Sari la conținut

Camasa rulment blocata


Geo_ZGA
 Share

Postări Recomandate

Am patit-o si eu. L-am scos in 5 minute.Tinind cont ca sudura prinde pe rulment!,am gasit o saiba de diametrul interior al camasii buclucase,pe care am sudat-o acolo in interior.Apoi cu un dorn mai lung si un ciocan scurt am scapat de pacoste. :10: nu e mare lucru.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 66
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Cu freza in bormasina te chinui si nu faci nimic, mai degraba cu disc de taiat in minifreza, cred ca-ti trebuie cateva discuri pentru treaba asta (ce facusi cu minifreza ta ca parca aveai?) Vad ca nu mi-a raspuns niciun mecanic daca se poate reasambla rulmentul ala ca sa te sprijini pe el.a-i spargi exteriorul

Totusi ai rulmentul vechi din cealalta parte da-i un ciocan sa-i spargi exteriorul ia interiorul cu 3-4 bile sau cate iti incap sa-l reconstitui pe buclucas, distribuie bilele uniform pe circumferinta, incalzeste si scoate-l.

Editat de vlad58
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sudeaza un surub in interiorul camasi.

Pe urma bati prin gaura in el,o data ce se sudeaza se si incalzeste.Iese din prima bataie.

 

Din ce vad in foto, se pare ca varianta lui TNG pare mai simpla si cu sanse de reusita, camasa este la suprafata si se poate suda un surub sau un profil pe diametrul interior al camasii rulmentului, apoi se bate in el din sens opus.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@ TNG - cine distruge un rulment la scoatere si nu a pus cald pe butuc - probabil nu va sti sa sudeze fara sa topeasca totul pe acolo

 

@Geo_ZGA

cel mai simplu este sa mergi cu chestia aia la un atelier de prelucrari mecanice. Cu o freza industriala autentica dispare camasa aia de acolo instantaneu, fara sa zgarie butucul.

 

rulmentii de la roti se scot si se baga doar la cald !!!! folositi feon industrial - unul ieftin e 50 ron si e ok.

manualul la BMW spune ca butucul trebuie sa aiba 100 grade.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cu freza in bormasina te chinui si nu faci nimic, mai degraba cu disc de taiat in minifreza, cred ca-ti trebuie cateva discuri pentru treaba asta (ce facusi cu minifreza ta ca parca aveai?) Vad ca nu mi-a raspuns niciun mecanic daca se poate reasambla rulmentul ala ca sa te sprijini pe el.a-i spargi exteriorul

Totusi ai rulmentul vechi din cealalta parte da-i un ciocan sa-i spargi exteriorul ia interiorul cu 3-4 bile sau cate iti incap sa-l reconstitui pe buclucas, distribuie bilele uniform pe circumferinta, incalzeste si scoate-l.

Nu-s mecanic,dar varianta cu altă cămașă interioară și cu introdusul cîtorva biluțe acolo e perfectă.Trebuie reținut.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@ TNG - cine distruge un rulment la scoatere si nu a pus cald pe butuc - probabil nu va sti sa sudeze fara sa topeasca totul pe acolo

 

hahha, bun rationament :)

 

totusi Geo daca ai aparat de sudura sau vre-un vecin, e suficient sa sudezi un pic in interiorul camasii , camasa se va strange imediat si-l o sa cada singur de acolo :)

 

butucul ala oricum arata ca trecut prin razboi , poti sa izolezi totusi un pic cu banda de aluminiu de jur imprejur

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

M-am gandit aseara si la varianta asta, are o denumire anume? Desi cu bormasina nu ai mare control... O sa dau o fuga si pana intr-un Dedeman, sa vad ce gasesc.

 

In engleza se cheama carbide burr.

Pe la noi am auzit zicandu-i-se fie pila de masina fie freza de carbura.

Vezi ca ambele denumiri sunt gresite (obiectele corespunzatoare fiind altele), din pacate nu stiu nici eu care e cea corecta.

Ai control suficient ca sa tai o camasa de rulment.

Sunt folosite in service-uri auto, unde problema rulmentilor blocati e uzuala. Si daca in aluminiu in general se poate si fara, in cazul rulmentilor blocati in fonta ruginita nu prea mai ai alternative, sau cel putin nu rapide.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Masori diametrul interior al bucatii de rulment ramase si te duci frumusel si cumperi, daca gasesti pe dimensiunea aia, un conexpand de aceeasi dimensiune strangi bine piulita si il lovesti cu un ax ceva de pe parte opusa. Asa am scos niste rulmenti de la o roata de prin 2000.

» Post actualizat in 01 Mar 2015 16:00

Am uitat sa precizez...inainte cu o zi am dat cu mult wd40 si inainte sa scot rulmentul am incalzit butucul cu o lampa de gaz.

post-69109-0-68548000-1425225187_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Conexpand merge la diametre mici, si eu am folosit cu succes.

Daca merge sudat un surub/saiba atunci sudat, dat cu WD40 ca raceste si poate puca sa fuga niste lubrifiant intre camasa rulmentului si butuc. Apoi construit inaltatorul de lemn, strans surubul cateva spire si tensionat fara a fi fortat, apoi cu feon industrial incalzit butucul de aluminiu bine. Ar trebui sa il miste doar din tensionare. Sau cand e tensionat si butucul fierbinte, dat pe rulment cu WD40 ca il raceste si unge si iarasi sare de acolo. Mi-a mer si smecheria asta. La bagat rulment merge usor, butucul incalzit bine si rulmentul scos din congelator, stearsa rapid bruma si asezat cu mana acolo :-) Solutiile cu multa forta, dalta si ciocan nenorocesc cota de presare ireversibil, dupa aia trebuoe Loctite 660 si alte mizerii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca sudezi doua prezoane pe rulment de o parte si de alta cred ca vei putea sa scoti cu mina camasa datorita incalzirii aluminiului..Daca nu poti face un extractor din cele doua prezoane sudate.Combinatii sunt multe.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc mult pt idei. Astazi nu am apucat sa fac nimic si nici nu ma mai apuc acum de ea. Zilele urmatoare... Am retinut ce era important: caldura.

Daca nu functioneaza cu caldura si o "ceva" stramba cu care sa-l dau afara, o sa ma duc la un amic sa-mi sudeze o saiba sau o piulita mare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am patit si eu ceva identic acum cativa ani, la butucul spate la Honda Transalp. Mie mi s-a spart rulmentul in mers, cand am scos roata si axul din gaura butucului au curs bilele si niste maruntis si-a ramas camasa aia blocata acolo. Imposibil de batut din partea opusa, tot asa, nu exista buza suficienta.

 

Eram in Fagaras, jud Brasov, venit dupa 1200km... am avut noroc la o vulcanizare unde un baiat super de treaba a sudat un capat de surub si apoi a iesit la prima bataie de ciocan. :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Evrika! :D

Dupa ce am imprumutat un extractor si am constatat ca e prea mare, am facut rost de un pistol cu aer cald si m-am pus pe treaba plin de speranta. Intre timp surubelnita se incingea pe aragaz pt indoire. Am incins butucul pana a inceput sa trozneasca, dar nu am rezolvat nimic cu asta... mint, am stricat motorasul pistolului cu aer (o sa ma felicite proprietarul... carbunii cred ca s-au dus, tocmai la mine). Butucul incins, batut cu surubelnita stramba... nimic.

Mai aveam niste accesorii de mini freza, am pus panza de taiat pe un cap mic, pus in bormasina (da, stiu, ditamai bormasina cu panza de 3cm) si m-am apucat de taiat... dupa vreo 5-6 panze, am reusit sa-l tai, dar tot nu iesea. Am spart cateva bucati din camasa, am mai batut din spate cu "scula" si pana la urma a iesit. I-am tras niste zgarieturi, dar e ok.

Acum am bagat rulmentii la congelator, o sa-i montez si aia e. Nu mai incalzesc butucul pt ca pistolul cu aer cald e dus si flacara mi-e cam frica sa pun pe el.

 

Cel mai probabil solutia cu sudura era cea mai buna, dar nu am avut timp sa ajung undeva cu el, sa-mi traga 2 puncte de sudura.

 

Multumesc din nou pt sfaturi

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Evrika! :D

Cel mai probabil solutia cu sudura era cea mai buna, dar nu am avut timp sa ajung undeva cu el, sa-mi traga 2 puncte de sudura.

Solutia cu sudura pentru mine era cea mai riscanta, aluminiul are punctul de topire mai jos decat fierul si nu stiu daca doua hafturi ar fi tinut iar incalzita mai tare camasa aia sa nu fi afectat butucul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Este prea mica contractia la temp. congelatorului ca sa aduca un avantaj la montare. Temp. din congelator este de -18 grdC , iar formula de modificare la lungimii Lfinal=Linitial( 1 + coef (Tfinal-Tinitial)) , coef de dilatare pentru otel este 11x10-6 , Tinitial =20 grd C, in final se obtine sa zicem pentru o lungime de 80mm , un Lfinal =79,96 mm ..am luat un exemplu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...