napoleon Postat Ianuarie 2, 2016 Share Postat Ianuarie 2, 2016 Va salut. Am o nelamurire: tocmai am facut schimbul placutelor de frictiune la ambreiaj si am fost anuntat de mecanic ca a gasit multa spuma pe capacul interior. Am observat demult ca geamul de la nivelul de ulei prezinta o mazga pe interior dar am zis ca-i condens. M-am uitat in vasul cu antigel, era sub minim, am complectat pana la maxim aprox 200-250 ml, vasul era curat. Nivelul la ulei este la maxim, cum era si cand am facut schimbul , nu este mai mare. Am bagat o tura scurta azi si vad ca iar se face spuma pe interior (erau vre-o 3 grade). N-am fost atent vara daca face spuma sau nu. Intrebare: tot uleiul se face spuma daca intra apa acolo, sau numai pe peretii interiori apare? Ca la schimburile anterioare de ulei nu am vazut nimic suspect. Atasez si o poza. Ce ziceti? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Tornada Postat Ianuarie 2, 2016 Share Postat Ianuarie 2, 2016 Nu sunt mecanic, dar după experienta mea pot spune că: poate fi de la condens, de la lichidul de răcire intrat în ulei sau poate de la faptul că ai amestecat doua tipuri de ulei. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kalator Postat Ianuarie 2, 2016 Share Postat Ianuarie 2, 2016 (editat) Va salut. Am o nelamurire: tocmai am facut schimbul placutelor de frictiune la ambreiaj si am fost anuntat de mecanic ca a gasit multa spuma pe capacul interior. Am observat demult ca geamul de la nivelul de ulei prezinta o mazga pe interior dar am zis ca-i condens. M-am uitat in vasul cu antigel, era sub minim, am complectat pana la maxim aprox 200-250 ml, vasul era curat. Nivelul la ulei este la maxim, cum era si cand am facut schimbul , nu este mai mare. Am bagat o tura scurta azi si vad ca iar se face spuma pe interior (erau vre-o 3 grade). N-am fost atent vara daca face spuma sau nu. Intrebare: tot uleiul se face spuma daca intra apa acolo, sau numai pe peretii interiori apare? Ca la schimburile anterioare de ulei nu am vazut nimic suspect. Atasez si o poza. Ce ziceti? Da drumul putin la ulei, si vezi cum este. Daca este ok inseamna ca doar pe ochilul magic este asa, de la condens. P.S. daca ai apa in ulei, nu mai faceai tu o tura, faceai motorul praf. Editat Ianuarie 2, 2016 de kalator Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
M a v e r i c k Postat Ianuarie 2, 2016 Share Postat Ianuarie 2, 2016 P.S. daca ai apa in ulei, nu mai faceai tu o tura, faceai motorul praf. Nu cred ca de la cateva picaturi de apa se ducea motorul... Nevasta-mea m-a sunat acum vreo 5-6 ani ca i s-a aprins becul in bord la masina, panicata ca ce face ea, e pe autostrada, mai are sute de km pana acasa, aoleu! Am intrebat cum arata becul, era cel de ulei, i-am zis ca e ulei in masina, unde sa-l gaseasca etc dar a incurcat sticlele si a pus sampon in loc de ulei (are circumstante atenuante, e blonda si adevarul e ca sticla de ulei si de sampon eram asemanatoare, era un pack pe care-l vinceau astia de la BMW cu toate ambalajele personalizate cu sigla si culoarea BMW). Nu am aflat decat mult mai tarziu, cand am vrut sa spal masina si am gasit sticla de sampon jumatate desi stiam ca era sigilata. Nu a patit nimic motorul, am vandut masina la 180.000 km si in afara de placute de frana nu am schimbat nimic la ea. Intamplarea face ca am vazut masina acum vreun an la service la BMW, era venita pentru revizie l-am salutat pe noul propietar si i-am spus ca aia a fost a mea (e un X3 cu pack M si un troliu pe care l-am montat eu, foarte usor de identificat), mi-a zis ca merge la fel de bine si ca nu aa avut nici o problema. ps: am schimbat nevasta, urmatoarea va trebui sa stie ceva mecanica. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kalator Postat Ianuarie 2, 2016 Share Postat Ianuarie 2, 2016 Aprinderera becului rosu la ulei, nu indica intodeauna lipsa ulei. Sa ajunga sa indice din cauza lipsei de ulei, sub minim, inseamna ca atunci era o problema, care nu o rezolzi cu o sticla de sampon, chiar din gresala. Imi pare dubios ca un X3 care are, cred, vreo 9 litri de ulei, sa ramana sub minim. Eu oricum nu incurajez mersul unui motor in amestec de ulei+apa. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
brake Postat Ianuarie 2, 2016 Share Postat Ianuarie 2, 2016 Daca uleiul are culoarea normala ,posibil condens. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei gras Postat Ianuarie 2, 2016 Share Postat Ianuarie 2, 2016 Spuma in ulei se face de amestecarea uleiurilor.se poate sa ajunga lichid de racire in ulei din cauza unor garnituri.din ce stiu eu cea de la chiulasa la masina.cel mai bine mai mergi la un mecanic sa o vada Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
napoleon Postat Ianuarie 2, 2016 Autor Share Postat Ianuarie 2, 2016 Multumesc pt impresii. Amestec de ulei exclus, folosesc numai Motul 5100, toate schimburile le fac numai cu uleiul asta. Mecanicul m-a si intrebat daca nu imi scade nivelul la antigel, dar pana acuma nu prea am urmarit chestia asta. Acuma o sa fiu cu ochiul pe borcanul ala. Daca ar intra antigel in ulei nu ar trebui sa creasca nivelul la ulei? Cel putin asa am patit cand mi-a intrat benzina in ulei (alta poveste). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kalator Postat Ianuarie 2, 2016 Share Postat Ianuarie 2, 2016 Este normal sa creasca nivelul la ulei daca intra alte lichide. purjeaza butin ulei din baie si vezi ce consistenta are. Este o mazga alba-crem sau este normal, uleilul. Pe joja de nivel cum arata uleiul? este simplu de verificat daca ai apa in ulei. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Sergiu_Q Postat Ianuarie 2, 2016 Share Postat Ianuarie 2, 2016 Amestec de ulei exclus, folosesc numai Motul 5100, toate schimburile le fac numai cu uleiul asta. asa scrie pe ambalaj dar nu stii de fapt ce ulei e in bidon ce mare smecherie ?!? ... scoate uleiul si vezi cum arata Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
racataian Postat Ianuarie 2, 2016 Share Postat Ianuarie 2, 2016 (editat) Ai garnitura de ciulasa arsa/crapata ori chiulasa deformata si iti ajunge antigelul in ulei. Mazga aia ca margarina se face de la antigel, nu de la apa - faptul ca ai completat si antigel ar trebui sa ii fie la mecanic f clar. Semnele sunt clare, motorul trebuie desfacut, garnitura de ciulasa schimbata si sau ciulasa rectificata. Ma mir ca nu ai primit un raspuns clar pina acum - daca isi lua cineva carnetul de conducere in ultimii 3-4 ani pe bune, stia sa iti spuna - asta e o intrebare in grile, sotia mea stia... Bafta! Editat Ianuarie 2, 2016 de racataian Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat Ianuarie 2, 2016 Share Postat Ianuarie 2, 2016 Este doar condens! Daca in ulei intra antigel sau apa,uleiul se transforma intr-o pasta cosistenta de culoarea cafelei cu lapte. Asta inseamna ca este usor depistabila pe joja,sau pe acel ochi de vizitare nu ai fi vazut nimic in interior. In plus pentru cei care cunosc arhitectura unui motor ar fi stiut ca presiunea in sistemul de ungere este mai mare fata de presiunea din cel de racire.Asta inseamna pentru cei care spun ca "s-a ars garnitura de chiulasa" ca un traseu de ulei sa comunice cu unul de apa...poate ne explica si noua cum a reusit sa intre antigelul la 0.9 max 1,1 bari,intr-un spatiu cu o presiune de 2 la 6 bari??? Iar daca intradevar s-a ars garnitura de chiulasa,lucrul acesta se poate intampla intre camera de ardere de sunt presiuni foarte mari ,si un traseu de apa..deci presiune crescuta in sistemul de racire,supraincalzirea motorului,nefunctionarea acelui cilindru. Singurul mod in care poate ajunge antigel in ulei este prin racitorul de ulei unde se sparge un traseu de apa fata de baia de ulei. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
racataian Postat Ianuarie 2, 2016 Share Postat Ianuarie 2, 2016 La orice motor presiune de pe circuitul de apa e mai mica decat in circuitul de ungere dar daca garnitura e arsa, antigelul intra. De la condens nu se face mazga aia galben/alba ca o margarina - antigelul fiert in ulei ajunge asa. Cum explicati ca a completat 250ml antigel? Oricum daca ar fi condens dupa un drum lung ar trebui sa dispara ... Asteptam rezultate Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
moto_dan Postat Ianuarie 2, 2016 Share Postat Ianuarie 2, 2016 Multumesc pt impresii. Amestec de ulei exclus, folosesc numai Motul 5100, toate schimburile le fac numai cu uleiul asta. Mecanicul m-a si intrebat daca nu imi scade nivelul la antigel, dar pana acuma nu prea am urmarit chestia asta. Acuma o sa fiu cu ochiul pe borcanul ala. Daca ar intra antigel in ulei nu ar trebui sa creasca nivelul la ulei? Cel putin asa am patit cand mi-a intrat benzina in ulei (alta poveste). daca iti intra antigel in ulei ,uleiul se face ca budinca, ca si consistenta. » Post actualizat in 02 Jan 2016 21:09 ai niste furtune,cel putin unul care iese din capacul chilasei si merge in cutia filtrului de aer. ala e special pentru a aspira vaporii de condens din motor..verifica daca nu e rupt,gaurit sau a iesit de undeva. sau e opturat. motoarele sunt facute si pentru temperaturi scazute ca de aia au antigel ptr racire unele. asa ca nu ai facut o gresala sa mergi in perioada asta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
un_aiurit Postat Ianuarie 3, 2016 Share Postat Ianuarie 3, 2016 Eu am avut la o husqvarna 610 garnitura ciupita ,mi-a intrat apa in ulei s-a facut o pasta maroni spre albicioasa,cand am desfacut busonul de umplere la ulei se vedea in interior pasta asta,plus ca motorul mergea foarte prost,abia am putut face cativa km.desfa busonul de la ulei ,pune uleiul intr-un vas curat,daca e negru si ok il pui la loc ,daca e ca o pasta albicioasa duci mobra la mecanic Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
salau Postat Ianuarie 3, 2016 Share Postat Ianuarie 3, 2016 Salut nu sunt mecanic dar am si eu o parere despre ce ti se intampla. Sfatul meu este sa schimbi uleiul pui un ulei ieftin nu conteaza faci cativa km cu motorul si vezi daca mai apare acel condens sau mazga daca da parerea mea ca e dusa grnitura de chiuloasa stiu ca asa am patit si eu la masina mea, iar daca nu mai apare macar ai facut o curatare in interior cu alt ulei pe care il arunci sau il pastrezi in functie de calitatea celui schimbat. Iti urez multa bafta si sper sa fie doar un condens nesimtit ( mizerabil ) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
napoleon Postat Ianuarie 3, 2016 Autor Share Postat Ianuarie 3, 2016 Revin cu cateva poze de dimineata. Precizez ca nu am pornit motorul, deci pozele sunt facute la rece. Eu zic ca uleiul asta este ok, nu mi se pare mai subtire sau apos, vascozitatea pare buna, nu-i crema sau ceva de genul. Pe busonul de umplere se vede spuma aia, sau ce-o fi, deci probabil este de la condens. Cineva zicea de un furtun obturat, o sa verific si asta, numai sa-l identific. Multumesc pt sugestii. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alex_en Postat Ianuarie 3, 2016 Share Postat Ianuarie 3, 2016 Napoleoane, n.are nimic... Motorul daca e pornit iarna si nu e lasat sa ajunga la temperatura de lucru face condens. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
M a v e r i c k Postat Ianuarie 3, 2016 Share Postat Ianuarie 3, 2016 oare ce se intampla daca se si strica bmw-ul?? Nici nu vreau sa ma gandesc! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.