Jump to content
Sign in to follow this  
Toma Aurelian Valentin

Buton de avarii home made

Recommended Posts

Salut! Ași vrea să îmi fac avarii la motocicletă ne având din fabrică...îmi spuneți și mie va rog cine a făcut cum a făcut ? Precizez ca pacientul este o honda f4 din 2000

Share this post


Link to post
Share on other sites

si eu sunt curios,ma abonez...

Share this post


Link to post
Share on other sites

La ce iti este util butonul de avarii la motocicleta?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Il poti cumpara de ex de aici cu 27 de lei: http://www.motomike.eu/lini/category/1/article/531073/

 

Succes!

posibil sa fie nevoie si de un releu. Cel standard nu stiu daca poate face sa blinkane toate semnalizarile odata

Share this post


Link to post
Share on other sites

La ce iti este util butonul de avarii la motocicleta?

Sa spui ''merci bo$$'' sau ''scuze bo$$''.

Share this post


Link to post
Share on other sites

posibil sa fie nevoie si de un releu. Cel standard nu stiu daca poate face sa blinkane toate semnalizarile odata

daca pui consumator prea mare pe releul existent o sa palpaie in draci...

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

La ce iti este util butonul de avarii la motocicleta?

Ca sa poti parca pe trecerea de pietoni :) am vazut

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si eu cautam sa fac la hornet acu cativa ani, dar intre timp mi-am dat seama ca nu se justifica toate modificarile, tras fire, relee, buton. Pentru cat l-as folosi.

Edited by danny_nt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai bine pui un girofar portocaliu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se poate. Iti trebuie 2 diode ( peste 14v tensiune inversa ) un buton si niste fire . Se poate utiliza releul actual . Eu am trecut prin contact sa nu imi faca vreunul o gluma proasta.

 

Voi cauta si schema pe care am folosit-o.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

Folosesti acelasi releu de semnalizare si un buton/switch pentru avarii, are 3 poli pentru conexiuni cu circuitul de semnalizare, astfel realizezi un nou circuit, cel de avarii. Circuitul este simplu, conectezi butonul de avarii in comutatorul de semnalizare exact ca in schema din attach. Prin apasare butonul inchide circuitul total de semnalizare pentru cele 4 lampi prin RS, iar la apasarea secundara se deschide. Atentie la punctele de conexiune/izolatie si lucru cu finete !

Numai bine,

post-74268-0-31264900-1435758151_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sau iei o Yamha FZ6, are din fabrica. Ajuta sa mai zici merci cuiva care te lasa sa treci.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In caz de franare brusca se mai folosesc avariile, ajuta foarte mult pe cel din spate, pacat ca la noi nu folosesc multi aceasta tehnica.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa spui ''merci bo$$'' sau ''scuze bo$$''.

Pentru asta am maini. Oricum astea cu avariile in trafic sunt romanisme.

Mai e si alt motiv?

Edited by Baxxter

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru asta am maini. Oricum astea cu avariile in trafic sunt romanisme.

Mai e si alt motiv?

Am scris mai sus, in alte tari pe autobanda se folosesc cand autostrada este aglomerata si trebuie sa franezi mai brusc, este un avertisment pentru cel din spate sa stie ca se intampla ceva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

Folosesti acelasi releu de semnalizare si un buton/switch pentru avarii, are 3 poli pentru conexiuni cu circuitul de semnalizare, astfel realizezi un nou circuit, cel de avarii. Circuitul este simplu, conectezi butonul de avarii in comutatorul de semnalizare exact ca in schema din attach. Prin apasare butonul inchide circuitul total de semnalizare pentru cele 4 lampi prin RS, iar la apasarea secundara se deschide. Atentie la punctele de conexiune/izolatie si lucru cu finete !

Numai bine,

Schema ta trebuie completata cu modificarea conexiunii indicatorului de bord (daca eate doar unul) pentru ca asta de obicei se leaga intre capetele semnalizarilor astfel pe avarie nu ti se aprinde in bord. Eu mi-am schimbat becul cu unul cu led, am fost nevoit sa fac aceasta modificare (pus doua diode ) ca nu-mi indica semnalizarea decat intr-o parte.

 

 

daca pui consumator prea mare pe releul existent o sa palpaie in draci...

La sarcina mai mica face asa, cel putin ala clasic, la sarcina mare palpaie mai rar.

Edited by vlad58

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am scris mai sus, in alte tari pe autobanda se folosesc cand autostrada este aglomerata si trebuie sa franezi mai brusc, este un avertisment pentru cel din spate sa stie ca se intampla ceva.

Gata, m-ai convins. Utilitate maxima pe motocicleta, ce sa mai.

 

Spor la bricolat si ai grija sa nu iei foc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gata, m-ai convins. Utilitate maxima pe motocicleta, ce sa mai.

Spor la bricolat si ai grija sa nu iei foc.

Ai circulat pe vreo autobanda in alta tara?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doar cateva zeci de mii de km, cea mare parte cu masina - e drept. De ce?

 

Ca motociclist, cand fac o franare de urgenta sunt preocupat sa caut trasa salvatoare intre masini. Ultima mea grija sunt avariile.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Varianta de SUA la ZX-9R are și buton de avarii; singură diferență față de modelul EU este blocul de comandă stângă, adică existența butonului în sine. În rest funcționează pe aceeași instalație electrică și același releu de semnalizate. Mulți și-au făcut mod-ul ăsta doar prin schimbarea comenzilor de pe stânga fără nici cea mai mică problemă.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Varianta de SUA la ZX-9R are și buton de avarii; singură diferență față de modelul EU este blocul de comandă stângă, adică existența butonului în sine. În rest funcționează pe aceeași instalație electrică și același releu de semnalizate. Mulți și-au făcut mod-ul ăsta doar prin schimbarea comenzilor de pe stânga fără nici cea mai mică problemă.

Acest lucru il explic prin schema postata, acum nu stiu daca m-ai inteles?!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doar cateva zeci de mii de km, cea mare parte cu masina - e drept. De ce?

 

Ca motociclist, cand fac o franare de urgenta sunt preocupat sa caut trasa salvatoare intre masini. Ultima mea grija sunt avariile.

 

Oricum ajuta avariile chiar daca ai franat deja si mergi incet ii poti atentiona pe cei care vin din spate, nu o spun cu rautate sau alte chestii dar, era sa o patesc pe barba mea eram pe a 3-a banda (cu masina) trafic lent (Spania undeva langa Madrid) si ma uitam in oglinda cum venea unul drept in mine fara sa schiteze vreun gest de frana credema ca am pus avarii si i-am dat cu scartait de roti cat de in stanga am reusit, ala probabil ca a vazut avariile si a reusit sa franeze masina in timp iar de atunci oricand se aglomereaza treaba sau exista vreun pericol in fata mea si stiu ca o sa franez mai brusc bag avarii, asta pentru sanatatea mea si autovehicolul meu :).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...