezi un produs (ca nu il au pe stock), masurat de ei....daca nu-ti vine bine si iti tre alta marime, ghinion! tre' sa-l achiti. Poate-l tin ei in magazin si-ti dau banii inapoi cand se vinde (asa era ultima oara cand am luat ceva ce a trebuit probat)

4. Ei spun ca vand la preturile afisate pe situl Louis.de....preturi in euro, dar mai spun si ca preturile in euro pt comenzi sunt la cursul de 4.7 lei, cand euro e 4.45 => profit

5. Ei ca reselleri au reduceri babane la bulk, carduri de reduceri si iar reduceri, shipping gratuit etc => profit

 

cu toate astea, de-a lungul timpului am lasat acolo mult peste 2.000 euro

cu toate astea, cand o sa-mi convina oferta/pretul tot o sa mai iau de la ei, mai ales daca nu presupune comanda.

 

DAR stii ce?

 

NU LE PLANG DE MILA, si mai ales nu-l iau pe unu la misto ca intrebat daca vor fi reduceri la "salon"....ca nu-i salon, e un targ, si s-a impamantenit ideea de targ, si la targ negociezi sau ai parte de reduceri

 

 

Poate in Alba Iulia, dar ia mergi pana la Cluj, sau TM, sau Iasi sau Buc

mie mi-au schimbat casca imediat, fara comentarii

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Lumea comanda din afara, dar comanda majoritatea echipamente ieftine. La noi, reprezentantele au numai marci de renume, gasesti A-Star, Dainese, Rev'It, Arlen Ness, etc - echipamente care sunt scumpe si afara. Normal ca daca iti cauti o geaca si intri intr-un magazin si dai de nustiuce Dainese de costa 2.200 de lei te cam ia cu usturime la ficat. Asa ca ajungi acasa, dai repede din butoate si-ti iei ceva mai noname, dar mult mai iefin, din afara. Pe FC-Moto sunt reduceri, intr-adevar, dar doar la marimi aiurea sau culori tampite. Plus ca acolo isi permit sa aibe sold-outuri, au rulaj mare, profitul gros e facut demult pe modelul respectiv - din cand in cand isi mai reinoiesc stocul si vand la pret minim. Dar la noi romanul e sarac, cauta brand dar nu-si permite sa-si ia nou din magazin. Cand ma uit la rubrica de vanzari sh, ma doare mintea ce gunoaie se pot vinde si cumpara...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Lumea comanda din afara, dar comanda majoritatea echipamente ieftine. La noi, reprezentantele au numai marci de renume, gasesti A-Star, Dainese, Rev'It, Arlen Ness, etc - echipamente care sunt scumpe si afara. Normal ca daca iti cauti o geaca si intri intr-un magazin si dai de nustiuce Dainese de costa 2.200 de lei te cam ia cu usturime la ficat. Asa ca ajungi acasa, dai repede din butoate si-ti iei ceva mai noname, dar mult mai iefin, din afara. Pe FC-Moto sunt reduceri, intr-adevar, dar doar la marimi aiurea sau culori tampite. Plus ca acolo isi permit sa aibe sold-outuri, au rulaj mare, profitul gros e facut demult pe modelul respectiv - din cand in cand isi mai reinoiesc stocul si vand la pret minim. Dar la noi romanul e sarac, cauta brand dar nu-si permite sa-si ia nou din magazin. Cand ma uit la rubrica de vanzari sh, ma doare mintea ce gunoaie se pot vinde si cumpara...

:agree:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Lumea comanda din afara, dar comanda majoritatea echipamente ieftine. La noi, reprezentantele au numai marci de renume, gasesti A-Star, Dainese, Rev'It, Arlen Ness, etc - echipamente care sunt scumpe si afara. Normal ca daca iti cauti o geaca si intri intr-un magazin si dai de nustiuce Dainese de costa 2.200 de lei te cam ia cu usturime la ficat. Asa ca ajungi acasa, dai repede din butoate si-ti iei ceva mai noname, dar mult mai iefin, din afara. Pe FC-Moto sunt reduceri, intr-adevar, dar doar la marimi aiurea sau culori tampite. Plus ca acolo isi permit sa aibe sold-outuri, au rulaj mare, profitul gros e facut demult pe modelul respectiv - din cand in cand isi mai reinoiesc stocul si vand la pret minim. Dar la noi romanul e sarac, cauta brand dar nu-si permite sa-si ia nou din magazin. Cand ma uit la rubrica de vanzari sh, ma doare mintea ce gunoaie se pot vinde si cumpara...

sunt 100% de acord cu partea in care zici: "acolo isi permit sa aibe sold-outuri, au rulaj mare, profitul gros e facut demult pe modelul respectiv - din cand in cand isi mai reinoiesc stocul si vand la pret minim", insa in rest cred ca, in cel mai bun caz, faci o generalizare necinstita

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sunt 100% de acord cu partea in care zici: "acolo isi permit sa aibe sold-outuri, au rulaj mare, profitul gros e facut demult pe modelul respectiv - din cand in cand isi mai reinoiesc stocul si vand la pret minim", insa in rest cred ca, in cel mai bun caz, faci o generalizare necinstita

Ce, ca motociclistii de la noi sunt saraci? :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce, ca motociclistii de la noi sunt saraci? :)

Sunt multi saraci, clar, dar sun si multi cu bani (chiar daca, sa zicem, unii si-au luat motocicleta doar ca e cool si se plimba cu ea de cateva ori pe an). Fii atent atunci cand se mai incalzeste cati motociclisti au dainesuri si alpinestaruri, casti arai, schoei etc... destul de multi. Da, multi comanda de pe siteuri, dar nu cred ca majoritatea isi iau ieftine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da domnule, dar categoria asta de zici tu nu vine si se plange pe forum de preturi mari si nu stau sa pandeasca reduceri pe la saloane. :)

De asta ziceam ca brandurile de renume au rezistat cat de cat pe piata la noi. Au disparut cele intermediare, mai de buget...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hai totusi sa nu mai fim atat de rai. Am fost anul trecut la IMOT in München si am fost suprins sa va d un SMAEB mai mare, de 2-3 ori mai mare si cam atat.

 

Unele firme nu lasau vizitatorii sa se urce pe motoarele lor, coada la buda era de trecut in manualul de istorie iar mancarea era putina, proasta si scumpa. Does that ring any bells?

 

Locul era plin de standuri cu haine si echipamente de vanzare, de obicei la niste preturi de-ti venea sa razi instant. Si aici vorbim de o tara cu potential.

 

Da, erau clar mai multe noutati decat la SMAEB si clar organizarea a fost mai buna, dar aici vorbim de o tara cu 80000000 de locuitori si o traditie moto indelungata.

 

SMAEB e versiunea mai mica a acesteia.

 

Ca fapt divers, cand v-ati cumparat ultima oara o motocicleta noua?

Editat de Gixu.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cu 300 euro, in regim low cost, fara fite si figuri, poti sa iti asiguri 3 zile de salon la Milano. Diferenta de cost fata de salonul de la Bucuresti este intr-adevar mai mare dar daca te gandsti ca pt Milano se pastreaza cam toate noutatile, zic ca merita. Plus ca la Milano iti faci de acasa invitatie din partea unei companii si nu platesti intrare, care e cam 18 euro.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitez acest salon inca de pe vremea cand se organiza la Romexpo. Cand bebelusele de la cronica reuseau sa produca erectii pustilor aflati in caldurile pubertatii. Pe vremea cand Nokia 3510i era smartphone, iar "recentul" 6600 era deja nava spatiala. Cand tiganii, pardon, romii, scuipau cojile de seminte pe covorul rosu printre dintii aparent albi datorita contrastului cu pielea. Pe vremea cand parcarea era realmente plina de motociclete, si ce motociclete nenica. Vedeai toate noutatile, ori clasicele. Nici n-avea rost sa mai platesti intrarea in complex, n-aveai ce sa vezi nou. Pe vremea cand standurile cu mancare erau atat de multe incat era loc pentru toata lumea. Pe vremea cand vanzatorii cunosteau marfa ce o voiau vanduta, aka motociclete. Pe vremea cand motociclistii "veterani" erau amabili, zambitori, chiar prietenosi cu un "wanna be" ca mine. Nu cunosteam fenomenul moto foarte bine, dar prezenta un real interes pentru mine, motiv pentru care, sociabil din fire, am intrat in discutie cu cativa domni. Imi aduc aminte de parca s-ar fi intamplat ieri. Stateam la un pahar de bere, se apropie doi distinsi domni motociclisti, radeau galagios, pesemene amuzati de un anumit lucru, amandoi la vreo 45+ ani. Imi cer permisiunea sa se aseze, le fac loc, banca de lemn scartie sub greutatea lor. Ii las sa discute pret de cateva minute si apoi intervin. Le spun ca doresc in viitor sa devin si eu motociclist, dar ca nu stiu cam ce motocicleta ar fi mai potrivita, atat ca pozitie dar ca si companie producatoare. Timp de 10 secunde este liniste, cei doi se privesc in ochi, apoi se uita la mine, zambesc usor (acel zambet dat de experienta anilor de viata, de motociclist), unul din ei imi pune mana pe umar precum un parinte si imi zice: "Exista Honda si.. .. restul.. intelegi tu". N-am putut evident sa il contrazic, ce stiam eu. Apoi au inceput oamenii sa imi impartaseasca din calatoriile lor, pentru mine era ceva fenomenal. Povesteau atat de frumos incat am vazut Alpii, Grecia, Turcia prin ochii lor si m-am bucurat. La sfarsit mi-au strans mana de parca as fi fost unul de-al lor. Mi-a ramas in memorie aceasta banala intamplare, poate acesti oameni inca calatoresc, poate citesc aceste randuri, caz in care ii salut si tin sa le multumesc.

 

Fac un pas inapoi, zambesc si compar. Stacheta a coborat, mult. Nici atunci nu era organizarea perfecta, dar era infinit mai bine. Lasand la o parte "nesimtitul de la Ducati" de care am tot citit pe forum, unii vanzatori nu isi dau interesul, poate in ideea ca cel care intreaba nu este cu adevarat interesat sa cumpere, e doar un bagator de seama, ori nu stiu. Ce m-a invatat viata, nu scoala, este faptul ca este gresit sa judeci o carte in functie de coperta ei. Poate ma vezi mai prost imbracat, poate geaca ori pantalonii prezinta urme de uzura, poate trantesc casca in loc sa o asez frumos ca pe o printesa, dar asta arata un singur lucru, si nu poate cel mai evident. Calatoresc, iar imbracamintea este dovada vie. Nu inseamna ca nu am bani. Nu inseamna ca sunt un muritor de foame, nu inseamna ca intreb doar de dragul de a intreba. Cat despre preturile echipamentelor, caut oferta cea mai buna pentru mine, nu pentru X, nu pentru Y, nu pentru firma nu stiu cui. De respectiva diferenta, chiar si mica, pun combustibil si calatoresc. De respectiva diferenta imi iau un echipament termic pentru sezonul rece, ca eu nu merg doar la +20 de grade. De respectiva diferenta ii iau muierii o floare. Asta e problema? Nu ai ce face cu diferenta?

 

Tot citesc pareri cum ca nu e ok sa comentezi, ca firma cutare are cheltuieli. Corect, are, dar cel care a deschis firma a stiut pe ce piata vrea sa faca afaceri? Piata din Romania este cum este. Daca ai ajuns la concluzia ca e pagubos sa faci afaceri aici, muta toata treaba in strainatate, poate te imbogatesti acolo. Normal ca o sa caut sa platesc pretul cel mai mic pentru echipament, atat timp cat nu exista diferente de calitate.

 

Ca sa nu o lungesc si mai mult, am mers si am sa tot merg la salonul moto organizat la noi. Rau, bun, asa cum e. Imi doresc insa, evident, sa evolueze lucrurile. Cum foarte foarte bine a punctat un coleg mai sus, sa se angajeze oameni pasionati de domeniul asta, nu roboti cu chip de om care recita ca pe o poezie proasta specificatiile. Am si eu ochi, pot sa le citesc si singur. Daca ii intrebi insa ceva ce nu e trecut pe respectiva foaie de hartie, i-ai blocat. Incep sa alerge de ici-colo sa caute informatia, cel putin unii dintre ei, altii se rezuma la: "Nu stiu" si aia e. In conditiile astea nu poti emite pretentii sa vinzi mobre ori echipament despre care tu nu detii informatii detaliate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De asta ziceam ca brandurile de renume au rezistat cat de cat pe piata la noi. Au disparut cele intermediare, mai de buget...

Paradoxul romanesc, nu? Loganul nu-i bun ca-i (prea) eftin si (oroare!) romanesc, de Golf nou n-am bani, asa ca iau mai bine un Fiesta chel, desi am famelie de 4 sau 5.

Am observat si eu, motorezii straini n-au nici un stres sa faca commuting sau pllimbari prin tara in echipament sau cu accesorii produse de firme fara mare nume, dar care isi fac treaba decent (evident, marginal exista diferenta dar caracteristicile esentiale sint comparabile) in timp ce la Romanica daca nu e firma mai bine nu e de loc. Consecinta e ca nu gasesti mai nimic in gama medie de pret, doar gunoaie fara nici un fel de certificare sau nave spatiale supraevaluate.

Nu saracia e problema noastra cea mai mare, ci fudulia.

Editat de FLEX
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Radem glumim....dar vad si eu o flacara pe finala la h2 anul asta sau?...

 

cu siguranta o sa vezi o flacara anul asta pe finala unui H2 in parcare la VICTORIEI......

 

ce inseamna IMAGINEA UNEI FIRME ADEVARATE....

asta au scris pe pagina de H2 :

post-2209-0-86478400-1425577605_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitez acest salon inca de pe vremea cand se organiza la Romexpo. Cand bebelusele de la cronica reuseau sa produca erectii pustilor aflati in caldurile pubertatii. Pe vremea cand Nokia 3510i era smartphone, iar "recentul" 6600 era deja nava spatiala. Cand tiganii, pardon, romii, scuipau cojile de seminte pe covorul rosu printre dintii aparent albi datorita contrastului cu pielea. Pe vremea cand parcarea era realmente plina de motociclete, si ce motociclete nenica..........

 

SONYC,

foarte faina exprimarea, ai creionat foarte bine realitatea.....respect!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Motocicletele din parcare nu au fost niciodata nemaipomenite...dar in ochiul privitorului obisnuit cu cazane asta e portretul. Pe vremea aia nu era bine ca stateau mizdele pe mobre, acum nu e bine ca nu mai sunt mizde ci doar vanzatori plictisiti...eu as zice extenuati pt ca se obosesc 2-3 zile inainte, tocmai pentru a avea privitorul ce sa critice pe forum.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Remember SMAEB 2005 :)

 

https://plus.google.com/u/0/photos/112902650352495000648/albums/5684257610387113537


» Post actualizat in 06 Mar 2015 09:24

Paradoxul romanesc, nu? Loganul nu-i bun ca-i (prea) eftin si (oroare!) romanesc, de Golf nou n-am bani, asa ca iau mai bine un Fiesta chel, desi am famelie de 4 sau 5.

Am observat si eu, motorezii straini n-au nici un stres sa faca commuting sau pllimbari prin tara in echipament sau cu accesorii produse de firme fara mare nume, dar care isi fac treaba decent (evident, marginal exista diferenta dar caracteristicile esentiale sint comparabile) in timp ce la Romanica daca nu e firma mai bine nu e de loc. Consecinta e ca nu gasesti mai nimic in gama medie de pret, doar gunoaie fara nici un fel de certificare sau nave spatiale supraevaluate.

Nu saracia e problema noastra cea mai mare, ci fudulia.

Da, exact. Mai vad pe sosele motociclisti veniti din afara, multi au motociclete slabute, Bandit, Transalp, Dominator, dar toate ticsite cu bagaje & shit. La noi daca n-ai cel putin R1200GS nu prea te baga lumea-n seama daca vrei sa ceri ceva sfaturi de calatorie pana la mama naibii. La noi accentul se pune pe aparente, nu pe ceea ce vrei cu adevarat - dovada ca majoritatea isi iau motociclete care sa dea bine la poze :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitez acest salon inca de pe vremea cand se organiza la Romexpo. Cand bebelusele de la cronica reuseau sa produca erectii pustilor aflati in caldurile pubertatii. Pe vremea cand Nokia 3510i era smartphone, iar "recentul" 6600 era deja nava spatiala. Cand tiganii, pardon, romii, scuipau cojile de seminte pe covorul rosu printre dintii aparent albi datorita contrastului cu pielea. Pe vremea cand parcarea era realmente plina de motociclete, si ce motociclete nenica. Vedeai toate noutatile, ori clasicele. Nici n-avea rost sa mai platesti intrarea in complex, n-aveai ce sa vezi nou. Pe vremea cand standurile cu mancare erau atat de multe incat era loc pentru toata lumea. Pe vremea cand vanzatorii cunosteau marfa ce o voiau vanduta, aka motociclete. Pe vremea cand motociclistii "veterani" erau amabili, zambitori, chiar prietenosi cu un "wanna be" ca mine. Nu cunosteam fenomenul moto foarte bine, dar prezenta un real interes pentru mine, motiv pentru care, sociabil din fire, am intrat in discutie cu cativa domni. Imi aduc aminte de parca s-ar fi intamplat ieri. Stateam la un pahar de bere, se apropie doi distinsi domni motociclisti, radeau galagios, pesemene amuzati de un anumit lucru, amandoi la vreo 45+ ani. Imi cer permisiunea sa se aseze, le fac loc, banca de lemn scartie sub greutatea lor. Ii las sa discute pret de cateva minute si apoi intervin. Le spun ca doresc in viitor sa devin si eu motociclist, dar ca nu stiu cam ce motocicleta ar fi mai potrivita, atat ca pozitie dar ca si companie producatoare. Timp de 10 secunde este liniste, cei doi se privesc in ochi, apoi se uita la mine, zambesc usor (acel zambet dat de experienta anilor de viata, de motociclist), unul din ei imi pune mana pe umar precum un parinte si imi zice: "Exista Honda si.. .. restul.. intelegi tu". N-am putut evident sa il contrazic, ce stiam eu. Apoi au inceput oamenii sa imi impartaseasca din calatoriile lor, pentru mine era ceva fenomenal. Povesteau atat de frumos incat am vazut Alpii, Grecia, Turcia prin ochii lor si m-am bucurat. La sfarsit mi-au strans mana de parca as fi fost unul de-al lor. Mi-a ramas in memorie aceasta banala intamplare, poate acesti oameni inca calatoresc, poate citesc aceste randuri, caz in care ii salut si tin sa le multumesc.

 

Fac un pas inapoi, zambesc si compar. Stacheta a coborat, mult. Nici atunci nu era organizarea perfecta, dar era infinit mai bine. Lasand la o parte "nesimtitul de la Ducati" de care am tot citit pe forum, unii vanzatori nu isi dau interesul, poate in ideea ca cel care intreaba nu este cu adevarat interesat sa cumpere, e doar un bagator de seama, ori nu stiu. Ce m-a invatat viata, nu scoala, este faptul ca este gresit sa judeci o carte in functie de coperta ei. Poate ma vezi mai prost imbracat, poate geaca ori pantalonii prezinta urme de uzura, poate trantesc casca in loc sa o asez frumos ca pe o printesa, dar asta arata un singur lucru, si nu poate cel mai evident. Calatoresc, iar imbracamintea este dovada vie. Nu inseamna ca nu am bani. Nu inseamna ca sunt un muritor de foame, nu inseamna ca intreb doar de dragul de a intreba. Cat despre preturile echipamentelor, caut oferta cea mai buna pentru mine, nu pentru X, nu pentru Y, nu pentru firma nu stiu cui. De respectiva diferenta, chiar si mica, pun combustibil si calatoresc. De respectiva diferenta imi iau un echipament termic pentru sezonul rece, ca eu nu merg doar la +20 de grade. De respectiva diferenta ii iau muierii o floare. Asta e problema? Nu ai ce face cu diferenta?

 

Tot citesc pareri cum ca nu e ok sa comentezi, ca firma cutare are cheltuieli. Corect, are, dar cel care a deschis firma a stiut pe ce piata vrea sa faca afaceri? Piata din Romania este cum este. Daca ai ajuns la concluzia ca e pagubos sa faci afaceri aici, muta toata treaba in strainatate, poate te imbogatesti acolo. Normal ca o sa caut sa platesc pretul cel mai mic pentru echipament, atat timp cat nu exista diferente de calitate.

 

Ca sa nu o lungesc si mai mult, am mers si am sa tot merg la salonul moto organizat la noi. Rau, bun, asa cum e. Imi doresc insa, evident, sa evolueze lucrurile. Cum foarte foarte bine a punctat un coleg mai sus, sa se angajeze oameni pasionati de domeniul asta, nu roboti cu chip de om care recita ca pe o poezie proasta specificatiile. Am si eu ochi, pot sa le citesc si singur. Daca ii intrebi insa ceva ce nu e trecut pe respectiva foaie de hartie, i-ai blocat. Incep sa alerge de ici-colo sa caute informatia, cel putin unii dintre ei, altii se rezuma la: "Nu stiu" si aia e. In conditiile astea nu poti emite pretentii sa vinzi mobre ori echipament despre care tu nu detii informatii detaliate.

:10:

» Post actualizat in 06 Mar 2015 12:43

 

Super atmosfera! :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Remember SMAEB 2005 :)

 

https://plus.google.com/u/0/photos/112902650352495000648/albums/5684257610387113537

» Post actualizat in 06 Mar 2015 09:24

Da, exact. Mai vad pe sosele motociclisti veniti din afara, multi au motociclete slabute, Bandit, Transalp, Dominator, dar toate ticsite cu bagaje & shit. La noi daca n-ai cel putin R1200GS nu prea te baga lumea-n seama daca vrei sa ceri ceva sfaturi de calatorie pana la mama naibii. La noi accentul se pune pe aparente, nu pe ceea ce vrei cu adevarat - dovada ca majoritatea isi iau motociclete care sa dea bine la poze :)

 

Eu nu am prea vazut asa ceva decat foarte rar, de regula 1200 GS, Crosstourer, 1200 RT etc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitez acest salon inca de pe vremea cand se organiza la Romexpo. Cand bebelusele de la cronica reuseau sa produca erectii pustilor aflati in caldurile pubertatii. Pe vremea cand Nokia 3510i era smartphone, iar "recentul" 6600 era deja nava spatiala. Cand tiganii, pardon, romii, scuipau cojile de seminte pe covorul rosu printre dintii aparent albi datorita contrastului cu pielea. Pe vremea cand parcarea era realmente plina de motociclete, si ce motociclete nenica. Vedeai toate noutatile, ori clasicele. Nici n-avea rost sa mai platesti intrarea in complex, n-aveai ce sa vezi nou. Pe vremea cand standurile cu mancare erau atat de multe incat era loc pentru toata lumea. Pe vremea cand vanzatorii cunosteau marfa ce o voiau vanduta, aka motociclete. Pe vremea cand motociclistii "veterani" erau amabili, zambitori, chiar prietenosi cu un "wanna be" ca mine. Nu cunosteam fenomenul moto foarte bine, dar prezenta un real interes pentru mine, motiv pentru care, sociabil din fire, am intrat in discutie cu cativa domni. Imi aduc aminte de parca s-ar fi intamplat ieri. Stateam la un pahar de bere, se apropie doi distinsi domni motociclisti, radeau galagios, pesemene amuzati de un anumit lucru, amandoi la vreo 45+ ani. Imi cer permisiunea sa se aseze, le fac loc, banca de lemn scartie sub greutatea lor. Ii las sa discute pret de cateva minute si apoi intervin. Le spun ca doresc in viitor sa devin si eu motociclist, dar ca nu stiu cam ce motocicleta ar fi mai potrivita, atat ca pozitie dar ca si companie producatoare. Timp de 10 secunde este liniste, cei doi se privesc in ochi, apoi se uita la mine, zambesc usor (acel zambet dat de experienta anilor de viata, de motociclist), unul din ei imi pune mana pe umar precum un parinte si imi zice: "Exista Honda si.. .. restul.. intelegi tu". N-am putut evident sa il contrazic, ce stiam eu. Apoi au inceput oamenii sa imi impartaseasca din calatoriile lor, pentru mine era ceva fenomenal. Povesteau atat de frumos incat am vazut Alpii, Grecia, Turcia prin ochii lor si m-am bucurat. La sfarsit mi-au strans mana de parca as fi fost unul de-al lor. Mi-a ramas in memorie aceasta banala intamplare, poate acesti oameni inca calatoresc, poate citesc aceste randuri, caz in care ii salut si tin sa le multumesc.

 

Fac un pas inapoi, zambesc si compar. Stacheta a coborat, mult. Nici atunci nu era organizarea perfecta, dar era infinit mai bine. Lasand la o parte "nesimtitul de la Ducati" de care am tot citit pe forum, unii vanzatori nu isi dau interesul, poate in ideea ca cel care intreaba nu este cu adevarat interesat sa cumpere, e doar un bagator de seama, ori nu stiu. Ce m-a invatat viata, nu scoala, este faptul ca este gresit sa judeci o carte in functie de coperta ei. Poate ma vezi mai prost imbracat, poate geaca ori pantalonii prezinta urme de uzura, poate trantesc casca in loc sa o asez frumos ca pe o printesa, dar asta arata un singur lucru, si nu poate cel mai evident. Calatoresc, iar imbracamintea este dovada vie. Nu inseamna ca nu am bani. Nu inseamna ca sunt un muritor de foame, nu inseamna ca intreb doar de dragul de a intreba. Cat despre preturile echipamentelor, caut oferta cea mai buna pentru mine, nu pentru X, nu pentru Y, nu pentru firma nu stiu cui. De respectiva diferenta, chiar si mica, pun combustibil si calatoresc. De respectiva diferenta imi iau un echipament termic pentru sezonul rece, ca eu nu merg doar la +20 de grade. De respectiva diferenta ii iau muierii o floare. Asta e problema? Nu ai ce face cu diferenta?

 

Tot citesc pareri cum ca nu e ok sa comentezi, ca firma cutare are cheltuieli. Corect, are, dar cel care a deschis firma a stiut pe ce piata vrea sa faca afaceri? Piata din Romania este cum este. Daca ai ajuns la concluzia ca e pagubos sa faci afaceri aici, muta toata treaba in strainatate, poate te imbogatesti acolo. Normal ca o sa caut sa platesc pretul cel mai mic pentru echipament, atat timp cat nu exista diferente de calitate.

 

Ca sa nu o lungesc si mai mult, am mers si am sa tot merg la salonul moto organizat la noi. Rau, bun, asa cum e. Imi doresc insa, evident, sa evolueze lucrurile. Cum foarte foarte bine a punctat un coleg mai sus, sa se angajeze oameni pasionati de domeniul asta, nu roboti cu chip de om care recita ca pe o poezie proasta specificatiile. Am si eu ochi, pot sa le citesc si singur. Daca ii intrebi insa ceva ce nu e trecut pe respectiva foaie de hartie, i-ai blocat. Incep sa alerge de ici-colo sa caute informatia, cel putin unii dintre ei, altii se rezuma la: "Nu stiu" si aia e. In conditiile astea nu poti emite pretentii sa vinzi mobre ori echipament despre care tu nu detii informatii detaliate.

 

saracule!! :laugh:

glumeam...foarte bine zis.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da' ce accesorizata era jucaria :) Evacuari, pinten, scarite si suporti, jug superior... Erau ceva banuti bagati in ea.


» Post actualizat in 08 Mar 2015 09:08

M-am uitat si eu pe pozele alea...ce ciudat e sa te uiti in trecutul recent...parca imi placea mai mult cu pasaret pe la standuri.

De acord cu tine :)

 

Si eu is adeptul pasaretului pe la standuri. Nu vin la SMAEB sa cumpar, nu astept reducerile de acolo. Eu imi iau lucruri cand am nevoie, la salon vin sa-mi clatesc ochiul, sa stiu de unde aleg cand aleg.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...