Sari la conținut

Probleme suzuki sv 650s k3 - posibil ceva cu partea electrica


Postări Recomandate

Salut.

Acum 2 seri am lasat motocicleta in fata blocului in stare de functionare, fara niciun semn de probleme.

 

Ieri, cand sa plec la serviciu, am pus contactul, nicio reactie. Absolut niciuna - nimic in bord, farurile nici atat, pozitia nu se aprinde daca o pun in pozitia de blocat + pozitie. Complet inerta.

Aseara, am masurat tensiunea pe baterie: 12,8 V. Am conectat un bec H1 la baterie, se aprinde si lumineaza fara nicio palpaire sau sa dea vreun semn ca ar avea vreo problema. De asemenea, am conectat-o cu cabluri de la bateria de la masina, la fel. Nicio reactie.

Am verificat rezistentele principale (pe plus si pe minus, cele de 30A) - sunt ok.

Am verificat toate celelalte rezistente - sunt ok.

 

M-am uitat sa mai vad alte rezistente, intrerupatoare, etc; nu am gasit.

 

Aveti vreo sugestie?

Mai ramane sa vad daca gasesc o schema electrica pe undeva sa pot sa vad daca pot sa izolez problema.

 

Vi s-a intamplat asa ceva? Problema a aparut asa dintr-o data, fara sa fi dat anterior vreun semn ca ar fi ceva in neregula.

 

Multumesc.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sigurante sunt alea, nu rezistente. Si cred ca ar trebui sa mai ai una principala sub codita, nu stiu daca pe dreapta sau pe stanga. Poate te ajuta un posesor de SV.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

n-am patit, nu cunosc, dar vezi aici daca te ajuta ceva: http://www.sv650.info/download/serwisowki_2003/8_Electrical_System.pdf

si aici ai schema electrica: http://www.svrider.com/forum/showthread.php?t=120691 (sunt pt sv-urile din toti anii, da tu scroll pana ajungi la modelul tau)

 

la o prima cautare pe net, ziceau unii de "blown main fuse". nu stiu care-i aia si unde o gasesti, dar poate te ajuta cu ceva informatia asta.

Editat de gogO.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sigurante sunt alea, nu rezistente. Si cred ca ar trebui sa mai ai una principala sub codita, nu stiu daca pe dreapta sau pe stanga. Poate te ajuta un posesor de SV.

ai dreptate, sigurante. sunt cam adormit. O sa ma uit si sub codita. Dar alea de 30 A de care ziceam sunt chiar pe firele ce pleaca de la baterie. De ce ar mai fi si altele?

» Post actualizat in 20 Apr 2016 09:48

n-am patit, nu cunosc, dar vezi aici daca te ajuta ceva: http://www.sv650.info/download/serwisowki_2003/8_Electrical_System.pdf

si aici ai schema electrica: http://www.svrider.com/forum/showthread.php?t=120691 (sunt pt sv-urile din toti anii, da tu scroll pana ajungi la modelul tau)

 

la o prima cautare pe net, ziceau unii de "blown main fuse". nu stiu care-i aia si unde o gasesti, dar poate te ajuta cu ceva informatia asta.

mersi de linkuri. ma uit si o sa mai caut. daca aflu ceva, o sa postez si rezolvarea, in caz ca ajuta pe cineva.

 

Mi-a mai zis cineva ca ar putea fi "main fuse" si am presupus ca main fuse e pe firele care pleaca din baterie. Stiu ca la SV-ul din 2002 era doar o singura siguranta, tot de 30 A, si era tot langa baterie. O sa ma uit pe schemele astea sa vad daca ma luminez.

Editat de bursyllac
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Siguranta principala de 30 este pe releul de pornire.

 

Multumesc de confirmare. Siguranta este buna. Am incercat si cu cea de rezerva, si cu alta, doar ca sa fiu sigur - problema ramane

Editat de bursyllac
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cum a spus si Cesar, incearca metodic cu un voltmetru. Nu uita sa verifici mufa de la contact, poate fi oxidata sau asa cum am mai intalnit un caz, chiar unul din firele care pleaca din contact, rupt sau intrerupt.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In functie de cum iti este mai usor, ori incepi prin a verifica cu voltmetrul cum s-a spus mai sus, ori incepi prin a gasi conectorul contactului si verificat acolo.

 

Zici ca sigurantele sunt ok, si pozitiile merg cand pui cheia pe blocat+pozitie, asa ca ma gandesc ca problema e la conectorul contactului. Daca nu se rezolva asa, incerci varianta cu voltmetrul.

 

Poate poti verifica la contact, dupa ce scoti conectorul, daca ai continuitate intre pin-ul pe care vine tensiunea si restul pinilor, cand cheia e pusa pe ON ? Nu imi dau seama cat de comod e sa faci asta, dar ar fi o solutie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ar trebui verificat cu un voltmetru unde ai curent pe motocicleta incepand de la releul de pornire.

 

 

Cum a spus si Cesar, incearca metodic cu un voltmetru. Nu uita sa verifici mufa de la contact, poate fi oxidata sau asa cum am mai intalnit un caz, chiar unul din firele care pleaca din contact, rupt sau intrerupt.

 

 

Multumesc de sugestii. Asta o sa fie urmatorul pas.

 

In functie de cum iti este mai usor, ori incepi prin a verifica cu voltmetrul cum s-a spus mai sus, ori incepi prin a gasi conectorul contactului si verificat acolo.

 

Zici ca sigurantele sunt ok, si pozitiile merg cand pui cheia pe blocat+pozitie, asa ca ma gandesc ca problema e la conectorul contactului. Daca nu se rezolva asa, incerci varianta cu voltmetrul.

 

Poate poti verifica la contact, dupa ce scoti conectorul, daca ai continuitate intre pin-ul pe care vine tensiunea si restul pinilor, cand cheia e pusa pe ON ? Nu imi dau seama cat de comod e sa faci asta, dar ar fi o solutie.

 

Nu se aprind pozitiile nici in pozitia Park (blocat + pozitie). In nicio configuratie, nu reactioneaza in niciun fel. De parca nici nu ar avea baterie.

 

Sa inceteze ploaia si o sa ma apuc de urmarit problema. Sper sa nu fi fost vreun binevoitor din scara blocului. (Sunt niste mosi care se uita cam ciudat la mine cand o las pe langa bloc, desi nu e nici zgomotoasa - tobe stock, nu o turez nenecesar si nici nu o folosesc la ore ciudate.)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Multumesc de sugestii. Asta o sa fie urmatorul pas.

 

 

Nu se aprind pozitiile nici in pozitia Park (blocat + pozitie). In nicio configuratie, nu reactioneaza in niciun fel. De parca nici nu ar avea baterie.

 

Sa inceteze ploaia si o sa ma apuc de urmarit problema. Sper sa nu fi fost vreun binevoitor din scara blocului. (Sunt niste mosi care se uita cam ciudat la mine cand o las pe langa bloc, desi nu e nici zgomotoasa - tobe stock, nu o turez nenecesar si nici nu o folosesc la ore ciudate.)

 

Ok, citisem eu aiurea. Park+pozitie pare a fi cel mai simplu circuit care trece prin contact. E + de la baterie care trece prin siguranta principala, duce la contact, si din contact duce la becuri si apoi se inchide circuitul pe firul de masa. Daca nici asta nu merge, atunci verifici ca ajunge + la contact, apoi ca atunci cand pui cheia pe pozitia respectiva, contactul se inchide si apoi ca circuitul se inchide prin firul de masa.

 

Aceeasi problema ca la tine si cum sa verifici daca e contactul sau conectorul contactului:

 

"So at this point, either your ignition switch has failed or the green connector is corroded or has a broken wire. To test the ignition switch, turn it ON and test for power on the Orange or Orange/Red wire. If you have power on those wires BEFORE the green connector, switch is good connector is bad. No power = bad switch.

 

If you have power AFTER the green connector, switch is good, connector is good, you have broken wires somewhere."

Editat de radu86
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Desfa un pic bornele de la baterie misca-le si strangele la loc. Poate parea ciudat dar mie mi se intampla destul de des chestia asta pe la dacii, cand ai un contact slab la bornele bateriei, se face o flama intre borna instalatiei si cea a bateriei si cumva se creeaza un strat subtire izolator intre cele doua borne.

Mai verifica o data siguranta principala, cea de pe releul de pornire, si soclul acesteia. Vezi sa verifici siguranta principala si nu rezerva acesteia :)

Verifica cablul gros de minus care pleaca de la baterie si ajunge undeva pe motor sau cadru. Trage bine de cablu la ambele capete sa te asiguri ca nu-i corodat cuprul in izolatie, si ca papucii sunt stransi bine pe cablu.

Daca astea-s ok ar mai ramane contactul si conectorii acestuia.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cauta pe net si "suzuki sv 650 dreaded green plug". cica ar fi o problema destul de cunoscuta asta, si simptomele par similare.

 

pe asta am avut-o si eu. Dupa zeci de injuraturi si vreo 2 sesiuni scurte de impins, am cumparat un cleste, am aruncat mufa si am legat firele pe direct. 5 ani mai tarziu still no stress.

 

 

P.S. si DA, nu e deloc exclus sa fie asta. Desfa capacele si saua pilotului, cele 2 suruburi de la rezervor, ridica-l si urmareste firul de la contact. O sa dai de mufa respectiva.. o desfaci si te uiti dupa negreala. Ai toate sansele sa fie prajita bine ;)) La mine functiona cu intreruperi si mai miscam ocazional de fir ca sa pot sa plec.

Editat de hardKnot
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Desfa un pic bornele de la baterie misca-le si strangele la loc. Poate parea ciudat dar mie mi se intampla destul de des chestia asta pe la dacii, cand ai un contact slab la bornele bateriei, se face o flama intre borna instalatiei si cea a bateriei si cumva se creeaza un strat subtire izolator intre cele doua borne.

Mai verifica o data siguranta principala, cea de pe releul de pornire, si soclul acesteia. Vezi sa verifici siguranta principala si nu rezerva acesteia :)

Verifica cablul gros de minus care pleaca de la baterie si ajunge undeva pe motor sau cadru. Trage bine de cablu la ambele capete sa te asiguri ca nu-i corodat cuprul in izolatie, si ca papucii sunt stransi bine pe cablu.

Daca astea-s ok ar mai ramane contactul si conectorii acestuia.

Am masurat tensiunea pe bornele releului de pornire: 12,8 V. Ceea ce inseamna ca cel putin bornele pe baterie sunt ok. De asemenea, am masurat tensiunea intre siguranta (punctul de dupa partea care se arde) si masa: 12,8 V. Ceea ce inseamna ca cel putin trece prin siguranta, deci cel putin primul conector al sigurantei e ok si tensiunea ajunge pana la al doilea conector al sigurantei.

 

Azi e vreme buna, asa ca diseara, dupa ce ies de la munca, scot voltmetrul si incep sa vad daca pot izola problema.

 

» Post actualizat in 21 Apr 2016 09:04

Desfa un pic bornele de la baterie misca-le si strangele la loc. Poate parea ciudat dar mie mi se intampla destul de des chestia asta pe la dacii, cand ai un contact slab la bornele bateriei, se face o flama intre borna instalatiei si cea a bateriei si cumva se creeaza un strat subtire izolator intre cele doua borne.

Mai verifica o data siguranta principala, cea de pe releul de pornire, si soclul acesteia. Vezi sa verifici siguranta principala si nu rezerva acesteia :)

Verifica cablul gros de minus care pleaca de la baterie si ajunge undeva pe motor sau cadru. Trage bine de cablu la ambele capete sa te asiguri ca nu-i corodat cuprul in izolatie, si ca papucii sunt stransi bine pe cablu.

Daca astea-s ok ar mai ramane contactul si conectorii acestuia.

 

 

pe asta am avut-o si eu. Dupa zeci de injuraturi si vreo 2 sesiuni scurte de impins, am cumparat un cleste, am aruncat mufa si am legat firele pe direct. 5 ani mai tarziu still no stress.

 

 

P.S. si DA, nu e deloc exclus sa fie asta. Desfa capacele si saua pilotului, cele 2 suruburi de la rezervor, ridica-l si urmareste firul de la contact. O sa dai de mufa respectiva.. o desfaci si te uiti dupa negreala. Ai toate sansele sa fie prajita bine ;)) La mine functiona cu intreruperi si mai miscam ocazional de fir ca sa pot sa plec.

 

 

Multumesc de sugestii. O sa ma uit azi sa vad. Cu ocazia asta, invat si eu chestii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ati avut dreptate. M-ati indreptat exact catre problema. Multumesc mult. Datorez niste beri :D Deocamdata am legat pe direct. De fapt, frate-miu m-a ajutat (adica eu am tinut lumina mai mult ). Intentionez sa schimb conectorul. Sa vad de unde fac rost de el. Multam inca o data

» Post actualizat in 21 Apr 2016 21:28

Anexez si o poza cu problema.

» Post actualizat in 21 Apr 2016 21:30

nu reusesc sa o pun aici. deocamdata link catre ea: http://postimg.org/image/3jzjfp0af/

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Se gasesc conectori waterproof destul de usor. Ai idee pe ce circuit e pinul innegrit? Ar fi ok daca ai gasi un conector cu pini auriti.

 

Orice ai pune in schimb, sa te asiguri ca se face bine contactul intre pini, altfel o sa se incalzeasca si o sa se intample acelasi lucru.

 

Daca nu intentionezi sa umbli prea des acolo si legatura intre fire e facuta bine si izolata, poti sa le lasi asa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

presupun ca e mufa de la contact, si e cablul rosu (L.E. sau rosu-negru. Acum ca ma uit pe schema, cred ca e rosu-negru). Nu as putea sa iti zic mai mult de atat.

Am taiat doar cablul cu problema din conector si l-am legat pe direct si izolat foarte bine (conexiunea pe direct e facuta serios), iar celelalte fire au ramas prin mufa.

Sper ca nu o sa o lalai si sa ramana definitiv asa.

Editat de bursyllac
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ma bucur c-ai rezolvat-o.

 

referitor la mufa, cred ca poti s-o lasi linistit pe direct daca o izolezi bine. hardKnot zicea mai sus ca a lui sta asa de 5 ani si n-are nimic :)

Editat de gogO.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

exact asta ziceam si eu. O las asa, iar cand gasesc mufa... pun mufa. Ghici ce! n-am gasit mufa, dar izolarea am facut-o "ca pentru mine".

 

N-am mai avut probleme si nici nu planuiesc sa mai umblu la firele alea prea curand :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...