Sari la conținut

Accident Bixad (covasna).moto ca tractor. RIP


DanMotoCiuc
 Share

Postări Recomandate

Ma jur ca m-am gandit exact la Taz cand am patit ceva asemanator, eu m-am cam speriat cand am vazut un nebun care a dat sa 'sara' dintre copaci cu un tractor din asta. Am lucrat multa vreme in transporturi si orice s-ar zice ca 'se misca incet TIR-ul' sau 'cum de te-a surprins?', dar mizeriile astea cand ti-au tras de volan in fata ti-au acoperit 1-2 benzi lejer si spun ce am spus mai devreme: 'fiecare accident e cu dinamica lui.' sunt N factori care influenteaza un accident din asta. Poate ca omul era obosit, poate ca la un momentdat si-a pierdut concentrarea, poate a luat de buna treaba ca era linie dubla, poate ca a uitat ca e in rromania (cum zicea si fundumare); Acum o sa ziceti ca ce cauta pe mobra daca nu era cu 'focusul' la el. Plm, nu traim chiar in zimbabwe, meritam si noi sa ne bucuram de un sport frumos, se presupune ca e o tara civilizata, ca legile sunt aceleasi pt. toti, ca PSD ne va salva si ne respectam unii pe altii. Totusi, din ce se vede pe strada ne asemanam din ce in ce mai mult cu rusii sau ucrainienii pe care ii vedem in mizeriile de video-uri de pe youtube. Ca fapt divers, un amic se certa cu un ucrainean care ii intrase in fata la rand; dupa faza asta, ucraineanul imi zice: 'ce are ma ala, e nebun? eu de principiu nu stau in fatza' - va suna cunoscuta figura asta? Macar cand depaseste cate un (cuvant urat) randul de masini, ca el se grabeste mai tare ca restul si are dreptul?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 135
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

 

Asta ar fi singura explicatie plauzibila, dar dupa accidentul lui Taz, oricine care a aflat de el si situatia in care s-a petrecut, ar fi trebuit sa insemne o lectie.... mai ales la genu asta de retarzi cu tractoarele..

oricat l-am iubit pe Taz ...nici el n-a mers incet ca sa mai apuce sa evite ceva.

(si ca sa vezi cum se intampla nici eu n-am apucat sa fac niste acte cu Taz pentru o motocicleta pe care mi-a vandut-o prin 2003-2004)

pleci de acasa si zici ca te bucuri oleaca de curbe si nu te mai intorci. mda...strada nu e circuit (indiferent de viteza) !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

dupa accidentul asta cand o sa ma mai ia valul o sa tin minte ca oricand poate sa iasa un tractor de pe camp de dupa curba si sa adaptez viteza la vizibilitatea pe care o am.

 

Dumnezeu sa-l ierte pe baiat si tarie familiei si prietenilor sa treaca peste eveniment!

 

Un tractor... sau un caine, cum mi-a sarit mie in fata cand mergeam (mai) tare in linie dreapta acum 2 saptamani pe un drum plictisitor din Baragan. Cainele probabil a vazut un iepure ceva si a sarit din sant si fugit peste drum. Era in plin camp, nici macar pe langa un sat, m-am infipt in frane si l-am evitat la mustata, daca il luam din plin eram pe jos si cine stie in ce ma infigeam.

 

Sunt de acord cu Sergiu_Q, pe toti ne mananca sa "ne dam", mai ales daca asfaltul e bun, mai ignoram un indicator-doua... dar sa nu uitam ca suntem in Rromania si e posibil sa gasim aproape orice pe drum. In vacanta de Paste am plimbat niste prieteni austrieci prin tara si oamenii au ramas blocati cand au vazut ce de obstacole sunt pe drumurile din RO - de la caini care s-au repezit la noi, la vaci, porci si o turma de oi in care am nimerit cu motoarele dupa o curba. Le-am "manat" cu motocicletele pentru ca nu aveau unde sa se duca si trebuia sa stam dupa ele.

 

In rest - dare de nisip pe mijlocul drumului de la torenti dupa ploi mari, noroi de la tractoare/balega/ulei varsat - cum au picat nu demult cativa colegi si s-a scris tot pe aici. Sau cate un pietroi mai mare proaspat coborat din munte... odata am vazut ceva ce semana cu o baterie moto/de scuter in mijlocul strazii, nici nu se vedea bine ca era spre inserat. Motiv pentru care evit pe cat posibil sa merg noaptea.

 

Ar mai fi o problema... pe masura ce acumulezi experienta si mergi, mergi fara sa patesti nimic, ai tendinta sa te relaxezi, sa te bazezi pe reflexele tale in caz de ceva. Uneori iti mai iei cate o "palma" usoara sa te trezeasca si sa-ti aminteasca ca trebuie sa respecti fierul de sub tine... alteori e prea tarziu...

 

Odihneasca-se in pace... :(

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...linie continua si fara limitare de viteza.

RIP Csaba

 

De fapt, e limitare de 90km/h fiind DN, dar nu vreau sa ma dau mai catolic decat papa caci si eu m-am mai trezit cu mult peste limitele legale.

Ideea e ca ti-o iei original si la viteze legale daca te ia din scurt "neprevazutul".

Impact cu un tractor chiar si la 40km/h poate fi fatal caci energia impactului chiar nu are unde sa se disipe. Impactul te face terci la interior. Stiti prea bine ca s-a murit si la viteze mai mici cand motociclistul a lovit stalpul masinii sau orice alt obstacol dur.

Trebuie sa fim extrem de atenti si sa ne creem timp de reactie, pentru ca Romania.

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca accidentul e la 7.53 (din cate inteleg la coordonatele 46 05' 01.40" - 25 50' 30.53") vina tractoristului e doar ca a intors pe linie continua desi ca tractorist care are treaba pe stanga nu vad ce solutie avea, venind dinspre Bixad - n-avea ce vedea in timp util. Stiu bine zona, am parcurs-o pe doua roti de zeci de ori, uitati-va pe google earth: primii 90m spre Sfantu Gheorghe sunt relativ drepti dar cu o coborare de 2m spre sud, urmata apoi de o curba si coborare in panta astfel incat la 200m de locul accidentului esti invizibil, ascuns dupa o curba, in padure si la 12m sub cota locului accidentului. Daca baiatul venea cu 120/h, viteza rezonabila pentru un motociclist in urcare pe o ultima curba lejera inainte de un drum drept pe care il stim cu totii, tractoristul ar fi avut cca 3 secunde intre a-l vedea si a lua hotararea de a nu intoarce, ori cred ca el a avut nevoie de mai mult de 3 secunde pentru a ajunge in pozitia aia. Doar ca daca vii cu 120/h iti ajung 100m ca sa eviti o coliziune cu un obiect ce blocheaza peisajul.


» Post actualizat in 07 Jun 2016 07:37

viteza, distanta de reactie, distanta de oprire, total parcurs pana la oprire (auto, statistica) - la moto, s-ar putea ca distanta de franare efectiva sa fie mai scurta dar cea de reactie ar fi cam la fel.

50km/h, 13m, 15m, 28m

90km/h, 25m, 47m, 72m

120km/h, 34m, 86m, 120m

150km/h, 43m, 123m, 166m

180km/h, 52m, 166m, 218m

in orice caz, trista alaturare de situatii.

Editat de Tik
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

vina tractoristului e doar ca a intors pe linie continua desi ca tractorist care are treaba pe stanga nu vad ce solutie avea

bun asa.

este vinovat de producerea unui accident soldat cu moartea unei persoane!

dar hai sa fim mai catolici decat papa si sa gasim scuze tuturor...

ia mai ganditi-va un pic.

daca prin culmea extrema a absurdului un motociclist ar omora din vina lui alt participant la trafic... mama ce ar urla toti ca motociclistii, roakeri, satanisti, criinali... etc.

daca in schmb este invers... nu e bai. doar un manelist care danseaza pe mese la nunti (adica un membru al majoritatii) care a omorat un om... ceva normal. mai ales ca mortul era "altfel"!

ba, treziti-va! wtf?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu cred ca inca sunt persoane care ii tin apararea tractoristului, ca "singura lui vina e ca a taiat linia continua", ca nu avea alta solutie.

Linia continua e pusa acolo cu un scop: SA NU O DEPASESTI! pentru ca nu ai VIZIBILITATE si te pui in pericol si pe tine si pe oricine ar veni din contrasens, si poti sa OMORI pe cineva!

Does it ring a bell? WTF ???????

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu cred ca inca sunt persoane care ii tin apararea tractoristului, ca "singura lui vina e ca a taiat linia continua", ca nu avea alta solutie.

Linia continua e pusa acolo cu un scop: SA NU O DEPASESTI! pentru ca nu ai VIZIBILITATE si te pui in pericol si pe tine si pe oricine ar veni din contrasens, si poti sa OMORI pe cineva!

Does it ring a bell? WTF ???????

 

nu ia nimeni apararea tractoristului dar ma ia sila cand vad cu cat catolicism aperi linia aia continua cand 110% din motociclisti o incalca zilnic.....

 

mi-e sila cand va vad pe unii...

 

Din ce-au postat colegii ulterior cu locatia accidentului, complica lucrurile intr-adevar, dar tind sa cred ca si motociclistul a avut ceva viteza.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Titishor: Nu, pentru ca coxatorii astia de tastatura nu vor muri niciodata, pentru ca in mintea lor viteza l-a omorat pe Csaba, nu o vietate cu picioare si ochi care teoretic poseda constiinta la volanul unui vehicul pe care l-a folosit inconstient probabil ca pe o arma. Vezi tu, daca mergi incet, in mintea lor, nu mori niciodata. Pentru ca lucrurile rele ca un tractor in mijlocul drumului se intampla doar oamenilor rai care merg repede.

Editat de bigFatAss
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

@Titishor: Nu, pentru ca coxatorii astia de tastatura nu vor muri niciodata, pentru ca in mintea lor viteza l-a omorat pe Csaba, nu o vietate cu picioare si ochi care teoretic poseda constiinta la volanul unui vehicul pe care l-a folosit inconstient probabil ca pe o arma. Vezi tu, daca mergi incet, in mintea lor, nu mori niciodata. Pentru ca lucrurile rele ca un tractor in mijlocul drumului se intampla doar oamenilor rai care merg repede.

Daca mergi incet il vezi si il ocolesti frumos , daca mergi repede treci peste el sau ma rog pe sub el .
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si limitele de viteza (cele de pe panouri, dar si cele generale pe categorii de drumuri) sunt puse cu acelasi scop, sa nu fie depasite, "pentru ca nu ai VIZIBILITATE si te pui in pericol si pe tine si pe oricine ar veni din contrasens [...]".

 

Ma intreb daca era vreo diferenta in privinta rezultatului final, in situatia in care tractorul ar fi circulat (cu 5-10km/h) in lungul soselei. Fata de viteza motociclistului, tot static ar fi fost, si ar fi ocupat oricum toata banda... Avea timp motociclistul sa franeze in cele 3-4 secunde de cand a vazut utilajul pe sosea?

 

L.E. Si nu e vorba de tinut partea tractoristului, ca oricum nu cred ca-l cunoaste nimeni, e vorba ca daca am respecta ceva mai mult regulile (si cele rutiere dar si cele de bun simt), cred ca ar fi mult mai putine accidente serioase. Iar respectarea asta a regulilor ar trebui sa inceapa de la noi, cu atat mai mult cu cat suntem mai vulnerabili intr-un eventual accident.

 

Nu cred ca inca sunt persoane care ii tin apararea tractoristului, ca "singura lui vina e ca a taiat linia continua", ca nu avea alta solutie.

Linia continua e pusa acolo cu un scop: SA NU O DEPASESTI! pentru ca nu ai VIZIBILITATE si te pui in pericol si pe tine si pe oricine ar veni din contrasens, si poti sa OMORI pe cineva!

Does it ring a bell? WTF ???????

Editat de smar2
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ma ia sila cand vad cu cat catolicism aperi linia aia continua cand 110% din motociclisti o incalca zilnic.....

ia compara cat de din scurt poate depasi un motor vs o masina...

eu cu un motor "amarat" de 80 de cai tai o masina intr-o secunda pe depasire si ies in depasire plus repliere intr-un spatiu pe care cea mai tare masina din lume nu il viseaza...

wtf? comparam? basca, cateodata nici macar nu se depaseste linia, e loc de strecurat... cand sunt cu caruta, fac loc, ma trag un pic pe dreapta si motorul trece pe langa mine lejer.

comparam un tractor greoi cu un motor agil?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca mergi incet il vezi si il ocolesti frumos , daca mergi repede treci peste el sau ma rog pe sub el .

Aici nu e nici vorba de ipocrizia de mers in viteza legala, nici de faptul ca l-ar fi putut ocoli daca se adapta la conditiile de vizibilitate. Daca te uitai putin in pozele din stire, ai fi vazut o matahala care ocupa toata strada....nu chiar usor de ocolit.

Fiind la volanul utilajului cu pricina, ar trebui sa gandesti putin si sa nu faci o astfel de manevra intr-un loc unde vizibilitatea e fix-pix si oricand poate veni cineva sa se intample ce tocmai dezbatem noi aici!!!

Editat de Titishor
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Titishor: Nu, pentru ca coxatorii astia de tastatura nu vor muri niciodata, pentru ca in mintea lor viteza l-a omorat pe Csaba, nu o vietate cu picioare si ochi care teoretic poseda constiinta la volanul unui vehicul pe care l-a folosit inconstient probabil ca pe o arma. Vezi tu, daca mergi incet, in mintea lor, nu mori niciodata. Pentru ca lucrurile rele ca un tractor in mijlocul drumului se intampla doar oamenilor rai care merg repede.

 

Tati, eu am zburat cu pasager cu tot peste un logan pe care l-am lovit pe la 60km/h in plin, aripa spate. Masina s-a rasucit pe loc de i s-au dejantat rotile pe spate. Si cu toate astea m-am ridicat pe jos.

Avand in vedere ca pana in zona respectiva mergeam cu mult, mult peste viteza legala dar am incetitinit acolo deoarece STIAM ca-i zona cu pericol... ce crezi ca s-ar fi intamplat? Ce s-ar fi intamplat daca nu incetineam la viteza de 80 - 90 la ora cand am vazut ca ma apropii de zona cu pericol?

Taiam loganul ala un doua si muream pe loc 6 oameni? soferul avea toata familia in masina, nevasta in dreapta si doi copii in spate.

 

Viteza chiar este o problema. Nu vorbesc de cazul de fata caci nu stim daca viteza a fost un factor decisiv.

Din nou, daca te ia din scurt e nasoala treaba cu tractorul.

Dar majoritatea soferilor sunt niste cretini notorii. Pe langa asta, multora le mai curge efectiv scuipat din gura cat de retarzi sunt.

 

O proasta la volan vroia sa faca stanga intr-o parcare incalcand dubla continua chiar cu politia rutiera in spatele ei.

Statea proasta pe loc cu semnalul pus si cardul de masini in spatele ei. Aia i-au dat girofar pozitionandu-se paralel cu ea si idioata, s-a emotionat si-a tasnit peste dubla continua in parcarea cu pricina, cu rutiera de fata. :rusinica:

"Doamna de oras" cu masina de peste 10.000 de euro. Fitze. Crăpa lumea in doua daca nu parca acolo. Si-a ramas fara carnet la cat de cretina e.

La tractoristi ce dreaq pretentii sa ai?

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu i-am luat apararea tractoristului - a trecut peste linia continua. Am aratat doar ca era 100% hotarat sa o calce: accesul din directia in care venea el pe drumul de exploatare l-ar fi obligat la o bucla dus-intors de peste 1km - sa fim seriosi, cati dintre noi aici in RO ocolim atata, aiurea in peisaj, ca sa nu calcam linia? Ia dati un street view pe google la vale, spre Sfantu Gheorghe, sa vedeti de unde venea baiatul pe moto si unde ar fi putut intoarce legal tractorul. Si mie imi place urcarea aia la nebunie, ultima curba la stanga spre Bixad are o raza numai buna de inclinat motorul la viteza mare, plus ca te ajuta si panta sa fii mai sigur pe motor. Dupa mine ar trebui introduse drumuri paralele pentru utilaje agricole si carute, ca in Ungaria, nu sa dam reguli si sa tragem linii pe care nimeni nu le respecta. N-au ce cauta pe drumuri nationale biciclisti, carute, tractoare si alte alea, in afara localitatilor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bine zis!

Nu i-am luat apararea tractoristului - a trecut peste linia continua. Am aratat doar ca era 100% hotarat sa o calce: accesul din directia in care venea el pe drumul de exploatare l-ar fi obligat la o bucla dus-intors de peste 1km - sa fim seriosi, cati dintre noi aici in RO ocolim atata, aiurea in peisaj, ca sa nu calcam linia? Ia dati un street view pe google la vale, spre Sfantu Gheorghe, sa vedeti de unde venea baiatul pe moto si unde ar fi putut intoarce legal tractorul. Si mie imi place urcarea aia la nebunie, ultima curba la stanga spre Bixad are o raza numai buna de inclinat motorul la viteza mare, plus ca te ajuta si panta sa fii mai sigur pe motor. Dupa mine ar trebui introduse drumuri paralele pentru utilaje agricole si carute, ca in Ungaria, nu sa dam reguli si sa tragem linii pe care nimeni nu le respecta. N-au ce cauta pe drumuri nationale biciclisti, carute, tractoare si alte alea, in afara localitatilor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vina legal este a tractoristului. Nu vad motivul pentru incercam sa ii gasim scuze.

Dar motociclistul nu era lipsit de aparare, putea sa isi ia masuri de siguranta.

Cand vezi un utilaj agricol trebuie sa iei in calcul urmatoarele elemente:

1 - tractorist baut

2 - tractorist fara carnet

3 - utilajul vine de pe camp si lasa noroi pe carosabil

4 - utilajul poate in orice clipa sa o intre pe camp (in stanga sau in dreapta nu conteaza). Chiar si viratul la dreapta este periculos pentru ca avand tot felul de fiare agatate in spate aceastea vor ajunge chiar si pina pe contrasens

Daca te bazezi pe corectitudinea tractoristului inseamna sa te lasi la voia intamplarii. Si iata ce se poate intampla.

 

@bigFatAss Nu viteza l-a omorat, dar aceasta a contribuit la finalul tragic. Problema nu se pune sa mergi incet, dar sa mergi incet atunci cand in fata ta apare o situatie care poate deveni periculoasa. De altfel nici nu stim exact cu ce viteza rula motociclistul. Poate circula legal cu 90 Km/h.

 

@tik exact aceasta gandire ''doar nu o sa ocoleasca 1 km, sa fim seriosi'' ne deosebeste fundamental de lumea civilizata din occident si Romania va ramane exact cum este.

Si sa incerci sa iti justifici incalcarea unei legi pe principiul ''cati dintre noi aici in RO ocolim atata'' este iarasi tipic romanesc.

Ai scris mai devreme ca atita este vina tractoristului ''doar a incalcat linia continua''. Mare chestie! Nu?

Nu ai pe unde intoarce atunci ocolesti. Pentru ca intr-o zi o sa il mierlesti pe unul.

Si vrei mai departe gandire romaneasca? Ia de aici: daca sta un militian la panda si te umfla pentru ca ai calcat (ai depasit) aceeasi linie continua il vei blestema cu tot neamul lui pentru ca linia este pusa aiurea, si este vizibilitatea destula si bla bla bla.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu ia nimeni apararea tractoristului dar ma ia sila cand vad cu cat catolicism aperi linia aia continua cand 110% din motociclisti o incalca zilnic.....

Adriane, iar faci comparatii :) Bun, nu zic ca nu se intampla si pe 'tarlaua' noastra, insa ceva e cand te pomenesti cu ditamai autobuzu/tirul/jeepanul/haudi/beambeau pe 3/4 din banda si altceva e cand trece un trocarici calare pe linie. Nu sunt scuze pt. nerespectarea regulilor, chiar daca mai gasesti cate unul care 'isi ia banda' si se blocheaza cu 30 la ora langa axul drumului in oras, sau un maxim 80 in afara... Din diverse motive, aflat in Grecia, mergeam mai incet decat prevedea legea pe sectorul respectiv de drum. Fac semn celui din spate sa ma depaseasca (linie continua). Nu m-a depasit decat cand a dat de linie intrerupta, desi incapeam amandoi lejer pe banda si nu deranja pe nimeni. Nu s-a suparat, nu m-a injurat, nu si-a intors capul sa se uite manios, si-a continuat frumos drumul. Ce se intampla la noi in cazurile astea? La fel si reversul, m-am aflat eu in situatia in care depaseam. De obicei, cei depasiti nu faceau manevre sa te puna in dificultate si cand vedeau ca semnalizezi si ieseau, nu mai accelerau si se trageau usor spre acostament. La noi nu e respectul asta, e o competitie prosteasca unde nu doar o data mi s-a intamplat sa accelereze in timp ce depaseam, se uitau de parca le-am f.tut mama cand ii depaseam, dupa ce ii depaseam isi aduceau brusc aminte ca trebuie sa accelereze si ei si stateau ori aproape ori depaseau la randul, dupa care ce sa vezi, iar incetineau. Prea multe situatii de genul si nici macar nu merg prea mult. E vorba de un minim de respect si de un comportament decent care trebuie avut in trafic. Si nu stiu daca vom ajunge macar la nivel de Bulgaria in urmatorii ani.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Dar majoritatea soferilor sunt niste cretini notorii. Pe langa asta, multora le mai curge efectiv scuipat din gura cat de retarzi sunt.

 

 

 

 

 

De 10 minute m am intors dintr o plimbare pe jos.

M a lovit cu oglinda in antebrat o "soferita", nu a schitat nici un gest sa opreasca etc.

Peste 3 minute a trecut iar pe langa mine si s a uitat in alta parte.

Stiu cine e, e din zona, dar m am lamurit ca sunt genul de oameni care daca te au lovit cu masina si e nopate sau nu e nimeni in zona fug de acolo, te lasa sa mori ca un caine pe marginea drumului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ma intreb daca era vreo diferenta in privinta rezultatului final, in situatia in care tractorul ar fi circulat (cu 5-10km/h) in lungul soselei.

Nu sunt sigur daca ai inteles ca tractorul facea stanga, venea din sens opus.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De 10 minute m am intors dintr o plimbare pe jos.

M a lovit cu oglinda in antebrat o "soferita", nu a schitat nici un gest sa opreasca etc.

Peste 3 minute a trecut iar pe langa mine si s a uitat in alta parte.

Stiu cine e, e din zona, dar m am lamurit ca sunt genul de oameni care daca te au lovit cu masina si e nopate sau nu e nimeni in zona fug de acolo, te lasa sa mori ca un caine pe marginea drumului.

se recomanda in asemenea cazuri cumpararea unui bidon de lichid de frana de 500 de ml cel mai ieftin.

se inteapa sus sa traga aer si jos sa aibe pe unde sa curga. si se lasa in jur de 12 - 1 noaptea pe capota.

se inteapa cu un ac fin modelul rezultat este mai estetic asa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tati, eu am zburat cu pasager cu tot peste un logan pe care l-am lovit pe la 60km/h in plin, aripa spate. Masina s-a rasucit pe loc de i s-au dejantat rotile pe spate. Si cu toate astea m-am ridicat pe jos.

Avand in vedere ca pana in zona respectiva mergeam cu mult, mult peste viteza legala dar am incetitinit acolo deoarece STIAM ca-i zona cu pericol... ce crezi ca s-ar fi intamplat? Ce s-ar fi intamplat daca nu incetineam la viteza de 80 - 90 la ora cand am vazut ca ma apropii de zona cu pericol?

Taiam loganul ala un doua si muream pe loc 6 oameni? soferul avea toata familia in masina, nevasta in dreapta si doi copii in spate.

 

Viteza chiar este o problema. Nu vorbesc de cazul de fata caci nu stim daca viteza a fost un factor decisiv.

Din nou, daca te ia din scurt e nasoala treaba cu tractorul.

Dar majoritatea soferilor sunt niste cretini notorii. Pe langa asta, multora le mai curge efectiv scuipat din gura cat de retarzi sunt.

 

O proasta la volan vroia sa faca stanga intr-o parcare incalcand dubla continua chiar cu politia rutiera in spatele ei.

Statea proasta pe loc cu semnalul pus si cardul de masini in spatele ei. Aia i-au dat girofar pozitionandu-se paralel cu ea si idioata, s-a emotionat si-a tasnit peste dubla continua in parcarea cu pricina, cu rutiera de fata. :rusinica:

"Doamna de oras" cu masina de peste 10.000 de euro. Fitze. Crăpa lumea in doua daca nu parca acolo. Si-a ramas fara carnet la cat de cretina e.

La tractoristi ce dreaq pretentii sa ai?

 

 

 

:)))

» Post actualizat in 07 Jun 2016 11:03

ia compara cat de din scurt poate depasi un motor vs o masina...

eu cu un motor "amarat" de 80 de cai tai o masina intr-o secunda pe depasire si ies in depasire plus repliere intr-un spatiu pe care cea mai tare masina din lume nu il viseaza...

wtf? comparam? basca, cateodata nici macar nu se depaseste linia, e loc de strecurat... cand sunt cu caruta, fac loc, ma trag un pic pe dreapta si motorul trece pe langa mine lejer.

comparam un tractor greoi cu un motor agil?

 

nu poti generaliza.... ia si incearca schema cu depasirea din scurt la o masina cu un v6 3 litri sau ceva cu 4.2 v8 sa vezi ce fum iti da ala....

 

+ ca e de evitat depasirea lipit de el, nu stii ce ii vine si vireaza putin spre stanga sa evite ceva si te-ai supt...

» Post actualizat in 07 Jun 2016 11:10

Adriane, iar faci comparatii :) Bun, nu zic ca nu se intampla si pe 'tarlaua' noastra, insa ceva e cand te pomenesti cu ditamai autobuzu/tirul/jeepanul/haudi/beambeau pe 3/4 din banda si altceva e cand trece un trocarici calare pe linie. Nu sunt scuze pt. nerespectarea regulilor, chiar daca mai gasesti cate unul care 'isi ia banda' si se blocheaza cu 30 la ora langa axul drumului in oras, sau un maxim 80 in afara... Din diverse motive, aflat in Grecia, mergeam mai incet decat prevedea legea pe sectorul respectiv de drum. Fac semn celui din spate sa ma depaseasca (linie continua). Nu m-a depasit decat cand a dat de linie intrerupta, desi incapeam amandoi lejer pe banda si nu deranja pe nimeni. Nu s-a suparat, nu m-a injurat, nu si-a intors capul sa se uite manios, si-a continuat frumos drumul. Ce se intampla la noi in cazurile astea? La fel si reversul, m-am aflat eu in situatia in care depaseam. De obicei, cei depasiti nu faceau manevre sa te puna in dificultate si cand vedeau ca semnalizezi si ieseau, nu mai accelerau si se trageau usor spre acostament. La noi nu e respectul asta, e o competitie prosteasca unde nu doar o data mi s-a intamplat sa accelereze in timp ce depaseam, se uitau de parca le-am f.tut mama cand ii depaseam, dupa ce ii depaseam isi aduceau brusc aminte ca trebuie sa accelereze si ei si stateau ori aproape ori depaseau la randul, dupa care ce sa vezi, iar incetineau. Prea multe situatii de genul si nici macar nu merg prea mult. E vorba de un minim de respect si de un comportament decent care trebuie avut in trafic. Si nu stiu daca vom ajunge macar la nivel de Bulgaria in urmatorii ani.

 

nu vreau sa atribui vina ba pe unu ba pe altul..... ce sunt sigur insa este ca soferul tractorului e fix genul de dobitoc care i-a curmat viata lui Taz (ma doare-n pu.la ca trebuia sa mai mearga nu stiu cati km ca sa intoarca), si sunt sigur ca si riderul avea un pic de viteza. Daca nu avea viteza , avand in vedere ca lumea zice ca stia sa se dea, e destul de improbabil sa nu fi putut sa evite/franeze...

 

Eu dupa accidentele pe care le-am avut am invatat ca unde nu prea vad ce se intampla,unde nu e vizibilitate, dar mai ales prin zone cu sate, reduc preventiv (nu ca o maicuta la 50-60) dar la viteza la care eu stiu ca-s obisnuit sa pot evita/frana. Niciodata calculele de acasa nu se potrivesc cu alea de la piata, dar macar imi iau o marja de siguranta, cum a zis si Kosh mai sus...

 

Aici in zona de nord e o jale sa mergi prin sate. Daca voi credeti ca e naspa unde sunteti, va invit sa va plimbati prin satele Moldovei pe aici sa vedeti spectacol. N-ati avea sange in instalatie sa-i dati nici 90 prin unele localitati (si nu glumesc)....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...