Sari la conținut

conectare proiectoare, gps, manere incalzite, etc...


Postări Recomandate

salut!

a venit toamna, vremea s-a mai racit, se intuneca mai repede, dar inca e vreme de dat cu motoru. asa ca intrebarea mea e, cum conectam toate electronicele de pe motor (proiectoare, gps si sa/manere incalzite)?

am un Bmw 1150 gs adventure si alternatorul duce undeva la 700w+, deci nu trebuie sa-mi fac griji. manere incalzite am din fabrica, dar am pus incalzire in sa (la dan de la timisoara) de mai bine de un an si as vrea s-o conectez. proiectoarele sunt pe led, 28w x2, si gps de la garmin.

proiectoarele se conecteaza cu un releu, direct din baterie si cu un plus activ doar cand pui contactu. cu restu cum fac?

nu vreau sa fac o tiganeala si vreau sa pastrez lucrurile cat mai simple si ok.

deci, idei?

prin afara am vazut o cutiuta cu sigurante si toate conectate acolo.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ce mai elegata solutie este sa iti tragi firul de + la o cutiuta cu sigurante, dar dupa contact. si iti centralizezi toate firele in respectiva cutie de sigurante. In felul acesta cand iei contactul totul se opreste. La proiectoare nu ai nevoie de releu daca aplici metoda asta

 

PS: nu sunt electrician de meserie, si am vorbit din experienta pe care o am mesterind la propria mobra. (asa ca expertii sa nu dea cu paru)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ce mai elegata solutie este sa iti tragi firul de + la o cutiuta cu sigurante, dar dupa contact. si iti centralizezi toate firele in respectiva cutie de sigurante. In felul acesta cand iei contactul totul se opreste. La proiectoare nu ai nevoie de releu daca aplici metoda asta

 

PS: nu sunt electrician de meserie, si am vorbit din experienta pe care o am mesterind la propria mobra. (asa ca expertii sa nu dea cu paru)

 

daca daci asa, tot load-ul il pui pe firu ala de +. daca ai consum mare si nu e ales firul bine, risti sa topesti ceva in instalatie, daca n-ai norocu sa-ti sara vreo siguranta.

de aia e bun un releu (nu stiu cat de mare ar trebui sa fie sa suporte toate conectate pe el)

inclin si eu spre cutiuta aia cu sigurante doar ca inca n-am gasit-o si nu stiu inca ce si cum am de facut.

Editat de gabyshor
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

Daca nu te pricepi de ce te complici si nu apelezi la un electrician priceput? Cu electrica nu-i de joaca, dai un ban si stai linistit..ai mobra frumoasa cu ceva electronica pe ea si este pacat sa prajesti ceva dintr-o gluma..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cuituta nu gasesti la unu care dezmembreaza o mobra? :) atunci firul de comanda pt releu il aduci de la contact

Sau tragi fir de la baterie si iti pui un buton separat pentru cutiuta cu partea de incalzire/proiectoare


» Post actualizat in 24 Sep 2015 09:13

Daca nu te pricepi de ce te complici si nu apelezi la un electrician priceput? Cu electrica nu-i de joaca, dai un ban si stai linistit..ai mobra frumoasa si este pacat sa arzi ceva dintr-o gluma..

 

poate ca nici nu vrea sa faca el personal dar cere o parere ca sa stie care ar fii cea mai buna solutie de pus in practica.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

tocmai ca vreau sa fac singurel. am experiente destul cu tot felu de specialisti prin zona si sincer nu. plus ca nu-s chiar complet pe dinafara.

stiu ce trebuie facut exact, doar imi lipsesc ceva detalii.

e nevoie de o cutie cu sigurante (auxiliary fuse block) pe care o caut in europa ca in state am tot gasit variante. vreau sa fie mica, waterproof si loc pt 3-4 sigurante.

de un releu (minireleu) probabil de 40A ar fi suficient, inca nu sunt 100% sigur.

se alimenteaza releul din baterie (cu siguranta pe plus) si fir de plus activ cand pui contactu (stop, far, etc, chiar nu conteaza, curentul e infim, doar cat sa "porneasca" releul.

din releu se alimenteaza cutia de sigurante.

mare lucru nu e si prefer sa fac singur si sa lucrez ingrijit.

am postat poate e cineva care a mai facut lucrarea asta si imi da ceva idei legate de cutia de sigurante sau de releu.


» Post actualizat in 24 Sep 2015 09:39

oricum, cand ma apuc de lucru o sa postez si fotografii poate ajuta si pe altii...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

» Post actualizat in 24 Sep 2015 09:39

 

oricum, cand ma apuc de lucru o sa postez si fotografii poate ajuta si pe altii...

 

Chiar te rog. Eu deja m-am abonat la topic.

La viitoarea motocicleta as vrea sa aduc aceleasi dotari ca si tine. :)

 

Spor la treaba.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

tocmai ca vreau sa fac singurel. am experiente destul cu tot felu de specialisti prin zona si sincer nu. plus ca nu-s chiar complet pe dinafara.

stiu ce trebuie facut exact, doar imi lipsesc ceva detalii.

e nevoie de o cutie cu sigurante (auxiliary fuse block) pe care o caut in europa ca in state am tot gasit variante. vreau sa fie mica, waterproof si loc pt 3-4 sigurante.

de un releu (minireleu) probabil de 40A ar fi suficient, inca nu sunt 100% sigur.

se alimenteaza releul din baterie (cu siguranta pe plus) si fir de plus activ cand pui contactu (stop, far, etc, chiar nu conteaza, curentul e infim, doar cat sa "porneasca" releul.

din releu se alimenteaza cutia de sigurante.

mare lucru nu e si prefer sa fac singur si sa lucrez ingrijit.

am postat poate e cineva care a mai facut lucrarea asta si imi da ceva idei legate de cutia de sigurante sau de releu.

» Post actualizat in 24 Sep 2015 09:39

oricum, cand ma apuc de lucru o sa postez si fotografii poate ajuta si pe altii...

Salut, nu stiu cum este schema electrica la 1150GS dar pot sa iti spun despre 1200RT.

Am vrut sa pun un claxon in plus (moto trebuia sa aiba 2 dar fizic este doar unul) , respectiv unul in paralel cu primul. Nu e mare lucru. Pina am avut (din fericire) curiozitatea sa ma uit pe schema electrica si surpriza! Cele doua claxoane se conecteaza in ''calculator'' la borne separate! Am pus calculator in ghilimele pentru ca nu este nici pe departe asa ceva, este o cutiuta numita ''electrica centrala''. Fiecare iesire din cutie este pentru ceva si probabil este indicat se nu pui alti consumatori, sau consumatori mai mari decat cei prevazuti.

Din acest motiv proiectoarele se conecteaza direct la baterie, printr-un releu auxiliar activat de contactul central.

Am amanat montajul claxoanelor pentru la iarna, asa ca daca doresti putem discuta pe tema asta.

La 1200RT incalzirea la sa se conecteaza la bornele 16,8, 51 si 52 ale cutiei electrice.

Nu pot sa iti confirm ca instalatia electrica din cutiuta electrica are conexiuni pentru incalzire. Asta am sa pot sa iti spun dupa ce o desfac pe a mea :).

Daca nu doresti sa o faci ''ca la fabrica'' cel mai bine este sa iti pui un releu prin care sa alimentezi cele 2 sisteme de incalzire, iar releul sa fie activat la pornirea motocicletei. (ca la proiectoare). Sigurantele le pui direct pe cablul de alimentare sa.

Daca iti place sa mesteresti la moto cumpara de pe net Manualul de Service de la Haynes. Gasesti in manual tot ce doresti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

Salut, nu stiu cum este schema electrica la 1150GS dar pot sa iti spun despre 1200RT.

Am vrut sa pun un claxon in plus (moto trebuia sa aiba 2 dar fizic este doar unul) , respectiv unul in paralel cu primul. Nu e mare lucru. Pina am avut (din fericire) curiozitatea sa ma uit pe schema electrica si surpriza! Cele doua claxoane se conecteaza in ''calculator'' la borne separate! Am pus calculator in ghilimele pentru ca nu este nici pe departe asa ceva, este o cutiuta numita ''electrica centrala''. Fiecare iesire din cutie este pentru ceva si probabil este indicat se nu pui alti consumatori, sau consumatori mai mari decat cei prevazuti.

Din acest motiv proiectoarele se conecteaza direct la baterie, printr-un releu auxiliar activat de contactul central.

Am amanat montajul claxoanelor pentru la iarna, asa ca daca doresti putem discuta pe tema asta.

La 1200RT incalzirea la sa se conecteaza la bornele 16,8, 51 si 52 ale cutiei electrice.

Nu pot sa iti confirm ca instalatia electrica din cutiuta electrica are conexiuni pentru incalzire. Asta am sa pot sa iti spun dupa ce o desfac pe a mea :).

Daca nu doresti sa o faci ''ca la fabrica'' cel mai bine este sa iti pui un releu prin care sa alimentezi cele 2 sisteme de incalzire, iar releul sa fie activat la pornirea motocicletei. (ca la proiectoare). Sigurantele le pui direct pe cablul de alimentare sa.

Daca iti place sa mesteresti la moto cumpara de pe net Manualul de Service de la Haynes. Gasesti in manual tot ce doresti.

 

am luat haynes primu lucru dupa ce am cumparat motoru.

 

1150 gs adventure (e model 2003) nu are atata electronica ca modelele de 1200 ulterioare si de asta imi place atat de mult. incalzire in sa nu a avut nici ca optional (ca in cazul 1200rt), nici la 1150 rt macar, deci nu este circuit special facut pentru asa ceva.

am avut mult timp proiectoare duble (2 x xenon si 2x halogen, deci undeva la 180w) montate cu releu, acum am trecut pe led, dar au aparut alti consumatori si nu vreau sa fac o varza cu relele si fire intinse peste tot. vreau sa centralizez intr-o cutie cu sigurante tot ce inseamna consumatori ulteriori (proiectoare, gpx, incalzire si probabil si alarma daca o sa fie loc) si sa fac o treaba cat mai profi.

» Post actualizat in 24 Sep 2015 11:31

 

mersi, le-am vazut o mare parte din astea. sunt altele mai bune pe site-uri in state (si mai scumpe clar), dar caut ceva mai aproape, prin europa.

daca nu gasesc o sa comand direct din state.

» Post actualizat in 24 Sep 2015 12:01

mersi de linkuri. nu-s chiar ce vreau eu, dar o sa iau in calcul si astea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am facut c-am ce vrei tu asa: http://www.xrv.org.uk/forums/transalp/102082-xl700-quartet-harness-connector-location.html#post869465

 

De la data fotografiilor am modificat afacerea inlocuind cutia de sigurante cu una mai mica, cu 4 sau 5 locase - aia mare imi batea in sea. Cutia e prinsa pe mobra cu scai. Cutiile acestea sunt comune, se gasesc la orice magazin de piese auto. Nu e rezistenta la apa, dar daca e montata cu cap nici nu cred ca e nevoie. Cele 6 linii de intrare le-am redus la 2, una care e pe contact si una direct pe baterie (pentru o priza de sub sea pentru telefon, lumina, etc).

Nu am taiat instalatia mobrei, ci am folosit o mufa gandita de japonez pentru a conecta accesorii.

Am un sezon de cand merg cu ansamblul montat si nu am nici o problema.

 

De cumparat aceeasi afacere dar facuta de un profesionist gasesti aici:

http://www.easternbeaver.com/Main/Wiring_Kits/Fuseboxes/fuseboxes.html

Power Center 8 e solutia cea mai buna daca ai spatiu si bani.

Editat de biohazardousguy
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

N-ar trebui sa fie mare problema cu montatul si sunt mai multe variante de cutii de sigurante "destepte", dar ai dreptate - toate trebuie aduse de la americani.

Si pe mine ma batea gandul sa organizez electricele cumva - n-am nici pe departe capacitatea ta la alternator dar totusi consumatorii se aduna si cu atat mai mult n-as vrea sa fac tiganii ...

 

La o cautare asa rapida pe advrider am gasit astea pe care sunt sigur ca le-ai gasit si tu.

http://motobrain.net/the-motobrain-pdu/

http://www.fuzeblocks.com/index.php

 

Bun topicul, sunt foarte interesat daca te apuci de treaba ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am facut c-am ce vrei tu asa: http://www.xrv.org.uk/forums/transalp/102082-xl700-quartet-harness-connector-location.html#post869465

 

De la data fotografiilor am modificat afacerea inlocuind cutia de sigurante cu una mai mica, cu 4 sau 5 locase - aia mare imi batea in sea. Cutia e prinsa pe mobra cu scai. Cutiile acestea sunt comune, se gasesc la orice magazin de piese auto. Nu e rezistenta la apa, dar daca e montata cu cap nici nu cred ca e nevoie. Cele 6 linii de intrare le-am redus la 2, una care e pe contact si una direct pe baterie (pentru o priza de sub sea pentru telefon, lumina, etc).

Nu am taiat instalatia mobrei, ci am folosit o mufa gandita de japonez pentru a conecta accesorii.

Am un sezon de cand merg cu ansamblul montat si nu am nici o problema.

 

De cumparat aceeasi afacere dar facuta de un profesionist gasesti aici:

http://www.easternbeaver.com/Main/Wiring_Kits/Fuseboxes/fuseboxes.html

Power Center 8 e solutia cea mai buna daca ai spatiu si bani.

mersi, studiez.

» Post actualizat in 24 Sep 2015 17:43

N-ar trebui sa fie mare problema cu montatul si sunt mai multe variante de cutii de sigurante "destepte", dar ai dreptate - toate trebuie aduse de la americani.

Si pe mine ma batea gandul sa organizez electricele cumva - n-am nici pe departe capacitatea ta la alternator dar totusi consumatorii se aduna si cu atat mai mult n-as vrea sa fac tiganii ...

 

La o cautare asa rapida pe advrider am gasit astea pe care sunt sigur ca le-ai gasit si tu.

http://motobrain.net/the-motobrain-pdu/

http://www.fuzeblocks.com/index.php

 

Bun topicul, sunt foarte interesat daca te apuci de treaba ;)

le stiu pe alea.

 

ma apuc de treaba, n-am de ales. :)) cum ai zis si tu, consumatorii se aduna. gps-ul e montat in graba inainte de concediu, proiectoarele tot in graba puse, acu e timp si vreau sa fac frumos totu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La mine cu proiectoarele treaba sta asa: releu "de dacie", buton,proiectoarele mufate pentru situația în care trebuie date jos (la mine sunt montate pe carena). Proiectoarele sunt legate la poziție,dar au și buton de oprit complet. Am înțeles că releul este necesar pentru ca proiectoarele sunt cu led.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 months later...

mersi, studiez.

» Post actualizat in 24 Sep 2015 17:43

le stiu pe alea.

 

ma apuc de treaba, n-am de ales. :)) cum ai zis si tu, consumatorii se aduna. gps-ul e montat in graba inainte de concediu, proiectoarele tot in graba puse, acu e timp si vreau sa fac frumos totu.

 

te-ai mai apucat de proiect?

 

ma intereseaza si pe mine ceva similar. variantele gasite pe net sunt mult prea scumpe, si majoritatea in state.

ceea ce mi se pare foarte interesant la acestea, este ca, poti sa alegi pentru fiecare circuit in parte daca vrei curent tot timpul , sau numai pe contact. la unele acest lucru se face prin pozitionarea sigurantei, ceea ce ofera o foarte mare flexibiliate in timp

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

te-ai mai apucat de proiect?

 

ma intereseaza si pe mine ceva similar. variantele gasite pe net sunt mult prea scumpe, si majoritatea in state.

ceea ce mi se pare foarte interesant la acestea, este ca, poti sa alegi pentru fiecare circuit in parte daca vrei curent tot timpul , sau numai pe contact. la unele acest lucru se face prin pozitionarea sigurantei, ceea ce ofera o foarte mare flexibiliate in timp

 

salut!

am toate componentele, trebuie doar sa le pun cap la cap. vremea insa nu m-a prea atras. bateria e data jos de pe motor si e pusa la incarcat.

cand o pun inapoi pe motor fac si instalatia...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Exact asta vreau sa fac si eu. Am gasit pe amazon o cutiuta,pt sigurante mici, alimentare prin releu pe contact, un fir va pleca catre o placuta cu socket pt usb, priza clasica si voltmetru, tot de pe amazon... Un lucru imi lipseste, destul de important zic eu, mobra :)) chestiile astea voiam sa le fac hand-made, insa la ce preturi au, nu are rost sa ma zbat...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cea mai accesibila varianta pe care am gasit-o, cu releu inclus ar fi in jur de 35GBP cu tot cu transport din UK. singurul dezavantaj la cutia asta e ca tot circuitul e pe contact, spre deosebire de variantele de peste 100 USD din state, unde poti seta fiecare circuit in parte.

 

inca ma gandesc daca la banii astia, sa-l fac handmade sau nu

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...